Talviautovertailu 2024

260 kommenttia
1235789
  • Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

      1
  • TGS hyppäsi taas silmille ja siinä testattiin nelivetoja. Duster kitisi mäkeä ylös eli ilmeisesti siinä käytettiin levyjarruja lukkoina. Onkohan mukamaastureissa ongelmia jarrujen jäätymisen kanssa, jos sellaisella kahlaa lumessa?

      
  • muokattu 14.03.2024 08:49

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

      1
  • @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

      1
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

    Ikävä huomata, että sinulla on selvästi patoutuneita ennakkoluuloja tuota yhtä merkkiä kohtaan. Toivotan sinulle hyvää jatkoa näiden 4-5 auton kanssa, toivotaan kaikkien toimivan ja tuottavan päiviisi iloa eikä ongelmia. Vinkki vielä, älä hanki autoa mihin tunnet selvää vihaa. Äläkä kohdista vihaasi näiden autojen kuljettajiin se ei ole viisasta eikä tervettä.

      1
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

    Ikävä huomata, että sinulla on selvästi patoutuneita ennakkoluuloja tuota yhtä merkkiä kohtaan. Toivotan sinulle hyvää jatkoa näiden 4-5 auton kanssa, toivotaan kaikkien toimivan ja tuottavan päiviisi iloa eikä ongelmia. Vinkki vielä, älä hanki autoa mihin tunnet selvää vihaa. Äläkä kohdista vihaasi näiden autojen kuljettajiin se ei ole viisasta eikä tervettä.

    Patoutuneita ennakkoluuloja tuli tosiaan TM:n koeajosta ja vertailutestistä, kun X1:een tutustuin. Sinun on vaikea käsittää, että kaikilla auto ei ole minuuden jatke. Kori ja tekniikka määräävät, ei henkilökohtaiset tunteet. Hyvä auto voi olla vaikka Dacia tai jopa BMW.

    Mutta osittain olet oikeassa. Esimerkkisi aiheuttaa suuren ostokynnyksen, mitä jos itsekin menen yhtä sekaisin. Se on enemmän sääliä ja pelkoa kuin vihaa.

      4
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

    Ikävä huomata, että sinulla on selvästi patoutuneita ennakkoluuloja tuota yhtä merkkiä kohtaan. Toivotan sinulle hyvää jatkoa näiden 4-5 auton kanssa, toivotaan kaikkien toimivan ja tuottavan päiviisi iloa eikä ongelmia. Vinkki vielä, älä hanki autoa mihin tunnet selvää vihaa. Äläkä kohdista vihaasi näiden autojen kuljettajiin se ei ole viisasta eikä tervettä.

    Patoutuneita ennakkoluuloja tuli tosiaan TM:n koeajosta ja vertailutestistä, kun X1:een tutustuin. Sinun on vaikea käsittää, että kaikilla auto ei ole minuuden jatke. Kori ja tekniikka määräävät, ei henkilökohtaiset tunteet. Hyvä auto voi olla vaikka Dacia tai jopa BMW.

    Mutta osittain olet oikeassa. Esimerkkisi aiheuttaa suuren ostokynnyksen, mitä jos itsekin menen yhtä sekaisin. Se on enemmän sääliä ja pelkoa kuin vihaa.

    Olen kuullut täysin päinvastaisia kommentteja niiltä jotka ajavat mainitsemallasi mallilla. En ole kokenut koskaan autojen olevan minulle mikään minuuden jatke, täysin absurdi väite. En suhtaudu esineisiin enkä asioihin tunteella, johdattelusi on turhaa. Toivon sinun pääsevän tasapainoon itsesi ja pelkojesi kanssa, on ikävää huomata ihmisen tekevän elämästään vaikeaa oman itsensä takia.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

    Ikävä huomata, että sinulla on selvästi patoutuneita ennakkoluuloja tuota yhtä merkkiä kohtaan. Toivotan sinulle hyvää jatkoa näiden 4-5 auton kanssa, toivotaan kaikkien toimivan ja tuottavan päiviisi iloa eikä ongelmia. Vinkki vielä, älä hanki autoa mihin tunnet selvää vihaa. Äläkä kohdista vihaasi näiden autojen kuljettajiin se ei ole viisasta eikä tervettä.

    Patoutuneita ennakkoluuloja tuli tosiaan TM:n koeajosta ja vertailutestistä, kun X1:een tutustuin. Sinun on vaikea käsittää, että kaikilla auto ei ole minuuden jatke. Kori ja tekniikka määräävät, ei henkilökohtaiset tunteet. Hyvä auto voi olla vaikka Dacia tai jopa BMW.

    Mutta osittain olet oikeassa. Esimerkkisi aiheuttaa suuren ostokynnyksen, mitä jos itsekin menen yhtä sekaisin. Se on enemmän sääliä ja pelkoa kuin vihaa.

    Olen kuullut täysin päinvastaisia kommentteja niiltä jotka ajavat mainitsemallasi mallilla. En ole kokenut koskaan autojen olevan minulle mikään minuuden jatke, täysin absurdi väite. En suhtaudu esineisiin enkä asioihin tunteella, johdattelusi on turhaa. Toivon sinun pääsevän tasapainoon itsesi ja pelkojesi kanssa, on ikävää huomata ihmisen tekevän elämästään vaikeaa oman itsensä takia.

    Lue TM:n teksti, eikö se ole sinunkin mielestäsi luotettavaa tietoa, luotettavampaa kuin kaverien jutut? Vai onko se nyt toisinpäin, kun BMW:tä ei kehuta?

    X1:n koeajossa epäiltiin, että renkailla voisi olla rooli ohjauksen huonoudessa. On pakko olla suuret, leveät ja matalat kumit ja se vaatii autolta ominaisuuksia. Ehkä joku on vaihtanut järkevämmät nakit alle ja ajaa niillä muista välittämättä.

      
  • muokattu 14.03.2024 10:25

    Sinulta @tracktest lähtee tuollaista kevyttä kenttävittuilua aika helposti, oletko huomannut? Mitä kuvittelet tietäväsi tällä palstalla kirjoittavien mielenmaisemista yhtään mitään, halpaa ja lapsellista keittiöpsykologiaasi käyttäen?

    Oletko itse ihan kunnossa? Ja vaikka väittäisit olevasi, niin voidaanko luottaa siihen? (Kas siinä, noinhan sinäkin teet kuitenkin)

      5
  • muokattu 14.03.2024 10:48

    @Kumppani kirjoitti:
    Sinulta @tracktest lähtee tuollaista kevyttä kenttävittuilua aika helposti, oletko huomannut? Mitä kuvittelet tietäväsi tällä palstalla kirjoittavien mielenmaisesta yhtään mitään, halpaa ja lapsellista keittiöpsykologiaasi käyttäen?

    Oletko itse ihan kunnossa? Ja vaikka väittäisit olevasi, niin voidaanko luottaa siihen? (Kas siinä, noinhan sinäkin teet kuitenkin)

    Kiitos huomiostasi, terveen kirjoissa ollaan. Ei automerkin takia kannata hermojaan menettää. Toisten kunnioittaminen pitäisi olla kaikille selvää, oli sitten asioista mitä mieltä hyvänsä. Jokaisella on mielipiteenvapaus, eriävätkin mielipiteet kuuluvat terveeseen keskusteluun. Irvailu ei ole fiksua, jos se menee koko ajan henkilöön silloin jokin on pahasti pielessä. Lähtökohta eriävään mielipiteeseen ei pitäisi olla peruste käydä kenenkään kimppuun. Lähtökohta jos olet eri mieltä kuin minä olet minua vastaan on väärä. Tämä woke-kulttuurin periaate on jo ajatuksena sairas. Antaa jokaiseen muodostaa mielipiteensä rauhassa ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä se on terveen keskustelun periaate. Kumppani sinäkin voisit kunnioittaa toista hieman enemmän, vaikka uit vastavirtaan melkein asiassa kuin asiassa. Se että olet erimieltä ei tarkoita sitä, että olet aina oikeassa. Tämä pätee hyvin tähän henkilöön, joka käy kimppuun joka käänteessä.

      1
  • Niin... On pikkuisen eri asia olla eri mieltä, jos vaan on eri mieltä. Mutta aika harva täällä sinun tavallasi viittaa häiriöihin vastakommentoijan mielenmaisemassa. Teetkö niin kuin täällä olet opettamassa (mukamas, koska olet hyvin kaukana minkäänlaisesta mallisuorituksesta itsekin)?

      2
  • @Kumppani kirjoitti:
    Niin... On pikkuisen eri asia olla eri mieltä, jos vaan on eri mieltä. Mutta aika harva täällä sinun tavallasi viittaa häiriöihin vastakommentoijan mielenmaisemassa. Teetkö niin kuin täällä olet opettamassa (mukamas, koska olet hyvin kaukana minkäänlaisesta mallisuorituksesta itsekin)?

    Mallisuorituksia ei täältä löydä, koska osa käy kimppuun melkein jokaisen viestin jälkeen. Osa nauttii tavasta ja jotkut innostavat näin toimivaa vielä peukuilla.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Tuskin kukaan tervejärkinen ajaa syvälle metsään näitä kahta eniten pisteitä kerännyttä autoa, eiköhän käyttötarkoitukseen sopivampia autoja löydy riittävästi. Keskustelu sai melko lapsellisen vivahteen muutamien keskustelijoiden inttäessä samoja asioita, kuin häivyttääkseen vertailun tulokset. Voittajaparille löytyy ottajansa siitä ei kannata huolta kantaa. Näistä pisteytyksistä narisee aina tietty osa, siihen ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Toimittajat tekivät kattavan ja rehellisen talviautovertailun ja siihen voivat lukijat jatkossakin luottaa. Oman merkin pärjäämättömyys näkyy selvästi näissä vuodatuksissa, jossa painotetaan jotain tiettyä asiaa kerta toisensa jälkeen. Huolestuneet voivat hengähtää ja odottaa päivityksiä sekä esille tulleiden ongelmien ratkaisuja jollain aikavälillä. Perinteiset autonvalmistajat pitävät huolen siitä, että heidän myymänsä autot ovat asiakkaille turvallisia ja rahan arvoisia.

    Ei täällä välttämättä ole oman merkin ihmisiä kuin yksi, kaksi. Useimmilla on useampia autoja ja ne ovat eri merkkisiä. Itselläni on neljä autoa, kaikki eri merkkisiä, mietin viidennen hankkimista ja merkillä ei ole mitään väliä, vaan ainoastaan autolla. Harkitsen jopa Bemaria, vaikka se aiheuttaakin monia ongelmia.

    Ikävä huomata, että sinulla on selvästi patoutuneita ennakkoluuloja tuota yhtä merkkiä kohtaan. Toivotan sinulle hyvää jatkoa näiden 4-5 auton kanssa, toivotaan kaikkien toimivan ja tuottavan päiviisi iloa eikä ongelmia. Vinkki vielä, älä hanki autoa mihin tunnet selvää vihaa. Äläkä kohdista vihaasi näiden autojen kuljettajiin se ei ole viisasta eikä tervettä.

    Patoutuneita ennakkoluuloja tuli tosiaan TM:n koeajosta ja vertailutestistä, kun X1:een tutustuin. Sinun on vaikea käsittää, että kaikilla auto ei ole minuuden jatke. Kori ja tekniikka määräävät, ei henkilökohtaiset tunteet. Hyvä auto voi olla vaikka Dacia tai jopa BMW.

    Mutta osittain olet oikeassa. Esimerkkisi aiheuttaa suuren ostokynnyksen, mitä jos itsekin menen yhtä sekaisin. Se on enemmän sääliä ja pelkoa kuin vihaa.

    Olen kuullut täysin päinvastaisia kommentteja niiltä jotka ajavat mainitsemallasi mallilla. En ole kokenut koskaan autojen olevan minulle mikään minuuden jatke, täysin absurdi väite. En suhtaudu esineisiin enkä asioihin tunteella, johdattelusi on turhaa. Toivon sinun pääsevän tasapainoon itsesi ja pelkojesi kanssa, on ikävää huomata ihmisen tekevän elämästään vaikeaa oman itsensä takia.

    Vaikka väitätkin, ettet suhtaudu esineisiin tai asioihin tunteella, niin juuri niinhän sinä meidän monen mielestä juuri toimit. Hyvänä esimerkkinä tuossa aiemmin mainitsemasi vihan tunne jotakin automerkkiä kohtaan. Hei haloo!

      3
  • @tracktest kirjoitti:

    @Kumppani kirjoitti:
    Sinulta @tracktest lähtee tuollaista kevyttä kenttävittuilua aika helposti, oletko huomannut? Mitä kuvittelet tietäväsi tällä palstalla kirjoittavien mielenmaisesta yhtään mitään, halpaa ja lapsellista keittiöpsykologiaasi käyttäen?

    Oletko itse ihan kunnossa? Ja vaikka väittäisit olevasi, niin voidaanko luottaa siihen? (Kas siinä, noinhan sinäkin teet kuitenkin)

    Kiitos huomiostasi, terveen kirjoissa ollaan. Ei automerkin takia kannata hermojaan menettää. Toisten kunnioittaminen pitäisi olla kaikille selvää, oli sitten asioista mitä mieltä hyvänsä. Jokaisella on mielipiteenvapaus, eriävätkin mielipiteet kuuluvat terveeseen keskusteluun. Irvailu ei ole fiksua, jos se menee koko ajan henkilöön silloin jokin on pahasti pielessä. Lähtökohta eriävään mielipiteeseen ei pitäisi olla peruste käydä kenenkään kimppuun. Lähtökohta jos olet eri mieltä kuin minä olet minua vastaan on väärä. Tämä woke-kulttuurin periaate on jo ajatuksena sairas. Antaa jokaiseen muodostaa mielipiteensä rauhassa ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä se on terveen keskustelun periaate. Kumppani sinäkin voisit kunnioittaa toista hieman enemmän, vaikka uit vastavirtaan melkein asiassa kuin asiassa. Se että olet erimieltä ei tarkoita sitä, että olet aina oikeassa. Tämä pätee hyvin tähän henkilöön, joka käy kimppuun joka käänteessä.

    Minäpä en ole terveen kirjoissa ainakaan mielenterveyteni suhteen, koska sitä ei ole koskaan tutkittu tai arvioitu, eikä siten myöskään dokumentoitu. Yleensä ne terveen paperit saadaan vasta sairaudesta parannuttua. Tämä tietysti ihan vaan läpällä kireän tunnelman keventämiseksi. :smile:

      4
  • muokattu 14.03.2024 11:46

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Mietin itsekin tätä kun mökille mennään Ö-luokan hoitoluokituksella joskus parin päivän sisällä aurattavalta mökkitieltä poikkeavaa tilustietäkin puolisen kilometriä. Metsässä ei ole tarkoitus ajaa kuin polkupyörällä, mutta tietä pitkin parkkipaikalle pääseminen on syrjäseudulla toisinaan hieman haasteellista. Pois pääseminen on näyttänyt olevan etuvetoisille lumituiskun jälkeen suorastaan mahdotonta.

    Hyvät talvirenkaat kolmen vuoden välein on tähän saakka riittänyt. Nyt voi mennä talvirenkaat taas vaihtoon vaikka edellisen omistajan typerä 245/45R17 rengasvalinta onkin hyväkuntoisilla renkailla ja testien kärkisijoilla esiintyvää merkkiä? Ihan järjetön rengaskoko nelosdieseliin ja vielä järjettömämpi kun vakiokoko olisi ollut 225/50R17 tai 225/55R16.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Meidän mökille tulisi postikin jos haluaisi postin kääntää, mutta jos henkilöautolla on vaikeuksia päästä liikkeelle, silloin ei pihaan tarvitse edes ehdottaa mitään vajaavetoista hinausautoa. Helpompi se yksi henkilöauto on vetää traktorilla mökkirannasta ylös kun ei ole ylimääräistä kuorma-autoa tiellä haittoina. Omaa kokemusta ei ole, mutta mökkinaapuri on soittanut talonmiehen traktoreineen apuun joko hinaamaan lumessa tai hiekoittamaan jäätikköä kun etuvetoinen luisupulkka ei suostunut nousemaan hiihtoreissulle jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.

    Jos kahluumatkaa on pitkästi, jarrut ensin ylikuumenevat ja sen jälkeen ovat vaarassa jäätyä jos ilman virtaus auton alla on suunniteltu syöttämään lunta jarruille kuten meillä oli aiemmin yhdessä Volvossa tilanne. Kun syvän offsetin vanteiden ja jarrujen talvinen ongelma havaittiin, Volvo tarjosi korjauksena taka-akselistoon lisättäviä ilmanohjaimia, jotka pitävät takanavat paremmin puhtaana lumesta. Tässä on ristiriitainen suunnitteluvalinta koska se ilmavirta, joka jäähdyttää jarruja hyvin kesällä saattaa jumittaa ne talvella lämpimään jarruun sulavalla ja hetken kuluttua jäätyvällä lumella.

    Viimeisimmässä autokaupassa oli tarkoitus lisätä lopultakin se neliveto, jota en välttämättä tarvitse, mutta joka olisi tosi talvessa kiva. Mutta koska nyt ei oltukaan vaihtamassa uudehkoon takuuautoon vaan 10-vuotiaaseen edellistä vähemmän ajettuun halpaan vaihtariin, tähtäsin sittenkin mahdollisimman terveeseen yksilöön joka on tietenkin vajaavetoinen, koska 4Maticista joutuu maksamaan tuhansien eurojen preemion myös käytettynä. Kun on sedanin kanssa pärjännyt, niin eiköhän liikkuminen sitä tasapainoisemman farkunkin kanssa onnistune? Jospa sitten siihen ensimmäiseen sähköautoon raskisi ostaa nelivedonkin? Lumessa kahlaaminen on tietenkin täysin omasta käyttötilanteesta riippuva kysymys jota on turha ostaa ellei sitä tarvitse.

    Topin kanssa samaa mieltä valojen tärkeydestä, vaikka tämäkin riippuu tietenkin käyttötilanteesta. Tähän tuli selkeä parannus, vaikka sekä edellisen että nykyisen auton nokalla on sama X-Vision Genesis paneeli. Tämän uudemman matriisiledien toiminta on estetty ja automatiikka on ilmeisesti konffattu vanhanaikaiseen lähi- ja kaukovaloautomatiikkaan, joka näyttäisi toimivan kohtuullisen hyvin matalalle asennetun lisävalopanelin kanssa. Tai sitten LED-valojen kanssa automatiikan lähivaloille vaihtamisen kynnys on xenon-ILSiä varovaisempi eikä vakiota suurempi valoteho ehdi kiusata vastaantulijoita auton vaihtaessa valot varalta "liian aikaisin" auton omaan valotehoon verrattuna?

      1
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä.

    Mietin itsekin tätä kun mökille mennään Ö-luokan hoitoluokituksella joskus parin päivän sisällä aurattavalta mökkitieltä poikkeavaa tilustietäkin puolisen kilometriä. Metsässä ei ole tarkoitus ajaa kuin polkupyörällä, mutta tietä pitkin parkkipaikalle pääseminen on syrjäseudulla toisinaan hieman haasteellista. Pois pääseminen on näyttänyt olevan etuvetoisille lumituiskun jälkeen suorastaan mahdotonta.

    Hyvät talvirenkaat kolmen vuoden välein on tähän saakka riittänyt. Nyt voi mennä talvirenkaat taas vaihtoon vaikka edellisen omistajan typerä 245/45R17 rengasvalinta onkin hyväkuntoisilla renkailla ja testien kärkisijoilla esiintyvää merkkiä? Ihan järjetön rengaskoko nelosdieseliin ja vielä järjettömämpi kun vakiokoko olisi ollut 225/50R17 tai 225/55R16.

    Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ole aina vertailukelpoisia. Joissain riittää, kun ominaisuyset on riittävän hyvät. Toisaalla taas paremmasta saa hyötyä äärettömyyteen saakka. Esim. muuten täydelliset jarrut ei auta, jos ne jäätyvät liian herkästi. Mistä syvälle metsään edes hinausautoa saisi ja kun siellä usein kahlataan lumessa, jäätyminen on todellinen riski. Toisaalta kulutuksessa pienemmästä saa aina lisäarvoa.

    Meidän mökille tulisi postikin jos haluaisi postin kääntää, mutta jos henkilöautolla on vaikeuksia päästä liikkeelle, silloin ei pihaan tarvitse edes ehdottaa mitään vajaavetoista hinausautoa. Helpompi se yksi henkilöauto on vetää traktorilla mökkirannasta ylös kun ei ole ylimääräistä kuorma-autoa tiellä haittoina. Omaa kokemusta ei ole, mutta mökkinaapuri on soittanut talonmiehen traktoreineen apuun joko hinaamaan lumessa tai hiekoittamaan jäätikköä kun etuvetoinen luisupulkka ei suostunut nousemaan hiihtoreissulle jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.

    Jos kahluumatkaa on pitkästi, jarrut ensin ylikuumenevat ja sen jälkeen ovat vaarassa jäätyä jos ilman virtaus auton alla on suunniteltu syöttämään lunta jarruille kuten meillä oli aiemmin yhdessä Volvossa tilanne. Kun syvän offsetin vanteiden ja jarrujen talvinen ongelma havaittiin, Volvo tarjosi korjauksena taka-akselistoon lisättäviä ilmanohjaimia, jotka pitävät takanavat paremmin puhtaana lumesta. Tässä on ristiriitainen suunnitteluvalinta koska se ilmavirta, joka jäähdyttää jarruja hyvin kesällä saattaa jumittaa ne talvella lämpimään jarruun sulavalla ja hetken kuluttua jäätyvällä lumella.

    Viimeisimmässä autokaupassa oli tarkoitus lisätä lopultakin se neliveto, jota en välttämättä tarvitse, mutta joka olisi tosi talvessa kiva. Mutta koska nyt ei oltukaan vaihtamassa uudehkoon takuuautoon vaan 10-vuotiaaseen edellistä vähemmän ajettuun halpaan vaihtariin, tähtäsin sittenkin mahdollisimman terveeseen yksilöön joka on tietenkin vajaavetoinen, koska 4Maticista joutuu maksamaan tuhansien eurojen preemion myös käytettynä. Kun on sedanin kanssa pärjännyt, niin eiköhän liikkuminen sitä tasapainoisemman farkunkin kanssa onnistune? Jospa sitten siihen ensimmäiseen sähköautoon raskisi ostaa nelivedonkin?

    Kuten neuvottiin, lumeen ei kuulu ajaa niillä testivoittajilla. Olen hieman ulkona tuosta jarrujen jäätymisestä ja nyt näyttää olevan kyse vanteiden jäätymisestä, sen olen nähnyt ja ymmärrän. Eli jäätyvätkö levyjarrut niin, ettei pyörännapa pyöri vaikka pyörän irrottaisi? Vai jumittaako lumella ja jäällä täyttynyt vanne?

    Etuvetoisella mennään mäki ylös perä edellä. Pitoa on paremmin ja myös mahdollinen alaslasku on kivempi. Perä edellä kun luikuu alas, etujarrut suistavat auton suunnasta ja pitäisi auto hallita käsijarrulla.

    Tuosta luistonestosta jarruilla jo kysyinkin. Se on siis huono ominaisuus Suomessa. Pääsee pitkälle lumeen ja pyörät lopettavat pyörimisen.

      
  • muokattu 14.03.2024 11:57

    @tracktest kirjoitti:

    Mallisuorituksia ei täältä löydä, koska osa käy kimppuun melkein jokaisen viestin jälkeen. Osa nauttii tavasta ja jotkut innostavat näin toimivaa vielä peukuilla.

    Kirjoitit näin: Toisten kunnioittaminen pitäisi olla kaikille selvää, oli sitten asioista mitä mieltä hyvänsä. Jokaisella on mielipiteenvapaus, eriävätkin mielipiteet kuuluvat terveeseen keskusteluun. Irvailu ei ole fiksua, jos se menee koko ajan henkilöön silloin jokin on pahasti pielessä

    Minusta tällaiset kommenttisi kuten toivon sinun pääsevän tasapainoon itsesi ja pelkojesi kanssa, on ikävää huomata ihmisen tekevän elämästään vaikeaa oman itsensä takia ovat juuri sitä piilovittuilua, eli karkkipaperiin käärittyä vihjailua kommentoitavan mielentilasta. Josta et todellakaan pysty tietämään yhtään mitään. Minusta tuollainen on henkilöön käymistä.

    Tuollaisesta, eli omasta kirjoittelustasi löydät varmasti mallisuorituksia kyllä! Mutta pointti on, että jeesustelet ohjeistamalla muita miten pitäisi kirjoittaa ja kuvittelet olevasi kirjoittajien enkeleitä. Vaan kun et ole, se on monella pinnan raapaisulla saatu selville.

      5
  • @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Mallisuorituksia ei täältä löydä, koska osa käy kimppuun melkein jokaisen viestin jälkeen. Osa nauttii tavasta ja jotkut innostavat näin toimivaa vielä peukuilla.

    Kirjoitit näin: Toisten kunnioittaminen pitäisi olla kaikille selvää, oli sitten asioista mitä mieltä hyvänsä. Jokaisella on mielipiteenvapaus, eriävätkin mielipiteet kuuluvat terveeseen keskusteluun. Irvailu ei ole fiksua, jos se menee koko ajan henkilöön silloin jokin on pahasti pielessä

    Minusta tällaiset kommenttisi kuten toivon sinun pääsevän tasapainoon itsesi ja pelkojesi kanssa, on ikävää huomata ihmisen tekevän elämästään vaikeaa oman itsensä takia ovat juuri sitä piilovittuilua, eli karkkipaperiin käärittyä vihjailua kommentoitavan mielentilasta. Josta et todellakaan pysty tietämään yhtään mitään. Minusta tuollainen on henkilöön käymistä.

    Tuollaisesta, eli omasta kirjoittelustasi löydät varmasti mallisuorituksia kyllä! Mutta pointti on, että jeesustelet ohjeistamalla muita miten pitäisi kirjoittaa ja kuvittelet olevasi kirjoittajien enkeleitä. Vaan kun et ole, se on monella pinnan raapaisulla saatu selville.

    Pyrin kaikin keinoin välttämään henkilöön menemistä, tekisit sinäkin samoin. Sinun viisastelusi ja jeesustelusi tiedetään etukäteen, edistät usein enemmän hämmennystä kuin järkeistämistä. En sanonut tätä pahalla, vaan ihan sinun parhaaksesi.

      1
  • muokattu 14.03.2024 12:35

    @tracktest kirjoitti:

    Pyrin kaikin keinoin välttämään henkilöön menemistä, tekisit sinäkin samoin.

    En minä mene henkilöön. Sinä menet kun vihjailet eri sanakääntein mielentilasta, eli jos nyt rautalangasta väännän, niin voidaan tulkita niin, että vihjaat kirjoittajan olevan suunnilleen seko. Annat tervehtymisohjeita sun muita, täysin keittiöpsykologipohjalta. Millä eväillä? Mietipäs nyt tuolta kannalta asiaa!

    En sanonut tätä pahalla, vaan ihan sinun parhaaksesi.

    Sinun viisastelusi ja jeesustelusi tiedetään etukäteen, edistät usein enemmän hämmennystä kuin järkeistämistä.

    Ihan miten vaan. Kirjoitan asioista oman näkemykseni ja käsitykseni mukaan. Jos olen eri mieltä, niin ei tarkoita että "menen henkilöön", jota sinä kyllä teet.

    Voin toki kommentoida jonkun kirjoituksia intensiivisemmin, mutta siltikin olen asiasta varmaankin vain eri mieltä ja pyrin sen osoittamaan, eri tavoin. Hämmennys vs. järkeistys on kyllä lukijan silmässä. Jos sinä hämmennyt siitä, että kyseenalaistan käsityksesi, niin ei sekään ole henkilöön menemistä, se on eri mieltä olemista.

    OIenko oikeassa? Varmaan omasta mielestä ja huomaan sittemmin jos en ole ollut, Ethän nyt vaan suinkaan millään muotoa kuvittele, että sinä olet aina oikeassa täällä? Se olisi meinaan aika paksua, mutta miksi siis edes nostat aihetta vain minulle.

      2
  • muokattu 14.03.2024 12:28

    @tracktest kirjoitti:

    Pyrin kaikin keinoin välttämään henkilöön menemistä, tekisit sinäkin samoin. Sinun viisastelusi ja jeesustelusi tiedetään etukäteen, edistät usein enemmän hämmennystä kuin järkeistämistä. En sanonut tätä pahalla, vaan ihan sinun parhaaksesi.

    Oletko ihan itse lukenut mitä kirjoittelet? Jos joku tällä palstalla laukoo henkilökohtaisuuksia eniten niin se olet sinä. Ylivoimaisesti. Selaapa hiukan taaksepäin ja mieti mitä tulikaan kirjoitettua, peilaa sitä siihen mitä vaadit muilta. Järkeviä argumentteja sinulta ei tule, jätät niihin vastaamatta ja alat pelleilemään. Ei ole oikein aikuisen käytöstä tuo ja varmaan huomaat että ylivoimainen enemmistö täällä on sitä mieltä.
    Jos BMW:n ominaisuuksista tai niiden puutteesta käydään keskustelua niin sinulla ei tunnu olevan mitään annettavaa vaan kaikki muut nalkuttavat ja heittelet rapeita ranskalaisia ja yhdestä puusta olevia Tesla kuskeja yms lapsellisuuksia. Grow up!

    Tuo yläpuolen kommentti osoittaa kaiken hyvin selkeästi, leimaat siinä toisen osapuolen viisastelijaksi, jeesustelijaksi ja hämmentäjäksi. Ja jo eka lause nollaa kaiken. Harvinaista dysleksisuutta.

    Ehdotan että kaikki muut jättävät ko henkilön täysin omaan keskusteluunsa eli jättävät vastaamatta mihinkään hänen kommentiinsa millään tavoin niin eiköhän se kirjoittelu hiljalleen siitä hyydy kun ei saa enää huomiota.

      7
  • @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Pyrin kaikin keinoin välttämään henkilöön menemistä, tekisit sinäkin samoin.

    En minä mene henkilöön. Sinä menet kun vihjailet eri sanakääntein mielentilasta, eli jos nyt rautalangasta väännän, niin voidaan tulkita niin, että vihjaat kirjoittajan olevan suunnilleen seko. Annat tervehtymisohjeita sun muita, täysin keittiöpsykologipohjalta. Mietipäs nyt tuolta kannalta asiaa!

    En sanonut tätä pahalla, vaan ihan sinun parhaaksesi.

    Sinun viisastelusi ja jeesustelusi tiedetään etukäteen, edistät usein enemmän hämmennystä kuin järkeistämistä.

    Ihan miten vaan. Kirjoitan asioista oman näkemykseni ja käsitykseni mukaan. Jos olen eri mieltä, niin ei tarkoita että "menen henkilöön", jota sinä kyllä teet. Voin toki kommentoida jonkun kirjoituksia intensiivisemmin, mutta siltikin olen asiasta varmaankin vain eri mieltä ja pyrin sen osoittamaan, eri tavoin.

    Pyrit usein pilkkomaan tekstejä sellaiseen sotkuun, että itse asia katoaa kokonaan. Kukaan ei pysy tässä tavassa mukana ja kaikki on entistä enemmän hämmentyneitä ja sekaisin. Näin se sinun tapasi on viedä keskustelua maratonin lailla kohti uusia ulottuvuuksia.

      
  • muokattu 14.03.2024 12:35

    Lakkaa höpisemästä, vaan vastaa tasan yhdessä aiheessa pysyvään kommenttiin, oli pilkottu tai ei!

    Käytät vain vakioargumentointiasi, jolla juuri itse lähdet viemään keskustelua "uuteen ulottuvuuteen", eli se pointti häivyttäen.

      
  • @ArvoA kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    Pyrin kaikin keinoin välttämään henkilöön menemistä, tekisit sinäkin samoin. Sinun viisastelusi ja jeesustelusi tiedetään etukäteen, edistät usein enemmän hämmennystä kuin järkeistämistä. En sanonut tätä pahalla, vaan ihan sinun parhaaksesi.

    Oletko ihan itse lukenut mitä kirjoittelet? Jos joku tällä palstalla laukoo henkilökohtaisuuksia eniten niin se olet sinä. Ylivoimaisesti. Selaapa hiukan taaksepäin ja mieti mitä tulikaan kirjoitettua, peilaa sitä siihen mitä vaadit muilta. Järkeviä argumentteja sinulta ei tule, jätät niihin vastaamatta ja alat pelleilemään. Ei ole oikein aikuisen käytöstä tuo ja varmaan huomaat että ylivoimainen enemmistö täällä on sitä mieltä.
    Jos BMW:n ominaisuuksista tai niiden puutteesta käydään keskustelua niin sinulla ei tunnu olevan mitään annettavaa vaan kaikki muut nalkuttavat ja heittelet rapeita ranskalaisia ja yhdestä puusta olevia Tesla kuskeja yms lapsellisuuksia. Grow up!

    Tuo yläpuolen kommentti osoittaa kaiken hyvin selkeästi, leimaat siinä toisen osapuolen viisastelijaksi, jeesustelijaksi ja hämmentäjäksi. Ja jo eka lause nollaa kaiken. Harvinaista dysleksisuutta.

    Ehdotan että kaikki muut jättävät ko henkilön täysin omaan keskusteluunsa eli jättävät vastaamatta mihinkään hänen kommentiinsa millään tavoin niin eiköhän se kirjoittelu hiljalleen siitä hyydy kun ei saa enää huomiota.

    Suutuit rapeista ranskalaisista niin verisesti, vaikka en tarkoittanut sitä siten miten sen ymmärsit. Heitin vitsillä letkautuksen ja tarkoitin nautinnollisia ranskanperunoita en mitään muuta. Teet nyt jotain sellaista mikä ei kuulu normaaliin keskusteluun, kehotat savustamaan minut ulos keskusteluista koska en miellytä sinua. Otatkohan nyt itsellesi aseman joka kuvastaa enemmän diktaattoria kuin tervettä keskustelijaa. Olet ollut täällä vain pienen hetken ja minä yhtäjaksoisesti noin kymmenen vuotta. Lietsot jotain sellaista mitä täällä ei ole ennen nähty, otatko nämä keskustelut vähän liian tosissasi. Mieti vähän mihin tämä johtaa jos alat tällä tavalla savustaa keskustelijaa ulos, oletko ajatellut asiaa loppuun saakka.

      2
  • @Kumppani kirjoitti:
    Lakkaa höpisemästä, vaan vastaa tasan yhdessä aiheessa pysyvään kommenttiin, oli pilkottu tai ei!

    Käytät vain vakioargumentointiasi, jolla juuri itse lähdet viemään keskustelua "uuteen ulottuvuuteen", eli se pointti häivyttäen.

    Syytät minua siitä miten itse toimit, katso nyt peiliin ja mieti asiaa uudelleen.

      
  • ArvoA voithan sinä tehdä niin, että jätät kommenttini lukematta. Ei tarvitse sitten kerätä lisävoimia avuksesi savustamaan minua ulos. En tosiaan ymmärrä miten ihminen voi käydä noin kuumana pelkän autokeskustelun takia. Olet ollut täällä niin vähän aikaa ettet tiedä ihan kaikkea, olet vetänyt lyhyen ajan keskusteluista mutkat suoraksi ja polttanut päreesi totaalisesti. Käytös on todella rajua jota täällä ei ole ennen nähty. Olisiko paikallaan rauhoittua ja miettiä asioita hieman toiselta kantilta. 740 GLE varoitti minua, mutta en osannut odottaa ihan näin rajua keskustelijaa joka käy näin hiilenä koko ajan. Voi toki kertoa mielipiteitäsi eri autoista, mutta anna toistenkin kertoa oma mielipiteensä ilman vähättelyä. Henkilöön menemisestä vielä se, että lue nyt vaikka omiakin kirjoitteluasi siitä miten nollaat minut. Voihan sitä keskustelun vähän rakentavamminkin aloittaa eikä haukkua kaiken aikaa. Vedit pitkälle vedetyt johtopäätökset hyvin pienessä ajassa, mutkat suoristaen se ei välttämättä ole se fiksuin tapa tulla mukaan. Ärsyyntynyt ja vihaa täynnä oleva ei aina ajattele kovin selkeästi, nyt taitaa olla juurikin siitä kyse.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    ArvoA voithan sinä tehdä niin, että jätät kommenttini lukematta. Ei tarvitse sitten kerätä lisävoimia avuksesi savustamaan minua ulos. En tosiaan ymmärrä miten ihminen voi käydä noin kuumana pelkän autokeskustelun takia. Olet ollut täällä niin vähän aikaa ettet tiedä ihan kaikkea, olet vetänyt lyhyen ajan keskusteluista mutkat suoraksi ja polttanut päreesi totaalisesti. Käytös on todella rajua jota täällä ei ole ennen nähty. Olisiko paikallaan rauhoittua ja miettiä asioita hieman toiselta kantilta. 740 GLE varoitti minua, mutta en osannut odottaa ihan näin rajua keskustelijaa joka käy näin hiilenä koko ajan. Voi toki kertoa mielipiteitäsi eri autoista, mutta anna toistenkin kertoa oma mielipiteensä ilman vähättelyä. Henkilöön menemisestä vielä se, että lue nyt vaikka omiakin kirjoitteluasi siitä miten nollaat minut. Voihan sitä keskustelun vähän rakentavamminkin aloittaa eikä haukkua kaiken aikaa. Vedit pitkälle vedetyt johtopäätökset hyvin pienessä ajassa, mutkat suoristaen se ei välttämättä ole se fiksuin tapa tulla mukaan. Ärsyyntynyt ja vihaa täynnä oleva ei aina ajattele kovin selkeästi, nyt taitaa olla juurikin siitä kyse.

    tracktest, ajattele jo sydäntäsi. Se ei tykkää tavastasi toimia täällä keskusteluissa. Juu, henkilöön käyvää neuvontaa, mutta oikeasti kannattaa rauhoittua.

      1
  • muokattu 14.03.2024 13:53

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    ArvoA voithan sinä tehdä niin, että jätät kommenttini lukematta. Ei tarvitse sitten kerätä lisävoimia avuksesi savustamaan minua ulos. En tosiaan ymmärrä miten ihminen voi käydä noin kuumana pelkän autokeskustelun takia. Olet ollut täällä niin vähän aikaa ettet tiedä ihan kaikkea, olet vetänyt lyhyen ajan keskusteluista mutkat suoraksi ja polttanut päreesi totaalisesti. Käytös on todella rajua jota täällä ei ole ennen nähty. Olisiko paikallaan rauhoittua ja miettiä asioita hieman toiselta kantilta. 740 GLE varoitti minua, mutta en osannut odottaa ihan näin rajua keskustelijaa joka käy näin hiilenä koko ajan. Voi toki kertoa mielipiteitäsi eri autoista, mutta anna toistenkin kertoa oma mielipiteensä ilman vähättelyä. Henkilöön menemisestä vielä se, että lue nyt vaikka omiakin kirjoitteluasi siitä miten nollaat minut. Voihan sitä keskustelun vähän rakentavamminkin aloittaa eikä haukkua kaiken aikaa. Vedit pitkälle vedetyt johtopäätökset hyvin pienessä ajassa, mutkat suoristaen se ei välttämättä ole se fiksuin tapa tulla mukaan. Ärsyyntynyt ja vihaa täynnä oleva ei aina ajattele kovin selkeästi, nyt taitaa olla juurikin siitä kyse.

    tracktest, ajattele jo sydäntäsi. Se ei tykkää tavastasi toimia täällä keskusteluissa. Juu, henkilöön käyvää neuvontaa, mutta oikeasti kannattaa rauhoittua.

    Kiitos huolenpidostasi, mutta olen kovassa fyysisessä kunnossa. Olen harrastanut urheilua/voimailua koko ikäni. Menetin elämäni naisen äkillisessä sairauskohtauksessa vuonna 2022 ja yhteistä taivalta kertyi melkein 40 vuotta. Se oli elämäni kovin paikka ja kävin silloin hyvin syvällä. Rauhoittua voidaan se on ihan hyvä neuvo meille kaikille.

      3
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    ArvoA voithan sinä tehdä niin, että jätät kommenttini lukematta. Ei tarvitse sitten kerätä lisävoimia avuksesi savustamaan minua ulos. En tosiaan ymmärrä miten ihminen voi käydä noin kuumana pelkän autokeskustelun takia. Olet ollut täällä niin vähän aikaa ettet tiedä ihan kaikkea, olet vetänyt lyhyen ajan keskusteluista mutkat suoraksi ja polttanut päreesi totaalisesti. Käytös on todella rajua jota täällä ei ole ennen nähty. Olisiko paikallaan rauhoittua ja miettiä asioita hieman toiselta kantilta. 740 GLE varoitti minua, mutta en osannut odottaa ihan näin rajua keskustelijaa joka käy näin hiilenä koko ajan. Voi toki kertoa mielipiteitäsi eri autoista, mutta anna toistenkin kertoa oma mielipiteensä ilman vähättelyä. Henkilöön menemisestä vielä se, että lue nyt vaikka omiakin kirjoitteluasi siitä miten nollaat minut. Voihan sitä keskustelun vähän rakentavamminkin aloittaa eikä haukkua kaiken aikaa. Vedit pitkälle vedetyt johtopäätökset hyvin pienessä ajassa, mutkat suoristaen se ei välttämättä ole se fiksuin tapa tulla mukaan. Ärsyyntynyt ja vihaa täynnä oleva ei aina ajattele kovin selkeästi, nyt taitaa olla juurikin siitä kyse.

    tracktest, ajattele jo sydäntäsi. Se ei tykkää tavastasi toimia täällä keskusteluissa. Juu, henkilöön käyvää neuvontaa, mutta oikeasti kannattaa rauhoittua.

    Kiitos huolenpidostasi, mutta olen kovassa fyysisessä kunnossa. Olen harrastanut urheilua/voimailua koko ikäni. Menetin elämäni naisen 2022 ja yhteistä taivalta kertyi melkein 40 vuotta se oli kova paikka ja kävin silloin hyvin syvällä. Rauhoittua voidaan se on ihan hyvä neuvo meille kaikille.

    Ikävä juttu menetyksesi.

    Pelkkä hyvä fyysinen kunto ei auta, jos rasittaa itseään henkisesti. Tilanne näyttää olevan se, että keskustelu menee rähjäämiseksi ja valitettavasti olet jäämässä yksin toiselle puolelle. Sitähän kukaan ei toivo eikä tahdo. Kaikkien pitää rauhoittua ja jatkaa keskustelua asioista. Meillä kaikilla on asia-annettavaa ja kaikki kirjoittavat tyylillään. Mutta tosiaan näyttää siltä, että asia muuttuu joksikin muuksi, henkilökohtaiseksi loukkaantumiseksi ja sitä seuraavaksi puolustautumiseksi. Pelkkää keittiöpsykologiaa, mutta juttu menee kummalliseksi. Onneksi kaikki ovat missä ovat ja toivottavasti kaikki irtaantuvat keskustelusta, kun eivät ole palstalla.

      1
  • @tracktest kirjoitti:

    Syytät minua siitä miten itse toimit

    Niin, mistäköhän johtuisi?

    Edelleen tuolla edellä on sinulle pohdittavaa siihen henkilöön menemisessä.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    ArvoA voithan sinä tehdä niin, että jätät kommenttini lukematta. Ei tarvitse sitten kerätä lisävoimia avuksesi savustamaan minua ulos. En tosiaan ymmärrä miten ihminen voi käydä noin kuumana pelkän autokeskustelun takia. Olet ollut täällä niin vähän aikaa ettet tiedä ihan kaikkea, olet vetänyt lyhyen ajan keskusteluista mutkat suoraksi ja polttanut päreesi totaalisesti. Käytös on todella rajua jota täällä ei ole ennen nähty. Olisiko paikallaan rauhoittua ja miettiä asioita hieman toiselta kantilta. 740 GLE varoitti minua, mutta en osannut odottaa ihan näin rajua keskustelijaa joka käy näin hiilenä koko ajan. Voi toki kertoa mielipiteitäsi eri autoista, mutta anna toistenkin kertoa oma mielipiteensä ilman vähättelyä. Henkilöön menemisestä vielä se, että lue nyt vaikka omiakin kirjoitteluasi siitä miten nollaat minut. Voihan sitä keskustelun vähän rakentavamminkin aloittaa eikä haukkua kaiken aikaa. Vedit pitkälle vedetyt johtopäätökset hyvin pienessä ajassa, mutkat suoristaen se ei välttämättä ole se fiksuin tapa tulla mukaan. Ärsyyntynyt ja vihaa täynnä oleva ei aina ajattele kovin selkeästi, nyt taitaa olla juurikin siitä kyse.

    tracktest, ajattele jo sydäntäsi. Se ei tykkää tavastasi toimia täällä keskusteluissa. Juu, henkilöön käyvää neuvontaa, mutta oikeasti kannattaa rauhoittua.

    Kiitos huolenpidostasi, mutta olen kovassa fyysisessä kunnossa. Olen harrastanut urheilua/voimailua koko ikäni. Menetin elämäni naisen 2022 ja yhteistä taivalta kertyi melkein 40 vuotta se oli kova paikka ja kävin silloin hyvin syvällä. Rauhoittua voidaan se on ihan hyvä neuvo meille kaikille.

    Ikävä juttu menetyksesi.

    Pelkkä hyvä fyysinen kunto ei auta, jos rasittaa itseään henkisesti. Tilanne näyttää olevan se, että keskustelu menee rähjäämiseksi ja valitettavasti olet jäämässä yksin toiselle puolelle. Sitähän kukaan ei toivo eikä tahdo. Kaikkien pitää rauhoittua ja jatkaa keskustelua asioista. Meillä kaikilla on asia-annettavaa ja kaikki kirjoittavat tyylillään. Mutta tosiaan näyttää siltä, että asia muuttuu joksikin muuksi, henkilökohtaiseksi loukkaantumiseksi ja sitä seuraavaksi puolustautumiseksi. Pelkkää keittiöpsykologiaa, mutta juttu menee kummalliseksi. Onneksi kaikki ovat missä ovat ja toivottavasti kaikki irtaantuvat keskustelusta, kun eivät ole palstalla.

    Ihan hyvää huolenpitoa tuokin. Muistetaan tosiaan irtaantua keskusteluista, säilyy henkinen terveys kaikilla. Se olisi hulluinta, että näiden takia menisi hermot ja joutuisi tarkempaan hoitoon.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit