verkoista puheen ollen A4ssä verkko mikä siis kiinnittyy kattoon on vakiona. En muista miten V60ssä mutta asia pitää kyllä tutkia kun autoja saapuu joskus kuun puolivälin kieppeillä liikkeisiin.
Toivottavasti VOlvon ilmanvaihto on paremmin tehty …
V60 voi olla paras testeissä mutta eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa. On niitä puutteita Volvosakin. Kuten se että kontin suojaverho ei liiku itsestään kuten A4ssä. Myöskään penkki ei ole wanhojen Volvojen eikä XC60 tasoinen vaikkei kovin huonokaa…
Volvolla onkin nyt pientä hidastumista.
V60 esittelykiertueen aikaan sanottiin että T8 menee tuotantoon syksyllä ja samalla tulee T6 hybridin hinnat.
No, T8 menee tuotantoon vasta aivan vuoden lopussa T6 hybridi on tulossa vasta 2020 malliin. T5 …
Sama täällä. Pyrin välttämään ylimääräistä mutta en halua maksaa ylimääräistä siitä, ainakaan kovin paljoa. Koitan myös olla reealisti näissä ekolokisuus asioissa. Joku kännykkä laturien nyppiminen seinästä näin omakotiasuajana kun ulkovalot palaa t…
Kannattaa huomata että nuo laskelmani normalisoi sähkön kustannukset bensakustannuksiksi. Mistään tarkasta laskennasta ei ollut kyse eikä tästä kannata yrittää saada aikaan kinaamista :-)
Lähinnä ajatus oli pohtia kokonaiskustannuksia koska sähkökä…
Voisi kai kuvitella että XC60 kuluttaisi kaupungissa saman verran kuin V90 ja sitten maantielä enemmän. V60 kulutukset kai voisi kuvitella olevan 5% vähemmän kuin V90.
Tätä V90 kulutusta voisi kai luonnehtia auton todelliseksi kulutukseksi jos os…
Mutta sitten se sähkön todellinen etu :-)
Uudessa ABS:ssakin oli Mersun tulevista sähköisistä muutama rivi. Kiihtyvyydet jossain 5s tuntumassa ja jo Nissan Leaf 8s ja tätä voisi kai luonnehtia perusperusvankkuriksi mummolle sunnuntaiajoon ja silti …
Joskus aikaa sitten tuli mieleen sellainen "keksintö" että jospa olisi direktiivi mikä määrääisi ajokortit samanlaisiksi älykorteiksi missä olisi sirulla kaikki rajoitukset mitä kuskilla on.
1. ajoneuvoluokat
2. nopeus eri ajoneuvoilla
3. enimmäi…
Kyllähän se ylenpalttinen toivomusluonne on harmittavaa.
En ole kokeillut vuosikausiin Tojoja mutta ei ne pahempia voi nykyään olla kuin ns. konsernin toteutus. Ainakin Tojon mehulinkot vapariin yhdistettynä vastasi luontevasti kaasuun.
Minust…
Oletteko muuten väittelyltänne huomannee :-) että jenkeissä ilmoitetaan nykyään autoille kulutus myös kWh/100km (tietysti maileissa).
Tämä pistää samalle viivalle eri energian lähteet. Diesel öljyssä muistaakseni luokkaa 10kWh/L eli jos auto kulut…
Tuon suuntavakausasian olen minäkin pannut merkille. Testeissä/kokeiluissa mitä lehdet tekevät pääasia tuntuu olevan mutka-ajo mitä sitäkään ei voi väheksyä mutta silti, tärkeintä on että auto kulkee suoraan, ei valu kallistuksissa, ei vetele tuules…
Onkohan tuossa uudessa A6ssa saatu automaattivaihteisto toimimaan kunnolla vai jatkuuko samat nykimist ym. ongelmat kuin nykyisissä Audin vaihteistoissa.
Meidän firman autopolitiikallakaan kaikki autot ei kannata ollenkaan, kuten ei-hybridit Volvot. Niissä vuokrahinta on järjetön eikä lopputulemaa saa omaa halvemmaksi millään keinolla.
Moni muu merkki ja mali sitten taas on oikein kannattava. Esim…
Arvon aleneman laskemisesta sen verran että itse olen käytetyn auton arvon alenemaa arviodiessa ottanut raa'asti 3 vuotiaan auton (jonkinlainen valistunut kesikiarvo) pyynnin ja sitten 7 vuoiaan vastaavan auton pyynnin jossa kilometrien ero vastaa s…
Lopputulema kuitenkin on että liisari on tällä erikoisemmalla systeemilläkin selvästi halvempi kuin vastaava oma auto.
Jos omaa pitäisin omaa 4 vuotta niin autosta arvon alenema kuukautta päälle yksin olisi aika samalla tasolla kuin 3v sopparilla p…
Voisi kuvitella että dieseleillä on edelleen paikkansa isommissa autoissa kuten SUVit. Ne on kalliimpia joten dieselin päästötekniikkakaan ei muuta hintaa ainakaan suhteessa niin paljon.
Kyllä se kuitenkin näyttäisi siltä että perusautoista dies…
740GL, meillä firma tarjoaa suoraan web-sivun mikä laskee palkkavaikutuksen. Itse olen tohtoroinut kaavan exceliin.
Se on jännä ihmetellä miten se auton vuokrakin vaikuttaa palkkavaikutukseen juuri tässä meidän firman käyttämässä mallissa.
Volv…
Ei tarvita mitään ajopäiväkirjaa. Ei ole tullut pariin vuoteen ajettua metriäkään firman ajoa. Auto on meidän firmassa käytännössä vain etu eikä sitä tarvita työn tekemiseen.
Quu saa olla uskossaan :-) mutta meillä autoetu on vain osittain palkan…
Itse olen tehnyt joka kerta aikasmoisen excel-harjoituksen kun seuraava liisari alkaa olla liipasimella. Omaksi autoksi olen hahmotellut se kä uutta, että käytettyä ja käyttöaikaolettamaksi käyttänyt 4 ja 5 vuottaa.
Arvon alenema on tietysti yksi…
Omien ja kollegojen laskelmien mukaan liisari kustantaa 20-40% vähemmän kuin oma vastaava auto. Sitä paremmin kannattaa mitä pienemmät päästöt autossa on johtuen firman autopolitiikasta. Ladattavia hybridejä on alkanut jonkin verran olemaan vaikka s…
Auton arvo putoaa aivan samalla tavalla käytttynä kuin uutena.
Jos ostaa 35ke uuden tai 35ke käytetyn niin neljän vuoden päästä kummankin arvo on noin puolet.
Suomalaisten rahat on kiinni omistusasunnoissa mikä vaikkapa saksassa on aika harvin…
Onhan tuokin tapa saada moottorien kestoikää alas.
Asia kyllä muuttuisi jos edes uudessa päästömittausnormissa testi tapahtuisi -10 pakkasilla ja vaatimus olisi sama päästö.
Te jotka olette tutustuneet tarkemmin uuteen ja vanhaan viitoseen, miten arvioisitte onko uusi paremmin hintansa arvoinen (kuin vanha jos ajatellaan eniten myytävää komboa eli 520DA business)?
Vähän samoilla linjoilla. Kunhan kiesi ei nitise jatkuvasti niin kelpaa. Jos jossain sillan saumassa kuuluu rasahdus ja räsähdys niin eipä tuo haittaa. Toistaiseksi kaikissa autoissani tuo on ollut tilanne. Pahinta on jokin jatkuva helinä tai natina…
Mutta BMWhän myy loistavasti gloabaalisti ja firman tasekin on kunnossa. Kalliikksi hinnoiteltuja autoja luonnollisesti myydään vähemmän.
Jos BMW alkaisi myydä 3-sarjan farkkua samaan hintaan kuin GOlf/Focus farkut on niin ensialkuun myynti räjähtä…
Näyttäisi siltä että Bemarin uudessa G20 3-sarjalaisessa tulisi olemaan 230hp ja 265hp lataushybridit nelivedolla.
Kestääköhän tekniikka myös peräkärryn?
Voittomarginaaleista ei varmasti vielä voi sanoa mitään. Koko juttu on niin alkutekijöissään että nyt kyse on pikemminkin esisarjoista joilla haetaan tuntumaa ja koitetaan avata markkinoita. Tällaisessa vaiheessa massamarkkinoita kaikki tekee huonoa…
Kyllä kaikki valmistajat ja erityisesti ns. premium merkit myy mielikuvilla. Kun ostat kalliimpaa, saat kalliimpaa eli jotain mihin kaikilla ei ole varaa. Hyvyys ja käytettävyys on sitten eri asia kuin markinointiosaston luoma imago ja hinta.
Mie…
Sähköautot muuttaa myös valmistajien kilpailuasetelmaa voimalinjojen suhteen. Myös pienemmillä merkeillä on mahdollisuus kilpailla tasaväkisesti ilman miljaridin panostusta palorintaman hallintaan sylinterissä ja erityisesti siihen jo liittyvien pat…