@Lukija21885 kirjoitti:
Tehokkaalla autolla tulee helposti ajettua reippaammin kuin perusautolla - huomaan sen omasta ajostani ajoittain kun kiihtyvyys on hyvä kaikilla nopeusalueilla. Ja silloin voi unohtua että perusautoilijan normaaliajo ei ole kiusantekoa tai hidastelua, vaan ihan tavallista ajoa.
Suurin vääntömomentti vaihtelee reilusti moottorista riippuen. Se voi olla 4400 kierrosta, tai 1500. Ensimmäisessä ollan tehoaluella kevyellä välityksellä, jälkimäisessä leppoisamman tehon seudulla ja raskaalla vaihteella.
tuon olen itsekin huomannut, vaikkea olekaa 'erittäin tehokasta' uutta hybridiä alla...
ohitustilanteet takana seuraavana joskus hirvittää kun ne kiian rimpulat jää junnaan 26 metrisen
viereen että kuinkahan nyt käy... oma jarrupoljin herkässä pelkästä jännityksestä
@Herbert kirjoitti:
En muuta tarinaa, minulla ei ollut kärryä perässä. Kysyin, miten tilanne olisi muuttunut, jos kärry olisi ollut perässäni, kun ilman kärryä mielestäsi aiheutin ongelmia.
En minä ota kantaa siihen, olinko ulkopuolinen vai en. Yritän vain saada selville sitä, miten 105 motarilla voi aiheuttaa ongelmia. Vielä et ole osannut siihen vastata.
Taksikuski pääsi minusta ohitse ongelmitta, samoin Golf-kuski.
Kyllä alinopeuskuski generoi kuvaamasi kaltaisia tilanteita. Lain mukaan saat ajaa tuo verran alinopeutta, mutta liikenne olisi harmoonisempaa, kun ei olisi tällaisia epäjatkuvuuskohtia aiheuttavia kuskeja vaan kaikki ajaisivat rajoitusten mukaan. Mutta saat tietenkin ajaa haluamallasi tavalla, sinulla on laki puolellasi.
Mikä mielestäsi olisi ollut tilanne, jos Golf-kuski olisi muiden osapuolien tavoin noudattanut rajoitusta? Autan sinua, kun aiemman kommenttihistoriasi perusteella veikkaan arvoituksen olevan vaikea. Golf ei olisi saavuttanut taksia, taksi ei olisi provosoitunut Golfikuskin toiminnasta, Golfkuskin virheet ylinopeudesta, turvavälistä ja oikealta ohittamisesta olisivat jääneet pois. Taksikuski olisi ohittanut minut ja edessä ajavan nätisti, Golfkuski samoin vähän myöhemmin. Tämä kaikki 100% liikennesääntöjen mukaan. Mutta ei, sinun ja Tracktetestin mukaan 105 generoi ongelmia.
En kerta kaikkiaan käsitä, miksi päädytte tuohon tilanteeseen. Sinulla saattaa olla tarve vähätellä ylinopeuden merkitystä, koska ajat itsekin ylinopeutta. Tracktest sanoo noudattavansa rajoitusta, joten hänen osalta sama motiivi ei kuulosta uskottavalta. Ehkä Kumppanin teoria osuu oikeaan.
Vielä yksi kysymys. Joudutteko ongelmiin, kun ohitatte moottoritiellä alle suurimman sallitun ajavia? Miten asiaan vaikuttaa se, johtuuko ajonopeus ajoneuvokohtaisesta rajoituksesta tai kuljettajan halusta ajaa alle suurimman sallitun?
Ps. Onhan se mahdollista että öykkäriohittajalla on jokin "pakottava" tarve ajaa liian nopeasti - on menossa vaikka kohti synnytysosastoa ja yht'äkkiä tuleekin kiire. Tuskin hän toivoo että joku silloin tarkoituksella yrittää haitata etenemistä.
Aika paljon näitä synnärille matkaavia tien päällä näkyy. Syntyvyystilasoista sitä vaan ei huomaa.
Kiireisenkin kannattaa pitää pää kylmänä. Tässä esimerkissä Golf-kuski olisi todennäköisesti saanut tietä, ellei olisi painostanut taksikuskia. Metsä vastasi huutoon.
Jos itse haluatte saada joustoa muilta, onko silloin toimiva tapa alkaa öykkäröidä vai suhtautua muihin ystävällisesti.
@Lukija21885 kirjoitti:
Tehokkaalla autolla tulee helposti ajettua reippaammin kuin perusautolla - huomaan sen omasta ajostani ajoittain kun kiihtyvyys on hyvä kaikilla nopeusalueilla. Ja silloin voi unohtua että perusautoilijan normaaliajo ei ole kiusantekoa tai hidastelua, vaan ihan tavallista ajoa.
Suurin vääntömomentti vaihtelee reilusti moottorista riippuen. Se voi olla 4400 kierrosta, tai 1500. Ensimmäisessä ollan tehoaluella kevyellä välityksellä, jälkimäisessä leppoisamman tehon seudulla ja raskaalla vaihteella.
tuon olen itsekin huomannut, vaikkea olekaa 'erittäin tehokasta' uutta hybridiä alla...
ohitustilanteet takana seuraavana joskus hirvittää kun ne kiian rimpulat jää junnaan 26 metrisen
viereen että kuinkahan nyt käy... oma jarrupoljin herkässä pelkästä jännityksestä
Omalla ajourallani autojen suorituskyky on parantunut joka kerta vaihtaessani, samoin ajettavuus ja muu ajamisen helppous. Väitän, ettei ajotapani ole silti muuttunut nopeammaksi. Ensimmäisellä autollani tuli ehkä eniten ajettua turhan lujaa. Se oli 70-luvun takavetojapsi, jolle TM mittasi kiihtyvyydeksi 0-100 tasan 14 s ja jonka taka-akselin tuenta (lehtijousitetty jäykkä akseli) sai jo silloin moitteita.
Suurimman vääntömomentin sijaintikaan ei ole kiinnostava asia. Olennaista on se, onko vääntöä riittävästi sopivilla kierroksilla.
@Herbert kirjoitti:
En muuta tarinaa, minulla ei ollut kärryä perässä. Kysyin, miten tilanne olisi muuttunut, jos kärry olisi ollut perässäni, kun ilman kärryä mielestäsi aiheutin ongelmia.
En minä ota kantaa siihen, olinko ulkopuolinen vai en. Yritän vain saada selville sitä, miten 105 motarilla voi aiheuttaa ongelmia. Vielä et ole osannut siihen vastata.
Taksikuski pääsi minusta ohitse ongelmitta, samoin Golf-kuski.
Kyllä alinopeuskuski generoi kuvaamasi kaltaisia tilanteita. Lain mukaan saat ajaa tuo verran alinopeutta, mutta liikenne olisi harmoonisempaa, kun ei olisi tällaisia epäjatkuvuuskohtia aiheuttavia kuskeja vaan kaikki ajaisivat rajoitusten mukaan. Mutta saat tietenkin ajaa haluamallasi tavalla, sinulla on laki puolellasi.
Mikä mielestäsi olisi ollut tilanne, jos Golf-kuski olisi muiden osapuolien tavoin noudattanut rajoitusta? Autan sinua, kun aiemman kommenttihistoriasi perusteella veikkaan arvoituksen olevan vaikea. Golf ei olisi saavuttanut taksia, taksi ei olisi provosoitunut Golfikuskin toiminnasta, Golfkuskin virheet ylinopeudesta, turvavälistä ja oikealta ohittamisesta olisivat jääneet pois. Taksikuski olisi ohittanut minut ja edessä ajavan nätisti, Golfkuski samoin vähän myöhemmin. Tämä kaikki 100% liikennesääntöjen mukaan. Mutta ei, sinun ja Tracktetestin mukaan 105 generoi ongelmia.
En kerta kaikkiaan käsitä, miksi päädytte tuohon tilanteeseen. Sinulla saattaa olla tarve vähätellä ylinopeuden merkitystä, koska ajat itsekin ylinopeutta. Tracktest sanoo noudattavansa rajoitusta, joten hänen osalta sama motiivi ei kuulosta uskottavalta. Ehkä Kumppanin teoria osuu oikeaan.
Vielä yksi kysymys. Joudutteko ongelmiin, kun ohitatte moottoritiellä alle suurimman sallitun ajavia? Miten asiaan vaikuttaa se, johtuuko ajonopeus ajoneuvokohtaisesta rajoituksesta tai kuljettajan halusta ajaa alle suurimman sallitun?
Ei joudu ongelmiin. Toistan vain, mitä olen ennenkin sanonut, että sinulle sattuu ja tapahtuu näitä tilanteita useammin juuri siksi, että ajat alinopeudella. Jos ajaisit rajoituksen mukaan eli mittarissa approx +5, niin et joutuisi todistamaan ohituksia niin usein. Aja liikennevirran nopeudella, niin saat ajaa paremmin rauhassa.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
@Herbert kirjoitti:
En muuta tarinaa, minulla ei ollut kärryä perässä. Kysyin, miten tilanne olisi muuttunut, jos kärry olisi ollut perässäni, kun ilman kärryä mielestäsi aiheutin ongelmia.
En minä ota kantaa siihen, olinko ulkopuolinen vai en. Yritän vain saada selville sitä, miten 105 motarilla voi aiheuttaa ongelmia. Vielä et ole osannut siihen vastata.
Taksikuski pääsi minusta ohitse ongelmitta, samoin Golf-kuski.
Kyllä alinopeuskuski generoi kuvaamasi kaltaisia tilanteita. Lain mukaan saat ajaa tuo verran alinopeutta, mutta liikenne olisi harmoonisempaa, kun ei olisi tällaisia epäjatkuvuuskohtia aiheuttavia kuskeja vaan kaikki ajaisivat rajoitusten mukaan. Mutta saat tietenkin ajaa haluamallasi tavalla, sinulla on laki puolellasi.
Mikä mielestäsi olisi ollut tilanne, jos Golf-kuski olisi muiden osapuolien tavoin noudattanut rajoitusta? Autan sinua, kun aiemman kommenttihistoriasi perusteella veikkaan arvoituksen olevan vaikea. Golf ei olisi saavuttanut taksia, taksi ei olisi provosoitunut Golfikuskin toiminnasta, Golfkuskin virheet ylinopeudesta, turvavälistä ja oikealta ohittamisesta olisivat jääneet pois. Taksikuski olisi ohittanut minut ja edessä ajavan nätisti, Golfkuski samoin vähän myöhemmin. Tämä kaikki 100% liikennesääntöjen mukaan. Mutta ei, sinun ja Tracktetestin mukaan 105 generoi ongelmia.
En kerta kaikkiaan käsitä, miksi päädytte tuohon tilanteeseen. Sinulla saattaa olla tarve vähätellä ylinopeuden merkitystä, koska ajat itsekin ylinopeutta. Tracktest sanoo noudattavansa rajoitusta, joten hänen osalta sama motiivi ei kuulosta uskottavalta. Ehkä Kumppanin teoria osuu oikeaan.
Vielä yksi kysymys. Joudutteko ongelmiin, kun ohitatte moottoritiellä alle suurimman sallitun ajavia? Miten asiaan vaikuttaa se, johtuuko ajonopeus ajoneuvokohtaisesta rajoituksesta tai kuljettajan halusta ajaa alle suurimman sallitun?
Ei joudu ongelmiin. Toistan vain, mitä olen ennenkin sanonut, että sinulle sattuu ja tapahtuu näitä tilanteita useammin juuri siksi, että ajat alinopeudella. Jos ajaisit rajoituksen mukaan eli mittarissa approx +5, niin et joutuisi todistamaan ohituksia niin usein. Aja liikennevirran nopeudella, niin saat ajaa paremmin rauhassa.
Kumppani ja Herbert epäilee kaikkea mutta esittävät itse pelkkää faktaa. Molemmat ovat jatkuvasti tilanteissa ja täällä sitten kelataan tapahtumia huomaamatta omaa osuutta tilanteiden syntyyn. Näin sitä pelataan oma osuus nolliin, melkoista tarinaa.
@Herbert kirjoitti:
Et sitten halunnut ottaa kantaa alun kysymykseen.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
Sinullehan se tuntuu olevan ongelma. Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat honosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Jos nopeusrajoitusten ja muidenkin liikennesääntöjen mukaan ajavien (Herbert ja hänen edellään ajanut) ohittaminen väljällä moottoritiellä on mielestänne niin vaikeaa ja vaaratilanteita aiheuttavaa, että pitää ruveta etsimään syyllisiä niistä liikennesääntöjä noudattavista, niin olisiko aika luopua ajo-oikeudestanne ja siirtyä käyttämään suosiolla julkisia liikennevälineitä? Miten helvetissä te pääsette motareilla ohi yhdistelmistä ja linja-autoista ilman vaaratilanteita, kun ne ajaa vieläkin hiljempaa?
@Herbert kirjoitti:
Et sitten halunnut ottaa kantaa alun kysymykseen.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
Sinullehan se tuntuu olevan ongelma. Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat honosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Taas sivuutit kysymykseni. 11546:n kysymykseenkin kaipaan vastausta, kun samantyyppisen esitin jo aiemmin.
Ei se minulle ollut ongelma. Kirjoitin havainnosta, jonka tein liikenteessä. Seurasin tilanteen kehittymistä turvallisen etäisyyden päästä.
Kerrotko vielä ihan rautalankamallin avulla, miten sain aikaan tilanteen, jossa ylinopeuskuski saavutti suurinta sallittua ajavan, mutta ei malttanut odottaa vuoroaan? Kerro myös kaikkien osapuolten roolit tilanteessa.
@Lukija11546 kirjoitti:
Jos nopeusrajoitusten ja muidenkin liikennesääntöjen mukaan ajavien (Herbert ja hänen edellään ajanut) ohittaminen väljällä moottoritiellä on mielestänne niin vaikeaa ja vaaratilanteita aiheuttavaa, että pitää ruveta etsimään syyllisiä niistä liikennesääntöjä noudattavista, niin olisiko aika luopua ajo-oikeudestanne ja siirtyä käyttämään suosiolla julkisia liikennevälineitä? Miten helvetissä te pääsette motareilla ohi yhdistelmistä ja linja-autoista ilman vaaratilanteita, kun ne ajaa vieläkin hiljempaa?
Unohdat, kuka asiassa oli valittaja. Se oli Herbert. Eihän motarilla ohittaminen ole vaikeaa eikä sellaista ole kukaan väittänytkään.
@Herbert kirjoitti:
Et sitten halunnut ottaa kantaa alun kysymykseen.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
Sinullehan se tuntuu olevan ongelma. Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat honosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Taas sivuutit kysymykseni. 11546:n kysymykseenkin kaipaan vastausta, kun samantyyppisen esitin jo aiemmin.
Ei se minulle ollut ongelma. Kirjoitin havainnosta, jonka tein liikenteessä. Seurasin tilanteen kehittymistä turvallisen etäisyyden päästä.
Kerrotko vielä ihan rautalankamallin avulla, miten sain aikaan tilanteen, jossa ylinopeuskuski saavutti suurinta sallittua ajavan, mutta ei malttanut odottaa vuoroaan? Kerro myös kaikkien osapuolten roolit tilanteessa.
En yritä spekuloida tilanteella, jota en ole ollut näkemässä. Totean vain, että sinulle tuntuu tulevan eteen tilanteita, joissa muut toimivat väärin ja sinä oikein. Kun ilmoitat ajavasi alinopeutta, niin siihen olen todennut, että ajamalla rajoitusten mukaa, et joutuisi todistamaan näitä tilanteita niin usein.
Kumppani ja Herbert epäilee kaikkea mutta esittävät itse pelkkää faktaa.
Ensimmäinen osui lähimpään, sekin riippuu tasan siitä, kenen kirjoituksista on kyse.
Jos olet jälkimmäisestä tosissasi, niin mikset sitten vastaa simppeleihin kysymyksiin sinullekin, jos kerta osuvat?
Molemmat ovat jatkuvasti tilanteissa
Päättelytaitosi ei ole huimaava, se on tiedossa. Loppu ajatuksistasi on tietysi vain arvailua ja lähentelee panettelua. Miksi sinun pitää turvautua tuollaiseen höpinään?
...täällä sitten kelataan tapahtumia huomaamatta omaa osuutta tilanteiden syntyyn. Näin sitä pelataan oma osuus nolliin, melkoista tarinaa
Kaikilla on liikenteessä omia osuuksiaan, mutta kyllä Herbert aika hemmetin tyhjentävästi tuossa edellä perustelee ja kyselee sinulta ja HR:ltä vastineita!
Unohdat, kuka asiassa oli valittaja. Se oli Herbert. Eihän motarilla ohittaminen ole vaikeaa eikä sellaista ole kukaan väittänytkään.
Ei se ohittaminen vaan miten esimerkkitilanteessa ohitettiin - ja miksi. Keskity sinäkin!
En yritä spekuloida tilanteella, jota en ole ollut näkemässä.
Ihan alusta saakka sinä ja tracktest ette muuta ole tehneetkään kuin spekuloineet! Ymmärrätkö edes sanan merkitystä?
Totean (Herbertille) vain, että sinulle tuntuu tulevan eteen tilanteita, joissa muut toimivat väärin ja sinä oikein.
Luitko tuosta tämän tekstin yläpuolelta hänen viimeisimmän kommenttinsa? Koska et ymmärtänyt, voisit toistaa lukemisen.
Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat huonosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Osaatko ajatuksissa vaihtaa Herbertin tilalle vaikka kuorma-auton? Yritä oikein kovasti!
Sitten mietit koko kuvion ihan uudelleen ja katsotaan mihin päädyt sitten? Sopiiko?
Herbert kertoo täällä omakohtaisia kokemuksiaan liikenteestä, mutta ei huomaa olevansa tilanteiden aiheuttaja ajellessaan reilusti alle nopeusrajoitusten. Näkeekö kumppani Herbertin täysin ulkopuoliseksi vai osaksi tilanteita?
Kaikki, ketkä olivat tilanteessa liikkeellä, ovat tietysti omalla tavallaan osallisina. Mutta ei tässä väännössä siitä ole kyse, vaan tästä:
Ajelin n. 105 ja taksikuski ohitti minut nätisti n. 120 km/h. Aikoi ilmeisesti palata oikealle, mutta takaa tuli toinen ohittaja reippaalla ylinopeudella. Taksikuskin ratkaisu oli pysyä vasemmalla ja ohittaa vielä toinenkin suunnilleen 105 ajava, jonka saavutti hetken kuluttua. Ylinopeutta ajava wannabegtigolf-kuskin reaktio oli odotettu eli hetki puskurissa, sitten oikealta ohi ennen 105 ajavan saavuttamista.
Leikitään, että tuossa kirjoittaakin kirjoittaja xyz joka ajaa peräkärryään vetäen menemään (aattele hei: vielä joku vuosi sitten vauhti olisi max. 80km/h!). Tai rangeaan säästelevä teslakuski!
Mikä muuttuu? Yritä sinäkin oikein kovasti miettiä ikään kuin koko kuvio ihan uudelleen, alusta siis ja katsotaan mihin päädyt sitten, sopiiko?
Suosittelen myös lukemaan Herbertin kommentit alkaen tänään 10:37 - ajatuksella siis!
@Kumppani kirjoitti:
Kaikki, ketkä olivat tilanteessa liikkeellä, ovat tietysti omalla tavallaan osallisina. Mutta ei tässä väännössä siitä ole kyse, vaan tästä:
Ajelin n. 105 ja taksikuski ohitti minut nätisti n. 120 km/h. Aikoi ilmeisesti palata oikealle, mutta takaa tuli toinen ohittaja reippaalla ylinopeudella. Taksikuskin ratkaisu oli pysyä vasemmalla ja ohittaa vielä toinenkin suunnilleen 105 ajava, jonka saavutti hetken kuluttua. Ylinopeutta ajava wannabegtigolf-kuskin reaktio oli odotettu eli hetki puskurissa, sitten oikealta ohi ennen 105 ajavan saavuttamista.
Leikitään, että tuossa kirjoittaakin kirjoittaja xyz joka ajaa peräkärryään vetäen menemään (aattele hei: vielä joku vuosi sitten vauhti olisi max. 80km/h!). Tai rangeaan säästelevä teslakuski!
Mikä muuttuu? Yritä sinäkin oikein kovasti miettiä ikään kuin koko kuvio ihan uudelleen, alusta siis ja katsotaan mihin päädyt sitten, sopiiko?
Suosittelen myös lukemaan Herbertin kommentit alkaen tänään 10:37 - ajatuksella siis!
Kirjoitat nyt muunneltua totuutta, Herbert totesi ettei vetänyt peräkärryä vaan ajeli muuten vaan hiljakseen. Näitä säästeleviä kuljettajia näkee silloin tällöin, siinä ei ole mitään uutta. Ei tässä tarvita mitään kertausta, tämä palataan ensimmäiselle sivulle on sinun tapasi pitkittää keskustelua. Herbert ajaa reilusti alle nopeusrajoitusten se on hänen tapansa, vaikka ei ole antanut tavalleen mitään selitystä. Ajeleeko Herbert vain piruuttaan hiljaa nähdäkseen tilanteita joita voi täällä nostaa esiin. Onhan tämä tilanteita liikenteessä Herbertin näköinen palsta, jota Kumppani sitten kilvan peesaa.
@tracktest kirjoitti:
Herbert kertoo täällä omakohtaisia kokemuksiaan liikenteestä, mutta ei huomaa olevansa tilanteiden aiheuttaja ajellessaan reilusti alle nopeusrajoitusten. Näkeekö kumppani Herbertin täysin ulkopuoliseksi vai osaksi tilanteita?
Tilanteessa oli Golf-kuski, joka saapui paikalle reippaalla ylinopeudella ja rikkoi muitakin sääntöjä. Miten ulkoistat tilanteen synnystä vastuun juuri minulle? Nyt perusteluja kiitos, ei iänikuista jankkausta että ajoin alinopeudella. Kun en ymmärrä, joudut perustelemaan. Se lienee helppoa, jos olet varma asiastasi.
@Herbert kirjoitti:
Et sitten halunnut ottaa kantaa alun kysymykseen.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
Sinullehan se tuntuu olevan ongelma. Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat honosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Taas sivuutit kysymykseni. 11546:n kysymykseenkin kaipaan vastausta, kun samantyyppisen esitin jo aiemmin.
Ei se minulle ollut ongelma. Kirjoitin havainnosta, jonka tein liikenteessä. Seurasin tilanteen kehittymistä turvallisen etäisyyden päästä.
Kerrotko vielä ihan rautalankamallin avulla, miten sain aikaan tilanteen, jossa ylinopeuskuski saavutti suurinta sallittua ajavan, mutta ei malttanut odottaa vuoroaan? Kerro myös kaikkien osapuolten roolit tilanteessa.
En yritä spekuloida tilanteella, jota en ole ollut näkemässä. Totean vain, että sinulle tuntuu tulevan eteen tilanteita, joissa muut toimivat väärin ja sinä oikein. Kun ilmoitat ajavasi alinopeutta, niin siihen olen todennut, että ajamalla rajoitusten mukaa, et joutuisi todistamaan näitä tilanteita niin usein.
Halukkuutesi spekuloida riittää siis juuri siihen saakka, kun joutuisit kyseenalaistamaan omia mielipiteitäsi.
Etkö sinä havaitse liikenteessä tilanteita, jossa itse toimit oikein ja muut väärin? Vai toimitko itsekin väärin, jolloin muutkin toimivat väärin. Tai ehkä toimit väärin ja muut oikein toimivat paikkaa tilanteen.
@Lukija11546 kirjoitti:
Jos nopeusrajoitusten ja muidenkin liikennesääntöjen mukaan ajavien (Herbert ja hänen edellään ajanut) ohittaminen väljällä moottoritiellä on mielestänne niin vaikeaa ja vaaratilanteita aiheuttavaa, että pitää ruveta etsimään syyllisiä niistä liikennesääntöjä noudattavista, niin olisiko aika luopua ajo-oikeudestanne ja siirtyä käyttämään suosiolla julkisia liikennevälineitä? Miten helvetissä te pääsette motareilla ohi yhdistelmistä ja linja-autoista ilman vaaratilanteita, kun ne ajaa vieläkin hiljempaa?
Unohdat, kuka asiassa oli valittaja. Se oli Herbert. Eihän motarilla ohittaminen ole vaikeaa eikä sellaista ole kukaan väittänytkään.
Valittaja? Kerrotko, mistä olen valittanut? Tai anna olla, et pysty, koska en ole valittanut. Sinun ja peukuttajasi mielikuvitus laukkaa ylikierroksilla. Samasta syystä et halua ottaa kantaa asiaan, vaikka kovasti sitä kommentoitkin.
@tracktest kirjoitti:
Herbert kertoo täällä omakohtaisia kokemuksiaan liikenteestä, mutta ei huomaa olevansa tilanteiden aiheuttaja ajellessaan reilusti alle nopeusrajoitusten. Näkeekö kumppani Herbertin täysin ulkopuoliseksi vai osaksi tilanteita?
Tilanteessa oli Golf-kuski, joka saapui paikalle reippaalla ylinopeudella ja rikkoi muitakin sääntöjä. Miten ulkoistat tilanteen synnystä vastuun juuri minulle? Nyt perusteluja kiitos, ei iänikuista jankkausta että ajoin alinopeudella. Kun en ymmärrä, joudut perustelemaan. Se lienee helppoa, jos olet varma asiastasi.
Miten pystyt määrittämään volkkarikuskin reippaan ylinopeuden, ajaen itse huomattavan hitaasti sallittuun nopeuteen nähden. Olethan sinä osallinen koska ajat huomattavan hiljaa aiheuttaen ohituksia. Ei kai tämän ymmärtäminen voi olla kovin vaikeaa. Kuski joka ajaa hiljaa ei välttämättä hahmota nopeuseroja vaaralliseksi koska tekee aina näin. Vaaratilanteita syntyy kun edellä menevä ajaa huomattavan hitaasti ja vastaan tulee autoja. Tilanteita tulee eikä aina ajeta moottoriteitä.
Tämä hölmöjä höpöttävä tracktest voisi tähän kohtaan kertoa näkemyksensä, onko henkilöauton alinopeus vaarallisempaa kuin ylinopeus moottoritiellä. Siellähän on, etenkin arki liikenteessä paljon lain mukaan alle korkeimman sallitun liikennettä.
@tracktest kirjoitti:
Herbert kertoo täällä omakohtaisia kokemuksiaan liikenteestä, mutta ei huomaa olevansa tilanteiden aiheuttaja ajellessaan reilusti alle nopeusrajoitusten. Näkeekö kumppani Herbertin täysin ulkopuoliseksi vai osaksi tilanteita?
Tilanteessa oli Golf-kuski, joka saapui paikalle reippaalla ylinopeudella ja rikkoi muitakin sääntöjä. Miten ulkoistat tilanteen synnystä vastuun juuri minulle? Nyt perusteluja kiitos, ei iänikuista jankkausta että ajoin alinopeudella. Kun en ymmärrä, joudut perustelemaan. Se lienee helppoa, jos olet varma asiastasi.
Miten pystyt määrittämään volkkarikuskin reippaan ylinopeuden, ajaen itse huomattavan hitaasti sallittuun nopeuteen nähden.
105 on sallittu nopeus.
Ajokokemuksen ja liikenteen tarkkailun myötä myös muiden ajonopeuksien arviointiin kehittyy jonkinlainen tuntuma. Vai tarkoitatko, että jos ajat motarilla 105, sinulta häviää kyky arvioida muiden nopeuksia?
Olethan sinä osallinen koska ajat huomattavan hiljaa aiheuttaen ohituksia. Ei kai tämän ymmärtäminen voi olla kovin vaikeaa.
Osallinen vai aiheuttaja. Komppaan Kumppania, keskity. Yritä edes.
Kuski joka ajaa hiljaa ei välttämättä hahmota nopeuseroja vaaralliseksi koska tekee aina näin.
En aja aina hiljaa.
Vaaratilanteita syntyy kun edellä menevä ajaa huomattavan hitaasti ja vastaan tulee autoja. Tilanteita tulee eikä aina ajeta moottoriteitä.
Nyt puhutaan tilanteesta moottoritiellä. Tällä kertaa ei ollut vastaantulijoita, vaikka joskus olen sellaisenkin takia hätäkeskukseen soittanut. Melkoinen juttu, kun tuollaiseenkin olen joutunut osalliseksi. Mitä silloin mahdoin tehdä väärin ja aiheuttaa tilanteen.
@Lukija336949 kirjoitti:
Tämä hölmöjä höpöttävä tracktest voisi tähän kohtaan kertoa näkemyksensä, onko henkilöauton alinopeus vaarallisempaa kuin ylinopeus moottoritiellä. Siellähän on, etenkin arki liikenteessä paljon lain mukaan alle korkeimman sallitun liikennettä.
Älä nyt tyhmiä horise en minä ylinopeutta ole puolustellut. Väärinymmärtäminen on sinun tapasi vääntää tarinaa, ei minun. Olen usein todennut ajavani nopeusrajoituksia kunnioittaen. Tyhmiä kysymyksiä esität sinä, en minä.
Kirjoitat nyt muunneltua totuutta, Herbert totesi ettei vetänyt peräkärryä vaan ajeli muuten vaan hiljakseen.
Et nyt ymmärtänyt ollenkaan, joten paksunnetaan rautalankaa: VAIHDA AJATUKSISSASI EM. ESIMERKIT HÄNEN TILALLEEN JA MIETI TILANNE UUDESTAAN!
Näitä säästeleviä kuljettajia näkee silloin tällöin, siinä ei ole mitään uutta.
Säästeleviä tai ajoneuvorajoituksista (ym ym) johtuvia hitaammin ajamisia riittää, kyllä!
No mikä sinulle on sitten tässä niin vaikeata hahmottaa, että jumitat täysin ihmeellisesti epäolennaisuuksiin ja yrität epätoivoisesti jallittaa Herbertiä?
Herbert ajaa reilusti alle nopeusrajoitusten se on hänen tapansa, vaikka ei ole antanut tavalleen mitään selitystä
Mikä tapa? Miksi pitäisi selittää yhtään mitään? Ja mitä väliä jos ajaa 105km/h, kun siellä liikkuu sitäkin hitaammin ajavia vielä jne?
Ajeleeko Herbert vain piruuttaan hiljaa nähdäkseen tilanteita joita voi täällä nostaa esiin. Onhan tämä tilanteita liikenteessä Herbertin näköinen palsta, jota Kumppani sitten kilvan peesaa
@tracktest kirjoitti:
Herbert kuvaat tilanteita, jossa olet itse osatekijä vaarallisissa tilanteissa.
Olisikin vaikea kuvailla tilanteita, joita ei ole nähnyt vai pitäisikö alkaa keksiä tilanteita?
Erilaisella nopeudella ajavat aiheuttavat vaaratilanteita huomaamatta omaa osuuttaan tilanteiden tekijänä. Moraalisaarnat eivät auta jos on itse mukana luomassa vaaratilanteita.
Suomen liikennejärjestelmään kuuluu motarin ajonopeudet 80...120. Kaikki tuon yli menevät on järjestelmän ulkopuolista sooloilua, jolla ei pitäisi olla sijaa liikenteessä. Se riittänee Golfin kuljettajan osuudesta, eikö vain?
Tilanteessa ajettiin ennen Golfin saapumista paikalle täysin niillä periaatteilla, joilla liikenne on tarkoitettu toimimaan. Kerrotko, miten tämän järjestelmän mukainen toiminta voi aiheuttaa vaaratilanteita?
@Lukija336949 kirjoitti:
Tämä hölmöjä höpöttävä tracktest voisi tähän kohtaan kertoa näkemyksensä, onko henkilöauton alinopeus vaarallisempaa kuin ylinopeus moottoritiellä. Siellähän on, etenkin arki liikenteessä paljon lain mukaan alle korkeimman sallitun liikennettä.
Älä nyt tyhmiä horise en minä ylinopeutta ole puolustellut. Väärinymmärtäminen on sinun tapasi vääntää tarinaa, ei minun. Olen usein todennut ajavani nopeusrajoituksia kunnioittaen. Tyhmiä kysymyksiä esität sinä, en minä.
En minä niin väittänytkään että olet sanonut, kysyn vaan kun olet niin tietoinen alle sallitun aiheuttamista vaaroista.
@tracktest kirjoitti:
Herbert kuvaat tilanteita, jossa olet itse osatekijä vaarallisissa tilanteissa.
Olisikin vaikea kuvailla tilanteita, joita ei ole nähnyt vai pitäisikö alkaa keksiä tilanteita?
Erilaisella nopeudella ajavat aiheuttavat vaaratilanteita huomaamatta omaa osuuttaan tilanteiden tekijänä. Moraalisaarnat eivät auta jos on itse mukana luomassa vaaratilanteita.
Suomen liikennejärjestelmään kuuluu motarin ajonopeudet 80...120. Kaikki tuo yli menevät on järjestelmän ulkopuolista sooloilua, jolla ei pitäisi olla sijaa liikenteessä. Se riittänee Golfin kuljettajan osuudesta, eikö vain?
Tilanteessa ajettiin ennen Golfin saapumista paikalle täysin niillä periaatteilla, joilla liikenne on tarkoitettu toimimaan. Kerrotko, miten tämän järjestelmän mukainen toiminta voi aiheuttaa vaaratilanteita?
Volkkarin kuljettaja on vastuussa omasta osuudestaan sinä omastasi. On erikoista että moottoritiellä kyetään vaaratilanteisiin niin että kokee itse olevansa ulkopuolinen. Olit tilanteessa mukana sitä et pysty millään sivuuttamaan. Oletko miettinyt mikä sinun osuutesi oli tilanteessa, kertomuksesi mukaan olet ilmeisen usein näissä tilanteissa. Oletko miettinyt koskaan miksi?
Kaikki muut ajavat väärin.
Vain minä ajan oikein.
.....ja vireystilasi on 100% koska annat liikenteelle 110%
tuon olen itsekin huomannut, vaikkea olekaa 'erittäin tehokasta' uutta hybridiä alla...
ohitustilanteet takana seuraavana joskus hirvittää kun ne kiian rimpulat jää junnaan 26 metrisen
viereen että kuinkahan nyt käy... oma jarrupoljin herkässä pelkästä jännityksestä
Mikä mielestäsi olisi ollut tilanne, jos Golf-kuski olisi muiden osapuolien tavoin noudattanut rajoitusta? Autan sinua, kun aiemman kommenttihistoriasi perusteella veikkaan arvoituksen olevan vaikea. Golf ei olisi saavuttanut taksia, taksi ei olisi provosoitunut Golfikuskin toiminnasta, Golfkuskin virheet ylinopeudesta, turvavälistä ja oikealta ohittamisesta olisivat jääneet pois. Taksikuski olisi ohittanut minut ja edessä ajavan nätisti, Golfkuski samoin vähän myöhemmin. Tämä kaikki 100% liikennesääntöjen mukaan. Mutta ei, sinun ja Tracktetestin mukaan 105 generoi ongelmia.
En kerta kaikkiaan käsitä, miksi päädytte tuohon tilanteeseen. Sinulla saattaa olla tarve vähätellä ylinopeuden merkitystä, koska ajat itsekin ylinopeutta. Tracktest sanoo noudattavansa rajoitusta, joten hänen osalta sama motiivi ei kuulosta uskottavalta. Ehkä Kumppanin teoria osuu oikeaan.
Vielä yksi kysymys. Joudutteko ongelmiin, kun ohitatte moottoritiellä alle suurimman sallitun ajavia? Miten asiaan vaikuttaa se, johtuuko ajonopeus ajoneuvokohtaisesta rajoituksesta tai kuljettajan halusta ajaa alle suurimman sallitun?
Aika paljon näitä synnärille matkaavia tien päällä näkyy. Syntyvyystilasoista sitä vaan ei huomaa.
Kiireisenkin kannattaa pitää pää kylmänä. Tässä esimerkissä Golf-kuski olisi todennäköisesti saanut tietä, ellei olisi painostanut taksikuskia. Metsä vastasi huutoon.
Jos itse haluatte saada joustoa muilta, onko silloin toimiva tapa alkaa öykkäröidä vai suhtautua muihin ystävällisesti.
Omalla ajourallani autojen suorituskyky on parantunut joka kerta vaihtaessani, samoin ajettavuus ja muu ajamisen helppous. Väitän, ettei ajotapani ole silti muuttunut nopeammaksi. Ensimmäisellä autollani tuli ehkä eniten ajettua turhan lujaa. Se oli 70-luvun takavetojapsi, jolle TM mittasi kiihtyvyydeksi 0-100 tasan 14 s ja jonka taka-akselin tuenta (lehtijousitetty jäykkä akseli) sai jo silloin moitteita.
Suurimman vääntömomentin sijaintikaan ei ole kiinnostava asia. Olennaista on se, onko vääntöä riittävästi sopivilla kierroksilla.
Ei joudu ongelmiin. Toistan vain, mitä olen ennenkin sanonut, että sinulle sattuu ja tapahtuu näitä tilanteita useammin juuri siksi, että ajat alinopeudella. Jos ajaisit rajoituksen mukaan eli mittarissa approx +5, niin et joutuisi todistamaan ohituksia niin usein. Aja liikennevirran nopeudella, niin saat ajaa paremmin rauhassa.
Et sitten halunnut ottaa kantaa alun kysymykseen.
Jos et joudu hitaampien kanssa ongelmiin, miksi minun nopeus on ongelma? Oletko niin taitava kuski, että selviät näin haastavasta tilanteesta kuin väljällä motarilla 105 ajavan ohituksesta ja muut eivät selviä?
Kumppani ja Herbert epäilee kaikkea mutta esittävät itse pelkkää faktaa. Molemmat ovat jatkuvasti tilanteissa ja täällä sitten kelataan tapahtumia huomaamatta omaa osuutta tilanteiden syntyyn. Näin sitä pelataan oma osuus nolliin, melkoista tarinaa.
Sinullehan se tuntuu olevan ongelma. Saat aikaan tilanteita, joissa toiset toimivat honosti ja sitten ihmettelet toisten osaamattomuutta. Älä koettele heitä, niin kokonaisuus toimii paremmin.
Jos nopeusrajoitusten ja muidenkin liikennesääntöjen mukaan ajavien (Herbert ja hänen edellään ajanut) ohittaminen väljällä moottoritiellä on mielestänne niin vaikeaa ja vaaratilanteita aiheuttavaa, että pitää ruveta etsimään syyllisiä niistä liikennesääntöjä noudattavista, niin olisiko aika luopua ajo-oikeudestanne ja siirtyä käyttämään suosiolla julkisia liikennevälineitä? Miten helvetissä te pääsette motareilla ohi yhdistelmistä ja linja-autoista ilman vaaratilanteita, kun ne ajaa vieläkin hiljempaa?
Taas sivuutit kysymykseni. 11546:n kysymykseenkin kaipaan vastausta, kun samantyyppisen esitin jo aiemmin.
Ei se minulle ollut ongelma. Kirjoitin havainnosta, jonka tein liikenteessä. Seurasin tilanteen kehittymistä turvallisen etäisyyden päästä.
Kerrotko vielä ihan rautalankamallin avulla, miten sain aikaan tilanteen, jossa ylinopeuskuski saavutti suurinta sallittua ajavan, mutta ei malttanut odottaa vuoroaan? Kerro myös kaikkien osapuolten roolit tilanteessa.
Unohdat, kuka asiassa oli valittaja. Se oli Herbert. Eihän motarilla ohittaminen ole vaikeaa eikä sellaista ole kukaan väittänytkään.
En yritä spekuloida tilanteella, jota en ole ollut näkemässä. Totean vain, että sinulle tuntuu tulevan eteen tilanteita, joissa muut toimivat väärin ja sinä oikein. Kun ilmoitat ajavasi alinopeutta, niin siihen olen todennut, että ajamalla rajoitusten mukaa, et joutuisi todistamaan näitä tilanteita niin usein.
@tracktest kirjoitti:
Ensimmäinen osui lähimpään, sekin riippuu tasan siitä, kenen kirjoituksista on kyse.
Jos olet jälkimmäisestä tosissasi, niin mikset sitten vastaa simppeleihin kysymyksiin sinullekin, jos kerta osuvat?
Päättelytaitosi ei ole huimaava, se on tiedossa. Loppu ajatuksistasi on tietysi vain arvailua ja lähentelee panettelua. Miksi sinun pitää turvautua tuollaiseen höpinään?
Kaikilla on liikenteessä omia osuuksiaan, mutta kyllä Herbert aika hemmetin tyhjentävästi tuossa edellä perustelee ja kyselee sinulta ja HR:ltä vastineita!
Koeta keskittyä nyt niihin vain!
@HybridRules kirjoitti:
Ei se ohittaminen vaan miten esimerkkitilanteessa ohitettiin - ja miksi. Keskity sinäkin!
Ihan alusta saakka sinä ja tracktest ette muuta ole tehneetkään kuin spekuloineet! Ymmärrätkö edes sanan merkitystä?
Luitko tuosta tämän tekstin yläpuolelta hänen viimeisimmän kommenttinsa? Koska et ymmärtänyt, voisit toistaa lukemisen.
Osaatko ajatuksissa vaihtaa Herbertin tilalle vaikka kuorma-auton? Yritä oikein kovasti!
Sitten mietit koko kuvion ihan uudelleen ja katsotaan mihin päädyt sitten? Sopiiko?
Herbert kertoo täällä omakohtaisia kokemuksiaan liikenteestä, mutta ei huomaa olevansa tilanteiden aiheuttaja ajellessaan reilusti alle nopeusrajoitusten. Näkeekö kumppani Herbertin täysin ulkopuoliseksi vai osaksi tilanteita?
Kaikki, ketkä olivat tilanteessa liikkeellä, ovat tietysti omalla tavallaan osallisina. Mutta ei tässä väännössä siitä ole kyse, vaan tästä:
Ajelin n. 105 ja taksikuski ohitti minut nätisti n. 120 km/h. Aikoi ilmeisesti palata oikealle, mutta takaa tuli toinen ohittaja reippaalla ylinopeudella. Taksikuskin ratkaisu oli pysyä vasemmalla ja ohittaa vielä toinenkin suunnilleen 105 ajava, jonka saavutti hetken kuluttua. Ylinopeutta ajava wannabegtigolf-kuskin reaktio oli odotettu eli hetki puskurissa, sitten oikealta ohi ennen 105 ajavan saavuttamista.
Leikitään, että tuossa kirjoittaakin kirjoittaja xyz joka ajaa peräkärryään vetäen menemään (aattele hei: vielä joku vuosi sitten vauhti olisi max. 80km/h!). Tai rangeaan säästelevä teslakuski!
Mikä muuttuu? Yritä sinäkin oikein kovasti miettiä ikään kuin koko kuvio ihan uudelleen, alusta siis ja katsotaan mihin päädyt sitten, sopiiko?
Suosittelen myös lukemaan Herbertin kommentit alkaen tänään 10:37 - ajatuksella siis!
Kirjoitat nyt muunneltua totuutta, Herbert totesi ettei vetänyt peräkärryä vaan ajeli muuten vaan hiljakseen. Näitä säästeleviä kuljettajia näkee silloin tällöin, siinä ei ole mitään uutta. Ei tässä tarvita mitään kertausta, tämä palataan ensimmäiselle sivulle on sinun tapasi pitkittää keskustelua. Herbert ajaa reilusti alle nopeusrajoitusten se on hänen tapansa, vaikka ei ole antanut tavalleen mitään selitystä. Ajeleeko Herbert vain piruuttaan hiljaa nähdäkseen tilanteita joita voi täällä nostaa esiin. Onhan tämä tilanteita liikenteessä Herbertin näköinen palsta, jota Kumppani sitten kilvan peesaa.
Tilanteessa oli Golf-kuski, joka saapui paikalle reippaalla ylinopeudella ja rikkoi muitakin sääntöjä. Miten ulkoistat tilanteen synnystä vastuun juuri minulle? Nyt perusteluja kiitos, ei iänikuista jankkausta että ajoin alinopeudella. Kun en ymmärrä, joudut perustelemaan. Se lienee helppoa, jos olet varma asiastasi.
Halukkuutesi spekuloida riittää siis juuri siihen saakka, kun joutuisit kyseenalaistamaan omia mielipiteitäsi.
Etkö sinä havaitse liikenteessä tilanteita, jossa itse toimit oikein ja muut väärin? Vai toimitko itsekin väärin, jolloin muutkin toimivat väärin. Tai ehkä toimit väärin ja muut oikein toimivat paikkaa tilanteen.
Valittaja? Kerrotko, mistä olen valittanut? Tai anna olla, et pysty, koska en ole valittanut. Sinun ja peukuttajasi mielikuvitus laukkaa ylikierroksilla. Samasta syystä et halua ottaa kantaa asiaan, vaikka kovasti sitä kommentoitkin.
Miten pystyt määrittämään volkkarikuskin reippaan ylinopeuden, ajaen itse huomattavan hitaasti sallittuun nopeuteen nähden. Olethan sinä osallinen koska ajat huomattavan hiljaa aiheuttaen ohituksia. Ei kai tämän ymmärtäminen voi olla kovin vaikeaa. Kuski joka ajaa hiljaa ei välttämättä hahmota nopeuseroja vaaralliseksi koska tekee aina näin. Vaaratilanteita syntyy kun edellä menevä ajaa huomattavan hitaasti ja vastaan tulee autoja. Tilanteita tulee eikä aina ajeta moottoriteitä.
Tämä hölmöjä höpöttävä tracktest voisi tähän kohtaan kertoa näkemyksensä, onko henkilöauton alinopeus vaarallisempaa kuin ylinopeus moottoritiellä. Siellähän on, etenkin arki liikenteessä paljon lain mukaan alle korkeimman sallitun liikennettä.
105 on sallittu nopeus.
Ajokokemuksen ja liikenteen tarkkailun myötä myös muiden ajonopeuksien arviointiin kehittyy jonkinlainen tuntuma. Vai tarkoitatko, että jos ajat motarilla 105, sinulta häviää kyky arvioida muiden nopeuksia?
Osallinen vai aiheuttaja. Komppaan Kumppania, keskity. Yritä edes.
En aja aina hiljaa.
Nyt puhutaan tilanteesta moottoritiellä. Tällä kertaa ei ollut vastaantulijoita, vaikka joskus olen sellaisenkin takia hätäkeskukseen soittanut. Melkoinen juttu, kun tuollaiseenkin olen joutunut osalliseksi. Mitä silloin mahdoin tehdä väärin ja aiheuttaa tilanteen.
Älä nyt tyhmiä horise en minä ylinopeutta ole puolustellut. Väärinymmärtäminen on sinun tapasi vääntää tarinaa, ei minun. Olen usein todennut ajavani nopeusrajoituksia kunnioittaen. Tyhmiä kysymyksiä esität sinä, en minä.
@tracktest kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt ollenkaan, joten paksunnetaan rautalankaa: VAIHDA AJATUKSISSASI EM. ESIMERKIT HÄNEN TILALLEEN JA MIETI TILANNE UUDESTAAN!
Säästeleviä tai ajoneuvorajoituksista (ym ym) johtuvia hitaammin ajamisia riittää, kyllä!
No mikä sinulle on sitten tässä niin vaikeata hahmottaa, että jumitat täysin ihmeellisesti epäolennaisuuksiin ja yrität epätoivoisesti jallittaa Herbertiä?
Mikä tapa? Miksi pitäisi selittää yhtään mitään? Ja mitä väliä jos ajaa 105km/h, kun siellä liikkuu sitäkin hitaammin ajavia vielä jne?
Keskity asiaan, äläkä turhanpäiväisiin mollaamisyrityksiin, kiitos!
@Lukija336949 kirjoitit:
Väärinymmärtämistä harrastat nyt kyllä sinä - ja HR.
Olisikin vaikea kuvailla tilanteita, joita ei ole nähnyt vai pitäisikö alkaa keksiä tilanteita?
Suomen liikennejärjestelmään kuuluu motarin ajonopeudet 80...120. Kaikki tuon yli menevät on järjestelmän ulkopuolista sooloilua, jolla ei pitäisi olla sijaa liikenteessä. Se riittänee Golfin kuljettajan osuudesta, eikö vain?
Tilanteessa ajettiin ennen Golfin saapumista paikalle täysin niillä periaatteilla, joilla liikenne on tarkoitettu toimimaan. Kerrotko, miten tämän järjestelmän mukainen toiminta voi aiheuttaa vaaratilanteita?
En minä niin väittänytkään että olet sanonut, kysyn vaan kun olet niin tietoinen alle sallitun aiheuttamista vaaroista.
Volkkarin kuljettaja on vastuussa omasta osuudestaan sinä omastasi. On erikoista että moottoritiellä kyetään vaaratilanteisiin niin että kokee itse olevansa ulkopuolinen. Olit tilanteessa mukana sitä et pysty millään sivuuttamaan. Oletko miettinyt mikä sinun osuutesi oli tilanteessa, kertomuksesi mukaan olet ilmeisen usein näissä tilanteissa. Oletko miettinyt koskaan miksi?