Pyöräilijänä sanoisin, että puoli kaistaa riittää tai kunnon hidastus ja metri väliä.
Ja kun joskus on sähköautojen äänettömyydestä puhuttu, kyllä niissä moottori onkin hiljainen. Kuuluu vain h..tillinen rengaspauhu, aivan kuten polttiksistakin. Varmaan max joka kymmenennen henkilöpolttiksen moottorin erottaa, kun polkee valtatien piennarta. Rekkojen moottorin voi kuulla jopa kunnolla.
@tracktest kirjoitti:
Ennakoiva ajo on tulevien tilanteiden ennustamista, riskien tunnistamista ja niiden torjumista omaa toimintaa muuttamalla.
Tilanteet tulee ja menee, sääennusteen voi lukea etukäteen.
Tilanteitakin voi ennustaa etukäteen. Sitä taitoa kannattaa harjoitella.
Eipä tässä enää harjoitukset näillä kilometreillä kiinnosta.
Tarkoitatko kilometreillä ajosuoritetta vai ikää?
On totta, että kokeneella on kova työ oppia pois virheistä. Siksi itse jatkuvasti tarkkailen omaa ajamistani, päätöksentekoa, motiivejani yms. asioita ja koitan pitää virheet kurissa.
@tracktest kirjoitti:
Ennakoiva ajo on tulevien tilanteiden ennustamista, riskien tunnistamista ja niiden torjumista omaa toimintaa muuttamalla.
Tilanteet tulee ja menee, sääennusteen voi lukea etukäteen.
Tilanteitakin voi ennustaa etukäteen. Sitä taitoa kannattaa harjoitella.
Eipä tässä enää harjoitukset näillä kilometreillä kiinnosta.
Tarkoitatko kilometreillä ajosuoritetta vai ikää?
On totta, että kokeneella on kova työ oppia pois virheistä. Siksi itse jatkuvasti tarkkailen omaa ajamistani, päätöksentekoa, motiivejani yms. asioita ja koitan pitää virheet kurissa.
Kilometri on yhtä pitkä kaikenikäisille. Joillakin oppiminen vain vie enemmän aikaa.
Hätävilkku-uudistusta olikin joku pelastusalan henkilö tekemässä: https://www.is.fi/autot/art-2000010549194.html. Kai sitä on sitten alettava käyttää, kun se ei olekaan ihan jonkun toimistojorman keksintöä. Ei vain jaksa ymmärtää, miksi pitää vilkutella joka suuntaan eikä paljon muuta saa tehdä kuten ohjata samalla nopeudella vähän sivummalle kaistallaan. Mitään ihmeellisiä jarrutuksia ei kukaan ole tietenkään ennenkään tehnyt.
Hälytysvaloja saisi muuten parantaa, jos hätävilkut näkyvät vastaantulijoille paremmin. Kaukovalovilkut taidettiin kieltää.
Poliisi onkin itse aina täydellinen: https://www.is.fi/autot/art-2000010557268.html. Huonosti tai väärin sidottu kuorma on vaarallinen eikä liinakaan saisi katketa tai löystyä, mutta melko kova on rangaistus.
"Useita henkilöitä loukkaantui vakavasti liikenneonnettomuudessa Kotkassa
Poliisin mukaan auto ajoi huomattavaa ylinopeutta Katariinan meripuiston suunnasta Öljysatamantietä Puistotielle.
Kaakkois-Suomen poliisin tapahtumapaikkatutkinnan perusteella auto on törmännyt Puistotien laidassa olevaan muistomerkiksi asennettuun metalliseen paperikoneen rullaan.
Poliisi tutkii tapahtunutta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, rattijuopumuksena ja törkeinä vammantuottamuksina." https://yle.fi/a/74-20099571
Suosittelen nopeusrajoitusten alentamista, lisää keskikaideteitä, promillerajan laskua ja enemmän alkoholin haitoista kertovaa valistusta autokouluihin.
@Lukija68121 kirjoitti:
"Useita henkilöitä loukkaantui vakavasti liikenneonnettomuudessa Kotkassa
Poliisin mukaan auto ajoi huomattavaa ylinopeutta Katariinan meripuiston suunnasta Öljysatamantietä Puistotielle.
Kaakkois-Suomen poliisin tapahtumapaikkatutkinnan perusteella auto on törmännyt Puistotien laidassa olevaan muistomerkiksi asennettuun metalliseen paperikoneen rullaan.
Poliisi tutkii tapahtunutta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, rattijuopumuksena ja törkeinä vammantuottamuksina." https://yle.fi/a/74-20099571
Suosittelen nopeusrajoitusten alentamista, lisää keskikaideteitä, promillerajan laskua ja enemmän alkoholin haitoista kertovaa valistusta autokouluihin.
Nuohan ovat perussuomalaiset ratkaisut joidenkin mukaan ja laitetaan aina toisten ehdotuksiksi. Ja sitten saakin hörähdellä, että eivät toimi kaikissa tapauksissa ja ovat siksi aina turhia. Perus-alun tilalle saa laittaa haluamansa samaa tarkoittavan sanan.
Suosittelen nopeusrajoitusten alentamista, lisää keskikaideteitä, promillerajan laskua ja enemmän alkoholin haitoista kertovaa valistusta autokouluihin.
Paljonko tuossa on nopeusrajoitus, reunakaiteethan tuossa olisin pitänyt olla.
Suosittelen nopeusrajoitusten alentamista, lisää keskikaideteitä, promillerajan laskua ja enemmän alkoholin haitoista kertovaa valistusta autokouluihin.
Paljonko tuossa on nopeusrajoitus, reunakaiteethan tuossa olisin pitänyt olla.
Eipä tuossa ollut mitää hurjaa tapahtunut, mutta toivottasti vakuutus ei korvaa mitään vaan menee vauriot omasta pussita, euro on hyvä opettaja. Sakko on kuitenkin varmaa minimaalinen.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Politiikassa hallituksen ja opposition välinen vastakkainasettelu on keskeinen osa demokratiaa. Hallitus vastaa maan johtamisesta ja päätöksenteosta, kun taas oppositio valvoo hallituksen toimia ja esittää vaihtoehtoisia näkemyksiä. Tämä dynamiikka varmistaa, että eri näkökulmat tulevat esille ja että hallituksen päätöksiä tarkastellaan kriittisesti.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
Suhtaudutko tähän tyypillisen voimakkaasti koska kyseessä on äidiltä otettu BMW, saako massamerkki samaa huomiota näille nostoillesi (tuskin saa). En muista ainuttakaan Skodalla (massamerkit) tehtyä sekoilua, joka olisi saanut samaa huomiota kuin käsittämättömiä tunteita herättävä BMW. Et tainnut huomata miten tämä merkki kiihottaa suunnattomasti eräitä keskustelijoita, sinä mukaan lukien.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
Suhtaudutko tähän tyypillisen voimakkaasti koska kyseessä on äidiltä otettu BMW, saako massamerkki samaa huomiota näille nostoillesi (tuskin saa). En muista ainuttakaan Skodalla (massamerkit) tehtyä sekoilua, joka olisi saanut samaa huomiota kuin käsittämättömiä tunteita herättävä BMW. Et tainnut huomata miten tämä merkki kiihottaa suunnattomasti eräitä keskustelijoita, sinä mukaan lukien.
Et ole varmaan huomannut etkä ainakaan tunnusta, mutta räjähdät kuin Aku Ankka aina kun BMW mainitaan.
BMW on nykyään massamerkki. Niitä ei ole onnistuttu myymään yhtä paljon kuin jotain muuta, mutta kaikille löytyy malli ja käytettynä saa halpoja.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
Oman elämän Fast & Furious action-sankari...
Näitä sankareita kurvailee monilla merkeillä, sekin on hyvä huomata. Jopa vuoden takainen juttu nousee esiin, jos merkki on sopiva. Toyotalla tehty sekoilu ei kiinnosta ketään, siksi niitä merkkejä ei otsikoissa mainita. Auto on silloin kyseessä ei nimeltä mainittu automerkki.
@Herbert kirjoitti:
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
Suhtaudutko tähän tyypillisen voimakkaasti koska kyseessä on äidiltä otettu BMW, saako massamerkki samaa huomiota näille nostoillesi (tuskin saa). En muista ainuttakaan Skodalla (massamerkit) tehtyä sekoilua, joka olisi saanut samaa huomiota kuin käsittämättömiä tunteita herättävä BMW. Et tainnut huomata miten tämä merkki kiihottaa suunnattomasti eräitä keskustelijoita, sinä mukaan lukien.
Et ole varmaan huomannut etkä ainakaan tunnusta, mutta räjähdät kuin Aku Ankka aina kun BMW mainitaan.
BMW on nykyään massamerkki. Niitä ei ole onnistuttu myymään yhtä paljon kuin jotain muuta, mutta kaikille löytyy malli ja käytettynä saa halpoja.
En suinkaan räjähdä vaan totean tosi asioita teitä herättääkseni miten lapsellisesti te keräätte näitä klikkiotsikon juttuja tänne. Nostakaa joskus joku juttu missä mainittu auto jonka te tunnistatte Volvoksi.
@Lukija336949 kirjoitti:
Minun kaksi ensimmäistä autoa olivat takamoottorisia, mitkä oli karmeita viritystä. Nuoria kiinnostavat enemmän kardaanivetoiset BMW:t.
BMW voi olla nelivetoinen tai takavetoinen hyvin toimivia ja hienostuneita molemmat.
@Lukija209751 kirjoitti:
Eikö ollutkin
Ei mitään ihmeempää merkitystä piste
Muistakaa sitten liki pysähtyä ja odottaa, kunnes vastaantulevien kaista on vapaa: https://www.is.fi/autot/art-2000010542496.html
Pyöräilijänä sanoisin, että puoli kaistaa riittää tai kunnon hidastus ja metri väliä.
Ja kun joskus on sähköautojen äänettömyydestä puhuttu, kyllä niissä moottori onkin hiljainen. Kuuluu vain h..tillinen rengaspauhu, aivan kuten polttiksistakin. Varmaan max joka kymmenennen henkilöpolttiksen moottorin erottaa, kun polkee valtatien piennarta. Rekkojen moottorin voi kuulla jopa kunnolla.
Tilanteitakin voi ennustaa etukäteen. Sitä taitoa kannattaa harjoitella.
Eipä tässä enää harjoitukset näillä kilometreillä kiinnosta.
Senköhän takia onnettomuusriski lähtee vanhempana nousemaan, oliko se 55-vuotiaasta.
Tarkoitatko kilometreillä ajosuoritetta vai ikää?
On totta, että kokeneella on kova työ oppia pois virheistä. Siksi itse jatkuvasti tarkkailen omaa ajamistani, päätöksentekoa, motiivejani yms. asioita ja koitan pitää virheet kurissa.
Kilometri on yhtä pitkä kaikenikäisille. Joillakin oppiminen vain vie enemmän aikaa.
Sitten on niitä, joista tulee täysinoppineita hyvinkin nopeasti.
Hätävilkku-uudistusta olikin joku pelastusalan henkilö tekemässä: https://www.is.fi/autot/art-2000010549194.html. Kai sitä on sitten alettava käyttää, kun se ei olekaan ihan jonkun toimistojorman keksintöä. Ei vain jaksa ymmärtää, miksi pitää vilkutella joka suuntaan eikä paljon muuta saa tehdä kuten ohjata samalla nopeudella vähän sivummalle kaistallaan. Mitään ihmeellisiä jarrutuksia ei kukaan ole tietenkään ennenkään tehnyt.
Hälytysvaloja saisi muuten parantaa, jos hätävilkut näkyvät vastaantulijoille paremmin. Kaukovalovilkut taidettiin kieltää.
Poliisi onkin itse aina täydellinen: https://www.is.fi/autot/art-2000010557268.html. Huonosti tai väärin sidottu kuorma on vaarallinen eikä liinakaan saisi katketa tai löystyä, mutta melko kova on rangaistus.
Miksi puhut poliisin täydellisyydestä? Jos poliisi sitoo kuorman heikosti, ei se oikeuta muiden virheitä.
Vaikka tässä ei enää viitsi erikseen lähteä harjoittelemaan, niin oppia ikä kaikki, sanotaan.
"Useita henkilöitä loukkaantui vakavasti liikenneonnettomuudessa Kotkassa
Poliisin mukaan auto ajoi huomattavaa ylinopeutta Katariinan meripuiston suunnasta Öljysatamantietä Puistotielle.
Kaakkois-Suomen poliisin tapahtumapaikkatutkinnan perusteella auto on törmännyt Puistotien laidassa olevaan muistomerkiksi asennettuun metalliseen paperikoneen rullaan.
Poliisi tutkii tapahtunutta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, rattijuopumuksena ja törkeinä vammantuottamuksina."
https://yle.fi/a/74-20099571
Suosittelen nopeusrajoitusten alentamista, lisää keskikaideteitä, promillerajan laskua ja enemmän alkoholin haitoista kertovaa valistusta autokouluihin.
Nuohan ovat perussuomalaiset ratkaisut joidenkin mukaan ja laitetaan aina toisten ehdotuksiksi. Ja sitten saakin hörähdellä, että eivät toimi kaikissa tapauksissa ja ovat siksi aina turhia. Perus-alun tilalle saa laittaa haluamansa samaa tarkoittavan sanan.
Paljonko tuossa on nopeusrajoitus, reunakaiteethan tuossa olisin pitänyt olla.
30-aluerajoitus.
Wannaberattimies vauhdissa:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bemarimiehen-pelleily-parkkipaikalla-paattyi-hurjaan-kolariin/8971968#gs.c6dkbr
Eipä tuossa ollut mitää hurjaa tapahtunut, mutta toivottasti vakuutus ei korvaa mitään vaan menee vauriot omasta pussita, euro on hyvä opettaja. Sakko on kuitenkin varmaa minimaalinen.
Itsekin on tullut tehtyä asioita, joista en ole ylpeä, mutta tuo on ihan omassa luokassaan
Jokaisen kohdalla itsetutkiskelu tekee hyvää, toisten haukkuminen ja mollaaminen on helppoa. Jatkuva vastakkainasettelu tuottaa sairaan ilmapiirin, tästä löytyy lukuisia esimerkkejä päivittäin.
Politiikassa hallituksen ja opposition välinen vastakkainasettelu on keskeinen osa demokratiaa. Hallitus vastaa maan johtamisesta ja päätöksenteosta, kun taas oppositio valvoo hallituksen toimia ja esittää vaihtoehtoisia näkemyksiä. Tämä dynamiikka varmistaa, että eri näkökulmat tulevat esille ja että hallituksen päätöksiä tarkastellaan kriittisesti.
Tuon bemarikuskin kohdalla kaikilla on oikeus hämmästellä, liikkuuko kaverin pääkopassa yhtään mitään.
Suhtaudutko tähän tyypillisen voimakkaasti koska kyseessä on äidiltä otettu BMW, saako massamerkki samaa huomiota näille nostoillesi (tuskin saa). En muista ainuttakaan Skodalla (massamerkit) tehtyä sekoilua, joka olisi saanut samaa huomiota kuin käsittämättömiä tunteita herättävä BMW. Et tainnut huomata miten tämä merkki kiihottaa suunnattomasti eräitä keskustelijoita, sinä mukaan lukien.
Klikkiotsikko on mehevä, jos otsikossa lukee BMW, MB tai Audi. Kiihotus nousee tappiin, jos tuota klikkiotsikkoa saa vielä kommentoida.
Oman elämän Fast & Furious action-sankari...
Et ole varmaan huomannut etkä ainakaan tunnusta, mutta räjähdät kuin Aku Ankka aina kun BMW mainitaan.
BMW on nykyään massamerkki. Niitä ei ole onnistuttu myymään yhtä paljon kuin jotain muuta, mutta kaikille löytyy malli ja käytettynä saa halpoja.
Näitä sankareita kurvailee monilla merkeillä, sekin on hyvä huomata. Jopa vuoden takainen juttu nousee esiin, jos merkki on sopiva. Toyotalla tehty sekoilu ei kiinnosta ketään, siksi niitä merkkejä ei otsikoissa mainita. Auto on silloin kyseessä ei nimeltä mainittu automerkki.
En suinkaan räjähdä vaan totean tosi asioita teitä herättääkseni miten lapsellisesti te keräätte näitä klikkiotsikon juttuja tänne. Nostakaa joskus joku juttu missä mainittu auto jonka te tunnistatte Volvoksi.
Minun kaksi ensimmäistä autoa olivat takamoottorisia, mitkä oli karmeita viritystä. Nuoria kiinnostavat enemmän kardaanivetoiset BMW:t.
BMW voi olla nelivetoinen tai takavetoinen hyvin toimivia ja hienostuneita molemmat.