Suomalainen Uusi Mercedes A

141 kommenttia
135
  • Kumppani nyt vedät sanomisiani niin paljon sivuraiteille, että en jaksaisi edes yrittää korjata väitteitäsi. Minä en myöskään ota vastuuta muiden tökeröistä kirjoituksista, joten turha minulle niitä laittaa.

    Ensinnäkin kuten sanoin, ihan aina ei ole niin, että saman luokan premium olisi paljon arvokkaamman näköinen kuin saman luokan ei premium.

    Toiseksi, missään kohtaa en ole verrannut eri luokan autoja, esimerkiksi S sarjaa Golfiin. Annoin vain esimerkin, että sisustuksen laaduissa on eroja, jotka havaitsee jopa merkin eri mallien sisällä. Tämän totesin siksi, että ainakin itse ymmärsin sinun väittävän, että sisutuksien eroja ei voi erottaa ja kyse on vain mielikuvista. Jos sinäkin olet sitä mieltä, että kalliin sisustan erottaa halvasta niin hyvä niin.

    Kolmanneksi en kertaakaan sanonut, etteikö perusmerkin muotoilija voisi onnistua. Varmasti voi ja onnistumisia on. Lähtökohta kuitenkin usein on se, että premiumissa käytetään tai on ainakin mahdollista käyttää kalliimpia materiaaleja/osia ja muotoilu menee useammin käytännöllisyyden edelle (monen mielestä huono juttu). Siksi varsin usein on niin, että premium näyttää useimpien silmään hieman paremmalta kuin vastaava perusmerkki. Mikään luonnonlaki tämä ei ole. Ihan vaikka esimerkkinä Skoda Octaviassa on luokkaansa erittäin suuret tilat, mutta harva sitä kovin kauniina pitää. Tuossa luokassa mittasuhteet menevät niin, että on melko vaikeaa tehdä tilavaa ja kaunista.

    Ja edelleenkään en. siis väitä, että erottaisin aina premiumin laadun perusmerkistä. Premiumeilla on hinnan puolesta potentiaalia tehdä kalliimpia ratkaisuja ja varsin usein tämä jossain (esimerkiksi sisustuksessa) näkyy. Nykypäivänä nämä erot ovat kuitenkin mielestäni hieman kaventuneet. Se uusi A sarja on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, että pienestäkin premiumista voidaan tehdä kalliimman näköinen kuin perusmerkeistä. Katsotaan sitten kuinka paljon kalliimpi se on ja meneekö se kaupaksi.

      
  • Toisto ylempää ketjusta lihavoitu:
    Kumppani: Vai väitätkö, että vain saksalaisissa autoissa on lisähintaa (preemio) esim.

    740GLE: En väitä mitään muuta kuin sen mitä sanoin. Sinä vastaat itse oman mielikuvituksesi tuotteista.

    Kumppani: Mikä mielikuvitus nyt taas? Aiemmassa kommentissa esitin sinulle, että preemio ja premium ovat mielestäni käsitteellisesti eri asia tätänykyä
    En vastannut aiempaan kysymykseesi, vaan siihen kysymykseesi, jota siteerasin.

    Yllä siteerattuja arvioitasi saksalaisten autojen lisähinnasta, minun mahdollisesta mielipiteestäni saksalaisautojen lisähinnasta tai preemion ja premiumin suhteesta en ole kommentoinut.

    Koeta nyt vaan pärjätä keskenäsi oman mielipiteesi kanssa.

      
  • Derrick mites tämän tulkitset?

      
  • Keskustelun taso lähenee Aku Ankkaa, puhekuplat vain puuttuu.

      
  • "Derrick mites tämän tulkitset?"

    Liian hidas ohjaus ehkä kyseessä ? Auto ei käänny riittävän nopeasti.

    Harmi ettei löytynyt uudelle Q7:lle tuota espanjalaista "moose testiä".

      
  • Tajusitko Derrick että ajonvakautushallintajärjestelmä ottaa auton haltuun hyvin tehokkaasti tuossa Audi Q5 Moose-videossa?

    Volvo XC60 Moose-test.

      
  • Mikko-L: Mikko-L: ”Mutta kuten sanottua, hieman vanhempi versio premiumista ja täysin uusi perusmerkki, niin ero voikin olla jo aika mitätön.”

    tracktest: Mistähän nyt puhutaan? Ei kansanautolla ja premium-luokan autolla ole mitään yhteistä. Eroa on aina kuin yöllä ja päivällä. Alentunut melutaso lisää aina mukavuutta, tosin BMW 5-sarjalla ajaneena melutason parantuminen näkyy enemmän numeroina kuin korvakuulolta. Edistystä tapahtuu aina hieman kun mennään vanhasta uuteen.
    Määrittelykysymys. Jos pääargumentti premiumauton preemiudelle on sen suorituskyvyssä, niin se kuluu nopeasti. Nykyajan taksimallien tehoversiot vievät Ferrari Testarossaa kuin kuoriämpäriä.

    Jos taas premium on teknistä edelläkävijyyttä vaikkapa elektroniikan ja äänieristyksen suhteen, niin kehitys kehittyy, kuten itsekin sanoit. Tästäkin näkökulmasta päädytään Mikon kannalle, kun mikä tahansa tavisauto tekee vanhoista viissatasista ja E-sarjalaisista meluisia ja heikosti nykypäivään kytkeytyviä.

    En pidä premiumauton teknistä määritelmää tärkeänä, joten en edes yritä sellaista rakentaa. Näen asiassa klassisen kaupallisen näkökulman, jonka perusteella äkkivilkaisulla samankaltaisista tuotteista yksi valmistaja saa kestävällä tavalla paremman hinnan kuin toinen. Jos tämä ero on muutakin kuin tekniikkaa, sitten tracktestin mukaan premiumius ei kulu, vaan säilyy myös sen jälkeen kun muut mallit tarjoavat saman hiljaisuuden.

      
  • Volvo XC 60 siis menee harmittavasti suoraan tuossa 78 km/h nopeudessa. Tuo nopeus kuitenkin on jo melko korkea.

    Audi Q5:n suoritus muuten vastaa vaikkapa Porsche 911 Turbon suoritusta tuossa moose testissä.

      
  • Derrick etkö tosiaan huomaa tuota ajonvakatushallintajärjestelmän haltuunottoa tuossa Audi Q5 Moose testissä?

    Se selittää tuon täysin. Volvo XC60 ja 5-sarjan BMW G31 touring videoissa ei ole kyseinen järjestelmä päällä ja senkin näkee aivan selvästi. Tämä on täysin harhaanjohtavaa kun ei olla teknisesti samalla viivalla vaan sillä mikä halutaan näyttää. Tässä viedään kuin pässiä narussa niitä jotka eivät tiedä tai tunne tekniikkaa pätkän vertaa.

      
  • "Derrick etkö tosiaan huomaa tuota ajonvakatushallintajärjestelmän haltuunottoa tuossa Audi Q5 Moose testissä?

    Se selittää tuon täysin. Volvo XC60 ja BMW G31 touring videoissa ei ole kyseinen järjestelmä päällä ja senkin näkee aivan selvästi. Tämä on täysin harhaanjohtavaa kun ei olla teknisesti samalla viivalla vaan sillä mikä halutaan näyttää. Tässä viedään kuin pässiä narussa niitä jotka eivät tiedä tai tunne tekniikkaa pätkän vertaa."

    Ok. Oletan kuitenkin että tuo Autozeitungin testi (jota minulla ei ole ja jota NHB referoi) on tehty kunnollisesi ja tasapuolisesti. Eli siten että kaikille autoille löydetään optimaalisin asetus kun näitä ajettavuuden ääritilanteista testataan.

      
  • Derrick hieno homma. Kyseenalaistan itsestäänselvyydet joita yleisesti tehdään eri testien yhteydessä. Puolueettomuus ja tasapuolisuus olisi merkittävä hyve jos asiat todella olisivat näin.

      
  • NHB: ”vaan suurin tekijä on varmasti massa”
    
    Hieman tuota ennen totesin näin ” BMW G31 Touringin ilmajousitus vaikuttaa tulokseen ja tietenkin paino, renkaat, alustan säädöt nehän ovat valittavissa.”
    
    Kiistit jyrkästi että renkailla ei ole mitään merkitystä mistä sen voit tietää ettei renkailla ole mitään merkitystä?
    
    Renkailla on usein vaikutusta auton ohjautuvuuteen ja eritoten ilmanpaineilla on suuri merkitys tuossa slalom ja käsittelyrata kokeessa. Ei kai tuota kukaan asioista perillä oleva lähde kiistämään?

    Otetaanpa rautalankaa avuksi. Autot vertaillaan niillä renkailla, joilla valmistaja ne toimittaa. Jos valmistaja toimittaa auton huonoilla renkailla, niin se on vertailussa auton ongelma ihan yhtä lailla kuin mikä muukin huono ominaisuus. Vertailuissa olisi hyvä, että rengasvalinnat olisivat tasapuolisia. Tässä vertailussa Bemarissa oli leveämmät renkaat kuin paremmin ohjeutuvissaan, joten Bemari ei ainakaan kärsinyt tuosta valinnasta. Sama pätee alustan säätöihin ja rengaspaineisiin. Jos Bemari toimittaa auton huonoilla säädöillä ja väärillä paineilla, niin se on auton huonoutta.

    Sehän tässä on naurettavaa, että alat joka kerta keksimään tuollaisia selittelyitä Bemarin heikkouksille, mutta muita merkkejä vastaan hyökkäät toinen toistaan älyvapaammilla argumenteillä. Esimerkkinä nyt vaikka tuo sun suosikki eli kehitysvaiheessa seinään osunut Q7. Todellisuudessahan se on hyvä asia, että autojen käytöstä testataan ääritilanteissa.

    Henkilökohtaisuudet ja valheet ovat tätä nykyä mieli argumenttejasi, näistä syytät kaikkia joiden kanssa keskustelet. Tunnetko olevasi edelleen muiden yläpuolella?
    

    Valehtelusta syytän vain niitä, jotka käyttävät valheellisia argumentteja. Tuokin väitteesi on siis valheellinen. Jos et alkaisi keksimään valheellisia väitteitä suuhuni, niin minun ei tarvitsisi käyttää tuota termiä. Valinta on sinun. En tunne olevani kaikkien muiden yläpuolella, mutta tuollaisten idioottimaisten valheiden yläpuolella kyllä olen.

      
  • Se selittää tuon täysin. Volvo XC60 ja BMW G31 touring videoissa ei ole kyseinen järjestelmä päällä ja senkin näkee aivan selvästi.
    

    Ja selittelysi sen kun jatkuu ja saa entistä oudompia piirteitä. Jos esimerkiksi XC60:n ajonhallinta ei ollut päällä, niin mikähän sitten lukitsee sisäkaarteen puoleisen takarenkaan?

      
  • 740GLE:
    Yllä siteerattuja arvioitasi saksalaisten autojen lisähinnasta, minun mahdollisesta mielipiteestäni saksalaisautojen lisähinnasta tai preemion ja premiumin suhteesta en ole kommentoinut.

    Et olekaan. Ja siksi minä kysyn sinulta mielipidettäsi omaan kommenttiini, koska ennen/jälkeen tuota kommentointia kirjoiteltiin premiumiudesta. Sinulla ei ole siis käsitystäkään, tai sitten väistelet hankalan asian edessä, selvä.

      
  • Mikko-L:
    ihan aina ei ole niin, että saman luokan premium olisi paljon arvokkaamman näköinen kuin saman luokan ei-premium.

    Niin, joskus ne ovat, joskus eivät. Täällä siitä tehdään sääntö, että aina on arvokkaampi.

    Annoin vain esimerkin, että sisustuksen laaduissa on eroja, jotka havaitsee jopa merkin eri mallien sisällä. Tämän totesin siksi, että ainakin itse ymmärsin sinun väittävän, että sisutuksien eroja ei voi erottaa ja kyse on vain mielikuvista. Jos sinäkin olet sitä mieltä, että kalliin sisustan erottaa halvasta niin hyvä niin.

    Se Volvo-esimerkkisi oli kyllä kuvaava, jopa mallien sisällä on eroja. Täällä asiasta tehdään sääntö, että p-autoissa on aina laadukkaamman vaikutelman antava sisustus, kaikilla varustelutasoilla.

    Sen myönnän, että erotan nahan ja muovin, mutta minun pointtini oli koko ajan, että erotatko sinä muovit toisistaan, jos ne pantaisiin riviin ilman "tähteä keulalla?

    Kolmanneksi en kertaakaan sanonut, etteikö perusmerkin muotoilija voisi onnistua. Varmasti voi ja onnistumisia on.

    No se sinun "yleensä on ja välillä ei aina olekaan" -selvittelysi olisi mennytkin tosi monimutkaiseksi. Täällä ollaan eri mieltä automerkeistäkin, jotka ovat p-autoja - tai eivät ole.

    Lähtökohta kuitenkin usein on se, että premiumissa käytetään tai on ainakin mahdollista käyttää kalliimpia materiaaleja/osia ja muotoilu menee useammin käytännöllisyyden edelle. Siksi varsin usein on niin, että premium näyttää useimpien silmään hieman paremmalta kuin vastaava perusmerkki. Mikään luonnonlaki tämä ei ole.

    No ei ole. Ei myöskään se, että käytännöllisyys jää taka-alalle. Täällä paremmasta muotoilusta tehdään sääntö p-autojen osalta.

    Skoda Octaviassa on luokkaansa erittäin suuret tilat, mutta harva sitä kovin kauniina pitää. Tuossa luokassa mittasuhteet menevät niin, että on melko vaikeaa tehdä tilavaa ja kaunista.

    Ulkönäköasiat ovat aina makuasioita, mutta täällä tehdään sääntö siitä, että p-auto ei voi olla muuta kuin tyylikkäämpi kuin ns. perusautot. Kuten tuo mainintasi, että se uusi A sarja on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, että pienestäkin premiumista voidaan tehdä kalliimman näköinen kuin perusmerkeistä.

    ....en siis väitä, että erottaisin aina premiumin laadun perusmerkistä. Premiumeilla on hinnan puolesta potentiaalia tehdä kalliimpia ratkaisuja ja varsin usein tämä jossain (esimerkiksi sisustuksessa) näkyy. Nykypäivänä nämä erot ovat kuitenkin mielestäni hieman kaventuneet.

    Monella automerkillä on hinnan puolesta mahdollisuus tehdä kalliimpia ratkaisuja mallinsa yläpään varustelutasoilla ja se näkyy niissä tasan siinä missä p-autoissakin - kalliimpana. 740GLE kirjoitti mielestäni asiallisen version omasta käsityksestään tuossa edellä. Itse tiivistäisin asian niin, että hintoja saa pyydellä ja maksaa, mutta niin teknisesti, muotoilullisesti, äänentasoiltaan (1 kliseistä) ja laadullisesti Suomessa myytävät p-autojen monet kilpailijat käyvät ritirinnan. Eivät hätyyttele sheikkien autohankintojen tasoa, mutta jos omistaa saman merkkisen ja mallisen auton suomiversion, niin aika kaukana sekin on. Mutta hei, mielikuvissa ollaan lähes sukulaisia.

      
  • "Ja selittelysi sen kun jatkuu ja saa entistä oudompia piirteitä. Jos esimerkiksi XC60:n ajonhallinta ei ollut päällä, niin mikähän sitten lukitsee sisäkaarteen puoleisen takarenkaan?"

    Ei sisäkaarteen puoleinen takapyörä lukkiudu vaan irtoaaa asfaltista. Huomaan ettet ole ajanut metriäkään autoa radalla, kun et tuotakaan ymmärrä vaan selittelet täyttä huuhaata kuten odottaa sopii.

    Mitä vähemmän autossa siirtyy kaarteessa painoa
    ulommille renkaille, sen parempana kokonaispito säilyy.

    Jos sisäkaarteen puoleinen pyörä olisi edes hieman kiinni tiessä, olisi saavutettava pito mutkassa parempi. Painonsiirtoa kaarteessa voidaan vähentää matalemmalle sijoitetulla painopisteellä.

    Ajonvakaudenhallintajärjestelmän ainoa tapa pysyä ajolinjalla on jarruttaa sisäkaarteen puoleista takapyörää.

    Jos olet näistäkin asioista eri mieltä et todellakaan ymmärrä ajamisesta etkä tekniikasta mitään.

      
  • Kumppani: Et olekaan. Ja siksi minä kysyn sinulta mielipidettäsi omaan kommenttiini
    Hienoa! Näin se pitää mennä. Jos jotain jää epäselväksi, niin kysy, äläkä syytä minua jostain mitä en sanonut.

    Jos kyse on saksalaisille tyypillisestä preemiudesta, niin sen arvasit melkein oikein. Minulla ei ole mielipidettä eikä dataa aiheesta, joten en siitä kommentoinut. Mitään hävettävää minulla ei tosin tämän suhteen ole, koska en ole merkkiuskollinen, ellei merkki ole uskollinen minun arvoilleni.

    Moottoripyöräilijänä olen tosin hyvin johdonmukainen. Kuudes pyörä tontilla, eikä kertaakaan kahta samanmerkkistä peräkkäin. Pyörien suhteen on tosin tyylilajikin vaihtunut muutaman kerran, joten kyse merkin vaihto ei aina kerro pettymyksestä aiempaan, vaan kasvamisesta siitä ulos tavalla tai toisella.

    Preemion ja premiumtuotteen kerroin jo ymmärtäväni klassisessa talousopin merkityksessä. Black Rock osti minulta Spondat pois väkisin maksaen niistä sekä hintapreemion että ylimääräisen osingon. Minä voitin myydessäni, ja aika näyttää kannattiko Black Rockin ostaa premiumosakkeita? Pitkillä lennoilla istun kyllä mielelläni premiumistuimella, vaikka saavun perille jokseenkin yhtä aikaa taaempana istuvien kanssa.

    Pelkään pahoin olevani tässä suhteessa vähän tylsä. Minulle preemio on vain lisähinta jonka myyjä perii, koska hän voi, eikä siihen sisälly mitään takeita halvempaa tuotetta tai palvelua paremmasta ostoksesta. Saatan kyllä jäädä tämän tulkintani kanssa vähemmistöön, jos äänestää aletaan? Yksi hauska piirre tähän tulkintaan liittyy. Nimittäin kun joku kehuu premiumtuotetta tai palvelua, minun ei tarvitse teeskennellä yhtään, kun hiljaa sisäänpäin hymyillen käännän mielessäni premiumin lisähintaiseksi.

    Jos missasin pointtisi, niin täsmennätkö kysymystä?

      
  • Kumppani: Sen myönnän, että erotan nahan ja muovin, mutta minun pointtini oli koko ajan, että erotatko sinä muovit toisistaan, jos ne pantaisiin riviin ilman ”tähteä keulalla?
    Tähtikeulainen muovi saattaa olla huonoin saatavissa oleva?

    Kokemuksesta varoitan minkä tahansa Mersun ostajaa malleista, joissa vielä käytetään "Artico" keinonahkaa. Joidenkin mallien "puolinahka"verhoilu on oikeasti puolet kangasta ja puolet järkyttävän heikkolaatuista ja hiostavaa muovia. Artico-tekonahka jäi pois uudesta W213:sta, joten uudessa E-sarjassa puolinahkaistuin on oikeasti lopultakin nahkaa ja kangasta.

    En tiedä uuden W177:n istuinmateriaaleja, mutta joka tuollaista on tilaamassa, niin jos sisustuksen missään kohdassa on kirosana "Artico", niin vetäkää rasti johonkin muuhun ruutuun. Ihan mikä tahansa on parempi. Siisti kangasverhoilukin kestää viiden Articon iän ja on koko ikänsä mukavampi.

    Kaksi Mersua nahkasuutarilla ompeluttanut. Ensimmäisen ymmärtämättömyyttäni, toisen tietäen jo valmiiksi millainen sisustus siihen tehdään heti ensimmäisen repeämän ilmestyessä:

    https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJw1ysENwDAIA8CNKgwYy~;svFjUt39MBlCflcIWhBx~_YFwI~;VLBzOrMXYNFi10LVO~_BZYF6QDhkIFJE~-.bps.a.1157962774264252.1073741830.200348583359014&type=1

      
  • 740 GLE: "Artico-tekonahka jäi pois uudesta W213:sta, joten uudessa E-sarjassa puolinahkaistuin on oikeasti lopultakin nahkaa ja kangasta."

    Kiitos varoituksesta! Valitettavasti W213 Avantgarde- ja AMG Line-versioissa osa istuinverhoilua on edelleen Artico-tekonahkaa, Exclusivessa onneksi vain kojelaudan ja oviverhoilujen yläosat (kuinkahan ne kestää käytössä?). Näin ainakin saamassani Mersun esitteessä kerrotaan, kun poikkesin Veholla tarjousta pyytämässä viime viikolla.

      
  • Ei sisäkaarteen puoleinen takapyörä lukkiudu vaan irtoaaa asfaltista. Huomaan ettet ole ajanut metriäkään autoa radalla, kun et tuotakaan ymmärrä vaan selittelet täyttä huuhaata kuten odottaa sopii.
    

    Juuri tuon painon siirtymisen vuoksihan se rengas pääsee lukkiutumaankin. ESP jarruttaa rengasta ja kun paino renkaalla tarpeeksi kevenee, renkaan pyörimisliike pysähtyy. Eivät renkaan lukkiutuminen ja painon siirtymä ole toisensa pois sulkevia tekijöitä, vaan tässä tilanteessa nimenomaan painon siirtymä tukee lukkiutumista. Älä kierrä kysymystä sekoilemalla aiheen vierestä jotain, vaan vastaa kysymykseeni: mikä sisäkaarteen puoleisen renkaan jarruttaa pysähdyksiin? Seisoolo kuljettaja jarrulla, laahaako jarrut todella pahasti vai olisiko se sitten ESP, joka toimintansa perusperiaatteiden mukaisesti auttaa väistöliikettä jarruttamalla sisäkaarteen puoleista takarengasta?

    Ajassa 50 sekuntia videossa muuten sanotaan seuraavaa: pero el eficaz funcionamiento del control de estabilidad permite un buen manejo de la situación. Väitätkö nyt siis videon tekijöiden valehtevan ja oikeasti jotenkin kikkailemalla kytkeneen Volvosta ESP:n pois päältä? Ajassa 2:00 myös kehuvat ESP:n pehmeää toimintaa.

    Lapselliset pätemisesi painon siirtymisestä voit säästää lapsille, jotka ehkä eivät vielä ole noita perusteiden alkeita kuulleet. Aikuisten kanssa joudut ajattelemaan ”hieman” enemmän.

      
  • Katsoin Volvo XC60 moose-videon toistamiseen. En muuta sinun sanomisesi perusteella mitään edellä sanomaani kuten toivot. Pysyn kannassani myös tämän jälkeen.

    Ei tässä mitään sekoilla. Sekoilet itse tapasi mukaan. Painon siirtymän vuoksi auton sisäkaarteen puoleinen takapyörä irtoaa asfaltista, se on ihan selviö jos ymmärtää näkemänsä videolla. Miten voi olla niin ettet huomaa tuota takapyörän irtoamista asfaltista se näkyy aivan selvästi videolla. Ei ilmassa oleva pyörä voi jarruttaa sehän on sula mahdottomuus.

    Ajonvakaudenhallintajärjestelmä jarruttaa sisäkaarteen puoleista takapyörää näin auto pysyy ajolinjalla. Näin toimii hallittu järjestelmä. Videossa näkyy selvästi kuinka auto kallistuu ja siirtää painoa ulommille pyörille ja näin sisäkaarteen puoleinen takapyörä irtoaa asfaltista. Ei sisäkaarteen puoleinen takapyörä suinkaan pysähdy kuten väität vaan pyörii irrotessaan asfaltista. Ei ilmassa oleva takapyörä voi jarruttaa ja ei tietenkään järjestelmä voi toimia perusperiaatteiden mukaisesti kuten edellä väität.

    Kertauksen vuoksi NHB ota opiksesi äläkä intä aina vastaan kuten tapoihisi useimmiten ikävä kyllä kuuluu, kuin pieni lapsi joka ei saa tahtoaan läpi kaupan karamellihyllyn edessä.

    Mitä vähemmän autossa siirtyy kaarteessa painoa
    ulommille renkaille, sen parempana kokonaispito säilyy.

    Jos sisäkaarteen puoleinen pyörä olisi edes hieman kiinni tiessä, olisi saavutettava pito mutkassa parempi. Painonsiirtoa kaarteessa voidaan vähentää matalemmalle sijoitetulla painopisteellä.

    Ajonvakaudenhallintajärjestelmän ainoa tapa pysyä ajolinjalla on jarruttaa sisäkaarteen puoleista takapyörää. Näin toimi ajonvakaudenhallintajärjestelmä kun se saa perusperiaatteiden mukaisesti toimia ilman häiriötekijöitä kuten on alunperin järjestelmää kehitettäessä tarkoitettu. Ja hienostihan se homman hoitaa saadessaan toimia kuten kuuluukin.

    Tästä videosta saattaa NHB:kin huomata kun sisäkaarteen puoleiset pyörät irtoavat asfaltista nähdyin seurauksin. Tämän saattaa NHB:n huomata jos ei aloita tapojensa mukaista selittelyä tai sekoilua lapselliseen tapaansa. Järjestelmä ei tietenkään voi toimia kun tunnetut häriötekijät sekoittavat järjestelmän jonka pitäisi auttaa kuljettajaa kuten normaalisti ajonvakautushallintajärjestelmä toimisi. Kuljettajalta vaaditaan keskittymistä ja erityisiä taitoja saadessaan auton pysymään joten kuten ajolinjalla. Tämän asian ruotiminen jää kohdaltani tähän ja siihen on tyytyminen. Provosoi mitä provosoit en lähde enää mukaan lapselliseen sanailuusi. Eletään siis sen mukaisesti.

      
  • Tottakai ilmassa olevaan pyörää voi jarrutta. Siksi tuossa videossa Volvon takapyörän pyörismsliike hetkeksi pysähtyykin. Etkö huomaa tuota hetkeä, kun pyörimisliike pysähtyy?

    Et arvatenkaan uskalla ottaa mitään kantaa siihen, kun videossa kehutaan Volvon ESP:n pehmeää toimintaa ja annetaan BMW:n ESP:lle pyyhkeitä siitä, ettei se tapa vauhtia riittävästi aluksi ja siksi väistön tulos on huono. Sinä väität, ihan omiasi. Silmällä näkee pitkään matkaan, kuinka ESP on aktiivinen ja testin tekijät sen moneen kertaan vahvistavat, mutta sinä väität ESP:n olevan pois päältä. Siinä vaiheessa kun bluffisi on paljastettu, tapasi mukaan lähdet karkuun, monesti vannoen palstalta poistumista.

    Tässä toistuu lukemattomia kertoja nähty kaava. Kun BMW:lle mitattu testitulos ei miellytä sinua, alat selittelemään sitä toinen toistaan epätoivoisemmilla selityksillä ja suljet silmäsi kaikilta faktoilta. Toimintasi muistuttkkaa kiihkouskovaisia. Faktoilla ei ole mitään väliä, vain usko merkitsee. Sitten vielä viitsit julistaa muita fanaatikoiksi.

      
  • NHB rupeaa käymään kuumana kuin hellankoukku ennen jäähdytystä. En ole lähdössä mihinkään. Totesin vain että tätä on turha jauhaa kun et miellä tosiasioita vaan intät omiasi.

    Ilmassa oleva pyörä ei auta kuljettajaa kuten toimivan järjestelmän pitäisi, sehän tässä mättää. Jos järjestelmä toimisi tuossa kuten pitää ei takapyörä olisi ilmassa vaan ottaisi vauhdin pois ja testi jatkuisi mallikkaasti. Ei tuo nyt mitenkään hyvin toimi sen nyt näkee jokainen joka ymmärtää mitä tapahtuu.

    NHB näyttää olevan täysin kuutamolla päättelykykynsä perusteella. Ilmassaa olevasta pyörästä ei ole apua tilanteessa jossa sitä tarvittaisiin jarruttamaan menoa eikä järjestelmä pääse tekemään tehtäväänsä kuten pitää. En tiedä oletko nykyisin täysissä järjissäsi, kun et voi myöntää olevasi väärässä missään asiassa vaikka näin täällä on monesti monen kirjoittajan toimesta todettu. Taitaisi olla aika jäähdytellä hieman loman tai tässä tilanteessa pakkoloman muodossa, että järkesi toimisi taas jatkossa paremmin.

    Kuvittelet olevasi jopa BMW:n insinööreitä viisaampi kun arvostelet BMW:n ajonvakautushallintajärjestelmää. Tämä toimintatapasi ei tosin ole mitään uutta vaan tämä kyseinen merkki on ollut solvaustesi kohde niin kauan kuin olet täällä mesonut.

    NHB olet kyllä itse pahin kiihkouskovainen, solvaat ja haukut muita keskustelijoita jatkuvasti etkä narsistina voi hyväksyä koskaan muiden mielipiteitä. NHB olet tunnetusti pahin fanatikko, sitä titteliä ei jaeta kuin kerran ja se on sinulla nyt ja aina.

      
  • minä kysyn sinulta mielipidettäsi omaan kommenttiini

    740GLE
    Hienoa! Näin se pitää mennä. Jos jotain jää epäselväksi, niin kysy, äläkä syytä minua jostain mitä en sanonut.

    Ensinnäkään en syyttänyt sinua alunperinkään mistään ja nimenomaan jo ensimmäisellä kerralla kysyin kantaasi. Sitähän se kysymysmerkki tarkoittaa perässä, eikö? Enkö ollut tarpeeksi monisanainen?

    Jos missasin pointtisi, niin täsmennätkö kysymystä?

    Kiitos, kyllä sinulta tuli riittävän hyvää selvitystä tuossa edellä omasta näkökulmastasi. Tällä tarkoitan sitä, että emme ole kaikessa samaa mieltä, mutta oli hyvä lukea perusteltuja ajatuksiasi.

    ps. Tähtikeulainen muovi saattaa olla huonoin saatavissa oleva?

    No heh... Tarkoitin tuolla yksinkertaisesti sitä, että ettei ko. vertailutilanteessa vaikuta mielikuvat autosta, josta muovi on napattu - mahdollisimman neutraali asetelma siis. Ymmärsitkö nyt?

      
  • NHB rupeaa käymään kuumana kuin hellankoukku ennen jäähdytystä. En ole lähdössä mihinkään. Totesin vain että tätä on turha jauhaa kun et miellä tosiasioita vaan intät omiasi.
    

    En se minä ole, joka ei miellä tosiasioita tai inttäisi omiaan. Videosta näkee täysin selvästi, kuinka renkaan pyörimisliike pysähtyy hetkeksi. Tämä on fakta. Faktaa on myös se, että km77:n videossa analysoidaan tuon ESP:n toimintaa väistössä, vaikka sinä väität ESP:n olevan pois kytketty. Sinä ohitat kummatkin faktat, koska ne osoittavat väitteesi olevan totaalisen väärän. Jauhat siis omiasi faktoista välittämättä.

    Samaa sarjaa on tuo lapsellinen persoonaan käyminen. Ei minulla ole mitään syytä käydä kuumana, vaan katson kylmän analyyttisesti sen, mitä videossa näkyy ja kuuntelen sen, mitä testin tekijä kertoo.

    Ilmassa oleva pyörä ei auta kuljettajaa kuten toimivan järjestelmän pitäisi, sehän tässä mättää. 
    
    NHB näyttää olevan täysin kuutamolla päättelykykynsä perusteella. Ilmassaa olevasta pyörästä ei ole apua tilanteessa jossa sitä tarvittaisiin jarruttamaan menoa eikä järjestelmä pääse tekemään tehtäväänsä kuten pitää.
    

    Nyt et ole laisinkaan kartalla. En minä ole väittänytkään, että ilmassa olevan pyörän jarruttamisesta olisi mitään hyötyä. En kyllä odottanut, että noin yksinkertainen asia pitäis erikseen vielä selittää, mutta yliarvioin näköjään vastaanottokykysi jälleen kerran.

    Renkaan pysäyttäminen ilmassa ei ole tavoite vaan seuraus ESP:n toiminnasta ja painon siirtymästä. ESP jarruttaa toimintaperiaatteensa mukaisesti rengasta ja kun paino siirtyy tapeeksi, rengas pysähtyy, koska kitka ei jaksa sitä enää pyörittää. Sitten kun painoa siirtyy takaisin pyörälle, pyörä lähtee pyörimään.

    Edelleenkin kiertelet olennaista eli kahta kysymystä: mikä renkaan pysäyttää hetkeksi ja miksi videoissa moneen kertaan väitetään ESP:n olevan toiminnassa, jos ESP olisi jotenkin kikkailtu toimimattomaksi? Näihin kysymyksiin et kykene vastaamaan ja siksi siirryt lapsellisiin henkilöön käyvään argumentointiin ja selittelet niitä näitä asian vierestä.

      
  • Menee jankutuksen puolelle ja solvauksesi ovat seurausta tästä. Olet totisesti parantumaton tapaus kaikessa ylimielisyydessäsi. Voit jatkaa keskenäsi asiaa jos näet sen tarpeelliseksi. Et hyväksy analysointia itsestäsi koska olet mikä olet. Tämä tästä.

      
  • Kuvittelet olevasi jopa BMW:n insinööreitä viisaampi kun arvostelet BMW:n ajonvakautushallintajärjestelmää. Tämä toimintatapasi ei tosin ole mitään uutta vaan tämä kyseinen merkki on ollut solvaustesi kohde niin kauan kuin olet täällä mesonut.
    

    Jälleen kerran kirjoittelet valheita. En minä arvostele BMW:n ESP:tä, vaan kerron vain sinulle sen, mitä tuossa km77:n videossa testaaja itse kertoo sen toiminnasta. Sinä et kestä pienintäkään krittiikkiä Jumalautoasi kohtaan, vaan heti alat ulostamaan jotain noin älytöntä. Nyt ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että sinun väite siitä, että ESP olisi km77:n testissä osasta autoista kytketty jotenkin pois päältä, on vain selvästi väärä. Ei se ole minkään automerkin solvaamista, vaan ainoastaan sinun mielikuvituksen luoman väitteen korjaamista.

    Ne jotka eivät faktoja kestä, ovat minua tällä palstalla yrittäneet haukkua BMW-fanaatikoksi. Siitä voi sitten jokainen päätellä sen, kuinka totta tuo väitteesi on ja mitä noihin henkilökohtaisuuksiin vajoaminen tarkoittaa. Se on aina sama juttu, kun argumentit loppuvat, niin osa kirjoittajista kohdistaa kiukkunsa henkilöön, kun eivät muuta keksi.

      
  • Et hyväksy analysointia itsestäsi koska olet mikä olet. Tämä tästä.
    

    Aivan kuten joka kerta aikaisemminkin, keksit hädissäsi jonkin selityksen Jumalautosi heikohkolle testitulokselle ja kun tuo selitys on helposti osoitettu vääräksi, siirryt henkilökohtaisuuksiin ja sen jälkeen poistut paikalta. Et halua käsitellä faktoja, vaan ainoastaan pyrit luomaan selityksiä selitysten perään.

    Ei se niin vakavaa ole. BMW:kään ei kaikissa testeissä ole aina paras ja se ei siitä tee yhtään huonoa autoa. Jokaisella autolla on vahvuutensa ja heikkoutensa. Sinä et vain kykene käsittelemään BMW:n heikkouksia.

      
  • Olet usein solvannut muita keskustelijoita ymmärtämättä sitä itse, näitä löytyy tuolta historiasta useita, joten et ole puhdas pulmunen vaikka koitat usein näin väittää. Pystytkö koskaan asettumaan toisen asemaan, kun näitä ylimielisiä solvauksia jakelet tuskimpa vaan. Et voi antaa toisten eriäville mielipiteille minkäänlaista sijaa keskusteluissa vaan tyrmäät kaiken. Esität aina kaikitietävää erehtymätöntä siksi olet saanut tämän narsistin leiman ja sitä et voi sivuuttaa mitenkään. Asenteesi on lähtökohtaisesti kaikissa keskusteluissa se että kaikki muut keskustelijat ovat mukana vain ja ainoastaan kuuntelemassa sinua muiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

    Olet narsisti ymmärtämättä sitä itse. Kaikille narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiville on tunnusomaista samankaltainen persoonallisuus. Oireiden määrä ja vakavuus vaihtelevat suhteessa häiriön vakavuuden mukaan. Narsisti kärsii empatian puutteesta, harhakuvitelmista oman kaikkivoipaisuutensa suhteen, vaatii ihailua, on ylimielinen, kilpailunhaluinen, röyhkeä ja kateellinen eikä hyväksy keskivertaisuutta saatikka huomioi toisten tunteita ja tarpeita. Narsistien tärkeimmät yhteiset tuntomerkit ovat: tapa olla hyökkäävä muita kohtaan, manipuloida ja kontrolloida.

      
  • Kumppani: Ymmärsitkö nyt?
    Toki. Tekstissäsi kaksi avainsanaa "Tähtikeula" ja "muovi" ihan konkreettisestikin ymmärrettynä pistivät varoittamaan Articosta.

    FArwd:n kommentti, että vielä W213 sarjaankin olisi saatavana Avantgarde malliversio oli minulle uutta. Luulin Avan poistuneen AMG Linen tieltä kokonaan W213 siirryttäessä?

    Tuontiautoja hakevien kannattaa kaikissa Mersun korimalleissa varmistaa että kokonahkaverhoilulta näyttävä sisustus tosiaan on sitä miltä näyttää. Jostain ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä Saksassa yllättävän monet tilaavat lisähintaan uuden Mersunsa istuimet kokonaan Artico-keinonahasta, minkä on ikävä yllätys mukavia nahkaistuimia odottaneelle.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit