Nyt jos ei lompakosta ole kiinni, niin Genevessä esitelty Audin SQ7 olisi jo aika unelmien peli. Todella upea joka suhteessa. Kone on 4-litrainen V8, 435hv ja 900nm. Autossa on myös 48V sähköt ja ensimmäisenä maailmassa sähköinen ahdin jossa ei käytännössä ole mitään viiveitä. Ei tuo varmaan mikään Pirkka-tuote tule olemaan, ison pinon euroja saa pulittaa. Mutta rahalla saa ja hevosella pääsee.
Samat dieselmallit oli vertailussa sekä TM:ssa että Tuulilasissa. TM:ssa Volvo kulutti vähiten ja oli myös ainut auto, joka sai kulutuksesta arvosanan 9. Muut sai arvosanan 8 tai 7. Toki Volvo oli myös hitain kiihtymään eli sai arvosanan 7, kun muut sai arvosanan 8 tai 9, mutta olihan se myös tehottomin tuosta joukosta. Esim. Audissa oli 50 hv enemmän.
En oikein ymmärrä noita puheita Volvon resursseistakaan, koska pelkästään siitä ei ole varmasti kyse, kun on luovuttu kuutos- ja kasikoneista. Nythän Volvolla on rahaa kehitykseen enemmän kuin koskaan sen historian aikana ja kaikki mallit uudistuu lähivuosina. Volvon uuden modulaarisen, säädettävän alustan eli SPA (= Scalable Product Architecture) kehittelyyn käytettiin huomattavia summia ja se on suunniteltu nimenomaan mahdollistamaan polttomoottoritekniikan yhdistäminen sähköajoon ja täysin sähkökäyttöisten autojen tuotanto. Täyssähköisiä prototyyppejähän Volvo on jo rakennellutkin.
Minusta tuo on enemmänkin linjanveto tulevaisuutta ajatellen. Tehtiin kerralla suunnitelmat vähän pitemmällä ajanjaksolla ja ehkä tuossa SPA-alustassakin jo huomioitiin, että poikittaisia kuutoskoneita ei tulla enää käyttämään. Tuo valittu linjanveto ei ehkä ole paras juuri nyt, koska minustakin aivan hyvin voisi toistaiseksi olla vielä kuutoskonekin, koska hyvä sellainen oli jo valikoimissa ja sitähän olisi ollut helppo vielä parannella.
NHB:
"Ajattelija: Ruikutus ja valehtelu jatkuvat: Miten ihmeessä tämä on NHB mahdollista, koska ”kiinalainen” auto neloskoneella ei voi kiinnostaa yhtään ketään?”
NHB: Miksi liität nimimerkkiini itse keksimiäsi väitteitä? Senkö vuoksi, että haluat ruikuttaa ja valehdella? Voit linkittää sen viestin, jossa tuollaista väitän. Jos viestiä ei löydy, niin ole hyvä ja ruikuta ja valehtele niiden kanssa, joita kiinnostaa keskustella kanssasi."
Linkitän heti sen jälkeen, kun sinä linkität sen viestin, jossa joku kirjoittaa D5:n olevan optimaalinen moottori XC90 Volvoon.
Ja enhän minä väittänyt sinun suoraan noin kirjoittaneen, mutta kyllähän tuon suuntaisesti monet kirjoittivat. Volvo ei pärjää, koska Kiina, Volvo ei pärjää, koska 4 syl.
Ei kai tuossa oteta mitään kantaa siihen, paljonko Volvolla on rahaa käytössä. Volvo käytti tuon verran rahaa viiden vuoden aikana. Sitä emme tiedä, paljonko vielä olisi ollut käytettävissä rinnakkaisiin voimalinjoihin ja pohjalevyihin. Itse uskon, että tuohonkin summaan on kaiveltu taskuja syvältä.
6-7 miljardia viidessä vuodessa on toki paljon rahaa, mutta vain murto-osa kilpailijoiden budjeteista.
Katsoin että helmikuun loppuun saakka autoa oli myyty 52.895 kappaletta, joten ei kai tuo määrä ihan vähäinen ole. Tammi - helmikuussa myyty 12.274 kpl joten tällä tahdilla vuosimyynti olisi 74.000 kpl.
Kun alat liittämään jotain väitteitä nimimerkkiini, niin siihen tarvitaan aika tavalla täsmällisempää näyttöä, kuin vain jotain hataria muistikuvia jostakin "tuon suuntaisesta". Tämä umpisurkeasti toteutettu ja lähes jo pystyyn kuollut foorumi ei ihan hirveästi kiinnosta itseäni. Kaikkein vähiten täällä kiinnostaa nuo sinulle tyypilliset tyhjänpäiväiset jankutusmaratonit, joissa ei ole mitään minua kiinnostavaa sisältöä. Itse keskustelen mieluimmin noista moottereista kuin jankutan kanssasi merkityksettömyyksistä. Tämä meidän välinen keskustelu loppuu nyt tähän.
Maailman kalleimman katumaasturin täytyykin näyttää muulta, kuin Tojon tai Volkkarin ostajille muotoillulta. Aika vähän tuosssa kuiteenkin on yhtymäkohtia mihinkään 80-maasturiin.
mrse:" Bentley Bentayga, todella ruma auto, design suoraan 1980 – luvulta."
On totta, että tämä on yksi kamalimmista SUV:sta mitä on tullut tuotantoon, mutta on tämä hieman siedettävämpi kuin alkuperäinen Bentleyn EXP 9 F konsepti.
NHB ei sitten löytänyt linkkiä kohtaan, jossa joku väitti D5 moottorin olevan optimaalinen maasturiin. Eipä tietenkään, kun kukaan tuskin niin on väittänyt. Puhe oli, että Volvon voimalinja on useimmille potentiaalisille Volvon ostajille täysin riittävä. Ainakin hybridin 400 hv riittänee lähes kaikille ja vaikka äänet eivät ehkä ole aivan niin muhkeat kuin kilpailijoilla, niin harva tällaista autoa moottoriäänien takia ostaa. Tietenkin on myös päivänselvää, että 3.0 l diesel on useilta ominaisuuksiltaan parempi kuin 2.0 l nelosdiesel, mutta dieseleistähän ei aikaisemmin oikeastaan edes puhuttu. Puhe oli bensakoneista.
Mutta hyvä näin, lopetetaan tähän ja jatketaan asialinjalla.
Katselin tässä hieman jenkkilän myyntilukuja. Audi Q7 myi tammikuussa USA:n kaikkien aikojen kuukausiennätyksen, eli 2336 autoa. Tästä huolimatta Volvo XC90 on myynyt sekä tammikuussa, että helmikuussa enemmän kuin Q7 tammikuussa. Helmikuussa Volvo myi 2472 autoa. Helmikuussa Q7 myi "enää" 1653 kpl. Jokohan voimme myöntää, että XC90 myy erinomaisesti jopa jenkeissä siitä huolimatta, että tarjolla ei ole kuin neloskoneita.
Kun V6 ja V8 koneet ovat kuulemma elintärkeitä, niin ehkä Volvo vain jätti ne säälistä pois, jotta muillekin merkeille jäisi muutamia asiakkaita.
BMW X5 myi USA:n markkinoilla tammikuussa 2016 2584 autoa, siis selvästi enemmän kuin kilpailijat. Ajattelija2015 jätti tämän täysin huomiotta, mutta ei yllätä yhtään.
Tässä vielä mielenkiintoinen testi, jonka tuloksia voidaan vain arvuutella, mikäli Volvolta olisi pelissä T8, joka Suomessa on halvempi kuin testin T6. Nyt testin voittaa Q7, Volvo hopealle, Rangelle pronssia ja Bemarille nelossija. Hieman yllättäenkin T6 muuten pärjää suorituskyvyssä erinomaisesti kutoskilpailijoilleen.
Tracktest, katsoin nyt vain nämä kaksi uutta mallia. Tarkoitus ei ollut listata kaikkien autojen myyntiä, vaan katsella hieman myyntimäärän suuruusluokkaa toiseen uuteen kilpailijaan ja testivoittajaan verrattuna. Bemarihan on aina myynyt selkeästi Audia paremmin USA:saa. Yllätyin itsekin, että Volvo myy jopa paremmin kuin Q7. Noista luvuista voinet itsekin päätellä, että Volvo myy erinomaisesti siitä huolimatta, että tarjolla on vain neloskoneita.
Sinun "selvästi enemmän" on muuten luokkaa muutamia prosentteja.
Volvon myynti on minulle positiivinen yllätys sillä odotin tuon moottori asian vaikuttavan enemmän, mutta ei näemmä vaikuta Volvon potenttiaalisiin ostajiin juurikaan.
BMW X5:n myynti USA:ssa helmikuussa 2016 3842 autoa.
Mielenkiintoista, Volvo S90 on saanut palkinnon vuoden 2015 parhaiten muotoillusta tuotantoautosta. Pitkä keula, eli auto on vihdoin palannut alkujuurilleen. Saksalaisautothan ovat kaikki enemmän tai vähemmän tylppänokkaisia "Kim Jong Un - edition" - tyylisiä.
Mistä muuten johtuu ettei auton muotoilu herättänyt tracktestissä "suuria tunteita" ?
"Priset delas ut av brittiska Car Design News och består av en jury av 18 framstående bildesigners från företag som Bentley, Daimler, McLaren och Ferrari."
WhatCar ei Ajattelija2015 Audia Volvoon vaihda se on täysin turha luulo. Ajattelija2015 on todellisuudessa vähintäin yhtä uskollinen Audi-kuljettaja kuin minä olen BMW-kuljettaja.
Menestyminen noin yleisesti ajateltuna tarkoittaa itselleni sitä, että mitä paremmin kilpailijat pärjäävät sitä parempia autoja BMW tulee minulle tekemään. Tätä on terve kilpailu ja pysyäkseen kärjessä on tehtävä muita parempia autoja hyvin yksinkertainen resepti menestymiseen.
"Syyttömänä syntymään sattui hän
tähän maahan pohjoiseen ja kylmään..."
Jep, ja kaiketikin osaamis kysymys (moraaliin en ota mitään kantaa), missä maassa tilejä pitää...
Nyt jos ei lompakosta ole kiinni, niin Genevessä esitelty Audin SQ7 olisi jo aika unelmien peli. Todella upea joka suhteessa. Kone on 4-litrainen V8, 435hv ja 900nm. Autossa on myös 48V sähköt ja ensimmäisenä maailmassa sähköinen ahdin jossa ei käytännössä ole mitään viiveitä. Ei tuo varmaan mikään Pirkka-tuote tule olemaan, ison pinon euroja saa pulittaa. Mutta rahalla saa ja hevosella pääsee.
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20160303/audi-sq7-tdi-forst-i-varlden-med-elektrisk-turbo-och-48v
Samat dieselmallit oli vertailussa sekä TM:ssa että Tuulilasissa. TM:ssa Volvo kulutti vähiten ja oli myös ainut auto, joka sai kulutuksesta arvosanan 9. Muut sai arvosanan 8 tai 7. Toki Volvo oli myös hitain kiihtymään eli sai arvosanan 7, kun muut sai arvosanan 8 tai 9, mutta olihan se myös tehottomin tuosta joukosta. Esim. Audissa oli 50 hv enemmän.
En oikein ymmärrä noita puheita Volvon resursseistakaan, koska pelkästään siitä ei ole varmasti kyse, kun on luovuttu kuutos- ja kasikoneista. Nythän Volvolla on rahaa kehitykseen enemmän kuin koskaan sen historian aikana ja kaikki mallit uudistuu lähivuosina. Volvon uuden modulaarisen, säädettävän alustan eli SPA (= Scalable Product Architecture) kehittelyyn käytettiin huomattavia summia ja se on suunniteltu nimenomaan mahdollistamaan polttomoottoritekniikan yhdistäminen sähköajoon ja täysin sähkökäyttöisten autojen tuotanto. Täyssähköisiä prototyyppejähän Volvo on jo rakennellutkin.
Minusta tuo on enemmänkin linjanveto tulevaisuutta ajatellen. Tehtiin kerralla suunnitelmat vähän pitemmällä ajanjaksolla ja ehkä tuossa SPA-alustassakin jo huomioitiin, että poikittaisia kuutoskoneita ei tulla enää käyttämään. Tuo valittu linjanveto ei ehkä ole paras juuri nyt, koska minustakin aivan hyvin voisi toistaiseksi olla vielä kuutoskonekin, koska hyvä sellainen oli jo valikoimissa ja sitähän olisi ollut helppo vielä parannella.
NHB:n mielestä resurssit on rajalliset kun rahaa on käytössä vain 75 miljardia kruunua eli 6 - 7 miljardia euroa.
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20121203/volvo-satsar-11-miljarder-dollar-utvecklar-ny-motor
NHB:
"Ajattelija: Ruikutus ja valehtelu jatkuvat: Miten ihmeessä tämä on NHB mahdollista, koska ”kiinalainen” auto neloskoneella ei voi kiinnostaa yhtään ketään?”
NHB: Miksi liität nimimerkkiini itse keksimiäsi väitteitä? Senkö vuoksi, että haluat ruikuttaa ja valehdella? Voit linkittää sen viestin, jossa tuollaista väitän. Jos viestiä ei löydy, niin ole hyvä ja ruikuta ja valehtele niiden kanssa, joita kiinnostaa keskustella kanssasi."
Linkitän heti sen jälkeen, kun sinä linkität sen viestin, jossa joku kirjoittaa D5:n olevan optimaalinen moottori XC90 Volvoon.
Ja enhän minä väittänyt sinun suoraan noin kirjoittaneen, mutta kyllähän tuon suuntaisesti monet kirjoittivat. Volvo ei pärjää, koska Kiina, Volvo ei pärjää, koska 4 syl.
Kovasti joitain ihmisiä jurppii se, että olivat väärässä XC90:n menestyksestä, sekä se, että XC90 ylipäätään menestyy.
"NHB:n mielestä resurssit on rajalliset kun rahaa on käytössä vain 75 miljardia kruunua eli 6 – 7 miljardia euroa.
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20121203/volvo-satsar-11-miljarder-dollar-utvecklar-ny-motor"
Ei kai tuossa oteta mitään kantaa siihen, paljonko Volvolla on rahaa käytössä. Volvo käytti tuon verran rahaa viiden vuoden aikana. Sitä emme tiedä, paljonko vielä olisi ollut käytettävissä rinnakkaisiin voimalinjoihin ja pohjalevyihin. Itse uskon, että tuohonkin summaan on kaiveltu taskuja syvältä.
6-7 miljardia viidessä vuodessa on toki paljon rahaa, mutta vain murto-osa kilpailijoiden budjeteista.
Katsoin että helmikuun loppuun saakka autoa oli myyty 52.895 kappaletta, joten ei kai tuo määrä ihan vähäinen ole. Tammi - helmikuussa myyty 12.274 kpl joten tällä tahdilla vuosimyynti olisi 74.000 kpl.
Ajattelija20xx:lle:
Kun alat liittämään jotain väitteitä nimimerkkiini, niin siihen tarvitaan aika tavalla täsmällisempää näyttöä, kuin vain jotain hataria muistikuvia jostakin "tuon suuntaisesta". Tämä umpisurkeasti toteutettu ja lähes jo pystyyn kuollut foorumi ei ihan hirveästi kiinnosta itseäni. Kaikkein vähiten täällä kiinnostaa nuo sinulle tyypilliset tyhjänpäiväiset jankutusmaratonit, joissa ei ole mitään minua kiinnostavaa sisältöä. Itse keskustelen mieluimmin noista moottereista kuin jankutan kanssasi merkityksettömyyksistä. Tämä meidän välinen keskustelu loppuu nyt tähän.
Kumpi voittaa kiihdytyskisan Audi SQ7 vai hävittäjä? Itse kisa alkaa n. kohdasta 3:50
Tokihan XC90:stä ei ole tuohon taistoon, mutta on silläkin omat hyvät puolensa vaikkei se hävittäjälle pärjäisikään.
Kiiitos A-utoilijalle, hauska pätkä
Tästä on hauskuus kaukana. Ajettavuus näyttää olevan tässä pätkässä huono.
Itse en ainakaan tuon pätkän perusteella osaa arvioda ajettavuutta. Testikuljettajan tehtävänä on ajaa autos rajoilla ja tuossa raja ylitettiin.
Bentley Bentayga, todella ruma auto, design suoraan 1980 - luvulta.
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20150909/bentley-bentayga-lyxigast-mest-exklusiv-och-snabbast
Maailman kalleimman katumaasturin täytyykin näyttää muulta, kuin Tojon tai Volkkarin ostajille muotoillulta. Aika vähän tuosssa kuiteenkin on yhtymäkohtia mihinkään 80-maasturiin.
mrse:" Bentley Bentayga, todella ruma auto, design suoraan 1980 – luvulta."
On totta, että tämä on yksi kamalimmista SUV:sta mitä on tullut tuotantoon, mutta on tämä hieman siedettävämpi kuin alkuperäinen Bentleyn EXP 9 F konsepti.
http://www.jetlife.co/2012/11/20/2013-bentley-exp-9-f-suv-concept/
NHB ei sitten löytänyt linkkiä kohtaan, jossa joku väitti D5 moottorin olevan optimaalinen maasturiin. Eipä tietenkään, kun kukaan tuskin niin on väittänyt. Puhe oli, että Volvon voimalinja on useimmille potentiaalisille Volvon ostajille täysin riittävä. Ainakin hybridin 400 hv riittänee lähes kaikille ja vaikka äänet eivät ehkä ole aivan niin muhkeat kuin kilpailijoilla, niin harva tällaista autoa moottoriäänien takia ostaa. Tietenkin on myös päivänselvää, että 3.0 l diesel on useilta ominaisuuksiltaan parempi kuin 2.0 l nelosdiesel, mutta dieseleistähän ei aikaisemmin oikeastaan edes puhuttu. Puhe oli bensakoneista.
Mutta hyvä näin, lopetetaan tähän ja jatketaan asialinjalla.
Katselin tässä hieman jenkkilän myyntilukuja. Audi Q7 myi tammikuussa USA:n kaikkien aikojen kuukausiennätyksen, eli 2336 autoa. Tästä huolimatta Volvo XC90 on myynyt sekä tammikuussa, että helmikuussa enemmän kuin Q7 tammikuussa. Helmikuussa Volvo myi 2472 autoa. Helmikuussa Q7 myi "enää" 1653 kpl. Jokohan voimme myöntää, että XC90 myy erinomaisesti jopa jenkeissä siitä huolimatta, että tarjolla ei ole kuin neloskoneita.
Kun V6 ja V8 koneet ovat kuulemma elintärkeitä, niin ehkä Volvo vain jätti ne säälistä pois, jotta muillekin merkeille jäisi muutamia asiakkaita.
BMW X5 myi USA:n markkinoilla tammikuussa 2016 2584 autoa, siis selvästi enemmän kuin kilpailijat. Ajattelija2015 jätti tämän täysin huomiotta, mutta ei yllätä yhtään.
Tässä vielä mielenkiintoinen testi, jonka tuloksia voidaan vain arvuutella, mikäli Volvolta olisi pelissä T8, joka Suomessa on halvempi kuin testin T6. Nyt testin voittaa Q7, Volvo hopealle, Rangelle pronssia ja Bemarille nelossija. Hieman yllättäenkin T6 muuten pärjää suorituskyvyssä erinomaisesti kutoskilpailijoilleen.
http://www.caranddriver.com/comparisons/2017-audi-q7-30t-vs-2015-bmw-x5-xdrive35i-2015-land-rover-range-rover-sport-hse-2016-volvo-xc90-t6-awd-inscription-comparison-test
Tracktest, katsoin nyt vain nämä kaksi uutta mallia. Tarkoitus ei ollut listata kaikkien autojen myyntiä, vaan katsella hieman myyntimäärän suuruusluokkaa toiseen uuteen kilpailijaan ja testivoittajaan verrattuna. Bemarihan on aina myynyt selkeästi Audia paremmin USA:saa. Yllätyin itsekin, että Volvo myy jopa paremmin kuin Q7. Noista luvuista voinet itsekin päätellä, että Volvo myy erinomaisesti siitä huolimatta, että tarjolla on vain neloskoneita.
Sinun "selvästi enemmän" on muuten luokkaa muutamia prosentteja.
Volvon myynti on minulle positiivinen yllätys sillä odotin tuon moottori asian vaikuttavan enemmän, mutta ei näemmä vaikuta Volvon potenttiaalisiin ostajiin juurikaan.
BMW X5:n myynti USA:ssa helmikuussa 2016 3842 autoa.
Mielenkiintoista, Volvo S90 on saanut palkinnon vuoden 2015 parhaiten muotoillusta tuotantoautosta. Pitkä keula, eli auto on vihdoin palannut alkujuurilleen. Saksalaisautothan ovat kaikki enemmän tai vähemmän tylppänokkaisia "Kim Jong Un - edition" - tyylisiä.
Mistä muuten johtuu ettei auton muotoilu herättänyt tracktestissä "suuria tunteita" ?
"Priset delas ut av brittiska Car Design News och består av en jury av 18 framstående bildesigners från företag som Bentley, Daimler, McLaren och Ferrari."
http://www.vibilagare.se/bilsalonger/geneve-2016/volvo-vinner-designpris
Ja Ajattelija20XX Audi-kuski ?
Aika p merkin olet itsellesi valinnut...
WhatCar ei Ajattelija2015 Audia Volvoon vaihda se on täysin turha luulo. Ajattelija2015 on todellisuudessa vähintäin yhtä uskollinen Audi-kuljettaja kuin minä olen BMW-kuljettaja.
Jep tracktest, näin minäkin ajattelin, mutta suurta kärsimystä tuo Audi merkkinä hänelle tuottaa.
"Jep tracktest, näin minäkin ajattelin, mutta suurta kärsimystä tuo Audi merkkinä hänelle tuottaa."
Volvon viimeaikainen menestys näyttäisi aiheuttavan vielä enemmän kärsimystä.
Menestyminen noin yleisesti ajateltuna tarkoittaa itselleni sitä, että mitä paremmin kilpailijat pärjäävät sitä parempia autoja BMW tulee minulle tekemään. Tätä on terve kilpailu ja pysyäkseen kärjessä on tehtävä muita parempia autoja hyvin yksinkertainen resepti menestymiseen.
Juuri näin, innolla odotellen kesällä esiteltävää uutta 5-sarjaa!
BMW esittelee uuden 5-sarjalaisen syksyllä 2016. Markkinoille malli tulee keväällä 2017.