Muuttunut Tekniikan Maailma

6 kommenttia

Hei
Olen ollut tilaajana lähes 50 vuotta. Nyt kun luen lehteä alkuperäinen idea ja jutut ovat muuttuneet ja aiheista puolet olevat kuin hammaslääkärin vastaanotolla olevasta Tieteen maailmasta jota kukaan ei tilaa kotiin.
Ennen lehti oli kiinnostava autokoeajoista ja uusien tuotteiden esittelyistä ja testeistä.
Nykyään kun luen lehden puolet on potaskaa.
Lopetan tilaukseni ja siirryn saksalaisiin ja ruotsalaisiin lehtiin.
Entinen tilaaja
Ps. Sama juttu Venelehti ja Kippari, samat jutut eri numeroissa

• Ehkä kuitenkin jotkut meistä ovat kiinnostuneita maailmasta yleensä, eikä pelkästään autoista. Tekee ihan hyvää lukea ja koittaa ymmärtää maailmasta muutakin.

• @M880 kirjoitti:
    Ehkä kuitenkin jotkut meistä ovat kiinnostuneita maailmasta yleensä,

Tekniikan Maailma lipsuu liikaa pois omalta tontiltaan yleislehdeksi.

• Itse olen tilannut lehteä vuodesta -85 ja voin sanoa, että jos on TM muuttunut, niin olen minäkin. Sekä myös maailma.

• @Herbert kirjoitti:
    Itse olen tilannut lehteä vuodesta -85 ja voin sanoa, että jos on TM muuttunut, niin olen minäkin. Sekä myös maailma.

Kyllä, muutos vain on outoon suuntaan, kymmenessä vuodessa tekniikka on lisääntynyt ja monipuolistunut, mutta tm sivumäärä on laskenut kolmanneksen.
    22/2008 162 Seuraavassa numerossa
    22/2018 106 Seuraavassa numerossa

• @Matti455 kirjoitti:
    Hei
    Olen ollut tilaajana lähes 50 vuotta. Nyt kun luen lehteä alkuperäinen idea ja jutut ovat muuttuneet ja aiheista puolet olevat kuin hammaslääkärin vastaanotolla olevasta Tieteen maailmasta jota kukaan ei tilaa kotiin.
    Ennen lehti oli kiinnostava autokoeajoista ja uusien tuotteiden esittelyistä ja testeistä.
    Nykyään kun luen lehden puolet on potaskaa.
    Lopetan tilaukseni ja siirryn saksalaisiin ja ruotsalaisiin lehtiin.
    Entinen tilaaja
    Ps. Sama juttu Venelehti ja Kippari, samat jutut eri numeroissa

>
    Olen täysin samaa mieltä. Minulla menossa nyt viimeinen tilaus, sillä en enää viitsi maksaa sivujen täytteestä, jota ovat sekalaiset mm tiedeartikkelit lääketieteestä tms. Niille asioille on omat lehtensä, joissa ne asiat käsitellään hyvin. Tekniikan Maailman pitäisi olla nimensä mukaisesti tekniikkaan keskittyvä. Yrittäessään laajentua joksikin yleislehdeksi, siitä tulee jokaisella alueella merkityksetön joka lopulta harvaa kiinnostaa.

Onkos lukijoilla näkemyksiä, mikä olisi eurooppalaisista lehdistä kelpo vastine vanhalle Tekniikan Maailmalle?

• Ilman tekniikkaa ei ole konkreettista tiedettä, tekniikkaan kuuluvat (en keksi mikä ei kuuluisi?) kaikki alat. Vuosikymmenien aikana on tullut muutakin kuin radio ja autoja, yleistekniseen julkaisuun kuuluu siis muutakin, tiede kuuluu siihen oleellisesti ja on parhaimmillaan kun sen tekniikkakin paljastetaan. Pelkistä autoista kiinnostuneille ovat mm. Autobild, Tuulilasi, V-8 magazine, GTi.

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit