Voi olla, että STi malli jää tulematta. FT-86 on kuitenkin tarkoitettu verrattain edulliseksi jokamiehen urheilukotteroksi. Ja jos STi malli tulisi, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä sitä myytäisiin myös Toyotana. Ei toki STi-merkeillä, mutta…
petos:
simppa: Edelleen on malli tulossa siis.
Lisäkysymys: Tuleeko auto olemaan Tojo vai Subaru, vai tehdäänkö ''molempia'' ?
Molempia pitäisi tulla. Vaan liekö tuolla väliä, kun tässä tapauksessa vain jotkut pienet muotoiluseikat …
Viimeksi kun luin kyseisestä vehkeestä Autocarista, niin jutun perusteella subarun koneen kanssa oli ongelmia siinä määrin, että päättivät heittää koneen romukoppaan. Lähde sanoi, että päästöjen lisäksi koneen luonne ei ollut pikkusporttiin kaikkein…
Aika erikoinen logiikka. Toyota Hiace olisi tuolla logiikalla urheilullisempi kuin vaikkapa Focus RS.
Itse en ajattele vetotaparajoittuneesti. En keksi, kuinka joku 120d olisi Miniä urheilullisempi saati sitten hauskempi radalla. Varsinkin kun…
FARwd:
BMW 120dA olisi ainakin taloudellinen ja sporttinen ja lisäksi ainoa takavetomerkki luokassaan. (OIKEAT urheiluautothan ovat takavetoisia! ) Hintakatosta ei tainnut olla puhetta.
Bemareista Mini Cooper S on huomattavasti sportt…
Jos oikeasti ajettavan tila-auton haluat, niin S-Maxin pitäisi olla listallasi todella korkealla. Tuo on tila-autoista ehdottomasti sporttisin ajettava. Nyt saisi Ecoboost-koneen ja kaksoiskytkinvaihteiston kanssakin.
159 3.2 Q4 automaatti? Kallis ja tosi janoinenhan tuo toki on, mutta niin lienee 3,6l Subarukin.
Jos automaatista on valmis tinkimään, niin löytyyhän sieltä 2.4 JTDm Q4.
Eipä tuo Subarunkaan automaattitarjonta kovin hääppöistä ole ollut. I…
Johan turussa liikennöidään kiinalaisilla kaupunkibusseilla. Tosin taitaa olla valtaosa tekniikasta noissa Golden Dragon-busseissa länsimaista:
- Kone Cumminsilta
- Vaihteisto ZF:ltä
- Akselit ZF:ltä
- Ohjaus ZF:ltä
- Hydrauliikka Bosch…
Näistä 80-luvun hirmuista tulee vielä mieleen Dakar-rallin DAF Turbotwin. Kuormuri jossa on oma moottori kummallekin akselille ja huippunopeus selvästi yli 200 km/h. Tuostahan on videokin, jossa em. Kuormuri vääntää aavikolla väkisin Vatasen pösös…
finman:
äkkinäiseltään luulisi että tämä kuuluisi osioon autourheilu...
simpalle tuo f40 kone on jatkojalostus 288 gto:sta joka on yksi kauneimmista ferrareista kautta aikojen minun mielestä
http://www.ultimatecarpage.com/car/169/Ferrari-288-…
Olin sanomassa ihan samaa. Aika-ajoissa tehot päälle 1500 hv jo 80-luvulla. Lieköhän tehoa kuristettu samalla tavalla kuin WRC-autoissa?
Ja Ferrarilta tulee Enzon seuraaja turbokoneella. Amedeo Felisa on tuollaisia vinkkejä jakanut jo pitkään. …
sjvirt:
Kyllä, niitä "joitakin" maita on mm. Saksa ja Sveitsi!
Kyseessä on Volkswagen Fox eli vanhoista konserniosista Brasiliassa koottu kehitysmaihin suunnattu malli. http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/f…
Skoda ei tosiaan ole Daciaa vastaava halpismerkki. Mielestäni Skoda ei enää nykyään ole minkäänsortin halpamerkki.
Tokihan äkkiä tuollaisen halpismerkin perustaisi. VW itseasiassa myy joissakin maissa erittäin huokeita halpa-autoja omalla bränd…
Työsuhdeauto on tietyllä tapaa huoleton. Itselläni työsuhdemenopelin pitäminen ei ollut siitä kiinni, että se olisi halvempi kuin oma auto.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että on ihan helvetisti ihmisiä joilla sitä rahaa on, mutta ajelevat vaik…
Oho! En ollut edes lukenut tuota Mike Crossin kommenttia. Luonnehdintani omien havaintojeni pohjalta meni siis aikalailla nappiin.
Autoexpressissä samanlaiset havainnot pidennetyistä malleista. Saksalaiset mukavuuspainotteisempia ja Jaguar enem…
Joo, Quattroporte edelleenkin upeimman näköinen. XJ ihan hieno, mutta ei samalla tavalla päät kääntävä.
Valmistusfilosofiassa noissa lienee kuitenkin jotain samaa. Jaguar mielestäni asettuu johonkin saksalaisten varsin konservatiivisten luksus…
Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, niin Volkswagen Amarokiin on valittavissa peräti kolmella eri vetotavalla. On takaveto, kytkettävä neliveto sekä Torsen.
Eli lisääpä tuo listaasi.
Fordissa taitaa olla vääntöä rajoitettu ensimmäisellä vahteella. Näkyy tuosta ajasta. Suuremmilla pykälillä meno on etuvetoiseksi aika mielipuolista.
Eikai tuo Seat nyt perus Cupra ollut? Itse olettaisin Cupra R:ää tuohon seuraan.
Seatin …
Ei. Katsoppa mitä Scirocco R:stä on kirjoitettu. Se on pirun erinomainen peli, kestää vertailun melkein mihin vaan. Samoin rellulla on aina ollut hyviä sportteja. Lisäksi piste-erot todella pieniä.
Jos nyt jotain kummllista pitää löytää, niin M…
Itsekin ajan GM:n vehkeellä. Siltikin jaksaa ihmetyttää tuo sinun riekkumisesti. Skodaa on joka ketjussa haukuttava ja joka toisessa ketjussa tuotava esiin sitä Insignian auvoa. Ihan hienoa jos pidät autostasi. Jos joku tykkää Superbista se ei liene…
Ihan haluttavaltahan tuo myyntilukujen perusteella vaikuttaa.
Jos sinä et pidä, ok. Itse ainakin näen tuon huomattavasti vaikkapa sitä Insigniaa haluttavampana.
No onhan Superbissa muitakin mainioita ominaisuuksia kuin tilat. Jos verrataan vaikka siihen Insigniaan, niin tarjoaahan Superb esimerkiksi pääosin paremmat koneet, paremmat vaihteistot ja paremman laatuvaikutelman. Nämä siis ihan minun näkökulmasta…
AkiK:
Fiat 500 on siinä mielessä kyllä aito retro, että kummoinen se ei ole myöskään ajaa. Sekin on siis säilytetty vanhasta mallista.
Aika moni autokriitikko on kanssasi vallan eri mieltä.
Nano lienee ihan puhtaalta pöydältä piirretty. Tokihan siellä varmasti on samoilta alihankkijoilta kamaa kuin muissakin autoissa. Nano oli vaan esimerkki, että tuolla sapluunalla saadaan kyllä tuotantokuluiltaan erittäinkin halpa auto mikäli halutaa…
Keskimoottorinen oli Clio V6 joo. Pirullisen kiehtova menopeli.
Kyllähän tuollaisessa takamoottorisessa takavetoisessa sitä paitsi pystytään komponentteja aika paljon jakamaan. Johan Tata Nano osoittaa, että auton voi tuolla sapluunalla tehdä t…
Kyllähän rellulta löytyy 2000-luvun puoleltakin takavetoinen malli Cliosta. Renault Clio V6:
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsHistory/Renault-Clio-V6-Renaultsport-255/205527/
Oli muistaakseni järkyttävän hintainen aikanaan. Eli…
Lefa:
Jännä miten autoilijoiden tarpeet vaihtelevat. Itse ajelin kesällä viitisensataa kilometriä 90-heppaisella Focus Econeticillä, enkä muista kertaakaan kaivanneeni enempää voimaa, päinvastoin se tuntui hyvinkin pirteältä. Oma Fiestani tai…