Tämä teksti ja lopussa oleva kuva todistaa asian. Noihin päästörajoihin ei mahdu enää pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Päästöraja tarkoittaa sitä, että autonvalmistajan koko automalliston kaikkien autojen yhteinen CO2-arvo alittaa tämän rajan.
Ei tarkoita että yhteisen CO2-arvon pitää alittaa tuo raja, vaan keskimääräisen CO2-arvon pitää alittaa tuo raja. Se taas tarkoittaa, että osa malleista saa tuottaa tuota enemmän päästöjä, kunhan tarpeeksi moni tuottaa vahemmän. Siitä taas seuraa, että valmistaja saa myydä myös pelkällä polttomoottorilla varustettuja autoja.
Tekevätkö nyt uuden mäntämoottorin ostajat nerokkaan ratkaisun, vai löivätkö kirveensä kiveen?
Huoli fossiilista polttoaineista on turhaa, sillä on aivan sama vrt tuleeko sähkömme ydinvoimalasta vai naapurin Jaakon polkupyörästä.
Sana keskimääräinen näköjään jäi pois tuosta tekstistäni. Sana yhteinen oli tarkoitettu korvaamaan sanaa keskimääräinen, mutta parempi on sana keskimääräinen. Sitä juuri tarkoitin.
Hyvin kiinnostavaa, voittaako lopulta vety akkusähköautot?
Akkusähkö- ja vetyautot tulevat kulkemaan jatkossa rinta rinnan nykyisten bensiini- ja dieseautojen tavoin. Vetyautot eivät todellakkan katoa. Kaikki muut viritykset, joita on näiden lisäksi, katovat.
Montako käpyä tarvitaan saadaksemme litran polttoainetta? Pikaisen laskutoimituksen mukaan peräkärryllinen. Kävyt ovat toisaalta ilmaisia ja niitä riittää.
740 ottaa rennosti kun itse panikoin autoni arvon alennusta, no hän on oikeassa, ei syytä muutoksiin. Tankataan käpyjä.
Tavoitearvoja
Euroopan parlamentti on hyväksynyt ne lainsäädännöksi, joten eivät ne ole mitä tahansa tavoitteita:
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/press-room/20190321IPR32112/parlamentti-tukee-uusia-co2-rajoituksia-henkilo-ja-pakettiautoille
Mepit ja EU-maiden ministerit ovat hyväksyneet 37,5 % päästövähennystavoitteet uusille autoille EU:ssa. Tavoite on korkeampi kuin mitä komissio alun perin ehdotti (30 %). Lainsäädäntö asettaa myös 30 % hiilidioksidipäästöjen vähennystavoitteet uusille pakettiautoille vuoteen 2030 mennessä.
Onhan semmoinenkin direktiivi olemassa jonka mukaan kaikkiin vanhoihinkin kerrostaloihin pitää asentaa etäluettavat vesimittarit. Eri asia on sitten se milloin Suomi säätää asiasta velvoittavia määräyksiä.
Sanna Marinin hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä. Kokonaan päästötöntä liikenteen pitäisi olla 2045. Liikenne tuottaa viidenneksen Suomen hiilidioksidipäästöistä.
Tuollaisilla direktiiveilla vaan ei ole mitään yhtymäkohtia tähän asiaan. Päästömääräykset koskevat koko EU:ta.
Tekniikan maailmaa moititaan monesti verkkolehden juttujen otsikoinnista.
Eikös vaalit ole kolmen vuoden päästä?
Eikös vallassa oleva hallitus aseta ne tavoitteet, siihen en ole perehtynyt kuinka ne sitoo seuraavien hallitusten päätöksiä.
Se riippuu siitä käykö hallitukselle kuin kävi Sininen tulevaisuus -puolueelle, eli ovatko jatkamassa linjausta vai ohjaako jatkossa joku muu toiseen suuntaan.
Esimerkiksi yksi linjaus muuttui SDP:n otettua hallitusvastuun; "otetaanko lisää velkaa vai alettaisiinko jo elämään sen mukaan mihin on varaa?". SDP otti heti lisää velkaa entisten yli 100 miljardin lisäksi.
Kun tässä palstalla keskustellaan autojen tulevaisuudesta, niin kantasi on ilmeisesti lisätä autoilun verotusta, ettei valtionvelkaa tarvitse ottaa.
Oikea tieto: Sipilän ja Orpon hallitus otti 7 miljardia velkaa tuon 100 miljardin päälle.
Tuo vuoden 2025 lukema 81 g/km tarkoittaa, että silloin on jo viimeisetkin ymmärtäneet, että polttomottoriautolla ei ole enää mitään tulevaisuutta.
Muutoksen vauhti on paljon kovempi kuin sinä osaat kuvitellakaan!
https://www.talouselama.fi/uutiset/harkitsetko-sahkoauton-kaasuauton-tai-ladattavan-hybridin-ostoa-hyva-hetki-tuli-nyt/9198c74d-d869-44f4-9bfd-77e5bed3891a
Juuri näin. Eu ei siis kieltänyt uusien öljyjalosteilla käyvien polttomoottoriautojen myyntiä, joten otsikko on harhaanjohtava ja virheellinen.
Hallitus sanoo puolittavansa autojen päästöt, mutta oikeasti sen tekee EU valmistajien kautta. Mikään ei juuri muutu, ennenkuin on kilpailukykyistä tarjontaa valmistajilta. On hyvä muistaa, että biokaasuauto on myös polttomoottoriauto.
Otsikko ei ole harhaanjohtava ja virheellinen, sillä nuo päästörajat (esim. v. 2025 81 g/km) käytännössä merkitsevät polttomoottriautojen valmistuksen loppumista.
Ohhoh! Kerrankin asiallinen ja ladattavia autoja monipuolisesti eri kulmilta käsittelevä artikkeli.
Minun autolleni harvoin jää merkittävää jäännösarvoa, joten sen suhteen tämä ei tosiaan muuta paljoakaan.
Uutta polttista minä en raski ostaa kumminkaan, mutta jos hinnat laskevat hyvin, niin voisin ostaa vielä yhden dieselin ennen kuin hyppään koko hybridivaiheen ylitse suoraan jonkun Mach-e tapaisen vehkeen suuntaan. Sähkärin ostokin helpottuisi myöhemmin, kun olisi Thö Lapinreissua ja halkotonnin vetämistä varten varalla se turbodiesel.
Mietin, että pitäisikö EU:n kiristää tuota vuoden 2025 päästörajaa kun pakko näytttää olevan ainut keino, vaikka mitään suurempia esteitä edetä sähköautojen suuntaan ei todellisuudessa ole.
Tesla näytää nyt kuitenkin pistävän muille aitonvalmistajille suuremman pakon kuin EU, sillä Teslalta on tulossa jokaiseen koko- ja autoluokkaan sähköauto vuoden parin sisällä. Hyvä niin.
Olet oman kuplasi vanki, julistaen harhaisia valheita. Kaikki avaamasi keskustelut ovat puhdasta trollausta.
Tällä hetkellä näyttää siltä, että Tesla pakottaa muut autonvalmistajt muutokseen. Kuten Apple teki matkapuhelinteollisuudessa. Uudistumiskyvytön vanhanaikainen Nokia jäi suomalaiseen tapaan nypläämään näppäinpuhelimiaan ja huonosti kävi. Sellaisia ovat suomalaisten usko ja kuvitelmat ja kyky nähdä tulevaisuuteen.
Volkswagen keräsi 1000 euron varausmaksun jokiasesta ID3-autosta eikä nyt sitten tiedä milloin auto saadaan tuotantoon.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-id-3-sahkoauto-saattaa-viivastya-jopa-vuodella-kuinka-kaukana-edella-tesla-oikein-on/
Se on halpaa lainarahaa 30 miljardin euron korvusten maksamiseen.
Onko Volkkari ilmaissut tietämättömyytensä? Ymmärtääkse Volkkari ei ole aikataulujaan muuttanut.
Minä olin valkkari ja audi fani momentinmuunnin vaihteistoihin asti, sitten tuli kaksoiskytin ja minä lähdin.
Olet selvästi oman suosikkisi löytänyt, ja arviosi Toyotan hybridien voimalinjasta on täysin looginen sen kanssa ettet voi sietää VAG:n DSG:ta.
Mutta ihan mielenkiinnosta, oletko ajanut Fordin kaksoiskytkinvaihteistoa ja mitä mieltä olet siitä?