@M880 kirjoitti:
Volkkari puhui diesel-Golfin hintaisesta sähköautosta, että kyllä se nyt pikkuhiljaa alkaa lähestyä. Jos nyt ei ihan tasan 20keur , mutta kakkosella alkavia lukuja nyt kuitenkin.
Volkswagenin ID
Tämän ensimmäisen version tekniikasta ei ole vielä tietoa. Mallisto tulee kuitenkin kattamaan ennakkotietojen mukaan kolme erilaista akkua sekä takavetoisen ja nelivetoisen version. Hintojen pitäisi alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli vastaavan diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
Eläpä kuule valehtele, vastaavasti varusteltu diesel-golf on yli 40 000€, ei 30 000€, joten taas keksitte omasta päästänne asioita mitä kukaan ei ole luvannut tulevaksi. 9 vuotta sekoilua jo takana - joko riittäisi?
Traficom sivulla Golfin hintahaarukka kokonaisuudessaan on
19 683,79 € - 57 976,96 €M880
M880 13.03.2019 13:59
"Volkkari puhui diesel-Golfin hintaisesta sähköautosta, että kyllä se nyt pikkuhiljaa alkaa lähestyä. Jos nyt ei ihan tasan 20keur , mutta kakkosella alkavia lukuja nyt kuitenkin."
Vastaukseni koskikin uuden tuleva sähköauton tulemisesta D:n kakkosella alkavaan hintaluokkaan. e-up on vertauksena nykyisistä merkin kakkosella alkavista sähköautoista.
Volkswagenin ID
Tämän ensimmäisen version tekniikasta ei ole vielä tietoa. Mallisto tulee kuitenkin kattamaan ennakkotietojen mukaan kolme erilaista akkua sekä takavetoisen ja nelivetoisen version. Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
perussuomalainen (sopisi paremmin p.n jauhajien sinisiin) "9 vuotta sekoilua jo takana - joko riittäisi?"
Mielestäni keskustelun kommentit on vapaamuotoista, voin tietysti lopettaa toisten kommentteihin vastaamisen, jos niin enemmistö haluaa.
Omat mielipiteeni kuitenkin tulen julkaisemaan, niin kauan kun tilaajana pysyn.
Sähköautojen latauspisteistä:
On tiettyjä aikoja, jolloin valtaosa autokannasta on liikkeellä ja vielä tyypillisesti melko pitkiä matkoja - esimerkiksi joulun aikana. Silloin täytyy myös latauspisteitä löytyä lukumääräisesti paljon ja lataussysteemien sekä akustojen oltava sellaisia, että latausaika ei veny pitkäksi. Eli autokannan täyssähköistämiseen on vielä pitkä matka.
Sataprosenttinen sähköautokanta taitaa myös saada aikaan aikamoisen muutoksen tienvarsipysäköintiin.
Paras ratkaisu olisi Diesel-hybridi jolloin voidaan ottaa kaikki irti eri tekniikoiden parhaista puolista, kylmänä ja kiihdytyksissä voidaan avustaa sähköllä ja normaaliajossa diesel on energiatehokkain. Tekniikkakielloilla vain estetään polttomoottorien kehittyminen, ääliömäistä, tulisi ennemmin asettaa vain päästö- ja energiatehokkuustavoitteita eikä ottaa kantaa siihen millä ja miten ne saavutetaan. Mutta kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.
Vetopainoista sen verran että sekin taitaa olla poliittinen aikaansaannos, valmistajat merkkaavat sen muistaakseni pieneksi jopa 0ksi vain jotta täytetään joku poliitikkojen asettama vaatimus.
En ole ennustaja, mutta ennustan kuitenkin että polttokenno tulee korvaamaan hybridien diesel ja bensamoottorit. Aikaa ja fossiilisia palaa kuitenkin vielä pitkään.
@_Quu kirjoitti:
Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
Katsotaan nyt, mitä sieltä tulee. Toistaiseksi sähköisiin voimalinjoihin siirtymistä Suomessa on hidastanut autokannan uusiutuminen sähköiseksi pääasiassa uusista autoista alkaen. Koko autokannan uusiutuminen tällä tavoin kestää kauan.
Nyt kun erittäin vähän ajettuja E-Golfeja, Renault Zoeja ja BMW i3 malleja saa jo alle 20.000 € ja vero on minimaalinen, myös halvempaa sähköautoa kaipaava voi nopeuttaa muutosta omalta osaltaan tuomalla käytetyn.
Polttokennon ja patterivedon väliset hyötysuhteen ja muut erot otava tiedossa, joten annetaan kehityksen kehittyä. Minä ainakin valitsen leirini joka kerta uudelleen seuraavaa autoa ostaessani.
Jokohan seuraavassa vaihdossa pääsisin jo heittämään takapenkin tilavaatimukset syrjään ja ostamaan kaunislinjaisen 2-ovisen coupen?
LUT-yliopiston sähkönkäyttötekniikan professori Juha Pyrhönen esittää mielipidekirjoituksessaan liikenteen päästöjen vähentämiseen synteettisiä polttoaineita käytettäväksi ladattavissa hybrideissä. Tämä synteettinen polttoaine voi olla liki mitä tahansa uusiutuvalla sähköllä tuotettua, esimerkiksi vetyä, metaania, metanolia tai Fischer-Tropsch-tuotteita (bensiinin, dieselin tai kerosiinin korvikkeita). https://esaimaa.fi/mielipide/lukijalta/2e53cdaf-afe4-45b7-8d2a-4269b8a43937
@_Quu kirjoitti:
Volkswagenin ID
Tämän ensimmäisen version tekniikasta ei ole vielä tietoa. Mallisto tulee kuitenkin kattamaan ennakkotietojen mukaan kolme erilaista akkua sekä takavetoisen ja nelivetoisen version. Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
Ihan turha spekuoida hinnoilla ennen julkaisua, varsinkin kun 9 vuotta sekoilua jo takana ja 0 kappaletta oikein menneitä spekulaatioita, joten edelleen pysyn kannassani ja toitotan tätä sinulle niin monta kertaa että ymmärrät ja hyväksyt asian. Eiköhän sieltä mun spekulaatioiden mukaan taas Tuhnu Tule (tm) ja koko Suomi nauraa sähköautouskovaisille kun kuvittelivat jotain halpaa sähköautoa tulevaksi - se että monta vuotta sähköautouskovaiset kestää olla pilkan kohteena, en osaa sanoa, mutta 9 vuotta nyt jo ovat olleet.
Volkswagenin ID tulo markkinoille on Volkswagenin oma uutinen, ja arviot sen hinnasta on moottorilehtien arvioita.
Sähköautojen kehitys on niin pitkällä ettei sitä pysytä mikään.
Se taas minkähintainen säköauto on halpa, siihen menee vielä toistakymmentä vuotta että ne käytettynä on perussuomalaisen budjetin rajoissa.
@_Quu kirjoitti:
Volkswagenin ID
Tämän ensimmäisen version tekniikasta ei ole vielä tietoa. Mallisto tulee kuitenkin kattamaan ennakkotietojen mukaan kolme erilaista akkua sekä takavetoisen ja nelivetoisen version. Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
Ihan turha spekuoida hinnoilla ennen julkaisua, varsinkin kun 9 vuotta sekoilua jo takana ja 0 kappaletta oikein menneitä spekulaatioita, joten edelleen pysyn kannassani ja toitotan tätä sinulle niin monta kertaa että ymmärrät ja hyväksyt asian. Eiköhän sieltä mun spekulaatioiden mukaan taas Tuhnu Tule (tm) ja koko Suomi nauraa sähköautouskovaisille kun kuvittelivat jotain halpaa sähköautoa tulevaksi - se että monta vuotta sähköautouskovaiset kestää olla pilkan kohteena, en osaa sanoa, mutta 9 vuotta nyt jo ovat olleet.> @_Quu kirjoitti:
Volkswagenin ID tulo markkinoille on Volkswagenin oma uutinen, ja arviot sen hinnasta on moottorilehtien arvioita.
Sähköautojen kehitys on niin pitkällä ettei sitä pysytä mikään.
Se taas minkähintainen säköauto on halpa, siihen menee vielä toistakymmentä vuotta että ne käytettynä on perussuomalaisen budjetin rajoissa.
Taitaa olla ymmärryksessä vikaa? 9 vuotta sekoilua takana, pitääkö meidän yhdessä tavuttaa tämä ja tavata että tajuat? Volkkari ei ole julkaissut vielä sitä sähköautoa, jotkut valemoottorimedian asiantuntemattomat lehtineekerien "arvio" perustuen ei yhtään mihinkään meinaa mitään kun ne on arvailleet TuhnuTulemisia (tm) jo 9 vuotta. Minkä kokoinen ego pitää olla että vieläkin 9 vuoden jankutuksen jälkee kehtaa edes mihinkää roskalehteen kirjoittaa taas kerran arvioitaan sähköautojen kehityksestä ja hintalapuista? Täytyy olla sitten luonneviasta kysymys.
Mitä tarkotat "sähköautojen kehityksellä?" Ihan samoja ne on kuin 9 vuotta sitten, ei mitään erityistä ole tapahtunut ja valmistajat on parhaansa mukaan 9 vuotta jarrutellut niiden tulemista ja löytää aina uusia tekosyitä niiden jarruttamiseen, jos et tätä ole huomannut niin sitten et ole ainakaan sähköautoalalla.
Volkswagen I.D. CROZZ teknisesti:
Pituus 4 625 mm
Leveys 1 891 mm
Korkeus 1 609 mm
Akseliväli 2 773 mm
Raideleveys edessä 1 592 mm
Raideleveys takana 1 594 mm
Renkaat 245/45 R 21
Sisätilat
”Open Space” 4 erillistä istuinta
Tavaratila (4 matkustajaa) 515 litraa
Moottori / toimintamatka
Sähkömoottori edessä 75 kW (102 hv) / 140 Nm
Sähkömoottori takana 150 kW (204 hv) / 310 Nm
Yhteisteho 225 kW (306 hv)
Akkukapasiteetti 83 kWh
Toimintamatka (EU/NEDC) 500 km
Latausteho 150 kW (DC)
Latausaika 80 %:iin SOC noin 30 min
Huippunopeus 180 km/h Volkswagen I.D. BUZZ on uuden aikakauden sähkötila-auto
Volkswagen esitteli Detroitin autonäyttelyssä uuden I.D. BUZZ -konseptiauton. Malli on uuden sukupolven 8-paikkainen sähköauto ja edustaa samalla uutta Volkswagenia.
Latausajassa ja toimintamatkassa on ollut huimaa kehitystä kymmenenvuoden aikajanalla.
Nyt Volkswagenin hallituksen jäsen Jürgen Stackmann on käyttänyt hyväkseen sosiaalista mediaa kertoakseen yhtiön tulevasta sähköautosta. Hän kertoo, että uuden viistoperäisen I.D:n toimintamatka on WLTP-mittaustavan mukaan 550 kilometriä.
Volkswagen lupaa I.D.-sähköauton olevan diesel-Golfin hintainen.
Volkswagen on tehnyt Transporteriin ja sisarmalleihin merkittävän päivityksen joka on nimetty 6.1.-sukupolveksi.
Päivitetty moottorivalikoima kasvaa pian SÄHKÖMOOTTORILLA
@Ruuhkamies kirjoitti:
Persu voisi kertoa, että mikä 9 vuotta sitten tuotannossa ollut sähköauto vastaa nykyisiä malleja?
Nissan Leaf, tullut moneen kertaan jo esille että nykyisen sähköautouskovaisuuden aloitti nissan leaf 2009, samalla ihasteltiin Teslan Roadsteria ja sen vähäistä suorituskykyä ja riisipussimaisuutta.
@_Quu kirjoitti:
Traficom sivulta löytyy 74 kpl suomessa myytävää sähköautoa 25 699 - 108 875 € hietahaarukassa.
Ja 386 kpl hakutulosta Hybridi ja Pistokehybridi 18 960 - 222 643 € hintahaarukassa.
Miten joku voi oikeasti olla noin tyhmä että horisee 74 kappaleesta? Suomessa on myynnissä osapuilleen 8 eri sähköautomallia. Kunnon harhautuspuheet taas sähköuskovaiselta kun horisee kappalemääristä, kun laskee tyyliin nissan leafin nahkasisustalla tai kangasisustalla eri malleiksi ja eri sähköautoiksi.
@_Quu kirjoitti:
Latausajassa ja toimintamatkassa on ollut huimaa kehitystä kymmenenvuoden aikajanalla.
Nyt Volkswagenin hallituksen jäsen Jürgen Stackmann on käyttänyt hyväkseen sosiaalista mediaa kertoakseen yhtiön tulevasta sähköautosta. Hän kertoo, että uuden viistoperäisen I.D:n toimintamatka on WLTP-mittaustavan mukaan 550 kilometriä.
Volkswagen lupaa I.D.-sähköauton olevan diesel-Golfin hintainen.
Jopa tämäkin on väärin, ei ne sähköbussien latausajat ole juuri kehittyneet viimosen 7 vuoden ajan, kehitys siis ensin näytti nousujohdetta rajusti, jonka jälkeen se on ollut 0 jo kohta 10 vuotta. Henkilöleluautoista ei kannata kehitystä verrata koska valmistajat tekee kaikkensa jarrutellakseen sähköautojen tuloa markkinoille, koska ne on nimenomaan vain leluautoja, ei tarpeellisia ja tuottaa tappiota valmistajilleen.
Trafin autovertaamossa on smart fortwo coupe passion electric drive 25 699,94 halvin ja Jaguar I-PACE First Edition 108 875,31 kallein sähköauto äkkiä katsottuna ja siinä välissä on paljon eri versioita valittavana, mikä on huima kehitys 9 v takaiseen.
Latausajat ja ajosuorite kilometreinä on kehittynyt 9 v aikajanalla huimasti.
Ette vain taaskaan ymmärrä. 2010 Leafin 3,6 kilowatin latauteho vastaa kaikilta osin viimeisimmän Leafin version 100 kilowattia. Mitään kehitystä ei siis ole tapahtunut. Supercharger V3 lataa Tesla M3:a parhaimmillaan 250 kilwatin teholla. Eihän tuo ole edes satakertainen nopeus verrattuna ensimmäiseen Leafiin eli mitään kehitystä ei ole tapahtunut. Ensimmäisen Leafin kahdeksan tunnin latauksen tuoman täyden rangen verran kilometrejä Teslaan latautuu muutamassa minuutissa. Sanoinhan, ettei mitään kehitystä ole tapahtunut. Jos tuntuu vaikealta ymmärtää, niin jankatkaa vain joka viestissä, ettei mitään kohitystä ole tapahtunut ja unohtakaa kaikki faktat.
Suomeen rekisteröityjä sähköautoja oli vuosituhannen alussa 161 kappaletta. Vuoden 2006 lopussa niitä oli enää 104 kappaletta. Vuoden 2011 lopussa Suomessa oli 56 sähkökäyttöistä henkilöautoa. Määrän lasku johtunee nykyisen akkuteknologian riittämättömistä ominaisuuksista.
Vuonna 2008 Suomessa rekisteröitiin 5 uutta sähköautoa. Vuonna 2013 Suomessa myytiin sähköautoja vain muutama kymmenen kappaletta.
@NHB kirjoitti:
Ette vain taaskaan ymmärrä. 2010 Leafin 3,6 kilowatin latauteho vastaa kaikilta osin viimeisimmän Leafin version 100 kilowattia. Mitään kehitystä ei siis ole tapahtunut. Supercharger V3 lataa Tesla M3:a parhaimmillaan 250 kilwatin teholla. Eihän tuo ole edes satakertainen nopeus verrattuna ensimmäiseen Leafiin eli mitään kehitystä ei ole tapahtunut. Ensimmäisen Leafin kahdeksan tunnin latauksen tuoman täyden rangen verran kilometrejä Teslaan latautuu muutamassa minuutissa. Sanoinhan, ettei mitään kehitystä ole tapahtunut. Jos tuntuu vaikealta ymmärtää, niin jankatkaa vain joka viestissä, ettei mitään kohitystä ole tapahtunut ja unohtakaa kaikki faktat.
No sä nyt olet todistetusti lukutaidoton joka vain keuhkoaa sähköleluautoista kuin pikkulapsi, tajuamatta että sähköbusseissa on 400kw lataustehot ollu arkipäivää jo vuosikausia. Sähköautoja jarrutellaan eikä edes haluta, mutta tuskin sitä asiaa ymmärrät koska et osaa lukeakkaan.
Sinun pitkä vuodatuksesi oli siis täysin turha eikä kumonnut sähköbussifaktaa miltään osin, vaan todisti että epämiellyttävänä faktana sivuutit sen ja päätit vain julistaa uskoasi sähköleluhenkilöautoihin ja pitää niitä maailman teknologisena napana mitä tulee sähkön sovelluksiin liikenteessä.
@_Quu kirjoitti:
Trafin autovertaamossa on smart fortwo coupe passion electric drive 25 699,94 halvin ja Jaguar I-PACE First Edition 108 875,31 kallein sähköauto äkkiä katsottuna ja siinä välissä on paljon eri versioita valittavana, mikä on huima kehitys 9 v takaiseen.
Latausajat ja ajosuorite kilometreinä on kehittynyt 9 v aikajanalla huimasti.
Miten joku voi olla noin puusilmä eikä huomata että smarttiisi menee vain 2 ihmistä, sen kuljetuskapasiteetti on 60 kiloa ja ajomatka vain 105 kilometriä, siis vahingossa sanoit että sähköautot on kehittyny vain surkeammiksi ominaisuuksiltaan. Tai sitten olet vain maailmanluokan valehtelija, mistä pitäisi kyllä ihmetellä että miten nukut yösi hyvin kun päivisin valehtelet silmät päästäsi ihmisille.
vaihtoehto Quun sielunelämästä on että se raukka ei vain ymmärrä eikä tiedä autoista mitään kuten tyypillistä on, on samalla sopivasti lukutaidoton (näitä on jopa dippainssitasolla näitä lukihäiriöisiä sähköautouskovaisia) ja lukenut kaikki sähköuskovaisartikkelit sopivasti väärin ja poiminut sieltä ne hehkutusosuudet muistilokeroihinsa, ja samalla psykoottisesti sen verran rikki että ei suostu lukemaan tai kuuntelemaan kenenkään muun puhetta aiheeseen kun on päättänyt kovasti uskoa sähköautoihin.
Nyt kaikille viimeistään pitäisi olla selvää, että 3,6 kilowatista sataan tai satoihin nouseminen ei ole kehitystä, koska sähköbussi on niin sanonut. Ensimmäisen Leafin 100-150 kilometriä kahdeksassa tunnissa edustaa edelleenkin siis pikalatauksen kehityksen kärkeä.
Useimpien sähkö- ja hybridiautojen pahin puute on, että niihin ei sallita vetokoukkua, sama puute taitaa olla myös kattokuorman kanssa.
Traficom sivulla Golfin hintahaarukka kokonaisuudessaan on
19 683,79 € - 57 976,96 €M880
M880 13.03.2019 13:59
"Volkkari puhui diesel-Golfin hintaisesta sähköautosta, että kyllä se nyt pikkuhiljaa alkaa lähestyä. Jos nyt ei ihan tasan 20keur , mutta kakkosella alkavia lukuja nyt kuitenkin."
Vastaukseni koskikin uuden tuleva sähköauton tulemisesta D:n kakkosella alkavaan hintaluokkaan. e-up on vertauksena nykyisistä merkin kakkosella alkavista sähköautoista.
Volkswagenin ID
Tämän ensimmäisen version tekniikasta ei ole vielä tietoa. Mallisto tulee kuitenkin kattamaan ennakkotietojen mukaan kolme erilaista akkua sekä takavetoisen ja nelivetoisen version. Hintojen P I TÄ I S I alkaa Euroopassa noin 30 000 eurosta, eli VASTAAVAN diesel-Golfin tasolta. Tällä hetkellä e-Golfin listahinta on suomessa reilut 43 000 euroa.
perussuomalainen (sopisi paremmin p.n jauhajien sinisiin) "9 vuotta sekoilua jo takana - joko riittäisi?"
Mielestäni keskustelun kommentit on vapaamuotoista, voin tietysti lopettaa toisten kommentteihin vastaamisen, jos niin enemmistö haluaa.
Omat mielipiteeni kuitenkin tulen julkaisemaan, niin kauan kun tilaajana pysyn.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-id-sahkoauton-myynti-alkaa-toukokuussa-auto-myydaan-ehka-loppuun-jo-ennen-kuin-sita-esitellaan/
Sähköautojen latauspisteistä:
On tiettyjä aikoja, jolloin valtaosa autokannasta on liikkeellä ja vielä tyypillisesti melko pitkiä matkoja - esimerkiksi joulun aikana. Silloin täytyy myös latauspisteitä löytyä lukumääräisesti paljon ja lataussysteemien sekä akustojen oltava sellaisia, että latausaika ei veny pitkäksi. Eli autokannan täyssähköistämiseen on vielä pitkä matka.
Sataprosenttinen sähköautokanta taitaa myös saada aikaan aikamoisen muutoksen tienvarsipysäköintiin.
Paras ratkaisu olisi Diesel-hybridi jolloin voidaan ottaa kaikki irti eri tekniikoiden parhaista puolista, kylmänä ja kiihdytyksissä voidaan avustaa sähköllä ja normaaliajossa diesel on energiatehokkain. Tekniikkakielloilla vain estetään polttomoottorien kehittyminen, ääliömäistä, tulisi ennemmin asettaa vain päästö- ja energiatehokkuustavoitteita eikä ottaa kantaa siihen millä ja miten ne saavutetaan. Mutta kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.
Vetopainoista sen verran että sekin taitaa olla poliittinen aikaansaannos, valmistajat merkkaavat sen muistaakseni pieneksi jopa 0ksi vain jotta täytetään joku poliitikkojen asettama vaatimus.
Mercedes-Benzin ladattava diesel-hybridi esillä Auto 2018 -tapahtumassa
En ole ennustaja, mutta ennustan kuitenkin että polttokenno tulee korvaamaan hybridien diesel ja bensamoottorit. Aikaa ja fossiilisia palaa kuitenkin vielä pitkään.
Katsotaan nyt, mitä sieltä tulee. Toistaiseksi sähköisiin voimalinjoihin siirtymistä Suomessa on hidastanut autokannan uusiutuminen sähköiseksi pääasiassa uusista autoista alkaen. Koko autokannan uusiutuminen tällä tavoin kestää kauan.
Nyt kun erittäin vähän ajettuja E-Golfeja, Renault Zoeja ja BMW i3 malleja saa jo alle 20.000 € ja vero on minimaalinen, myös halvempaa sähköautoa kaipaava voi nopeuttaa muutosta omalta osaltaan tuomalla käytetyn.
Polttokennon ja patterivedon väliset hyötysuhteen ja muut erot otava tiedossa, joten annetaan kehityksen kehittyä. Minä ainakin valitsen leirini joka kerta uudelleen seuraavaa autoa ostaessani.
Jokohan seuraavassa vaihdossa pääsisin jo heittämään takapenkin tilavaatimukset syrjään ja ostamaan kaunislinjaisen 2-ovisen coupen?
LUT-yliopiston sähkönkäyttötekniikan professori Juha Pyrhönen esittää mielipidekirjoituksessaan liikenteen päästöjen vähentämiseen synteettisiä polttoaineita käytettäväksi ladattavissa hybrideissä. Tämä synteettinen polttoaine voi olla liki mitä tahansa uusiutuvalla sähköllä tuotettua, esimerkiksi vetyä, metaania, metanolia tai Fischer-Tropsch-tuotteita (bensiinin, dieselin tai kerosiinin korvikkeita).
https://esaimaa.fi/mielipide/lukijalta/2e53cdaf-afe4-45b7-8d2a-4269b8a43937
Ihan turha spekuoida hinnoilla ennen julkaisua, varsinkin kun 9 vuotta sekoilua jo takana ja 0 kappaletta oikein menneitä spekulaatioita, joten edelleen pysyn kannassani ja toitotan tätä sinulle niin monta kertaa että ymmärrät ja hyväksyt asian. Eiköhän sieltä mun spekulaatioiden mukaan taas Tuhnu Tule (tm) ja koko Suomi nauraa sähköautouskovaisille kun kuvittelivat jotain halpaa sähköautoa tulevaksi - se että monta vuotta sähköautouskovaiset kestää olla pilkan kohteena, en osaa sanoa, mutta 9 vuotta nyt jo ovat olleet.
Volkswagenin ID tulo markkinoille on Volkswagenin oma uutinen, ja arviot sen hinnasta on moottorilehtien arvioita.
Sähköautojen kehitys on niin pitkällä ettei sitä pysytä mikään.
Se taas minkähintainen säköauto on halpa, siihen menee vielä toistakymmentä vuotta että ne käytettynä on perussuomalaisen budjetin rajoissa.
Ihan turha spekuoida hinnoilla ennen julkaisua, varsinkin kun 9 vuotta sekoilua jo takana ja 0 kappaletta oikein menneitä spekulaatioita, joten edelleen pysyn kannassani ja toitotan tätä sinulle niin monta kertaa että ymmärrät ja hyväksyt asian. Eiköhän sieltä mun spekulaatioiden mukaan taas Tuhnu Tule (tm) ja koko Suomi nauraa sähköautouskovaisille kun kuvittelivat jotain halpaa sähköautoa tulevaksi - se että monta vuotta sähköautouskovaiset kestää olla pilkan kohteena, en osaa sanoa, mutta 9 vuotta nyt jo ovat olleet.> @_Quu kirjoitti:
Taitaa olla ymmärryksessä vikaa? 9 vuotta sekoilua takana, pitääkö meidän yhdessä tavuttaa tämä ja tavata että tajuat? Volkkari ei ole julkaissut vielä sitä sähköautoa, jotkut valemoottorimedian asiantuntemattomat lehtineekerien "arvio" perustuen ei yhtään mihinkään meinaa mitään kun ne on arvailleet TuhnuTulemisia (tm) jo 9 vuotta. Minkä kokoinen ego pitää olla että vieläkin 9 vuoden jankutuksen jälkee kehtaa edes mihinkää roskalehteen kirjoittaa taas kerran arvioitaan sähköautojen kehityksestä ja hintalapuista? Täytyy olla sitten luonneviasta kysymys.
Mitä tarkotat "sähköautojen kehityksellä?" Ihan samoja ne on kuin 9 vuotta sitten, ei mitään erityistä ole tapahtunut ja valmistajat on parhaansa mukaan 9 vuotta jarrutellut niiden tulemista ja löytää aina uusia tekosyitä niiden jarruttamiseen, jos et tätä ole huomannut niin sitten et ole ainakaan sähköautoalalla.
Volkswagen I.D. CROZZ teknisesti:
Pituus 4 625 mm
Leveys 1 891 mm
Korkeus 1 609 mm
Akseliväli 2 773 mm
Raideleveys edessä 1 592 mm
Raideleveys takana 1 594 mm
Renkaat 245/45 R 21
Sisätilat
”Open Space” 4 erillistä istuinta
Tavaratila (4 matkustajaa) 515 litraa
Moottori / toimintamatka
Sähkömoottori edessä 75 kW (102 hv) / 140 Nm
Sähkömoottori takana 150 kW (204 hv) / 310 Nm
Yhteisteho 225 kW (306 hv)
Akkukapasiteetti 83 kWh
Toimintamatka (EU/NEDC) 500 km
Latausteho 150 kW (DC)
Latausaika 80 %:iin SOC noin 30 min
Huippunopeus 180 km/h Volkswagen I.D. BUZZ on uuden aikakauden sähkötila-auto
Volkswagen esitteli Detroitin autonäyttelyssä uuden I.D. BUZZ -konseptiauton. Malli on uuden sukupolven 8-paikkainen sähköauto ja edustaa samalla uutta Volkswagenia.
Latausajassa ja toimintamatkassa on ollut huimaa kehitystä kymmenenvuoden aikajanalla.
Nyt Volkswagenin hallituksen jäsen Jürgen Stackmann on käyttänyt hyväkseen sosiaalista mediaa kertoakseen yhtiön tulevasta sähköautosta. Hän kertoo, että uuden viistoperäisen I.D:n toimintamatka on WLTP-mittaustavan mukaan 550 kilometriä.
Volkswagen lupaa I.D.-sähköauton olevan diesel-Golfin hintainen.
Volkswagen on tehnyt Transporteriin ja sisarmalleihin merkittävän päivityksen joka on nimetty 6.1.-sukupolveksi.
Päivitetty moottorivalikoima kasvaa pian SÄHKÖMOOTTORILLA
Traficom sivulta löytyy 74 kpl suomessa myytävää sähköautoa 25 699 - 108 875 € hietahaarukassa.
Ja 386 kpl hakutulosta Hybridi ja Pistokehybridi 18 960 - 222 643 € hintahaarukassa.
Persu voisi kertoa, että mikä 9 vuotta sitten tuotannossa ollut sähköauto vastaa nykyisiä malleja?
Nissan Leaf, tullut moneen kertaan jo esille että nykyisen sähköautouskovaisuuden aloitti nissan leaf 2009, samalla ihasteltiin Teslan Roadsteria ja sen vähäistä suorituskykyä ja riisipussimaisuutta.
Miten joku voi oikeasti olla noin tyhmä että horisee 74 kappaleesta? Suomessa on myynnissä osapuilleen 8 eri sähköautomallia. Kunnon harhautuspuheet taas sähköuskovaiselta kun horisee kappalemääristä, kun laskee tyyliin nissan leafin nahkasisustalla tai kangasisustalla eri malleiksi ja eri sähköautoiksi.
Jopa tämäkin on väärin, ei ne sähköbussien latausajat ole juuri kehittyneet viimosen 7 vuoden ajan, kehitys siis ensin näytti nousujohdetta rajusti, jonka jälkeen se on ollut 0 jo kohta 10 vuotta. Henkilöleluautoista ei kannata kehitystä verrata koska valmistajat tekee kaikkensa jarrutellakseen sähköautojen tuloa markkinoille, koska ne on nimenomaan vain leluautoja, ei tarpeellisia ja tuottaa tappiota valmistajilleen.
Trafin autovertaamossa on smart fortwo coupe passion electric drive 25 699,94 halvin ja Jaguar I-PACE First Edition 108 875,31 kallein sähköauto äkkiä katsottuna ja siinä välissä on paljon eri versioita valittavana, mikä on huima kehitys 9 v takaiseen.
Latausajat ja ajosuorite kilometreinä on kehittynyt 9 v aikajanalla huimasti.
Ette vain taaskaan ymmärrä. 2010 Leafin 3,6 kilowatin latauteho vastaa kaikilta osin viimeisimmän Leafin version 100 kilowattia. Mitään kehitystä ei siis ole tapahtunut. Supercharger V3 lataa Tesla M3:a parhaimmillaan 250 kilwatin teholla. Eihän tuo ole edes satakertainen nopeus verrattuna ensimmäiseen Leafiin eli mitään kehitystä ei ole tapahtunut. Ensimmäisen Leafin kahdeksan tunnin latauksen tuoman täyden rangen verran kilometrejä Teslaan latautuu muutamassa minuutissa. Sanoinhan, ettei mitään kehitystä ole tapahtunut. Jos tuntuu vaikealta ymmärtää, niin jankatkaa vain joka viestissä, ettei mitään kohitystä ole tapahtunut ja unohtakaa kaikki faktat.
Sähköautot ei rajoitu enää kahteen merkkiin.
Suomeen rekisteröityjä sähköautoja oli vuosituhannen alussa 161 kappaletta. Vuoden 2006 lopussa niitä oli enää 104 kappaletta. Vuoden 2011 lopussa Suomessa oli 56 sähkökäyttöistä henkilöautoa. Määrän lasku johtunee nykyisen akkuteknologian riittämättömistä ominaisuuksista.
Vuonna 2008 Suomessa rekisteröitiin 5 uutta sähköautoa. Vuonna 2013 Suomessa myytiin sähköautoja vain muutama kymmenen kappaletta.
No sä nyt olet todistetusti lukutaidoton joka vain keuhkoaa sähköleluautoista kuin pikkulapsi, tajuamatta että sähköbusseissa on 400kw lataustehot ollu arkipäivää jo vuosikausia. Sähköautoja jarrutellaan eikä edes haluta, mutta tuskin sitä asiaa ymmärrät koska et osaa lukeakkaan.
Sinun pitkä vuodatuksesi oli siis täysin turha eikä kumonnut sähköbussifaktaa miltään osin, vaan todisti että epämiellyttävänä faktana sivuutit sen ja päätit vain julistaa uskoasi sähköleluhenkilöautoihin ja pitää niitä maailman teknologisena napana mitä tulee sähkön sovelluksiin liikenteessä.
Miten joku voi olla noin puusilmä eikä huomata että smarttiisi menee vain 2 ihmistä, sen kuljetuskapasiteetti on 60 kiloa ja ajomatka vain 105 kilometriä, siis vahingossa sanoit että sähköautot on kehittyny vain surkeammiksi ominaisuuksiltaan. Tai sitten olet vain maailmanluokan valehtelija, mistä pitäisi kyllä ihmetellä että miten nukut yösi hyvin kun päivisin valehtelet silmät päästäsi ihmisille.
Nyt kaikille viimeistään pitäisi olla selvää, että 3,6 kilowatista sataan tai satoihin nouseminen ei ole kehitystä, koska sähköbussi on niin sanonut. Ensimmäisen Leafin 100-150 kilometriä kahdeksassa tunnissa edustaa edelleenkin siis pikalatauksen kehityksen kärkeä.