Tuota vakkarin jarrutustoimintoa lukuunottamatta kuullostaa n 30teuron perheauton varustelistalta.
Jep, kyllähän samat varusteet irtoaa vaikka johonkin Mondeoon melko edullisesti, jos ottaa Titanium Business -version Comfort Pack + Style Pack (tai Sport Pack) -varustein. Bemarissahan varustelu on ollut perinteisesti niukkaa vakiona ja kallista optiona.
FARwd:
Eiköhän tuo tarkoita vain sitä, että vakkari jarruttelee tarvittaessa alamäessä, jos vauhti meinaa karata yli säädetyn.
Ainoa järkevä lisävaruste bemariin olisi neliveto...
Onhan se moniin malleihin saatavilla, ja hyväksikin kehuttu, ei vain taida siitä huolimatta olla kovinkaan suosittu lisävaruste edes täällä Suomessa. Jotkut vain tykkää myös siitä takavedosta. Itelle kyllä kelpais seuraavaksi nelari. (530xi = )
Uuden 5-sarjan hinnasto lisävarusteineen on julkaistu ainakin BMW.fi sivulla. Ainakin 520d:n päästöillä varusteet vaikuttavat kohtuuhintaisilta BMW-standardein.
onko jollain tietoa tuon 520d manuaalin vaihteiston/perän välityksistä kun se näyttää olevan ainoa manuaali malli joka kuluttaa vähempi kuin automaatit?
onko jollain tietoa tuon 520d manuaalin vaihteiston/perän välityksistä kun se näyttää olevan ainoa manuaali malli joka kuluttaa vähempi kuin automaatit?
Ainakin siinä mallissa käytetään vaihteiston voiteluun jotain uutta tekniikkaa jonka tulisi vähentää kultuusta..
Mistähän se muuten johtuu, että Ruotsi on AINA edellä mm. siinä, että uusien mallien hinnat löytyy paljon nopsempaan maahantuojan sivuilta kuin täällä Suomessa. Kuten nytkin bemarin femman kohdalla...eikä bemu ole siis mikään poikkeus tässä. Täällä uneksitaan ja odotellaan että kevät tulee ja lumi sulaa....
Suomituoja päivittää säännönmukaisesti kaiken muunkin todella hitaasti. Toisinaan sivuilla näkee vuosia vanhojen mallien tietoja ja kaikkea muuta epämääräistä.
Mistähän se muuten johtuu, että Ruotsi on AINA edellä mm. siinä, että uusien mallien hinnat löytyy paljon nopsempaan maahantuojan sivuilta kuin täällä Suomessa. Kuten nytkin bemarin femman kohdalla...eikä bemu ole siis mikään poikkeus tässä. Täällä uneksitaan ja odotellaan että kevät tulee ja lumi sulaa....
sinänsä outoa kun muistetaan että bmw on itse autojen maahantuoja.
ehkä myös sillä on merkitystä eetä suomen markkinat ovat pienemmät kuin esim.ruotsin ja merkitys on valmistajille vain psykologinen varsinkin jos autosta ei saa kunnon katetta
Luulen että kyse on puhtaasti ihmisistä. Suomen organisaatiossa on vain sen verran saamatonta porukkaa, etteivät kykene päivittämään nettisivujaan asiallisesti.
Kävin tuossa äsken Espoon Laakkosella kääntymässä ja kuulemma 20-21.3 on virallinen ensiesittely. Eivät osanneet ainakaan vielä tarkemmin sanoa, milloin neliveto tulee saataville Suomessa.
Onko kellään muuten tietoa, tuleeko 520d saataville nelivedolla?
Minkä mallin koeajoit? Itse olin eilen Laakkosela vähän tutkailemassa uututta ja näytti kyllä luonnossa vieläkin hienommalta kuin kuvissa. Etuistuimet olivat kyllä loistavat, mutta tämä johtui lähinnä siitä, että kaikissa maleissa oli Comfort etuistuimet. Muutenkin esittelymalleissa oli 20000-30000 varusteita, että paha sanoa, miltä sitten karvalakkimalli näyttää sisältä.
Samaa mieltä kanssasi. Onneksi ne sentään tulivat Business-paketissa E60:n kohdalla ja toivon mukaan sama linja jatkuu F10:ssä. Tosin sitten Business-pakettia on vain 520d:n kanssa saatavilla. Noh, kaikkea ei voi saada, ainakaan samalla kertaa.
Saapa nähdä millaiset tekeleet nuo valot on. Toivottavasti olisi ainoa saksalaisvalmistaja, joka tekisi autoonsa kunnon valot. Ennusmerkit eivät kuitenkaan tue tätä olettamusta. Etenkin Audin esitykset on viime aikoina olleet täysin luokattomia itse käyttötarkoituksen kannalta. Mersun ja Bemarin valotkin on huonontuneet sitä mukaa kun mallisarjat on uudistettu. Esim uuden E:n kalliit älyvalot on muuten ihan kivat, paitsi että kantama jää rutkasti monille perushalogeeneillekin.
En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
- Ilmastointiautomatiikka
- Kääntyvät takaselkänojat
- Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse
- Xenon valot
Vakiona on mm.
- Kevytmetallivanteet V-spoke 236 ( 8 J x 17 / renkaat 225/55 R17)
- Vakionopeudensäädin jarrutustoiminnolla
- Nahkaohjauspyörä, 3-puolainen, halkaisija 385 mm
- Monitoiminäppäimet ohjauspyörään, audio- ja puhelintoiminnoille
- Kyynärnoja edessä ja takana, integroitu ovipaneeliin
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojassa takana
- Mukitelineet, kaksi edessä ja kyynärnojassa takana
- Radio BMW Professional + Aux in liitäntä
Onhan nämä varustelistat siitä koomisia, että vastaava tai parempikin varustelu löytyy vaikkapa Mondeon alle 27 tonnia maksavasta Trend desingn mallista. Siinä tosin ei ole ksenoneita mukana, mutta muuten varustelu on parempi kuin näissä hinnat alkaen Bemareissa.
Business-malli on hinnaltaan vielä tolkun rajoissa, mutta siihenkin maksaa automaatti 3 tonnia, metalliväri päälle tonnin ja jos parempaa hifiä haluaa, niin sekin päälle tonnin. Tietenkin sitten toinen rengaskerta pitää hankkia jostain ja siihen saa varata tonnin. Eli ennen kuin tuo kaupasta lähtee sopivine varusteineen ja sopivalla metallivärillä ja automaatilla, niin käytännössä hinta on jo noin 55 tonnia.
Muihin kuin business-malliin saakin sitten sijoittaa reilusti lisää, kun jopa kääntyvistä takaselkänojista rahastetaan. Paremmat penkit tai muut lisävarusteet on tietenkin myös hinnoiteltu suolaisesti, jopa ristiseläntuesta etuistuimiin rahastetaan lähes 500 . Kyllä Bemari osaa tuon rahastamisen taidon ja valmiita varustetasoja ei tietenkään tarjota, koska erillisistä varusteista voi rahastaa enemmän. On myös aivan turhaa puhetta, että perustason audiot olisi jotain erikoista eli eiköhän ne ole vielä aika kuraa, jos vähänkään musiikintoistosta ymmärtää, eikä ne voi kovin hyvät ollakaan, että saadaan asiakkaat hankkimaan lisä-hifiä ja taas rahastettua.
Ei siinä mitään, uusi Bemari on tyylikäs sisältä ja ulkoa ja ensimmmäinen Bemari pitkään aikaan, joka miellyttää muotoilun kannalta. Harmittavaa vaan tuo rahastus lisävarusteista ja eihän tuo siinä suhteessa poikkea Audista tai Mersusta ja kun ei ole valmiita varustetasoja, niin lisävarusteista ei myöskään saa vaihdossa myöhemmin juuri mitään.
Muiden aiheiden alla on joskus jo sivuttukin 5-sarjan painoa. Selasin hiljattain pari lehteä läpi, joiden testeissä 5-sarja oli ryhmän raskain. Tehtaan ilmoituksen mukaan Bemari ei ollut kummassakaan testissä raskain. Vaaka näyttä kuitenkin toista.
Vanhanaikaisena junttina ei ole vielä tullut tarvetta USBille autossa, mm. puhelimet ja musiikki pelittää muutenkin. Ja en tiedä onko uudessa vitosessa USB vai ei vakiovarustelistalla, sen tiedän että siinä on paljon sellaista mitä ei listalla kerrota erikseen/löydy sokotasta
iPhone on pätevä ja käytännöllinen, Nokiakansalle toki vieras ja ennakkoluuloja herättävä paholainen.
Tuskinpa se iphonekaan sitten ilman joko BT audiota tai AUX-johtoa antaa musiikkia kabiiniin.... tai ainahan voi käyttää jotain kuppasta fm-lähetintä....
Vaikka meneekin hieman aiheen vierestä, niin katsokaapa uusimman AMS:n neljän saksalaisen roadsterin testiä. Milloinhan viimeksi BMW on jäänyt ajettavuudessa selvästi ryhmän viimeiseksi. Tuota ei selitä alustan mukavuuspainoitteisuuskaan, koska Audi ja varsinkin Mersu saavat paremmat pisteet myös jousitusmukavuudesta.
^hyvin huolissani myös nykybmw suuntauksesta. Ohjauksen virityksessä on hieman menty metsään (mm. f10). Osaamisesta ei sentään ole kiinni, kun bmw M1:n ohjausta kiiteltiin ja koko auto sai harvinaiset 5 tähteä autoexpressin testissä!
TC05:
Jep, kyllähän samat varusteet irtoaa vaikka johonkin Mondeoon melko edullisesti, jos ottaa Titanium Business -version Comfort Pack + Style Pack (tai Sport Pack) -varustein. Bemarissahan varustelu on ollut perinteisesti niukkaa vakiona ja kallista optiona.
FARwd:
Ah, tietysti näin.
Ainoa järkevä lisävaruste bemariin olisi neliveto, kaiken maailman ufo-jutskat voisi heittää hornan tuuttiin.
Derrick:
Onhan se moniin malleihin saatavilla, ja hyväksikin kehuttu, ei vain taida siitä huolimatta olla kovinkaan suosittu lisävaruste edes täällä Suomessa. Jotkut vain tykkää myös siitä takavedosta. Itelle kyllä kelpais seuraavaksi nelari. (530xi = )
Ruotsissa on kyllä neliveto-bemuja paljonkin.
Uuden 5-sarjan hinnasto lisävarusteineen on julkaistu ainakin BMW.fi sivulla. Ainakin 520d:n päästöillä varusteet vaikuttavat kohtuuhintaisilta BMW-standardein.
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/price_list.html
onko jollain tietoa tuon 520d manuaalin vaihteiston/perän välityksistä kun se näyttää olevan ainoa manuaali malli joka kuluttaa vähempi kuin automaatit?
finman:
Ainakin siinä mallissa käytetään vaihteiston voiteluun jotain uutta tekniikkaa jonka tulisi vähentää kultuusta..
Mistähän se muuten johtuu, että Ruotsi on AINA edellä mm. siinä, että uusien mallien hinnat löytyy paljon nopsempaan maahantuojan sivuilta kuin täällä Suomessa. Kuten nytkin bemarin femman kohdalla...eikä bemu ole siis mikään poikkeus tässä. Täällä uneksitaan ja odotellaan että kevät tulee ja lumi sulaa....
Suomituoja päivittää säännönmukaisesti kaiken muunkin todella hitaasti. Toisinaan sivuilla näkee vuosia vanhojen mallien tietoja ja kaikkea muuta epämääräistä.
Ammattilainen:
sinänsä outoa kun muistetaan että bmw on itse autojen maahantuoja.
ehkä myös sillä on merkitystä eetä suomen markkinat ovat pienemmät kuin esim.ruotsin ja merkitys on valmistajille vain psykologinen varsinkin jos autosta ei saa kunnon katetta
Luulen että kyse on puhtaasti ihmisistä. Suomen organisaatiossa on vain sen verran saamatonta porukkaa, etteivät kykene päivittämään nettisivujaan asiallisesti.
Kävin tuossa äsken Espoon Laakkosella kääntymässä ja kuulemma 20-21.3 on virallinen ensiesittely. Eivät osanneet ainakaan vielä tarkemmin sanoa, milloin neliveto tulee saataville Suomessa.
Onko kellään muuten tietoa, tuleeko 520d saataville nelivedolla?
Jopa tänään ilmestyneessä TL:ssä oli hinnat, mutta bemarin maahantuoja vaan vatustelee....nähtävästi ei kiinnosta.
Suomi hinnat on aikoja sitten jo julkaistu ja aidosti kiinnostuneet ovat voineet noutaa ne BMW jälleenmyyjiltä.
Minkä mallin koeajoit? Itse olin eilen Laakkosela vähän tutkailemassa uututta ja näytti kyllä luonnossa vieläkin hienommalta kuin kuvissa. Etuistuimet olivat kyllä loistavat, mutta tämä johtui lähinnä siitä, että kaikissa maleissa oli Comfort etuistuimet. Muutenkin esittelymalleissa oli 20000-30000 varusteita, että paha sanoa, miltä sitten karvalakkimalli näyttää sisältä.
Maantien kulkija:
Saapa nähdä millaiset tekeleet nuo valot on. Toivottavasti olisi ainoa saksalaisvalmistaja, joka tekisi autoonsa kunnon valot. Ennusmerkit eivät kuitenkaan tue tätä olettamusta. Etenkin Audin esitykset on viime aikoina olleet täysin luokattomia itse käyttötarkoituksen kannalta. Mersun ja Bemarin valotkin on huonontuneet sitä mukaa kun mallisarjat on uudistettu. Esim uuden E:n kalliit älyvalot on muuten ihan kivat, paitsi että kantama jää rutkasti monille perushalogeeneillekin.
captainJp:
Onhan nämä varustelistat siitä koomisia, että vastaava tai parempikin varustelu löytyy vaikkapa Mondeon alle 27 tonnia maksavasta Trend desingn mallista. Siinä tosin ei ole ksenoneita mukana, mutta muuten varustelu on parempi kuin näissä hinnat alkaen Bemareissa.
Heinzman:
Mitähän istuinversiota minä kokeilin kun istuinosa oli lähes tasainen lauta, eikä siis lähelläkään sitä mihin on E39 sportti-penkeissä tottunut...
Business-malli on hinnaltaan vielä tolkun rajoissa, mutta siihenkin maksaa automaatti 3 tonnia, metalliväri päälle tonnin ja jos parempaa hifiä haluaa, niin sekin päälle tonnin. Tietenkin sitten toinen rengaskerta pitää hankkia jostain ja siihen saa varata tonnin. Eli ennen kuin tuo kaupasta lähtee sopivine varusteineen ja sopivalla metallivärillä ja automaatilla, niin käytännössä hinta on jo noin 55 tonnia.
Muihin kuin business-malliin saakin sitten sijoittaa reilusti lisää, kun jopa kääntyvistä takaselkänojista rahastetaan. Paremmat penkit tai muut lisävarusteet on tietenkin myös hinnoiteltu suolaisesti, jopa ristiseläntuesta etuistuimiin rahastetaan lähes 500 . Kyllä Bemari osaa tuon rahastamisen taidon ja valmiita varustetasoja ei tietenkään tarjota, koska erillisistä varusteista voi rahastaa enemmän. On myös aivan turhaa puhetta, että perustason audiot olisi jotain erikoista eli eiköhän ne ole vielä aika kuraa, jos vähänkään musiikintoistosta ymmärtää, eikä ne voi kovin hyvät ollakaan, että saadaan asiakkaat hankkimaan lisä-hifiä ja taas rahastettua.
Ei siinä mitään, uusi Bemari on tyylikäs sisältä ja ulkoa ja ensimmmäinen Bemari pitkään aikaan, joka miellyttää muotoilun kannalta. Harmittavaa vaan tuo rahastus lisävarusteista ja eihän tuo siinä suhteessa poikkea Audista tai Mersusta ja kun ei ole valmiita varustetasoja, niin lisävarusteista ei myöskään saa vaihdossa myöhemmin juuri mitään.
Muiden aiheiden alla on joskus jo sivuttukin 5-sarjan painoa. Selasin hiljattain pari lehteä läpi, joiden testeissä 5-sarja oli ryhmän raskain. Tehtaan ilmoituksen mukaan Bemari ei ollut kummassakaan testissä raskain. Vaaka näyttä kuitenkin toista.
Autozeitung 3/11, nelisylinteriset diesel sedanit (ilm./mitt.):
Audi 1635 1721
BMW 1625 1846
E-klasse 1770 1833
Auto Bild 16/2010 farkut (mitt.):
Audi 1732
BMW 1852
E-klasse 1820
Entinen ryhmänsä kevein on nyt raskain.
Millä voi selittää yli 200kg heiton ilmoitetun ja mitatun välillä?! Oliko punnituksessa koko testiryhmä kyydissä?
Eli onko nyt niin, että aux in löytyy uuden bemun vakiovarustelistalta, mutta usbia ei ? Pieni mutta iso puute tuon hintaluokan autossa....
Vanhanaikaisena junttina ei ole vielä tullut tarvetta USBille autossa, mm. puhelimet ja musiikki pelittää muutenkin. Ja en tiedä onko uudessa vitosessa USB vai ei vakiovarustelistalla, sen tiedän että siinä on paljon sellaista mitä ei listalla kerrota erikseen/löydy sokotasta
iPhone on pätevä ja käytännöllinen, Nokiakansalle toki vieras ja ennakkoluuloja herättävä paholainen.
Tuskinpa se iphonekaan sitten ilman joko BT audiota tai AUX-johtoa antaa musiikkia kabiiniin.... tai ainahan voi käyttää jotain kuppasta fm-lähetintä....
iPhone on kätevä. Siksi autossakin on hyvä olla USB-liitin. Miellyttävämpi kuin pelkkä AUX-liitin.
Pienen pieni puute toki, mutta aina noita ei tajua uuden auton varusteita ruksattaessa jos automyyjä ei tajua kysyä.
Vaikka meneekin hieman aiheen vierestä, niin katsokaapa uusimman AMS:n neljän saksalaisen roadsterin testiä. Milloinhan viimeksi BMW on jäänyt ajettavuudessa selvästi ryhmän viimeiseksi. Tuota ei selitä alustan mukavuuspainoitteisuuskaan, koska Audi ja varsinkin Mersu saavat paremmat pisteet myös jousitusmukavuudesta.
^hyvin huolissani myös nykybmw suuntauksesta. Ohjauksen virityksessä on hieman menty metsään (mm. f10). Osaamisesta ei sentään ole kiinni, kun bmw M1:n ohjausta kiiteltiin ja koko auto sai harvinaiset 5 tähteä autoexpressin testissä!
Joo, reilussa 30 vuodessa ehtii maailma muuttua autotekniikan alallakin, mutta ei aina parempaan suuntaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/BMW_M1_E26
FARwd:
Tarkoitin tietty nykyistä mallia
Style66:
Kyllähän tuon kaikki tiesivätkin, mutta FARwdllä oli pakko besserwisseröidä jollakin mallimerkinnän sivuseikalla.