Vertailu: Isot katumaasturit

256 kommenttia
12345679»
  • Missä olivat Acura, Infiniti, Cadillac, Lincoln, Range Rover, Lexus jne?

      
  • Onnea 100-vuotias BMW!

      
  • Olisiko noille kumppanin huhuilemille autoille käynyt niin omituisesti, että tässä testissä olisi preferoitu linkin listalta löytyviä malleja?
    http://aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2015/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_1-12_2015

      
  • tracktest: Onnea 100-vuotias BMW!

    Olisit nyt edes jonkin linkin tuosta juhlapäivästä laittanut. Kovin moni tällä palstalla tuskin on tuosta juhlapäivästä tietoisia ja itsekin siitä kuulin vasta tuossa viestistäsi. Onnea BMW:lle minunkin puolestani, onhan se yksi automerkki joka takaa kovan kilpailun premium-luokassa ja saa muutkin parantamaan tuotteitaan, mm. itseäni enemmän kiinnostavan Volvon.

    http://teknavi.fi/autot/bmw-100-vuotta-muistatko-viela-nama-bmw-mallit

      
  • A-utoilija tuon linkin meinasin laittaa, mutta jätin sen sinun tehtäväksesi kuin lukien ajatuksesi.
    Kiitos siitä. Voin laittaa vielä tämän tärkeän päivän kunniaksi jotain sopivaa.

    Ihmetellä sopii ettei Tekniikan Maailma huomioi tätä mitenkään!

      
  • Rekisteröintitilastoja katsoessani huomasin XC90 T8 rekisteröinnit tämän vuoden kahden ensimmäisen kuukauden ajalta ylittävän muiden XC90 määrän. T8 rekisteröity jo 90 kun muita yhteensä 68. Eli kuten tässä ketjussa aikaisemmin pohdittiin niin T8 on, kiitos Suomen veropolitiikan" mielenkiitoinen vaihtoehto ja moni siihen on päätynytkin. Tosin osa rekisteröinneistä selittynee sillä että viime keväänä tilatut autot toimitettiin vasta tämän vuoden puolella (tuli samalla 1.2% pienempi autovero) kun toimitukset viivästyivät kovan kysynnän vuoksi. X5 sama juttu, tosin pienempi mittakaava 40E rekisteröity 10 kun muita 9. Q7 rekisteröity 45, ei mallierittelyitä. Land Roverilta löytyi pelkkä Sport malli, olisko RR Sport joita rekisteröity 10. Testinelikon ulkopuolelta Cayenne joita rekisteröity 12 kpl ja kaikki niistä Hybridejä. Mersun GLE:tä löytyi 49 kpl.

    Johtopäätöksiä. Volvo selvästi suosituin isossa SUV-luokassa. Ja hybridit suosittuja niissä malleissa missä löytyy.

      
  • BMW:stä vielä sen verran, että se tekee tällä hetkellä teknisesti parhaimmat moottoripyörät, vaikka kestävyydessä japsipyörät onkin parempia. Jokaisen mp-testin missä BMW on mukana, niin se tuntuu myös voittavan. Paras matkapyörä on iso BMW. Saa toki olla toistakin mieltä ja itselläni ei ole BMW moottoripyörää, mutta silti olen tuota mieltä.

      
  • Ruotsin ViBilägare huomioi 100 - vuotispäivän.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/bmw-firar-100-med-ny-bilide

      
  • Tuosta vuorovaikutuksesta vielä se, että Volvo on pitänyt huolen siitä että minäkin voin ajaa turvallisella BMW:llä. Volvon turvallisuusajattelu autojen osalta on laitanut muidenkin premium-merrkkien ajattelun ja tavoitteet todella korkealle. Turvallisuutta ei mikään valmistaja voi laiminlyödä tai on entinen tekijä kovassa kilpailussa.

      
  • Tekniikan Maailma huomioi tämän BMW:n tärkeän merkkipäivän 100-vuotiaasta BMW:stä. Kiitos siitä!

    Tässä vähän lisää.

    http://www.netcarshow.com/bmw/2016-vision_next_100_concept/800x600/wallpaper_0e.htm

      
  • A-utoilija: "BMW:stä vielä sen verran, että se tekee tällä hetkellä teknisesti parhaimmat moottoripyörät, vaikka kestävyydessä japsipyörät onkin parempia. Jokaisen mp-testin missä BMW on mukana, niin se tuntuu myös voittavan. Paras matkapyörä on iso BMW. Saa toki olla toistakin mieltä ja itselläni ei ole BMW moottoripyörää, mutta silti olen tuota mieltä. "

    Kyllä. Olen täsmälleen samaa mieltä. Hiukan noita "ongelmia" on tehdas kompensoinut korjaamalla jopa vuosia takuun lopumisen jälkeisiä ongelmia, mikäli kyse on ollut turvallisuudesta. Onnea BMW. Kuka tietää, vaikka tiemme kohtaisi nelipyöräisissäkin...

      
  • tracktest: Tekniikan Maailma huomioi tämän BMW:n tärkeän merkkipäivän 100-vuotiaasta BMW:stä. Kiitos siitä!

    Tässä lisää asiaan liittyen, 12 bemariherkkua vuosien varrelta:
    http://www.iltalehti.fi/autot/2016030921241935_au.shtml

      
  • Muistoja ja nostalgiaa sopivassa suhteessa.

      
  • Ensi vuonna sitten uusi Audin Q5 markkinoille:
    https://tekniikanmaailma.fi/autot/salakuvissa-audi-q5/

      
  • Laitoin tämän viestin aluksi toiseen ketjuun, mutta oikeastaan tähän keskusteluun minun oli tarkoitus tämä kirjoittaa:

    Mielenkiintoisia testejä ulkomaisissa lehdissä.

    Car lehdessä Audi Q7 tdi 272 hv, Lexus RX 450 hybrid ja Volvo XC90 T8 plugin hybrid. Lexus voitii niukasti, Volvo kakkonen ja Audi hävisi selkeästi ollen kolmonen.

    Tosin tässäkin testissä näkyy juuri se, miksi itse arvostan suomalaisten (ja esim saksalaisten) julkaisujen testejä. Suomessa tehdään mittauksia ja arvostellaan selkeästi pisteillä eri osa-alueita, joita voidaan joko täysin yksiselitteisesti mitata, tai ainakin melko yksiselitteisesti arvioida (esim maantieajo). Näistä piesteistä ja arvotuksista aina urputetaan, mutta tosiasiassa jokainen voi arvottaa testin haluamallaan tavalla. Car lehden testissä lähes suurin osa asioista arvioidaan fiilispohjalta ja perstuntumalta, eikä lukijalle ole kovin selkeää, miksi jokin auto voittaa tai häviää, ja koko testi tuntuu ratkeavan lähinnä fiilispohjalta. Nopeasti lukaistuna en oikein tiedä mikä Lexuksessa oli hyvää, muuta kuin se, että testaaja vain tykkäsi siitä, eikä itselläni ole mitään mahdollisuutta arvioida, mistä autosta itse mahdollisesti eniten pitäisin.

    Täytyy sanoa Lexuksesta, että en tiedä mitä mieltä olen muotoilusta, mutta pisteet siitä, että ainakin se erottuu muista ”premium-maastureista”. Sisustuksesta en kyllä pidä yhtään, vaikka testaaja siitä pitikin ehkä yllättäen jopa eniten. Liikaa nappuloita ja liian sekavaa, mutta makuasiahan tuo on.

    Toisessa lehdessä (AutoCar) oli BMW X5 hybrid ja Volvo XC90 T8. Tässä testissä Volvo käytännössä murskasi Bemarin, ollen lähes kaikessa Bemaria parempi. Parempi ajettavuus, pienempi kulutus, selvästi parempi suorituskyky, hienompi sisustus, jne.

    Itseäni näissä testeissä kiinnosti eniten T8:n voimalinja, joka näidenkin testien perusteella näyttäisi olevan todella loistava hintaisekseen esimerkiksi S/V90:n keulalle.

      
  • Niin ja olikos TomppaKruisailijalla jotan uutta kerrottavaa T8:sta, nyt kun kokemusta on jo vähän enemmän. Onko hybridissä jotain selkeästi ärsyttäviä piirteitä?

    Itse olen välillä miettinyt, että paljonkohan hybridi rasittaa sitä perinteistä moottoria, kun sitä käyetään vain hetkellisesti ja mahdollisesti varsin lyhyitä aikoja. Onko tämä enää minkäänlainen ongelma nykymoottoreille? Etenkin kun moottori on usein kylmä ja sitten sillä saatetaan tehdä täyskaasukiihdytys. Toki hybridi toisaalta säästää moottoria, kun kilometrejä kertyy ilman että perinteistä moottoria tarvitaan lainkaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit