Lainaus:13.12.2005 klo 16:02 MatLog kirjoitti
Delphi on ollut GM:n "hovitoimittaja" alihankintaosissa, ja jos työntekijäliiton kanssa ei saada sopimusta tuotannon jatkosta aikaiseksi, GM:llä ei ole kokoonpanolinjalle osia mitä kasata. Silloin romah…
Lainaus:29.03.2005 klo 11:00 Stallman kirjoitti
Eli ottaisit Jaguar - merkillä varustetun Ford Mondeon tai Toyota Lexuxen... ;-)
Itselläni on ollut sekä Mondeo (170tkm) että nykyään Jaguar X-type (15tkm - puoli vuotta). Olen myös ajanut "uu…
Lainaus:19.09.2005 klo 09:24 MatLog kirjoitti
Toyotan USA:n maahantuojahan "lupasi" samanaikaisesti nostaa USA-mallien hintoja, kun GM ja Ford niitä laskevat - auttaakseen poloisia.
Toyota pelkää, että amerikkalaiset poliitikot ryhtyvät suoj…
Lainaus:17.09.2005 klo 21:23 Anders-Simo kirjoitti
Täytyykin ihmetellä, miten kauan nämä suuret jenkkifirmat GM ja Ford jaksavat tällaisten lukujen valossa oikein sinnitellä?
Voihan sitä ihmetellä, että huonommin suorituvalla GM:llä on vai…
Jos Toyotan muovit ja ajotuntuma eivät kiinnosta, kannattanee tutustua Ford Focus C-maxiin ja VW Golf Plussaan. Molemmista oli testit AutoBildissä 11/2005 ja arviot olivat OK.
Hinnaltaan autot on samaa luokkaa - Golfia pitää varustella enemmän, esi…
Lainaus:09.08.2005 klo 14:27 SKP kirjoitti
Jos on tottunut sorvaajan työssään käyttämään koneita rankalla kädellä ja käsittelee autoaan samalla tavalla, on kai turha syyttää autoa...
Vaikka en sorvari olekaan, myönnetään, että Rellu 19:n 1.…
Korko- ja lisävarustekannustimet (insentiivit) ovat tehtaan tai maahantuojan tapoja lisätä kysyntää. Joko Meganen mallisarja on loppumassa (en tiedä) tai tehtailla on ylikapasiteettia, jota ei saada purettua normaalein keinoin. Jos ei myynti luista …
Sen sijaan, että luet täällä muiden kehuvan omia autojaan, voit tehdä näin:
1. Käy koeajamassa kaikki ja muutkin mitä aikaisemmin on mainittu. Kaikki täyttävät kriteerisi. Ota vielä VW Passat mukaan. Aja kaupunkiajoa, maantieajoa ja maastoajoa ajot…
Omalla kohdallani Mersun imagon pilaa nimenomaan mielikuva taksista ja taksinkuljettajasta. Toivoisin, että imago olisi Häkkisen tai Räikkösen hopeanuoli, koska autot ja (diesel-)moottorit ovat mielestäni OK.
Jaguarin imagosta mainittaessa myös pol…
Lainaus:06.12.2005 klo 21:25 ylpeä konditionaali kirjoitti
miten ihmeessä autoliikkeet saavat Suomessa diiselversioille niin monta tuhatta kalliimmat hinnat aikaan.
Suomessa kilpailu diesel-markkinoilla on vähäistä, jolloin dieseliä ei tarv…
Lainaus:16.09.2005 klo 01:05 JOXA kirjoitti
Suomen oloissa kaikki palat toimivat riittävän hyvin.
Itsekin oletan kaikkien tyyppihyväksyttyjen jarrupalojen toimivan hyvin Suomessa ja olevan turvallisia.
TM olettaa tietenkin, että tyyppihyvä…
Olen ostanut itse paljon jarrupaloja ja testi kiinnosti minua autonomistajana, todellakin. Olen vaihtanut itse ja vaihdattanut huollossa kysyen jarrupalan merkkiä. Merkkiliikkeessä jarruosat ovat yleensä kalliita. Pettymys oli suuri, kun TM:n testi …
Mitä sylttytehdasta tarkoitat, Niilonpoika? Olisin mielelläni Icer Brakesin hommissa suunnittelemassa lakijuttua TM:ää vastaan, mutta en ole. Toisaalta jarruvalmistajalla lienee muutakin tekemistä kuin käräjöidä pienen markkinan lehteä vastaan.
Ol…
Johan lähti keskustelu käyntiin, kun jonkun top-listan laittoi.
Volkswagenin ja GM:n ongelma on se, että vanhaa moottoria tarjotaan vieläkin uusissa autoissa. Yritetään siis hämätä markkinaa tarjoamalla yksi tai kaksi uutta moottoria testeihin, mut…
Tavisdieselit siis:
1. PSAn dieselit (HDI jne). Hyvä suorituskyky, miellyttävä ääni ja ympäristöasiat kunnossa. Johtava eurooppalainen valmistaja, joka menestyy erityisesti pikkudieseleissä.
2. Ford TDCi. Suorituskyky erinomainen ja taloudellisuus…