Uusi Volvo S60

535 kommenttia
17810121318
  • ...joo siinähän ne tilaihmeet onkin!

    Olisivatko edes farkku Golfin kokoisia?

    Irkut osaa ottaa vain kuppia - ei niiden kannata autoja vertailla.

      
    1. Se on ajovalo.net



      2. Octavia on ennen Avensista



      Jos olisit jatkanut listan lukemista (tai sitten jatkoit mutta tapasi mukaan kerrot vain osan) niin BMW 3 sarja on sijalla 14. Vaikka ei toijotalle pärjännytkään, niin jäihän sentään Huyndai BMW'n taakse.
      
  • Tottakai tuohon pitää uskoa, että VW:n tuotteet on parhaita ja vie 5 kärkisijaa ja Skoda Octavia on muuten sijalla 8 ja Avensis vasta sijalla 9, Passat CC on sijalla 10 ja Seat Exeo on sijalla 11. Volvo S40 on sijalla 12 ja sekin on parempi kuin BMW 3 joka on vasta 14.



    Tuo on tietenkin totuus, kun ajovalo.net niin sanoo. Mutta miten se BMW on noin huono?

      
  • NHB:

    Ketteryydessä ja ajamisen hauskuudessa etuvetoinen Mini pätkii bemarit mennen tullen.




    Tietenkin se on ketterämpi, kun se on niin olemattoman kokoinen ja painoinen. Vanha Mini on vielä paljon ketterämpi. Yllättäen mikroauto voittaa kaikki ketteryydessä.



      
  • Knight Rider:



    Tietenkin se on ketterämpi, kun se on niin olemattoman kokoinen ja painoinen. Vanha Mini on vielä paljon ketterämpi. Yllättäen mikroauto voittaa kaikki ketteryydessä.




    Jos vertaa vaikka Clubmania 1-sarjaan tai Z4:ään, niin ei tuo kokoero ole missään suhteessa ratkaiseva.

      
  • Olipa erikoinen lista ja erikoiset perustelut. Lisäksi kirjoittajalla tuntuvat menevän autojen kokoluokat iloisesti sekaisin.



    En osaa antaa tuolle listalle oikein mitään arvoa.

      
  • Eihän tuo ollut edes aakkosjärjestyksessä :smile:



    Aika hauska kun pikaisesti vilkaisin 9-3:n "koeajoraporttia" niin siinä mm. erikseen kehuttiin takaistuimen polvitilaa. Ihan jees mutta kehut minusta kuuluisivat Mondeolle ja Superbille eivätkä tuolle Saabille.



    Saksalaiset autolehdet ovat kyllä aika jännässä välikädessä - tuotteet ovat hyviä, markkinat suuret, riippuvuussuhteet merkittävät. Jotta joku muu kuin saksalainen voisi vertailutestin voittaa, tulee sen olla vielä selvästi parempi kuin mitä objektiivisesti edes tarvitsisi.



    Toisaalta taas tuo johtaa siihen että jos jonkun "muunmaalaisen" voittajan sakulehdistä löytää, on se sitten tosi hyvä auto :smile:

      
  • Melkoisen höpsöä tuollainen listaaminen, käyttäisi tuokin toimittaja aikansa johonkin tuottavaan ennemmin. :sunglasses:

      
  • No, saahan esimerkiksi Mersuunkin jalankulkijoiden tunnistustoiminnon, pitää vaan maksaa vähän enemmän.



    http://www.automotorsport.se/news/21417/mercedes-cl-facelift-beh%C3%A5ller-namnet/

      
  • Derrick:


    10. Volkswagen Passat CC

    Linjakas Passat CC on selvästi tavallista Passattia kalliimpi. Varustelu on kuitenkin runsaampi ja äänieristys selvästi parempi. Takaistuintilat ovat juuri riittävät neljälle aikuiselle. Facelift tulossa. koeajo






    Aika tilava takapenkki coupessa, varmaan hakkaa uuden S60 mennen tullen

    :smile:

      
  • Tuota:

    Olipa erikoinen lista ja erikoiset perustelut. Lisäksi kirjoittajalla tuntuvat menevän autojen kokoluokat iloisesti sekaisin.

    En osaa antaa tuolle listalle oikein mitään arvoa.




    noi listat on kyllä täys vitsi, edes pisteiden keräytymistä ei voi mistään katsoa, jotta näkisi missä mättää. Alfa 159 on huonoin keskiluokan auto, uutta Giuliettaa ei ole näköjään edes tulossa, tosin se on varmaan tulleessaan alustavasti listan viimeinen ja jää sille sijalle kun listaa taas päivitetään. Aika hupaisa sivusto.

      
  • Arvosteluperusteet löytyvät täältä:

    http://www.ajovalo.net/uudet_arvosteluperusteet.htm

      
  • Sama kaveri, joka pitää ajovalo.net -palstaa, kirjoittaa myös automerkit.fi -sivulla. Ohessa S60-koeajo sieltä, joka on siis sama koeajo kuin ajovalo.netissä hieman lyhennettynä ja pisteytettynä.

    http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/koeajo-volvo-s60-d3-momentum-2010.html



    Tuossa tuon automerkit-sivuston arviointiperusteet, jotka on selkeämmät kuin ajovalo.netin pisteytykset ja eivät ole yksin Timo Nurmelan kehittämät:

    http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/uutiset/artikkelit/toimituksen-autoarvioiden-arviointiperusteet.html

      
  • S60 ja V60-malleihin tulee R-design -paketti. Valitettavasti tuo on vaan muotoilua ja moottoreihin ei tule R-mallia. Ainakaan vielä, mutta toivottavasti sekin tulee.



    http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/volvolta-uudet-s60-ja-v60-r-design-mallit.html

      
  • Heinzman:





    Juuri tuonne ylemmäs laitoin linkin toiselle palstalle, johon Timo Nurmela myös kirjoittaa. Myös Moottori-lehdessä on hänen kirjoituksiaan. Ja se lehti on autoliiton jäsenlehti ja Suomen vanhin autolehti.



    Muu ketsuppimiehen höpinä on (taas ) niin lapsellista, ettei ole kommentoinnin arvoista.

      
  • Minä olen tuommoisen 300-sarjan bemarin nähnyt autoliikkeessä, ja minun käsittääkseni sinne takapenkille ei pahemmin aikuisia mahdu, eli se on tosi onneton. Jotenka 14. sija turhakkeena on täysin paikallaan.



    Ja mitä natsien autolehtiin tulee, niin koska niistä suuri osa on riippuvaisia natsien autoteollisuudesta, niin niihin ei voi luottaa. Autoteollisuushan on natsien ylpeydenaihe number one, yritä nyt pässinpää Heinzman lopultakin tajuta mainittu kytkös, eihän täällä Suomessakaan olla kallellaan Samsungin matkapuhelimiin.

      
  • Päivän parhaat naurut sain lukiessani tuota ajovalolamppu.comin ranking-listaa. Sen kukkanen löytyy uuden BMW 5-sarjan koeajosta:



    "Koeajo rajoittui tässä vaiheessa 20 minuutin lenkkiin.... Suurissa routaheitoissa volvomaista kimmoisuutta on liikaa ja jousituksen liikkeet ovat laajoja. Koeajon jälkeen piti vielä käydä ajamassa sama reitti omalla Audilla ja tie todellakin tuntui selkeästi tasaisemmalta."



    http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW5-2010.html :lol:

      
  • Tämä ajolamppuvalopesin.com kaveri - audimies - oli jonottanut lauantaina 20.3.2010 aamulla autoliikkeen oven takana kun BMW 5 tuli ensiesittelyyn. Sai sitten sen 7 km ajetun auton ihan ensimmäisenä koeajoon (ainakin suurissa liikkeissä oli jonotusnumerot) eli ajoi sen jokaiselle sovitun slotin tasan 20 min sitä ennalta määrättyä lenkkiä (esim. Espoossa Laakkoselta käynti IKEAn luona) ja myyjä vieressä tai (jos muija oli mukana niin myyj&#228:wink: takapenkillä. Siitä sitten julkaisi jo samana päivänä 20.3.2010 netissä "koeajo" raportin. Suomen nopein koeajo! Toisaalla samoilla ajolampunpesin.com sivuilla on mm. dieselien vertailu, jossa Volvo D5 saa enemmän pisteitä (parempi suorituskyky, sama kulutus) kuin BMW 530d. Kaverilla on nähtävästi runsaasti aikaa tähän toimintaan mitä en ihmettele.



    Muutenkin keskustelun taso on eräillä kirjoittajilla niin matala ettei ihme palsta on kuihtunut. Vastakkain on muutama volvomyyjä joka on komennettu "sosiaaliseen mediaan" (saatteko hei tästä bonareita?) ja muutama provoilija heitä ärsyttämässä. Tuon tason kirjoittajia tekisi mieli itsekin ärsytellä. Silloin kun kävin nuorena poikasena myyntimieskurssit ohje oli ettei kilpailijoita pidä haukkua vaan pitää kehua omaa tavaraa.

      
  • Heinzman



    No etkö ketsuppipelle pysty vastaamaan Sinulle esitettyyn kysymykseen BMW:stä ? Ja Sinähän tätä järjestelmällistä Volvo-provoilua olet harjoittanut vuodesta 2006, ja toki olet varmaan muutaman perseennuolijan onnistunut saamaan matkaasi, mikäli tämä on ollut provoilun tarkoitus mahdollisesti, vai mikä sen tarkoitus on ollut ?

      
  • Nunchaku:




    Ajovalo.netin listan otti esiin Heinzman provoillakseen Volvosta. Enpä muista tältä palstalta vuosiin, että kukaan muu olisi sen paremmuuslistaan viitannut. Itse taas avasin Saab 9-5 keskustelun ja laitoin sinne heti alkuun automerkit.fi -sivulle linkin, jossa oli Saabin koeajo ja myöhemmin laitoin saman kaverin tekemän koeajon linkkinä kokonaan ajovalo.netistä, kun huomasin itsekin ekan kerran, että sama Nurmela kirjoittaa molemmille palstoille. Joillekin meni tuosta Saabin koejosta ilmeisesti herne nenään, kun siinä moitittiin joitakin asioita autosta, vaikka paljon useammat asiat saivat kiitosta.



    Voit myös Nunchaku katsoa peiliin palstan tasoa koskevista asioista. Välillä nuo Bemarin puolustamiset ja jostain syystä myös tarve haukkua Volvoa, menevät myös selkeästi provoilun puolelle. Luettele nyt ne kaikki palstan volvomyyjät, niin mietitään sitten seuraavaksi ketkä on BMW-myyjiä? Ja jokainen täällä varmaan on jonkin auton myyjä, ei kai tämän tasoiselle palstalle nyt kukaan täysijärkinen viitsisi kirjoittaa vapaa-ehtoisesti. :lol:

      
  • Takaistuintilat ovat juuri riittävät neljälle aikuiselle.



    Voivatko olla niin tilavat?

      
  • Katsopa Nunchaku vaan omia sepustuksiasi ennen kuin muita volvomyyjiksi haukut. BMW 5-sarjalaisen kutsuminen "Gt":ksi ja "kaikkien matka-autojen äidiksi" vaatii kyllä melkoista mielikuvitusta. Uratkaan eivät vaivaa, vaikka kaksi Suomen suurinta automediaa on useammassa koeajossa moittinut puuttellisesta suuntavakavuudesta... Kukakohan se myy ja mitä merkkiä?



    Terveisin toinen bemarikuski.

      
  • Eiköhän suurin osa suhtaudu näihin foorumeihin huumorilla. Itselläni ei riitä mielenkiinto jatkuvaan hehkutukseen jostain merkistä tai haukkumiseen muista. Jotkut vaan käyvät niin kuumana, että nimittelevät yksittästä kirjoittajaa, joka rohkenee arvostella jotain merkkiä. Se että arvostelu on niin arka-asia, että aikoinaan räyhättiin jostain Hesarissa olleesta mainoksestakin. Tuntuu sittenkin että otaksuma autokauppiaista täällä voipi pitää paikkansa. Jos näin on niin nämä "kauppiaat" ovat tehneet totaalisesti väärän uravalinnan.

      
  • Jokseenkin kaikissa nykysedaneissa on surkeat takapenkkitilat. Koeistuin juuri uuden Saab 9-5:n ja kolautin heti pään oviaukon kamanaan takapenkille laskeutuessani. Ja istuin oli alhaalla, siinä keikuin perseen kärjellä reidet ilmassa. Pääntila oli sisälle kikkailtu tälla tavoin. Kuka tämmöiselllä takapenkillä viitsii pitkän ajomatkan istua?

    Permpi ostaa tila-auto tai katumaasturi ja vielä katsoa sellainen amlli, jossa takapenkki on riittävän korkealla lattiasta eikä pää ota kattoon.

      
  • NHB:



    Ikävä kyllä heikohkot suoritukset eivät näytä rajoittuvan tähän yhteen moottoriin. D3:n tulokset testeissä eivät nekään ole olleet hyviä. Ajatus tarpeettoman monisylinterisen ja ison moottorin pienentämisestä downsizingin nimissä on älytön. Tuolloin menetetään iso osa tavoitelluista hyödyistä.




    D3:n tulokset eivät minusta ole heikkoja sinänsä, heikko kohta on Aisinin automaattivaihteisto, joka varmasti vaihtuu Getragin kaksoiskytkinlaatikkoon jossain vaiheessa. Diesel-Mondeoiden kulutuksesta on tippunut tuolla laatikon vaihdolla litra pois. D3-koneen luonne näyttäisi olevan myös hyvin alhaalta vääntävä ja huipputehokin löytyy matalilta lukemilta, joten normaaliajoon tuon luulisi olevan aika hyvin sattuva. Aiempi 2.4D pärjäsi sekin viimeisimpänä versiona tasavertaisesti Mersulle ja Audille, Bemari oli testeissä näitä kaikkia selvästi taloudellisempi.



    Ajatus tarpeettoman? monisylinterisestä koneesta ja ei minusta ole Volvon keksintöä, eniten sitä käyttää BMW.

      
  • AMS kirjoittaa, että Volvon ajo-ominaisuudet radalla ovat samaa tasoa kuin bemarissa ja Audissa. Tässä S60 T6 AWD.



    http://www.automotorsport.se/tv/?m=20886



    Autossa on järjestelmä, joka siirtää voimaa pyörältä toiselle, ja ehkäisee aliohjautumista.



    Voisi nyt kuvitella, että jo vihdoinkin tajuttaisiin, että kyseessä on jonkinsortin BMW-killeri.



    Jos halutaan, että autolla voisi ajaa vieläkin lujempaa, niin AMS sanoo, että ainoa lisävaatimus olisi vähän parempi istuimen sivuttaistuki plus erikoistehokkaat jarrut.

      
  • Derrick:



    Voisi nyt kuvitella, että jo vihdoinkin tajuttaisiin, että kyseessä on jonkinsortin BMW-killeri.

    Jos halutaan, että autolla voisi ajaa vieläkin lujempaa, niin AMS sanoo, että ainoa lisävaatimus olisi vähän parempi istuimen sivuttaistuki plus erikoistehokkaat jarrut.




    Se kait tässä hommassa mättääkin, että auto on ilmeisen hyvä. Kaikista autoistahan löytyy puutteita, tämän Volvon kohdalla ne liittyvät varmasti joihinkin moottoreihin ja niiden vaihteistoon sekä auton kääntöympyrän suuruuteen. Se nyt keskustelussa unohtuu, että eiväthän Audi, BMW tai Mersu mitään täydellisyyksiä tässä luokassa tarjoa. Kaikilla on omat puutteensa. Bemari ei kulje suoraan, Audi on meluisa ja siinä on heikot valot ja Mersun designista ja hinnoittelusta eivät kaikki tykkää.





    AMS:n vaatimus jarruista on mielenkiintoinen. Suomalaisessa testissä auton jarrut todettiin aivan ykkösluokkaisiksi ja auto pysähtyy toistettavasti 38 metriin satasesta mikä on todella hyvä tulos.

      
  • Derrick:

    Autossa on järjestelmä, joka siirtää voimaa pyörältä toiselle, ja ehkäisee aliohjautumista.




    Volvolla ei taida olla aikomustakaan "tunnustaa" että tuo Haldex4 + eLSD on jo jonkin aikaa ollut toisella ruotsalaisella käytössään :smile:



    AkiK:

    Se kait tässä hommassa mättääkin, että auto on ilmeisen hyvä. Kaikista autoistahan löytyy puutteita, tämän Volvon kohdalla ne liittyvät varmasti joihinkin moottoreihin ja niiden vaihteistoon sekä auton kääntöympyrän suuruuteen. Se nyt keskustelussa unohtuu, että eiväthän Audi, BMW tai Mersu mitään täydellisyyksiä tässä luokassa tarjoa. Kaikilla on omat puutteensa. Bemari ei kulje suoraan, Audi on meluisa ja siinä on heikot valot ja Mersun designista ja hinnoittelusta eivät kaikki tykkää.




    Noinhan se on - yksi tykkää tyttärestä ja toinen aidanseipäästä :smile: Ei kai Volvolla huonoa autoa ensimmäisen S40:n jälkeen ole tullut. Toki autoja, joissa osa ominaisuuksista on ollut hyviä ja osa ei mutta niinhän tuo on kaikilla.

      
  • AkiK:


    D3:n tulokset eivät minusta ole heikkoja sinänsä, heikko kohta on Aisinin automaattivaihteisto, joka varmasti vaihtuu Getragin kaksoiskytkinlaatikkoon jossain vaiheessa. Diesel-Mondeoiden kulutuksesta on tippunut tuolla laatikon vaihdolla litra pois. D3-koneen luonne näyttäisi olevan myös hyvin alhaalta vääntävä ja huipputehokin löytyy matalilta lukemilta, joten normaaliajoon tuon luulisi olevan aika hyvin sattuva. Aiempi 2.4D pärjäsi sekin viimeisimpänä versiona tasavertaisesti Mersulle ja Audille, Bemari oli testeissä näitä kaikkia selvästi taloudellisempi.

    Ajatus tarpeettoman? monisylinterisestä koneesta ja ei minusta ole Volvon keksintöä, eniten sitä käyttää BMW.




    AMS:n testissä Volvo oli manuaalivaihteinen. Siitä huolimatta ero suorituskyvyssä ja kulutuksessa oli mielestäni liian suuri Bemariin. Pitää muistaa, että Bemarin varsinaiset downsizing-koneet ovat vasta tulossa. Eikä näitä varmaankaan enää pitkään tarvitse edes odottaa. Volvolle tuskin tulee uusia koneita pitkään aikaan. Jotta kone saisi hyvän arvosanan, täytyisi sen olla kärkipäätä ominaisuuksiltaan elinkaarensa alkuvaiheessa.



    Kommentoin downsizing toteuttamista siten, että pienennetään olemassa olevien koneiden iskutilavuutta. Tuolla tavoin ei saada kaikkia downsizingin etuja. Joku tietty määrä sylinterejä ei ole varsinaisesti kenenkään keksintö.

      
  • AkiK:


    AMS:n vaatimus jarruista on mielenkiintoinen. Suomalaisessa testissä auton jarrut todettiin aivan ykkösluokkaisiksi ja auto pysähtyy toistettavasti 38 metriin satasesta mikä on todella hyvä tulos.




    Ei tuollainen 100-0 km/h jarrutus kerro vielä oikein mitään jarrujen toimimisesta rata-ajossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit