Poimintoja sanomalehdistä, Osa II

1844 kommenttia
1303133353662
  • Opelixi:

    Mielestäni jo vastasin tuohon ("Miten muotoilisit kampanjan?&quot:wink:.




    Kysymys tarkkaan ottaen, niin et vastannut. Mutta olkoot, ei väliä enää...



    Väitätkö sinä ettei tässä sitten olisi resurssit kyseessä?



    Opelixi:

    Syytit muita jeesustelusta, kun itse sorruit siihen.




    Niinkö? No, pakkohan sinun on ainkakin yrittää esittää asia niin. Käännetäänpäs homma sitten näin, jos ymmärtäisit paremmin:

    sinä olet "soini" ja minä "katainen". Kumpi jeesustelee enempi? Kumpi on realistisempi, siitä on kyse nyt ainakin.



    Ei ollenkaan siitä, etteikö meillä varmaan olisi hyvä tahto tämän asian suhteen. Ja molemmat varmasti halutaan rahankäytön

    painopisteisiin muutoksia.



    Opelixi:

    Se, että joku auktoriteettia omaava vetoaisi näihin sairaisiin ei vaadi minkäänlaisia resursseja.




    Kannattaisi etsiä kouraan se IS josta oli eilen puhetta. Asioilla kun voi olla eri näkökulmia.



    Luuletko, että itsemurhakuskien määrä loppuisi, jos kaikki kameratolpat poistettaisiin ja rajoitukset palautettaisiin?



    Opelixi:

    Sen sijaan väitän, että ne eivät lisääntyisi, vaikka noin tehtäisiin.




    Miksi noin kokonaisedullista konstia ei sitten käytettäisi? Aihepiirejähän voisi olla sitten vaikka mitä:

    - alkoholiongelmat

    - liikenneongelmat

    - mielenterveysongelmat

    - koulukiusausongelmat

    - .....



    Auktoriteettia kehiin vaan??



    Opelixi:

    Paraneeko poliisin resurssit, jos nopeusrajoituksia lasketaan? Entä promillerajan kohdalla? Väitän, että poliisien resursseja kuluu entistä enemmän molempien kohdalla.




    Uusin www.teknari.fi käsittelee toivomiasi painopisteasioita. Media ja päättäjäthän tosin vaikenevat näistä asioista....



    Vastasitko siihen, että kuinka vastaanottavaisiksi kuvittelet itsarikandidaattien olevan sinun haluamillesi "parannuksille"?



    Opelixi:

    Kuvittelen, että siitä ei ainakaan olisi haittaa. Mitä jos sinä vastaisit vuorostasi?




    Minä taas voisin kuvitella että asia kärsisi inflaation jossakin vaiheessa ja varsinkin ajan kanssa.



    Ja edelleen olen sitä mieltä ettei itsaria harkitseva varmasti jaksa pähkiä toivomiasi asioita. Joidenkin mielestä tuollaista voidaan pitää suorastaan markkinointina hoitaa itsensä päiviltä juuri tuolla tavoin (jos siitä aiheesta satuttaisiin silä kertaa "kampanjoimaan" ).



    Kaksiteräinen miekka siis!

      
  • "Rakkausdraama johti kahden kuolemaan kolarissa"



    "Hurjastelu moottoritien väärällä kaistalla johti tiistaina Haminassa kahden auton kolariin, jossa kuoli kaksi ihmistä. Väärää kaistaa tulleen auton nopeus oli onnettomuushetkellä aamukuuden jälkeen noin 200 kilometriä tunnissa, kertoi rikoskomisario Timo Kuokkanen."



    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050115517581_uu.shtml



    Poliisi oli saanut asiasta vihjeen ja syyllinen oli jo kertaalleen osunut vastaantulijaan. Tiedot ovat varsin puutteelliset eikä syyllisen lähtöpaikkaa kerrottu, mutta herää kysymys olisiko tuon kaltaisista tapauksista syytä varoittaa radiokanavilla?

      
  • Opelixi:

    ...herää kysymys olisiko tuon kaltaisista tapauksista syytä varoittaa radiokanavilla?


    Kysymykseen vastaamiseksi pitäisi myös tietää, mitä ko. tielläliikkujien pitäisi tehdä kun tuon tiedon saavat.



    EDIT: Jos esim. vastaantulija ei voi välttää enää mahdollista törmäystä poistumalla seuraavasta liittymästä, auttaisiko törmäyksessä jos nostaisi oman nopeutensa sitä ennen 300 km/h tasolle?

      
  • mikahe:

    Opelixi:
    ...herää kysymys olisiko tuon kaltaisista tapauksista syytä varoittaa radiokanavilla?

    Kysymykseen vastaamiseksi pitäisi myös tietää, mitä ko. tielläliikkujien pitäisi tehdä kun tuon tiedon saavat.




    Kukin päättäkööt ihan itse. Minulle ainakin riittäisi tieto, että lähistöllä on hullu liikkeellä.



    Tarkkailen kyllä vastaantulijoita aina ajaessani, mutta moottoritiellä ei välttämättä joka hetki ole mielessä, että joku saattaa tulla 200km/h vastaan omalla kaistalla.

      
  • Opelixi:

    Minulle ainakin riittäisi tieto, että lähistöllä on hullu liikkeellä.


    Tuo tieto lienee aina käytettävissä. Mutta miten sitä pitäisi hyödyntää?

      
  • mikahe:

    Opelixi:
    Minulle ainakin riittäisi tieto, että lähistöllä on hullu liikkeellä.

    Tuo tieto lienee aina käytettävissä. Mutta miten sitä pitäisi hyödyntää?




    Minulle on ihan sama, vaikka sinä et sitä tietoa osaisi hyödyntää. Minä osaan ja jos viittaat siihen, että aina pitäisi olettaa, että vastaantulija haluaa ajaa kolarin kanssasi, niin sitten lukuisat hirvivaara ym. varoituskyltit voi poistaa, koska ainahan on mahdollista, että hirvi tulee tielle tai lähistöllä on leikkiviä lapsia jne.



    Tiedon saatuasi voisit ihan aluksi moottoritiellä ajaessasi vaikka hieman pudottaa omaa nopeuttasi ja tarkkailla normaalia kauemmaksi eteenpäin. Lisäksi vastaantulijan valot/keula ei tulisi täytenä yllätyksenä, vaan sen nähdessään voisi vaikka ajaa rauhallisesti ulos tieltä. Todennäköisesti vihollinen etsii toisen uhrin, kuin yrittäisi törmätä ojassa olevaan 200km/h. Samalla voisit tarttua puhelimeen ja informoida hätäkeskusta kyseisen hullun liikkeistä.

      
  • Opelixi:

    mikahe:
    Opelixi:
    Minulle ainakin riittäisi tieto, että lähistöllä on hullu liikkeellä.

    Tuo tieto lienee aina käytettävissä. Mutta miten sitä pitäisi hyödyntää?


    Minulle on ihan sama, vaikka sinä et sitä tietoa osaisi hyödyntää. Minä osaan


    No onko tuosta taidostasi jotain näyttöä vai onko se yleistä sanahelinää?

      
  • Kumppani:

    Kaksiteräinen miekka siis!


    Nykyiseen yksiteräiseen ainoastaan syyttömiin ulkopuolisiin kohdistuvan sijaan myös itsemurhaajakandidaatteihin kohdistuva kaksiteräinen uhka olisi minusta selkeä parannus, kunhan vain keksisi mikä se uhka voisi olla.



    Valitettavasti itsensä ja muiden surmaamiseen valmista on hankala painostaa yhteiskunnan perinteisin painostuskeinoin.



    Mutta arvaan, että osa ratkaisua voisi olla sen väärinkäsityksen korjaaminen, että vastaantuleva auto olisi mukamas pelkästään tuhovoima, johon voi törmätä ilman sivuvaikutuksia.



    Autoitsemurhaajalta taitaa jäädä ymmärtämättä, että itsemurhapommittajan tavoin hän on liikkeellä tapon yrityksessä?

      
  • mikahe:

    Opelixi:
    mikahe:
    Opelixi:
    Minulle ainakin riittäisi tieto, että lähistöllä on hullu liikkeellä.

    Tuo tieto lienee aina käytettävissä. Mutta miten sitä pitäisi hyödyntää?


    Minulle on ihan sama, vaikka sinä et sitä tietoa osaisi hyödyntää. Minä osaan

    No onko tuosta taidostasi jotain näyttöä vai onko se yleistä sanahelinää?




    En ole vielä saanut varoitusta lähistöllä liikkuvista mielenvikaisista. Minulle tuollaisesta tiedosta olisi hyötyä, mutta jos sinä et osaisi sitä hyödyntää millään tavalla, vaikka jo edellä annoin pari vinkkiä, niin tätä keskustelua lienee turha jatkaa kanssasi.

      
  • Lainaus YLE:n nettisivulta:



    ….....



    Pääuutiset



    Kotimaa klo 7:58

    Veneilijät laiminlyövät katsastuksen



    Suurin osa vesillä tapahtuvista onnettomuuksista sattuu katsastamattomille veneille. Yleensä veneissä hätäraketit ovat vanhentuneita tai sammuttimet tarkistamatta.



    .........



    Uutinen ei liity autoihin eikä maantieliikenteeseen, mutta koska vesiliikenteelle ei ole omaa osastoa, uutista toivottavasti voi poikkeuksellisesti käsitellä otsikon "poimintoja sanomalehdistä" alla.



    En tiedä, miten itse kukin tuon tyyppisen uutisen tulkitsee, mutta minun mielestäni se on peiteltyä propagandaa, joka tarkoitusperät kohdistuvat johonkin aivan muuhun kuin veneilyn turvallisuuteen. Uutisen kirjoittaja ei ehkä ole itse edes miettinyt asiaa.



    Propaganda tähtää ehdottomaan lainkuuliaisuuteen ja esivallan sokeaan tottelemiseen. Uutisen piiloviesti on seuraava: Jos et noudata määräyksiä prikulleen, vaarannat turvallisuutesi. Poliisi, joka ratsaa ja sakottaa sinua, toimii vain sinun ja läheistesi parhaaksi. Kumarra ja kiitä poliisia, vaikka et itse tätä vielä ymmärtäisikään.



    Uutisen piiloviesti on se, että hätärakettien vanhentuminen ja sammuttimen tarkastamattomuus ja veneen katsastamattomuus lisäisi oleellisesti onnettomuuden vaaraa. Tätä ei suoraan sanota, mutta tällä tavalla lukija todennäköisesti uutisen alitajunnassaan tulkitsee. Todellisuudessa syy siihen, miksi suurin osa vesillä tapahtuvista onnettomuuksista sattuu katsastamattomille veneille, on se, että suurin osa veneistä on katsastamattomia. Katsastamattomuus ei ole onnettomuuksia aiheuttava syy.



    On mahdollista, että katsastetut veneet ovat suhteellisesti harvemmin osallisina onnettomuuksissa, mutta tässäkään tapauksessa katsastus ei vaikuta asiaan, vaan kyse on siitä, että ihmiset joiden veneet on katsastettu, ovat purjehdusseuroihin kuuluvia aktiiviveneilijöitä, jotka suhtautuvat veneilyyn ja sen turvallisuuteen vakavammin kuin seuroihin kuulumattomat ”tavalliset” veneilijät. Merimieskulttuuri ratkaisee, ei katsastus.



    Mitä kahteen uutisessa mainittuun asiaan – rakettien vanhenemiseen ja sammuttimien tarkastamiseen – tulee, niin ainakin sisävesillä kumpikin asia on täysin merkityksetön. Suomen merenkulun historiassa ei ole todennäköisesti vielä kertaakaan tarvittu hätäraketteja sisävesillä tapahtuvassa veneilyonnettomuudessa, ja vielä vähemmän niitä tarvitaan nykyisin, kun jokaisella ihmisellä on taskussaan kännykkä. Raketit ovat yhtä tarpeellinen kuin radiolähetin, jolla voi kutsua marsilaiset apuun. Avomerellä, jonne kännykkäverkko ei ulotu, hätäraketilla voi olla vielä merkitystä.



    Sama koskee sammuttimia ja niiden vuosittaista tarkastamista. Autopaloja tapahtuu usein, ja ne vaativat silloin tällöin kuolonuhreja, koska onnettomuustapauksissa palavaan autoon voi jää loukkoon. Henkilöautoissa ei kuitenkaan jostakin käsittämättömästä syystä vaadita sammutinta. Venepalot ovat harvinaisempia, ja veneestä pääsee pois, jos palo syttyy. Ranta on sisävesillä aina melko lähellä. Kuoleminen venepalossa on äärimmäisen harvinaista. Erityisesti tietyn tyyppisiä veneitä, joissa pakollinen sammutin vuositarkastuksineen kuitenkin vaaditaan, ei käytännössä pala koskaan. Tällaisessa aluksessa vuositarkastuksen laiminlyöminen vaarantaa veneilijän turvallisuuden saman verran kuin liikkuminen ulkona ilman meteoriittikypärää.



    Jauhesammuttimen tarkastaminen ei ole maksun perimisen ja leiman liimaamisen lisäksi muuta kuin painemittarin ja vivuston silmämääräinen vilkaisu sekä sammuttimen kopistelua, jotta sisällä oleva jauhe pysyy irtonaisena. Kuka tahansa pystyisi itsekin tekemään tällaisen ”tarkastuksen”. Olen monta kertaa katsonut vierestä, kun se tehdään. Suurin aika menee tarran liimaamiseen ja kuitin kirjoittamiseen. Vaikka toimenpide on näin mitätön, ihmisiä sakotetaan siitä, että sammutinta ei ole maksun perimiseen ja ALV:n tilittämiseen ja tarran liimaamiseen valtuutettu henkilö tarkastanut. Jos poliisin tehtävä on palvella ihmisiä (mikä vitsi), eikö poliisi voisi käyttää sakon kirjoittamiseen kuluvan ajan edellä mainitun tarkastuksen tekemiseen. Kääntelisi vähän pönttöä, kopauttaisi sitä pari kertaa, ja toivottaisi hyvää matkaa.

      
  • "Tammikuussa 11-vuotias tyttö jäi rattijuopon uhriksi Helsingissä, nyt saman ikäinen tyttö kuoli Lapinlahdella. Ryhtyykö hallitus erityistoimiin?



    - Aktiivitoimiin olisi pitänyt ryhtyä jo. Rattijuopumusasiaa on vellottu vuosikausia ilman, että mitään radikaalimpaa on saatu aikaiseksi."




    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050515530417_uu.shtml



    Onhan se hienoa, että arvoisa liikenneministerikin on asian huomannut kaikilta verojenkorottamis kiireiltään. Harmi vain, että aina pitää tapahtua jotai ikävää ennenkuin asioihin herätään. Nämä tapaukset eivät vain poistu ruuhkamaksuilla eikä pönttökameroilla.



    Edellinen pikkutyttö jäi 7 kertaa ratista kärähtäneen alle ja tämän toinenkin oli uusija, jonka "Lähiseudun asukkaat tiesivät heti onnettomuuden jälkeen, kuka yliajaja oli"

    Kyseessä ei siis liene mikään hetken päähänpisto, vaan pinttynyt tapa.



    Jälkimmäisessä voi toki vierittää syytä "lähiseuden asukkaillekin", kun eivät ole ilmiantaneet kyseistä henkilöä, mutta edellisessä syy oli täysin munattomien tuomareiden.



    Onkohan Liikkuvan poliisin lakkauttaminen ministerin mielestä riittävän "radikaali" temppu?

      
  • "Iäkäs mies (80) ajoi junaradan puomeja päin ja jäi autollaan matkustajajunan alle Vähässäkyrössä."



    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050815546182_uu.shtml

      
  • "Rekka ja auto kolaroivat - 21-vuotias nuorukainen kuoli"



    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051215565796_uu.shtml

      
  • "Bemarit kaahasivat Turussa - jopa 200 km/t mitattiin"



    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/bemarit-kaahasivat-turussa---jopa-200-kmt-mitattiin/art-1288468766247.html



    Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.

      
  • Opelixi:

    Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.




    Ajoittain hymyilyttää nuo sun johtopäätöksesi.



    Jos olisi 20 (+/-) minkä tahansa merkkistä autoa kisaamassa Turkuun, kuvitteletko ettei merkkiä olisi mainittu?



      
  • Kumppani:

    Opelixi:
    Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.


    Ajoittain hymyilyttää nuo sun johtopäätöksesi.

    Jos olisi 20 (+/-) minkä tahansa merkkistä autoa kisaamassa Turkuun, kuvitteletko ettei merkkiä olisi mainittu?




    Mikä siinä Kumppani on, että et koskaan ymmärrä lukemaasi ja olet aina kyselemässä?



    En tietenkään tarkoittanut juuri kyseistä lööppiä, vaan yleisesti. Siksi kirjoitinkin, että se muistetaan AINA mainita.

      
  • Opelixi:

    Ajoittain pistää hymyilyttämään nuo lööpit. Jos osallisena on ollut BMW merkkinen auto, niin se muistetaan aina mainita.






    Syytäkin kyseisessä tapauksessa mainita. Kyseessä kun ei ollut yksittäinen vatipää teinibemarillaan, vaan niitä oli parisenkymmentä kappaletta.



    Haiskahtaa BTCF:ltä ja Kalajoelta. Tällä kertaa onneksi ilman uhreja.



    Ovat aikaisemminkin ansioituneet:



    https://www.youtube.com/watch?v=8dJEn3gCVvY



    Kyseistä bemaria kuulemma markkinoitiin foorumilla ihan kunniamaininnoin osallistumisesta kyseiseen videoon.

      
  • Opelixi:

    Mikä siinä Kumppani on, että et koskaan ymmärrä lukemaasi ja olet aina kyselemessä?

    En tietenkään tarkoittanut juuri kyseistä lööppiä, vaan yleisesti. Siksi se kirjoitinkin, että se muistetaan AINA mainita.




    Mikä siinä on Opelixi kun et koskaan ymmärrä, milloin yleistetään ja milloin ei? Ei kyse ole ymmärtämisestä, eikä muistamisesta, vaan kerrankin oli syytä mainita. Muihin viittaamisi kertoihin kun et ottanutkaan kantaa.



    Minä kun en ihmetellyt nimenomaan kyseisen lööpin tapauksessa yhtään, että auton merkki mainittiin. Enkä olisi vaikka olisi ollut Lada, tai Opel!

      
  • "Poliisi järkyttyi BMW-klubin kommenteista



    BMW-harrastajien perustama Bimmer Tuning Club of Finlandin sihteeri Jarno Östlund kiisti Ilta-Sanomien haastattelussa klubin osallisuuden tapaukseen. Hän kuitenkin kaipasi nopeusrajoittamattomia valtateitä Suomeen. Lehtisen mukaan kyseiset kommentit, varsinkin autoharrastajien suusta kuulostaa huolestuttavilta."




    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051515575105_uu.shtml



    Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.

      
  • Opelixi:

    Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.


    Mielipiteistä ei kannattaisi olla huolissaan, ei varsinkaan poliisin. Heidän tehtävänsä on valvoa lain noudattamista, ei mielipiteitä.

      
  • nastaterroristi:

    Mielipiteistä ei kannattaisi olla huolissaan, ei varsinkaan poliisin. Heidän tehtävänsä on valvoa lain noudattamista, ei mielipiteitä.




    No älä! Oletkos kuullut ennaltaehkäisystä. Mm. rikoksen suunnittelemista kaavaillaan jo rangaistavaksi. Tämä liippaa jo aika läheltä, kun ikäänkuin jo eletään haavemaailmassa ("täähän on ihan kuin saksassa" ).



    Autoilijan tehtäviin kuuluu noudattaa lakeja, eikä soveltaa niihin mielipiteitään. Ajoi sitten minkä merkkistä autoa tahansa.

      
  • Opelixi:

    "Poliisi järkyttyi BMW-klubin kommenteista

    BMW-harrastajien perustama Bimmer Tuning Club of Finlandin sihteeri Jarno Östlund kiisti Ilta-Sanomien haastattelussa klubin osallisuuden tapaukseen. Hän kuitenkin kaipasi nopeusrajoittamattomia valtateitä Suomeen. Lehtisen mukaan kyseiset kommentit, varsinkin autoharrastajien suusta kuulostaa huolestuttavilta."


    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012051515575105_uu.shtml

    Kuinkahan kyseiselle poliisimiehelle sitten kävisi, jos joutuisi kohtaamaan kyseisen kaltaisen tieosuuden keski-Euroopan matkallaan, kun pelkkä ajatuskin järkyttää.




    Harmi, ettei artikkelista selvinnyt Östlundin peruste rajoittamattomien osuuksien kaipuulle. Siitä, kun olen Saksassa viimeksi käynyt, on aikaa liki 20 vuotta. En siis tunne kovin hyvin sikäläisiä teitä, joilla ei ole rajoitusta. Veikkaan kuitenkin, että ihan vain liikennemerkkejä vaihtamalla ei homma täällä onnistuisi, joten Östlundilla on varmaan ajatuksen takana jonkinlainen käsitys toimenpiteen suuruusluokasta. Sen lisäksi ajatus siitä, mikä olisi toimenpiteen vaikutus onnettomuustilastoihin ja nopeuden kasvattamisesta saatava hyöty.



    Siitähän ei tietenkään ole kyse, että rajoittamattomia osuuksia pitäisi olla, koska kovaa ajaminen on bemarimiehen mielestä kivaa. Varmaan kaahailusta narahtaneella porukallakin oli vain kova kiire Halikosta Turkuun pitkäksi venähtäneen työpäivän päätteeksi hakemaan lapset päivähoidosta ennen päiväkodin sulkemisaikaa.

      
  • Ilta-Sanomat kirjoittaa aiheesta 13.5.2012. BTCF / Östlund:



    "

    Östlundin mukaan klubin jäsenten asenteet kaahailua kohtaan vaihtelevat ”laidasta laitaan”.



    - Harmi, että sattuu tällaista törttöilyä. On ikävää, ettei Suomessa ole vapaita nopeusrajoituksia valtateillä, mutta jos haluaa ajaa lujempaa, pitää muuttaa Saksaan, Östlund toteaa.



    Östlundia harmittaa klubin yhdistäminen kaahareihin. Miehen mukaan kaikkien BMW-kuskien maine kärsii muutamien hurjastelijoiden takia.



    - Toivottavasti kuskit ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan. Harrastajat haluavat pitää maineensa puhtaana. Valitettavasti mätämunia sattuu aina joukkoon. "



    Ellei tuosta ymmärrä, mikä on kerhon kanta ja mikä on Östlundin kanta, voi toki jatkaa kukkahattuiluaan omien tarkoitusperiensä mukaisesti katkotuin sitaatein.

      
  • Kumppani:

    No älä! Oletkos kuullut ennaltaehkäisystä. Mm. rikoksen suunnittelemista kaavaillaan jo rangaistavaksi. Tämä liippaa jo aika läheltä, kun ikäänkuin jo eletään haavemaailmassa ("täähän on ihan kuin saksassa" ).


    Ei kukaan muu ole kuvitellut Suomen olevan Saksa. Sinä keksit tuon ihan itse.



    Ellet itse kuvittele että suomalainen moottoritie voisi saada Saksassa vapaata nopeutta, niin miksi kuvittelet jonkun muun kuvittelevan niin?



    Suomalaisen liikenteen puutteiden kritisoiminen ei ole sama asia kuin tietoinen lain rikkominen.

      
  • Herbert:

    En siis tunne kovin hyvin sikäläisiä teitä, joilla ei ole rajoitusta. Veikkaan kuitenkin, että ihan vain liikennemerkkejä vaihtamalla ei homma täällä onnistuisi


    En äkikseltään hoksaa Suomessa yhtään sellaista tietä, jolle Saksassa annettaisiin vapaa nopeus?

      
  • Taattua 740GLE -päin-honkia-päättelyä taas, voi huoh.... Melkein olisi parempi jättää kommentoimatta.



    740 GLE:

    Ei kukaan muu ole kuvitellut Suomen olevan Saksa. Sinä keksit tuon ihan itse.




    Niin keksinkin. Mutta voisin kuvitella, että nuo jonkunmerkkisen kerhon mätämunat kuvittelivat, että "tällaista se olisi Saksassa, kun ajetaan kovaa" jne. Ymmärrätkö? Älä nyt ala taas tekemään asioita vaikeammaksi kuin ne ovat!



    740 GLE:

    Ellet itse kuvittele että suomalainen moottoritie voisi saada Saksassa vapaata nopeutta, niin miksi kuvittelet jonkun muun kuvittelevan niin?




    No kuule, ihan vaikka tuosta käytetystä nopeudesta voisi päätellä jotakin ja saman kerhon edustajan, joka tuollaiseen toiveeseen juurikin viittasi. Eihän sekään kaveri maininnut mitään muuta kuin että olis kiva kun täälläkin olisi jossakin vapaat nopeudet, vai? Höhh!



    740 GLE:

    Suomalaisen liikenteen puutteiden kritisoiminen ei ole sama asia kuin tietoinen lain rikkominen.




    Minun mielestäni suomalaisessa liikenteessä ei ole puutetta vapaan nopeuden teistä. Euroopassa ei Saksan lisäksi taida olla muitakaan maita, joissa haikailtaisiin, joten lakkaa sinäkin keksimästä asioita, joihin en ole puuttunut edes.



    Sitä paitsi: eikös se vapaa nopeus ole Saksassakin "vain" 250 km/h. Ainakin rajoittimet on säädetty autoissa siihen, jos nyt muuten sattuisivat kovempaa menemään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit