Tyytyväisyys premiumeihin

336 kommenttia
1235712
  • Varmaan myös Audin maalaus on laadukkampi kuin VW:n. A4:n lisähinta metallivärille on 1300 €, Passatissa 700 €.

      
  • Mistä?




    No siitä mitä sanoit.



    Luotettavuuustilastoissa kärjen sijoitus riippuen siitä, millä kriteerillä tilasto on laadittu. Myös merkkien sisällä malleittain vaihtelu on välillä hyvinkin suurta. Tämä tilasto oli merkkikohtainen, joten korrelaatio luotettavuustilastoihin on heikko.




    Aina pitää vängätä vastaan. Tehdään tilasto millä kriteerillä tahansa, niin ei se varsinkaan ääripäiden osalta tuosta tilastosta paljoa poikkea.



    Sanoit, ettei se vaikuta mitenkään, kun otin esille autojen markkinoinnin keinot.




    Ei vaikuta ei.



    Markkinointi on sen tason toimintaa, että kuluttaja ei edes tiedä olevansa markkinoinnin kohteena. Aloita vaikka pohdinta vaikka siitä, miten määrittelet kriteerisi uudelle autollesi. Kuka keksii asiat, joita päätät haluta ja miksi päätät haluta niitä.

    Kannattaa jutella joskus alan ammattilaisen kanssa, miten ihmisten käytöstä ohjaillaan. Tulet hämmästymään.




    Ensimmäisen kerran ajettuani talvella nelivetoa, päätin, että tulen ostamaan vain nelivetoja, kunhan kukkaro antaa myöden. Markkinamies ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Tuskin markkinamies siihenkään paljoa vaikuttaa, että haluan ajaa kohtuullisen hiljaisella autolla. Automaatin suostuin ottamaan vasta silloin, kun automaatit alkoivat oikeasti toimia hyvin ja enää sellaisesta en luopuisi. Tähänkään markkinamies tuskin on vaikuttanut. Kuten sanoin, auto on ehkä viimeisin asia, jossa markkinamies vaikuttaa tekoihini.



    Totesinkin vain sen, mitä itse olit keskustelun alussa aiheesta sanonut.




    Ymmärsit väärin.

      
  • Kumppani:



    Höpöhöpöä yhä edelleen. Mitkä kortit löit pöytään, missä? Et ainakaan kuvapuoli päällepäin, höh.

    Sinä kirjoitat lähestulkoon niin, että laittaisin Suomen autohinnaston halvimman ja kalleimman auton vastakkain ja väittäisin, että ”ovat ihan yhtä hyvät”. Miksi?

    Ei sitten ihmetellä, miksi en ehdota sinulle ”vastavaa autoa”. Mutta kyllä se ihan loputtomaksi juupaseipästelyksi menisi varmaan joka tapauksessa.

    Onko sinulla hämärtynyt jotenkin autohankinnassa, tai missä sitten ikinä, että oikeasti (ihan tilastollisesti siis) useimmat joutuvat hankinnoissaan katsomaan, mitä ostavat ja mihin raha riittää? Sekin tosin tarkoittaa kaikkea äärestä laitaan tulotasoissa, mutta yhtäkaikki: löytyy hintaraja, jonka hintaista autoa ei voi enää ostaa, on se merkiltään sitten ylihintainen, tai "kansanauto" - joidenkin listojen mukaan.




    Ominaisuudet on listattu ja voit ehdottaa vapaasti. Jos se ei kelpaa, niin ei sitten varmaan myöskään tarvitse ehdollistaa mitään. Jos halvemmallakaan ei vastaavia ominaisuuksia saa, niin on aika turha keksiä kitään höpöhöpötermejä kuten ylihintainen.



    Mitä tekemistä sillä, etten itse omista jotain autoa, on näissä keskusteluissa? Tuo on taas sinulle tyypillistä tosiasioiden kiertelyä ja toinen toistaan turhempien tekosyiden etsiskelyä.



    Toiset tekevät myös ruokaostoksensa luotolla, mutta itse en ole siihenkään lähtenyt mukaan. Auto varsinkin on niin nopeasti arvoaan pudottava laite, etten varsinkaan heikon ostovoiman omaavana pistäisi viimeisiäni siihen kinni. Se on toki totta, että Suomen verot maksavien suomalaisten ostovoima autojensuhteen on aivan tolkuttoman huono, mutta itse en olemnähnyt siinäkään mitään kannattamisen arvoista. Mieluimmin maksan veroni jonnekin, missä se auton osto ei ole mikään elämää suurempi investointi. Kun yhteiskunta ei yritä viedä rahojasi joka välissä ja olet kunnollisessä duunissa, niin moneen tarpeeseen sopivan auton hankkiminen on kaikkea muuta kuin viimeisten kolikoiden laskemista.

      
  • Jokohan TM suostuisi tekemään vertailun premiun vs tavikset. Ottakaa molemmista ryhmistä kolme eniten myytyä mallia ja laittakaa samaan testiin. Katsotaan, löytyykö eroja mitattavista asioista, vai ainoastaan kojelaudan muoveista. Mitä rahalla saa.



      
  • Herbert:

    Jokohan TM suostuisi tekemään vertailun premiun vs tavikset. Ottakaa molemmista ryhmistä kolme eniten myytyä mallia ja laittakaa samaan testiin. Katsotaan, löytyykö eroja mitattavista asioista, vai ainoastaan kojelaudan muoveista. Mitä rahalla saa.


    Hyvä idea!



    Jos valitaan vertailtavaksi saman koko- ja tyylilajin edustajia eri hintaluokista, voisi nähdä, mitä rahalla saa.



    Aloittaessani Tekniikan maailman lukijana 1972, oli tapana laskea vertailuissa pisteen hinta, joka skaalasi mukavasti rahalle vastineen.

      
  • Herbert:

    Jokohan TM suostuisi tekemään vertailun premiun vs tavikset. Ottakaa molemmista ryhmistä kolme eniten myytyä mallia ja laittakaa samaan testiin. Katsotaan, löytyykö eroja mitattavista asioista, vai ainoastaan kojelaudan muoveista. Mitä rahalla saa.




    Kyllähän noita vertailuja silloin tällöin tehdään. Ei ehkä TM:n toimesta, mutta ulkomaisissa lehdissä. Kuten olen useita kertoja kirjoittanut, mitattavissa olevista asioista ei löydy merkittäviä eroja ja harvemmin premium tällaisessa testissä voittajaksi selviytyy. Toinen asia sitten on, että monille premiumeille ei löydy verrokkia ns. tavisautoista.

      
  • Höpöhöpöä yhä edelleen. Mitkä kortit löit pöytään, missä? Et ainakaan kuvapuoli päällepäin, höh. Ei sitten ihmetellä, miksi en ehdota sinulle ”vastavaa autoa”. Mutta kyllä se ihan loputtomaksi juupaseipästelyksi menisi varmaan joka tapauksessa.



    NHB:

    Ominaisuudet on listattu ja voit ehdottaa vapaasti. Jos se ei kelpaa, niin ei sitten varmaan myöskään tarvitse ehdollistaa mitään. Jos halvemmallakaan ei vastaavia ominaisuuksia saa, niin on aika turha keksiä kitään höpöhöpötermejä kuten ylihintainen.




    Kerrataan, että ne ominaisuudet olivat siis laatuvaikutelmaa, hyvää ajettavuutta, mukavuutta ja hiljaisuutta.



    Joo… Menepäs kauppaan ostamaan auto vain tuollaisilla perusteilla, niin saat sitten ihmetellä ensinnäkin tarjontaa. Älä ihmettele, jos sinulta kysytään ”olisko mitään muita vaatimuksia”, tai ”minkälaiseen käyttötarkoitukseen tulee” jne. Joudut ehkä laittamaan oikeasti korttia pöytään…



    Onko sinulla hämärtynyt jotenkin autohankinnassa, tai missä sitten ikinä, että oikeasti (ihan tilastollisesti siis) useimmat joutuvat hankinnoissaan katsomaan, mitä ostavat ja mihin raha riittää? Sekin tosin tarkoittaa kaikkea äärestä laitaan tulotasoissa, mutta yhtäkaikki: löytyy hintaraja, jonka hintaista autoa ei voi enää ostaa, on se merkiltään sitten ylihintainen, tai "kansanauto" - joidenkin listojen mukaan.



    NHB:

    Mitä tekemistä sillä, etten itse omista jotain autoa, on näissä keskusteluissa? Tuo on taas sinulle tyypillistä tosiasioiden kiertelyä ja toinen toistaan turhempien tekosyiden etsiskelyä.




    Et sinä kertonut aiemmin, ettet omista autoasi, mutta ei sillä ole merkitystä, totta. Oletan sen olevan sitten liisari.



    Kyllä liisarinkin hankkiessaan pitää, tai kannattaa tarkistaa kukkaron koko, että saa kk-maksut hoidettua, ainakin Suomessa. Vaan oliko sinulla jotenkin sekin hämärtynyt? Täällä saattaa kyllä firma määrittää katon, jonka auto saa kuussa maksaa, kuten meidän firman tapauksessa esimerkiksi. Jopa merkkivalikoima on valmiiksi valittu joissakin tapauksisa ja lisäksi kilometrejä vuositasolla vahditaan valtion ja/tai firman toimesta.



    NHB:

    Auto varsinkin on niin nopeasti arvoaan pudottava laite, etten varsinkaan heikon ostovoiman omaavana pistäisi viimeisiäni siihen kiinni.




    Hei, ainahan lisähintaisen voi ostaa käytettynäkin!



    NHB:

    Se on toki totta, että Suomen verot maksavien suomalaisten ostovoima autojensuhteen on aivan tolkuttoman huono, mutta itse en ole nähnyt siinäkään mitään kannattamisen arvoista. Mieluimmin maksan veroni jonnekin, missä se auton osto ei ole mikään elämää suurempi investointi. Kun yhteiskunta ei yritä viedä rahojasi joka välissä ja olet kunnollisessä duunissa, niin moneen tarpeeseen sopivan auton hankkiminen on kaikkea muuta kuin viimeisten kolikoiden laskemista.




    Niin, se onhan se tuokin näkökulma – ”muuta ulkomaille, niin elämä on halvempaa”. Jokamiehen, –naisen ja -perheen ratkaisu seurattavaksi ja malliksi kelle vaan.



    Mutta kun meistä useimmat kirjoittajat taitavat asua täällä Suomessa, niin yritä nyt sitten tässä kilpailla autohintojen vertailussa Suomen ja muun maailman kanssa. Menee monimutkaiseksi. Ymmärtänet jos suomessa asuvia ottaa toisaalta pattiinkin asia jossakin määrin?



    Mutta eihän se hinta vaan laatuvaikutelma, hyvä ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus, vai mitä? MMS:n ajatusmallia mukaillen, niin ainahan sitä voisi täällä Suomessakin pyytää lisää liksaa, että on hynää ostaa minkä haluaa – ja maksaa miten lystää. Siitä vaan sitten laskemaan hinnalle järjellisyyskertoimia salkkuun verrattuna.



    Ai niin, pitää tietysti olla se salkkukin – monellakos on? Tai miten laskenta tehdään, jos ei ole osakesalkkua, tai sijoittaa rahojaan toisella tavalla? 740GLE kertonee?

      
  • Kumppanille ehdin jo kirjoittaa teknisen vastineen vaatimuksistani, joihin luettelemani mallit karsiutuivat. Siitä tuli aika pitkä luettelo teknisiä vertailuja, jotka pyyhin pois ennen lähettämistä, kun erehdyin luulemaan sinun ymmärtävän tiivistelmääkin.



    Tekniset vaatimukset on, haluatko vielä kuulla ne?



    Mielestäni asiaton kommentti jota toistat on valinnan mahdollisuuksien puute. Se koskee vain rahan puutteessa kaikkein halvimman käytetyn ostajaa. Minkä tahansa uuden ostajalla on aina vapaa valinta vähintään dekadin hintaskaalassa.



    Itsekin olen ostanut 4000 € auton ja toisen kerran 7800 € auton huomattuani, etten olisi 50.000 € hinnalla saanut sitä, minkä olisin oikeasti halunnut.



    Ei tämä ole sen kummempaa kuin katsoo omia toiveita vastaavan auton, sitten katsoo lompsaan ja ostaa pois. Ellei tavoitteeseen riittävää massia löydy, ostetaan muutaman tonnin Volvo/Toyota/Ihanmitävaan ja katsotaan kolmen vuoden kuluttua lompsaan uudestaan.



    Ainoa, jolla on todellinen rajoitus priorisoinnilleen, on ostaja jolle tuo neljä tonnia rikkoo kipurajan. Muut ostavat mitä haluavat.



    Uuden Dacian ostaja saa Rollsin jos haluaa.

      
  • Kumppani:


    Kerrataan, että ne ominaisuudet olivat siis laatuvaikutelmaa, hyvää ajettavuutta, mukavuutta ja hiljaisuutta.

    Joo… Menepäs kauppaan ostamaan auto vain tuollaisilla perusteilla, niin saat sitten ihmetellä ensinnäkin tarjontaa. Älä ihmettele, jos sinulta kysytään ”olisko mitään muita vaatimuksia”, tai ”minkälaiseen käyttötarkoitukseen tulee” jne. Joudut ehkä laittamaan oikeasti korttia pöytään…




    Autoliikkeen takatukka on viimeinen taho jolta kysyn neuvoa autonhankinnassa. Siinähän ne ominaisuudet on listattuna. Jos sinulta ei edelleenkään löydy mitään ehdotusta, niin luotetan havaintoni olevan perusteltu: mukavimmat autot ovat premiumeja.


    Et sinä kertonut aiemmin, ettet omista autoasi, mutta ei sillä ole merkitystä, totta. Oletan sen olevan sitten liisari.

    Kyllä liisarinkin hankkiessaan pitää, tai kannattaa tarkistaa kukkaron koko, että saa kk-maksut hoidettua, ainakin Suomessa. Vaan oliko sinulla jotenkin sekin hämärtynyt? Täällä saattaa kyllä firma määrittää katon, jonka auto saa kuussa maksaa, kuten meidän firman tapauksessa esimerkiksi. Jopa merkkivalikoima on valmiiksi valittu joissakin tapauksisa ja lisäksi kilometrejä vuositasolla vahditaan valtion ja/tai firman toimesta.




    Enkö jo kirjoittanut, että puhuin vuokra-autosta. Omanin on ostettu ihan valuutalla. Vaimo, takatukka tai firma ei rajoita valintojani.



    Hei, ainahan lisähintaisen voi ostaa käytettynäkin!




    Kuten myös kansanautonkin.


    Niin, se onhan se tuokin näkökulma – ”muuta ulkomaille, niin elämä on halvempaa”. Jokamiehen, –naisen ja -perheen ratkaisu seurattavaksi ja malliksi kelle vaan.
    Mutta kun meistä useimmat kirjoittajat taitavat asua täällä Suomessa, niin yritä nyt sitten tässä kilpailla autohintojen vertailussa Suomen ja muun maailman kanssa. Menee monimutkaiseksi. Ymmärtänet jos suomessa asuvia ottaa toisaalta pattiinkin asia jossakin määrin?




    Jokaisella on valta tehdä elämästään juuri sellainen kuin haluaa. Jos haluaa sellaisen auton kuin rahapussi, vaimo, työnautaja ja takatukka määrittelevät, niin sekin on valinta siinä missä muutkin. Itse kuitenkin ostan itselleni juuri sellaisen auton kuin haluan. Jos joku asia ottaa pattiin, niin asialle kannattaa tehdä jotain.




    Mutta eihän se hinta vaan laatuvaikutelma, hyvä ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus, vai mitä? MMS:n ajatusmallia mukaillen, niin ainahan sitä voisi täällä Suomessakin pyytää lisää liksaa, että on hynää ostaa minkä haluaa – ja maksaa miten lystää. Siitä vaan sitten laskemaan hinnalle järjellisyyskertoimia salkkuun verrattuna.




    Auto nyt on sivuseikka näissä laskuissa. Ensin kannattaa laskea se, paljonko siitä lisäliksasta jää käteen sen jälkeen, kun pääsee nauttimaan sosiaalidemokraattisesta oikeudenmukaisuudesta ja solidaarisuudesta.

      
  • Kumppani:

    Ai niin, pitää tietysti olla se salkkukin – monellakos on? Tai miten laskenta tehdään, jos ei ole osakesalkkua, tai sijoittaa rahojaan toisella tavalla? 740GLE kertonee?


    Noin 800.000 suomalaista omistaa osakkeita suoraan ja miljoona rahastojen kautta. He ovat osin varmaan samojakin henkilöitä, mutta toista miljoonaa meitä on, joille salkkuraportti kertoo rahoituksen hinnan. Mittakaavana voi ajatella, että meitä on enemmän kuin Toyotan ja VW:n omistajia yhteensä, eli aika monta.



    Salkuton omalla rahalla ostava voi verrata auton oston vaihtoehtona sijoitusta pankkikorkoon. Sillä saa hyvän mielen, koska auton ostossa ei näytä menettävän kuin auton arvon aleneman.



    Vaihtoehdoksi pankkitilille on tarjolla on myös hajautettuja indeksirahastoja, jotka eivät vaadi alan koulutusta ja oikeuttavat osinkoihin omistuksen suhteessa. Niitä voi merkitä automaattisena kuukausiveloituksena alkaen 10 € / kk, joten aivan kuka tahansa säännöllisesti rahaa saava voi sijoittaa. Tämä on fiksun duunarin arkitodellisuutta, eikä mitään eliittihommaa. Perustason lukutaito, laskutaito ja kymppi kuussa riittää.



    Sen jälkeen alkaa Albert Einsteinin maailman kahdeksantena ihmeenä kuvaama korkoa korolle ilmiö, jonka ymmärtävä hyötyy, mutta ymmärtämätön tuhlaa mahdollisuutensa. Jälkimmäisille auton rahoituksen hinnan kertoo pankkitäti.



    Jokainen arvioi rahan hinnan omalla tavallaan. Minulle todellinen rahoituskuluni on puuttuva tuotto, koska salkkuuni minä olisin ostamani Mersun puolikkaan kuitenkin laittanut suomalaista teollisuutta rahoittamaan, ellen olisi ostanut autoa.



    Ja nyt tullaan minkä tahansa uuden hintaisen auton oston katastrofaaliseen järjettömyyteen: Laske autosi hinnalle edes 5% vuosituotto loppuelämäksesi, niin näet mistä se raha on pois. Tämän jälkeen erilaisten järjettömien autovalintojen laittaminen järjettömyysjärjestykseen on vähän järjetöntä.



    Nuoren ihmisen uusi Corolla on varmaan hyvä auto, mutta aivan järjetön taloudellinen uhraus. Sen kuin ostaa pois, jos sellaista tekee mieli. Mutta vähän turha tulla elvistelemään valinnan JÄRKEVYYDELLÄ, kun on polttanut eläkerahastostaan hienon omakotitalon ja komean kesämökin hinnan autoon. Ihan mihin tahansa autoon.



    Hetikaikkimullenyt sukupolvi ja kom-teatterin kuoro eivät tietenkään tällaisista piittaa, joten maailman kahdeksas ihme jää heiltä näkemättä.

      
  • Kerrataan, että ne ominaisuudet olivat siis laatuvaikutelmaa, hyvää ajettavuutta, mukavuutta ja hiljaisuutta. Menepäs kauppaan ostamaan auto vain tuollaisilla perusteilla, niin saat sitten ihmetellä ensinnäkin tarjontaa. Älä ihmettele, jos sinulta kysytään ”olisko mitään muita vaatimuksia”, tai ”minkälaiseen käyttötarkoitukseen tulee” jne. Joudut ehkä laittamaan oikeasti korttia pöytään…



    NHB:

    Autoliikkeen takatukka on viimeinen taho jolta kysyn neuvoa autonhankinnassa.




    Yritä unohtaa oma napasi nyt välillä, NHB! Olemme tulleet varmaankin kaikki johtopäätökseen kyllä, että sinä päätät autosi hankinnassa.



    Jos kuitenkaan yhtään luit tuota, tai yritit ymmärtää, niin kommenttini oli tarkoitettu yleiselle tasolle Eikä kyse ollut siitä, että ostaja tarvitsisi neuvoa, vaan myyjä, joka pyrkii palvelemaan auton hankkijaa, joka ei aina ole tarkalleen tietoinen autosta, jollaista tarvitsisi, tai tietää periaatteessa, mutta valikoima ei ole tuttu.



    On kyllä merkillistä alkaa myyjälle sönköttämään, että ”myy nyt mulle vaan perkele auto joka on mukava, kiva ajettava ja laatuvaikutelma on hyvä”. Oletko eri mieltä? Ajattele jos olit vahingossa kävellyt vaikka kuorma-autoliikkeeseen epähuomiossa. No kriteerinsä kullakin…



    NHB:

    Siinähän ne ominaisuudet on listattuna. Jos sinulta ei edelleenkään löydy mitään ehdotusta, niin luotetan havaintoni olevan perusteltu: mukavimmat autot ovat premiumeja.




    Sinulle tuo mielipide on toki sallittu, henkilökohtaisesti. Mutta entäs niille, joilla on eri maku kuin sinulla? Miten nuo makuasiat voisivat osua kaikilla 100% vain tiettyyn automerkkilistaan? Tajuatko miten höpöjä puhut, jos pitäisi yleistää? Ja sitähän sinä teet.



    Voi tietysti vain kuvitella, millaisen metelin "ostajatyyppi NHB" olisi nostanut, kun myyjä ei myykään listalta "lisähintaiset autot", vaan jostakin "kansanautoiksi luokitellut". Ja myyjä ihmettelisi, että no tällaistahan sinä pyysit. Kuka on oikeassa ja kuka väärässä.



    Molemmat varmaan yhtä oikeassa - makuasiassa.



    NHB:

    Enkö jo kirjoittanut, että puhuin vuokra-autosta. Omani on ostettu ihan valuutalla. Vaimo, takatukka tai firma ei rajoita valintojani.




    Testosteronisi suorastaan tihkuvat näyttöruutuni läpi tuollaisen vuodatuksen jälkeen…



    NHB:

    Jokaisella on valta tehdä elämästään juuri sellainen kuin haluaa.




    Toivotaan näin. Mutta ei se valitettavasti ole niin kaikille suotu – oletko vieraantunut jotenkin muutenkin elämästä?



    NHB:

    Jos haluaa sellaisen auton kuin rahapussi, vaimo, työanttaja ja takatukka määrittelevät, niin sekin on valinta siinä missä muutkin.




    Myyjästä en tiedä. Sehän myy, mitä ostaja haluaa yleensä ja yrittää vielä saada extraa päälle.



    Vaimojen osallistuminen jäi sinulla päälle kovin kakaramaisesti, ottaen huomioon, että heitin sen läppänä. Onhan se puolisonkin hankintaan ja päätökseen osallistuminen luontevaa vaikkapa taloudessa, jossa hankitaan yhteisillä varoilla yhteinen auto. Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ei tuossa liene tarvetta machoilla, vai mitä? Vain sieltä ulkomailta katsottuna ehkä?



    Työnantajalla on vapaus ensinnäkin myöntää autoetuja tai olla myöntämättä yleisellä tasolla, sitten määritellä ketkä työntekijät voivat saada, annetaanko käyttö- vai täysetuja ja vielä muitakin asioita. Tosin pitää vielä muistaa, että työtehtävissäkin on eroja, vai sinustakin varmaan on vain valinta, saako laivasiivoja autoedun vai ei. Ko. tehtävä on kuitenkin varsin tärkeä siinä missä sinunkin.



    Normikuluttajalle rahapussi määrittelee auton ja kaiken hankinnan määrän ja tasonkin. Ihan turha sinun on asiasta alkaa vääntämään muuta. "No pistä paremmaksi - ihan oma valinta"? Jep jep.



    NHB:

    Itse kuitenkin ostan itselleni juuri sellaisen auton kuin haluan. Jos joku asia ottaa pattiin, niin asialle kannattaa tehdä jotain.




    Eli kuitenkin ostat. Ilman, että pitää miettiä hintaa jne. Kuten sanoin aiemminkin, niin poikkeushan sinä olet kuitenkin, mutta onnea vaan.



    Mutta eihän se hinta vaan laatuvaikutelma, hyvä ajettavuus, mukavuus ja hiljaisuus, vai mitä? MMS:n ajatusmallia mukaillen, niin ainahan sitä voisi täällä Suomessakin pyytää lisää liksaa, että on hynää ostaa minkä haluaa – ja maksaa miten lystää. Siitä vaan sitten laskemaan hinnalle järjellisyyskertoimia salkkuun verrattuna.



    NHB:

    Auto nyt on sivuseikka näissä laskuissa. Ensin kannattaa laskea se, paljonko siitä lisäliksasta jää käteen sen jälkeen, kun pääsee nauttimaan sosiaalidemokraattisesta oikeudenmukaisuudesta ja solidaarisuudesta.




    Täysin suomalaiseen järjestelmään katkeroituneena teit johtopäätökset ja lähdit ulkomaille asumaan. "Jokaisella on valta tehdä elämästään juuri sellainen kuin haluaa".

      
  • Kumppani:

    NHB:
    Itse kuitenkin ostan itselleni juuri sellaisen auton kuin haluan. Jos joku asia ottaa pattiin, niin asialle kannattaa tehdä jotain.

    Eli kuitenkin ostat. Ilman, että pitää miettiä hintaa jne. Kuten sanoin aiemminkin, niin poikkeushan sinä olet kuitenkin, mutta onnea vaan.


    NHB:ta voi onnitella vastuun ottamisesta omista teoista. Jos ajat uudehkolla autolla, sinulla on sama mahdollisuus.



    Mieti, millaisen auton haluaisit, jos saisit valita vapaasti? Mitä se maksaa?



    Etenkin kalliiden autojen hinta puolittuu kolmessa vuodessa, joten minkä tahansa uuden auton hinnalla saa käytännössä valita mitä haluaa. Ensimmäiset presidentin uuden virka-auton näköiset W221 S-klasset ovat kalliimman pään Avensis/Mondeo hintaluokassa.

      
  • Kävimpä tuossa viikolla huollossa tavikseni kanssa maksoi muuten 70€ ilman öljyvaihtoa, sitä en teetä merkkihuollossa kun kerran kehtaavat pyytää siitä 150euroa 60euron sijaan.



    En voinut vastustaa kiusausta tutkia uuden c-sarjan kojelautaa, joka on viety ajattelijan mukaan aivan uudelle tasolle varsinkin kun vieressä oli omaani vastaava kulkuneuvo johon verrata.



    Oli mielenkiintoista että c-sarjan kojetaulun pehmeä yläosa oli noin kolmanneksen kapeampi, kuin taviksessa joka päättyy siihen kun hanskalokero alkaa. C-sarjassa siinä välissä on kiiltävä kova muovipaneli, jolla vissiin on tarkoitus esittää puuta, hanskalokero äänteli sormella koputtaessa kop kop kun taviksessa se ääntelee tums tums eli havaintona oli se että sekä pehmeä osa ja kova osa on molemmissa selkeästi kovempaa materiaalia. Lisäksi keskikonsolissa ja mittaristossa on paljon mautonta kromikehysta ja kiiltopintaa jossa näkyy jokaikinen pölyhiukkanen, tätäkö ajattelija tarkoitti uudella tasolla? tai kenties c-sarjan räikeäpunaisia nahkapenkkejä.



    Ajattelija voitko täsmentää miten tuo mainitsemasi tavismuovi ja premiummuovi oikein määritellään onko se PS PE PC ABS:ässää tai jotain muuta, ja täytyykö seuraavalla kerralla ottaa mukaan shore-mittari asian todentamiseksi.



      
  • 740 GLEn viestejä on kiva lukea! Tai sitten ajattelemme pelottavan samoin.



    Lähipiirissäkin ihmetyttää uuden premiumin ostaminen velalla. Vauraalta näyttäminen tuntuu menevän tärkeysjärjestyksessä vaurastumisen edelle.

      
  • misar:

    Kävimpä tuossa viikolla huollossa tavikseni kanssa maksoi muuten 70€ ilman öljyvaihtoa, sitä en teetä merkkihuollossa kun kerran kehtaavat pyytää siitä 150euroa 60euron sijaan.

    En voinut vastustaa kiusausta tutkia uuden c-sarjan kojelautaa, joka on viety ajattelijan mukaan aivan uudelle tasolle varsinkin kun vieressä oli omaani vastaava kulkuneuvo johon verrata.

    Oli mielenkiintoista että c-sarjan kojetaulun pehmeä yläosa oli noin kolmanneksen kapeampi, kuin taviksessa joka päättyy siihen kun hanskalokero alkaa. C-sarjassa siinä välissä on kiiltävä kova muovipaneli, jolla vissiin on tarkoitus esittää puuta, hanskalokero äänteli sormella koputtaessa kop kop kun taviksessa se ääntelee tums tums eli havaintona oli se että sekä pehmeä osa ja kova osa on molemmissa selkeästi kovempaa materiaalia. Lisäksi keskikonsolissa ja mittaristossa on paljon mautonta kromikehysta ja kiiltopintaa jossa näkyy jokaikinen pölyhiukkanen, tätäkö ajattelija tarkoitti uudella tasolla? tai kenties c-sarjan räikeäpunaisia nahkapenkkejä.

    Ajattelija voitko täsmentää miten tuo mainitsemasi tavismuovi ja premiummuovi oikein määritellään onko se PS PE PC ABS:ässää tai jotain muuta, ja täytyykö seuraavalla kerralla ottaa mukaan shore-mittari asian todentamiseksi.




    Ei hyvää päivää...



    Verrataanpa C Mersua Avensikseen. Et siis näe näissä linkeistä aukeavissa sisustuksissa mitään laadullista eroa? Mersun punaisista nahkapenkeistä huolimatta, joiden värin voi toki itse valita, toisin kuin useissa Toyotoissa.



    Vaikka rattien merkit peitettäisiin, niin kuinkahan moni sanoisi, että Toyota on noista kahdesta kalliimpi auto?



    Mersu:

    http://media.caranddriver.com/images/media/547435/2015-mercedes-benz-c-class-interior-photo-547436-s-1280x782.jpg



    Toyota:

    http://pt.grafster.net/september/36/imagem-toyota-avensis-2009-interior-do-carro-36_size0.html



      
  • Kumppani:

    On kyllä merkillistä alkaa myyjälle sönköttämään, että ”myy nyt mulle vaan perkele auto joka on mukava, kiva ajettava ja laatuvaikutelma on hyvä”. Oletko eri mieltä? Ajattele jos olit vahingossa kävellyt vaikka kuorma-autoliikkeeseen epähuomiossa. No kriteerinsä kullakin…

    Sinulle tuo mielipide on toki sallittu, henkilökohtaisesti. Mutta entäs niille, joilla on eri maku kuin sinulla? Miten nuo makuasiat voisivat osua kaikilla 100% vain tiettyyn automerkkilistaan? Tajuatko miten höpöjä puhut, jos pitäisi yleistää? Ja sitähän sinä teet.

    Voi tietysti vain kuvitella, millaisen metelin "ostajatyyppi NHB" olisi nostanut, kun myyjä ei myykään listalta "lisähintaiset autot", vaan jostakin "kansanautoiksi luokitellut". Ja myyjä ihmettelisi, että no tällaistahan sinä pyysit. Kuka on oikeassa ja kuka väärässä.




    Mitä ihmettä sekoilet listoistasi, takatukistaja kuorma-autoista? Jotenkin tuntuu, että sulla ei ole yhtään mitään lisättävää tähän keskusteluun.



    Molemmat varmaan yhtä oikeassa - makuasiassa.




    Tuo makuasioihinkin viittaaminen on turhaa.


    Testosteronisi suorastaan tihkuvat näyttöruutuni läpi tuollaisen vuodatuksen jälkeen…

    Toivotaan näin. Mutta ei se valitettavasti ole niin kaikille suotu – oletko vieraantunut jotenkin muutenkin elämästä?




    Tuo lapsellinen henkilökohtaisuuksien viljeleminen kertoo missä mennään. Eiköhän jäädä odottelemaan sitä, että pystyt kirjoittamaan jotain asiallisempaa.

      
  • Olenkohan ainoa, jolla ei ole taaskaan mitään käsitystä siitä, mitä Kumppani edes yrittää kertoa....?

      
  • Ajattelija2013:

    misar:
    Kävimpä tuossa viikolla huollossa tavikseni kanssa maksoi muuten 70€ ilman öljyvaihtoa, sitä en teetä merkkihuollossa kun kerran kehtaavat pyytää siitä 150euroa 60euron sijaan.

    En voinut vastustaa kiusausta tutkia uuden c-sarjan kojelautaa, joka on viety ajattelijan mukaan aivan uudelle tasolle varsinkin kun vieressä oli omaani vastaava kulkuneuvo johon verrata.

    Oli mielenkiintoista että c-sarjan kojetaulun pehmeä yläosa oli noin kolmanneksen kapeampi, kuin taviksessa joka päättyy siihen kun hanskalokero alkaa. C-sarjassa siinä välissä on kiiltävä kova muovipaneli, jolla vissiin on tarkoitus esittää puuta, hanskalokero äänteli sormella koputtaessa kop kop kun taviksessa se ääntelee tums tums eli havaintona oli se että sekä pehmeä osa ja kova osa on molemmissa selkeästi kovempaa materiaalia. Lisäksi keskikonsolissa ja mittaristossa on paljon mautonta kromikehysta ja kiiltopintaa jossa näkyy jokaikinen pölyhiukkanen, tätäkö ajattelija tarkoitti uudella tasolla? tai kenties c-sarjan räikeäpunaisia nahkapenkkejä.

    Ajattelija voitko täsmentää miten tuo mainitsemasi tavismuovi ja premiummuovi oikein määritellään onko se PS PE PC ABS:ässää tai jotain muuta, ja täytyykö seuraavalla kerralla ottaa mukaan shore-mittari asian todentamiseksi.


    Ei hyvää päivää...

    Verrataanpa C Mersua Avensikseen. Et siis näe näissä linkeistä aukeavissa sisustuksissa mitään laadullista eroa? Mersun punaisista nahkapenkeistä huolimatta, joiden värin voi toki itse valita, toisin kuin useissa Toyotoissa.

    Vaikka rattien merkit peitettäisiin, niin kuinkahan moni sanoisi, että Toyota on noista kahdesta kalliimpi auto?

    Mersu:
    http://media.caranddriver.com/images/media/547435/2015-mercedes-benz-c-class-interior-photo-547436-s-1280x782.jpg

    Toyota:
    http://pt.grafster.net/september/36/imagem-toyota-avensis-2009-interior-do-carro-36_size0.html




    Audi a4 sisustan nähtyään Toyotankin sisusta näyttäää luksukselta. Ei ihme ettei Audia pidetä premiumina kun halpaa kankasta ja ämpärimuovia sisusta.



    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG

      
  • Audi a4 sisustan nähtyään Toyotankin sisusta näyttäää luksukselta. Ei ihme ettei Audia pidetä premiumina kun halpaa kankasta ha ämpärimuovia sisusta.




    Julle, kuinka monta kertaa minun täytyy opettaa sinun kymmenille nimimerkillä äng-äännettä? Olet kirjoittanut eri nimimerkeilläsi sanan kangas ainakin kymmenen kertaa väärin, etkä vieläkään ole oppinut.



    Jospa nyt lopetat tuon kymmenillä kopionimimerkeillä kirjoittelun ja keskityt siihen, mikä on itsellesi tärkeää, eli kirjoitustaidon opettelemiseen. Luulisi että sinäkin ymmärrät kirjoitustaidon tärkeyden, koska olet aina niin huolissasi unkarilaisten osaamisesta ja koulutuksesta. Minusta kannattaisi ensin huolestua omasta osaamisesta, ennen kuin urputtaa muiden tekemisestä.

      
  • Ajattelija2013:

    Audi a4 sisustan nähtyään Toyotankin sisusta näyttäää luksukselta. Ei ihme ettei Audia pidetä premiumina kun halpaa kankasta ha ämpärimuovia sisusta.


    Julle, kuinka monta kertaa minun täytyy opettaa sinun kymmenille nimimerkillä äng-äännettä? Olet kirjoittanut eri nimimerkeilläsi sanan kangas ainakin kymmenen kertaa väärin, etkä vieläkään ole oppinut.

    Jospa nyt lopetat tuon kymmenillä kopionimimerkeillä kirjoittelun ja keskityt siihen, mikä on itsellesi tärkeää, eli kirjoitustaidon opettelemiseen. Luulisi että sinäkin ymmärrät kirjoitustaidon tärkeyden, koska olet aina niin huolissasi unkarilaisten osaamisesta ja koulutuksesta. Minusta kannattaisi ensin huolestua omasta osaamisesta, ennen kuin urputtaa muiden tekemisestä.




    Et kommentoinut A4:sen halpaa harmaata sisustaa ollenkaan? Miksi Toyotaasa on paljon laadukkaammat materiaalit?



    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG

      
  • Olihan tuo Audin sisusta aivan karmea. Ja eiköhän keskitytä asiaan, eikä kirjoittajiin kommentoinneissa.

      
  • Ei Bemarin harmaa sisusta ole sen yhtään parempi kuin Audin.



    http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171147/9.jpg

      
  • Mikko__:

    Ei Bemarin harmaa sisusta ole sen yhtään parempi kuin Audin.

    http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171147/9.jpg




    Ei varsinkaan tuo kuvasi edellisen korimallin 3-sarja. Nykyinen vuonna 2012 myyntiin tullut malli näyttää tältä.

    http://media.caranddriver.com/images/13q2/520569/2014-bmw-428i-luxury-line-interior-photo-528002-s-1280x782.jpg

    Nykyinen Audi A4 taas tältä.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG



    Saako Audiin lisävarusteena radion ja ym. ohjausta rattiin?

      
  • Posliinisauberi:

    Mikko__:
    Ei Bemarin harmaa sisusta ole sen yhtään parempi kuin Audin.

    http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171147/9.jpg


    Ei varsinkaan tuo kuvasi edellisen korimallin 3-sarja. Nykyinen vuonna 2012 myyntiin tullut malli näyttää tältä.
    http://media.caranddriver.com/images/13q2/520569/2014-bmw-428i-luxury-line-interior-photo-528002-s-1280x782.jpg
    Nykyinen Audi A4 taas tältä.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG

    Saako Audiin lisävarusteena radion ja ym. ohjausta rattiin?




    Ja Bemarilta tält. Hyi.



    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/04/review-bmw-335i-6mt-sport-line/



    Näytit vanhemman A4 korisarjalaisen olevaa kuvaa.



    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau.JPG

      
  • Ajattelija2013:

    misar:
    En voinut vastustaa kiusausta tutkia uuden c-sarjan kojelautaa
    ...
    C-sarjassa siinä välissä on kiiltävä kova muovipaneli, jolla vissiin on tarkoitus esittää puuta

    Verrataanpa C Mersua Avensikseen. Et siis näe näissä linkeistä aukeavissa sisustuksissa mitään laadullista eroa? Mersun punaisista nahkapenkeistä huolimatta, joiden värin voi toki itse valita, toisin kuin useissa Toyotoissa.

    Vaikka rattien merkit peitettäisiin, niin kuinkahan moni sanoisi, että Toyota on noista kahdesta kalliimpi auto?


    Minulle ulkonäön hinta on lähes yksi lysti. Ulkonäön vanhanaikaisuudesta sen sijaan koen hieman maksaneeni nykyisissä autoissani, joista toinen on 740 GLE ja toinen on kuin 740 GLE vuodelta 2012.



    Olennaisempi ero minulle on siinä, että minun ja vaimoni pituuseron vuoksi Toyotan istuimen korkeussäätöä saa pumpata joka kerta kuskin vaihtuessa kaikki 30 napsua laidasta laitaan ja Mersun istuimen korkeus säätyy aina sähköllä. Näiden pumppujen rakentajat saisivat käydä katsomassa vaikka 80-luvun Volvosta, miten käsikäyttöinen korkeussäätö toimii ihmisiä kiusaamatta.



    Toinen merkittävä ero on siinä, että Volvomies saa Mersun ratin tutun oloisesti riittävän lähelle, ettei joudu ajamaan kädet suorana kuin teininä Kadetilla yli 30 vuotta sitten. Toyotankin ratti säätyy, mutta asetukset ovat kaukana ja vielä kauempana.



    Lisätään siihen D4D + AW:n reilu polttoaineen kulutus, jolla ei edes saavuta kuin tehoon nähden poikkeuksellisen heikon suorituskyvyn, ja alkaa olla Toyotalla game over ennen kuin suksia on edes sovitettu suksiluukkuun.



    Vaikka moni asia täsmääkin, Cee puolestaan karsiutuu minun vertailustani takatilojen ja hinnan vuoksi. Mieleisilläni varusteilla olisin saanut omani noin 60.000 eurolla, jota en maksa autosta, jonka voin halutessani ostaa kolmen vuoden kuluttua puolella siitä. Uuden Ceen perushinta hämää, koska hinnat alkaen bensamalliin pitää nokittaa vielä paljon ennen kuin perusvarusteisen Mersun suorituskykyisen ja taloudellisen nelosdieselin perässä on 7G-Tronic Plus.



    Misar hei, oletko varma siitä Mersun kojetaulun muovista? Esitteen mukaan saatavana pähkinäpuu, saarni ja lehmus eri tavoin käsiteltynä, kumpi vastaus lukitaan?



    Minulle ei kojetaulun materiaali ole edelleenkään kynnyskysymys, kunhan ei ole urheilualumiinia eikä hiilikuitua. Mutta feikki antaa ikävän vaikutelman.

      
  • Posliinisauberi:

    Mikko__:
    Posliinisauberi:
    Mikko__:
    Ei Bemarin harmaa sisusta ole sen yhtään parempi kuin Audin.

    http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171147/9.jpg


    Ei varsinkaan tuo kuvasi edellisen korimallin 3-sarja. Nykyinen vuonna 2012 myyntiin tullut malli näyttää tältä.
    http://media.caranddriver.com/images/13q2/520569/2014-bmw-428i-luxury-line-interior-photo-528002-s-1280x782.jpg
    Nykyinen Audi A4 taas tältä.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG

    Saako Audiin lisävarusteena radion ja ym. ohjausta rattiin?


    Ja Bemarilta tält. Hyi.

    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/04/review-bmw-335i-6mt-sport-line/

    Näytit vanhemman A4 korisarjalaisen olevaa kuvaa.

    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau.JPG


    Kyllä se ol ihan Audi A4 B8 (2007–)
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

    Edellinen B7 näyttää tältä
    http://www.emaramures.ro/content/imagini-auto/b656bc51-030b-4070-9406-cee577bd44dc/audi%20s-line%20interior%20tot%20buNN.JPG




    Hyvä tiesithän että se on samaa korisarjaa mutta facelit malli on kyseessä.



    Mutta mitä vikaa siinä on. Sehän on yksi myydyimmistä malleista. Eli monet pitävät siitä kun eivät halua pröystäillä. Eli vaihtoehtoi löytyy. Mutta kun vertaa tämän Bemarin 3 sarjalaisen vs Audin vastaavaa eli Audi S4.



    http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2012/04/335i-instrument-panel.jpg



    http://nglecar.com/wp-content/uploads/2014-Audi-S4-Interior-Feature-Dashboard.jpg



    Eli joko ymmärrät pointin. Kyllä Audiin saa vaikka mitä sisustaa jos haluaa.

      
  • Posliinisauberi:

    Mikko__:
    Posliinisauberi:
    Mikko__:
    Ei Bemarin harmaa sisusta ole sen yhtään parempi kuin Audin.

    http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/3171147/9.jpg


    Ei varsinkaan tuo kuvasi edellisen korimallin 3-sarja. Nykyinen vuonna 2012 myyntiin tullut malli näyttää tältä.
    http://media.caranddriver.com/images/13q2/520569/2014-bmw-428i-luxury-line-interior-photo-528002-s-1280x782.jpg
    Nykyinen Audi A4 taas tältä.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG/800px-Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau_Interieur.JPG

    Saako Audiin lisävarusteena radion ja ym. ohjausta rattiin?


    Ja Bemarilta tält. Hyi.

    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/04/review-bmw-335i-6mt-sport-line/

    Näytit vanhemman A4 korisarjalaisen olevaa kuvaa.

    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Audi_A4_Limousine_Attraction_1.8_TFSI_Lavagrau.JPG


    Kyllä se ol ihan Audi A4 B8 (2007–)
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

    Edellinen B7 näyttää tältä
    http://www.emaramures.ro/content/imagini-auto/b656bc51-030b-4070-9406-cee577bd44dc/audi%20s-line%20interior%20tot%20buNN.JPG






    Mutta mitä vikaa siinä on. Sehän on yksi myydyimmistä malleista. Eli monet pitävät siitä kun eivät halua pröystäillä. Eli vaihtoehtoi löytyy. Mutta kun vertaa tämän Bemarin 3 sarjalaisen vs Audin vastaavaa eli Audi S4.



    http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2012/04/335i-instrument-panel.jpg



    http://img2.netcarshow.com/Audi-S4_2013_800x600_wallpaper_15.jpg



    http://img2.netcarshow.com/Audi-S4_2013_800x600_wallpaper_14.jpg



    Eli joko ymmärrät pointin. Kyllä Audiin saa vaikka mitä sisustaa jos haluaa.

      
  • Kun katsoo vaikkapa A4:n hinnastoa, niin varustevalikoima on melkoinen, mutta kaikki maksaa rutkasti. Perustason ohjaamo kangasverhoilulla on ankea ja koristelu maksaa, mm. nahkaratti pitää ostaa erikseen ja monitoiminapit siihen ja keskikyynärnojakin pitää ostaa erikseen, kaikesta muusta krumeluurista puhumattakaan. Alumiiniset tai puiset somistelistat maksaa alkaen 366 € ja kalleimmillaan 2119 €. Tuo kallein on jo ryöstämistä, mutta eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa.



    Eipä ihme, että Suomessa nämä premiumit ostetaankin useimmiten ns. business varustelulla, jonka mukana tulee kaikki eniten tarpeellinen ja vaikka ohjaamo on vielä kangasverhoilulla ja vähän ankeakin, niin ei niistä koristeista ja nahkaverhoiluista kaikki ole valmiita maksamaan pyydettyjä kiskurihintoja. Mitä se oikeasti hyödyttää, että voi katsella sitä parin tonnin koristelistaa, saako siitä jotain lisäiloa autoiluunsa vai käyttäisikö sen vaikka johonkin ulkomaan matkaan? Mutta hyvähän se toisaalta on, että vaihtoehtoja on mihin rahansa voi haaskata halutessaan.



    Halvempia automerkkejä taas ei voi varustella pahimmillaan ollenkaan yksilöllisesti, vaan tarjotaan vain valmiit varustetasot. Tässäkin on omat hyvät puolensa ja saa nahkaverhoilut ja koristepaneelit sun muut krumeluurit vain murto-osalla siitä mitä premium-merkeissä niistä kiskotaan.



    Ei se kojelaudan tai verhoilun hienous ole se pointti, jonka vuoksi premiumeja ostetaan. Ehkä jollekin onkin, mutta itse painotan auton muita ominaisuuksia paljon enemmän: hiljaisuus, jousitusmukavuus, ajettavuus, auton jämäkkyys, kaikinpuolinen laatuvaikutelma eli esim. ettei kojelauta helise, penkit, laadukas äänentoisto jne. ovat ne pointit itselleni. Noilla vaatimuksilla se valinta vaan kallistuu ainakin itselläni premium-merkkeihin ja niissäkin pitää katsella vähän isompia malleja. Ei tuossa asiassa ole sen kummallisempaa ja en oikein ymmärrä tätä sivukaupalla jankkaamista aiheesta Kumppanin vedättämänä.

      
  • 740 GLE:

    Misar hei, oletko varma siitä Mersun kojetaulun muovista? Esitteen mukaan saatavana pähkinäpuu, saarni ja lehmus eri tavoin käsiteltynä, kumpi vastaus lukitaan?

    Minulle ei kojetaulun materiaali ole edelleenkään kynnyskysymys, kunhan ei ole urheilualumiinia eikä hiilikuitua. Mutta feikki antaa ikävän vaikutelman.


    Ehkä Mersu päästää joskus kuvausryhmän tehtaalleen. Bentley Mulsannessa näyttää olevan puusta tehtyjä paneeleita yli 30 kpl. Vai oliko ne juuripaakuista.



    Kolaritilanteessa puu palaa puhtaasti, mutta muovista tulee myrkyllisiä kaasuja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit