Ihan hyvältä hän tuo näyttää. Keula on maltillinen eikä sellainen hirvitys mitä BMW on viime aikoina puskenut. Takapään muodoista minulle tuli mieleen ensimmäisenä Mersu, vähän sellainen pyöristetty pullukka, mutta toki valoilla saa tunnistettavan ilmeen. Livenä nähtynä voi vasta arvioida kunnolla.
Liian kallis se on, ja oletan että tilaamaan ei ole niin paljon kuin pinta-alan puolesta voisi olla, ja juuri nyt minä kaipaan tilojen maksimointia. Ajajan näkökulmasta saattaisin tykätä
Vahvasti Superbiltä näyttää. Mutta kivan värinen on.
Varmuudella pystyt tulevaisuudessa tunnistamaan ko. auton epäselvästäkin iltapäivälehden liikennevideosta bemariksi, en epäile hetkeäkään
No varmasti, kun otsikon tekstissä lukee Bemari, joskus harvoin BMW. Pelkästä kuvasta luulisin autoksi.
Älä ole ujo ja vaatimaton, hyvinhän se meni tuossa toisessa säikeessä ilman toimittajana apuja (19.1.2024 klo 08:08). Kun tätä TM-palstaa lukee, niin et oikein muita merkkejä taida edes noteerata, ne ovat vain autoja. Mutta näinhän se on monenkin kohdalla, pari vuotta sitten julkaistiin tutkimus, että bemari on maailmanlaajuisesti suosituin autobrändi sosiaalisessa mediassa
Perehtyneiltä voit kysyä neuvoa, jos et tunnista muiden merkkien sähköautoja. BMW:n sähköautojen tunnistaminen lienee helpoimmasta päästä, sinulle on kehittynyt ihmiselle hieman harvinaisempi ns valikoiva muisti.
BMW I5 EDRIVE40 31FK mitä uutta, samat munuaiset.
MERCEDES-BENZ EQE 350+ oikeasti uutta
Vahvasti Superbiltä näyttää. Mutta kivan värinen on.
Varmuudella pystyt tulevaisuudessa tunnistamaan ko. auton epäselvästäkin iltapäivälehden liikennevideosta bemariksi, en epäile hetkeäkään
No varmasti, kun otsikon tekstissä lukee Bemari, joskus harvoin BMW. Pelkästä kuvasta luulisin autoksi.
Älä ole ujo ja vaatimaton, hyvinhän se meni tuossa toisessa säikeessä ilman toimittajana apuja (19.1.2024 klo 08:08). Kun tätä TM-palstaa lukee, niin et oikein muita merkkejä taida edes noteerata, ne ovat vain autoja. Mutta näinhän se on monenkin kohdalla, pari vuotta sitten julkaistiin tutkimus, että bemari on maailmanlaajuisesti suosituin autobrändi sosiaalisessa mediassa
Nimimerkki imuroi tänne kaikki uutiset missä mainitaan BMW ja yleensä negatiivisessa mielessä. Toinen imuri on tämä kaikesta tietämätön Quu.
Kosketusnäyttöjen toteutustavoissa on eroja ja ne jakavat mielipiteitä. Näissä laatuautoissa asioita pohdiskellaan useimmiten makuasioiden kautta. Autonvalmistajien keskuudessa merkkiuskollisuutta pidetään erittäin tärkeänä, siksi tiettyjen mallien kohdalla isot muutokset ovat harvinaisia. Niihin sisältyy aina riski ettei ostajakunta osta kaikkia radikaaleja muutoksia. MB on tehnyt näin ja se ei ollut kaikkia miellyttävä muutos, isot muutokset muotoilussa eivät useinkaan toimi toivotulla tavalla. Omalta kohdalta meni pitkään hyväksyä BMW:n 5-sarja E60/61, mutta hyväksyttyä sekin tuli.
@tracktest kirjoitti:
Quu astuit itse miinaan, ei pidä elvistellä asioilla mitä ei oikeasti hallitse.
No joo, en minä ole korjannut tai huoltanut yhtään autoa, olen vai ajanut erimerkkisillä pääsääntöiseni 0-3 vuoden ikäisillä työsuhdeautoilla useankymmenenvuoden aikana 2 000 000 > km nyt on menossa omistusautoilla samanlaisella vaihtovälillä. Omat autot on ollut pääasiassa Saksalaisia, niin kuin nykyinenkin, ensimmäinen vuosi menossa.
@tracktest kirjoitti:
Quu astuit itse miinaan, ei pidä elvistellä asioilla mitä ei oikeasti hallitse.
No joo, en minä ole korjannut tai huoltanut yhtään autoa, olen vai ajanut erimerkkisillä pääsääntöiseni 0-3 vuoden ikäisillä työsuhdeautoilla useankymmenenvuoden aikana 2 000 000 > km nyt on menossa omistusautoilla samanlaisella vaihtovälillä. Omat autot on ollut pääasiassa Saksalaisia, niin kuin nykyinenkin, ensimmäinen vuosi menossa.
Itseäni kiinnostaa kolme saksalaismerkkiä, joista on kokemusta. Yhdestä merkistä ja mallista eniten. Ominaisuudet ja tekniikka ovat keskiössä, mutta valinta on painottunut yhteen malliin ja merkkiin.
Joudut sitten aina tyytymään kahteen mainitsemaasi merkkiin, koska vaihtoehtoja ei ole. Onneksi en ole joutunut tyytymään takakontin tilavuuteen, kun on aina ollut pakettiauto lähtövalmiina.
@tracktest kirjoitti:
Kattoon asti lastaaminen taitaa olla melko vaarallista, jossain kohtaa se vaarantaa kuljettajan ja matkustajat.
Silti monet ostavat matalia farmareita kuten 5-sarjaa.
Käyttötarpeen mukaan se menee. Ei kai kukaan niin huonosti arvioi omaa tilantarvetta, että auto pitää kattoa myöden lastata. Tarpeen ollessa niin iso voi vetää perässään peräkärryä ja laittaa vielä katolle suksiboxin. Muuttokuorma viedään sitten kuorma-autolla tai isolla pakettiautolla. Eiköhän nämä ratkaisut löydy kaikille tarpeille, en tunne ainuttakaan joka olisi tässä epäonnistunut.
@tracktest kirjoitti:
Kattoon asti lastaaminen taitaa olla melko vaarallista, jossain kohtaa se vaarantaa kuljettajan ja matkustajat.
Selvennätkö hieman mikä siinä kattoon asti lastaamisessa on vaarallista? Tottakai painavimmat laitetaan alle ja kevyemmät sitten siihen päälle. Mulla ainakin auton varusteisiin kuuluu verkko, jonka saa kattoon koukuillä kiinni ja alareunan lattiaan turvavyön tapaisilla liinoilla, ja saapa väliverkon vielä tarvittaessa siirrettyä etupenkkien taakse (katosssa on koukuile toiset kiinnityspaikat) jos takapenkit kaadetaan. Joissakin malleissa verkko on integroitu samaan tavaratilansuojan kanssa mutta idea on sama. Käsitääkseni ko. järjestely kuuluu kaikkiin bemarin pitkäkattoisiin farkku/SUV-malleihin.
Siitä olen samaan mieltä, että jos ei ole mitään jakajaa takapenkkien selkänaojan ja katon välissä estämässä tavaratilassa olevien tavaroiden mahdollista siirtymistä matkustajien niskaan, niin erittäin vaarallistahan se on äkkipysähdyksessä, vaikka tavaratilaa ei edes olisi lastattu selkänojan yläreuna tasolle. Sedanissa ongelmaa ei ole, paitsi kuljetettaessa tavaraa takapenkit kaadettuna. Sedaneissa en ole nähnyt mitään vastaavia suojia. 5-sarjalasessa sedanissa 2000-luvun alussa oli suksipussi ja sen lisäksi turvavyö, jolla pussissa olevat sukset lukittiin paikoilleen, että ne eivät lentele missään tilanteessa matkustamossa. En muista nähneeni enään tuollaisia varmistuksia nykyään. Nykyisessä ei ole suksiluukkua, vaan istuinten keskeltä kaatuu ohut siivu. josta sukset laitettua, mutta siinä ne vapaana. Äkkipysähdyksessä sukset ja sauvat 'keihästävät' ilmastointilaitteen säätimet.
@tracktest kirjoitti:
Kattoon asti lastaaminen taitaa olla melko vaarallista, jossain kohtaa se vaarantaa kuljettajan ja matkustajat.
Silti monet ostavat matalia farmareita kuten 5-sarjaa.
Käyttötarpeen mukaan se menee. Ei kai kukaan niin huonosti arvioi omaa tilantarvetta, että auto pitää kattoa myöden lastata. Tarpeen ollessa niin iso voi vetää perässään peräkärryä ja laittaa vielä katolle suksiboxin. Muuttokuorma viedään sitten kuorma-autolla tai isolla pakettiautolla. Eiköhän nämä ratkaisut löydy kaikille tarpeille, en tunne ainuttakaan joka olisi tässä epäonnistunut.
Kun joutuu peräkärryä hinaamaan tai suksiboksia kuljettelemaan katolla on tilantarpeensa arvioinut melko väärin. Hankalaa ja vaarallista ja vain Suomessa.
Ihan hyvältä hän tuo näyttää. Keula on maltillinen eikä sellainen hirvitys mitä BMW on viime aikoina puskenut. Takapään muodoista minulle tuli mieleen ensimmäisenä Mersu, vähän sellainen pyöristetty pullukka, mutta toki valoilla saa tunnistettavan ilmeen. Livenä nähtynä voi vasta arvioida kunnolla.
Liian kallis se on, ja oletan että tilaamaan ei ole niin paljon kuin pinta-alan puolesta voisi olla, ja juuri nyt minä kaipaan tilojen maksimointia. Ajajan näkökulmasta saattaisin tykätä
Älä ole ujo ja vaatimaton, hyvinhän se meni tuossa toisessa säikeessä ilman toimittajana apuja (19.1.2024 klo 08:08). Kun tätä TM-palstaa lukee, niin et oikein muita merkkejä taida edes noteerata, ne ovat vain autoja. Mutta näinhän se on monenkin kohdalla, pari vuotta sitten julkaistiin tutkimus, että bemari on maailmanlaajuisesti suosituin autobrändi sosiaalisessa mediassa
BMW I5 EDRIVE40 31FK mitä uutta, samat munuaiset.
MERCEDES-BENZ EQE 350+ oikeasti uutta
Nimimerkki imuroi tänne kaikki uutiset missä mainitaan BMW ja yleensä negatiivisessa mielessä. Toinen imuri on tämä kaikesta tietämätön Quu.
Minä tiedän erimerkkisten autojen ominaisuuksista ja luotattavuudesta 100 varmasti enemmän kuin sinä
Quu annahan tulla MB:n historiasta ne ongelmakohdat ilman hakuja tyyppivioista.
Quu astuit itse miinaan, ei pidä elvistellä asioilla mitä ei oikeasti hallitse.
Kosketusnäyttöjen toteutustavoissa on eroja ja ne jakavat mielipiteitä. Näissä laatuautoissa asioita pohdiskellaan useimmiten makuasioiden kautta. Autonvalmistajien keskuudessa merkkiuskollisuutta pidetään erittäin tärkeänä, siksi tiettyjen mallien kohdalla isot muutokset ovat harvinaisia. Niihin sisältyy aina riski ettei ostajakunta osta kaikkia radikaaleja muutoksia. MB on tehnyt näin ja se ei ollut kaikkia miellyttävä muutos, isot muutokset muotoilussa eivät useinkaan toimi toivotulla tavalla. Omalta kohdalta meni pitkään hyväksyä BMW:n 5-sarja E60/61, mutta hyväksyttyä sekin tuli.
BMW:n iDrive-järjestelmä on etevä ja siinä moni autonvalmistaja jää hopealle.
No joo, en minä ole korjannut tai huoltanut yhtään autoa, olen vai ajanut erimerkkisillä pääsääntöiseni 0-3 vuoden ikäisillä työsuhdeautoilla useankymmenenvuoden aikana 2 000 000 > km nyt on menossa omistusautoilla samanlaisella vaihtovälillä. Omat autot on ollut pääasiassa Saksalaisia, niin kuin nykyinenkin, ensimmäinen vuosi menossa.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Ettet itse astunut miinaan, vertaapa eri autoja keskenään. Laita vaikka viisi kohtaa ja vertaa niiden avulla viittä eri valmistajaa keskenään.
(ei pidä elvistellä asioilla mitä ei oikeasti hallitse.)
Makuasiat ovat tässäkin osa tietoisuutta.
Itseäni kiinnostaa kolme saksalaismerkkiä, joista on kokemusta. Yhdestä merkistä ja mallista eniten. Ominaisuudet ja tekniikka ovat keskiössä, mutta valinta on painottunut yhteen malliin ja merkkiin.
Joillakin vain ne vaikuttavat.
5-sarjan Bemari aliohjautui: https://www.is.fi/autot/art-2000010142328.html
Kyseisellä toimittajalla on samanlainen suhde mainittuun merkkiin (BMW), kuin nimimerkillä Late1969. Sehän on vähän, kuin mieleen vaikuttava huume.
Hyvillä renkailla on merkitystä ja ajonvakautusjärjestelmällä varustettu 5-sarja ei tuonne sukella.
Eli Superbin ja E farkun tarjoama lisätila on kategorisesti tarpeeton käyttötilanteesta riippumatta?
(Puhdas arvaus, että edeltäjiensä tavoin tämäkin Touring jää tilavimpia farkkuja pienemmäksi?)
Niin on. Isoin ja ahtain E-sarjalainen ikinä.
Joudut sitten aina tyytymään kahteen mainitsemaasi merkkiin, koska vaihtoehtoja ei ole. Onneksi en ole joutunut tyytymään takakontin tilavuuteen, kun on aina ollut pakettiauto lähtövalmiina.
Onhan se ikävää, jos joutuu tyytymään vajaisiin litroihin ja puuttuviin sentteihin. Tarkoitan siis tavaratilaa ja pään yläpuolisia senttejä.
Jaaha, meille siinä olisi liikaakin tilaa.
Vanhemmiten tilantarve tuppaa vähenemään. Toisilla se pysyy samana kehdosta hautaan.
Kattoon asti lastaaminen taitaa olla melko vaarallista, jossain kohtaa se vaarantaa kuljettajan ja matkustajat.
Silti monet ostavat matalia farmareita kuten 5-sarjaa.
Käyttötarpeen mukaan se menee. Ei kai kukaan niin huonosti arvioi omaa tilantarvetta, että auto pitää kattoa myöden lastata. Tarpeen ollessa niin iso voi vetää perässään peräkärryä ja laittaa vielä katolle suksiboxin. Muuttokuorma viedään sitten kuorma-autolla tai isolla pakettiautolla. Eiköhän nämä ratkaisut löydy kaikille tarpeille, en tunne ainuttakaan joka olisi tässä epäonnistunut.
Selvennätkö hieman mikä siinä kattoon asti lastaamisessa on vaarallista? Tottakai painavimmat laitetaan alle ja kevyemmät sitten siihen päälle. Mulla ainakin auton varusteisiin kuuluu verkko, jonka saa kattoon koukuillä kiinni ja alareunan lattiaan turvavyön tapaisilla liinoilla, ja saapa väliverkon vielä tarvittaessa siirrettyä etupenkkien taakse (katosssa on koukuile toiset kiinnityspaikat) jos takapenkit kaadetaan. Joissakin malleissa verkko on integroitu samaan tavaratilansuojan kanssa mutta idea on sama. Käsitääkseni ko. järjestely kuuluu kaikkiin bemarin pitkäkattoisiin farkku/SUV-malleihin.
Siitä olen samaan mieltä, että jos ei ole mitään jakajaa takapenkkien selkänaojan ja katon välissä estämässä tavaratilassa olevien tavaroiden mahdollista siirtymistä matkustajien niskaan, niin erittäin vaarallistahan se on äkkipysähdyksessä, vaikka tavaratilaa ei edes olisi lastattu selkänojan yläreuna tasolle. Sedanissa ongelmaa ei ole, paitsi kuljetettaessa tavaraa takapenkit kaadettuna. Sedaneissa en ole nähnyt mitään vastaavia suojia. 5-sarjalasessa sedanissa 2000-luvun alussa oli suksipussi ja sen lisäksi turvavyö, jolla pussissa olevat sukset lukittiin paikoilleen, että ne eivät lentele missään tilanteessa matkustamossa. En muista nähneeni enään tuollaisia varmistuksia nykyään. Nykyisessä ei ole suksiluukkua, vaan istuinten keskeltä kaatuu ohut siivu. josta sukset laitettua, mutta siinä ne vapaana. Äkkipysähdyksessä sukset ja sauvat 'keihästävät' ilmastointilaitteen säätimet.
Kun joutuu peräkärryä hinaamaan tai suksiboksia kuljettelemaan katolla on tilantarpeensa arvioinut melko väärin. Hankalaa ja vaarallista ja vain Suomessa.