@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Kertooko nämä ilkkujat talviautovertailun jatkoksi omia juttujaan. Onhan tuo tarinointi melko sekopäistä, kuten tämä viimeisin antaa osoittaa (lukija23054).
Poliisipartiossa toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. tracktest osaa molempia, mutta ei osaa lukea kirjoittamaansa.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Jos unohdetaan Bemarin kehuminen, jarrujen jäätyminen voi tarkoittaa päinvastaistakin. Täällä on talvella hyvinkin huurruttavat kelit ja useamman kuukauden ajan sai olla varovainen autoilemaan lähtiessä. Jarrut olivat jäätyneet tai levyt olivat siis niin hyvässä huurussa, että ensimmäisen kerran poljinta painaessa ei vauhti hidastunut. Kuten joskus kirjoitin, tuolla T-risteyksen toisella puolen oli penkassa kolo, jonka pohjaan oli leimattu Mersun maskitähtäin. Olisikohan silläkin jarrut jäätyneet ja vasta risteyksessä muisti painaa jarruja ekan kerran.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
@Jokeri:llekin tiedoksi, eli näköislehden versiosta löytyy tuo maininta ja kuva bemarin vanteesta. Webiversiossa näyttää samassa kohdassa olevan kuva Renaultin vanteesta ja eri kuvateksti.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Kertooko nämä ilkkujat talviautovertailun jatkoksi omia juttujaan. Onhan tuo tarinointi melko sekopäistä, kuten tämä viimeisin antaa osoittaa (lukija23054).
Tämä oli vastaus sopimattomiin puheisiin ranskalaisista perunoista tällä palstalla
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Ajettiinko bemari rankemassa testissä kun kaikissa muissa ei ollut jarrun jäätymistä??
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
sivu 43 kuvankera mainitaan ettei liikkeelle päästy bemarilla ilman hinausautoa
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Varmasti parasta turvallisuutta on se, ettei autoon pääse sisälle ennen kevättä. Kuinka kaiken voi ymmärtää erinomaiseksi suunnitteluksi, oli merkki mikä tahansa.
@tracktest kirjoitti:
Kuten yltä voidaan havaita keskustelu on suomi 24:n tasoa.
Kommentistasi ei saa selvää kehutaanko siellä bmw:tä vai onko epäkohtia arvosteltu ja mielesi pahoittunut.
Koita nyt ottaa happea ja hyväksyä kommentit, kysehän on autosta, ja täydellinen versio on vielä tekemättä
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Varmasti parasta turvallisuutta on se, ettei autoon pääse sisälle ennen kevättä. Kuinka kaiken voi ymmärtää erinomaiseksi suunnitteluksi, oli merkki mikä tahansa.
Volvoon ja ID.7. ei päässyt sisälle. Liittyykö 5-sarjaan?
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Varmasti parasta turvallisuutta on se, ettei autoon pääse sisälle ennen kevättä. Kuinka kaiken voi ymmärtää erinomaiseksi suunnitteluksi, oli merkki mikä tahansa.
Volvoon ja ID.7. ei päässyt sisälle. Liittyykö 5-sarjaan?
Jokeri jatka sinä tästä. Olen lopen kyllästynyt näiden trollien elämöintiin. Pusertavat päästään pelkkää potaskaa.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
@Jokeri:llekin tiedoksi, eli näköislehden versiosta löytyy tuo maininta ja kuva bemarin vanteesta. Webiversiossa näyttää samassa kohdassa olevan kuva Renaultin vanteesta ja eri kuvateksti.
No nyt löytyi. Aika outo tilanne kyllä jos 15 min riittää jäädyttämään pyörän ns. lukkoon.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
@Jokeri:llekin tiedoksi, eli näköislehden versiosta löytyy tuo maininta ja kuva bemarin vanteesta. Webiversiossa näyttää samassa kohdassa olevan kuva Renaultin vanteesta ja eri kuvateksti.
No nyt löytyi. Aika outo tilanne kyllä jos 15 min riittää jäädyttämään pyörän ns. lukkoon.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
@Jokeri:llekin tiedoksi, eli näköislehden versiosta löytyy tuo maininta ja kuva bemarin vanteesta. Webiversiossa näyttää samassa kohdassa olevan kuva Renaultin vanteesta ja eri kuvateksti.
No nyt löytyi. Aika outo tilanne kyllä jos 15 min riittää jäädyttämään pyörän ns. lukkoon.
Saadaankohan tuo toistumaan toista kertaa?
Kuvatekstin mukaan oli muutaman kerran näin käynyt.
@Jokeri kirjoitti:
En ole löytänyt testin jutuista mainintaa että BMW olisi tarvinnut hinausta jäätyneistä jarruista johtuen? Vai onko jäänyt jotain huomaamatta?
Talvella omasta autosta saattaa tietyissä olosuhteissa takajarrut jämähtää jäähän, mutta kyllä ne omin voimin auki saa nytkäytettyä.
Mitä tulee takaluukun jäätymikseen, siinäkin viivat on vedetty melko suoriksi liittyen lukkoihin. Tekstin mukaan takalasilta valuva vesi voi jäätyä tiivisteeseen ja luukun vesiuraan estäen kiinni menemisen.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Varmasti parasta turvallisuutta on se, ettei autoon pääse sisälle ennen kevättä. Kuinka kaiken voi ymmärtää erinomaiseksi suunnitteluksi, oli merkki mikä tahansa.
Volvoon ja ID.7. ei päässyt sisälle. Liittyykö 5-sarjaan?
Väitinkö liittyvän? Nytkö on taas vain 5-sarjan ylistys sallittua.
@740 GLE kirjoitti:
Onkohan Bemari tullut vanhaksi, kun jopa pappa-autojen arkkityyppinä epämääräisenä ajettavana tunnettu E-sarjalainenkin voittaa BMW:n sen omalla alueellaan ajettavuudessa?
Kilpailijaa ivannut vanha nokkela "Freude am fahren kommt auch mit Stern" -mainos (jonka kuva-aiheessa Mercedes Actros vetää kuljetuslavetilla uusia Bemareita ensimmäisille omistajilleen) kääntyy päinvastaiseksi, kun nykyään "Freude am fahren kommt nur mit Stern".
Pappa-autot ei vedä vertoja ajettavuudessa eikä missään muussakaan sporttiselle verrokille. Tähän tulokseen tulleet ovat itse liian vanhoja arvioimaan autoja keskenään. Nämä eivät ole uskonasioita ne pitää itse kokea.
Nuoruudessani 5-sarjaa kutsuttiin nimenomaan pappabemariksi.
Tässä pari tuoretta kommenttia muiden medioiden (nuorehkoilta) toimittajilta. Ei 740 GLE ihan väärässä ole.
"Ajotuntuma, ohjaus ja iskunvaimennus hipovat täydellisyyttä." Niko Rouhiainen / KL 23.2.2024 / Mercedes E
"Ajettavuuden osalta i5 ei dramaattisesti poikkea siitä, mitä BMW:ltä on saatu viimeisimpien vuosien aikana. Ohjaus on suurimman osan ajasta hyvä, mutta ei enää niin taianomainen kuin takavuosina." Arttu Toivonen / IL 18.2.2024 / BMW i5
Sekä Volkswagenissa että Volvossa oli hankaluuksia sisäänpääsyn kanssa. Volkswagenissa suurimmat ongelmat liittyivät sähköisiin kahvoihin. Volvossa on kunnolliset kahvat, mutta lukitus ei useinkaan auennut. Päivitykset tuonevat parannusta asiaan.
@[ZeiMZei]
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Pikkuteillä lumi pöllyää aivan samalla tavalla. Itse käytän autoani usein noissa tilanteissa. Lisäksi esim. hirven metsästyksessä tai metsätöitä tehdessä ajetaan auraamattomiakin teitä. Ihan tavallinen alemman keskiluokan etuvetofarkkuni on toiminut tällaisessa käytössä ongelmitta. Jarrupaloja- tai levyjä ei ole vaihdettu kertaakaan, äsken oli 205 tkm huolto. Ei onnistuisi turhalla jarruttelulla.
Sähköautokeskustelussa olen kysellyt autolleni kilpailukykyistä vaihtoehtoa, muttei ole löytynyt. Talvitesti osoittaa, että rima on tällaistenkin arkipäiväisten ominaisuuksien suhteenkin todella korkealla. TM tekee hyvää työtä kertoessaan, että se nyt vaan on tyhmää maksaa turhasta.
@harp kirjoitti:
Herätti ihmetystä ja kummastusta talviautovertailussa BMW:n voitto.
Jos 15 asteen pakkasessa pysähdyksen aikana jarrut jäätyy niin että liikkelle ei pääse kuin repimällä toisella autolla jarrut irti niin sehän tarkoittaa että auto on tällöin kelvoton talviautoksi !?
Toisaalta kuluttajaahan ei kiinnosta sijoitus testissä, vaan auton ominaisuudet. Niitä TM on selvittäyt kattavasti.
Penkkiurheilijoita voi väärä sijoitus haitata. Teknikan maailmalle bemarin ongelma oli lottovoitto. Saadaan aikaan pulinaa palstoilla, kylillä ja baarien parlamenttipöydissä. Nyt olisi kiinnostavaa käydä autokaupassa kuuntelemassa myyjän selitys tilanteeseen, miksi ongelmaa ei ole olemassakaan.
Joskus olen esittänyt, että pisteiden yhteenlaskusta pitäisi luopua, ettei tulisi vääriä voittajia. Millaisen spekuloinnin se tuloksista saisi aikaan, olisi kiinnostava nähdä.
@[ZeiMZei]
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Pikkuteillä lumi pöllyää aivan samalla tavalla. Itse käytän autoani usein noissa tilanteissa. Lisäksi esim. hirven metsästyksessä tai metsätöitä tehdessä ajetaan auraamattomiakin teitä. Ihan tavallinen alemman keskiluokan etuvetofarkkuni on toiminut tällaisessa käytössä ongelmitta. Jarrupaloja- tai levyjä ei ole vaihdettu kertaakaan, äsken oli 205 tkm huolto. Ei onnistuisi turhalla jarruttelulla.
Sähköautokeskustelussa olen kysellyt autolleni kilpailukykyistä vaihtoehtoa, muttei ole löytynyt. Talvitesti osoittaa, että rima on tällaistenkin arkipäiväisten ominaisuuksien suhteenkin todella korkealla. TM tekee hyvää työtä kertoessaan, että se nyt vaan on tyhmää maksaa turhasta.
Samoin ihan kurakelissä ajamisessa jarrujen jatkuva putsaus olisi tuhoisaa. Jokainen Suomessa ajanut tietää kuinka kura kertyy jarruihin maantieajossa ja sen kuulee ensimmäisellä polkaisulla. Kyllä, jarrut eivät ole siinä vaiheessa parhaimmillaan, mutta tilanne olisi monta kertaa pahempi, jos jarrut olisivat ajaessa jatkuvasti lämpimät ja kuravesi oikein kuivuisi jarruihin ja ne hiottaisiin joka kymmenes kilometri. Jos jarruihin nouseva vesi olisi putipuhdasta, BMW:n turvallisuus voisi olla hyväksi, jos kuljettaja ei osaa ennakoida ollenkaan. Hirvenväistö pysäyttämällä tapahtuu kerran sadassa vuodessa.
@harp kirjoitti:
Herätti ihmetystä ja kummastusta talviautovertailussa BMW:n voitto.
Jos 15 asteen pakkasessa pysähdyksen aikana jarrut jäätyy niin että liikkelle ei pääse kuin repimällä toisella autolla jarrut irti niin sehän tarkoittaa että auto on tällöin kelvoton talviautoksi !?
Toisaalta kuluttajaahan ei kiinnosta sijoitus testissä, vaan auton ominaisuudet. Niitä TM on selvittäyt kattavasti.
Penkkiurheilijoita voi väärä sijoitus haitata. Teknikan maailmalle bemarin ongelma oli lottovoitto. Saadaan aikaan pulinaa palstoilla, kylillä ja baarien parlamenttipöydissä. Nyt olisi kiinnostavaa käydä autokaupassa kuuntelemassa myyjän selitys tilanteeseen, miksi ongelmaa ei ole olemassakaan.
Joskus olen esittänyt, että pisteiden yhteenlaskusta pitäisi luopua, ettei tulisi vääriä voittajia. Millaisen spekuloinnin se tuloksista saisi aikaan, olisi kiinnostava nähdä.
Näinhän se rationaalisesti ajattelevilla pitäisikin mennä; monilla se sijoitus vaan tuppaa menemään tunteisiin. "Artikkelipuolen" kommenteissahan on näkyvissä napinaa "vääristä painotuksista" ja omilla arvostuksilla muodostetuista pisteistä ja sijoituksista. TM on jo vuosikymmeniä testien yhteydessä maininnut, että lukijat voivat mitatuista tiedoista omia preferenssejään painottaen laatia itselleen sopivat taulukot.
@tracktest kirjoitti:
Kuten yltä voidaan havaita keskustelu on suomi 24:n tasoa.
Enpä ollut aavistanutkaan, että olisit tuon sivuston asiantuntija, kun usein melko kevyin perustein leimaat ihan kunnollistenkin kustantajien lehtiä "roskalehdiksi". Millä nimimerkillä kirjoitat sinne, jos haluan vierailla ko. sivustolla?
Minulta ainakin menisi mielenkiinto vertailuihin, koskeen ne mitä vaan testejä, jos niitä ei pisteytettäisi ja laittaisi järjestyksenne.
Minä olen jo aikojenalusta osannut katsoa minulle tärkeät osat kuinka ne on sijoittuneet vertailussa. Tämä koskee kaikkia tekniikkaa, ja niiden vertailua.
Samaa yrittänyt itsekin etsiä tuloksetta. Kaikkia videoita en kylläkään ole vielä katsonut. Loppuarvostelussa mainitaan asiasta: 'Pientä harmia aiheutui myös etujarruista, jotka kovalla pakkasella saattoivat jäätyä lyhyen seisomisen jälkeen'. Tuo etujarrujen jäätyminen ihmetyttää muutenkin (takajarrut ymmärtäisi kun automatiikka niitä ajelee kiinni pysähdyttäessä/pysäköitäessä). Eiväthän nuo etujarrut kovin lujille normaalikäytössä edes joudu, kun pysähtyminen tapahtuu moottorijarrulla, toki automatiikka niitä etujarrujakin ajelee aina välillä "kuivauksen" vuoksi.
Poliisipartiossa toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. tracktest osaa molempia, mutta ei osaa lukea kirjoittamaansa.
Ottakaa huomioon, ollaan hyvin herkällä alueella BMW:n ollessa kärjessä. Tämä sama sopulilauma alkaa ainaisen narinan, kun otsalohkoa oikein puristaa.
Jos unohdetaan Bemarin kehuminen, jarrujen jäätyminen voi tarkoittaa päinvastaistakin. Täällä on talvella hyvinkin huurruttavat kelit ja useamman kuukauden ajan sai olla varovainen autoilemaan lähtiessä. Jarrut olivat jäätyneet tai levyt olivat siis niin hyvässä huurussa, että ensimmäisen kerran poljinta painaessa ei vauhti hidastunut. Kuten joskus kirjoitin, tuolla T-risteyksen toisella puolen oli penkassa kolo, jonka pohjaan oli leimattu Mersun maskitähtäin. Olisikohan silläkin jarrut jäätyneet ja vasta risteyksessä muisti painaa jarruja ekan kerran.
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 110 DSG
Dacia Sandero Stepway TCe 90 Aut. Comfort
Mercedes-Benz C 300 e T A Business
2022 Vuoden järjestys, mihin väliin bmw olisi päässyt jos olisi ollut mukana.
@Jokeri:llekin tiedoksi, eli näköislehden versiosta löytyy tuo maininta ja kuva bemarin vanteesta. Webiversiossa näyttää samassa kohdassa olevan kuva Renaultin vanteesta ja eri kuvateksti.
Tämänpäiväisen Teams lukijatapaamisen nauhoituksessa n. 30 min kohdalla käsitellään tätä Bermarin jarrujen jäätymistä. Epäillään yliholhoavaa ajonvakautusta joka pitää etujarrut "lämpimänä".
Turvallisuutta edistävä toiminto. Autoja ei ole tehty umpihangessa ajettavaksi, joten hyvä ominaisuus on tämäkin. Toivottavasti asiaa käsitellään terveellä järjellä.
Tämä oli vastaus sopimattomiin puheisiin ranskalaisista perunoista tällä palstalla
Ajettiinko bemari rankemassa testissä kun kaikissa muissa ei ollut jarrun jäätymistä??
sivu 43 kuvankera mainitaan ettei liikkeelle päästy bemarilla ilman hinausautoa
Varmasti parasta turvallisuutta on se, ettei autoon pääse sisälle ennen kevättä. Kuinka kaiken voi ymmärtää erinomaiseksi suunnitteluksi, oli merkki mikä tahansa.
Kuten yltä voidaan havaita keskustelu on suomi 24:n tasoa.
Poistu täältä niin keskustelun taso nousee heti...kiitos
Kommentistasi ei saa selvää kehutaanko siellä bmw:tä vai onko epäkohtia arvosteltu ja mielesi pahoittunut.
Koita nyt ottaa happea ja hyväksyä kommentit, kysehän on autosta, ja täydellinen versio on vielä tekemättä
Volvoon ja ID.7. ei päässyt sisälle. Liittyykö 5-sarjaan?
Jokeri jatka sinä tästä. Olen lopen kyllästynyt näiden trollien elämöintiin. Pusertavat päästään pelkkää potaskaa.
No nyt löytyi. Aika outo tilanne kyllä jos 15 min riittää jäädyttämään pyörän ns. lukkoon.
Saadaankohan tuo toistumaan toista kertaa?
Kuvatekstin mukaan oli muutaman kerran näin käynyt.
Väitinkö liittyvän? Nytkö on taas vain 5-sarjan ylistys sallittua.
Nuoruudessani 5-sarjaa kutsuttiin nimenomaan pappabemariksi.
Tässä pari tuoretta kommenttia muiden medioiden (nuorehkoilta) toimittajilta. Ei 740 GLE ihan väärässä ole.
"Ajotuntuma, ohjaus ja iskunvaimennus hipovat täydellisyyttä." Niko Rouhiainen / KL 23.2.2024 / Mercedes E
"Ajettavuuden osalta i5 ei dramaattisesti poikkea siitä, mitä BMW:ltä on saatu viimeisimpien vuosien aikana. Ohjaus on suurimman osan ajasta hyvä, mutta ei enää niin taianomainen kuin takavuosina." Arttu Toivonen / IL 18.2.2024 / BMW i5
Talviautovertailu 2024
Pikkuteillä lumi pöllyää aivan samalla tavalla. Itse käytän autoani usein noissa tilanteissa. Lisäksi esim. hirven metsästyksessä tai metsätöitä tehdessä ajetaan auraamattomiakin teitä. Ihan tavallinen alemman keskiluokan etuvetofarkkuni on toiminut tällaisessa käytössä ongelmitta. Jarrupaloja- tai levyjä ei ole vaihdettu kertaakaan, äsken oli 205 tkm huolto. Ei onnistuisi turhalla jarruttelulla.
Sähköautokeskustelussa olen kysellyt autolleni kilpailukykyistä vaihtoehtoa, muttei ole löytynyt. Talvitesti osoittaa, että rima on tällaistenkin arkipäiväisten ominaisuuksien suhteenkin todella korkealla. TM tekee hyvää työtä kertoessaan, että se nyt vaan on tyhmää maksaa turhasta.
Toisaalta kuluttajaahan ei kiinnosta sijoitus testissä, vaan auton ominaisuudet. Niitä TM on selvittäyt kattavasti.
Penkkiurheilijoita voi väärä sijoitus haitata. Teknikan maailmalle bemarin ongelma oli lottovoitto. Saadaan aikaan pulinaa palstoilla, kylillä ja baarien parlamenttipöydissä. Nyt olisi kiinnostavaa käydä autokaupassa kuuntelemassa myyjän selitys tilanteeseen, miksi ongelmaa ei ole olemassakaan.
Joskus olen esittänyt, että pisteiden yhteenlaskusta pitäisi luopua, ettei tulisi vääriä voittajia. Millaisen spekuloinnin se tuloksista saisi aikaan, olisi kiinnostava nähdä.
Samoin ihan kurakelissä ajamisessa jarrujen jatkuva putsaus olisi tuhoisaa. Jokainen Suomessa ajanut tietää kuinka kura kertyy jarruihin maantieajossa ja sen kuulee ensimmäisellä polkaisulla. Kyllä, jarrut eivät ole siinä vaiheessa parhaimmillaan, mutta tilanne olisi monta kertaa pahempi, jos jarrut olisivat ajaessa jatkuvasti lämpimät ja kuravesi oikein kuivuisi jarruihin ja ne hiottaisiin joka kymmenes kilometri. Jos jarruihin nouseva vesi olisi putipuhdasta, BMW:n turvallisuus voisi olla hyväksi, jos kuljettaja ei osaa ennakoida ollenkaan. Hirvenväistö pysäyttämällä tapahtuu kerran sadassa vuodessa.
Näinhän se rationaalisesti ajattelevilla pitäisikin mennä; monilla se sijoitus vaan tuppaa menemään tunteisiin. "Artikkelipuolen" kommenteissahan on näkyvissä napinaa "vääristä painotuksista" ja omilla arvostuksilla muodostetuista pisteistä ja sijoituksista. TM on jo vuosikymmeniä testien yhteydessä maininnut, että lukijat voivat mitatuista tiedoista omia preferenssejään painottaen laatia itselleen sopivat taulukot.
Enpä ollut aavistanutkaan, että olisit tuon sivuston asiantuntija, kun usein melko kevyin perustein leimaat ihan kunnollistenkin kustantajien lehtiä "roskalehdiksi". Millä nimimerkillä kirjoitat sinne, jos haluan vierailla ko. sivustolla?
Minulta ainakin menisi mielenkiinto vertailuihin, koskeen ne mitä vaan testejä, jos niitä ei pisteytettäisi ja laittaisi järjestyksenne.
Minä olen jo aikojenalusta osannut katsoa minulle tärkeät osat kuinka ne on sijoittuneet vertailussa. Tämä koskee kaikkia tekniikkaa, ja niiden vertailua.