Tekniikan Maailma vertaili premium-katumaasturit

335 kommenttia
1246712
  • Niin Toyota kuten yleensä huollot pyytää ja toivoo asiakkaita kääntymään heidän puoleen, kun renkaita uusitaan.
    Aina autoja pitää testata (ja itse koeajaa) ensiasennusrenkailla mitä tehdas on alle laittanut.
    Meidän uutena normikytöön autonostajien ja usein autoa vaihtajien mielenkiinto ei riitä tuhertamaan renkaiden ja vanteiden kanssa.
    Kaikkien autojen ensiasennusrenkaat on riittäneet Suomen nopeuksiin.

    Omilla ulkonäköön perustuvilla valinnoilla on pilattu monen auton hyvätkin turvalliset ajo-ominaisuudet. Todella typerää lapsellisuutta.

      
  • Tässä kaikki se mikä jäi Tekniikan Maailmalta väliin uuden BMW X3:n kohdalla. Olkaa hyvät.

    Hyvää uutta vuotta 2018!

      
  • Tässä turvallinen valinta vuosiksi ja löytää varmasti paikkansa kuluttajien suosiossa tässä auto ja hintaluokassa. Maski on tässäkin ruma mutta eihän sitä kuljettaja jää ihailemaan.
    Turvallisia kilometrejä vuosiksi:
    https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-ytimekas-ylistyslaulu-volvo-xc60-d4-awd-business-aut/

      
  • Maskin ulkonäkö on makuasia, josta voi kiistellä loputtomiin, jos haluaa. Bemarin maski nyt kuitenkin on tosi typerän näköinen.

    Jos XC60T8 olisi ollut testissä dieselin sijasta, se olisi voittanut testin ja suuremmalla kuin 0,1 pisteen marginaalilla.

    Mieti: voi ajaa 407hv teholla, kun on tarpeen tai keskikulutuksella 0L/100km, kun haluat säästää rahaa & ympäristöä.

    Ihmettelen, miksi kukaan ostaa uutena muuta kuin hybridiä jo veroedun takia. Saat huippuvarusteet samalla rahalla kuin toinen maksaa veroa diesel- tai bensaversiosta.

    Itse olen ajanut yli kymmenen vuotta ns. aidolla maasturilla (Jeep GC & LR Disco) ja nyt Volvon hybridillä jonkun aikaa. Pelkällä sähköllä ja siis takavedolla ajellessa on taas muistunut mieleen, miksi aikonaan vaihdoin vajaavetoisen nelivetoon. Pure-tilassa ajaessa liukkaalla kelillä huomaa miten helposti jäisi pulaan vajaavedon kanssa. XC60:llä ei jää vaikka kardaania ei autossa olekaan. Ajonhallinta ottaa etuvedon mukaan, kun tarvitsee. Tietysti voi ajaa AWD-tilassa koko ajan, jolloin alla on jatkuva neliveto, mutta pelkällä sähköllä ei pääse etenemään. Joku voi sanoa sitä miinukseksi, mutta kyllä se muuttuu plussaksi, kun ottaa huomioon, että akusto on kardaanitunnelissa eikä tilaa viemässä esim. tavaratilassa. Ja akut alhaalla tarkoittaa, että painopiste alhaalla.

    Paras valinta katumaasturiksi on kyllä Volvo XC60T8. Monessa mielessä.

      
  • Volvon 407 hv vastaa melkein Stelvion 280 hevosvoimaa kulkupuolessa , Volvossa on 127 hv enemmän mutta esim kiihtyvyys on vain 0.4 sekuntia parempi 0-100 välillä, kummasti ne Volvon tehot jonnekin katoavat, IMO Volvon keula se vasta typerän näköinen onkin, seinään ajettu. Tässä testissä oli valittu dieselit, ei hybridejä. Sinänsä turhaa kehua että jos olisi otettu se ja se mukaan olisi voittanut, kyllä muiltakin merkeiltä löytyy parempia malleja, eikä tätä vertailua pelkällä kulutuksella voita. Ko vertailussa muuten sanottiin ettei Alfassa ole taloudellisen ajon ohjelmaa, kyllä siinä mielestäni pitäisi olla tuo DNA kytkin, eli Dynamic (Sporty), Natural (Normal), and Advanced Efficiency (Economic).

      
  • "Maskin ulkonäkö on makuasia, josta voi kiistellä loputtomiin, jos haluaa. Bemarin maski nyt kuitenkin on tosi typerän näköinen."

    Entinen Jeep-mies tuli välitömästi avautumaan BMW:stä, kun vaihtoi Volvoon. Jeepillä ajaessa maailma näytti ilmeisesti toisenlaiselta. Näinhän teille tuntuu käyvän järjestään BMW pyörii mielessä kaiken aikaa milloin mistäkin syystä.

    BMW:n tutuksi tullut maski on vuodelta 1934 joten kauan on keulan malli pysynyt, muuttuen ja jalostuen toki kaiken aikaa.

    Auton tunnistettavuus keulasta on tärkeä asia ja BMW jos mikä on tunnistettavuudessaan varmasti yksi selvimpiä liikenteen virrassa. En oikein ymmärrä mihin perustuu haukkua BMW:n selvintä tavaramerkkiä typeräksi ehkä se kertoo enempi sanojan suppeasta ajatusmaailmasta. Teissä Volokuskeissa on yhteistä se, että omaa pitää kehua maasta taivaaseen ja haukkua muut merkit siinä sivussa mennen tullen kuin omastanne häpeää tuntien. Pätemisen tarve näkyy olevan ilmeinen, kun vaihtaa Volvoon.

    Siinä mallia miltä komea keula näyttää, vain täydellinen idiootti sanoo tuota typeräksi. Klikkaa kuvaa saat sen suuremmaksi, näin elämys on täydellinen.

    http://diamondblackexteriors.com/wp-content/uploads/2016/11/2013-05-22-17.54.04.jpg

      
  • Mitä väliä sillä on bmweellä ajavalle tunnistetaanko se bmweeksi.
    Aivan sama kuka testin voitti Volvoa kuitenkin myydään.
    Ps. Meillä ei ole Volvoa ollut eikä tule näillä näkymillä olemaankaan toistaiseksi, mutta totuus on ettei BMWee tule Volvoa ja Mersua myyntiluvuissa päihittämään.

      
  • Huomaan että trolli on taas kuutamolla pahemman kerran ja tynnyristä ei paljoa kantta availla. BMW oli vuodesta 2005 vuoteen 2015 myydyin premium-merkki maailmalla. 2016 MB ohitti BMW:n tarkkoja lukuja en muista, Audi oli listan kolmas.

      
  • Pysytään nyt Suomen markkinoilla ja kyseisissä "kaupunkimaastureissa"
    Volvo CX60 vuoden TM 23/2017 tilastossa kymmenes, yhtään minkäänlaista X bemweetä en löytänyt kolmenkymmenen myydyimmän tilastosta

      
  • Quuhan kirjoitti ensin näin:

    "Maski on tässäkin ruma mutta eihän sitä kuljettaja jää ihailemaan."

    Eli Quu piti sekä Volvon että Bemarin maskeja rumina. Tämän jälkeen sait täydellisen paskahalvauksen siitä kun HybridRules omalla tavallaan vastasi Quu:n kommenttiin, ja rupesit vyöryttämään tätä tavanomaista propagandaasi jossa ei ole päätä eikä häntää.

      
  • Kiva huomata kun (taas) rakentavan ja asiallisen keskustelun lähettiläs alkaa lämmetä.

    Maskeista puhuttaessa kyse on vain siitä mikä on vähiten "päinseinää" ajetun näköinen. Land Rover miellyttää näistä omaa silmääni eniten.

    Testissä Ford saa pyyhkeitä ajettavuudesta ja ohjauksesta joka suhteessa, mutta väistökokeessa mennään suurimmalla nopeudella koe läpi!

    Autojen hinnoissa kiinnitti huomiota se, että Volvolla ei ole enää hintaetua. Monestihan Volvon hankintaa on puoltanut alempi hinta/paremmat varusteet kilpailijoihin nähden.

      
  • En niin tarkkaan ole näihin dieseleiden tai esimerkiksi X3:n hintoihin perehtynyt, mutta ainakin hybridinä XC60 Volvo on edelleen varsin maltillisesti hinnoiteltu varustelu ja lisävarusteiden hinta huomioiden. Tämän lisäksi ainakin itse sain Volvolta parhaimman tarjouksen/alennuksen.

    GLC hybridi oli hyvillä varusteilla aika tarkkaan Volvon hintainen, jopa hieman halvempi, mutta tilaamani Volvo oli silti joiltain osin paremmin varusteltu. Esimerkiksi kattoikuna on T8:ssa vakiona, joka on ihan kiva, vaikka sellaisesta en lisävarusteena pahemmin maksaisikaan. Kuten jo kirjoitinkin, näiden kahden väliltä lopulta autoni valitsin, kuten varmasti moni muukin tämän kaltaista hybridiä haluava tekee. Loistavan auton ja rahalle vastinetta saa, päätyy kumpaan tahansa.

    Volvon dieselin ostaminen voi olla järkevää, jos ostaa auton melko perusvarusteilla, mutta hiemankaan varustelua lisättäessä hybridistä tulee jo järkevämpi. Sama pätee Mersuun, varsinkin jos suorituskyvylle antaa vähänkään arvoa.

    Joku kirjoitti Volvon tehojen katoamisesta, mutta eiköhän syynä ole Volvon ja etenkin hybridin varsin korkea paino. XC60 T8 painaa muistaakseni lähes 2200 kg ja Alfa lienee huomattavasti kevyempi. Aika railakkaasti tuo Volvo kiihtyy katumaasturiksi - etenkin "tylsäksi" Volvoksi. Myös hybridin välitön vääntö on todella miellyttävää.

      
  • tuo paino vaan poistaa hybridin toisen hyvän puolen eli suorituskyvyn, eduksi jää lähinnä kulutus. Jos Volvo saisi hilattua painosta pois n 300 kiloa, niin tuosta olisi paljon enemmän hyötyä. Nyt 400 hevosen kapasiteetti jää hyödyntämättä. En sitten tiedä onko se kulutuskaan niin hyvä kuin on ilmoitettu?

    "In ‘Hybrid’ we only managed 31mpg – a far cry from the laboratory-calculated 134.5mpg figure quoted. "

      
  • Alfa Romeosta menee autoveroa 20.276 e, Volvon hybridistä 4.625 e.

      
  • Volvo XC90 T8 Polestar acceleration 0-100 km/h, 0-200 km/h, top speed racelogic.

      
  • ? ja se pointti oli? veropostauksessa ja tossa videossakin?

      
  • Katso numeroita! Kiihtyvyydestä siis kyse, jos ei sytyttänyt ensimmäisellä. Ei pääse ilmoitettuun, mutta nopea on ei tuota voi kai kukaan kiistää.

      
  • Ei sitä Alfaa tarvitse joka väliin änkeä. Alfamies on näköjään taas sotajalaalla liikenteessä.

      
  • no eihän se mikään nopea ole jos toiset menevät 280 hevosella samaan, tai no voi se jonkun mielestä olla, mutta oikeassa elämässä ei ole nopea vrt tehoihin. Kukahan tässä on Volvoa tänne tunkenut?? ja kehunut maasta taivaaseen vaikka autossa ei oikeasti ole mitään erikoista, hieno paperilla mutta käytännössä ei.

      
  • Löytyyhän niitä nopeampia se on selvä, mutta mielestäni täysin riittävä kenelle tahansa. Mihin päin nämä syytökset on oikein suunnattu?

      
  • "ja se pointti oli? veropostauksessa"

    Kai se ottaa päähän jos iso osa auton hinnasta on veroa.

      
  • GTamv kuinka nopeilla autoilla liikut kesäisin, voit laittaa vaikka harrasteautosi peliin jos sellainen löytyy? 1000 kg ja 500hp vähintään eikös?

      
  • "no eihän se mikään nopea ole jos toiset menevät 280 hevosella samaan, tai no voi se jonkun mielestä olla, mutta oikeassa elämässä ei ole nopea vrt tehoihin. Kukahan tässä on Volvoa tänne tunkenut?? ja kehunut maasta taivaaseen vaikka autossa ei oikeasti ole mitään erikoista, hieno paperilla mutta käytännössä ei."

    Kun olet noin fiksu niin tiedät varmaankin myös sen että Volvo V90 T8 löi Teslan Ruotsin Automotorsportin testissä.

      
  • ja mitähän siinä testattiin? ja eikai se ole mitään ihmeellistä jos ruotsalaisessa lehdessä voittaa ruotsalainen auto. Volvot ei kiinnosta siinä määrin että tulisi seurattua.

      
  • ei sillä veron määrällä ole periaatteessa mitään merkitystä, loppuhinta on se mikä asiakasta kiinnostaa ja minkä perusteella autojen hintoja vertaillaan

      
  • "ja mitähän siinä testattiin? ja eikai se ole mitään ihmeellistä jos ruotsalaisessa lehdessä voittaa ruotsalainen auto. Volvot ei kiinnosta siinä määrin että tulisi seurattua."

    Ainakin minua tuo testi kiinnostaa koska siinä testattiin paitsi Volvon farmarihybridiä, niin myös Teslaa sekä Mercedeksen ja BMW:n sedanhybridejä.

      
  • Nyt en muuta niin yhtään mitään:

    tracktest
    Entinen Jeep-mies tuli välitömästi avautumaan BMW:stä, kun vaihtoi Volvoon. Jeepillä ajaessa maailma näytti ilmeisesti toisenlaiselta. Näinhän teille tuntuu käyvän järjestään BMW pyörii mielessä kaiken aikaa milloin mistäkin syystä. BMW:n tutuksi tullut maski on vuodelta 1934 joten kauan on keulan malli pysynyt, muuttuen ja jalostuen toki kaiken aikaa. Auton tunnistettavuus keulasta on tärkeä asia ja BMW jos mikä on tunnistettavuudessaan varmasti yksi selvimpiä liikenteen virrassa. En oikein ymmärrä mihin perustuu haukkua BMW:n selvintä tavaramerkkiä typeräksi ehkä se kertoo enempi sanojan suppeasta ajatusmaailmasta.

    Tuossa oli ikuisen BMW-miehen avautumista, jolle BMW-maailma on "keulan munaskuita myöten jo vuodesta 1934" yhtä taivasta, josta ei voi olla eri mieltä. Juuri sen takia on aivan käsittämätöntä avautumista tällainen heti perään:

    Teissä Volvokuskeissa on yhteistä se, että omaa pitää kehua maasta taivaaseen ja haukkua muut merkit siinä sivussa mennen tullen kuin omastanne häpeää tuntien. Pätemisen tarve näkyy olevan ilmeinen, kun vaihtaa Volvoon.

    Voiko pata enempää ja räikeämmin kattilaa soimata? Monenko kirjoittajan pitää olla sitä mieltä, että jotta uskoisit tuon? Vai onko niin, että et usko tuota vaikka ihan jokainen sanoisi samaa?

    Siinä sitä on mallisuoritusta tosiaan rakentavasta ja arvostavasta palstakeskustelusta, joka keskittyy tekniikaan analysoiden... Tai miten sen nyt sitten pitikään mennä?

      
  • Mieti: voi ajaa 407hv teholla, kun on tarpeen tai keskikulutuksella 0L/100km, kun haluat säästää rahaa & ympäristöä. Pure-tilassa ajaessa liukkaalla kelillä huomaa miten helposti jäisi pulaan vajaavedon kanssa.

    Vielä kun löytyisi sellainen ajomoodi, jossa yhdityisi pieni kulutus, edes kohtuullinen normaaliin liikenteeseen riittävä suorituskyky ja päivittäisiin ajoihin riittävä käyttösäde. Nyt noista voi valita vain yhden samanaikaisesti käyttöön eli ei jatkoon. Niin olisihan sekin ihan mukavaa, jos ei tarvitsisi olla koko ajan pulassa liukkaalla kelillä.

      
  • Se on sinun mielipiteesi eikä se liikuta minua suuntaan taikka toiseen. Provosoinnin kyllä taidat, mutta en lähde näihin mukaan kuten ei kukaan muukaan järjissään oleva. Kumppani veikkaan että ajat vallankumouksellisella ranskalaisella autolla kuten muutkin vasemmistolaiset tai kommunistit täällä pohjantähden alla vai miten on?

    Olisit nyt ihmeessä kopioinut tämän ja vetänyt mielestäsi viiltävät analyysit päälle. Eikö kantti riitä Kumppani?

      
  • Auton hinta on tietysti tärkempi juttu kuin se, paljonko siinä on veroa. Mutta Suomen veropolitiikan takia hybridiin saa hyvät varusteet sillä rahalla, joka muuten menee veroihin. Mieluummin paremmin varusteltu auto kuin kasa rahaa verottajelle.

    Tässä ketjussa joku julisti vertailun voittajaksi bemarin ja joku skodan, vaikka kumpaakaan merkkiä ei ollut edes mukana vertailussa.

    Siksi ajattelin, että voin kainosti mainita hybridi-version Volvosta, kun Volvo sentään oli mukana. Diesel-versiohan on muuten sama, mutta hybridissä olisi parempi kiihtyvyys ja polttoainetalous.

    En voi sanoa olevani Volvo-mies, kun kymmenen muun merkin jälkeen ajelen nyt ekaa Volvoani.

    On taivahan tosi, notta bemarin maski on typerän näköönen minun mielestäni. Mutta eihän siitä tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään.

    En ole minkään automerkin fanaatikko, tiedä vaikka hommaisin bemarin joskus...

    Kun ajaa hybridi-Volvolla pure -tilassa eli takavetoisena, niin ehtii kyllä havaita jäisellä pihalla joskus liikkeelle lähtiessä, että pyörät sutaisevat ennen kuin etuveto tulee mukaan. Se ei ole häiritsevää, mutta muistuttaa ajasta ennen kuin hommasin ekan nelivedon kymmenkunta vuotta sitten. Volvolla en ole juurikaan ajellut AWD-moodissa, koska yritän pärjatä sähköajolla mahdollisimman paljon. Eikä maantieajossa normaalisti nelivetoa tarvitse.

    Volvo XC60T8 on hintatietoisen valinta, jossa on hyvä hinta/laatu-suhde ja hyvin vastinetta rahalle, josta viimeisestä asiasta osittain kiitos Suomen autoverotukselle. Sekä ensirekisteröintiveron että vuotuisten verojen osalta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit