Volvo S/V90

1685 kommenttia
1414244464757
  • Eihän se Allroad tai XC maasturimaisesti huojukaan, kun raideväliä on levitetty vakiomallista poikkeavilla vanteilla, jousitusta ja ehkä kallistuksenvakaustakin jäykistetty ja ESP ohjelmoitu uudellen.

    Siksi korkeammasta alustasta ei löydykään pehmeää mukavuutta, vaan alusta on ihan henkilöautomainen. Mielipidekysymys kummasta tykkää enemmän. Maavara on sen sijaan fakta, joka kiinnostanee lumisissa olosuhteissa liikkuvia.

      
  • Ainakin V90 CrossCountrya on kehuttu perusmallia mukavammaksi ja oikeastaan mallisarjan parhaaksi autoksi parissa testissä. Olen itse ajanut Allroadilla ja erittäin mukava sekin on. Siinähän on vakiona täysi ilmajousitus. Myös renkaan halkaisija on näissä vakiomallia suurempi, joka lisää hieman mukavuutta.

    En kyllä ole huomannut huojuntaa tämän hintaluokan (tai kalliimmista) katumaastureissakaan. Tietenkin mutkissa huomaa, että millään rata-autolla ei liikuta, mutta tavallisessa ajossa ei haittaa mitään.

      
  • Lauantaina tuli ajeltua V90 Cross Countrylla vajaa tunti.Tuntui tosiaan parhaalta 90-sarjan autoista.Ihan yhtä vakaalta tuo tuntui kuin V90 perusfarkkukin.

      
  • Ymmärsinkö oikein, että V90 XC tulee tarjolle myös ilmajousituksella, jolle matalammassa alustassa ei ole tilaa etuakselilla?

      
  • Syksyllä hinnastossa oli mainittu ilmajousitus taakse josta ei voinut päätellä että myös säätyvä iskunvaimennus tulee joka nurkkaan.Nyt hinnastossa mainitaan "Erillisilmajousitus taakse ja Four-C iskunvaimennus"
    PDF-esitteestä tuo kyllä selvisi kun sen vähän tarkemmin luin.

      
  • 740 tarkoittanee V90 CC:tä, eikä XC:tä (jollaista ei olekaan), mutta siihenkään ei siis saa ilmajousitusta kuin taakse. Maavaraa ei siis voi säätää.

    Enpä taida V90 CC:tä ajaa, jotta ei ala perus V90 kaduttamaan. Tosin CC T8:n odottaminen kestäisi vielä V90:stä kauemmin, joten tuskin olisin jaksanut odottaa.

      
  • Volvon automaattinen törmäyksenestojärjestelmä kehittyy entisestään. Nyt auto voi jarrutuksen lisäksi myös väistää kohteen. Järjestelmä tulee uuteen XC60:een, mutta luultavasti pian myös uusiin 90-sarjan Volvoihin. Ainakin eläinten tunnistus tuli XC90:een pian sen jälkeen, kun se esiteltiin S90:ssä.

    http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/volvo-xc60-feature-crash-preventing-steering-support-system

      
  • Kovia myyntilukuja Volvo paukuttaa Suomessa. S90 ja V90 myivät yhteensä 315 kpl, jolla nämä autot nousevat jo Suomen 7. myydyimmäksi malliksi, heti Yariksen ja Avensiksen väliin. Esimerkiksi lähes yhtä uusi E Mersu myi "vain" 119 kpl, mutta en tosin tiedä, kuinka hyvin farkkuja vielä toimitetaan. Sen kuitenkin tiedän, että Volvojen toimitusajat ovat aika pitkiä,eli enemmänkin menisi. Jotain kuvaa kuitenkin se, että reilusti 90:en taakse jäävät esimerkiksi A4, Superb ja Passat.

    Merkkien joukossa Volvo on sijalla 4, joka on huikea suoritus, ottaen huomioon, että uudistuneet mallit ovat mallisarjan kalleimpia autoja ja vanhat mallit ovat todella vanhoja. Ei ihme, että kuulin jo kuukausia sitten juttua, että uudet Volvot hieman hiertävät eräitä saksalaisten premiumien kauppiaita.

      
  • Katso Bilian nopean toimituksen autot jos siltä löytyisi sopiva.
    esim. Volvo V90 T6 AWD Business Inscription aut, MYE:1

      
  • Jos minulle kirjoitit, niin olen jo uuden tilannut. Toimitusaika on vain tavattoman pitkä.

      
  • Uuden Autobildin vertailussa on V90 Cross Country D4 ja E220 d T All-Terrain. Volvo jää selvästi kakkoseksi jääden jokaisella osa-alueella. Yksittäisistä arvostelukohdista eniten eroa tulee kontista, sisämelusta ja jousitusmukavuudesta. Suorituskykyisemmän E-Klassen vertailukulutus on litran verran pienempi.

      
  • Näköjään on Autobild saanut mittauksissaan Mersun Volvoa hiljaisemmaksi vaikka ruotsalaiset ovat tulleet päinvastaiseen lopputulokseen melumittauksissa.

      
  • Mutta hei, eihän näitä testejä kuulunut ottaa kauhean vakavissaan? Kukas täällä niin ihan joku päivä sitten kirjoitteli, taisi olla talvitestituloksista. Ja viime kädessä "kukin poimii omiin tarpeisiinsa niistä vaan vinkkejä" jne.

      
  • Ainainen avautuminen vertailujen puolueellisuudesta ja vääristä testimenetelmistä avautuminen on tosiaan lapsellista touhua. Jotku eivät vain kehittyneet lapsen tasolta ja ammattimielensäpahoittajat eivät kykene ottamaan vastaan mitään kritiikkiä suosikeistaan ilman, että paha olonsa alkaa tulvimaan yli laitojen.

      
  • "Ainainen avautuminen vertailujen puolueellisuudesta ja vääristä testimenetelmistä avautuminen on tosiaan lapsellista touhua. Jotku eivät vain kehittyneet lapsen tasolta ja ammattimielensäpahoittajat eivät kykene ottamaan vastaan mitään kritiikkiä suosikeistaan ilman, että paha olonsa alkaa tulvimaan yli laitojen."

    Puhutko nyt omista kommenteistasi koskien Antti Liinpään KaaraTV:tä ?

      
  • Itseäni kyllä kiinnostaa, miksi nuo melumittaukset menevät niin pahasti ristiin eri testeissä. Kun mielestäni ei ole renkaistakaan aina kiinni. Ainakin Volvo kannattaa ehdottomasti ostaa äänieristetyillä laseilla, koska oman kokemukseni mukaan vaiktus melutasoon oli melkoinen. Muuta selitystä en omalle kokemukselleni keksinyt, koska meluisammassa autossa oli korkeampi rengasprofiili. Ilmajousituksen osuutta en tiedä, mutta en usko sitä niin suureksi.

    Kyllä testien puolueellisuudesta voi puhua, mutta silloin on oltava perusteluja. On aivan selvää, että esimerkiksi brittilehdet suosivat Jaguaria, joka ei pärjää yleensä oikeastaan missään muualla. Ja totta tosiaan, paha kuitti Derriciltä NHB:lle. Eihän NHB:llekaan kaikki testit kelpaa, joten turha sinun on märistä.

      
  • NHB; "Uuden Autobildin vertailussa on V90 Cross Country D4 ja E220 d T All-Terrain. Volvo jää selvästi kakkoseksi jääden jokaisella osa-alueella. Yksittäisistä arvostelukohdista eniten eroa tulee kontista, sisämelusta ja jousitusmukavuudesta. Suorituskykyisemmän E-Klassen vertailukulutus on litran verran pienempi. "

    En ole mitenkään yllättynyt tästä. Kontti on muotoiltu MB:ssä kantikkaammin (isommaksi) ja ilmajousitus antaa mahdollisuuden edelleen parantaa hyvän moottorin kulutuspuolta, kun koria voi laskea tarvittaessa. Ja ilmajousitus parantaa/ eristää tieääniä. Toisaalta, onhan tuo MB 10 tonnin kalliimpi kuin CC D4 moottorilla (Suomen hinnastossa) ja jos alkaa laskemaan tiettyjen varusteiden kautta, ero on suurenee. Vertailussa olisi pitänyt olla automaattisesti D5, niin suorituskyvyssä ei olisi tullut takkiin. Ja edelleen olisi edullisempi. No, testi oli Autobildin tekemä ja toisaalta Ruotsalaiset taas vetää myös kotiinpäin. Laskekaa hinnastosta haluamillanne varusteilla ja päättäkää sitten, kumpi on hintansa väärti. Näin on tullut tehtyä aika usein...

      
  • Autoexpressin testissä olivat vastakkain Volvo V90 D5 Insciption ja Mercedes E220d AMG-line. Volvon hinta oli 37.555 puntaa ja Mercedeksen 50.335 puntaa. Mersua pidettiin liian kalliina ominaisuuksiinsa nähden (poor value).

    Ilmeisesti autojen varustelutasot olivat tässä vertailussa aika lähellä toisiaan.

    "If outright space is top of your list, then the Mercedes E-Class estate is still king. However, this extra capacity comes at a cost – not only is the Mercedes more expensive to buy and run, you’ll have to splash out on options to match the V90’s specification. The E-Class is sleek, refined, beautifully finished and good to drive, but in AMG-Line trim it represents poor value."

    Loppuyhteenvedon tätä kohtaa ihmettelen (Volvo - Mersu). Kuvittelin että D5:ssä olisi enemmän tehoa.

    Peak power/revs 187/4,250 bhp/rpm 191/3,800 bhp/rpm

    http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/e-class/97526/mercedes-e-class-estate-vs-volvo-v90

      
  • "Näköjään on Autobild saanut mittauksissaan Mersun Volvoa hiljaisemmaksi vaikka ruotsalaiset ovat tulleet päinvastaiseen lopputulokseen melumittauksissa."

    Mihin ruotsalaisten mittauksiin viittaat?

    "Puhutko nyt omista kommenteistasi koskien Antti Liinpään KaaraTV:tä ?"

    Se ei yllätä, että sekoitat testien puolueellisuudesta valittamisen ja jonkin sisätilan lämppärin mainosvideon antaman informaation määrän toisiinsa. Sitä on kuitenkin hankalampi ymmärtää, että itsensä ajattelijaksi tituleeraava tapaus sekoilee samassa asiassa.

      
  • Ulkomaisia testejä ihmetellessä onkin aina syytä muistaa autojen ja varusteiden hinnat Suomessa. Ei Volvo S/V90 turhaan myy huomattavasti E Mersua enemmän Suomessa.

      
  • NHB, eikö AutoBildissä ole lainkaan mainoksia, vai mitä oikein sekoilet? Alat olla jo varsin naurettava. Sinunkin kannattaisi edes joskus kokeilla ajattelua, ennen kuin kirjoitat typeriä. Aika vähälle jäisi autotestit, jos testaaja ei saisi mainostaa mitään.

      
  • NHB, tarkoitin Volvo V90 D4:n melumittauksia jotka Vi Bilägare teki. Tässä testissä ei farmari-Mersua ollut mukana, tässä kuitenkin nämä Volvon melulukemat.

    50 km/tim (fin/grov asfalt): 57/66

    70 km/tim: 60/68

    90 km/tim: 62/71

    110 km/tim: 65/73

      
  • Tässä Autoexpressin melulukemat Volvo - Mersu.

    Noise outside/idle/30/70mph: 72/51/59/69dB (Volvo) 69/44/60/69dB (Mersu)

    Tyhjäkäynnillä (ilmeisesti "idle" tarkoittaa tätä) Mersu on erittäin hiljainen kun taas ajossa lukemat menevät tasoihin autojen välillä.

    PS.

    Tätä uutta V90 Volvoa näkee jo aika paljon taksikäytössä ainakin pääkaupunkiseudulla.

      
  • Alkaahan niitä aika nopeasti näkymään, kun auto on yksi Suomen myydyimpiä automalleja. Tämä oli se negatiivinen asia, josta aikaisemmin puhuin. Mielummin ajaisin sellaisella autolla, joka ei tulisi vastaan aivan joka kulmassa. Siksi olen pitänyt näistä "neliovisista coupeista", koska tekniikka on tuttua ja turvallista tavismalleista, mutta ulkonäkö on muokattu paremmaksi ja ne ovat myös huomattavasti perusversioita harvinaisempia.

      
  • "En ole mitenkään yllättynyt tästä. Kontti on muotoiltu MB:ssä kantikkaammin (isommaksi) ja ilmajousitus antaa mahdollisuuden edelleen parantaa hyvän moottorin kulutuspuolta, kun koria voi laskea tarvittaessa. Ja ilmajousitus parantaa/ eristää tieääniä. Toisaalta, onhan tuo MB 10 tonnin kalliimpi kuin CC D4 moottorilla (Suomen hinnastossa) ja jos alkaa laskemaan tiettyjen varusteiden kautta, ero on suurenee. Vertailussa olisi pitänyt olla automaattisesti D5, niin suorituskyvyssä ei olisi tullut takkiin. Ja edelleen olisi edullisempi. No, testi oli Autobildin tekemä ja toisaalta Ruotsalaiset taas vetää myös kotiinpäin. Laskekaa hinnastosta haluamillanne varusteilla ja päättäkää sitten, kumpi on hintansa väärti. Näin on tullut tehtyä aika usein…"

    Suurin piirtein noin itsekin näen tämän vertailun sillä erotuksella, että Autobildin vertailuautojen perushinnoissa on vajaa kahden tonnin ero ja vertailuautoissa vajaa tonnin hintaero. Varusteet aika lähelle samat ja hintaeroa tasoittaa se, että Volvon takapään ilmajousitus 1970 euroa, kun taas Mersussa täysi ilmajousitus on vakiona.

      
  • "NHB, eikö AutoBildissä ole lainkaan mainoksia, vai mitä oikein sekoilet? Alat olla jo varsin naurettava. Sinunkin kannattaisi edes joskus kokeilla ajattelua, ennen kuin kirjoitat typeriä. Aika vähälle jäisi autotestit, jos testaaja ei saisi mainostaa mitään."

    Mitä jos keskittyisit vain vaihtelemaan nimimerkkiäsi, kun näytät kirjoittelevan harhoja. En ole koksaan väittänyt, että Autobildissä ei olisi mainoksia. Mainoksia lyötyy joka lehdestä, mutta ennen kuin katsoin tuon Liinojan klipin, en ollut nähnyt kenenkään autotestaajan esittelevän moneen otteeseen jotain täysin vertailuun liittymätöntä roinaa. Tuo sivuseikka sai aivan selvästi eniten huomiota ja aikaa koko klipissä. Muutenkin on naurettavaa alkaa tyrkyttämään sisätilan lämmitintä kesken koeajojen ja vielä moneen kertaan. No, näkyypä tuollainenkin mainonta löytäneen kohderyhmänsä.

      
  • "NHB, tarkoitin Volvo V90 D4:n melumittauksia jotka Vi Bilägare teki. Tässä testissä ei farmari-Mersua ollut mukana, tässä kuitenkin nämä Volvon melulukemat."

    Hetkinen. Ruotsalaisten mittauksina väittämä vertailusi koskee siis eri malleja. Ruotsalaiset eivät siis ole mitanneetkaan mitään tähän liittyvää ja sinä väität taas omiasi. Näissä autoissa eroa on tuon Vi Bilägaren vertailuun esimerkiksi siinä, että tässä Volvossa ja Mersussa on saman profiilin renkaat, korimallit ovat eri ja ennen kaikkea Mersussa on ilmajousitus myös etupäässä.

      
  • Millä tavalla minä kirjoitan harhoja, jos kysyn, eikö AutoBildissä ole mainoksia? Enhän minä väittänyt sinun väittäneen mitään. Sinulla on jälleen kerran suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

    Pointtini siis oli, että AutoBild on täynnä mainoksia, joten onko siinä jotain omituista, että netistä ilmaiseksi löytyvässä auto-ohjelmassa on mainos. Tekeekö mainos testistä jotenkin vähemmän uskottavan, vaikka tuo mainos kieltämättä varsin kökkö olikin. Ja ei, tuo mainos ei löytänyt kohdetta minusta, mutta ei tässä nyt mainosta arvostella, vaan testiä.

    NHB, olen vaihtanut nimimerkkiäni tasan kerran, jos vuosilukujen vaihdoksia aikaisemmassa nimimerkissäni ei huomioida, enkä millään tavalla yrittänyt pitää nimimerkin vaihtoani salassa. Olen useita kertoja kertonut vaihtaneeni nimimerkin, koska aikaisempaa nimimerkkiä oli kopioitu, eikä kaikille enää ollut ihan selvää kuka lähes samalla nimimerkillä kirjoittaa. En myöskään viitsinyt enää vaihdella niitä vuosilukuja. Onko tämä yksi nimimerkin vaihdos sinulle tosiaan noin suuri ongelma, että asiasta täytyy itkeä vielä vuoden kuluttua?

      
  • Jos ja jos niin kyllä minäkin...

    On tuo roinan nostaminen autovertailuvideon pääosan esittäjäksi sen verran omituista, etten itse ole koskaan aikaisemmin vastaavaan törmännyt.

      
  • No sitten et ole. Televisiossa mainostetaan mainoskatkoilla, mutta usein myös piilomainontana, lehdessä mainostetaan lähes joka toisella sivulla ja ilmaisessa nettivideossa mainostetaan testin keskellä. Aika järkeenkäyvää, törmää siihen ensimmäisen kerran tai ei. Ei kai se mainos itse testistä sen huonompaa tee?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit