Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
18911131421
  • Derrick:

    Audi ainakin tuo markkinoille itsestään ohjautuvan auton, joten luulisi että tekniikkapuoli on hanskassa. Lisäksi Audi tähtää nelisylinterisiin moottoreihin, mikä lienee nykyaikaa,




    Eikö nykyaikaa olisi kehittää taloudellisempia 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita?



      
  • Knight Rider:

    Derrick:
    Audi ainakin tuo markkinoille itsestään ohjautuvan auton, joten luulisi että tekniikkapuoli on hanskassa. Lisäksi Audi tähtää nelisylinterisiin moottoreihin, mikä lienee nykyaikaa,


    Eikö nykyaikaa olisi kehittää taloudellisempia 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita?




    Kyllä kai ja etenkin jos käyttöominaisuudet näissä moottoreissa on jotenkin erityisen hyvät.

      
  • Knight Rider:

    Derrick:
    Audi ainakin tuo markkinoille itsestään ohjautuvan auton, joten luulisi että tekniikkapuoli on hanskassa. Lisäksi Audi tähtää nelisylinterisiin moottoreihin, mikä lienee nykyaikaa,


    Eikö nykyaikaa olisi kehittää taloudellisempia 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita?




    BMW:n nykyinen edistyksellinen 4.4-litrainen V8-moottori kahdella turbolla perustuu ahtamattomaan 4.8 litraiseen V8-moottoriin. Tuossa moottorissa on uutta se että ahtimet on sijoitettu V-lohkojen sisään tilan säästämiseksi. Nykytrendi vie tuota 4.4l V8:ia yhä pienenmpään iskutilavuuteen tulevaisuudessa siitä pitää huolen tiukentuneet päästömääräykset. Seuraava ahdettu V8-moottori tulevaisuudessa BMW:n kohdalla voisi esimerkiksi olla 3.3 litrainen V8. Ei nämä V8-moottorit poistu tulevaisuudessakaan BMW:n valikoimista. Kysyntää löytyy varmasti kuten tähänkin asti, sillä eivät kaikki tyydy 3 ja nelisylinterisiin moottoreihin se on aivan varma asia niin kauan kuin on muutakin tarjolla. BMW:n M3 ja M4 mallit saivat tuon trendin mukaiset tehokkaat 3.0 litraiset ahdetut rivikuutoset. Näitä moottoreita on kiitelty tämän luokan autoille kilpailukykyisiksi ja samalla taloudellisiksi siinä määrin mitä näissä tehoissa liikkuvissa autoissa voisi kuvitella olevan.



    Tämähän on sitä kehitystä mitä muut valmistajat joutuvat vääjäämättä seuraamaan isojen 6 ja 8-sylinteristen kohdalla. Moottorien iskutilavuus tulee pienenemään kaikkien valmistajien toimesta mutta ei se sitä suinkaan tarkoita että nämä kaikkien valmistajien valikoimista poistuisivat. Oma näkemykseni on se että kun kysyntää on on myös tarjontaa se on terveen yrityksen linja myös tulevaisuudessa. Tuskin olen ainoa tälläkään foorumilla joka näin ajattelee. :sunglasses:

      
  • Muistelen lukeneeni jostain että seuraava Bemarin V8 on 4 litrainen. Kaikkien Bemareiden moottorin yhden sylinterin tilavuus on jatkossa 0,5l silloin voidaan jakaa moottorien kesken enemmän osia ja näin saadan haluttua säästöä.

      
  • Böpikätti:

    Muistelen lukeneeni jostain että seuraava Bemarin V8 on 4 litrainen. Kaikkien Bemareiden moottorin yhden sylinterin tilavuus on jatkossa 0,5l silloin voidaan jakaa moottorien kesken enemmän osia ja näin saadan haluttua säästöä.




    Pitänee paikkansa, on vain jäänyt itseltä tuo tieto vielä lukematta. Pienennetään sitten hieman maltillisempaan tahtiin joka tosin on aivan ymmärrettävää sillä päästömääräysten mukaan noissa mennään.

      
  • Knight Rider:



    Eikö nykyaikaa olisi kehittää taloudellisempia 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita?




    6 ja 8-syl koneilta taitaa aika loppua kesken, nykyinen kulutustaso ei riitä mihinkään ja vaatimukset tiukkenevat koko ajan. Bemarin, joka sinänsä on taloudellinen auto, pieniruokaisin bensa-X5 vie EU-yhdistettyä 8,5 litraa eli tuottaa 197 gramman päästöt. V8 kuluttaa 9.6 litraa. Virallisessa normissa, käytäntö sitten erikseen. EU:n ja USA:n tavoitetasoihin on matkaa huimasti.



    Vertailun vuoksi, Volvon XC90 hybridille luvataan 60 g/km päästöt. Vaikka tuohon laskee vähän hybridin hyötyä normikulutuksessa, jää lukema silti käytännössä puoleen Bemarin vastaavasta. Ja tehoa on 390 hv, eli samassa luokassa tuon V8:n kanssa. Aika vaikea nähdä, että V8 kehittyisi äkkiä taloudellisuudessa lähellekään tätä tasoa.



      
  • AkiK:

    Knight Rider:

    Eikö nykyaikaa olisi kehittää taloudellisempia 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita?


    6 ja 8-syl koneilta taitaa aika loppua kesken, nykyinen kulutustaso ei riitä mihinkään ja vaatimukset tiukkenevat koko ajan.




    Mihin se aika loppuu? Koko ajan esitellään myös taloudellisempia useampisylinterisiä koneita. Olipa polttomoottorissa sitten vaikka 16 sylinteriä, niin ei se kovin paljon hiilidioksidipäästöjä nykyisessä EU-syklissä aiheuta, jos syklin läpi ajetaan sähkömoottorin voimalla.

      
  • NHB:



    Mihin se aika loppuu? Koko ajan esitellään myös taloudellisempia useampisylinterisiä koneita. Olipa polttomoottorissa sitten vaikka 16 sylinteriä, niin ei se kovin paljon hiilidioksidipäästöjä nykyisessä EU-syklissä aiheuta, jos syklin läpi ajetaan sähkömoottorin voimalla.




    Ajan loppumista voit tarkastella ihan yksinkertaisesti päästöjen putoamisvauhdilla suhteessa päästötavoitteisiin. Pelkällä polttomoottoritekniikalla isoissa monisylinterisissä koneissa tuo tapahtuu yksinkertaisesti liian hitaasti. Huomaa nyt, että puhuttiin isoista monisylinterisistä koneista. Mikään ei tietysti estä tekemästä pienempiä monisylinterisiä koneita ja pienempään suuntaan ne ovat menossakin. Mutta päästöjen reiluun pienentämiseen vauhti ei taida oikein riittää ja mikä hyöty olisi hyvin pienestä monisylinterisestä koneesta? Bemarikin luopui pienistä kutoskoneista aikanaan. Ja pieni konehan ei kuitenkaan kelpaa tämän palstan kirjoittelijoille. Paitsi sitten kun BMW sellaisen tekee seuraaviin malleihinsa.



    Siirryt sujuvasti myös kuvaamaan sähköllä pitkiä matkoja kulkevaa hybridiä, kun puhuimme isojen V8-koneiden päästöistä ja mahdollisuudesta pudottaa niiden päästöjä. Pelkällä kevythybridiratkaisuilla yhdistettynä isoon koneeseen ei silläkään päästä kovin suuriin päästövähennyksiin. Suunnilleen isojen dieselien lukemille.



    Kiinnostaa nyt tietää, mitä lisäarvoa mainitsemasi 16-syl kone sähkömoottorilla vetävässä ladattavassa hybridiautossa toisi tullessaan?

      
  • Moniko teistä isojen koneiden haikailijoista muuten omistaa 400-600 hv tuottavan V8-koneisen auton? Jos ette omista, niin miksi ette?





    Minusta nämä isot ja tehokkaat koneet on olleet aina enemmän tehtaiden markkinointiosaston heiniä. Tuntuu viesti kuitenkin uppoavan moniin...

      
  • AkiK:

    Moniko teistä isojen koneiden haikailijoista muuten omistaa 400-600 hv tuottavan V8-koneisen auton? Jos ette omista, niin miksi ette?

    Minusta nämä isot ja tehokkaat koneet on olleet aina enemmän tehtaiden markkinointiosaston heiniä. Tuntuu viesti kuitenkin uppoavan moniin...




    Sinäkin siis sorrut arvioimaan Volvon rajallista mallistoa muihin verrattuna kohdistamalla kritiikkisi henkilöihin. Olisiko olennaisempaa kuitenkin kysyä miten kilpailijoiden myynti eri moottoriversioiden välillä jakaantuu?



      
  • JEV2:

    AkiK:
    Moniko teistä isojen koneiden haikailijoista muuten omistaa 400-600 hv tuottavan V8-koneisen auton? Jos ette omista, niin miksi ette?

    Minusta nämä isot ja tehokkaat koneet on olleet aina enemmän tehtaiden markkinointiosaston heiniä. Tuntuu viesti kuitenkin uppoavan moniin...


    Sinäkin siis sorrut arvioimaan Volvon rajallista mallistoa muihin verrattuna kohdistamalla kritiikkisi henkilöihin. Olisiko olennaisempaa kuitenkin kysyä miten kilpailijoiden myynti eri moottoriversioiden välillä jakaantuu?




    Erittäin hyvin sanottu. Ja jos jollakulla ei ole "400-600 hv tuottavaa V8-koneista autoa", yleensä syy saattaa ennemminkin löytyä lompakosta.

      
  • Audi kylläkin kehittää nelisylinteristä moottoria korvaamaan 6- ja 8-sylinteriset moottorit. Perusteena nimenomaan alhaisemmat päästöt ja alhaisempi kulutus.



    "Audi is reportedly working on a brand new four-cylinder engine which will run just as smooth as a larger six- and eight-cylinder motor.



    The downsizing trend is in full swing as even large executive sedans will soon get four-cylinder engines so it shouldn't come as a surprise that Audi is allegedly planning a new four-cylinder to power its bigger models. According to Autocar, it will run just as smooth as a larger six- or eight-cylinder engine thanks to a special design which has already been patented.



    According to the patent application, Audi's all-new four-banger is an "internal combustion engine with multi joint crank drive and additional masses on articulated connecting rods for damping free inertia forces." In this new configuration, the pistons and conrods are offset to one side of the crank and are connected to it through a rocker-style link. In a conventional four-cylinder motor, the conrods and pistons are running in line with the crankshaft.



    Since the pistons won't move on the same axis as the crankshaft, the newly developed four-cylinder engine should prove to be very smooth and in terms of packaging will be just as wide as the conventional V engine but with lower fuel consumption and fewer CO2 emissions.



    A possible first application for this engine will be the next generation A8 likely to come out sometime in 2016 and go on sale as a 2017 model year."

      
  • Kesäaamu kahvikupposen äärellä linnunlaulua kuunnellen. Sitten V8 tulille ja vaimon kanssa baanalle. Onhan se helkutin nautittavaa ja kerran täällä vaan ollaan joten nautitaan eikä aina valiteta.



    https://www.youtube.com/watch?v=9BVLWitTZRY

      
  • JEV2:



    Sinäkin siis sorrut arvioimaan Volvon rajallista mallistoa muihin verrattuna kohdistamalla kritiikkisi henkilöihin. Olisiko olennaisempaa kuitenkin kysyä miten kilpailijoiden myynti eri moottoriversioiden välillä jakaantuu?




    En kylläkään sanonut Volvosta tuossa kommentissa yhtään mitään enkä kritisoinut henkilöitä. Esitin kysymyksen. Jos nyt Volvosta haluat puhua, niin malliston rajallisuus on suhteellista. Vollelta löytyy kuitenkin myös ladattava hybridi, jota monelta muulta ei löydy.



    Yleisesti on vaan niin että autolehdissä ja ns autofanien keskuudessa kuolataan asioille, joilla ei ole suurta merkitystä käytännössä. Niitä malliston lippulaivoja myydään erittäin vähän, kyse on enemmän markkinoinnista kuin mistään muusta. Samaa tekniikkaakin käytetään laatuvalmistajien osalta käytännössä kaikissa koneissa, esim. ei Bemarin kohdalla voi sanoa että V8 olisi jotenkin teknisesti hienopmi kone kuin R4 turbo.



    Kuten aiemmin totesin, moottorien kehitys on tehnyt isot koneet aika tarpeettomiksi. Isot motit syntyivät aikanaan, kun konetekniikka oli mitä oli ja autosta piti jollakin keinolla saada tehoja ja vääntöä irti. Ne ratkaisivat sen ajan ongelmaa. Nykyään teho ja vääntö eivät ole mitään ongelmia pienemmässäkään moottorissa. Esimerkiksi voi laittaa vaikkapa Bemarin 28i koneet ja kehitys jatkuu koko ajan eteenpäin. Samalla tarve isoille koneille vähenee koko ajan.



    En tiedä esim. BMW:n X5:n myyntiosuuksia maailmanlaajuisesti konetyypeittäin, mutta Euroopassa myydyimmät koneet on tässä autoluokassa dieseleitä. Se siis niistä äänistä ja fiiliksestä jota niin kovasti hehkutetaan. Kutosdiesel käy nätisti, mutta diesel se silti on. Kolmen saksalaisvalmistajan osalta ne myyntimallit taitaa kaikki olla kolmelitraisia kutosdieseleitä. Mersu myy kohtuullisen paljon ML:ää myös nelipyttyisellä dieselillä ja juuri siitä syystä X5:stäkin sellainen nykyään löytyy. Ei sitä nelipyttyistä siihenkään huvikseen ole tehty.



      
  • Manual:



    Erittäin hyvin sanottu. Ja jos jollakulla ei ole "400-600 hv tuottavaa V8-koneista autoa", yleensä syy saattaa ennemminkin löytyä lompakosta.




    Sikäli kyllä, että suurelle osalle kysymys näistä koneista on aika teoreettinen. Asiaa on turha pohtia jos se ei ole mahdollisuuksien rajoissa.



    Tunnen kuitenkin aika paljon ihmisiä joille auton ostaminen ei ole minkäänlainen rahakysmys. Tallissa ei silti seiso 500 hv autoa. Uusi ja hyvä auto yleensä kylläkin. Tämä ryhmä on oikeastaan ainoa jolta asiaa kannattaisi kysyä. Niillä on varaa valita, ja silti ne valitsevat yleensä ihan tavallisen dieselin tai vastaavan.

      
  • Kyllä siellä Kiinassa ilmeisesti aika tosissaan ollaan näiden sähkö- ja hybridiautojen kanssa. En pitäisi ollenkaan yllättävänä, jos näitä myös suosittaisiin/bensarohmuja rangaistaisiin tulevaisuudessa (ellei niin jo tehdä?).



    http://www.tekniikkatalous.fi/autot/kiina+investoi+yli+12+miljardia+euroa+sahkoautojen+latausverkostoon++haluaa+5+miljoonaa+sahkoajoneuvoa+teilleen+2020/a1011228



    Tulee myös sellainen mieleen, että voikohan Volvolla olla Geelyn kautta jotain "sisäpiiritietoa" Kiinan tulevaisuuden suunnitelmista.



    Oli miten oli, niin positiivista jos Kiinassa vihdoin herätään tosissaan ympäristöongelmiin.

      
  • Ei nyt aivan siltä vaikuta, että "ekologisuus" ei kiinnostaisi ökymaasturien ostajia. Teslan maasturi revitään käsistä, vaikka edes hintoja ei vielä tiedetä.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahkoautoyhtio+tesla+ajoi+itsensa+ojasta+allikkoon/201409698601

      
  • Vaikuttaa siltä ettei Ajattelija2013 tajua mistään mitään ja etsii vain mitä tahansa millä perustella idioottimaisia päähänpinttymiä joissa ei edes ole mitään järkeä. Ja koska kaikki on vain täysin älytöntä, siis totaalisen aivotonta horinaa vailla mitään oikeaa perustaa todellisuuteen ja hänen historiansakin muuttuu hetki hetkeltä sitä mukaa miltä sillä hetkellä tuntuu suoltaa p***atekstiä, niin lähes kaikki mitä hän kirjoittaa on ristiriidassa aiemman kirjoittamansa kanssa.



    Jos Telsa on edelläkävijä niin miten Volvo on edelläkävijä ikivanhojen polttomoottoriensa kanssa?????



    Edelleenkin miten se todellisuus onkaan SUVien suhteen, millä koneilla niitä ostetaan?



    Ajattelematon2013:n lapselliset 'tulevaisuudenvisiot' joilla hän yrittää perustella tämän hetken moottorivaihtoehtoja on täyttä paskaa:

    Toyotan pickupia myytiin V6:lla selvästi alle 5%, joten V6-moottori on nyt kuopattu. Tarjontaan jää jäljelle kaksi V8:a. (Muuten: kaksivetoisina noita kyllä myydään myöskin paljon, mutta ei V6:lla). Hulluja nuo Toyotalla kun eivät tajua että kaikki haluavat superkorkeaviritteisiä 4-sylinterisiä nimenomaan ja se, ja ainoastaan tasan se nelisylinterinen polttomoottori on tulevaisuutta ja tulavaisuus on nyt!! Sitäpaitsi ihan kohta, suunnilleen huomenna kaikki kaupungit kieltävät bensakoneet ja pakottavat jokaisen ostamaan...öh...nelisylinterisen bensakoneisen ison maasturin??

    http://www.autoblog.com/2014/09/12/2015-toyota-tundra-ditches-v6-official/

      
  • Ajattelija2013:

    Ei nyt aivan siltä vaikuta, että "ekologisuus" ei kiinnostaisi ökymaasturien ostajia. Teslan maasturi revitään käsistä, vaikka edes hintoja ei vielä tiedetä.

    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahkoautoyhtio+tesla+ajoi+itsensa+ojasta+allikkoon/201409698601




    Montako on myyty, maailman uskomattomin p****njauhaja? Paljonko Tesla on kerännyt voittoa noilla maastureilla?

      
  • Derrick: onko Audi jättämässä muiden kuin nelisylinteristen koneiden tarjonnan pois? Aivan, eli jauhat totaalista paa.



    Onko alumiinirakenteinen sedan sama asia kuin vanhanaikainen, teräsrakenteinen jätti-SUV vailla melkein mitään modernien kevyiden materiaalien käyttöä? Aivan, eli jauhat totaalista p
    aa.



    Onko Audi ainoa tai edes läheskään ensimmäinen autonvalmistaja jolla on itseohjautuvan auton prototyyppi? Millä autonvalmistajalla sellaista EI ole, ja mikä autonvalmistaja ei sellaista voisi tehdä milloin tahansa haluaa? Aivan, eli jauhat totaalista paa.



    Onko olemassa jokin oikea syy miksei (varsinkin PHEV:issä ) käyttäisi 4-pyttyistä isompaa konetta myöskin mallistossa, siis nimenomaan isossa maasturissa, muutoin kuin se että jos on varaa vain yhteen moottoriin niin tuo 4-sylinterinen on ainoa jota voi sitten käyttää merkin muissakin malleissa?? Aivan, eli jauhat totaalista p
    aa.

      
  • AkiK:


    En kylläkään sanonut Volvosta tuossa kommentissa yhtään mitään enkä kritisoinut henkilöitä. Esitin kysymyksen. Jos nyt Volvosta haluat puhua, niin malliston rajallisuus on suhteellista. Vollelta löytyy kuitenkin myös ladattava hybridi, jota monelta muulta ei löydy.




    Mitä sitten tarkalleen ottaen yritit isojen SUVien markkinoista todistaa kyselemällä muilta kirjoittelijoilta heidän autovalintojaan?



    https://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/driving-the-2016-bmw-x5-edrive--the-plugged-in-suv-154042550.html



    http://www.caradvice.com.au/297990/audi-q7-e-tron-diesel-electric-suv-confirmed-with-700nm-and-sub-4-0l100km/



    http://www.leftlanenews.com/mercedes-benz-ml-plug-in-hybrid-coming-next-year.html



    AkiK:


    Yleisesti on vaan niin että autolehdissä ja ns autofanien keskuudessa kuolataan asioille, joilla ei ole suurta merkitystä käytännössä. Niitä malliston lippulaivoja myydään erittäin vähän, kyse on enemmän markkinoinnista kuin mistään muusta. Samaa tekniikkaakin käytetään laatuvalmistajien osalta käytännössä kaikissa koneissa, esim. ei Bemarin kohdalla voi sanoa että V8 olisi jotenkin teknisesti hienopmi kone kuin R4 turbo.




    Olisiko suuntaus kääntymässä siihen, että nämä hybridit ovatkin niitä malliston lippulaivoja, joita myydään erittäin vähän?



    AkiK:


    Kuten aiemmin totesin, moottorien kehitys on tehnyt isot koneet aika tarpeettomiksi. Isot motit syntyivät aikanaan, kun konetekniikka oli mitä oli ja autosta piti jollakin keinolla saada tehoja ja vääntöä irti. Ne ratkaisivat sen ajan ongelmaa. Nykyään teho ja vääntö eivät ole mitään ongelmia pienemmässäkään moottorissa. Esimerkiksi voi laittaa vaikkapa Bemarin 28i koneet ja kehitys jatkuu koko ajan eteenpäin. Samalla tarve isoille koneille vähenee koko ajan.




    Pienten koneiden tekniikan tasolla isoistakin koneista otetaan varsin reippaita tehoja tarvittaessa huomattavan matalalla kulutuksella, ja kysyntää riittää. Ei hyötysuhteen paraneminen ole pienten moottoreiden yksinoikeus.



    AkiK:


    En tiedä esim. BMW:n X5:n myyntiosuuksia maailmanlaajuisesti konetyypeittäin, mutta Euroopassa myydyimmät koneet on tässä autoluokassa dieseleitä. Se siis niistä äänistä ja fiiliksestä jota niin kovasti hehkutetaan. Kutosdiesel käy nätisti, mutta diesel se silti on. Kolmen saksalaisvalmistajan osalta ne myyntimallit taitaa kaikki olla kolmelitraisia kutosdieseleitä. Mersu myy kohtuullisen paljon ML:ää myös nelipyttyisellä dieselillä ja juuri siitä syystä X5:stäkin sellainen nykyään löytyy. Ei sitä nelipyttyistä siihenkään huvikseen ole tehty.




    BMW myy 40-50% X5:sta USA:n markkinoilla, joilla nelisylinterisiä ei ole. On siis varsin perusteltua sanoa, että valtaosa myynnistä painottuu kuusi- ja kahdeksansylinterisiin. Oletko eri mieltä?

      
  • PutPut, yritä edes joskus tuoda kirjoituksiin jotain asiasisältöä tuon ainaisen kiroilun sijaan. Säälittävää, että aikuinen ihminen on tuolla tasolla. Etkö pysty tällaisesta asiasta keskustelemaan ilman totaalista raivokohtausta? Ei voi kuin hymyillä, kun miettii kirjoituksiasi liikenneraivosta. Liikenteessä olet varmasti todellinen herrasmies.



    Tesla ei varmasti todista mitään Volvon myynnistä, mutta sen se osoittaa, että monet ostavat myös luksusmaastureita ekologisin perustein. V8 ei ole enää mikään itsestään selvä egon pönkittäjä. Nykyään moni pönkittää egoaan ekolla.



    Ja kyllä sekin on mielestäni varsin oleellinen tieto, jos Kiinan tavoite on lisätä merkittävästi hybridi- ja sähköautojen määrää. Ei ole ollenkaan mahdotonta, että tuollaisia autoja suosittaisiin jatkossa tavalla tai toisella.



    Jos vähänkään muistan vanhoja kirjoituksiasi oikein, niin sinun tulevaisuuden ennustamisen taidot eivät ainakaan päätä huimaa. Niin kauan kuin downsizingiä ja pieniä turbokoneita on tehty, niin sinun mielestäsi se on ollut täyttä p***aa, eikä mikään tulevaisuuden suuntaus. Väänsit muistaakseni asiasta NHB:n kanssa aika tosissasi.







      
  • Yritä edes joskus tuoda kirjoituksiin jotain asiasisältöä tuon ainaisen aivottoman p***n sijaan. Tai ole aukomatta päätä.



    Et ole edellenkään kyennyt millään tavalla todistamaan etteikö MUU KUIN 4-SYLINTERINEN olisi tärkeä tuossa segmentissä. Vaikka yrität ihan vain siksi että periaatteen tai ajankulun vuoksi sinun pitää täällä harata vastaan...



    Sinun jauhantasi siitä mitä EHKÄ, JOKUS, VOI MAHDOLLISESTI, TULEVAISUUDESSA...ei ole todellisuutta ja sinun perustelusikin ovat totaalisesti itse keksimääsi haaveilua.



    Et siis ymmärtänut edes sitä mistä aiheesta NHB:n kanssa väittelimme!!! Et pysty ymmärtämään Suomea tai aiheesta mitään näköjään!!!!!!!!!!! USKOMATONTA!!!!!!!



    Sinulla ei selvästikään ole aivokapasiteettiä ymmärtämään yhtään mitä missään tapahtuu.

      
  • Putput:

    Derrick: onko Audi jättämässä muiden kuin nelisylinteristen koneiden tarjonnan pois? Aivan, eli jauhat totaalista p***aa.

    Onko alumiinirakenteinen sedan sama asia kuin vanhanaikainen, teräsrakenteinen jätti-SUV vailla melkein mitään modernien kevyiden materiaalien käyttöä? Aivan, eli jauhat totaalista p***aa.

    Onko Audi ainoa tai edes läheskään ensimmäinen autonvalmistaja jolla on itseohjautuvan auton prototyyppi? Millä autonvalmistajalla sellaista EI ole, ja mikä autonvalmistaja ei sellaista voisi tehdä milloin tahansa haluaa? Aivan, eli jauhat totaalista p***aa.

    Onko olemassa jokin oikea syy miksei (varsinkin PHEV:issä ) käyttäisi 4-pyttyistä isompaa konetta myöskin mallistossa, siis nimenomaan isossa maasturissa, muutoin kuin se että jos on varaa vain yhteen moottoriin niin tuo 4-sylinterinen on ainoa jota voi sitten käyttää merkin muissakin malleissa?? Aivan, eli jauhat totaalista p***aa.




    Jos kerran päästöjen pitää olla 97 g/km Euroopassa 10 vuoden kuluttua, niin päästäänkö tähän ylläpitämällä veekasimoottoreita ? Eurooppa kai kuitenkin on monen automerkin päämarkkina ?



    Ja jos lukisit tuon Audi-jutun kunnolla, niin huomaisit että siinä tosiaan sanotaan että tuo uusi "värinätön" nelisylinterinen moottori on tarkoitettu korvaamaan kutos- ja kasimoottorit. Nimenomaan siksi että se käy yhtä nätisti kuin nuo useampisylinteriset. Tai tuohon ainakin pyritään.







      
  • Derrick:


    Jos kerran päästöjen pitää olla 97 g/km Euroopassa 10 vuoden kuluttua, niin päästäänkö tähän ylläpitämällä veekasimoottoreita ? Eurooppa kai kuitenkin on monen automerkin päämarkkina ?

    Ja jos lukisit tuon Audi-jutun kunnolla, niin huomaisit että siinä tosiaan sanotaan että tuo uusi "värinätön" nelisylinterinen moottori on tarkoitettu korvaamaan kutos- ja kasimoottorit. Nimenomaan siksi että se käy yhtä nätisti kuin nuo useampisylinteriset. Tai tuohon ainakin pyritään.




    Taas vaan keinotekoisesti etsit vastaanharaamista.



    Päästöjen EI pidä milllään moottoriversiolla eikä automallilla olla 97g/km 10 vuoden kuluttua. Vaan keskimäärin kaikkien mitä myy. Ja vasta 10 vuoden kuluttua. Idiootti.



    Ja "päästäänkö päästömäärään 97g/km 'ylläpitämällä' V8-moottoreita"? Taas sadannen kerran mistä saatanasta väänsit taas että nimenomaan ainoa vaihtoehto sille että tarjoaa ainoastaan 4-sylinterisiä koneita on ainoastaan se että tarjoaa koko automallistoon vain ja ainostaan V-8:ja????



    Ja päästäänkö siis tuohon 97g/km mitenkään 'ylläpitämällä V8-moottoreita sinä kysyt': Ei ainoastaan 10 vuoden päästä vaan jo jonkin aikaa, Syyskuusta 2013 asti on ollut tuotannossa V8:lla varustettu 887hv ja 1280Nm auto jonka päästöt ovat 70g/km. Eli kertaukseksi tuon 887hv ja 1280Nm auton, jossa ahtamaton 4,6 litran V8 joka kiertää yli 9000rpm päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin minkään nelisylinterisen Volvon (ainoastaan Volvon nelisylinteristä isompi dieselkone pääsee vähän tuon alle), ja itseasiassa alle puolet kaikkien tällä hetkellä myynnissä olevien nelisylinteristen XC90:sten päästöistä. Joten ime ***aa.



    Sitten kaikkien edellämainittujen täystyrmäysten lisäksi kuuntele tarkkaan: paljonko Euroopan 10 vuoden päästä voimaan tulevat keskimääräiset päästörajat vaikuttavat isojen SUV:ien markkinoihin? Missä niistä valtaosa myytiinkään??



    Mene itse lukemaan Audi-artikkeleja ja horise vielä vähän lisää että A8:iin ei tulla tarjoamaan muuta kuin nelisylinterisiä edes parin vuoden sisällä, saati että tuo alumiinirakenteinen sedan edelleenkään olisi millään tavalla sama asia kuin pelkkää terästä oleva jätti-traktori.



    Taas sinulla oli koko viesti pakattuna sinut täysin asiantuntemattomaksi, ajattelemattomaksi, normaalia tietoa käsittelemään kykenemättömäksi ja päätä aukovaksi todistavaa materiaalia eikä mitään muuta. Miten voitkin nolata itsesi taas noin tehokkaasti tiivistämällä? Olet suunnilleen väärässäolon ja itsesi trolliksi todistamisen mestari!

      
  • Derrick:



    Jos kerran päästöjen pitää olla 97 g/km Euroopassa 10 vuoden kuluttua, niin päästäänkö tähän ylläpitämällä veekasimoottoreita ? Eurooppa kai kuitenkin on monen automerkin päämarkkina ?

    Ja jos lukisit tuon Audi-jutun kunnolla, niin huomaisit että siinä tosiaan sanotaan että tuo uusi "värinätön" nelisylinterinen moottori on tarkoitettu korvaamaan kutos- ja kasimoottorit. Nimenomaan siksi että se käy yhtä nätisti kuin nuo useampisylinteriset. Tai tuohon ainakin pyritään.




    Eurooppa on vain parin eurobrändin päämarkkina. Kymmenen vuoden kuluttua se on entistä vähäisempi merkitykseltään.



    Niin kuin aina, noita Autocarin arvailuja on syytä lukea ajatuksen kanssa. Itse näen tuon Audin patentin yhtenä toteutuksena muuttuvalle puristussuhteelle, joka voi vaikuttaa myös hieman tiettyihin värähtelyihin, mutta noilla eväillä ei kyllä takuulla päästä useampisylinteristen tasolle värinättömyydessä. Sinänsä tuo idea vaikuttaa aika hyvältä. Pidän tuosta paljon enemmän kuin vaikka Saabin aikoinaan esittelemästä ideasta.

      
  • Putput:

    Yritä edes joskus tuoda kirjoituksiin jotain asiasisältöä tuon ainaisen aivottoman p***n sijaan. Tai ole aukomatta päätä.

    Et ole edellenkään kyennyt millään tavalla todistamaan etteikö MUU KUIN 4-SYLINTERINEN olisi tärkeä tuossa segmentissä. Vaikka yrität ihan vain siksi että periaatteen tai ajankulun vuoksi sinun pitää täällä harata vastaan...

    Sinun jauhantasi siitä mitä EHKÄ, JOKUS, VOI MAHDOLLISESTI, TULEVAISUUDESSA...ei ole todellisuutta ja sinun perustelusikin ovat totaalisesti itse keksimääsi haaveilua.

    Et siis ymmärtänut edes sitä mistä aiheesta NHB:n kanssa väittelimme!!! Et pysty ymmärtämään Suomea tai aiheesta mitään näköjään!!!!!!!!!!! USKOMATONTA!!!!!!!

    Sinulla ei selvästikään ole aivokapasiteettiä ymmärtämään yhtään mitä missään tapahtuu.




    Sinullahan sitä asiasisältöä näissä kirjoituksissa on. Sinun kannattaisi hankkia apua ammattilaiselta. Tuollainen teksti mitä esimerkiksi Derrickille kirjoitat, ei ole ihan tervettä. Säälin sinua.



    Et muuten ole väitellyt asiasta ainoastaan NHB:n kanssa. Olet muistaakseni kirjoittanut esimerkiksi jotain siihen suuntaan, että Audi tekee turbokoneita, koska osaaminen ei riitä tarpeeksi hyviin vapareihin, kuten Bemarilla riittää. Niiden Bemarin nelisylinteristen vaparien mahtavuutta hehkutit kymmenillä viesteillä, haukkuen kaikki muut idiooteiksi. Ilmeisesti Bemarin insinöörien osaaminen ei sitten riittänytkään? Nythän kuusisylinterisetkin koneet on korvattu hyvin pitkälti nelosturboilla. Tai ehkä BMW:n insinöörien olisi vain pitänyt kysyä apua sinulta, koska sinähän tunnetusti tiedät kaiken, olet aina oikeassa ja muut kirjoittavat pelkkää paa. Perusteluksi kaikille purkauksillesi riittää aina se, että sinä et ole (omasta mielestäsi) vun idiootti.



      
  • Putput:

    Derrick:

    Jos kerran päästöjen pitää olla 97 g/km Euroopassa 10 vuoden kuluttua, niin päästäänkö tähän ylläpitämällä veekasimoottoreita ? Eurooppa kai kuitenkin on monen automerkin päämarkkina ?

    Ja jos lukisit tuon Audi-jutun kunnolla, niin huomaisit että siinä tosiaan sanotaan että tuo uusi "värinätön" nelisylinterinen moottori on tarkoitettu korvaamaan kutos- ja kasimoottorit. Nimenomaan siksi että se käy yhtä nätisti kuin nuo useampisylinteriset. Tai tuohon ainakin pyritään.


    Taas vaan keinotekoisesti etsit vastaanharaamista.

    Päästöjen EI pidä milllään moottoriversiolla eikä automallilla olla 97g/km 10 vuoden kuluttua. Vaan keskimäärin kaikkien mitä myy. Ja vasta 10 vuoden kuluttua. Idiootti.

    Ja "päästäänkö päästömäärään 97g/km 'ylläpitämällä' V8-moottoreita"? Taas sadannen kerran mistä saatanasta väänsit taas että nimenomaan ainoa vaihtoehto sille että tarjoaa ainoastaan 4-sylinterisiä koneita on ainoastaan se että tarjoaa koko automallistoon vain ja ainostaan V-8:ja????

    Ja päästäänkö siis tuohon 97g/km mitenkään 'ylläpitämällä V8-moottoreita sinä kysyt': Ei ainoastaan 10 vuoden päästä vaan jo jonkin aikaa, Syyskuusta 2013 asti on ollut tuotannossa V8:lla varustettu 887hv ja 1280Nm auto jonka päästöt ovat 70g/km. Eli kertaukseksi tuon 887hv ja 1280Nm auton, jossa ahtamaton 4,6 litran V8 joka kiertää yli 9000rpm päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin minkään nelisylinterisen Volvon (ainoastaan Volvon nelisylinteristä isompi dieselkone pääsee vähän tuon alle), ja itseasiassa alle puolet kaikkien tällä hetkellä myynnissä olevien nelisylinteristen XC90:sten päästöistä. Joten ime ***aa.

    Sitten kaikkien edellämainittujen täystyrmäysten lisäksi kuuntele tarkkaan: paljonko Euroopan 10 vuoden päästä voimaan tulevat keskimääräiset päästörajat vaikuttavat isojen SUV:ien markkinoihin? Missä niistä valtaosa myytiinkään??

    Mene itse lukemaan Audi-artikkeleja ja horise vielä vähän lisää että A8:iin ei tulla tarjoamaan muuta kuin nelisylinterisiä edes parin vuoden sisällä, saati että tuo alumiinirakenteinen sedan edelleenkään olisi millään tavalla sama asia kuin pelkkää terästä oleva jätti-traktori.

    Taas sinulla oli koko viesti pakattuna sinut täysin asiantuntemattomaksi, ajattelemattomaksi, normaalia tietoa käsittelemään kykenemättömäksi ja päätä aukovaksi todistavaa materiaalia eikä mitään muuta. Miten voitkin nolata itsesi taas noin tehokkaasti tiivistämällä? Olet suunnilleen väärässäolon ja itsesi trolliksi todistamisen mestari!




    1. USA:han tulee vuonna 2025 tiukat uudet kulutussäännökset. Autojen enimmäiskulutus on tuolloin 4,32 litraa satasella joten vaikea kuvitella miten V8:n saisi noille kulutuksille.



    http://tiedebasaari.wordpress.com/2012/09/13/yhdysvaltain-uudet-maaraykset-vahentavat-merkittavasti-autojen-polttoaineenkulutusta-ja-paastoja/



    2. Olin lihavoinut sanan "korvaa" tekstissä, koska artikkelissa tosiaan sanotaan että Audin nelisylinterinen olisi tarkoitettu korvaamaan lopullisesti isommat koneet.



    3. Ja esimerkiksi Porschelta on tulossa 2.5 litrainen kone joka kehittää 360 hp, nelisylinterinen.



    http://www.digitaltrends.com/cars/porsche-four-cylinder-engine-technical-specs/



    "CAR revealed important details about these engines, which will come in three flavors to start. A 1.6-liter version will produce 210 horsepower, a 2.0-liter version will be good for 286 hp, and a 2.5-liter version will produce 360 hp."



    4. Ja jos katsotaan Suomea, niin hybridit yleistyvät työsuhdeautoilussa. Kai tämä koskee koko Eurooppaa.



    http://www.hs.fi/kotimaa/Yritykset+suosivat+nyt+v%C3%A4h%C3%A4p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6isi%C3%A4+autoja/a1410665343037



    "Sekä Kattelus että Pihlas uskovat, että hybridi- ja sähköautot yleistyvät työsuhdeautoissa. Lähiaikoina tarjonta laajenee, kun esimerkiksi Volkswagenilta, Audilta ja Volvolta tulee lisää hybridimalleja. Niin sanotut pistokehybridit, jotka voi ladata pistokkeesta, yleistyvät ensi vuoden aikana."

      
  • ...nonniin, sieltä tulikin sitten Ajattelija2013 ja Derrickiltä vain hätäiset vastaanhuudot. Eiköhän se tullut siis selväksi!



    Senhän tiedämme että Ajattelija2013 ainakin, Derrick varmaan myös, jaksaisivat jankata 'jotain hätäisesti keksimäänsä' vastaan ihan jokaiseen viestiin mitä kukaan koskaan kirjoittaa vaikka vuosien ajan. Joten todetaan vain tämä keskustelu valmiiksi!



    Jos Ajattelija2013 tai Derrick keksivät jotain uusia keksustelun aiheita tai haluavat kerjätä huomiota horinoillaan niin voivat varmaan aloittaa uusia ketjuja niille.

      
  • JEV2:

    [

    Mitä sitten tarkalleen ottaen yritit isojen SUVien markkinoista todistaa kyselemällä muilta kirjoittelijoilta heidän autovalintojaan?


    Olisiko suuntaus kääntymässä siihen, että nämä hybridit ovatkin niitä malliston lippulaivoja, joita myydään erittäin vähän?

    Pienten koneiden tekniikan tasolla isoistakin koneista otetaan varsin reippaita tehoja tarvittaessa huomattavan matalalla kulutuksella, ja kysyntää riittää. Ei hyötysuhteen paraneminen ole pienten moottoreiden yksinoikeus.

    BMW myy 40-50% X5:sta USA:n markkinoilla, joilla nelisylinterisiä ei ole. On siis varsin perusteltua sanoa, että valtaosa myynnistä painottuu kuusi- ja kahdeksansylinterisiin. Oletko eri mieltä?




    Kysymyksen tarkoitus ei ollut kartoittaa markkinoita vaan kysyä kysymys. Yksi ainoa on kertonut ajavansa V8:lla, vaikka aika monen mielestä se on ainoa kuviteltavissa oleva kone. Mistä se mielestäsi kertoo?



    Hybridien maailmanlaajuinen kysyntä ei oikein tue olettamusta siitä että ne jäisivät vähälle myynnille. Ongelmana on ollut enemmänkin niiden saatavuus ja vähäinen kilpailu hybridiautoissa, mutta sekin asia on korjaantumassa lähivuosina kun lisää valmistajia tulee mukaan kuvioihin. Toki kysyntä on aina hinnoittelukysymyskin, jos hybridi lanseerataan NHB:n haluamaan 16-syl koneeseen niin varmaan jää hintansa puolesta harvinaisuudeksi. Ja harvinaisuushan se BMW X5 USA:ssakin edelleen on, ei se maan myydyimpiin autoihin lukeudu ja tuskin niin on tarkoituskaan.



    Juuri tekniikan kehittyminen tekee isoista koneista tarpeettomia. Isot koneet syntyivät silloin kun muulla keinolla ei ollut tehoja saavutettavissa. Niiden taloudellisuuden parantuminen ei poista sitä tosiasiaa, että taloudellisempiakin vaihtoehtoja on olemassa ja koko ajan koneet kehittyvät. Liikenne sitä vastoin kehittyy ympääri maailman enemmän valvottuun, rajoitettuun ja ruuhkaiseen suuntaan. Se ei suosi isoja tehokkaita koneita.



    Sitä en lainkaan epäile, etteikö maailmasta löydy ostajia jatkossakin isoillekin koneille. Kokonaismarkkinoilla ne jäävät kuitenkin koko ajan enemmän kurioisiteetiksi. Ja hyvä niin, ei koko maailma voi ajaa V8-koneisilla autoillla, vaikka ne olisivatkin "taloudellisia" ja veisivät alle 10 litraa satasella.



    BMW:n X5:n myynti taatusti on painottunut 6-syl ja 8-syl koneisiin kun muuta ei ole ollut tarjolla. Tulevaisuudesta ja pienempien koneiden kysynnästä se ei kuitenkaan kerro mitään. Bemarinkin koneet ovat koko ajan pienentyneet ja sama kehitys jatkuu. 3-sarja ja 5-sarja ovat tästä hyviä esimerkkejä. Seuraavassa päivityksessä tulee taas parempia neloskoneita ja myynti painottuu entistä enemmän niihin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit