Volvolla menee lujaa

591 kommenttia
17810121320
  • muokattu 10.05.2019 23:08

    Saako tänne kirjoittaa että olin oikeassa Volvon vähäpäästöisyyden suhteen ? Vuoden 2021 päästötaso nimittäin on Volvolla vain 93,7 g/km. BMW:n "sähköautokartat" muuten on julkaistu, mutta tästä huolimatta vuoden 2021 päästötaso on 104,4 g/km. Muistaako esimerkiksi NHB kuinka NHB mesosi aikanaan siitä että BMW:n "sähköautokarttoja" ei ollut vielä julkaistu ja että kyllä ne päästöt laskevat kunhan BMW julkaisee "sähköautokarttansa". Tosin tuo BMW:n arvioitu sakko ei ole kovin suuri, 200 miljoonaa. VW:n sakko taas olisi 1,4 miljardia. Tässä on siis kyse Euroopassa myytävistä autoista.

    Toyota on kaikkein vähäpäästöisin vuonna 2021, 87,1 g/km.

    https://www.paconsulting.com/insights/2018/driving-into-a-low-emissions-future/

      
  • Volvolla näyttäisi edelleenkin menevän aika lujaa, vaikka muuten autoalalla ei mene niin hyvin. Vuosi 2018 oli ennätysvuosi ja vuoden 2019 ensimmäinen puolisko on taas ennätyslukemilla. On ollut loistava juttu tämä kiinalainen omistus Volvolle, joka kamppaili kuoleman porteilla ennen kiinalaista omistajuutta.

    https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/volvos-suv-growth-drives-record-sales

    Ei ehkä kuulu tämän otsikon alle, mutta vihdoin Audilta on tulossa hybridejä, jotka varmasti myyvät hyvin Suomessa. Uusi Q5 hybridi on erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltu ja varmasti syönee potentiaalisia asiakkaita Volvoltakin. Sama motti tulee tarjolle myös muihin isompiin Audeihin.

      
  • Muistan hyvin ajan kun Auto-m itki aina sitä ettei BMW 5-sarjaa saa hybridinä eikä etenkään nelivetoisena hybridinä, nyt saa. Heinäkuusta lähtien BMW 530e xDrive on ollut totista totta. Onko Mikko-L (Auto-m) havannoinut tämän uutuuden?

    (EU yhd.) 13,1 kWh/100 km, 1,9 l/100 km, CO2-päästö 44 g/km, toimintamatka sähköllä 50 km. Hinta: 58 583 €
    Vapaa autoetu: 1 025 €/kk.

      
  • Mikko-L on asiasta tietoinen, eikö siitä täälläkin ole ollut puhetta. Tuo on ihan mielenkiintoinen peli myös, mutta Audi Q5 on halvemmaksi hinnoiteltu jos tehot ja varustelu huomioidaan, eikä Bemua taida vieläkään saada farkkuhybridinä. Jos tehot eivät niin kiinnosta (onhan Bemarissakin ihan riittävästi) ja farkut ovat vain jalassa niin hyvä auto varmasti.

      
  • Niin voihan tuolla hybridillä nauttia sen suomista eduista ja vaihtoehtoisesti sitten sähköautolla vielä paremmista. BMW:ltä löytyy mallistosta kaikenlaista ja lisää tulee joka vuosi joten eiköhän siitä tarjonnasta löydy useimille sopiva menopeli. Löytyy tehokkaita, vähäpäästöisiä ja sitten polttomoottoriautoista hyvin vähäpäästöisiä ja vähän kuluttavia. Volvomies ei tietenkään tyydy mihinkään muuhun kuin Volvoon ja sehän on mitä ymmärrettävin asia. Aina löytyy jokin asia mihin vedota valintaa tehdessään. Mielestäni saksalaiset autonvalmistajat ovat edelleen vaihtoehtoina parhaita ja kattavammin mallistoansa täydentäviä. Saksalaisten premium-merkkien laadun ylivoima on jo arvo sinänsä.

      
  • Se vielä jos joku oikeasti pitää Volvon malliston autoja tehokkaina on tiedoissa auton mentävä aukko.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Se vielä jos joku oikeasti pitää Volvon malliston autoja tehokkaina on tiedoissa auton mentävä aukko.

    Missä kilowattilukemassa menee tehokkaan auton raja?

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Niin voihan tuolla hybridillä nauttia sen suomista eduista ja vaihtoehtoisesti sitten sähköautolla vielä paremmista. BMW:ltä löytyy mallistosta kaikenlaista ja lisää tulee joka vuosi joten eiköhän siitä tarjonnasta löydy useimille sopiva menopeli. Löytyy tehokkaita, vähäpäästöisiä ja sitten polttomoottoriautoista hyvin vähäpäästöisiä ja vähän kuluttavia. Volvomies ei tietenkään tyydy mihinkään muuhun kuin Volvoon ja sehän on mitä ymmärrettävin asia. Aina löytyy jokin asia mihin vedota valintaa tehdessään. Mielestäni saksalaiset autonvalmistajat ovat edelleen vaihtoehtoina parhaita ja kattavammin mallistoansa täydentäviä. Saksalaisten premium-merkkien laadun ylivoima on jo arvo sinänsä.

    Kuulostat 60-luvun valintamyymälän lehtimainokselta.

      1
  • @tracktest kirjoitti:
    Se vielä jos joku oikeasti pitää Volvon malliston autoja tehokkaina on tiedoissa auton mentävä aukko.

    Hyvin usealle niiden teho riittää, ja hyvin harva valitsee bmw:n talvella takavetoon hyytyvää tehoa.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Niin voihan tuolla hybridillä nauttia sen suomista eduista ja vaihtoehtoisesti sitten sähköautolla vielä paremmista. BMW:ltä löytyy mallistosta kaikenlaista ja lisää tulee joka vuosi joten eiköhän siitä tarjonnasta löydy useimille sopiva menopeli. Löytyy tehokkaita, vähäpäästöisiä ja sitten polttomoottoriautoista hyvin vähäpäästöisiä ja vähän kuluttavia. Volvomies ei tietenkään tyydy mihinkään muuhun kuin Volvoon ja sehän on mitä ymmärrettävin asia. Aina löytyy jokin asia mihin vedota valintaa tehdessään. Mielestäni saksalaiset autonvalmistajat ovat edelleen vaihtoehtoina parhaita ja kattavammin mallistoansa täydentäviä. Saksalaisten premium-merkkien laadun ylivoima on jo arvo sinänsä.

    Volvomies ei tyydy muuhun kuin Volvoon, jos ei ole päätä pahkaa ostamassa Bemaria? Mikä sinua vaivaa hyvä mies? Pitääkö minun mennä huomenna tilaamaan BMW kun sattuivat tekemään nelivetoisen hybridin - muuten olen patoutunut Volvomies? Jos nyt olisin autoa vaihtamassa, niin varmaan kävisin Bemarinkin kokeilemassa, ainakin jos sen saisi farkkuna. Muistaakseni Bemarin hybridissä on sama ongelma kuon Mersussa, takakoppa pienenee aika paljon.

    No se on suhteellista onko Volvon T8 tai Audin uusi hybridi tehokas, mutta ainakin ne ovat huomattavasti tehokkaampia kuin mainostamasi BMW:n hybridi. Bemarissakin toki on useimmille ihan riittämiin potkua, ei siinä mitään, mutta toki jos enemmän on tarjolla, niin ei se ainakaan haitaksi ole.

      2
  • Jos ei takerruta hybridiin niin tehokkaita malleja löytyy useita tehokkaimpana BMW M5 xDrive.

      
  • En odottanut noin kilahtanutta vastausta mainitsemastani BMW 530e xDrivesta. Muistelin vain Auto-m nimimerkkiä joka päivitteli 5-sarjasta puuttuvaa hybridiä ja sitä onnettomien kuljettajien rakastamaa nelivetoa, ilman sitä ei kuulemma jotkut (teiden ritarit) selviä Suomen talvesta.

      
  • muokattu 18.07.2019 22:05

    Volvomiehet iskee peukkua toisilleen vuoron perään, fanaattisuus on näemmä yhdistävä tekijä. Voi toki olla että matalamielinen trolli huhuilee mukana kuin myötämielinen uskovainen. Mediaseksikäs merkki BMW aiheuttaa pahoinvointia ja suoranaisen paskamyrskyn heikolla itsetunnolla varustetulle pahaa oloaan purkaville fanaatikoille. Jokaisessa keskustelussa missä vain saatte nämä älyvapaat mielipiteenne julki.

      
  • muokattu 18.07.2019 22:08

    Takerrun hybridiin, koska juuri,niistä,keskustelimme. Tällaisessa autoluokassa ei ole verotuksen vuoksi enää mitään järkeä ostaa muuta kuin hybridiä tai täyssähköautoa Suomessa. Näkyy hyvin katukuvassa.

    Kyllä selviän ilman nelivetoa. Selviän luultavasti vaikka ilman autoa. Mukavuusasioita, joista en halua luopua. Ei sillä mitään tekemistä kuljettajan taidon kanssa ole. Olipa typerä heitto.

      
  • muokattu 18.07.2019 22:16

    Mukavuuspainoitteinen on minunkin valintani ollut. On hyvä että pärjäät ajotaidoillasi ilman nelivetoa niin minäkin olen pärjännyt. Uusin Volvo XC60 on komea auto, tuossa kokoluokassa on parhaimman näköiset maasturit. BMW X1 on samaa tasoa, ulkonäkö on myös asia mikä ratkaisee. Kukapa sitä rumalla autolla haluaa liikkua jos on vapaus valita mieleinen. Makuasioita mitäs niistä...

      
  • muokattu 18.07.2019 22:18

    @tracktest kirjoitti:
    Volvomiehet iskee peukkua toisilleen vuoron perään, fanaattisuus on näemmä yhdistävä tekijä. Voi toki olla että matalamielinen trolli huhuilee mukana kuin myötämielinen uskovainen. Mediaseksikäs merkki BMW aiheuttaa pahoinvointia ja suoranaisen paskamyrskyn heikolla itsetunnolla varustetulle pahaa oloaan purkaville fanaatikoille. Jokaisessa keskustelussa missä vain saatte nämä älyvapaat mielipiteenne julki.

    Mitä oikein höpötät? Minähän kirjoitin, että BMW hybridi on varmasti erittäin hyvä auto. Tällä hetkellä Audi on kuitenkin hinnoitellut Q5 hybridinsä todella houkuttelevaksi ja luultavasti se kiinnostaisi minua enemmän kuin BMW 5 hybridi näillä hinnoilla. Jos A6 hinnoitellaan vastaavasti kuon Q5, niin sama pätee siihen. Audissa on hyvät varusteet ja kuitenkin selvästi enemmän potkua kuon Bemarissa. Audilla on mennyt melko huonosti Suomessa ja veikkaan, että sen vuoksi ovat nyt panostaneet hybridien hinnoitteluun. Harvoin pääsee sanomaan, että Audi on halpa.

    Niin ja en siis ole vielä autoa vaihtamassa, joten tämä on enemmän teoreettista höpinää minun osaltani.

      1
  • Jos potkua haluat niin mitä noiden hybridien kanssa näpertelet. BMW M5 xDrive alle ei tarvitse kuiskia teholukemia, kaikki selviää kun painat kaasua.

      
  • muokattu 18.07.2019 22:51

    Nyt hypättiin noin 60-80 tonnin hybrideistä luultavasti lähes 200 tonnin M5 Bemariin. Luitko mitä kirjoitin aikaisemmin verotuksesta? Jospa nyt yritetään pysyä aiheessa. Avaa vaikka oma ketju M5 Bemarin mahtavalle kiihtyvyydelle.

      
  • Ei tarvitse eiköhän tämä riitä M5:sta. BMW 530e xDrive on varustettu uudella akkutekniikalla, joka nostaa sähköllä ajetun toimintamatkan jopa 64 kilometriin.

      
  • Hienoa. Jos en oman ja muksun harrastuksen vuoksi tarvitsisi farkkua tai maasturia, niin kyllähän tuokin olisi kokeilun arvoinen peli.

      
  • Niin ja mistä sitä tietää vaikka minä ajaisin vielä jonain päivänä Volvo XC60:llä.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Volvomies ei tietenkään tyydy mihinkään muuhun kuin Volvoon ja sehän on mitä ymmärrettävin asia.

    Vannoutuneimmat Volvomiehet eivät aja etuvetoisella.

      
  • @Mikko-L kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Niin voihan tuolla hybridillä nauttia sen suomista eduista ja vaihtoehtoisesti sitten sähköautolla vielä paremmista. BMW:ltä löytyy mallistosta kaikenlaista ja lisää tulee joka vuosi joten eiköhän siitä tarjonnasta löydy useimille sopiva menopeli. Löytyy tehokkaita, vähäpäästöisiä ja sitten polttomoottoriautoista hyvin vähäpäästöisiä ja vähän kuluttavia. Volvomies ei tietenkään tyydy mihinkään muuhun kuin Volvoon ja sehän on mitä ymmärrettävin asia. Aina löytyy jokin asia mihin vedota valintaa tehdessään. Mielestäni saksalaiset autonvalmistajat ovat edelleen vaihtoehtoina parhaita ja kattavammin mallistoansa täydentäviä. Saksalaisten premium-merkkien laadun ylivoima on jo arvo sinänsä.

    Volvomies ei tyydy muuhun kuin Volvoon, jos ei ole päätä pahkaa ostamassa Bemaria? Mikä sinua vaivaa hyvä mies? Pitääkö minun mennä huomenna tilaamaan BMW kun sattuivat tekemään nelivetoisen hybridin - muuten olen patoutunut Volvomies? Jos nyt olisin autoa vaihtamassa, niin varmaan kävisin Bemarinkin kokeilemassa, ainakin jos sen saisi farkkuna. Muistaakseni Bemarin hybridissä on sama ongelma kuon Mersussa, takakoppa pienenee aika paljon.

    No se on suhteellista onko Volvon T8 tai Audin uusi hybridi tehokas, mutta ainakin ne ovat huomattavasti tehokkaampia kuin mainostamasi BMW:n hybridi. Bemarissakin toki on useimmille ihan riittämiin potkua, ei siinä mitään, mutta toki jos enemmän on tarjolla, niin ei se ainakaan haitaksi ole.

    Samoin. En oikein ymmärrä tätä merkkimies-vouhotusta/haukkumista. Toki minua voi kutsua volvomieheksi kun sellaisella olen ajanut 3kk ja ajan ainakin seuraavat 33 kuukautta, mutta muuten en koe olevani mikään merkkimies, paitsi ehkä henkisesti toyotamies vaikken sellaista ole kohta 15 vuoteen omistanutkaan ("haltioinutkaan"). Myös kohta 20 vuotta ei-merkkisidonnaisesti autoalalla antaa jotain perspektiiviä.

    Nykyistä autoa hankkiessa koeajoin Volkkarin, Toyotan, Mersun, Bemarin, DSn ja varmaan jotain minkä olen ehtinyt unohtaakin, koeistuttuja merkkejä oli enemmän. Volvo tuntui antavan parhaan vastineen rahalle (budjetti n. 60keur). 5-sarjan Bemari ei tuntunut mitenkään erityiseltä tosielämän koeajossa, eli Herttoniemen Laakkoselta kehä kolmoselle ja takaisin,mikä aina hyvin vastaa niitä olosuhteita missä muutenkin autoilen.

    Minun kannaltani Mersun ja Bemarin suurin ongelma on lisävarusteiden hinnoittelu. Hinnat alkaen on ihan houkutteleva, mutta kun niihin laittaa "pakolliset" varusteet mukaan nousee hinta helposti kymppitonnin. Volvolla, volkkarista ja Toyotasta puhumattakaan, selviää paljon maltillisemmin. Jos hinta, varusteet ja olennaiset ominaisuudet (koko, farkku, neliveto) olisivat tasan, ja jäljelle jäisi muotoilu, fiilis ja brändi, olisin varmaan päätynyt järjestykseen MB, Volvo, BMW.

    Auton valinta on minulle kokonaisarvio. Siihen vaikuttaa hintarajoite, korimalli, koko, varusteet, fiilis, kiihtyvyys, kulutus/ympäristöystävällisyys jne. Tällä kertaa Volvon tarjooma oli ylivoimaisesti paras minun tarpeisiini ja mielihaluihini. Kymmenen vuotta sitten Subaru oli silloisten rajoitteiden ja tarpeiden puittteiss ihan lyömätön, ja reilu kolme vuotta sitten Subaru vei taas pisimmän korren mutta selvästi pienemmällä marginaalilla.

      
  • muokattu 19.07.2019 08:45

    Se on aina yhtä hämmästyttävää ja hämmentävää kun fanaattinen BMW-uskovainen kirjoittaa tällaista, toistuvasti:

    @tracktest

    Volvomiehet iskee peukkua toisilleen vuoron perään, fanaattisuus on näemmä yhdistävä tekijä. Voi toki olla että matalamielinen trolli huhuilee mukana kuin myötämielinen uskovainen. Mediaseksikäs merkki BMW aiheuttaa pahoinvointia ja suoranaisen paskamyrskyn heikolla itsetunnolla varustetulle pahaa oloaan purkaville fanaatikoille. Jokaisessa keskustelussa missä vain saatte nämä älyvapaat mielipiteenne julki

    Siinä sitä pata kattilaa soimaa oikein urakalla - joka kerta!

      
  • Huhujen mukaan näyttää että farkkukorista (G31) BMW 5-sarjan xdrive hybridiä (530e xDrive touring) joutuu odottelemaan ensivuoden puolelle, ja näyttää että faceliftin yhteydessä voimalinjavalikoimaan tulee myös tuo pitkä moottori, eli sama kuin nykyään X5 45e / 745e. Ei taida ihan Volvon tehoihin silläkään päästä, mutta nokittaa kyllä Audin vastaavalle.

      
  • Tuo 45e olisi kiva lisä 5 sarjaan ja myös X3:een. Voisi kuvitella, että jotain tuollaista tulee, myt kun Audikin pyöräytti n. 360 hv hybridin pöytään.

    M880 kirjoitti täyttä asiaa. Kokonaisuus ratkaisee ja juuri varustelu (nelivetoisen hybridin lisäksi) on yksi suurimmista syistä miksi päädyin Volvoon. Ei tarkoita, etteikö Volvossakin olisi huonoja puolia, mutta tuolloin se oli kokonaisuutena selvösti paras minulle.

    Otin uuden Q5 hybridin puheeksi, koska on todella harvinaista, että Audissa on noin hyvä vakiovarustelu ja silti hintakin on suorastaan halpa. Pidän enemmän Volvon muotoilusta, mutta jos tänään tekisin päätöksen, niin se saattaisi olla tuo Q5. On tekniikaltaan Volvoa parempi hybridi ainakin paperilla. Pidempi ajosäde sähköllä, nelivetoinen myös sähköllä, enemmän tehoa sähkömoottorissa, jne... Kilpailu kovenee ja käsittääkseni Volvokin uusii hybridejään piakkoin.

      
  • Lainaan eilisen ensimmäisen viestini uudestaan, koska keskusteli meni pahasti ohi otsikon. Tästä voisi jatkaa tätä ketjua ja hybrideistä voisi keskustella omassa ketjussa. Mielenkiintoinen aihe sekin.

    @Mikko-L kirjoitti:
    Volvolla näyttäisi edelleenkin menevän aika lujaa, vaikka muuten autoalalla ei mene niin hyvin. Vuosi 2018 oli ennätysvuosi ja vuoden 2019 ensimmäinen puolisko on taas ennätyslukemilla. On ollut loistava juttu tämä kiinalainen omistus Volvolle, joka kamppaili kuoleman porteilla ennen kiinalaista omistajuutta.

    https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/volvos-suv-growth-drives-record-sales

      
  • Audi ilmoittaa Q5:n sähkörangeksi 45 km. Mielestäni tuo range on kohtalainen muttei erityisen hyvä ihan uudeksi automalliksi.

      
  • Kumppani yksinkertaistat sanomaani, ei se tee ihmisestä fanaatikkoa että valitsee itselleen parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Pahaa oloa puretaan erilaisissa keskusteluissa korostamaalla omaa erinomaista valintaa samalla lytäten toisen valinta ja kaiken takana on vain itsekkyys ja omahyväisyys. Tälle on diaknosoitu lääkettieteellinen termi narsismi tai ykslilöllisesti narsisti. Täältäkin löytyy tämän lajityypin edustajia nimimerkkejä ei tarvinne mainita, toki vastapainoisesti on huikein älyllisin lahjoin varustettu 740 GLE. Hänkin on vain ihminen joka tekee virheitä ja osaa myöntää ne jos sellaista joskus pääsee tapahtumaan. Viisainta on myöntää virheensä sen olen oppinut jo varhain. Hyvä itsetunto auttaa monessa asiassa, tyhmistä puheista tai kirjoittelusta ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan.

    740 GLE: "Vannoutuneimmat Volvomiehet eivät aja etuvetoisella." Hyvin sanottu. Vannoutuneet BMW-puritanistit eivät myöskään aja etuvetoisilla! BMW-puritanistina on ollut nieleskelemistä monissa asioissa mutta pakko tässä on ollut tiettyjä asioita hyväksyä. Kukaan ei pakota aajamaan etuvedolla siitä pidetään kiinni edelleen. 80-luvulla tuli ajettua isolla etuvetoisella Audilla ja Saabilla nämä kokemukset riittivät mielipiteeseen joka on vallaala edelleen.

      
  • muokattu 19.07.2019 09:44

    @tracktest:

    yksinkertaistat sanomaani

    Koska sinä yksinkertaistat kaiken, mitä oman käsityksesi mukaan joku kirjoittaa Volvosta. Kategorisesti.

    ei se tee ihmisestä fanaatikkoa että valitsee itselleen parhaan mahdollisen vaihtoehdon

    ...paitsi jos se sinusta on Volvo. Vaan eihän sitä omaa malkaa silmissään näe, sen huomaa kyllä kirjoituksistasi.

    Pahaa oloa puretaan erilaisissa keskusteluissa korostamaalla omaa erinomaista valintaa samalla lytäten toisen valinta ja kaiken takana on vain itsekkyys ja omahyväisyys.

    No miten sinä kuvailet itseäsi ja oloasi, koska lyttäät Volvon ostaneet? Tai sitten, miksi tulkitset "pahaksi oloksi" kaiken sen, että omalla valinnallaan kirjoittaa kampoihin sinulle?

    Tälle on diagnosoitu lääketieteellinen termi narsismi tai yksilöllisesti narsisti

    Kenelleköhän se voisi osua?

    Hyvä itsetunto auttaa monessa asiassa, tyhmistä puheista tai kirjoittelusta ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan

    Ehkä volvoilijoilla on sellainen, vaikka sinä provosoit heitä kirjoituksillasi?

    Vannoutuneet BMW-puritanistit eivät myöskään aja etuvetoisilla! BMW-puritanistina on ollut nieleskelemistä monissa asioissa mutta pakko tässä on ollut tiettyjä asioita hyväksyä. Kukaan ei pakota aajamaan etuvedolla siitä pidetään kiinni edelleen. 80-luvulla tuli ajettua isolla etuvetoisella Audilla ja Saabilla nämä kokemukset riittivät mielipiteeseen joka on vallalla edelleen

    Huohhhh.... Minä tulkitsen vannoutuneen BMW-puritanistin = merkillä fanaattiseksi uskovaiseksi. Automerkillä ei ole tässä yhteydessä merkitystä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit