Minustakin BMW on onnistunut tekemään hienonnäköisen auton!, mutta toisaalta BMW't ja Audit ovat miellyttäneet silmää(ni) aina. Vähän olisi toivonut rohkeutta muotoiluun tyyliin Volvo(uudet mallit)/Audi, mutta tietty BMW'n kaltaiselle brändille tässä on enemmän hävittävää kuin voitettavaa.
Mersu taas on muotoilullaan jotenkin outo lintu. Esim uusi E sarja näyttää joltain korealaiselta, kun taas Mersulta löytyy rohkean muotoilun maastureita kuten GLK.
Pitänee koejaa, mutta tuskin palaan vajaavetoisiin enää koskaan. Tämän varmisti talven ajelut bimmerillä. Paljonkohan edullisin tomaatti/x-drive versio kustantaa?
Vanhan mallin ensihinnoittelun aikoihin oli vielä vanha autoveromalli käytössä, hinta tippui 520D:ssä muistaakseni melkein kymppitonnin luokkaa.
Eikä 520d:tä edes ollut siiloin, kun e60 esiteltiin. Se tuli vasta pari vuotta esittelyn jälkeen. Muistaakseni joku duunari linjalta keksi tehdä aloitteen kyseisestä mallista. Jokatapauksessa hintojen välillä ei kerro oikein mitään, koska mallit ja veroprosentit ovat täysin eri luokkaa.
Toki näin, jos Heinzin 60000 vanhan mallin alkuhinnoista pitää paikkansa , niin rahanarvolaskurin mukaan tämä uusi malli pitäisi lähteä tasolta noin 66000. Ja tuo viimeinen lauseesi pitää kyllä täysin paikkansa.
Nyt kun nuo hinnat näkee, niin voisi jopa sanoa että hinnoittelu on kilpailukykyistä, kun vertailee vaikka Audin tai mersun vastaaviin malleihin.
Poikkeaa siinä suhteessa Audin hinnoittelusta, että bensiinimallistossa ei ole business-mallia. Hinnat alkaen bensamalli on siksi erittäin kallis varusteltuna. Eihän Audissa juuri muita malleja Suomessa ostetakaan kuin business-malleja, mutta myynti jakautuu tasaisesti sekä bensa- että diesel-malleihin, kun taas Bemaria ostetaan lähinnä tuolla business-diesel mallilla.
Toivottavasti palauttavat bensa mallistoonkin business-mallin, jota ei ole ollut 5-sarjassa enää moneen vuoteen. En kyllä tajua mikä logiikka tuossa on, että halutaan myydä etupäässä dieseliä tuolla 4-sylinterisellä koneella. Suomen autoverotus tekee tuon luokan autoista älyttömän hintaisia ja valmistajat sitten ohjailee myyntiä haluamaansa mallistoon noilla business-malleilla.
Nykyistä mallia taidetaan myydä siinä alle 50 tonnin 520dA-busineksena. Eli kolmisen tonnia siihen nähden uusi kalliimpi. Miten lie sitten varustelun laita. Mutta eihän bemu toki mikään jokapojan lelu olekaan.
Nykyistä mallia taidetaan myydä siinä alle 50 tonnin 520dA-busineksena. Eli kolmisen tonnia siihen nähden uusi kalliimpi. Miten lie sitten varustelun laita. Mutta eihän bemu toki mikään jokapojan lelu olekaan.
Nyt taitaa olla päällä joku "automaatti kaupan päälle"-kamppanja, muistaakseni 520dA business oli 52 600 viime kesänä. Eli ei ihan halpa silloinkaan...
Tosin täytyy myöntää, ettei se etuvetoisellakaan nyt aivan tylsää ole. Nelivetoisenihan myin jo pois jonkun aikaa sitten tarpeettomana. Sitä tarvitsin lähinnä vain "metsäkeikoilla". Maantiellä aika hirveä ajettava maastorenkailla ja -alustalla...
Kyllä se niin on ollut tämän nykyisenkin mallin osalta että järkevillä varusteilla on pitänyt varautua 55-58 tonnia maksamaan Bemarista. Jos vielä haluaa nahkasisustuksia ja muita niin 60-65 tonnia on aika realistinen hinta-arvio.
Auton vaihto alkaa olla ajankohtainen ja 520dA Touring on ollut yksi vaihtoehto. Hinta kyllä nousee 60 tonnin paikkeille ja malli on vaihtumassa v 2011 Touringin osalta joten saattaa jäädä hankkimatta.
Nimittäin kyllähän maasturilla ajo kesällä maanteillä on aika ikävää, hirveän rengasmelun takia. Eikä tarvi olla kuin sittari, että täristää ja metelöi.
Niin,laitampa tänne E-sarjan oikeat hinnat.Business mallien,joilla kauppaa tehdään.E 200cdi 45 808.E 220cdi 49 330 vs 520d bus 49 906.E 250cdi 52 362 vs 525d 58 250. Elikkäs samoissa nennään alkupään hinnoissa(220vs520) jos tehot ovat suurinpiirtein samat.Mutta sitten Bemu on jo kalliimpi.
Touring esitellään syyskuun alussa Frankfurtissa ja toimitukset alkavat Suomeenkin about tuolloin. Aivan kuten Sedan esitellään ensi kuun alussa Genevessä ja Suomen ensiesittely on 20.3. Uskoisin Touring-toimituksien olevan täydessä vauhdissa Q4:lla.
En koskaan osta sikaa säkissä, eli autoa näkemättä ja kokematta. Jos Touringin pääsee Suomessa ajamaan ehkä lokakuussa tänä vuonna, tarkoittaa se sitä että aikaisintaan 2011 alkupuolella olisi tuolloin tilattu auto maassa. Eli vuosi vielä.
Niin,laitampa tänne E-sarjan oikeat hinnat.Business mallien,joilla kauppaa tehdään.E 200cdi 45 808.E 220cdi 49 330 vs 520d bus 49 906.E 250cdi 52 362 vs 525d 58 250. Elikkäs samoissa nennään alkupään hinnoissa(220vs520) jos tehot ovat suurinpiirtein samat.Mutta sitten Bemu on jo kalliimpi.
Tuo Mersu E200 CDI on suorastaan houkuttelevan 'edullinen', 45.800 eur !!! Ja kyllähän se myös näkyy myynnissä, E-sarja myy todella hyvin Suomessakin. Varmasti hinta/laatusuhde huippua ja lisäksi jälleenmyyntiarvo ja arvostus todennäköisesti paras BMW:een ohella kaikista ko. hintaluokan autoista. Jos täytyisi valita samaan hintaan joku tavis auto kaikilla varusteilla tai E200 perusvarusteilla, valintani olisi ilman muuta Mercedes.
kerro mitä pidät tavis autona?
hinnat ovat nousseet nyt 48300e ja onkos tuo vielä edullinen?
mitkä kaikki autot kuuluvat ko. hintaluokkaan lasketkos myös ne tavis autot kaikilla varusteilla mukaan?
esim skoda suber farkku on huippumallina edullisempi kuin halvin e-farkku (bensa ) ja sen vertailu kohde mersu maksaa n.35000 euroa enemmän mikä taas on aivan jäjetön summa.
mutta se on jokaisen ostajan oma mielipde onko autoon sijoitettu rahasumma järkevä vai ei,olkoon kuinka suuri tai pieni tahansa...
Makuasioista ei kannata riidellä, mutta mun silmään ei toi GT-malli oikeen istu. Onneksi se on sen verran kallis, että ei tule suuressa määrin rumentamaan katukuvaa.
Yhtä lailla silmiä hivelevän kaunis A5 Coupe sai rinnalleen Sportback-mallin joka rumuudessaan vetää vertoja 5GT:lle. Sivuprofiili on kummassakin kuin raskaana olevassa ryhävalaassa.
Nyt täällä alettiin jo haukkua A5 Sportbackia, joka on oikein tyylikäs auto ja vieläpä ison takaluukkunsa takia monikäyttöinenkin. Onhan 5 GT:ssä myös iso takaluukku, mutta muotoilullisesti se on aika omituinen veto Bemarilta. Olisivat tehneet vaan 5-ovisen mallin 5-sarjasta, kuten muut ns. ei-premium merkit ovat tehneet jo iät ja ajat, mutta kuvittelevat ilmeisesti tuolla möhköllä luovansa jonkun uuden autoluokan.
Ihmettelen myös tätä nimim. Heinzmanin (XWD) hehkutusta Mersuista ja Bemareista ja nyt jo E-sarjakin on houkuttelevan edullinen ja hintasuhde on huippua. Jotain rajaa noihin juttuihin, mene sitten ihmeessä kauppaan ja osta se houkuttelevan halpa Mersu. Vai olisiko sittenkin kyseessä vaan enemmänkin wanna-be Mersu-Bemari kuski.
Tuo uusi 5-sarja on minusta selvästi paremman näköinen sisältä ja ulkoa kuin vanha. Ovat palanneet ikäänkuin juurille takaisin ja unohtaneet ylimuotoilut ja ylilyönnit. Sitten jos tosiaan vielä heittävät ne runflatit pois vakiovarusteista ja turvallisuus on parantunut kilpailjoiden tasolle, niin en näe esteitä, ettenkö voisi tuotakin harkita seuraavana autona. Mieluiten pitäisi vaan olla neliveto ja 6-sylinterinen bensakone, joilla hinta karkaa uutena turhan kalliiksi. Mutta ainahan sitä voi harkita käytettynäkin ostamista, mutta sopivan värisen ja mieleisesti varustellun mallin löytämisessä käytettynä on omat ongelmansa.
Mersun E-sarja sen sijaan on mennyt takapakkia reilusti muotoilussa ja en näe siinä oikein mitään itseäni kiinnostavaa ja pelkällä imagollahan en autoani osta. Mersun E-sarjasta riitti katseluksi se, kun kävelin kerran auton ympäri ja totesin että olipa tekele ja ei ole minua varten!
Eikö noi nyt ole olleet vakiona jo iät ja ajat Bemareissa? Ainakin mulla on tollaset, eikä niitä mainita erikseen auton varustelistassa, joten luulis olevan vakiona.
Xenonitkin pitäis olla ehdottomasti vakiona tämän hintaluokan autoissa.
Eikö noi nyt ole olleet vakiona jo iät ja ajat Bemareissa? Ainakin mulla on tollaset, eikä niitä mainita erikseen auton varustelistassa, joten luulis olevan vakiona.
Xenonitkin pitäis olla ehdottomasti vakiona tämän hintaluokan autoissa.
eilen luin tuon 5 gt:n testin ja ainakin siinä oli confort istuimien kanssa maksettava 400e lisää penkinlämmittimistä ja nuo kyllä pitäis maahantuojan ruksia vakioiksi.
Tainnut olla pitkään jo vakiovaruste E60:ssä. Omassakin ne olivat ihan vakiona.
235+255:
Xenonitkin pitäis olla ehdottomasti vakiona tämän hintaluokan autoissa.
Samaa mieltä kanssasi. Onneksi ne sentään tulivat Business-paketissa E60:n kohdalla ja toivon mukaan sama linja jatkuu F10:ssä. Tosin sitten Business-pakettia on vain 520d:n kanssa saatavilla. Noh, kaikkea ei voi saada, ainakaan samalla kertaa.
finman:
eilen luin tuon 5 gt:n testin ja ainakin siinä oli confort istuimien kanssa maksettava 400e lisää penkinlämmittimistä ja nuo kyllä pitäis maahantuojan ruksia vakioiksi.
Totta. Taakse penkinlämmittimet joutuu ruksimaan erikseen, eteenhän moiset tulee tottakai vakiona.
Kai nyt prosenttien on oltava tuota luokkaa uusiutuneella mallilla juuri sopivasti talouskriisin jälkeen. Tuota pienemmät prosentit olisivat huono suoritus. Mersun mainokset Hesarissa ovat kyllä sieltä typerimmästä päästä. Niiden ainoa sanoma on prosentit ja myyntimäärät. Ainakaan itse en osta autoja niiden myyntimäärien perusteella.
Nyt kyllä pitää olla NHB'n kanssa samaa mieltä. Aika urpoja on nuo MB'n mainokset.
Auto jonka pitäisi olla premiumia, epätoivoisena mainostaa myyntimäärillä, samoilla linjoilla Tojon kanssa. Vetoaa tuulipukukansaan, mutta tuskin oikeaan mersua etsivään. ¨
Tietty kun ei löydy TM testivoittoja niin ei voi mainostaa esim Volvon viimeaikaiseen tapaan. Audin ja BMW'n kamppanjat (poikkeuksin) ovat mielestäni paljon onnistuneempia.
Eihän tuo kakssatasen mesen hinta tietysti mikään paha ole, mutta kun kyse on business-mallin hinnasta, siitä hyötyy käytännössä vai se, joka ostaa auton ilman vaihdokkia. vaihtoauton hinnassa tuppaa olemaan juuri se alennuksen suuruinen ero, jos business-mallia meinaa ostaa....
Ja toki suorallakin ostolla, käteisalennuksen määrässä on ero. Eli ilmaista lounasta ei ole....
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Mielestäni erinomaiset varusteet uudessa mallissa, etenkin kun vertaa A4/A5 tai X1 mallien business paketteihin. Harmi että 520d mallin valmistus aloitetaan vasta kesäkuussa.
En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
- Ilmastointiautomatiikka
- Kääntyvät takaselkänojat
- Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse
- Xenon valot
Vakiona on mm.
- Kevytmetallivanteet V-spoke 236 ( 8 J x 17 / renkaat 225/55 R17)
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Mielestäni erinomaiset varusteet uudessa mallissa, etenkin kun vertaa A4/A5 tai X1 mallien business paketteihin. Harmi että 520d mallin valmistus aloitetaan vasta kesäkuussa.
Olennaisin ero nykymalliin tuossa on se, että nuo V-Spoke kevytmetallivanteet ei ole runflatit. Selvä muutos siis BMW:n varustelupolitiikassa ja runflatit tulee vakiona vain 550 mallissa. Itselleni tuo on suorastaan kynnyskysymys eli en osta Bemareita niin kauan kuin niissä on runflatit vakiona ja nyt tilanne näyttäisi vihdoin muuttuneen.
Jotain pari tonnia kai noiden business-varusteiden hinta on eli sen verran saa lisätä muihin malleihin, kun ne ottaa ja eihän noista voisi oikein jättää poiskaan kuin nuo pysäköintitutkat.
En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
- Ilmastointiautomatiikka
- Kääntyvät takaselkänojat
- Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse
- Xenon valot
Vakiona on mm.
- Kevytmetallivanteet V-spoke 236 ( 8 J x 17 / renkaat 225/55 R17)
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Mielestäni erinomaiset varusteet uudessa mallissa, etenkin kun vertaa A4/A5 tai X1 mallien business paketteihin. Harmi että 520d mallin valmistus aloitetaan vasta kesäkuussa.
Tuota vakkarin jarrutustoimintoa lukuunottamatta kuullostaa n 30teuron perheauton varustelistalta.
En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
- Ilmastointiautomatiikka
- Kääntyvät takaselkänojat
- Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse
- Xenon valot
Vakiona on mm.
- Kevytmetallivanteet V-spoke 236 ( 8 J x 17 / renkaat 225/55 R17)
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Mielestäni erinomaiset varusteet uudessa mallissa, etenkin kun vertaa A4/A5 tai X1 mallien business paketteihin. Harmi että 520d mallin valmistus aloitetaan vasta kesäkuussa.
Tuota vakkarin jarrutustoimintoa lukuunottamatta kuullostaa n 30teuron perheauton varustelistalta.
Minustakin BMW on onnistunut tekemään hienonnäköisen auton!, mutta toisaalta BMW't ja Audit ovat miellyttäneet silmää(ni) aina. Vähän olisi toivonut rohkeutta muotoiluun tyyliin Volvo(uudet mallit)/Audi, mutta tietty BMW'n kaltaiselle brändille tässä on enemmän hävittävää kuin voitettavaa.
Mersu taas on muotoilullaan jotenkin outo lintu. Esim uusi E sarja näyttää joltain korealaiselta, kun taas Mersulta löytyy rohkean muotoilun maastureita kuten GLK.
Pitänee koejaa, mutta tuskin palaan vajaavetoisiin enää koskaan. Tämän varmisti talven ajelut bimmerillä. Paljonkohan edullisin tomaatti/x-drive versio kustantaa?
NHB:
Toki näin, jos Heinzin 60000 vanhan mallin alkuhinnoista pitää paikkansa , niin rahanarvolaskurin mukaan tämä uusi malli pitäisi lähteä tasolta noin 66000. Ja tuo viimeinen lauseesi pitää kyllä täysin paikkansa.
Tässä toiselta foorumilta lainattua:
"Siinä on koko hinnasto:
523i 53.538
523iA 56.641
528i 58.823
528iA 61.474
535i 70.176
535iA 72.825
550iA 105.893v
520d Business 49.906
520dA Business 53.118
525d 58.478
525dA 61.280
530d 64.104
530dA 66.487 "
Nyt kun nuo hinnat näkee, niin voisi jopa sanoa että hinnoittelu on kilpailukykyistä, kun vertailee vaikka Audin tai mersun vastaaviin malleihin.
Havoc78:
Poikkeaa siinä suhteessa Audin hinnoittelusta, että bensiinimallistossa ei ole business-mallia. Hinnat alkaen bensamalli on siksi erittäin kallis varusteltuna. Eihän Audissa juuri muita malleja Suomessa ostetakaan kuin business-malleja, mutta myynti jakautuu tasaisesti sekä bensa- että diesel-malleihin, kun taas Bemaria ostetaan lähinnä tuolla business-diesel mallilla.
Toivottavasti palauttavat bensa mallistoonkin business-mallin, jota ei ole ollut 5-sarjassa enää moneen vuoteen. En kyllä tajua mikä logiikka tuossa on, että halutaan myydä etupäässä dieseliä tuolla 4-sylinterisellä koneella. Suomen autoverotus tekee tuon luokan autoista älyttömän hintaisia ja valmistajat sitten ohjailee myyntiä haluamaansa mallistoon noilla business-malleilla.
Nykyistä mallia taidetaan myydä siinä alle 50 tonnin 520dA-busineksena. Eli kolmisen tonnia siihen nähden uusi kalliimpi. Miten lie sitten varustelun laita. Mutta eihän bemu toki mikään jokapojan lelu olekaan.
Ammattilainen:
Nyt taitaa olla päällä joku "automaatti kaupan päälle"-kamppanja, muistaakseni 520dA business oli 52 600 viime kesänä. Eli ei ihan halpa silloinkaan...
Kuka on niin hölmö, että ajaa takavetoisella autolla mutkatietä talvella ?
Derrick:
"Kuka on niin hölmö, että ajaa takavetoisella autolla mutkatietä talvella ?"
Hep! Täällä yksi. Ja voin vakuuttaa, että nautin joka mutkasta! Aivan mahtavia ajokelejä tänä talvena.
Tosin täytyy myöntää, ettei se etuvetoisellakaan nyt aivan tylsää ole. Nelivetoisenihan myin jo pois jonkun aikaa sitten tarpeettomana. Sitä tarvitsin lähinnä vain "metsäkeikoilla". Maantiellä aika hirveä ajettava maastorenkailla ja -alustalla...
Kyllä se niin on ollut tämän nykyisenkin mallin osalta että järkevillä varusteilla on pitänyt varautua 55-58 tonnia maksamaan Bemarista. Jos vielä haluaa nahkasisustuksia ja muita niin 60-65 tonnia on aika realistinen hinta-arvio.
Auton vaihto alkaa olla ajankohtainen ja 520dA Touring on ollut yksi vaihtoehto. Hinta kyllä nousee 60 tonnin paikkeille ja malli on vaihtumassa v 2011 Touringin osalta joten saattaa jäädä hankkimatta.
Nahkapenkit?
Xenonit?
Webasto kauko-ohjaimella?
Lämmitettävät pesunesteen suuttimet?
Sähköinen takaluukku?
Nuo ainakin saisi farmarissa olla. Valitettavasti tämäntyyppisistä varusteista joutuu usein bimmerillä maksamaan aika hunajaa.
Ollaankin siinä AkiK'n mainitsemassa 65k'ssa ennkuin huomaakaan.
FARwd:
Kait koski, mutta miksei nykyäänkään useassa Bemussa valot ja vilkut toimi?
Paras auto kai olis joku neliveto-henkilöauto.
Vaikka joku Audi Quattro.
Nimittäin kyllähän maasturilla ajo kesällä maanteillä on aika ikävää, hirveän rengasmelun takia. Eikä tarvi olla kuin sittari, että täristää ja metelöi.
En sit tiedä täristääkö joku Quattro, tuskin.
Niin,laitampa tänne E-sarjan oikeat hinnat.Business mallien,joilla kauppaa tehdään.E 200cdi 45 808.E 220cdi 49 330 vs 520d bus 49 906.E 250cdi 52 362 vs 525d 58 250. Elikkäs samoissa nennään alkupään hinnoissa(220vs520) jos tehot ovat suurinpiirtein samat.Mutta sitten Bemu on jo kalliimpi.
Heinzman:
En koskaan osta sikaa säkissä, eli autoa näkemättä ja kokematta. Jos Touringin pääsee Suomessa ajamaan ehkä lokakuussa tänä vuonna, tarkoittaa se sitä että aikaisintaan 2011 alkupuolella olisi tuolloin tilattu auto maassa. Eli vuosi vielä.
Heinzman:
kerro mitä pidät tavis autona?
hinnat ovat nousseet nyt 48300e ja onkos tuo vielä edullinen?
mitkä kaikki autot kuuluvat ko. hintaluokkaan lasketkos myös ne tavis autot kaikilla varusteilla mukaan?
esim skoda suber farkku on huippumallina edullisempi kuin halvin e-farkku (bensa ) ja sen vertailu kohde mersu maksaa n.35000 euroa enemmän mikä taas on aivan jäjetön summa.
mutta se on jokaisen ostajan oma mielipde onko autoon sijoitettu rahasumma järkevä vai ei,olkoon kuinka suuri tai pieni tahansa...
Makuasioista ei kannata riidellä, mutta mun silmään ei toi GT-malli oikeen istu. Onneksi se on sen verran kallis, että ei tule suuressa määrin rumentamaan katukuvaa.
Yhtä lailla silmiä hivelevän kaunis A5 Coupe sai rinnalleen Sportback-mallin joka rumuudessaan vetää vertoja 5GT:lle. Sivuprofiili on kummassakin kuin raskaana olevassa ryhävalaassa.
Nyt täällä alettiin jo haukkua A5 Sportbackia, joka on oikein tyylikäs auto ja vieläpä ison takaluukkunsa takia monikäyttöinenkin. Onhan 5 GT:ssä myös iso takaluukku, mutta muotoilullisesti se on aika omituinen veto Bemarilta. Olisivat tehneet vaan 5-ovisen mallin 5-sarjasta, kuten muut ns. ei-premium merkit ovat tehneet jo iät ja ajat, mutta kuvittelevat ilmeisesti tuolla möhköllä luovansa jonkun uuden autoluokan.
Ihmettelen myös tätä nimim. Heinzmanin (XWD) hehkutusta Mersuista ja Bemareista ja nyt jo E-sarjakin on houkuttelevan edullinen ja hintasuhde on huippua. Jotain rajaa noihin juttuihin, mene sitten ihmeessä kauppaan ja osta se houkuttelevan halpa Mersu. Vai olisiko sittenkin kyseessä vaan enemmänkin wanna-be Mersu-Bemari kuski.
Tuo uusi 5-sarja on minusta selvästi paremman näköinen sisältä ja ulkoa kuin vanha. Ovat palanneet ikäänkuin juurille takaisin ja unohtaneet ylimuotoilut ja ylilyönnit. Sitten jos tosiaan vielä heittävät ne runflatit pois vakiovarusteista ja turvallisuus on parantunut kilpailjoiden tasolle, niin en näe esteitä, ettenkö voisi tuotakin harkita seuraavana autona. Mieluiten pitäisi vaan olla neliveto ja 6-sylinterinen bensakone, joilla hinta karkaa uutena turhan kalliiksi. Mutta ainahan sitä voi harkita käytettynäkin ostamista, mutta sopivan värisen ja mieleisesti varustellun mallin löytämisessä käytettynä on omat ongelmansa.
Mersun E-sarja sen sijaan on mennyt takapakkia reilusti muotoilussa ja en näe siinä oikein mitään itseäni kiinnostavaa ja pelkällä imagollahan en autoani osta. Mersun E-sarjasta riitti katseluksi se, kun kävelin kerran auton ympäri ja totesin että olipa tekele ja ei ole minua varten!
Bugracer:
Eikö noi nyt ole olleet vakiona jo iät ja ajat Bemareissa? Ainakin mulla on tollaset, eikä niitä mainita erikseen auton varustelistassa, joten luulis olevan vakiona.
Xenonitkin pitäis olla ehdottomasti vakiona tämän hintaluokan autoissa.
235+255:
eilen luin tuon 5 gt:n testin ja ainakin siinä oli confort istuimien kanssa maksettava 400e lisää penkinlämmittimistä ja nuo kyllä pitäis maahantuojan ruksia vakioiksi.
Bugracer:
Tainnut olla pitkään jo vakiovaruste E60:ssä. Omassakin ne olivat ihan vakiona.
235+255:
Samaa mieltä kanssasi. Onneksi ne sentään tulivat Business-paketissa E60:n kohdalla ja toivon mukaan sama linja jatkuu F10:ssä. Tosin sitten Business-pakettia on vain 520d:n kanssa saatavilla. Noh, kaikkea ei voi saada, ainakaan samalla kertaa.
finman:
Totta. Taakse penkinlämmittimet joutuu ruksimaan erikseen, eteenhän moiset tulee tottakai vakiona.
Kai nyt prosenttien on oltava tuota luokkaa uusiutuneella mallilla juuri sopivasti talouskriisin jälkeen. Tuota pienemmät prosentit olisivat huono suoritus. Mersun mainokset Hesarissa ovat kyllä sieltä typerimmästä päästä. Niiden ainoa sanoma on prosentit ja myyntimäärät. Ainakaan itse en osta autoja niiden myyntimäärien perusteella.
Nyt kyllä pitää olla NHB'n kanssa samaa mieltä. Aika urpoja on nuo MB'n mainokset.
Auto jonka pitäisi olla premiumia, epätoivoisena mainostaa myyntimäärillä, samoilla linjoilla Tojon kanssa. Vetoaa tuulipukukansaan, mutta tuskin oikeaan mersua etsivään. ¨
Tietty kun ei löydy TM testivoittoja niin ei voi mainostaa esim Volvon viimeaikaiseen tapaan. Audin ja BMW'n kamppanjat (poikkeuksin) ovat mielestäni paljon onnistuneempia.
Eihän tuo kakssatasen mesen hinta tietysti mikään paha ole, mutta kun kyse on business-mallin hinnasta, siitä hyötyy käytännössä vai se, joka ostaa auton ilman vaihdokkia. vaihtoauton hinnassa tuppaa olemaan juuri se alennuksen suuruinen ero, jos business-mallia meinaa ostaa....
Ja toki suorallakin ostolla, käteisalennuksen määrässä on ero. Eli ilmaista lounasta ei ole....
En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
- Ilmastointiautomatiikka
- Kääntyvät takaselkänojat
- Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse
- Xenon valot
Vakiona on mm.
- Kevytmetallivanteet V-spoke 236 ( 8 J x 17 / renkaat 225/55 R17)
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Mielestäni erinomaiset varusteet uudessa mallissa, etenkin kun vertaa A4/A5 tai X1 mallien business paketteihin. Harmi että 520d mallin valmistus aloitetaan vasta kesäkuussa.
captainJp:
Olennaisin ero nykymalliin tuossa on se, että nuo V-Spoke kevytmetallivanteet ei ole runflatit. Selvä muutos siis BMW:n varustelupolitiikassa ja runflatit tulee vakiona vain 550 mallissa. Itselleni tuo on suorastaan kynnyskysymys eli en osta Bemareita niin kauan kuin niissä on runflatit vakiona ja nyt tilanne näyttäisi vihdoin muuttuneen.
Jotain pari tonnia kai noiden business-varusteiden hinta on eli sen verran saa lisätä muihin malleihin, kun ne ottaa ja eihän noista voisi oikein jättää poiskaan kuin nuo pysäköintitutkat.
captainJp:
Jos tuo on todella oikea aktiivinen vakkari tutkalla niin onpas loistava vakiovaruste.
A-utoilija:
En kyllä jättäis niitäkään pois.
captainJp:
Tuota vakkarin jarrutustoimintoa lukuunottamatta kuullostaa n 30teuron perheauton varustelistalta.
captainJp:
Tuota vakkarin jarrutustoimintoa lukuunottamatta kuullostaa n 30teuron perheauton varustelistalta.
235+255:
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
Jos tuo on todella oikea aktiivinen vakkari tutkalla niin onpas loistava vakiovaruste.
Eiköhän tuo tarkoita vain sitä, että vakkari jarruttelee tarvittaessa alamäessä, jos vauhti meinaa karata yli säädetyn.