Käyttövoimaveroa ei makseta bensiinimoottorisista täys- ja kevythybridiautoista kuten esim. Camrystä. Ladattavista bensahybrideistä joutuu pulittamaan käyttövoimaveroa tuon 0,5 snt/pv/alkava 100 kg.
Trafin ajoneuvoverolaskuri antaa itselataavalle Camrylle varustetasosta riippuen n. 184-192 €/vuosi ja se on kokonaan perusveroa, koska käyttövoimaveroa ei tule.
En tiedä mistä Quu on kopioinut nuo CO2 höpinät Camryn vuotuisen ajoneuvoveron yhtetyteen.
Hybridin vero määräytyy käyttövoimaverona, bensahybridin tapauksessa 0.5 snt/pv/alkava 100kg kokonaismassan mukaan.
Toyota Camry 2,5 Hybrid Active Business
Tiedot tulostettu 8.1.2020 12:34:4
Vuotuinen ajoneuvovero 183,73 - 184,83 EUR/vuosi
Vuotuinen perusvero ja käyttövoimavero perustuvat auton käyttöönottopäivään, kokonaismassaan ja käyttövoimaan.
Autoveroprosentti 9,3 - 9,5 %
Autoveroprosentti (2,7-48,8 %) määräytyy henkilöauton hiilidioksidipäästön perusteella.
Käyttövoima Bensiini
En tiedä mistä Quu on kopioinut nuo CO2 höpinät Camryn vuotuisen ajoneuvoveron yhtetyteen.
Hybridin vero määräytyy käyttövoimaverona, bensahybridin tapauksessa 0.5 snt/pv/alkava 100kg kokonaismassan mukaan.
Toyota Camry 2,5 Hybrid Active Business
Tiedot tulostettu 8.1.2020 12:34:4
Vuotuinen ajoneuvovero 183,73 - 184,83 EUR/vuosi
Vuotuinen perusvero ja käyttövoimavero perustuvat auton käyttöönottopäivään, kokonaismassaan ja käyttövoimaan.
Autoveroprosentti 9,3 - 9,5 %
Autoveroprosentti (2,7-48,8 %) määräytyy henkilöauton hiilidioksidipäästön perusteella.
Käyttövoima Bensiini
Anteeksipyyntöni, takerruin tuohon co2 lukeman mukanaan tuomaan pienempään veroon. Eli taulukko WLTP mittaustavalla 1.1.2020 alkaen. Oikea vero tulee tällä hetkellä NEDC päästätiedot 31.12.2019 asti olevasta taulukosta. Ja tämä on Quun esittämä.
Kokonaismassaan perustuen muodostuisi tietenkin vielä suurempi vuotuinen vero.
Yhden erisuuruisen maksun antaa vielä taulukko NEDC 1.1.2020 alkaen.
@_Quu kirjoitti:
Vuotuinen ajoneuvovero 184,83 € Autoveron määrä ja kokonaishinta voi muuttua, mikäli autoyksilön CO2-arvo muuttuu. Autovero on laskettu maahantuojan ilmoittamalla CO2-päästöllä. Kulutus 5,2 5,5 L/100 km
Jos ei laske ajoneuvoveron määrää, vaan katsoo Trafin taulukosta, niin se näyttää Camrylle 119 gramman päästöillä 119,72 €/vuosi.
En tiedä mistä Quu on kopioinut nuo CO2 höpinät Camryn vuotuisen ajoneuvoveron yhtetyteen.
Hybridin vero määräytyy käyttövoimaverona, bensahybridin tapauksessa 0.5 snt/pv/alkava 100kg kokonaismassan mukaan.
En tiedä mistä Quu on kopioinut nuo CO2 höpinät Camryn vuotuisen ajoneuvoveron yhtetyteen.
Hybridin vero määräytyy käyttövoimaverona, bensahybridin tapauksessa 0.5 snt/pv/alkava 100kg kokonaismassan mukaan.
Toyota Camry 2,5 Hybrid Active Business
Tiedot tulostettu 8.1.2020 12:34:4
Vuotuinen ajoneuvovero 183,73 - 184,83 EUR/vuosi
Vuotuinen perusvero ja käyttövoimavero perustuvat auton käyttöönottopäivään, kokonaismassaan ja käyttövoimaan.
Autoveroprosentti 9,3 - 9,5 %
Autoveroprosentti (2,7-48,8 %) määräytyy henkilöauton hiilidioksidipäästön perusteella.
Käyttövoima Bensiini
Selvisi missä vika. Ajoneuvovero on otettu jostain syystä väärästä taulukosta. Oikea arvo on 120,81 €/vuosi.
(Kiinnitti vain sen takia huomiota, kun 1 oma auto on suurempipäästöinen kuin tuo, mutta ajoneuvovero on 121,91)
Selvisi missä vika. Ajoneuvovero on otettu jostain syystä väärästä taulukosta. Oikea arvo on 120,81 €/vuosi.
(Kiinnitti vain sen takia huomiota, kun 1 oma auto on suurempipäästöinen kuin tuo, mutta ajoneuvovero on 121,91)
Ei se ole mistään taulukosta, vaan kyseisestä autosta perittävä vuotuinen ajoneuvovero 184,83 €
Selvisi missä vika. Ajoneuvovero on otettu jostain syystä väärästä taulukosta. Oikea arvo on 120,81 €/vuosi.
(Kiinnitti vain sen takia huomiota, kun 1 oma auto on suurempipäästöinen kuin tuo, mutta ajoneuvovero on 121,91)
Ei se ole mistään taulukosta, vaan kyseisestä autosta perittävä vuotuinen ajoneuvovero 184,83 €
Miten tuo voi olla mahdollista? Miksi minä maksan paljon vähemmän ajoneuvoveroa enemmän kuluttavasta autosta? Eihän veron määrään pitäisi vaikuttaa mikään muu, kuin CO2-päästöt?
Miten tuo voi olla mahdollista? Miksi minä maksan paljon vähemmän ajoneuvoveroa enemmän kuluttavasta autosta? Eihän veron määrään pitäisi vaikuttaa mikään muu, kuin CO2-päästöt?
Minulle tuo antoi vastaukseksi 2019 maksetun ajoneuvoveron määrän, mikä oli 40€ suurempi kuin 2020 veron määrä.
Siitä vaan kassalle.
Ei vaan minä siis olen maksanut ajoneuvoveroa vuonna 2019 noin 160€ ja 2020 noin 120€ autosta, joka kuluttaa enemmän kuin tuo Camry. Joku ei nyt täsmää.
Ei vaan minä siis olen maksanut ajoneuvoveroa vuonna 2019 noin 160€ ja 2020 noin 120€ autosta, joka kuluttaa enemmän kuin tuo Camry. Joku ei nyt täsmää.
Ota yhteyttä:
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
PL 320
00059 TRAFICOM
Vaihde: 029 534 5000
Ei vaan minä siis olen maksanut ajoneuvoveroa vuonna 2019 noin 160€ ja 2020 noin 120€ autosta, joka kuluttaa enemmän kuin tuo Camry. Joku ei nyt täsmää.
Ota yhteyttä:
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
PL 320
00059 TRAFICOM
Vaihde: 029 534 5000
Ja höpö... Olen satavarma, että ne on osanneet lähettää minulle juuri oikean kokoisen laskun. Ja jos joku teistä saa Camrylleen ihan oikean laskun, se on pienempi kuin minun saama. (Tosin eipä tuolla paljon väliä, kun ei erotuksella saa kun just tankillisen bensaa.)
Ajoneuvovero keveni vuodenvaihteessa. 184,83€ on vanhentunutta tietoa.
Juuri noin. Jos auton päästöt on mitattu NEDC-normin mukaan, ajoneuvovero katsotaan NEDC- taulukosta ja jos WLTP-normin mukaan, vero katsotaan WLTP-taulukosta.
...ja ajoneuvoverolasku joka tipahtaa postista juuri tuolle Camryn varustetasovaihtoehdolle on 120,81 €/vuosi Autovertaamo antaa veron vanhentuneen NEDC-normin ja vuoden vaihteessa vanhentuneen taulukon mukaan. (Tuolle autolle pitää käyttää 1.1.2020 alkanutta WLTP-taulukkoa.)
Uuden mittaustavan mukainen ajosykli WLTC (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Cycle) on NEDC-sykliä selvästi kuormittavampi, vaihtelevampi ja pidempi ja siinä on pidempään suurella nopeudella ajettavia vaiheita. Ajosykli kuvaa mittauksen aikaista nopeudenvaihtelua ja se on jokaisessa mittauksessa täsmälleen samanlainen. Kaupunkiajoa kuvaavat syklin osat ovat aiempaa vaihtelevampia ja tyhjäkäynnin osuus mittaussyklistä on huomattavasti aiempaa pienempi.
Todennäköisesti ajoneuvosi saa korkeamman virallisen CO2-lukeman ja polttoaineenkulutuksen arvot. Tämä johtuu WLTP-päästömittauksen erilaisista painotuksista NEDC-päästömittaukseen verrattuna – lukemat tulevat vastaamaan paremmin todellisuutta.
Miten päästöarvot muuttuvat?
Koska WLTP-mittaus poikkeaa merkittävästi aiemmasta mittaussyklistä muun muassa suurempien nopeuksien, muuttuvien kuormitustilanteiden, suuremman hyötykuorman ja alemman mittauslämpötilan takia, myös kulutusarvot ovat aiempaa mittausta suuremmat. WLTP-mittauksen kulutus- ja hiilidioksidipäästöarvojen on arvioitu olevan keskimäärin 20–30 prosenttia aiempia NEDC-arvoja korkeammat.
Niin, mutta kun katsoin sen yksittäisen Camryn tiedot palvelusta jossa sen veron voi halutessaan jopa maksaa. Ja se oli sen yksilön osalta 125 euroa. Joten tuossa käyttämässäsi taulukossa / laskurissa on virhe.
Kokeile itse, Trafin asiointipalvelu vaatii pankkitunnukset mutta on ilmainen.
Käyttövoimaveroa ei makseta bensiinimoottorisista täys- ja kevythybridiautoista kuten esim. Camrystä. Ladattavista bensahybrideistä joutuu pulittamaan käyttövoimaveroa tuon 0,5 snt/pv/alkava 100 kg.
Trafin ajoneuvoverolaskuri antaa itselataavalle Camrylle varustetasosta riippuen n. 184-192 €/vuosi ja se on kokonaan perusveroa, koska käyttövoimaveroa ei tule.
Toyota Camry 2,5 Hybrid Active Business
Tiedot tulostettu 8.1.2020 12:34:4
Vuotuinen ajoneuvovero 183,73 - 184,83 EUR/vuosi
Vuotuinen perusvero ja käyttövoimavero perustuvat auton käyttöönottopäivään, kokonaismassaan ja käyttövoimaan.
Autoveroprosentti 9,3 - 9,5 %
Autoveroprosentti (2,7-48,8 %) määräytyy henkilöauton hiilidioksidipäästön perusteella.
Käyttövoima Bensiini
Autoveroton hinta 33 750,00 €
Autovero 3 321,64 €
Kokonaishinta
37 071,64 €
Vuotuinen ajoneuvovero
184,83 €
Anteeksipyyntöni, takerruin tuohon co2 lukeman mukanaan tuomaan pienempään veroon. Eli taulukko WLTP mittaustavalla 1.1.2020 alkaen. Oikea vero tulee tällä hetkellä NEDC päästätiedot 31.12.2019 asti olevasta taulukosta. Ja tämä on Quun esittämä.
Kokonaismassaan perustuen muodostuisi tietenkin vielä suurempi vuotuinen vero.
Yhden erisuuruisen maksun antaa vielä taulukko NEDC 1.1.2020 alkaen.
Ei käyttövoimaveroa ole bensahybridissä ollenkaan, ellei sitä ei voi ladata verkosta.
Selvisi missä vika. Ajoneuvovero on otettu jostain syystä väärästä taulukosta. Oikea arvo on 120,81 €/vuosi.
(Kiinnitti vain sen takia huomiota, kun 1 oma auto on suurempipäästöinen kuin tuo, mutta ajoneuvovero on 121,91)
Ei se ole mistään taulukosta, vaan kyseisestä autosta perittävä vuotuinen ajoneuvovero 184,83 €
Miten tuo voi olla mahdollista? Miksi minä maksan paljon vähemmän ajoneuvoveroa enemmän kuluttavasta autosta? Eihän veron määrään pitäisi vaikuttaa mikään muu, kuin CO2-päästöt?
https://autovertaamo.traficom.fi/
Valitse
Merkki ja malli
Minulle tuo antoi vastaukseksi 2019 maksetun ajoneuvoveron määrän, mikä oli 40€ suurempi kuin 2020 veron määrä.
Siitä vaan kassalle.
Ei vaan minä siis olen maksanut ajoneuvoveroa vuonna 2019 noin 160€ ja 2020 noin 120€ autosta, joka kuluttaa enemmän kuin tuo Camry. Joku ei nyt täsmää.
Ota yhteyttä:
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
PL 320
00059 TRAFICOM
Vaihde: 029 534 5000
Ja höpö... Olen satavarma, että ne on osanneet lähettää minulle juuri oikean kokoisen laskun. Ja jos joku teistä saa Camrylleen ihan oikean laskun, se on pienempi kuin minun saama. (Tosin eipä tuolla paljon väliä, kun ei erotuksella saa kun just tankillisen bensaa.)
Oikea vastaus on 125,904€
Otin nettiautossa myynnissä olevan auton rekkarin, ja katsoin Trafin asiointipalvelusta kyseisen yksilön veron. Case closed.
TOYOTA CAMRY 2,5 Hybrid Active 2019 Vuotuinen ajoneuvovero
161,40 EUR/vuosi uudessa nyt rekisteröidessä 184,83 €
Lähde?
https://www.veronmaksajat.fi/Asunto-ja-auto/Ajoneuvovero/#602748cc
Ajoneuvovero keveni vuodenvaihteessa. 184,83€ on vanhentunutta tietoa.
Toyotan käytetyt ja https://autovertaamo.traficom.fi/ mitä ette kaikesta päätellen osaa kyttää.
Juuri noin. Jos auton päästöt on mitattu NEDC-normin mukaan, ajoneuvovero katsotaan NEDC- taulukosta ja jos WLTP-normin mukaan, vero katsotaan WLTP-taulukosta.
https://autovertaamo.traficom.fi/autontiedot/toyota-camry-2-5-hybrid-active-business/233026
...ja ajoneuvoverolasku joka tipahtaa postista juuri tuolle Camryn varustetasovaihtoehdolle on 120,81 €/vuosi Autovertaamo antaa veron vanhentuneen NEDC-normin ja vuoden vaihteessa vanhentuneen taulukon mukaan. (Tuolle autolle pitää käyttää 1.1.2020 alkanutta WLTP-taulukkoa.)
Mittaussykli on pidempi ja aiempaa kuormittavampi
Uuden mittaustavan mukainen ajosykli WLTC (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Cycle) on NEDC-sykliä selvästi kuormittavampi, vaihtelevampi ja pidempi ja siinä on pidempään suurella nopeudella ajettavia vaiheita. Ajosykli kuvaa mittauksen aikaista nopeudenvaihtelua ja se on jokaisessa mittauksessa täsmälleen samanlainen. Kaupunkiajoa kuvaavat syklin osat ovat aiempaa vaihtelevampia ja tyhjäkäynnin osuus mittaussyklistä on huomattavasti aiempaa pienempi.
Todennäköisesti ajoneuvosi saa korkeamman virallisen CO2-lukeman ja polttoaineenkulutuksen arvot. Tämä johtuu WLTP-päästömittauksen erilaisista painotuksista NEDC-päästömittaukseen verrattuna – lukemat tulevat vastaamaan paremmin todellisuutta.
Miten päästöarvot muuttuvat?
Koska WLTP-mittaus poikkeaa merkittävästi aiemmasta mittaussyklistä muun muassa suurempien nopeuksien, muuttuvien kuormitustilanteiden, suuremman hyötykuorman ja alemman mittauslämpötilan takia, myös kulutusarvot ovat aiempaa mittausta suuremmat. WLTP-mittauksen kulutus- ja hiilidioksidipäästöarvojen on arvioitu olevan keskimäärin 20–30 prosenttia aiempia NEDC-arvoja korkeammat.
Onko Camry ladattava eli plug-in?
Ei
Niin, mutta kun katsoin sen yksittäisen Camryn tiedot palvelusta jossa sen veron voi halutessaan jopa maksaa. Ja se oli sen yksilön osalta 125 euroa. Joten tuossa käyttämässäsi taulukossa / laskurissa on virhe.
Kokeile itse, Trafin asiointipalvelu vaatii pankkitunnukset mutta on ilmainen.
Kyllä minun hybridin ajoneuvoverot on aivan trafin autovertaamon mukaiset.
No mutta eihän se takaa että puheena olevan Camryn tiedot ovat oikein? Eikös sinulla ollut Corolla/Auris?
Kyllä kaikilla hybrideillä on samat verotusperusteet.
No se nyt ainakin tässä on tullut ilmi että ei ole samat.