Juuri nyt tarvitaan polttomoottoriautojen puolustuspuheenvuoroja

548 kommenttia
1235719
  • Ymmärrän pointtisi, mutta lähtöolettamasi on virheellinen. Suomen tontti ei ole sen puhtaampi kuin muidenkaan. Kiinan tontti on aavistuksen sotkuisempi kuin Suomen, mutta vain siksi että Suomi heittää vaivihkaa kolmanneksen omista roskistaan Kiinan tontille. USAssa taas kaupunkia (liittovaltiota) ei kiinnosta, mutta kylätoimikunta (osavaltio) patistelee asukkaitaan siistimpään suuntaan.

    Se analogioista. Edelleen, minkä tahansa populaation voi pilkkoa niin pieniin osiin, yksilöihin saakka, että on samantekevää mitä yksilö tekee. Jokainen voi ajatella että ihan sama mitä minä teen, kun olen vain yksi kahdeksasta miljardista. Mutta eihän se niin mene, yksilöiden kumulatiivinen vaikutus ratkaisee. Mikä antaa sinulle tai minulle oikeiden saastuttaa sen enempää kuin muidenkaan. Synnynnäinen etuoikeus? Jokaisen valinnoilla on merkitys, kansalaisuudesta riippumatta.

      
  • @M880 kirjoitti:
    Ymmärrän pointtisi, mutta lähtöolettamasi on virheellinen. Suomen tontti ei ole sen puhtaampi kuin muidenkaan. Kiinan tontti on aavistuksen sotkuisempi kuin Suomen, mutta vain siksi että Suomi heittää vaivihkaa kolmanneksen omista roskistaan Kiinan tontille. USAssa taas kaupunkia (liittovaltiota) ei kiinnosta, mutta kylätoimikunta (osavaltio) patistelee asukkaitaan siistimpään suuntaan.

    Se analogioista. Edelleen, minkä tahansa populaation voi pilkkoa niin pieniin osiin, yksilöihin saakka, että on samantekevää mitä yksilö tekee. Jokainen voi ajatella että ihan sama mitä minä teen, kun olen vain yksi kahdeksasta miljardista. Mutta eihän se niin mene, yksilöiden kumulatiivinen vaikutus ratkaisee. Mikä antaa sinulle tai minulle oikeiden saastuttaa sen enempää kuin muidenkaan. Synnynnäinen etuoikeus? Jokaisen valinnoilla on merkitys, kansalaisuudesta riippumatta.

    Suomen tonttipa on riittävän puhdas.

    Yksilö ei voi käytännössä vaikuttaa, koska Suomessa merkitsevät päästöt syntyvät muuten kuin yksilöiden suorasta toiminnasta. Populaatiota ei pidä mielessään pilkkoa niin pieniin osiin, että osien merkitys häviää. Pitää tunnistaa, minkä kokoinen on se populaation osa, jolla vielä on merkitystä. Muuten käy niin kuin entiselle insinöörille, joka aina vain tiesi enemmän ja enemmän yhä vähemmästä ja vähemmästä kunnes lopulta tiesi kaiken ei mistään.

      
  • Maailmassa on paljon rikkaita autoilijoita, jotka pitävät V12-moottoreista, joten BMW antoi niille monta vuotta jatkoaikaa!

    "BMW:llä on oltu yllättyneitä esimerkiksi kiinalaisostajien määrästä, sillä siellä V12-moottori aiheuttaa ostajalla melkoisen lisäveron. Mutta 7-sarjan valitseville kiinalaisasiakkaille raha ei ole ongelma." Eikä näin ollen päästöt.

    https://tekniikanmaailma.fi/maailmassa-on-paljon-rikkaita-autoilijoita-jotka-pitavat-v12-moottoreista-joten-bmw-antoi-niille-monta-vuotta-jatkoaikaa/

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Maailmassa on paljon rikkaita autoilijoita, jotka pitävät V12-moottoreista, joten BMW antoi niille monta vuotta jatkoaikaa!

    Tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka suurta teatteria yritysten vakuuttelu ympäristöasioiden tärkeydestä ovat.

      1
  • Paljonkohan 1 420 000 000 kiinalaisen kuokkiminen ja ruokailunjälkeinen kohteliaisuuspieraisu vaikuttaa ilmastoon?

      
  • Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

      
  • @HybridRules kirjoitti:
    Miten Suomen pitäisi suhtautua kiinalaisten, jenkkien ym. megasaastuttajiin? Mikä noista em. kolmesta vaihtoehdosta voisi olla sopivin?

    Tämä onkin hyvä kysymys. Jos vaikkapa Suomella olisi investoitavana ympäristöön X euroa, niin mihin ympäristötekoon sijoitettuna ne korjaisivat luontoa kaikkein tehokkaimmin?

    Antaako ympäristösijoituksellemme parhaan vastineen omien patteriautojemme kanssa piipertäminen, Pietarin jätevesien käsittely, savukaasupesurien asennut kiinalaisiin piippuihin vai aurinkopanelien lahjoittaminen Keski-Eurooppaan kivihiilen korvaamiseksi?

    Kaikessa optimoinnissa ensimmäisten kierrosten saanto on suurinta kustannuksiin verrattuna. Jokaisen optimointikierroksen jälkeen rima nousee...

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:
    Merkkejä tästä absoluutista ja totuudesta että autoala siirtyy akkusähköautoihin ei kuitenkaan ole eikä kukaan luvannut

    Sinulta on mennyt ilmeisesti ohi useiden valmistajien ilmoitukset valtavista investoinneista sähkömalleihin, sekä luopuminen (pelkästään) polttomoottorilla toimivista malleista?

    Tässä pari:

    https://www.electrive.com/2018/12/04/volkswagen-to-stop-building-on-fossil-fuel-engines-from-2026/

    https://www.forbes.com/sites/williampentland/2017/07/05/volvo-says-it-will-stop-designing-combustion-engine-only-cars-by-2019/

    Minulta ei mene mikään ohi mikä liittyy sähköautoihin. Sinulta menee sopivasit näköjään kaikki oikeat faktat ohi, esim. autonvalmistajien tyhjät lupaukset joita tulee joka viikko. Jopa sähköuskovaisten oma kirkko Electrek on jakanut kritiikkiä aiheesta GM:lle ja volkkarille kuten linkistä näkee. Sinulta on siis myös mennyt ohi jopa dieselgate kun edelleen uskot volkkarin lupauksiin joten linkkisi on kyllä jälleen kerran mitättömät kuten aina teillä uskovaisilla. Jopa sähköuskovaiset globaalisti on vähän maturempia nykyään kuin te suomen uskovaiset.

    https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

    Nähtävästi ainakin LG on ottanut VW:n suunnitelmat todesta, koska on alkanut kiukuttelemaan VW:n akkutehdassuunnitelmista.

    https://electrek.co/2019/02/21/lg-vw-battery-cell-supply-ev-gigafactory/

    Ja kun tosiaan noita valmistajia on vino pino, jotka ovat siirtymässä sähköautojen valmistajiksi, niin ei tässä VW:n varassa olla. Voihan se tietysti olla, että ne kaikki valehtelevat jostain syystä, mutta ihan tähän en jaksa uskoa. Suunnitelmille antaa mukavasti vauhtia esim EU:n ja Kiinan uhkaamat päästörajat, joiden alittamiseksi valmistajien on laskettava mallistojensa päästöjä merkittävästi.

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:
    Persu voisi kertoa, että mikä 9 vuotta sitten tuotannossa ollut sähköauto vastaa nykyisiä malleja?

    Nissan Leaf, tullut moneen kertaan jo esille että nykyisen sähköautouskovaisuuden aloitti nissan leaf 2009, samalla ihasteltiin Teslan Roadsteria ja sen vähäistä suorituskykyä ja riisipussimaisuutta.

    Onko siis mielestäsi niin, ettei 2009 ja 2019 Leafin välillä ole tapahtunut kehitystä?

    Eipä juurikaan, RapidGate, tilat pienet, ei vetokoukkua, hintalappu jopa kalliimpi kuin originaalilla leafilla (näiden piti halventua, ei kallistua) ei ajomatkaltaan korvaa bensa ja diesel-autoja eikä tankkausajoiltaan. vaikka tietty huonojen autojen nelosdivarissa se on parempi kuin ennen, mutta ei silti oikeissa tärkeissä ominaisuuksissa ole tullut yhtään kehitystä. Ei myöskään isofixiä voi kuvitella moiseen. Ainut Nissan Leafin puolustaja suomessa on se avioeron kokenut sähköautoileva motoristi joka psykoottisuuksissaan tekee sitä blogiaan ja passiivisagrementoi kaikki kommenttiosuuksissaan ja jättää psykoottiset sähköautohörhöilykommentit sinne voimaan, samalla sekin väittää että kuinka häntä aina loukataan kun joku hänelle argumentoi asioita sähköautoista. Ei taida tervettä ja ehjää miestä löytyä joka sähköautoja puolustaisi, aina tuntuu olevan menneisyyden selvittämättömiä asioita taustalla ja puhdata vihaa joita paikkaillaan sitten sähköautoilla ja siirretään viha naurettaviin p.moottorivihoihin.

    Uskoisin myös että kuten aina on ollut, et osaa keskustella asioista tai ole edes kiinnostunut että mikä olisi sitten riittävä tankkausaika, vaan rupeet vouhkaan jostain toisesta asiasta taas kuten sähköuskovaisilla tapana on =)

    Leafin ensimmäisen iteraation range oli 73 mailia (EPA) ja teho vaatimaton 110 hv / 280 Nm. Tällä satasen vauhtiin päästiin noin kymmenessä sekunnissa. Sen sijaan kakkositeraation range on melkein tuplat, 151 mailia (EPA) ja tehoa 148 hv / 320 Nm. Sataseen kestää 7,9 sek. Sitten on tietenkin Leaf Plus (Leaf e+), jonka range on alkuperäiseen nähden noin kolminkertainen, 226 mailia ja tehoa löytyy mukavat 215 hv. Vastaavaa kehitystä on nähty latausnopeuksissa.

    En tiedä sinusta, mutta minusta nuo ovat varsin merkittäviä edistysaskeleita.

    Loppuun vielä hieman metaa. On huvittavaa, että lähdet syyttelemään minua kyvyttömyydestä keskustella, kun itse suollat viestiisi kaikenlaisia henkilöön meneviä syytöksiä asiassa pysymisen sijaan. Jos haluat tätä keskustelua jatkaa, niin yritetään pysyä asialinjalla ja jätetään keskustelijoista keskustelu pois.

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Toyota on hybridiautojen edelläkävijä. Ensimmäinen hybridiauto, Toyota Prius, tuli markkinoille jo yli 20 vuotta sitten.

    Toyota Plug-in-hybrideissä voi erillisen latauspistokkeen avulla ladata virtaa auton akkuihin, joiden kapasiteetti on yleensä perinteisiä hybridiakkuja suurempi ja näin myös sähköajon ajomatka on pidempi.

    Toyota Mirai Polttokennoissa tapahtuvan kemiallisen reaktion seurauksena syntyy sähköä. Kun kuljettaja asettaa jalkansa kaasupolkimelle, sähkö lähetetään polttokennosta moottoriin.

    Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori ja niillä voidaan ajaa yhdessä tai erikseen.
    Akulla tai polttokennolla ei voi ajaa metriäkään ilman sähkömoottoria

    Mikä käyttövoima tai polttoaine on sähkömoottori? Tajuat sie yleensä ite mitä sie puhut? Pakko ottaa vitsiksi keittiön jääkaapin oveen sun tulostus talteen. Kumma kun kaikki hybridiautot kulkee ilman sähköä, ihan sillä polttomoottorilla ja bensalla. Miten akulla ajetaan? :D Sähkömoottori on omissa selityksissäsi osa voimansiirtoa, koska se voi olla bensa-autokin ja bensa mistä energia autoon tulee ja energia sähkömoottorille. Toki ei ole odotuksia että tajuat kun ei näemmä kukaan muukaan ole pystynyt sulle järkeä takomaan näissä asioissa, olet vain pelkkä tyhjää paukuttava jankuttaja joka ignoroi kaikki viestit kun ei muuhun enää kykene.

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

    Eläpä kuule valehtele, KIA on osa Hyundai Groupia, KIA e-Soulia et voi edes ostaa tänä vuonna joten puhut taas vain sitku-tulevaisuudesta ja tekniikka on peräisin Hyundailta eikä sillä voi vetää peräkärryä tai ladata 400km 15 minuutissa.

      
  • @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:
    Merkkejä tästä absoluutista ja totuudesta että autoala siirtyy akkusähköautoihin ei kuitenkaan ole eikä kukaan luvannut

    Sinulta on mennyt ilmeisesti ohi useiden valmistajien ilmoitukset valtavista investoinneista sähkömalleihin, sekä luopuminen (pelkästään) polttomoottorilla toimivista malleista?

    Tässä pari:

    https://www.electrive.com/2018/12/04/volkswagen-to-stop-building-on-fossil-fuel-engines-from-2026/

    https://www.forbes.com/sites/williampentland/2017/07/05/volvo-says-it-will-stop-designing-combustion-engine-only-cars-by-2019/

    Minulta ei mene mikään ohi mikä liittyy sähköautoihin. Sinulta menee sopivasit näköjään kaikki oikeat faktat ohi, esim. autonvalmistajien tyhjät lupaukset joita tulee joka viikko. Jopa sähköuskovaisten oma kirkko Electrek on jakanut kritiikkiä aiheesta GM:lle ja volkkarille kuten linkistä näkee. Sinulta on siis myös mennyt ohi jopa dieselgate kun edelleen uskot volkkarin lupauksiin joten linkkisi on kyllä jälleen kerran mitättömät kuten aina teillä uskovaisilla. Jopa sähköuskovaiset globaalisti on vähän maturempia nykyään kuin te suomen uskovaiset.

    https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

    Nähtävästi ainakin LG on ottanut VW:n suunnitelmat todesta, koska on alkanut kiukuttelemaan VW:n akkutehdassuunnitelmista.

    https://electrek.co/2019/02/21/lg-vw-battery-cell-supply-ev-gigafactory/

    Ja kun tosiaan noita valmistajia on vino pino, jotka ovat siirtymässä sähköautojen valmistajiksi, niin ei tässä VW:n varassa olla. Voihan se tietysti olla, että ne kaikki valehtelevat jostain syystä, mutta ihan tähän en jaksa uskoa. Suunnitelmille antaa mukavasti vauhtia esim EU:n ja Kiinan uhkaamat päästörajat, joiden alittamiseksi valmistajien on laskettava mallistojensa päästöjä merkittävästi.

    Niin eli jopa todisteiden edessä uskot vain ikuisiin vakuutteluihin että sähköautoja tulee? Vaikka just GM ja Volkkari jäi kiinne höpöhöpöjutuista ja sähköautoja ei tullutkaan? Niin, yksi keino käydä päästökauppaa valmistajilla on tehdä huonoja sähköautoja muutamia tuhansia ja saaha malliston c02-arvoa alaspäin, enempää ei tehdä eikä todellakaan liian hyviä koska ne tuottavat tappiota. Saastuttavilla polttomoottorikäyttösillä hybrideillä voi kanssa c02-keinotella, mutta ne ei ole sähköautoja. Kaikki ne valmistajat on valehdelleet ja olette vain lukeneet huolimattomasti lehdistötiedotteita koska sähkö on osa brändinhallintaa nykyään näistä 70:stä "sähköisistä" autoista mikä tarkottaa heille sähköistetyiksi autoiksi jopa 48v sähköjärjestelmällä olevat bensa-autot. Noloa.

      
  • muokattu 09.04.2019 08:32

    @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:
    Persu voisi kertoa, että mikä 9 vuotta sitten tuotannossa ollut sähköauto vastaa nykyisiä malleja?

    Nissan Leaf, tullut moneen kertaan jo esille että nykyisen sähköautouskovaisuuden aloitti nissan leaf 2009, samalla ihasteltiin Teslan Roadsteria ja sen vähäistä suorituskykyä ja riisipussimaisuutta.

    Onko siis mielestäsi niin, ettei 2009 ja 2019 Leafin välillä ole tapahtunut kehitystä?

    Eipä juurikaan, RapidGate, tilat pienet, ei vetokoukkua, hintalappu jopa kalliimpi kuin originaalilla leafilla (näiden piti halventua, ei kallistua) ei ajomatkaltaan korvaa bensa ja diesel-autoja eikä tankkausajoiltaan. vaikka tietty huonojen autojen nelosdivarissa se on parempi kuin ennen, mutta ei silti oikeissa tärkeissä ominaisuuksissa ole tullut yhtään kehitystä. Ei myöskään isofixiä voi kuvitella moiseen. Ainut Nissan Leafin puolustaja suomessa on se avioeron kokenut sähköautoileva motoristi joka psykoottisuuksissaan tekee sitä blogiaan ja passiivisagrementoi kaikki kommenttiosuuksissaan ja jättää psykoottiset sähköautohörhöilykommentit sinne voimaan, samalla sekin väittää että kuinka häntä aina loukataan kun joku hänelle argumentoi asioita sähköautoista. Ei taida tervettä ja ehjää miestä löytyä joka sähköautoja puolustaisi, aina tuntuu olevan menneisyyden selvittämättömiä asioita taustalla ja puhdata vihaa joita paikkaillaan sitten sähköautoilla ja siirretään viha naurettaviin p.moottorivihoihin.

    Uskoisin myös että kuten aina on ollut, et osaa keskustella asioista tai ole edes kiinnostunut että mikä olisi sitten riittävä tankkausaika, vaan rupeet vouhkaan jostain toisesta asiasta taas kuten sähköuskovaisilla tapana on =)

    Leafin ensimmäisen iteraation range oli 73 mailia (EPA) ja teho vaatimaton 110 hv / 280 Nm. Tällä satasen vauhtiin päästiin noin kymmenessä sekunnissa. Sen sijaan kakkositeraation range on melkein tuplat, 151 mailia (EPA) ja tehoa 148 hv / 320 Nm. Sataseen kestää 7,9 sek. Sitten on tietenkin Leaf Plus (Leaf e+), jonka range on alkuperäiseen nähden noin kolminkertainen, 226 mailia ja tehoa löytyy mukavat 215 hv. Vastaavaa kehitystä on nähty latausnopeuksissa.

    En tiedä sinusta, mutta minusta nuo ovat varsin merkittäviä edistysaskeleita.

    Loppuun vielä hieman metaa. On huvittavaa, että lähdet syyttelemään minua kyvyttömyydestä keskustella, kun itse suollat viestiisi kaikenlaisia henkilöön meneviä syytöksiä asiassa pysymisen sijaan. Jos haluat tätä keskustelua jatkaa, niin yritetään pysyä asialinjalla ja jätetään keskustelijoista keskustelu pois.

    Ja lisää valheita. Ensimmäinen leaf meni yli 11 sekunnissa sataseen, heti sähköautojen alkujuuristakin ette vain osaa puhua totta. Tälle on lukuisia lähteitä jopa TM:n koeajoartikkeli mitä et luultavasti ole sitäkään lukenut koska tiedät totuuden että Leaf ei mennyt 10 sekunnissa sataseen. Pieni valhe siellä vähän isompi täällä - ainakin pienet valheet menevät läpi. Valehtelu kuuluu päivittäisrutiineihin ettei sitä enää huomatakkaan. Tehot meni myös väärin, ne oli noin 90 heppaa.

    Puhut kovasti suorituskyvystä ja 0-100 ajoista vaikka niillä ei ole mitään tekemistä normaalin liikenneajelun kanssa - kuvastaa hyvin sähköautoilijan elämän arvoja ja ymmärtämättömyyttä että mikä on tärkeää normaalin auton ostossa - Lamborghinit ja TuuninkiTurbot sitten erikseen mitkä on latojen perillä ja öljyt just vaihdettu kun ajokausi on alkamassa, mutta tämä on normaali liikennekeskustelu missä tärkeintä on ihmisten ja tavaroiden liikkuminen, ei auton kiihtyminen. Hyvänä esimerkkinä: Nykyinen käyttöautoni menee mehumaija-tomaatin kanssa 0-100 kai joku 11 sek vaikka vauhtiin päästyään kiihtyykin tuota numeroa paremmin, rahaa olisi ollut ostaa auto mikä menee esim 8 sek sataseen mutta kun en tarvitse mokomaa vaan arkiominaisuuksissa painaa muut asiat, en tarvitse huviajoa ja pirteää kiihtyvyyttä kun en missään pysty nykyselläkään 11 sek sataseen autolla kiihdyttämään kaasu pohjassa.

    Latausnopeuksissa ei ole valitettavasti liikenneautojen suhteen tapahtunut kehitystä, 400kw lataukset keksittiin Suomessakin kohta yli 10v sitten, sellasia autoja ei ole tuotu markkinoille, koska autonvalmistajat tosiasiassa ei halua tuoda edes kunnon sähköautoja markkinoille, tai muuten lefaasi voisi mennä lataaamaan bussivarikolle, joten turha jankuttaa latausnopeuksista, kun parasta teknologiaa ei tarkotuksella tuoda edes markkinoille. Uusimman 64kwh akuston leafin tuotantomäärät on hyvin rajattuja, hyvää onnea koittaa ostaa mokoma auto joten Nissan luovutti kärkipaikan sähköautoilun pioneerina ajat sitten Hyundai Groupille ja toisesta päästä taas lähestyy Tesla mutta niilläkin on ihan samat omat ongelmansa, vaikkei sentään teknologisia surkeuksia kuten rapidgate kuten nissanilla joka on kaikissa laatumittarissa yksi huonoimpia autovalmistajia niin p.moottori kuin sähköautoissa ja epäsuositeltavia ostoksia.

    Loppuun vielä hieman metaa. On huvittavaa, että lähdet syyttelemään minua kyvyttömyydestä keskustella, kun itse suollat viestiisi kaikenlaisia henkilöön meneviä syytöksiä asiassa pysymisen sijaan. Jos haluat tätä keskustelua jatkaa, niin yritetään pysyä asialinjalla ja jätetään keskustelijoista keskustelu pois.

    Pelkurimaista ignorata pointti että mikä olisi ollut riittävä tankkausaika sähköautolle, vieläkään et suostunut edes kysymään asiaa vaikka sinun piti keskustella sähköautoista . Sinua ei siis kiinnosta edes sähköautot vaan olet täällä muilla tarkotusperillä, esim. saadaksesi päteä viikottain ja siitä hyvän olon tunnetta egolle.

    Ja niin, nämä latausasematoimittajatkaan ei halua sähköautoja, paitsi koittaa vaan tehdä rahastuskierroksia ensin myydä hidaslatausasemia, sitten pikalatausasemia ja vielä kolmanteen kertaan samaan paikkan suurteholatausaseman myöhemmin. Suomessa on yksi suurteholatausasema, seuraavasta ei ole edes tietoa tai että tuleeko näitä lisääkin, joten hehkuttakaa te vain esim. Konan nopeilla latausajoilla missä 45min aikana saat 350km tankattua, sellasta latausasemaa et löydä oikeastaan mistään. Jos sähköautoilu olisi kova juttu ja niin ihanaa niin Suomea katettaisiin jo täyttä häkää vähintään suurteholatausasemilla, mutta koska näin ei ole niin kyse on muista asioista ja itse jopa pääkallonpaikoilla sähköautoihin ei uskota näköjään eikä investoinnit ja odotusarvot kohtaa.

      
  • muokattu 09.04.2019 09:21

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

    Eläpä kuule valehtele, KIA on osa Hyundai Groupia, KIA e-Soulia et voi edes ostaa tänä vuonna joten puhut taas vain sitku-tulevaisuudesta ja tekniikka on peräisin Hyundailta eikä sillä voi vetää peräkärryä tai ladata 400km 15 minuutissa.

    Nyt kirjoituksesi alkaa olla ihan sekavia ja pois kartalta.

    Kia Motors Corporation on vuonna 1946 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja
    Hyundai Motor Company perustettiin vuonna 1967

    Kia Soul EV
    Hyödynnä nyt 2000 €:n hankintatuki.
    Autoja nopean toimitukseen!

    Alkaen 35 113 €

      
  • Uusi Kia e-Niro
    Sähköllä jopa 455 km
    Alkaen 44 990 €

      
  • Tehoa 204 hp Kiassa.

      
  • muokattu 10.04.2019 07:32

    @_Quu kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

    Eläpä kuule valehtele, KIA on osa Hyundai Groupia, KIA e-Soulia et voi edes ostaa tänä vuonna joten puhut taas vain sitku-tulevaisuudesta ja tekniikka on peräisin Hyundailta eikä sillä voi vetää peräkärryä tai ladata 400km 15 minuutissa.

    Nyt kirjoituksesi alkaa olla ihan sekavia ja pois kartalta.

    Kia Motors Corporation on vuonna 1946 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja
    Hyundai Motor Company perustettiin vuonna 1967

    Kia Soul EV
    Hyödynnä nyt 2000 €:n hankintatuki.
    Autoja nopean toimitukseen!

    Alkaen 35 113 €

    Heh Quu taas nettisurffauksen varassa, ja sitäkin tekee ammattitaidottomasti. Jos et ole huomannut niin jokasen Suomessa myytävän KIA:n pellin alla on Hyundain moottori ja voimansiirto pl. erinäiset KIA Carnivalit 2.9 CRDI-koneineen joissa oli aina muinaiseen 80-lukuun perustuva voimanlähde mikä oli tyyliin MAzda/Mitsu perustainen aluksi.

    During 1997 Asian financial crisis, Hyundai acquired Kia Motors and LG Semi-Conductor.

    he Hyundai Motor Group (IPA: [hjə́ːndɛ]; Hangul: 현대자동차그룹 Hyeondae Jadongcha Geurup; Hanja: 現代自動車그룹 Hyeondae Jadong-cha Geurup) (stylized as HYUNDAI) is a South Korean multinational conglomerate headquartered in Seoul, South Korea, and it is the largest car manufacturer in the country. According to the Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles, it was the world's third-largest vehicle manufacturer by production volume in 2016, behind Japanese Toyota and German Volkswagen Group.[2]

    The group was formed through the purchase of 51% of South Korea's second largest car company, Kia Motors, by Hyundai Motor Company in 1998. As of December 31, 2013, Hyundai owns 33.88%[3] of Kia Motors

    Quu tekee kyllä ennätyksen automiehenä, joka ei tiedä kertakaikkiaan mistään asiasta mitään. Quun tietämättömyys jopa perusasioista on ennennäkemätöntä. Parasta on kuitenkin totaalinyyppänä se luonnevikanen jankutus asioihin ja vastaanvänkääminen vaikka on monta kertaa todistettu alkeelliset nettisurffaustuokiot vääriksi. Tulee mieleen monikin autoalan "asiantuntija" jotka koostaa jopa kursseja pelkän nettisurffailutuokion avulla ja niitäkin väärin tulkiten ja kökösti englannista sanatarkasti suomeen kääntäen tajuamatta isompaa kuvaa että mistä on puhumassa.

      
  • muokattu 10.04.2019 08:15

    Kyse on sähköauton tulevaisuudesta, > @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

    Eläpä kuule valehtele, KIA on osa Hyundai Groupia, KIA e-Soulia et voi edes ostaa tänä vuonna joten puhut taas vain sitku-tulevaisuudesta ja tekniikka on peräisin Hyundailta eikä sillä voi vetää peräkärryä tai ladata 400km 15 minuutissa.

    Vastasin tuohon väitteeseen, Kia Motors Corporation on vuonna 1946 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja Hyundai Motor Company perustettiin vuonna 1967.
    Kian tulevat sähköautomallit on ihan Kian omia tiedotteita.
    Keskustelun pointtihan on siinä että perussuomalainen on jälkeenjäänyt sähköautojen (merkki on vapaasti valittavissa) kehityksestä. Uusien sähköautojen mallivalikoima lisääntyy kaikilla johtavilla automerkeillä.
    Yhteenvetona kehitys ei ole jäänyt 9v takaisiin lähtötlineisiin.

      1
  • Tässä vain yksi esimerkki nykyisetä kehityssuunnasta:

    Jo LX-tason varustelu on Suomen maahantuontiohjelman osalta varsin kattava, sillä Kia e-Niron vakiovarustukseen kuuluvat muun muassa mukautuva vakionopeudensäädin pysäytystoiminnolla, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä jalankulkijan tunnistuksella, aktiivinen kaistavahti, kuljettajan vireystilan valvonta, korkeajänniteakun lämmitysjärjestelmä, jarrutusenergian talteenoton säätimet, ilmalämpöpumppu ja kaukovaloautomatiikka.

      
  • Persulle tässä vaiheessa kiitokset keskusteluista, ei tuota sinun jatkuvaa henkilöön kohdistuvaa hyökkäilyä jaksa lukea. Jos olet oikeasti sitä mieltä, etteivät sähköautot ole kehittyneet viimeisen yhdeksän vuoden aikana, eivätkä sähköautot ole yleistymässä, niin uskosi on vahva.

      
  • muokattu 11.04.2019 17:59

    @Ruuhkamies kirjoitti:
    Persulle tässä vaiheessa kiitokset keskusteluista, ei tuota sinun jatkuvaa henkilöön kohdistuvaa hyökkäilyä jaksa lukea. Jos olet oikeasti sitä mieltä, etteivät sähköautot ole kehittyneet viimeisen yhdeksän vuoden aikana, eivätkä sähköautot ole yleistymässä, niin uskosi on vahva.

    Eläpä kuule valehtele. Sähköuskovaiset ne on juuri niitä henkilökohtasia loukkauksia ja passiivisargressiivisia tuhahteluita jakavia jo 9:n vuoden ajan kun keskustelut menee tiukoiksi heidän uskonsa vuoksi.

    Teille on myös tolkuttoman vaikea ymmärtää ylipäänsä yhtään mitään, olette vain output moodissa koska tarkoitus on päteä, mutta inputtaaminen on täydellinen mahdottomuus koska joutuisit täydellisesti nöyrtymään bussien latausesimerkin edessä, ja sehän ei sinulle käy "sähköisen liikenteen asiantuntijana". Teille ymmärtämättömille kehitys tarkoittaa sitä että yhteen autoon lastataaan tätä nykyä enemmän akkuja kuin ennen mikä on harvinaisen koomillinen kuvaelma, vieäpä kaikenmaailman älyköt ja inssit hokee tuotakin meemiä. Sinähän se uskot että sähköautot on yleistymässä, teille nämä uskon asiat nimenomaan kuuluu, ei minulle joka ihan perustaa sanomisensa tietoon. Sinä uskot että ne yleistyy kun ei ole mitään faktaa millä sitä pohjustaa. Sinä kuvittelet että se on jo jokin käsite tai absoluutti että sähköautot yleistyy, tai jokin tunnustettu fakta, mutta ei sellasia kukaan ole tunnustanut, eipä nuo näytä kuin vähäisissä määrin yleistyvän eliitille ja on surkea tapa ympäristöautoilla. Se on nimenomaan niinpäin että on voimakasta uskoa sähköautoilun yleistymiseen koska kaikki absoluutit ja faktat puoltaa niiden yleistymättömyyttä, esim. Teslankin laajennussuunnitelma vedettiin taas jäihin kun menekki takkuaa.

    "niin uskosi on vahva."

    Tyypillinen sähköuskovainen, ulisee kuinka häntä on loukattu, jakelee omia passiivisagressiviisia loukkauksiaan samalla. Sähköuskovaiset eivät osaa tehdä edes yhtä viestiä missä ei olisi henkilökohtasia loukkauksia tai passiivisagressiivista ulinaa. He eivät vain pysty siihen.Kannattaisi teidän joskus kokeilevan asiallista lähestymistapaa niin mahdollisesti joku teidän kanssa jaksaisi keskustella ja kirjotella asiallisesti?

      
  • muokattu 11.04.2019 17:53

    @_Quu kirjoitti:
    Kyse on sähköauton tulevaisuudesta, > @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Kia Mo­tor­sin osas­to Ge­ne­ven kan­sainväli­sessä au­tonäyt­te­lyssä koos­tuu tänä vuon­na pelkästään hy­bri­di- ja sähköau­tois­ta. Tällä Kia ha­lu­aa osoit­taa edelläkävi­jyyttään jat­ku­va­si sähköis­ty­villä au­to­mark­ki­noil­la.

    Kia e-Soul on va­rus­tet­tu 64 kWh:n akus­tol­la, jos­ta riittää yh­dellä la­tauk­sel­la ener­gi­aa 201 hv tuot­ta­val­le sähkömoot­to­ril­le jopa 452 ki­lo­met­rin mat­kal­le. Kiih­dy­tys 0–100 km/​h kestää 7,6 se­kun­tia. Au­ton mak­si­mivääntö on 395 Nm

    Eläpä kuule valehtele, KIA on osa Hyundai Groupia, KIA e-Soulia et voi edes ostaa tänä vuonna joten puhut taas vain sitku-tulevaisuudesta ja tekniikka on peräisin Hyundailta eikä sillä voi vetää peräkärryä tai ladata 400km 15 minuutissa.

    Vastasin tuohon väitteeseen, Kia Motors Corporation on vuonna 1946 perustettu eteläkorealainen autonvalmistaja Hyundai Motor Company perustettiin vuonna 1967.
    Kian tulevat sähköautomallit on ihan Kian omia tiedotteita.
    Keskustelun pointtihan on siinä että perussuomalainen on jälkeenjäänyt sähköautojen (merkki on vapaasti valittavissa) kehityksestä. Uusien sähköautojen mallivalikoima lisääntyy kaikilla johtavilla automerkeillä.
    Yhteenvetona kehitys ei ole jäänyt 9v takaisiin lähtötlineisiin.

    Miksi teet yhteenvedon kun et ole tehnyt edes inventaariota tai selvitystä sähköautojen kehittymisestä ja malleista? Teet yhteenvedon tyhjän päälle, hyppäsit otsikosta suoraan loppusanoihin. Huvittavaa, mutta tähän kykenee jälleen kerran - vain sähköuskovaiset ymmärtämättömyyttään.

    Pitäisikö minun avustaa sinua ja listata kaikki Suomessa myytävät mallit joita oikeasti voi ostaa ja joita on toimitettukin?

    Ja niin, multa ei mene mikään ohi mitä tulee sähköautoihin, sinä tässä olit nyt jälkeenjäänyt ja yritit hätävalheilla "kian autot on kian omia kun kian tiedotteetn on omia" -tason naurettavalla roskalla. KIA nyt vain sattumoisin kuuluu Hyundai Gropuiin, sitäkään asiaa et tiennyt joten turha yrittää nyt ulista enää mitään hätävalheita KIA:n omista tiedotteistai tai jankuttaa vain "olen jäänyt jälkeen", kun se ei selvästikkään näytä pitävän paikkansa. Etpä sinäkän etujoukoissa olisi toisaalta jos tarinasi menisi sanojesi mukaan, koska kaikki mitä osaat tehdä on vain pastettaa KIA:n tiedotteen minkä olet jostain saanut käsiisi, mahdollisesti jonkun "autoalan asiantuntijan" materiaaleista. Puolustuksesi on jo horjuvaa kun et kykene kuin jankuttamaan. ;)

      
  • Olen kyllä hyvin perillä mihin Groupiin automerkit kuuluu, eikä se ole edes jutun pointti, vaan sähköautojen nykyinen voimakas markkinoille tulo.
    Perussuomalainen voi jäädä sinne Kian konepellin alle logoja tutkimaan.

      
  • muokattu 11.04.2019 19:42

    1.1.2019 - 31.3.2019 sähköautoja myyty muistaakseni 473 kpl.

    Vielä heikommin on mennyt kaasuautoilla, niitä myytiin tuona ajanjaksona muistaakseni vain 72 kpl.

    Sähköautoja ja kaasuautoja on myös tuotu käytettyinä.

    http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/maaliskuussa-jalleen-kaikkien-aikojen-ennatysmaara-sahkoautojen-ensirekisterointeja

      
  • Täyssähköautojen myynti on kasvanut Suomessa niin vauhdikkaasti, että jotkut kauppiaat joutuvat myymään ei-oota.

    Mikä johtunee Euroopan imusta, eikä autotehtaat vielä pysty vastaamaan kysyntään.

      
  • Missäköhän nuo Tesla kolmoset (183 kpl) ajelevat kun en ole niitä nähnyt, pitääkö mennä mahdollisesti Espooseen katsomaan.

      
  • Helsingissä ainakin näkynyt viimeisen viikon aikana useita.

      1
  • @_Quu kirjoitti:
    Olen kyllä hyvin perillä mihin Groupiin automerkit kuuluu, eikä se ole edes jutun pointti, vaan sähköautojen nykyinen voimakas markkinoille tulo.
    Perussuomalainen voi jäädä sinne Kian konepellin alle logoja tutkimaan.

    Ei tietenkään ollut nyt se pointti mitä kiertelet ja kaartelet kun yritit lapsellisesti nälviä asialla, mutta raaka asiantuntemattomuutesi paljastui, nyt yrität jälkeenpäin valehdella että "kyllä mä nyt tiesin..." Haha. Tuo se on luonnevikasuutta jo pahimmillaan.

    Osaatko muuten kirjottaa asiallista viestiä, ilman passiivisagressiivista tuhinaa? Ei taida sähköuskovaiset kyetä normaaliin kanssakäymiseen kun pitää höperehtiä jo logoista ja konepelleistäkin? Sullakin oli hyvä mahollisuus nyt todistaa että että olisitte ihan ehjiä terveitä suomalaisia perusjätkiä, mutta et sitten pystynyt.

      
  • muokattu 12.04.2019 10:40

    @_Quu kirjoitti:
    Täyssähköautojen myynti on kasvanut Suomessa niin vauhdikkaasti, että jotkut kauppiaat joutuvat myymään ei-oota.

    Mikä johtunee Euroopan imusta, eikä autotehtaat vielä pysty vastaamaan kysyntään.

    Voi voi sentään sun kanssa. On sitä kuule 9 vuotta ollut kysyntää hyville sähköautoille mutta kauppiaat on myyneet ei oota. Eipä niitä hyviä sähköautojakaan tosin ole tullut tai uusia autoluokkien pelinavauksia. Teslalla on taas kysyntä ollut laskussa niin laajennussuunnitelmat peruttiin, mutta sinua tuskin nämä reaalimaailman ikävät faktat keikauttaa uskomuksissasi.

    Hyundai Konaakaan ei saa tänä vuonna Suomessa mikä olisi avannut uuden autoluokan, ensi vuoden juttuja sekin.

    On kyllä ennen näkemätöntä että joku pystyy kuvittelemaan kysynnän ja tuotantomäärätkin täydellisesti päinvastoin, ja kuvittelee että sähköautoja olisi ollut jotenkin erinomaisia määriä ostettavina edes kappalemääräisesti ja että kysyntä ja myynti olisi nyt jotenkin kasvussa. Tosin sähköuskovaiset nyt osaa kääntää kaikki asiat aina päinvastoin. Kyllä ne kaikki vähäiset määrät tuotettuja autoja on menneet heti ja suurin osa jäänyt rannalle ruikuttamaan jos on halunnut itselleen sähköauton.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit