Kumppani:
Osoittaa melkoista välttelyä vastata kenen tahansa argumenttiin puolellatoista tusinalla kysymyksiä.
Olisi varmaan parempi jos tarjoaisit vasta-argumenttia tai jättäisit 80% kysymyksistä pois, ne kun eivät tarjoa keskusteluun mitää…
Jos ratkaisua etsitään hengitystiesairauksiin johtavan ilmanlaadun parantamiseen niin varmaankin lähimpänä ollaan täyssähköautoilla joita ei rangaista kaupunkiympäristössä ja bensat/dieselit hirveälle tietulli/vero maksulliselle listalle.
Eri …
Experience:
...tama etuveto- V---o ajautui metrin keskiviivan yli vastakkaiselle kaistalle....
Siis onko tällä kaverilla oikeasti ajokorttia vai vasta siinä iässä että haaveilee siitä?
Surullisinta tässä keskustelussa on että on oikeasti olemassa ihmisiä jotka uskovat mitä tahansa markkinointijargonia omasta merkistään. Ihan oikeasti ei osata myöntää että useilla merkeillä ajovalojen kehitys on ollut negatiivista ja jatko näyttää …
FARwd:
BMW 120dA olisi ainakin taloudellinen ja sporttinen ja lisäksi ainoa takavetomerkki luokassaan. (OIKEAT urheiluautothan ovat takavetoisia! ) Hintakatosta ei tainnut olla puhetta.
Meillä on ilmeisesti hieman erilaiset käsitykset…
petos:
Ristiriita oli minulta väärä ilmaisu. Pointtini oli että minua ihmetyttää kuinka merkkiä ''vähätellään'' netin palstoilla, lehtien testeissä jne. Sitten kuitenkin auto saa paremman arvostuksen kun sitä kysytään, kuin merkki joka on edellä …
AkiK'lta hyvä kommentti.
Itselläni Subaru jäi listalta pois juuri muotoilun, rengasmelun ja diesel automaatin puutteen vuoksi. Jos nämä eivät olisi olleet minulle puutteita, niin miksi en voisi olla autoon tyytyväinen?
Onhan ihan selvää et…
Hiilipäästö:
Harms:Laatu paranee, vähitellen tai hyvinkin nopeasti.
Kiinalainen laatu on aika monipiippuinen juttu. Jos sieltä halutaan tavaraa mahdollisimman halvalla, laatu ei ole hyvää. Jos sieltä halutaan laadukasta tavaraa, niin sitäkin…
Minulla ei olisi mitään ongelmaa ostaa Kiinalaista, jos laatu on kunnossa. Tällä hetkellä Kiinalaisten laatu ei kuitenkaan ole länsimaisella (tai japanilaisella) tasolla, ja ei tulisi Geelyä meidän perheeseen.
Volvon hankinta Geelyltä osoittaa …
Olin itse lähes samoilla kriteereillä liikkeellä, ja päädyin XC60'een. Varsinkin kun tarvetta on käydä mökillä talvellakin, edellytin hyviä ajovaloja. Lisäksi halusin että auto on hiljainen ja hyvin varusteltu, ja haluamillani varusteilla esim TM'n …
petos:
''Merkin imago tai auton valmistusmaa olivat erittäin tai melko tärkeitä selvästi harvemmille''
paljonkohan on ''selvästi harvemmille'' ?
Jep jep. Ja kuten 235+235 totesi, suorituskyky/kokoomus ollee(?) enemmän tekemisisssä imag…
Aika looginen yhteenveto ja selittää ns. järkiautojen kuten Skodan ja Toyotan suosion. Aiemmin Toyota ratsasti ylivoimaisella luotettavuusimagolla, ja nyt Skoda noilla mainituilla tiloilla ja vähäkulutuksisuudella. Molemmilla on hyvä jälleenmyyntiar…
Komea malli, mutta kuten aina, pitää nähdä luonnossa ennenkuin voi sanoa mitään varmaa.
Tuosta US markkinoista sen verran että siellähän ei farmarit muutenkaan juhli. Sama on Kanadassa. Pohjoisamerikassa ostetaan ennemmin maasturi kuin farmari,…
Olikin odotettavissa että tämä jos mikä testi herättää tunteita.
Mielenkiintoisena kommenttina puoli vuotta taaksepäin kaikki Volvot olivat susia kun söivät polttoainetta niin paljon. 10 vuotta vanhaa moottoritekniikkaa jne. Kaikki tämä tuli B…
Onko ruottalaiset tehneet testejä Etanoliautojen talvikelpoisuudesta? Heillähän näitä on käytössä enemmänkin, mutta en ole kuullut että ongelmia olisi ollut?
Nunchaku:
Noissa SUV autoissa on maavaran lisäksi myös painopiste korkealla, iso sivutuulipinta-ala ja lyhyt akseliväli. Eli ne sopii mahdollisimman huonosti pitkän matkan talviajoon.
Kaiken huippu jos vielä katolla on suksipoksi. Auto huojuu …
Vackraste:
Bugracer:On kuitenkin aivan TÄYTTÄ TUUBAA väittää että kun on kunnolla liukasta, että liikkeellelähdössä ei olisi vajaavetoisella huomattavasti enemmän tekemistä. Nimimerkillä 900 km viime kuussa 520d'llä ajanut.
Kuka tuollaista o…
Niksu-:
Kerrankin voin ehkä olla putputin kanssa samaa mieltä.. Turha jauhaa tuosta maastunelivetosuper ylivoimaisuudesta.. Hyvä takaveto lukkoperällä jättelee monet autot näilläkin säillä normaalisti lähdettäessä, tullut kokeiltua!
Näin …
On kyllä tuo X1 todella kivannäköinen peli. Paluu todella kammottavan X6'n jälkeen on mukava, hienon näköinen. Pitänee nähdä livenä ennen lopullista mielipidettä.
Hinta tosin tuntuu karkaavan taas ihan järjettömäksi. Verailun vuoksi...Jos saks…
Nunchaku:
Satoja kertoja on väitetty milloin minkäkin nimimerkkien toimesta että "1 km/h nopeuslisäys lisää kuolemanriskiä 5%" tms täyttä hölyn pölyä joka perustuu siihen ettei matematiikkaa ymmärretä.
Ymmärränköhän väitteesi oikein. Mite…
Voiko joku oikeasti väittää, selvinpäin, että nopeudella ei olisi vaikutusta liikenneonnettomuuksiin?
Esim talvisella tiellä jossa ajetaan 100 km/h, reaktionopeuden ja jarrutusmatkan aikana on kuljettu 100-120m. Kun nopeus nostetaan 120 km/h'i…
mikahe :
Mitä ohittamiseen tulee... ...vastaantulijoiden kaistalla joutuu viipymään tarpeettoman pitkään, ja - uskokoon ken tahtoo - siellä ei ole viisasta viipyä pidempään kuin on välttämätöntä.
Ottamatta kantaa roikkumiseen, tuohon laus…
Herbert:
Teoriassa neliveto on turvallisempi, koska tarjoaa paremman sivuttaispidon.
Tämä on juuri se pointti jota en ymmärrä. Millä perusteella nelivetoon saadaan parempi sivuttaispito?
Onko oikeasti näin? Jos auto tulee kaarteeseen esim kytkin pohjassa (ilman vetoa siis) nopeudella jolloin auton rengas tienpintaan nähden 'lipsuu' ollaan liikekitkan alueella. Tämä raja tulee samalla nopeudella nopeammin vastaan painavamalla autolla…
Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi nelivetoisella voisi (liikenteessä, ei radalla) ajaa lujempaa yhtä turvallisesti kuin vajaavetoisella?
Riippumatta nelivedon toteutuksesta, auton massa kasvaa. Tämä vaikuttaa pitoon niin kaarteessa kuin jarr…
Aivan loistava idea(!), ja olenkin monesti leikitellyt idealla kokeilla Ahvenistolla ajoa. Tämä toisi VARMASTI ymmärrystä auton pidosta ja ääritilanteista, tietty sen lisäksi että varmasti olisi hauskaa.
Oma lähtemiseni on kaatunut työsuhdeauto…
Keskikulutus ei kerro ajosta oikeastaan mitään jos samalla ei kerro ajotapaa.
Oma E61 (530DxA) on kuluttanut keskimäärin 8.08 l/100 km (tankilta mitattu). Kuitenkin kesällä kun kävin paljon mökillä, keskikulutus meni alimmillaan 5.4 litraan. P…
Putput:
Aika jännää että noin ikivanha kone noin helposti pääsee samaan aivan samaan (oikeastaan päihittää 'käänteentekevän' ja trenikkäämpääkin trendikkäämmän innostusta aiheuttavan DOWNSIZINGIN ainoan todellisen kelvollisen esimerkin …