@M880 kirjoitti:
Kai se riippuu siitä mistä tässä tarkalleen ottaen keskustellaan. Minä keskustelin hintaerosta ja niiden syistä, joista alv-kanta on yksi. Jos fokuksessa on maahantuojan asettama hintalappu, niin silloin alviton hinta tai alv-kantojen "synkronointi" on minusta tarpeen vertailukelpoisuuden mahdollistamiseksi.
Tässä on monta ulottuvuutta.
”Euroopasta saa halvemmalla” pätee moneen muuhunkin tuotteeseen ja palveluun. Autohankinnoissa olen suosinut paikallisia yrityksiä. Aiemmin myös firman, nykyään pelkästään omissa. Kun se firma tuli myytyä ...
Suomalainen insinöörityökin on monesti hinta-laatu-suhteeltaan huonoa.
-
Vuosia sitten, kun itäraja oli vielä auki, sattui naapurini, maanviljelijä, varaosatiskille paikallisessa liikkeessä (villissä ja vapaassa - pikkufirma, nimeä en kerro) nuukaniilon kanssa samaan aikaan. Myyjä oli nostanut tiskille niilon tarvitseman osan ja ilmoitti hinnan. Niilo siihen, että Viipurista saisi niin ja niin paljon halvemmalla. Myyjä, vanhempi herrasmies, otti osan tiskiltä ja totesi: Hae sitten sieltä. Vei sen takaisin hyllyyn.
@M880 kirjoitti:
Kai se riippuu siitä mistä tässä tarkalleen ottaen keskustellaan. Minä keskustelin hintaerosta ja niiden syistä, joista alv-kanta on yksi. Jos fokuksessa on maahantuojan asettama hintalappu, niin silloin alviton hinta tai alv-kantojen "synkronointi" on minusta tarpeen vertailukelpoisuuden mahdollistamiseksi.
Tässä on monta ulottuvuutta.
”Euroopasta saa halvemmalla” pätee moneen muuhunkin tuotteeseen ja palveluun.
Onpa hyvä ettei ole koskaan tullut ostettua käytettyä autoa eikä paljon mitään muutakaan Euroopan ulkopuolelta.
@M880 kirjoitti:
Kai se riippuu siitä mistä tässä tarkalleen ottaen keskustellaan. Minä keskustelin hintaerosta ja niiden syistä, joista alv-kanta on yksi. Jos fokuksessa on maahantuojan asettama hintalappu, niin silloin alviton hinta tai alv-kantojen "synkronointi" on minusta tarpeen vertailukelpoisuuden mahdollistamiseksi.
Tässä on monta ulottuvuutta.
”Euroopasta saa halvemmalla” pätee moneen muuhunkin tuotteeseen ja palveluun.
Onpa hyvä ettei ole koskaan tullut ostettua käytettyä autoa eikä paljon mitään muutakaan Euroopan ulkopuolelta.
Hienosti tajusit pointin. Aika paljon nykyään ostetaan euroopan ulkopuoleltakin. Käytettyjä autoja ja muutakin. Mutta ne piirtää, joilla ...
Jonkun Saksassa tonnin maksavan auton viihdehärvelin tai kromilistan 2500€ Suomi-hintaa voi kyllä yrittää selitellä työvoimakustannusten erolla, alv:lla ja toimituskuluilla, mutta en ihan heti ajatuksia osta. Eikös niistä autoista muuten makseta joku toimituskulu ihan erikseen..?
@Yosemite J kirjoitti:
”Euroopasta saa halvemmalla” pätee moneen muuhunkin tuotteeseen ja palveluun. Autohankinnoissa olen suosinut paikallisia yrityksiä.
Aika moni tukee tätä periaatetta, myös minä. Useimmilla on silti rajansa hyväksyttävälle preemiolle.
Ostin uuden maastopyörän 2019 ja gravelin maantiepyöräksi 2021. Tarkistin saatavuuden ja hinnan myös suurista saksalaisista ja brittiläisistä nettikaupoista. Maasturin ostin kotikaupunkini kivijalkaliikkeestä, jossa samanlainen pyörä vakuutti minut koeajolla, että haluan itsellenikin sellaisen. Gravelia etsiessäni koeajoin varmaan 20 - 30.000 € arvosta erilaisia pyöriä. Valitsemastani pyörästä oli valitettavasti vain halvempi versio huonommilla osilla, joten sen tilasin suomalaiselta maahantuojalta. Yhteistä näille diileille on, että kummankin olisin saanut hieman halvemmalla Bike24, Bike-discount tai wigglen kautta. Lähetyskulut huomioon ottaen hintaero oli mielestäni hyvin maltillinen, joten ostin suomalaiselta toimijalta pitääkseni lähikaupat elossa.
Olen myöhemmin ostanut ketjuja ja rattaita jouta minulle ei edes haluttu mtydä, kun myyjä tiesi minun tietävän mitä ne netissä maksavat. Pyysin häntä kertomaan millä hinnalla hän voi myydä ja lupasin jättää postituskulut hänen puolelleen, koska yksityäistä ketjua ja kasettia tilatessani minäkin joudun ne maksamaan. Kaupat tuli silloinkin.
Minun isänmaallisuuteni kipuraja on silti riittämätön mahdollistamaan kymppitonnin preemion maksamisen AitoSuomiAutosta.
Jos koronavuonna hehkuvan kuuman kysynnän aikaan pystyy 5 prosenttiyksikköä suuremmalla ALVilla myymään autoverottomia polkupyöriä kilpailukykyiseen hintaan, niin miksi ihmeessä samoilla edellytyksillä ei voi myydä autoverotonta autoa suhteessa yhtä hyvään hintaan?
Onko vielä tietoa, että onko EQE SUV:n mallista tulossa coupe versiota? Nykyisessä autossani BMW IX50:n mallissa on muutama sen verran ärsyttävä käyttöominaisuus, että on merkin vaihto edessä
@Carillo68 kirjoitti:
Onko vielä tietoa, että onko EQE SUV:n mallista tulossa coupe versiota? Nykyisessä autossani BMW IX50:n mallissa on muutama sen verran ärsyttävä käyttöominaisuus, että on merkin vaihto edessä
Ei tietoa, mutta avaa nyt vähän enemmän noista ärsyttävistä käyttöominaisuuksista, kun tässä on kuitenkin aika monella sähköauton hankinta mielessä.
@Carillo68 kirjoitti:
Onko vielä tietoa, että onko EQE SUV:n mallista tulossa coupe versiota? Nykyisessä autossani BMW IX50:n mallissa on muutama sen verran ärsyttävä käyttöominaisuus, että on merkin vaihto edessä
Ei tietoa, mutta avaa nyt vähän enemmän noista ärsyttävistä käyttöominaisuuksista, kun tässä on kuitenkin aika monella sähköauton hankinta mielessä.
Pelkkiä kehuja saanut sähköauto BMW iX xDrive50, mitä noita koeajoja olen katsonut.
Toimintamatka (WLTP): Yli 600 km
Akun kapasiteetti, brutto: Yli 100 kW
Energiankulutus: Alle 21 kWh/100 km
Suurin latausteho: 200 kW
Latausaika suurimmalla latausteholla, akun varaus 10–80 %: Alle 40 minuuttia
Toimintamatkan lisäys suurimmalla latausteholla: 120 km:n toimintamatka 10 minuutissa
Latausaika, 3-vaiheinen vaihtovirta 11 kW, 0–100 %: Alle 11 tuntia
Yhdistetty teho: Yli 500 hevosvoimaa
Kiihtyvyys 0–100 km/h: Noin 4.6 sekuntia
Huippunopeus: 200 km/h
Auto on mulle vain työväline, joka on pakko olla ja vaihtuu noin 1.5 vuoden välein toimitusajoista johtuen. Käsittelen tässä asiaa käyttäjän näkemyksen mukaisesti.
No, ensin plussat, joita kannattaa myös miettiä, jos ja kun ajattelee sähköauton hankkimista
akku pitää olla vähintään 100 kWh > ok!
latausteho vähintään 150 kW > ok!
teho on +500 hv, mutta kuka niitä oikeasti noin paljon tarvitsee (edellinen X5 hybrid, jossa oli ihan riittävästi tehoa) > ok!
edelliseen, että ohittaminen helppoa > ok!
lataukseen mennessä toimiva akun esilämmitys mahdollisimman nopealle lataukselle > ok!
"äänettömyys" > ok! ja varauksin, kun kesärenkaat eivät ole vielä alla
mustana ei ole niin ruma kuin väitetään > ok!
Negatiiviset käyttökokemykset
auton laatuvaikutelma ei vastaa mielestäni täysin hankintahintaa lisävarusteineen > halvan oloista kierrätysmuovia sisäosissa nykyajan aatteen mukaisesti
auto alkaa liiaksi "ajattelemaan" ja ennakoimaan ajotapahtumaa
kaistallapitoa ei saa kokonaan poistettua kuten X5:ssä > keulatutka on kovin herkkä, että pari varoitusta ja sitten alkaa sisätilat raikamaan hälytysäänistä
jostakin syystä penkeissä ei ollut enää istuinosan pituuden säätöä > pituus 190 cm, joten istuinosa on liian lyhyt
todellinen toimintamatka on käytännössä talvella 320-440 km riippuen pakkasesta tai kelistä > eli energian kulutus muuta kuin 21 kWh
karmittomat ikkunat > pakkasella pestessä ikkunat jäätyvät tiivisteeseen kiinni. Ovien avautuessa ikkuna avautuu aina muutaman sentin
tässä autossani on kuulemma tehtaan mukaan puolijohde puute, joten istuimien muistia ei ole > joo viilennys puuttuu, mutta hieronta löytyy. Käytön kannalta per..stä, kun aina joutuu hakemaan säädöt uudelleen edellisen käyttäjän jäljiltä
Sähköauton hankintaa miettivälle
akun kapasiteetti ja latausteho!!!
miettikää edellisen perusteella, paljonko on TARPEELLINEN toimintamatka vrk/viikko (peräkärryssä moottorikelkka Hku-Levi-Hki!!??)
ajokäyttäytyminen tulee muuttumaan positiivisempaan suuntaa, koska seuraat koko ajan rangea
kehitys etenee kuitenkin nopeasti, joten muutaman vuoden päästä ihan kilpailukykyinen vaihtoehto varmasti, joten onko oikea aika sähköauton hankinnalle?
@tracktest kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, että pelkällä trollauksella saa täältä peukkuja.
Jos tarkoitat Carillo68 viestiä, niin ihmettelen suuresti. Minusta ihan selkeästi ilmaistut mielipiteet perustelujen kanssa.
Väite ettei kuljettajan sähkösäätöisessä istuimessa ole muistia, on täyttä paskaa.
Väitän kyllä että tuolla merkkifoorumin puolella olen törmännyt juurikin samaan ongelmaan komponenttipulan johdosta useamman eri bemarin mallin kohdalla, eli ei ole pelkästään Carillo68 joka on jäänyt ilman "muisti penkkejä".
@tracktest kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, että pelkällä trollauksella saa täältä peukkuja.
Jos tarkoitat Carillo68 viestiä, niin ihmettelen suuresti. Minusta ihan selkeästi ilmaistut mielipiteet perustelujen kanssa.
Väite ettei kuljettajan sähkösäätöisessä istuimessa ole muistia, on täyttä paskaa.
Väitän kyllä että tuolla merkkifoorumin puolella olen törmännyt juurikin samaan ongelmaan komponenttipulan johdosta useamman eri bemarin mallin kohdalla, eli ei ole pelkästään Carillo68 joka on jäänyt ilman "muisti penkkejä".
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
@tracktest kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä, että pelkällä trollauksella saa täältä peukkuja.
Jos tarkoitat Carillo68 viestiä, niin ihmettelen suuresti. Minusta ihan selkeästi ilmaistut mielipiteet perustelujen kanssa.
Väite ettei kuljettajan sähkösäätöisessä istuimessa ole muistia, on täyttä paskaa.
Väitän kyllä että tuolla merkkifoorumin puolella olen törmännyt juurikin samaan ongelmaan komponenttipulan johdosta useamman eri bemarin mallin kohdalla, eli ei ole pelkästään Carillo68 joka on jäänyt ilman "muisti penkkejä".
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Onhan se niinkin, ettei autotehdaskaan ehkä pysty lopettamaan tuotantoa kokonaan odottaessaan komponenttipulan menevän ohi. Jos ei jotain sirua saa, niin ehkä on parempi toimittaa auto ilman sitä kuin jättää kokonaan toimittamatta? Tämä on ollut todella poikkeuksellista aikaa. Monissa teollisuuskomponenteissa, esim. Siemens-logiikkaperheessä on myös suuria saatavuusongelmia. Tilanne alkaa jo helpottaa monien komponenttien kohdalla, mutta ei vielä kaikissa.
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Asiansa osaava myyjä kyllä tiedottaa mahdollisista puutteista ennen varsinaista tuotantoslotia ja joko ehdottaa hyvitystä tai tuotantoslotin siirtoa ajankohdalle, jolloin puuttuvat ominaisuudet ovat saatavilla. Näin ainakin omalla kohdalla on toimittu.
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Asiansa osaava myyjä kyllä tiedottaa mahdollisista puutteista ennen varsinaista tuotantoslotia ja joko ehdottaa hyvitystä tai tuotantoslotin siirtoa ajankohdalle, jolloin puuttuvat ominaisuudet ovat saatavilla. Näin ainakin omalla kohdalla on toimittu.
Varmasti asiansa osaava myyjä tiedottaa puutteista, mutta kävikö tässä nyt niin ettei puuttuvista ominaisuuksista tiedotettu milloin ne ovat saatavilla. Ärsyyntymiskynnys ainakin ylittyi. Puuttuvien ominaisuuksien saatavuus on siis määritetty johonkin ajankohtaan, niin eikö silloin kannattaisi tämä puutuva ominaisuus päivittää. Tämä ei taida olla pelkästään yhden merkin ongelma vaan aika paljon laajempi ilmiö.
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
Itsekin kirjoitat kuin trolli. Lyhyillä, vajailla mielipiteillä yrittänet saada toiset kirjoittamaan mielipiteitään, joihin vastaat taas parilla sanalla, ties mitä tuntien.
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
Itsekin kirjoitat kuin trolli. Lyhyillä, vajailla mielipiteillä yrittänet saada toiset kirjoittamaan mielipiteitään, joihin vastaat taas parilla sanalla, ties mitä tuntien.
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."
Kuulut niihin jotka vaihtavat nimimerkkiä aika ajoin, sehän kertoo kaiken. Olen ollut täällä samalla nimimerkillä aina. Vanha suomalainen sananlasku sanoo, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanonta viittaa uskomukseen, jonka mukaan äänekkäimmin syytöksestä valittava on syyllinen.
Eräässä ilmaisjakelulehdessä oli BMW iX1:n "koeajo", jossa huomioni kiinnitti seuraava:
"Koeajoauto on varustettu Charged-lisäpaketilla, joka tuo mukanaan muun muassa lämmitettävän ratin. Runsaista varustelisävarustepaketeista oli valittu myös Premium, jonka mukana tulevat lämmitettävät etupenkit. Nämä siis toimivat ikuisesti eikä ainakaan tässä kyseisessä koeajoautossa ole vielä menty kuukausiveloitteiseen malliin, jotta talvella penkki lämpiää."
Pitääköhän paikkansa, että istuinlämmitys tulisi vasta varustepaketin mukana?
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
Itsekin kirjoitat kuin trolli. Lyhyillä, vajailla mielipiteillä yrittänet saada toiset kirjoittamaan mielipiteitään, joihin vastaat taas parilla sanalla, ties mitä tuntien.
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."
Kuulut niihin jotka vaihtavat nimimerkkiä aika ajoin, sehän kertoo kaiken. Olen ollut täällä samalla nimimerkillä aina. Vanha suomalainen sananlasku sanoo, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanonta viittaa uskomukseen, jonka mukaan äänekkäimmin syytöksestä valittava on syyllinen.
Taas trollaat ja olen johdateltavissa vastaamaan. Kun muisti pätkii ja muistan paremmin vanhoja aikoja ennen nettiä, kerro millä nimimerkillä olen täällä kirjoitellut, niin voin katsoa mitä on tullut ulostettua? Ja kerro myös kuinka täällä toisia trollailen. Tai no älä kerrokaan, en tahdo saada sinua kirjoittamaan yhtään mitään tänne.
@tracktest kirjoitti:
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
Itsekin kirjoitat kuin trolli. Lyhyillä, vajailla mielipiteillä yrittänet saada toiset kirjoittamaan mielipiteitään, joihin vastaat taas parilla sanalla, ties mitä tuntien.
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."
Kuulut niihin jotka vaihtavat nimimerkkiä aika ajoin, sehän kertoo kaiken. Olen ollut täällä samalla nimimerkillä aina. Vanha suomalainen sananlasku sanoo, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanonta viittaa uskomukseen, jonka mukaan äänekkäimmin syytöksestä valittava on syyllinen.
Taas trollaat ja olen johdateltavissa vastaamaan. Kun muisti pätkii ja muistan paremmin vanhoja aikoja ennen nettiä, kerro millä nimimerkillä olen täällä kirjoitellut, niin voin katsoa mitä on tullut ulostettua? Ja kerro myös kuinka täällä toisia trollailen. Tai no älä kerrokaan, en tahdo saada sinua kirjoittamaan yhtään mitään tänne.
Vastasin hyökkäykseesi, vastaat siis itse siitä mitä teet.
Trollaamisen kynnys on harvinaisen alhaalla, jos trollaamiseksi lasketaan maininta auto- ja muutakin teollisuutta yleisesti vaivanneen komponenttipulan aiheuttamasta puutteesta Pyhän BMW:n jumalaisessa ilmoituksessa julistamaan varusteluetteloon nähden.
”Euroopasta saa halvemmalla” pätee moneen muuhunkin tuotteeseen ja palveluun. Autohankinnoissa olen suosinut paikallisia yrityksiä. Aiemmin myös firman, nykyään pelkästään omissa. Kun se firma tuli myytyä ...
Suomalainen insinöörityökin on monesti hinta-laatu-suhteeltaan huonoa.
-
Vuosia sitten, kun itäraja oli vielä auki, sattui naapurini, maanviljelijä, varaosatiskille paikallisessa liikkeessä (villissä ja vapaassa - pikkufirma, nimeä en kerro) nuukaniilon kanssa samaan aikaan. Myyjä oli nostanut tiskille niilon tarvitseman osan ja ilmoitti hinnan. Niilo siihen, että Viipurista saisi niin ja niin paljon halvemmalla. Myyjä, vanhempi herrasmies, otti osan tiskiltä ja totesi: Hae sitten sieltä. Vei sen takaisin hyllyyn.
Onpa hyvä ettei ole koskaan tullut ostettua käytettyä autoa eikä paljon mitään muutakaan Euroopan ulkopuolelta.
Hienosti tajusit pointin. Aika paljon nykyään ostetaan euroopan ulkopuoleltakin. Käytettyjä autoja ja muutakin. Mutta ne piirtää, joilla ...
Jonkun Saksassa tonnin maksavan auton viihdehärvelin tai kromilistan 2500€ Suomi-hintaa voi kyllä yrittää selitellä työvoimakustannusten erolla, alv:lla ja toimituskuluilla, mutta en ihan heti ajatuksia osta. Eikös niistä autoista muuten makseta joku toimituskulu ihan erikseen..?
Aika moni tukee tätä periaatetta, myös minä. Useimmilla on silti rajansa hyväksyttävälle preemiolle.
Ostin uuden maastopyörän 2019 ja gravelin maantiepyöräksi 2021. Tarkistin saatavuuden ja hinnan myös suurista saksalaisista ja brittiläisistä nettikaupoista. Maasturin ostin kotikaupunkini kivijalkaliikkeestä, jossa samanlainen pyörä vakuutti minut koeajolla, että haluan itsellenikin sellaisen. Gravelia etsiessäni koeajoin varmaan 20 - 30.000 € arvosta erilaisia pyöriä. Valitsemastani pyörästä oli valitettavasti vain halvempi versio huonommilla osilla, joten sen tilasin suomalaiselta maahantuojalta. Yhteistä näille diileille on, että kummankin olisin saanut hieman halvemmalla Bike24, Bike-discount tai wigglen kautta. Lähetyskulut huomioon ottaen hintaero oli mielestäni hyvin maltillinen, joten ostin suomalaiselta toimijalta pitääkseni lähikaupat elossa.
Olen myöhemmin ostanut ketjuja ja rattaita jouta minulle ei edes haluttu mtydä, kun myyjä tiesi minun tietävän mitä ne netissä maksavat. Pyysin häntä kertomaan millä hinnalla hän voi myydä ja lupasin jättää postituskulut hänen puolelleen, koska yksityäistä ketjua ja kasettia tilatessani minäkin joudun ne maksamaan. Kaupat tuli silloinkin.
Minun isänmaallisuuteni kipuraja on silti riittämätön mahdollistamaan kymppitonnin preemion maksamisen AitoSuomiAutosta.
Jos koronavuonna hehkuvan kuuman kysynnän aikaan pystyy 5 prosenttiyksikköä suuremmalla ALVilla myymään autoverottomia polkupyöriä kilpailukykyiseen hintaan, niin miksi ihmeessä samoilla edellytyksillä ei voi myydä autoverotonta autoa suhteessa yhtä hyvään hintaan?
Eikö Mercedes jälleenmyy Saksassa autonsa itse, oman ketjun kautta?
En tiedä, mitä kautta Meinauto.de autonsa tilaa, mutta noin 10% luokkaa olevia alennuksia tarjotaan myös Mersuista.
EQE 350 RWD hinta tulee olemaan noin 77k, myöhemmin tulee edullisempi 300 RWD on jotain 73k luokkaa
Onko vielä tietoa, että onko EQE SUV:n mallista tulossa coupe versiota? Nykyisessä autossani BMW IX50:n mallissa on muutama sen verran ärsyttävä käyttöominaisuus, että on merkin vaihto edessä
Ei tietoa, mutta avaa nyt vähän enemmän noista ärsyttävistä käyttöominaisuuksista, kun tässä on kuitenkin aika monella sähköauton hankinta mielessä.
Pelkkiä kehuja saanut sähköauto BMW iX xDrive50, mitä noita koeajoja olen katsonut.
BMW iX xDrive50
Toimintamatka (WLTP): Yli 600 km
Akun kapasiteetti, brutto: Yli 100 kW
Energiankulutus: Alle 21 kWh/100 km
Suurin latausteho: 200 kW
Latausaika suurimmalla latausteholla, akun varaus 10–80 %: Alle 40 minuuttia
Toimintamatkan lisäys suurimmalla latausteholla: 120 km:n toimintamatka 10 minuutissa
Latausaika, 3-vaiheinen vaihtovirta 11 kW, 0–100 %: Alle 11 tuntia
Yhdistetty teho: Yli 500 hevosvoimaa
Kiihtyvyys 0–100 km/h: Noin 4.6 sekuntia
Huippunopeus: 200 km/h
Auto on mulle vain työväline, joka on pakko olla ja vaihtuu noin 1.5 vuoden välein toimitusajoista johtuen. Käsittelen tässä asiaa käyttäjän näkemyksen mukaisesti.
No, ensin plussat, joita kannattaa myös miettiä, jos ja kun ajattelee sähköauton hankkimista
Negatiiviset käyttökokemykset
Sähköauton hankintaa miettivälle
BMW iX xDrive50 Fully Charged Sport Package
Sisätilat ja mukavuudet
Ajotietokone
Avaimeton käynnistys
Ilmastointi: Automaattinen
Kaistavahti
Katon avausmekanismi: Sähköinen
Keskuslukitus: Avaimella
Nahkaverhoilu
Navigointijärjestelmä
Nopeusrajoitus -tunnistin
Ohjaustehostin
Penkinlämmittimet
Peruutuskamera: 360-asteen kamera
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
Pysäköintitutka
Rengaspainevalvonta -järjestelmä
Start-stop-järjestelmä
Sähkökäyttöiset ikkunat
Sähköpeilit
Sähkösäätöiset istuimet: Muistilla
Sähkötoiminen takaluukku
Urheiluistuimet
Vakionopeudensäädin: Mukautuva
Turvallisuus
Adaptiiviset ajovalot
Ajonvakautusjärjestelmä
Hätäjarrutusavustin
Isofix-valmius
Kaarrevalot
Katveavustin
Käynnistyksenesto
LED-ajovalot/laservalot
Luistonestojärjestelmä
Lukkiutumattomat jarrut (ABS)
Mäkilähtöavustin
Pysäköintiavustin
Turvatyynyt
Törmäysvaroitin
Elektroniikka
Audio-liitäntä
Matkapuhelinvarustus
Älypuhelimen integrointi
Äänentoistojärjestelmä: Radio+USB+MP3+Bluetooth
Muut
Alustasarja
Huoltokirja: Sähköinen
Hybridiauton plug-in latauspistoke
Ilmajouset
Kattoluukku: Panoraama
Kevytmetallivanteet
Lasikatto
Monitoimiohjauspyörä
Sadetunnistin
Urheilullinen alusta
Vetokoukku
Tekniset tiedot
Teho: 385 kW / 524 Hv
Vääntö: 765 Nm
Huippunopeus: 200 km/h
Kiihtyvyys (0-100): 4,60 s
Henkilömäärä: 5
Ovien lkm: 5
Omamassa: 2 585 kg
Kokonaismassa: 3 145 kg
Ohjauslaite: Vasemmalla
Ei voi kuin ihmetellä, että pelkällä trollauksella saa täältä peukkuja.
Jos tarkoitat Carillo68 viestiä, niin ihmettelen suuresti. Minusta ihan selkeästi ilmaistut mielipiteet perustelujen kanssa.
Väite ettei kuljettajan sähkösäätöisessä istuimessa ole muistia, on täyttä paskaa.
Väitän kyllä että tuolla merkkifoorumin puolella olen törmännyt juurikin samaan ongelmaan komponenttipulan johdosta useamman eri bemarin mallin kohdalla, eli ei ole pelkästään Carillo68 joka on jäänyt ilman "muisti penkkejä".
Otatteko te vastaan auton jossa ei ole merkin lupaamia ominaisuuksia? Ei ole vielä tullut vastaan autoa jossa ei ole luvattuja ominaisuuksia.
Onhan se niinkin, ettei autotehdaskaan ehkä pysty lopettamaan tuotantoa kokonaan odottaessaan komponenttipulan menevän ohi. Jos ei jotain sirua saa, niin ehkä on parempi toimittaa auto ilman sitä kuin jättää kokonaan toimittamatta? Tämä on ollut todella poikkeuksellista aikaa. Monissa teollisuuskomponenteissa, esim. Siemens-logiikkaperheessä on myös suuria saatavuusongelmia. Tilanne alkaa jo helpottaa monien komponenttien kohdalla, mutta ei vielä kaikissa.
Asiansa osaava myyjä kyllä tiedottaa mahdollisista puutteista ennen varsinaista tuotantoslotia ja joko ehdottaa hyvitystä tai tuotantoslotin siirtoa ajankohdalle, jolloin puuttuvat ominaisuudet ovat saatavilla. Näin ainakin omalla kohdalla on toimittu.
Varmasti asiansa osaava myyjä tiedottaa puutteista, mutta kävikö tässä nyt niin ettei puuttuvista ominaisuuksista tiedotettu milloin ne ovat saatavilla. Ärsyyntymiskynnys ainakin ylittyi. Puuttuvien ominaisuuksien saatavuus on siis määritetty johonkin ajankohtaan, niin eikö silloin kannattaisi tämä puutuva ominaisuus päivittää. Tämä ei taida olla pelkästään yhden merkin ongelma vaan aika paljon laajempi ilmiö.
Riippuu tilanteesta. Meillä viiden auton perheessä uuden auton osto on niin harvinainen tapahtuma ja Plan B, C, D ja E sen verran realistisia, että puutteellinen yksilö ei välttämättä kelpaisi?
Ei kelvannut mökkinaapurillekaan, joka pitkän taksiuransa jälkeen tilasi vielä yhden uuden auton, tällä kertaa omilla varusteillaan ja myös kaupungin taksiyhteisön vakioväreistä vapaana suosikkivärissään. Auto toimitettiin, mutta tilaus oli tehty väärin, joten väärän värisen nahkaverhoilun vuoksi liike sai tilata uuden.
Mutta jos vanha liisari olisi menossa vaihtoon ja uusi olisi tarjolla, en varmaan jäisi säätämään yksityiskohdista. Yrittäisin neuvotella hyvän alennuksen leasinghintaan puuttuvista varusteista ja menoksi, kun kuitenkin kyse on käytä ja heitä pois kertakäyttötuotteesta, joka ei Carillon sanojen mukaan jää asumaan.
7 yläpeukkua tällä foorumilla vastaa NATO äänestyksen 188 - 8 yksimielisyyttä.
Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli. Olen melko varma, että tämä Carillo68 on sama trolli mikä esiintyi tällä foorumilla ennen nimimerkillä Kello68.
Itsekin kirjoitat kuin trolli. Lyhyillä, vajailla mielipiteillä yrittänet saada toiset kirjoittamaan mielipiteitään, joihin vastaat taas parilla sanalla, ties mitä tuntien.
"Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa."
Kuulut niihin jotka vaihtavat nimimerkkiä aika ajoin, sehän kertoo kaiken. Olen ollut täällä samalla nimimerkillä aina. Vanha suomalainen sananlasku sanoo, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanonta viittaa uskomukseen, jonka mukaan äänekkäimmin syytöksestä valittava on syyllinen.
Eräässä ilmaisjakelulehdessä oli BMW iX1:n "koeajo", jossa huomioni kiinnitti seuraava:
"Koeajoauto on varustettu Charged-lisäpaketilla, joka tuo mukanaan muun muassa lämmitettävän ratin. Runsaista varustelisävarustepaketeista oli valittu myös Premium, jonka mukana tulevat lämmitettävät etupenkit. Nämä siis toimivat ikuisesti eikä ainakaan tässä kyseisessä koeajoautossa ole vielä menty kuukausiveloitteiseen malliin, jotta talvella penkki lämpiää."
Pitääköhän paikkansa, että istuinlämmitys tulisi vasta varustepaketin mukana?
Taas trollaat ja olen johdateltavissa vastaamaan. Kun muisti pätkii ja muistan paremmin vanhoja aikoja ennen nettiä, kerro millä nimimerkillä olen täällä kirjoitellut, niin voin katsoa mitä on tullut ulostettua? Ja kerro myös kuinka täällä toisia trollailen. Tai no älä kerrokaan, en tahdo saada sinua kirjoittamaan yhtään mitään tänne.
Vastasin hyökkäykseesi, vastaat siis itse siitä mitä teet.
Trollaamisen kynnys on harvinaisen alhaalla, jos trollaamiseksi lasketaan maininta auto- ja muutakin teollisuutta yleisesti vaivanneen komponenttipulan aiheuttamasta puutteesta Pyhän BMW:n jumalaisessa ilmoituksessa julistamaan varusteluetteloon nähden.