missä lienee suomalaiskeksintö taroid (menikö oikein ).jossain vaiheessa mainittiin mm, Mika Salon olevan mukana ja auton tähtäävän johonkin kestävyys ajoon.
@juhani111 kirjoitti:
missä lienee suomalaiskeksintö taroid (menikö oikein ).jossain vaiheessa mainittiin mm, Mika Salon olevan mukana ja auton tähtäävän johonkin kestävyys ajoon.
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
Minä b-luokan kasalaisena olen kyllä huomioinut VAG:n menestyksen maailman autojen myyntiluvuissa, mikä laatu kelpaa kuluttajille.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät hallitse edes yleisimpien välimerkkien käyttöä?
Perussuomalainen peittää tietämättömyytensä sähköautoista henkilön julkaisujen oikolukuun, mikä on keskustelunkannalta asiatonta moukkamaisuutta. Hänenlaisia varten on television sekokieliuutiset.
Itseäni kiinnostaisi tietää se että valmistaako VW sähköautojaan suurissa sarjoissa vai laitetaanko niitä myyntiin vain vähäisiä määriä kokeilumielessä.
Ensimmäiset VW ID 1st Edition -autot pääsevät ostajille myös Suomessa kesäkuussa 2020. Mikko Mykrän mukaan myyntitavoite on noin tuhat autoa vuodessa.
Tavoite saattaa toteutua, sillä kiinnostusta on: kun varauskirjat avattiin kello 14.00 Suomen aikaa keskiviikkona 8.5, niin jo ensimmäisen puolen tunnin aikana Suomesta oli tehty jo kymmeniä maksettuja ennakkovarauksia autoon.
Ja sitten perussuomalaisen seuraavat raivonpuuskat tulee, kun itselataavat vetyhybridit alkaa ottamaan oman markkinaosuutensa laajemmin Euroopankin sähköautomarkkinoista.
@_Quu kirjoitti:
Ja sitten perussuomalaisen seuraavat raivonpuuskat tulee, kun itselataavat vetyhybridit alkaa ottamaan oman markkinaosuutensa laajemmin Euroopankin sähköautomarkkinoista.
Itselatava vetyhybridi? Ne lääkkeet Quu Lääkkeet! Sunkaltasille pelleille nauraa aina kaikki autoihmiset. Olet niitä harvinaisia sekopäitä jotka sössöttää että vetyautotkin on sähköautoja kun niissä on jopa sähköinen voimansiirto, vaikka voimansiirto ei ole ikinä ollut synonyymi autolle. Onkos pojalle jo ajokortti tulossa ja harjoteltu pissapojan täyttöä?
Itselataavahan on synonyymi sanalle ikikliikkuja, Quu siis kuvittelee aktivoituaan kahta aivosoluaan että esim. toyota prius on ikiliikkuja.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät hallitse edes yleisimpien välimerkkien käyttöä?
No sunkaltaset sähköautosössöttäjät tarjoaa aina päivittäin hupia - haen teistä vain viihdettä teidän harhaisissa todellisuuskuvissanne. Sinäkin olet käynyt kuulema jopa Norjassa mikä sekin on täydellinen vale, kun et huomannut Norjassa edes pohjoismaiden suurinta biokaasujalostamoa.
@_Quu kirjoitti:
Ja sitten perussuomalaisen seuraavat raivonpuuskat tulee, kun itselataavat vetyhybridit alkaa ottamaan oman markkinaosuutensa laajemmin Euroopankin sähköautomarkkinoista.
Itselatava vetyhybridi? Ne lääkkeet Quu Lääkkeet! Sunkaltasille pelleille nauraa aina kaikki autoihmiset. Olet niitä harvinaisia sekopäitä jotka sössöttää että vetyautotkin on sähköautoja kun niissä on jopa sähköinen voimansiirto, vaikka voimansiirto ei ole ikinä ollut synonyymi autolle. Onkos pojalle jo ajokortti tulossa ja harjoteltu pissapojan täyttöä?
Itselataavahan on synonyymi sanalle ikikliikkuja, Quu siis kuvittelee aktivoituaan kahta aivosoluaan että esim. toyota prius on ikiliikkuja.
Itselataava täyshybridi, joka lataa ajoneuvon akun jarrutusenergiantalteenotolla sekä polttomoottorilla generoimalla ajon aikana. Tällaista hybridiä ei siis tarvitse erikseen ladata pistokkeesta.
Vetyauto on sähköauto, jota ei tarvitse ladata.
Polttokennojärjestelmä yhdistää ajoneuvossa kuljetettavan vedyn ilmassa olevan hapen kanssa tuottaen sähköenergiaa.
Tämä poika on ajanut autokoulunjälkeen n.2 miljoonaakilometriä.
@_Quu kirjoitti:
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät hallitse edes yleisimpien välimerkkien käyttöä?
No sunkaltaset sähköautosössöttäjät tarjoaa aina päivittäin hupia - haen teistä vain viihdettä teidän harhaisissa todellisuuskuvissanne. Sinäkin olet käynyt kuulema jopa Norjassa mikä sekin on täydellinen vale, kun et huomannut Norjassa edes pohjoismaiden suurinta biokaasujalostamoa.
Jaha ja taas alkoivat Persun rattaat suttaaamaan tyhjää. Kerro toki lisää tuosta mielikuvituskeskustelusta matkastani Norjaan ja biokaasujalostamoista. Ajoinko muistisi mukaan tuonne Norjaan kenties Bemarilla?
Toimitus voisi bannata jäähylle täällä mesovat ot- ja tyhjänjauhajat sekä toisten mollaajat. Menkööt omatasoiseensa someen purkamaan...
Pysyisi tämäkin lehden osio lukukelpoisena ja oikeata, asioihin liittyvää mielenkiintoa herättävänä!
@Wille kirjoitti:
Toimitus voisi bannata jäähylle täällä mesovat ot- ja tyhjänjauhajat sekä toisten mollaajat. Menkööt omatasoiseensa someen purkamaan...
Pysyisi tämäkin lehden osio lukukelpoisena ja oikeata, asioihin liittyvää mielenkiintoa herättävänä!
Ei näillä keskustelupalstojen höpinöillä ole mitään vaikutusta varsinaisen lehden sisältöön, tämä on ainoa keskustelupalsta, mihin minä tilaajana osallistun niiltä osin mikä minua kiinnostaa.
Eihän näillä ole kuin viihde arvo, ei näitä jupinoita kannata vakavasti ottaa.
Sähköauto kulkee yhdellä kilowattitunnilla sähköä noin 5–6 kilometriä. Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Suomen sähkönkulutus on laskenut noin 8 TWh, joten vaikka Suomen kaikki noin 2,5 miljoonaa autoa olisivat sähkökäyttöisiä, sähköä kuluisi suurin piirtein saman verran kuin huippuvuonna 2007. Niin siirto- kuin jakeluverkotkin ovat vahvistuneen kyseisen vuoden jälkeen, joten uskon, että piuhat keskimäärin kestävät", Jäppinen kirjoittaa.
Berliinin ainoa Tesla-taksi joutuu lopettamaan: "Sähköautossa ei ole enää järkeä"
Berliinin ainoan täyssähkötaksin omistaja kertoo vaihtavansa hybridiin.
Vielä kolme vuotta sitten Doll sai ladattua 100 kilometrin ajoon riittävät sähköt kahdella eurolla, mutta kesäkuussa hinta pomppasi 11 euroon, kun Berliinin latauspisteitä hallinnoiva Allego muutti hinnoitteluaan.
Sähkö on Saksassa muutenkin kallista, muistaakseni kuluttajahinnat jotain 30 snt/kWh luokkaa.
Mielenkiintoisia tuloksia. Teslat odotetun vahvoja, mutta yllättävää tuo X:n 3:a parempi tulos. Zoe oli kuitenkin koko testin suurin yllättäjä henkilökohtaisesti.
En löytänyt mainintaa ilman lämpötilasta testin aikana?
En löytänyt heti taulukkoa, missä olisi näytetty talviajon paremmuusjärjestys. Tesla X:n ja 3:n välillä kyllä oli eroa, koska pienemmällä WLTP-arvolla olevalla oli pidempi range talviajossa.
Kai noita arvoja pitäisi arvioida sen mukaan, kuinka paljon range lyhenee talvella. Olihan siellä useampi, jotka pärjäsivät Teslaa paremmin. Mm. piskuinen Golf kadotti talvella huomattavasti vähemmän rangea kuin Teslat.
En löytänyt heti taulukkoa, missä olisi näytetty talviajon paremmuusjärjestys. Tesla X:n ja 3:n välillä kyllä oli eroa, koska pienemmällä WLTP-arvolla olevalla oli pidempi range talviajossa.
Kai noita arvoja pitäisi arvioida sen mukaan, kuinka paljon range lyhenee talvella. Olihan siellä useampi, jotka pärjäsivät Teslaa paremmin. Mm. piskuinen Golf kadotti talvella huomattavasti vähemmän rangea kuin Teslat.
Ai Golfin lähes 200 kilometrin range olisi parempi kuin Teslojen yli 400 kilometrin range. Niinpä titenkin. Mitä väliä sillä nyt tosiaan on, kuinka pitkälle autolla pääsee lataamatta.
En löytänyt heti taulukkoa, missä olisi näytetty talviajon paremmuusjärjestys. Tesla X:n ja 3:n välillä kyllä oli eroa, koska pienemmällä WLTP-arvolla olevalla oli pidempi range talviajossa.
Kai noita arvoja pitäisi arvioida sen mukaan, kuinka paljon range lyhenee talvella. Olihan siellä useampi, jotka pärjäsivät Teslaa paremmin. Mm. piskuinen Golf kadotti talvella huomattavasti vähemmän rangea kuin Teslat.
Ai Golfin lähes 200 kilometrin range olisi parempi kuin Teslojen yli 400 kilometrin range. Niinpä titenkin. Mitä väliä sillä nyt tosiaan on, kuinka pitkälle autolla pääsee lataamatta.
No, jos vertaillaan, miten talvikeli vaikuttaa rangeen. Mitä ideaa olisi vertailla talvirangea absoluuttisena mittana? Lähtökohtaisesti pidemmän WLTP-rangen pitäisi tuoda pidempi range myös talvella. Olisi vähän hullua lähteä vertailemaan pelkästään sitä, meneekö pidemmän rangen auto pidemmälle myös talvella.
Tietenkin on mielenkiintoa sillä, että WLTP-rangen perusteella pidemmälle yltävä menettää rangesta niin paljon, että jäljelle jää lyhyempi range talvella. (Tesla X vs 3.)
En löytänyt heti taulukkoa, missä olisi näytetty talviajon paremmuusjärjestys. Tesla X:n ja 3:n välillä kyllä oli eroa, koska pienemmällä WLTP-arvolla olevalla oli pidempi range talviajossa.
Kai noita arvoja pitäisi arvioida sen mukaan, kuinka paljon range lyhenee talvella. Olihan siellä useampi, jotka pärjäsivät Teslaa paremmin. Mm. piskuinen Golf kadotti talvella huomattavasti vähemmän rangea kuin Teslat.
Ai Golfin lähes 200 kilometrin range olisi parempi kuin Teslojen yli 400 kilometrin range. Niinpä titenkin. Mitä väliä sillä nyt tosiaan on, kuinka pitkälle autolla pääsee lataamatta.
No, jos vertaillaan, miten talvikeli vaikuttaa rangeen. Mitä ideaa olisi vertailla talvirangea absoluuttisena mittana? Lähtökohtaisesti pidemmän WLTP-rangen pitäisi tuoda pidempi range myös talvella. Olisi vähän hullua lähteä vertailemaan pelkästään sitä, meneekö pidemmän rangen auto pidemmälle myös talvella.
Kuten jos sanoin: arvosta vain parhaaksi se, jossa range vähenee vähiten. Nythän Golfista taitaa olla mainioita tarjouksiakin. Lataustakaan ei varmaan kannata laskea kilometreinä tunnissa, vaan jonain aivan muuna.
Jos talvirange ei ole testaamisen arvoinen sillä perusteella, että se lähtökohtaisesti noudattaa WLTP:n sanelemaa järjestystä, niin silloin lähtökohtaisesti talvikeli vaikuttaa rangeen samassa suhteessa kaikkiin, eikä ole tarvetta testata sitäkään.
Mitäpä väliä sillä kenellekään olisikaan pääseekö perille vai ei. Tärkeintä ovat tietenkin prosentit, vaikka pakkaskelillä joutuukin kävelemään loppumatkan.
https://tekniikanmaailma.fi/suomalainen-toroidion-voi-saada-sahkourheiluauton-syksylla-tuotantoon-250-000-euron-superauton-voi-pian-tilata-netista-pienella-varausmaksulla/
ID.3 on myös takavedon paluu
Skaalattava akku mahdollistaa jopa 550 kilometrin toimintamatkan
290 kilometriä lisää toimintamatkaa vain 30 minuutin latauksella (100 kW)
ID.3:n perusmallin hinta Saksassa alkaen alle 30 000 €
Nyt ei olla saksassa, eikä kunnollista julkasua ole vielä tehty edes. Olisi tietysti kiva olla väärässä, mutta tuskin olen koska ainahan sähköautoilijoiden ennakkohehkutukset on ollut täyttä roskaa.
ID.3 On tuotanto valmis ja tulee suomenkin markkinoille sähköautokammoisten kauhuksi.
Ei siitä sähköiskua saa kun kierrät tarpeeksi kaukaa.
Uskoisin että saa kun ottaa huomioon VAG-komppanian surkean laadun viimeisen 15v. ajalta. Ei yhtään toimivaa kunnollista moottoria tai voimalinjaa ja jatkuvaa huijausta päästötesteissä. ID3 tulee olemaan tyylikäs tämän perinteen jatkaja akkupaloineen, sähköiskuineen jne.
Se kirjotetaan muuten tuotantovalmis. Olen pitäny aina ihmisiä jotka ei osaa edes perustason yhdyssanoja vähän b-luokan kansalaisina, mitä useimmiten autoihmiset puolestaan ovat järjenjuoksultaan, kun eivät osaa ilmaista itseään edes kirjallisesti.
Minä b-luokan kasalaisena olen kyllä huomioinut VAG:n menestyksen maailman autojen myyntiluvuissa, mikä laatu kelpaa kuluttajille.
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät hallitse edes yleisimpien välimerkkien käyttöä?
Perussuomalainen peittää tietämättömyytensä sähköautoista henkilön julkaisujen oikolukuun, mikä on keskustelunkannalta asiatonta moukkamaisuutta. Hänenlaisia varten on television sekokieliuutiset.
Itseäni kiinnostaisi tietää se että valmistaako VW sähköautojaan suurissa sarjoissa vai laitetaanko niitä myyntiin vain vähäisiä määriä kokeilumielessä.
Ensimmäiset VW ID 1st Edition -autot pääsevät ostajille myös Suomessa kesäkuussa 2020. Mikko Mykrän mukaan myyntitavoite on noin tuhat autoa vuodessa.
Tavoite saattaa toteutua, sillä kiinnostusta on: kun varauskirjat avattiin kello 14.00 Suomen aikaa keskiviikkona 8.5, niin jo ensimmäisen puolen tunnin aikana Suomesta oli tehty jo kymmeniä maksettuja ennakkovarauksia autoon.
Ja sitten perussuomalaisen seuraavat raivonpuuskat tulee, kun itselataavat vetyhybridit alkaa ottamaan oman markkinaosuutensa laajemmin Euroopankin sähköautomarkkinoista.
Itselatava vetyhybridi? Ne lääkkeet Quu Lääkkeet! Sunkaltasille pelleille nauraa aina kaikki autoihmiset. Olet niitä harvinaisia sekopäitä jotka sössöttää että vetyautotkin on sähköautoja kun niissä on jopa sähköinen voimansiirto, vaikka voimansiirto ei ole ikinä ollut synonyymi autolle. Onkos pojalle jo ajokortti tulossa ja harjoteltu pissapojan täyttöä?
Itselataavahan on synonyymi sanalle ikikliikkuja, Quu siis kuvittelee aktivoituaan kahta aivosoluaan että esim. toyota prius on ikiliikkuja.
No sunkaltaset sähköautosössöttäjät tarjoaa aina päivittäin hupia - haen teistä vain viihdettä teidän harhaisissa todellisuuskuvissanne. Sinäkin olet käynyt kuulema jopa Norjassa mikä sekin on täydellinen vale, kun et huomannut Norjassa edes pohjoismaiden suurinta biokaasujalostamoa.
Itselataava täyshybridi, joka lataa ajoneuvon akun jarrutusenergiantalteenotolla sekä polttomoottorilla generoimalla ajon aikana. Tällaista hybridiä ei siis tarvitse erikseen ladata pistokkeesta.
Vetyauto on sähköauto, jota ei tarvitse ladata.
Polttokennojärjestelmä yhdistää ajoneuvossa kuljetettavan vedyn ilmassa olevan hapen kanssa tuottaen sähköenergiaa.
Tämä poika on ajanut autokoulunjälkeen n.2 miljoonaakilometriä.
Jaha ja taas alkoivat Persun rattaat suttaaamaan tyhjää. Kerro toki lisää tuosta mielikuvituskeskustelusta matkastani Norjaan ja biokaasujalostamoista. Ajoinko muistisi mukaan tuonne Norjaan kenties Bemarilla?
@perussuomalaiselta menne taas muutamapäivä, että kehittää jotain itsensä nolaavaa trollitekstiä.
Toimitus voisi bannata jäähylle täällä mesovat ot- ja tyhjänjauhajat sekä toisten mollaajat. Menkööt omatasoiseensa someen purkamaan...
Pysyisi tämäkin lehden osio lukukelpoisena ja oikeata, asioihin liittyvää mielenkiintoa herättävänä!
Ei näillä keskustelupalstojen höpinöillä ole mitään vaikutusta varsinaisen lehden sisältöön, tämä on ainoa keskustelupalsta, mihin minä tilaajana osallistun niiltä osin mikä minua kiinnostaa.
Eihän näillä ole kuin viihde arvo, ei näitä jupinoita kannata vakavasti ottaa.
Sähköauto kulkee yhdellä kilowattitunnilla sähköä noin 5–6 kilometriä. Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Suomen sähkönkulutus on laskenut noin 8 TWh, joten vaikka Suomen kaikki noin 2,5 miljoonaa autoa olisivat sähkökäyttöisiä, sähköä kuluisi suurin piirtein saman verran kuin huippuvuonna 2007. Niin siirto- kuin jakeluverkotkin ovat vahvistuneen kyseisen vuoden jälkeen, joten uskon, että piuhat keskimäärin kestävät", Jäppinen kirjoittaa.
Berliinin ainoa Tesla-taksi joutuu lopettamaan: "Sähköautossa ei ole enää järkeä"
Berliinin ainoan täyssähkötaksin omistaja kertoo vaihtavansa hybridiin.
syy latauspaikkojen puute
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/berliinin-ainoa-tesla-taksi-joutuu-lopettamaan-sahkoautossa-ei-ole-enaa-jarkea/7637828#gs.j8mxcb
Suomen Tesla taksiyrittäjä-Ari on ajanut Teslalla 744 000 kilometriä
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-paljon-ajettuja-sahkoautoja-ei-ole-viela-paljon-liikenteessa-taksiyrittaja-ari-on-ajanut-tes
Eikös täällä joku jäppinen povannut huoltoasemienkin kuukahtavan asiakaspulaan.
Sähkö on Saksassa muutenkin kallista, muistaakseni kuluttajahinnat jotain 30 snt/kWh luokkaa.
Norjalaisten mittauksia sähköautojen talvi-rangesta. Teslat kärjessä ja Hyundait Teslojen jälkeen parhaita.
https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/?fbclid=IwAR3N-kzjAel-4p2bA6GrJDHopuSvI4eMGCAs8UDsCREq-L2RZ_VkNbZRaRo
Mielenkiintoisia tuloksia. Teslat odotetun vahvoja, mutta yllättävää tuo X:n 3:a parempi tulos. Zoe oli kuitenkin koko testin suurin yllättäjä henkilökohtaisesti.
En löytänyt mainintaa ilman lämpötilasta testin aikana?
En löytänyt heti taulukkoa, missä olisi näytetty talviajon paremmuusjärjestys. Tesla X:n ja 3:n välillä kyllä oli eroa, koska pienemmällä WLTP-arvolla olevalla oli pidempi range talviajossa.
Kai noita arvoja pitäisi arvioida sen mukaan, kuinka paljon range lyhenee talvella. Olihan siellä useampi, jotka pärjäsivät Teslaa paremmin. Mm. piskuinen Golf kadotti talvella huomattavasti vähemmän rangea kuin Teslat.
Ai Golfin lähes 200 kilometrin range olisi parempi kuin Teslojen yli 400 kilometrin range. Niinpä titenkin. Mitä väliä sillä nyt tosiaan on, kuinka pitkälle autolla pääsee lataamatta.
No, jos vertaillaan, miten talvikeli vaikuttaa rangeen. Mitä ideaa olisi vertailla talvirangea absoluuttisena mittana? Lähtökohtaisesti pidemmän WLTP-rangen pitäisi tuoda pidempi range myös talvella. Olisi vähän hullua lähteä vertailemaan pelkästään sitä, meneekö pidemmän rangen auto pidemmälle myös talvella.
Tietenkin on mielenkiintoa sillä, että WLTP-rangen perusteella pidemmälle yltävä menettää rangesta niin paljon, että jäljelle jää lyhyempi range talvella. (Tesla X vs 3.)
Kuten jos sanoin: arvosta vain parhaaksi se, jossa range vähenee vähiten. Nythän Golfista taitaa olla mainioita tarjouksiakin. Lataustakaan ei varmaan kannata laskea kilometreinä tunnissa, vaan jonain aivan muuna.
Jos talvirange ei ole testaamisen arvoinen sillä perusteella, että se lähtökohtaisesti noudattaa WLTP:n sanelemaa järjestystä, niin silloin lähtökohtaisesti talvikeli vaikuttaa rangeen samassa suhteessa kaikkiin, eikä ole tarvetta testata sitäkään.
Mitäpä väliä sillä kenellekään olisikaan pääseekö perille vai ei. Tärkeintä ovat tietenkin prosentit, vaikka pakkaskelillä joutuukin kävelemään loppumatkan.