Ainakin ilmoitettujen arvojen valossa Saabit on hitonlaiskoja tehoon nähden ja jumalattomiajuoppoja. Näin siis automaattivaihteiset. Uudessa 9-5ssä näyttäisi suunta jatkuvan.
Yrityksissä kun liisaripolitiikka menee nykyään co2 pohjaisena niin eipä ole pelkoa 9-5 hankinnasta.
Niin mitkä muut? Jos moottori tarjoaa paremman suorituskyvyn, suuremman alaväännön ja pienemmän kulutuksen, niin mitä muuta siltä vaaditaan, mahtavat soundit?
En ole kovin varma edes tuosta taloudellisuudesta ja kulutuksesta. Voihan olla, että se pärjää hyvin bemarin pienimpiä ja/tai "kuristettuja" kutoskoneita vastaan.
Kyseessä oli 523 BMW E39 eli 2.5litrainen "vuoden moottoriksi" valittu vs Saabin 2.3l
NHB:
Saab siis kuluttaa jonkin verran Bemaria enemmän ja Saabin ohituskiihtyvyys tietyllä vaihteella on jonkin verran parempi. Mun mielestä noilla tiedoilla on hankala valita voitajaa. Saab saa myös miinusta karkeasta käynnistä.
TM:n testissä erot olivat sellaiset kuin kerroin. Kyseessä oli vielä automaattivaihteiset mallit ja Saabissa vain 4-vaihteinen loota. Käyntiäänissä häviää taatusti, eihän 6:n hurinaa voita mikään.
Ainakin ilmoitettujen arvojen valossa Saabit on hitonlaiskoja tehoon nähden ja jumalattomiajuoppoja. Näin siis automaattivaihteiset. Uudessa 9-5ssä näyttäisi suunta jatkuvan.
Kyseessä oli vertailut vuodelta 98 ja 01. Sen jälkeen Saba on jäänytkin kelkasta. Eikä vanhalla 4-vaihteisella automaatilla pärjätä kaupunkiajossa tai suorituskyvyssä kilpailijoiden 6 vaihteisille.
Pakottiko GM Saabin käyttämään halvalla valmistettuja konsernikoneitaan, jotka ovat tunnetusti olleet kehityksen kärjestä kaukana! Oliko Saabin koneet kalliimpia, joten ison konttorin laskutaitoinen määräsi ne korvattavaksi halvemmilla! Sen jälkeen ei Saab ole pärjännyt missään testeissä!
Niin tähän väliin pieni arvoitus. Mistäköhän tulee moottorit uusiin SAABeihin v. 2012 alkaen, BMW kenties?
En oikein tuota hekotustasi ymmärtänyt - Saab on pieni valmistaja tekemään kaikkea itse. Minusta tuo on Victor Mullerin sanoin luottamuksenosoitus BMW:ltä vastuullisen ja elinkelpoisen yhteistyökumppanin suuntaan.
Jonka kehityskustannukset ovat ilmeisesti sittenkin liikaa BMW:n kaltaiselle pienelle valmistajalle jonka myynti ei keskity paljonkaan pieniin autoihin?
Hyvä vaihtoehto Volvon ja Saabin dieseleihin olisi yhteistyö PSA:n tai Fiatin kanssa. Molemmat tekevät hyviä dieselkoneita, eikä kummallekaan ole haitaksi jos niitä löytyisi vaikkapa Volvon keulalta (löytyyhän niitä nytkin, pienemmät Volvon dieselit).
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
Niin ja ehkä jotkut haluavat, että auto menee suoralla tiellä suoraan kaitsematta
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
Niin ja ehkä jotkut haluavat, että auto menee suoralla tiellä suoraan kaitsematta
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
Niin ja ehkä jotkut haluavat, että auto menee suoralla tiellä suoraan kaitsematta
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
Niin ja ehkä jotkut haluavat, että auto menee suoralla tiellä suoraan kaitsematta
Surullinen tuo BMW:n asema Suomessa, auto on varmaankin ihan hyvä, mutta kun merkillä on tämmöinen "oudon linnun" maine takavetoineen ja ihmeellisine muotoiluineen, niin en oikein usko siihen, että BMW koskaan saavuttaa oikein kunnon jalansijaa Suomessa. Outous, takaveto ja ihmeellinen muotoilu ovat varmaan sellaisia seikkoja, hinnan ohella, minkä vuoksi BMW ei oikein jaksa kiinnostaa tavallista tallaajaa Suomessa, auto on varmaan monelle semmoinen vähän "Saksan ihme".
Mr Derrick, nyt en ihan osannut tulkita tuota viestiäsi. Oliko tuo hienovaraista sarkasmia vai totisinta totta?
Onhan toki niin, että takavetoisuus rajaa osan potentiaalisia asiakkaita pois, hinta varmaan suuremman osan. Meillä jäi BMW ostamatta talviominaisuuksien (silloin ei ollut tarjolla 320d xDrivea) ja ulkonäön vuoksi. Bemarikuski-imago puhutti myös.
Surullinen tuo BMW:n asema Suomessa, auto on varmaankin ihan hyvä, mutta kun merkillä on tämmöinen "oudon linnun" maine takavetoineen ja ihmeellisine muotoiluineen, niin en oikein usko siihen, että BMW koskaan saavuttaa oikein kunnon jalansijaa Suomessa. Outous, takaveto ja ihmeellinen muotoilu ovat varmaan sellaisia seikkoja, hinnan ohella, minkä vuoksi BMW ei oikein jaksa kiinnostaa tavallista tallaajaa Suomessa, auto on varmaan monelle semmoinen vähän "Saksan ihme".
Eiköhän se ole hinta, joka rajaa monet halukkaat Bemarin ulottuvilta. Kun Bemarin varustelee keskiverto perheauton tasoon, niin hinta on jo lähes kaksinkertainen tuohon viimeksi mainittuun nähden (hieman liioitellen).
Yhtä hyvin voisi sanoa, että monella jää Volvo tai Audi etuvetoisuuden takia kauppaan.
Eiköhän se ole hinta, joka rajaa monet halukkaat Bemarin ulottuvilta. Kun Bemarin varustelee keskiverto perheauton tasoon, niin hinta on jo lähes kaksinkertainen tuohon viimeksi mainittuun nähden (hieman liioitellen).
Yhtä hyvin voisi sanoa, että monella jää Volvo tai Audi etuvetoisuuden takia kauppaan.
Takavetoisuushan on nimenomaan etu premium-luokassa. Kaikessa kilpailussa pitää erottua massasta. Takaveto on yksi tekijä, joka erottaa Bemarin Volkkarista. Kun myyntilukuja katsoo, niin huomaa Bemarin strategian toimivan toimivan vähintäänkin hyvin. Bemari on luokkansa suurin valmistaja. Nissanille ja Toyotallekin olisi varmasti halvempaa valmistaa premium-luokan mallinsa etuvetoisina. Silti takaveto tuntuu olevan näidenkin valmistajien suosiossa.
Pakottiko GM Saabin käyttämään halvalla valmistettuja konsernikoneitaan, jotka ovat tunnetusti olleet kehityksen kärjestä kaukana! Oliko Saabin koneet kalliimpia, joten ison konttorin laskutaitoinen määräsi ne korvattavaksi halvemmilla! Sen jälkeen ei Saab ole pärjännyt missään testeissä!
No ainakin isuzun 3-litrainen kuutosdiesel oli käsittääkseni aika susi. Nythän kuutoskonetta ei vielä ole saatavilla, varmaan pian on....
No ainakin isuzun 3-litrainen kuutosdiesel oli käsittääkseni aika susi. Nythän kuutoskonetta ei vielä ole saatavilla, varmaan pian on....
Meinaatko, että Saabilla yrittäisivät pultata takavetoisen auton suoran kutosen etuvetoauton keulalle? Ja uskotko Saabilla olevan käyttöä yli 220-240 hv dieselmoottorille?
No ainakin isuzun 3-litrainen kuutosdiesel oli käsittääkseni aika susi. Nythän kuutoskonetta ei vielä ole saatavilla, varmaan pian on....
Meinaatko, että Saabilla yrittäisivät pultata takavetoisen auton suoran kutosen etuvetoauton keulalle? Ja uskotko Saabilla olevan käyttöä yli 220-240 hv dieselmoottorille?
ei varmaan mahdu aivan helpolla vaihteistoineen.
hyvin harvalla on tarve noille mootoreille,mutta moottori paletin pitäisi olla edes lähellä kilpailijoiden päämalleja.
No ainakin isuzun 3-litrainen kuutosdiesel oli käsittääkseni aika susi. Nythän kuutoskonetta ei vielä ole saatavilla, varmaan pian on....
Tuskin ainakaan diesel-kuutoskonetta tänä päivänä mihinkään tarvitaan?
Olet tismalleen oikeassa siinä ettei kuutoskonetta mihinkään tarvita, mutta sehän ei ole se pointti laisinkaan. Jos kilpaillaan samoista ostajista kuin sakemannit, niin isompi diesel tarvitaan kuin nelosdiesel, olipa tarvista tahi ei.
Ainakin ilmoitettujen arvojen valossa Saabit on hitonlaiskoja tehoon nähden ja jumalattomiajuoppoja. Näin siis automaattivaihteiset. Uudessa 9-5ssä näyttäisi suunta jatkuvan.
Yrityksissä kun liisaripolitiikka menee nykyään co2 pohjaisena niin eipä ole pelkoa 9-5 hankinnasta.
GTAm:
Niin mitkä muut? Jos moottori tarjoaa paremman suorituskyvyn, suuremman alaväännön ja pienemmän kulutuksen, niin mitä muuta siltä vaaditaan, mahtavat soundit?
NHB:
Kyseessä oli 523 BMW E39 eli 2.5litrainen "vuoden moottoriksi" valittu vs Saabin 2.3l
NHB:
TM:n testissä erot olivat sellaiset kuin kerroin. Kyseessä oli vielä automaattivaihteiset mallit ja Saabissa vain 4-vaihteinen loota. Käyntiäänissä häviää taatusti, eihän 6:n hurinaa voita mikään.
kello68:
Kyseessä oli vertailut vuodelta 98 ja 01. Sen jälkeen Saba on jäänytkin kelkasta. Eikä vanhalla 4-vaihteisella automaatilla pärjätä kaupunkiajossa tai suorituskyvyssä kilpailijoiden 6 vaihteisille.
Useimmissä testeissä turbosaabit ovat kiihtyneet huomattavasti tehtaan ilmoituksia ripeämmin.
Pakottiko GM Saabin käyttämään halvalla valmistettuja konsernikoneitaan, jotka ovat tunnetusti olleet kehityksen kärjestä kaukana! Oliko Saabin koneet kalliimpia, joten ison konttorin laskutaitoinen määräsi ne korvattavaksi halvemmilla! Sen jälkeen ei Saab ole pärjännyt missään testeissä!
Luultavasti. GM on planeetan parhaita badge engineeringissä. Halusivat rahastaa brandin kuluttaja-arvon, eivät tietotaitoa.
GM:n koneilla ei Saabilla ole minkäänlaista toivoa tulevaisuudesta; kai se on pakko?
Hm:
En oikein tuota hekotustasi ymmärtänyt - Saab on pieni valmistaja tekemään kaikkea itse. Minusta tuo on Victor Mullerin sanoin luottamuksenosoitus BMW:ltä vastuullisen ja elinkelpoisen yhteistyökumppanin suuntaan.
Heinzman:
1.6 litrainen bmw/pösö moottori...
No pösön saa tuolla 1.6 turbolla edullisemmin kuin bemarin jos se nyt koneesta on kiinni.
Taitaapa aika monelle RC-Z vs. Mini olla ihan oikea tilannekin.
GTAm:
Jonka kehityskustannukset ovat ilmeisesti sittenkin liikaa BMW:n kaltaiselle pienelle valmistajalle jonka myynti ei keskity paljonkaan pieniin autoihin?
Hyvä vaihtoehto Volvon ja Saabin dieseleihin olisi yhteistyö PSA:n tai Fiatin kanssa. Molemmat tekevät hyviä dieselkoneita, eikä kummallekaan ole haitaksi jos niitä löytyisi vaikkapa Volvon keulalta (löytyyhän niitä nytkin, pienemmät Volvon dieselit).
No, eikös ne Saabin dieselit ole juuri Fiatilta kotoisin? Toisaalta, voi olla, että Saab haluaa ne BMW:ltä!
HM:
Niin. Oisko se sitten niin, että on ihmisiä joille ei vaikka Bemarin muotoilu aiheuta ihastusta? Eikö se ole autohommien suola kun on mahdollista valita omansa ihan haluamillaan kriteereillä. Baijerista tulee paljon Suomen talvessa vaikkapa tuota Saabia hankalampia autoja mutta silti niitä ostetaan.
KonstaKoo:
Niin ja ehkä jotkut haluavat, että auto menee suoralla tiellä suoraan kaitsematta
viltteri valjami:
Niin, saattaahan sellaisiakin olla
KonstaKoo:
Oisko tuossa yksi sellainen, tosin vähän kallis
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2010092012338508_at.shtml
Peri Arvo:
Saattaispa olla.
Surullinen tuo BMW:n asema Suomessa, auto on varmaankin ihan hyvä, mutta kun merkillä on tämmöinen "oudon linnun" maine takavetoineen ja ihmeellisine muotoiluineen, niin en oikein usko siihen, että BMW koskaan saavuttaa oikein kunnon jalansijaa Suomessa. Outous, takaveto ja ihmeellinen muotoilu ovat varmaan sellaisia seikkoja, hinnan ohella, minkä vuoksi BMW ei oikein jaksa kiinnostaa tavallista tallaajaa Suomessa, auto on varmaan monelle semmoinen vähän "Saksan ihme".
Mr Derrick, nyt en ihan osannut tulkita tuota viestiäsi. Oliko tuo hienovaraista sarkasmia vai totisinta totta?
Onhan toki niin, että takavetoisuus rajaa osan potentiaalisia asiakkaita pois, hinta varmaan suuremman osan. Meillä jäi BMW ostamatta talviominaisuuksien (silloin ei ollut tarjolla 320d xDrivea) ja ulkonäön vuoksi. Bemarikuski-imago puhutti myös.
Derrick:
Eiköhän se ole hinta, joka rajaa monet halukkaat Bemarin ulottuvilta. Kun Bemarin varustelee keskiverto perheauton tasoon, niin hinta on jo lähes kaksinkertainen tuohon viimeksi mainittuun nähden (hieman liioitellen).
Yhtä hyvin voisi sanoa, että monella jää Volvo tai Audi etuvetoisuuden takia kauppaan.
TC05:
Takavetoisuushan on nimenomaan etu premium-luokassa. Kaikessa kilpailussa pitää erottua massasta. Takaveto on yksi tekijä, joka erottaa Bemarin Volkkarista. Kun myyntilukuja katsoo, niin huomaa Bemarin strategian toimivan toimivan vähintäänkin hyvin. Bemari on luokkansa suurin valmistaja. Nissanille ja Toyotallekin olisi varmasti halvempaa valmistaa premium-luokan mallinsa etuvetoisina. Silti takaveto tuntuu olevan näidenkin valmistajien suosiossa.
NHB juuri näin!
Nasse:
No ainakin isuzun 3-litrainen kuutosdiesel oli käsittääkseni aika susi. Nythän kuutoskonetta ei vielä ole saatavilla, varmaan pian on....
Ammattilainen:
Tuskin ainakaan diesel-kuutoskonetta tänä päivänä mihinkään tarvitaan?
Ammattilainen:
Meinaatko, että Saabilla yrittäisivät pultata takavetoisen auton suoran kutosen etuvetoauton keulalle? Ja uskotko Saabilla olevan käyttöä yli 220-240 hv dieselmoottorille?
NHB:
ei varmaan mahdu aivan helpolla vaihteistoineen.
hyvin harvalla on tarve noille mootoreille,mutta moottori paletin pitäisi olla edes lähellä kilpailijoiden päämalleja.
Heinzman:
voisihan joku tuon vaikka lukea niin että bemulla menee huonosti kun joutuvat moottoreita myymään....
finman:
Millä logiikalla tuollaista päättelet? Eikö tuotteidensa myyminen ole jokaisen valmistajan tärkein tavoite?
TC05:
Olet tismalleen oikeassa siinä ettei kuutoskonetta mihinkään tarvita, mutta sehän ei ole se pointti laisinkaan. Jos kilpaillaan samoista ostajista kuin sakemannit, niin isompi diesel tarvitaan kuin nelosdiesel, olipa tarvista tahi ei.