@Ruuhkamies kirjoitti:
Ei kai toi traktorimalli puhuttele kuin jotain kaupparatsuja, jotka paahtavat kieli vyön alla ympäri maakuntia?
Nimittely kertoo aika usein argumenttien olevan lopussa.
500-sarjaa näköjään ajavat pääosin kaupparatsut, koska tunnetun tankkaussivuston mukaan plugarit kuluttavat keskimäärin (marginaalisesti) enemmän polttoainetta kuin traktorit ja lataussähköä vielä sen lisäksi.
Jos leijonan osa ajetaan sähköllä, sen bensakrematorion kulutuksen pitää käynnistyessään olla todella suuri ehtiäkseen nostaa keskikulutuksen yli traktorin, mutta ainakin tällä esimerkkiautolla niin näyttää käyvän.
Eikös Volvon olekin sanottu olleen Euroopan nopein traktori? Joskus kauan sitten olen sellaisen väitteen kuullut, mutta todenperäisyydestä en tiedä.
@_Quu kirjoitti:
Käyttövoimavero määräytyy auton kokonaispainon mukaan ja täyssähköautoja verotetaan 1,5 snt / vrk / alkava 100 kg.
Siinä se on, mitä korottamalla kuitataan polttomoottoriautojen energiaverojen ja autoveron tuotonvaje. (aikanaan)
Valtiohan voi vapaasti keksiä minkä tahansa perusteen verojen kannolle. Selvähän se, että veroja kerätään, mitä tarvitaan. Juuri nyt, veroetu on sähköistetyillä autoilla ja juuri nythän niitä hankkivat ne sielut, jotka tännekin kirjoittavat. Aikanaan on sitten uudet kujeet sekä verottajalla että kuluttajalla, mutta millaiset, kukapa sen arvaa.
@Ruuhkamies kirjoitti:
Ei kai toi traktorimalli puhuttele kuin jotain kaupparatsuja, jotka paahtavat kieli vyön alla ympäri maakuntia?
Nimittely kertoo aika usein argumenttien olevan lopussa.
Argumenttien? Ei mulla mitään argumenttia edes ollut. Kunhan kerroin subjektiivisen mielipiteeni kahden eri mallin vetovoimasta.
500-sarjaa näköjään ajavat pääosin kaupparatsut, koska tunnetun tankkaussivuston mukaan plugarit kuluttavat keskimäärin (marginaalisesti) enemmän polttoainetta kuin traktorit ja lataussähköä vielä sen lisäksi.
Plugari on selvästi suorituskykyisempi, kuin tuo nokivasara, joten pieni lisäkulutus sallittakoon? Paljonko muuten tuolla tunnetulla tankkaussivustolla kyseisen korimallin plugareiden pienimmät kulutukset ovat suhteessa dieselin pienimpiin kulutuksiin? Niinpä...
@HybridRules kirjoitti:
Eikös Volvon olekin sanottu olleen Euroopan nopein traktori? Joskus kauan sitten olen sellaisen väitteen kuullut, mutta todenperäisyydestä en tiedä.
Saksassa 22 prosenttia henkilöautoista hylättiin määräaikaiskatsastuksessa isojen vikojen vuoksi – reilu viidennes Saksan 47,1 miljoonan henkilöauton kannasta! Lähes 10,4 miljoonaa Saksassa rekisteröityä liikenteessä olevaa henkilöautoa on kehnossa kunnossa, sisältäen katsastuksessa hylkäykseen johtavia isoja vikoja!
Olisiko tuossa syy, Suomen autoja alempaan keski-ikään.
Saksassa 22 prosenttia henkilöautoista hylättiin määräaikaiskatsastuksessa isojen vikojen vuoksi – reilu viidennes Saksan 47,1 miljoonan henkilöauton kannasta! Lähes 10,4 miljoonaa Saksassa rekisteröityä liikenteessä olevaa henkilöautoa on kehnossa kunnossa, sisältäen katsastuksessa hylkäykseen johtavia isoja vikoja!
Olisiko tuossa syy, Suomen autoja alempaan keski-ikään.
Tähän on ihan selkeä syy. Toyotan markkinaosuus Saksassa oli esimerkiksi vuonna 2018 vain 2,4%, kun se Suomessa oli 12,6%. Tämä riittää jo selittämään isotkin poikkeamat Suomen eduksi
Liikkeistä myytyjen käytettyjen keski-ikä suomessa on 9,5 vuotta. Pidän ikää yllättävän korkeana ottaen huomioon sen juurikin liikkeistä myydyiksi. Mutta mitäs sen väliä jos ne ovat huippukuntoisia.
Juttu on luettavissa useissa Lännen median lehdissä.
Liikkeistä myytyjen käytettyjen keski-ikä suomessa on 9,5 vuotta. Pidän ikää yllättävän korkeana ottaen huomioon sen juurikin liikkeistä myydyiksi. Mutta mitäs sen väliä jos ne ovat huippukuntoisia.
Juttu on luettavissa useissa Lännen median lehdissä.
Käteisostajalle tuon ikäinen auto on varmaankin se keskiarvo mikä on jotakuinkin helppo ostaa. Pienissä osamaksuissa tuntuu kurjalta maksaa 200 euroa luotonperustamismaksua ja 9,95 euroa kuukausittaista käsittelymaksua. Sitten on vielä pakollinen kasko rahoitettuihin autoihin.
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä. Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
@Ruuhkamies kirjoitti:
Plugari on selvästi suorituskykyisempi, kuin tuo nokivasara, joten pieni lisäkulutus sallittakoon?
Tämän minäkin olen kokenut sähköisen voimalinjan perusteluksi sen kokoluokan autoissa, joilla olen tottunut ajamaan. Pienen ja halvan hybridin tehtävä on kulkea halvalla, suuren ja mukavan hybridin tehtävä on kulkea kovaa.
Paljonko muuten tuolla tunnetulla tankkaussivustolla kyseisen korimallin plugareiden pienimmät kulutukset ovat suhteessa dieselin pienimpiin kulutuksiin? Niinpä...
Noin 1 : 2. Mutta se pohjanoteeraus ei toteudu samoissa olosuhteissa kuin dieselin pohjat.
Saksassa 22 prosenttia henkilöautoista hylättiin määräaikaiskatsastuksessa isojen vikojen vuoksi – reilu viidennes Saksan 47,1 miljoonan henkilöauton kannasta! Lähes 10,4 miljoonaa Saksassa rekisteröityä liikenteessä olevaa henkilöautoa on kehnossa kunnossa, sisältäen katsastuksessa hylkäykseen johtavia isoja vikoja!
Olisiko tuossa syy, Suomen autoja alempaan keski-ikään.
Tähän on ihan selkeä syy. Toyotan markkinaosuus Saksassa oli esimerkiksi vuonna 2018 vain 2,4%, kun se Suomessa oli 12,6%. Tämä riittää jo selittämään isotkin poikkeamat Suomen eduksi
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä. Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
Käytetyille löytyy hinnastoja esimerkiksi, autotalli.com
Siellä voi tehdä hintavertailua mielin määrin.
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä. Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
Käytetyille löytyy hinnastoja esimerkiksi, autotalli.com
Siellä voi tehdä hintavertailua mielin määrin.
Mutta niissä autotalli.comin käytettyjen hinnastoissa ei ole eriteltynä veroja...
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä. Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
Käytetyille löytyy hinnastoja esimerkiksi, autotalli.com
Siellä voi tehdä hintavertailua mielin määrin.
Meinaatko että myöhemmin vuonna 2020 markkinoille tulevat hybridihinnat ovat siellä jo?
@_Quu kirjoitti:
Hybridejä
Kaikki 4268
Autoliikkeet 4251
Yksityiset 17
Voit ottaa niistä suuntaa kuinka arvo säilyy.
Ajattelin lähinnä sitä mihin uusien hintataso asettuu kun tarjontaa tulee enemmän. Onko se samaa tasoa kuin nykyisissä hybrideissä, vaiko halvempi. Pääsääntöisesti käytetyt ovat uusia halvempia, kuten tuossa haluat osoittaa.
Yleensä olen vaihtanut autoa silloin kun tulee jokin tärkeä uusi, tai useampia uusia pienempiä ominaisuuksia. Mutta odottaakin voin, pelkkä sähköistys ei vielä herätä autokuumetta kun sen pitäisi olla taloudellisesti järkevääkin.
Saksassa 22 prosenttia henkilöautoista hylättiin määräaikaiskatsastuksessa isojen vikojen vuoksi – reilu viidennes Saksan 47,1 miljoonan henkilöauton kannasta! Lähes 10,4 miljoonaa Saksassa rekisteröityä liikenteessä olevaa henkilöautoa on kehnossa kunnossa, sisältäen katsastuksessa hylkäykseen johtavia isoja vikoja!
Olisiko tuossa syy, Suomen autoja alempaan keski-ikään.
Tähän on ihan selkeä syy. Toyotan markkinaosuus Saksassa oli esimerkiksi vuonna 2018 vain 2,4%, kun se Suomessa oli 12,6%. Tämä riittää jo selittämään isotkin poikkeamat Suomen eduksi
@_Quu kirjoitti:
Ei ne mahdollisen autoveron poistolla ainakaan merkittävästi laske.
Silloin se ero kasvaisi Suomessa. Siis ero halvimman version, ja hybridin välillä.
Jos hybridi vastaisi hinnastossa sitä entisaikojen 2.5 V6:tta, niin silloin kallis hinnaltaan olisi se premium-malli, mutta jos se on vain kallis tekniikaltaan niin pitää laskea kannattaako se. Kuten dieselin osalta tehtiin.
Minulle taitaisi riittää jo se 100 hv turbo (vääntää käyttökierroksilla). Se hinnastossa halvin.
Käteisostajalle tuon ikäinen auto (9.5) on varmaankin se keskiarvo mikä on jotakuinkin helppo ostaa.
Mistä tempaiset tuollaisia arvioita? Sehän tarkoittaisi, että 9½-vuotias auto olisi aina alle jonkin summan, jonka voi ostaa käteisellä, mikä ei todellakaan ole yksiselitteisesti totta.
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä
Eikö sen voi päätellä jo tämän päivän tarjonnasta?
Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
Voisiko se riippua auton merkistä, auton koosta, varusteluista jne jne. Ei kait noille mitään vakiohintaluokkaa voi syntyä.
@_Quu kirjoitti:
En tiedä mitä höpiset, kyse on hybridien hinnoista, missä autoveron osuuden poisto ei merkittävästi hintoja alentaisi.
Alhainen autovero ei takaa sitä, etteikö veron poistaminen pudottaisi hintaa merkittävästi. Jotkut hybridit on hinnoiteltu Suomessakin kilpailukykyisesti, mutta vaikkapa Outlanderin ohjehintaa Suomessa noin 1400 € autovero nostaa lähes kymppitonnilla. Tuollaisissa tapauksissa veron poistaminen ja hintojen täydellinen läpinäkyvyys varmasti pudottaisi myyntihintaa enemmän kuin veron osuudella.
Mitsubishi Outlander PHEV Invite Business 4WD
Autoveroton hinta 41 087,81 € autovero 1 482,19 € kokonaishinta 42 570,00 €
Minä en usko että kauppa tyssää autoveroon sen saa eliminoitua kaupan kokonaisvälirahalla
Minkäänlaisia ruuhkamaksuja tai tietulleja ei Suomen kaltaisessa maassa tarvita.
Tuntuvat oikeasti yksityisliikennettä hillitsevät tietullit vantaankoskelle keimolaan ja lauttasaarensillalle helsinkiin tuleville että oppivat käyttämään jo verovaroin tuettua kattavaa joukkoliikennettä.
@_Quu kirjoitti:
Mitsubishi Outlander PHEV Invite Business 4WD
Autoveroton hinta 41 087,81 € autovero 1 482,19 € kokonaishinta 42 570,00 €
Minä en usko että kauppa tyssää autoveroon sen saa eliminoitua kaupan kokonaisvälirahalla
Norjassa ko auton listahinta on 404 900 kruunua, eli 34 568,54 EUR. Mistä tuo Suomen huomattavasti korkeampi veroton hinta muodostuu? Ahneudesta, sama homma toistuu monella muullakin merkillä, verottomat hinnat (myös yksittäisten varusteiden) voivat olla merkittävästi korkeampia, kuin muissa pohjoismaissa tai K-Euroopassa.
Muuten: Mitsu mainostaa Saksan sivuillaan miten Outlander PHEVin saa alle 30 tonnilla. Jostain syystä haluavat Mitsulla tukea persaukisia sakemanneja jollain 5750 euron ekotuella - miksei Suomessa?
Eikös Volvon olekin sanottu olleen Euroopan nopein traktori? Joskus kauan sitten olen sellaisen väitteen kuullut, mutta todenperäisyydestä en tiedä.
Valtiohan voi vapaasti keksiä minkä tahansa perusteen verojen kannolle. Selvähän se, että veroja kerätään, mitä tarvitaan. Juuri nyt, veroetu on sähköistetyillä autoilla ja juuri nythän niitä hankkivat ne sielut, jotka tännekin kirjoittavat. Aikanaan on sitten uudet kujeet sekä verottajalla että kuluttajalla, mutta millaiset, kukapa sen arvaa.
@HybridRules kirjoitti:
Mietitäänpäs oikein kimpassa mistä tuollainen väite olisi tullut.... voisiko pitää paikkansa... hmmm....
Nyt on tykki traktori – Volvon B21ET-turbo antaa lähes siivet selkään
Argumenttien? Ei mulla mitään argumenttia edes ollut. Kunhan kerroin subjektiivisen mielipiteeni kahden eri mallin vetovoimasta.
Plugari on selvästi suorituskykyisempi, kuin tuo nokivasara, joten pieni lisäkulutus sallittakoon? Paljonko muuten tuolla tunnetulla tankkaussivustolla kyseisen korimallin plugareiden pienimmät kulutukset ovat suhteessa dieselin pienimpiin kulutuksiin? Niinpä...
Teknisesti oikea peruste on B18C.
Et 740 GLE näköjään huomannut vastata kysymykseeni.
Olisiko tuossa syy, Suomen autoja alempaan keski-ikään.
Tähän on ihan selkeä syy. Toyotan markkinaosuus Saksassa oli esimerkiksi vuonna 2018 vain 2,4%, kun se Suomessa oli 12,6%. Tämä riittää jo selittämään isotkin poikkeamat Suomen eduksi
https://www.satakunnankansa.fi/a/8044de41-7f82-4d1b-8cc4-ba266c805cf8
Liikkeistä myytyjen käytettyjen keski-ikä suomessa on 9,5 vuotta. Pidän ikää yllättävän korkeana ottaen huomioon sen juurikin liikkeistä myydyiksi. Mutta mitäs sen väliä jos ne ovat huippukuntoisia.
Juttu on luettavissa useissa Lännen median lehdissä.
Käteisostajalle tuon ikäinen auto on varmaankin se keskiarvo mikä on jotakuinkin helppo ostaa. Pienissä osamaksuissa tuntuu kurjalta maksaa 200 euroa luotonperustamismaksua ja 9,95 euroa kuukausittaista käsittelymaksua. Sitten on vielä pakollinen kasko rahoitettuihin autoihin.
Vuoden 2020 mallistoon tulee paljon hybridejä, eli uusissa autoissa on ominaisuuksia joita ei käytetyissä pääasiassa ole. Mutta paljonko se vaikuttaa hintaan, ovatko uudet hybridit kevyemmällä verolla edullisia ostaa vai edustavatko hinnaston ylläpäätä. Ovatko 19 990 €, vaiko 29 990 €?
Tämän minäkin olen kokenut sähköisen voimalinjan perusteluksi sen kokoluokan autoissa, joilla olen tottunut ajamaan. Pienen ja halvan hybridin tehtävä on kulkea halvalla, suuren ja mukavan hybridin tehtävä on kulkea kovaa.
Noin 1 : 2. Mutta se pohjanoteeraus ei toteudu samoissa olosuhteissa kuin dieselin pohjat.
Vertasitko ajomääriä Suomen ja Saksan välillä?
Suomessa ajetaan uudemmalla kalustolla keskimäärin 20000km ja yli kymmenenvuotiailla 10000km/vuosi, jonkin tilaston luin eilen.
Käytetyille löytyy hinnastoja esimerkiksi, autotalli.com
Siellä voi tehdä hintavertailua mielin määrin.
Mutta niissä autotalli.comin käytettyjen hinnastoissa ei ole eriteltynä veroja...
No voi harmi, mitäs nyt tehdään.
Meinaatko että myöhemmin vuonna 2020 markkinoille tulevat hybridihinnat ovat siellä jo?
Käytetty auto minulla on jo.
Hybridejä
Kaikki 4268
Autoliikkeet 4251
Yksityiset 17
Voit ottaa niistä suuntaa kuinka arvo säilyy.
Ajattelin lähinnä sitä mihin uusien hintataso asettuu kun tarjontaa tulee enemmän. Onko se samaa tasoa kuin nykyisissä hybrideissä, vaiko halvempi. Pääsääntöisesti käytetyt ovat uusia halvempia, kuten tuossa haluat osoittaa.
Yleensä olen vaihtanut autoa silloin kun tulee jokin tärkeä uusi, tai useampia uusia pienempiä ominaisuuksia. Mutta odottaakin voin, pelkkä sähköistys ei vielä herätä autokuumetta kun sen pitäisi olla taloudellisesti järkevääkin.
Ei ne mahdollisen autoveron poistolla ainakaan merkittävästi laske.
No en, kun vitsailin 🙂
Silloin se ero kasvaisi Suomessa. Siis ero halvimman version, ja hybridin välillä.
Jos hybridi vastaisi hinnastossa sitä entisaikojen 2.5 V6:tta, niin silloin kallis hinnaltaan olisi se premium-malli, mutta jos se on vain kallis tekniikaltaan niin pitää laskea kannattaako se. Kuten dieselin osalta tehtiin.
Minulle taitaisi riittää jo se 100 hv turbo (vääntää käyttökierroksilla). Se hinnastossa halvin.
@Karrette kirjoitti:
Mistä tempaiset tuollaisia arvioita? Sehän tarkoittaisi, että 9½-vuotias auto olisi aina alle jonkin summan, jonka voi ostaa käteisellä, mikä ei todellakaan ole yksiselitteisesti totta.
Eikö sen voi päätellä jo tämän päivän tarjonnasta?
Voisiko se riippua auton merkistä, auton koosta, varusteluista jne jne. Ei kait noille mitään vakiohintaluokkaa voi syntyä.
En tiedä mitä höpiset, kyse on hybridien hinnoista, missä autoveron osuuden poisto ei merkittävästi hintoja alentaisi.
Alhainen autovero ei takaa sitä, etteikö veron poistaminen pudottaisi hintaa merkittävästi. Jotkut hybridit on hinnoiteltu Suomessakin kilpailukykyisesti, mutta vaikkapa Outlanderin ohjehintaa Suomessa noin 1400 € autovero nostaa lähes kymppitonnilla. Tuollaisissa tapauksissa veron poistaminen ja hintojen täydellinen läpinäkyvyys varmasti pudottaisi myyntihintaa enemmän kuin veron osuudella.
Mitsubishi Outlander PHEV Invite Business 4WD
Autoveroton hinta 41 087,81 € autovero 1 482,19 € kokonaishinta 42 570,00 €
Minä en usko että kauppa tyssää autoveroon sen saa eliminoitua kaupan kokonaisvälirahalla
Tuntuvat oikeasti yksityisliikennettä hillitsevät tietullit vantaankoskelle keimolaan ja lauttasaarensillalle helsinkiin tuleville että oppivat käyttämään jo verovaroin tuettua kattavaa joukkoliikennettä.
Norjassa ko auton listahinta on 404 900 kruunua, eli 34 568,54 EUR. Mistä tuo Suomen huomattavasti korkeampi veroton hinta muodostuu? Ahneudesta, sama homma toistuu monella muullakin merkillä, verottomat hinnat (myös yksittäisten varusteiden) voivat olla merkittävästi korkeampia, kuin muissa pohjoismaissa tai K-Euroopassa.
Muuten: Mitsu mainostaa Saksan sivuillaan miten Outlander PHEVin saa alle 30 tonnilla. Jostain syystä haluavat Mitsulla tukea persaukisia sakemanneja jollain 5750 euron ekotuella - miksei Suomessa?
Ne hinnat on ilman alvia