@HybridRules kirjoitti:
Eikö Fordeja näkynyt, sehän oli ainakin Teslaratin juttujen perusteella ilmestyttyään suosittu. Minusta Rivianin keulan ilme on oudon näköinen niiden pystyssä olevien ovaalien takia. Onko ne lamput vai mitkä. Sinänsä on mukava, että Rivian ainakin näyttää tulevan toimeen firmana.
Jos tykkää perinteisestä pickupista, niin Ford on varmaan vahvoille. Mikä sinussa Rivianissa viehättää enemmän kuin Ford Ligthningissa?
Rivian on ollut myynnissä jo aika pitkään ja Cybertruck vasta aloitti.
Ehkä ne on juurikin ne etulamput jotka viehättää :-)
Ford on hieman liian suuri - Rivian lähes puolimetriä lyhyempi ja tod. näk. ketterämpi. Kokemusta on 2500 Ramista nokipannulla, joka sekin oli liian pitkä (lähes 6.5m) näille meidän parkkipaikoille ja todella kömpelö heavyduty akselistolla. Peruuttamalla pääsi parkkiruutuun jotenkuten. Lentotukialuskin kääntyy pienemmässä tilassa kuin tuo möhkö.
@HybridRules kirjoitti:
Eikö Fordeja näkynyt, sehän oli ainakin Teslaratin juttujen perusteella ilmestyttyään suosittu. Minusta Rivianin keulan ilme on oudon näköinen niiden pystyssä olevien ovaalien takia. Onko ne lamput vai mitkä. Sinänsä on mukava, että Rivian ainakin näyttää tulevan toimeen firmana.
Jos tykkää perinteisestä pickupista, niin Ford on varmaan vahvoille. Mikä sinussa Rivianissa viehättää enemmän kuin Ford Ligthningissa?
Rivian on ollut myynnissä jo aika pitkään ja Cybertruck vasta aloitti.
Ehkä ne on juurikin ne etulamput jotka viehättää :-)
Ford on hieman liian suuri - Rivian lähes puolimetriä lyhyempi ja tod. näk. ketterämpi. Kokemusta on 2500 Ramista nokipannulla, joka sekin oli liian pitkä (lähes 6.5m) näille meidän parkkipaikoille ja todella kömpelö heavyduty akselistolla. Peruuttamalla pääsi parkkiruutuun jotenkuten. Lentotukialuskin kääntyy pienemmässä tilassa kuin tuo möhkö.
mutta ei se toki ole pickuplistalta poissuljettu tuo fordikaan, kuten ei myöskään ram 1500 rev.
Keinotekoisten vaihteiden ja äänten lisääminen sähköautoon kuulostaa nimittäin todella tyhmältä idealta. Olin väärässä."
äänigeneraattori tupakansytkään, ollut 30 vuotta myynnissä, ainakin
Sanoin "Hah", koska itse ajelen myös autolla jonka aito ääni ei ole ilmeisesti valmistajan mielestä OK, vaan siihen on pitänyt rakentaa mahdollisuus kuunnella aivan toisenlaisen auton keinotekoista ääntä eli eräänlaista virtuaali-moottori-vaihteisto-pakettia, joka peittää autossa oikeasti olevan portaattomalla voimansiirrolla varustetun nelisylinterisen suht hiljaisen hurinan muhkeammalla "V8+perinteinen 6-portainen automaatti"-äänellä. Alkuun ärsytti että suunnittelupaukkuja on tuhlattu moiseen turhuuteen, mutta kuunteleehan tuota kun siihen tottuu. Vaihteettoman auton kiekkamittari ja vaihteellinen ääni vain eivät ole synkronissa - paitsi sitten kun ottaa käyttöön myös portaattomaan voimansiirtoon rakennetut keinotekoiset portaat. Tähän voisi jo lisätä että tupla hah. Kaikkea ne valmistajat tekevätkin, että auton todellisen "sielun" voisi piilotaa autoilijalta. (IS 300h)
Lasinpyyhkimet puhdistavat tuulilasin kameroiden alueelta ja tutkan edessä oleva johtotähti on sähkölämmitteinen, joten avustimet kyllä keskimäärin toimivat.
Distronic olisi silti hyvä saada pakotetuksi perinteiseksi vakionopeussäätimeksi sen hetken ajaksi kun tutkanäkymä ehtii huurtua tukkoon ennen kuin lumi ja huurre valuu pisaroina pois ja kojetauluun tulee ilmoitus että kaikki avustimet toimivat jälleen.
Mieluummin niin päin että kuljettaja ajaa ja auto vahtii kuin päinvastoin.
@Lukija48689 kirjoitti:
Lasinpyyhkimet puhdistavat tuulilasin kameroiden alueelta ja tutkan edessä oleva johtotähti on sähkölämmitteinen, joten avustimet kyllä keskimäärin toimivat.
Distronic olisi silti hyvä saada pakotetuksi perinteiseksi vakionopeussäätimeksi sen hetken ajaksi kun tutkanäkymä ehtii huurtua tukkoon ennen kuin lumi ja huurre valuu pisaroina pois ja kojetauluun tulee ilmoitus että kaikki avustimet toimivat jälleen.
Mieluummin niin päin että kuljettaja ajaa ja auto vahtii kuin päinvastoin.
--740 GLE
Bemarissa on aika selkee ja helppo systeemi. Ratissa on näppäin kolmelle tilalle (perinteinen vakkari/adaptivinen vakkari/täysi ajoavustin) . Tila säilyy uudelleen käynnistyksessä. Eli jos sää heikkenee ja lämmitettävä tutka-anturi keulalla muuurautuu umpeen ja avustimet tippuu pois päätä, niin perinteinen vakkari vaihtuu peukalolla ratista naksulla tai kahdella.
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-9/24
Geely 23,8 %
VAG Goup 23,1 %
Hyundai Motors 10,0 %
BMW Group 9,8 %
Tesla 9,8 %
Mercedes-Benz 8,9 %
Toyota Motors 4,9 %
Renault-Nissan 3,3 %
Ford 1,9 %
BYD 1,6 %
Stellantis 1,5 %
JLR 0,9 %
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-10/24
VAG Group 24,3 %
Geely 23,7 %
BMW Group 9,7 %
Hyundai Motors 9,6 %
TESLA 9,3 %
Mercedes-Benz 8,6 %
Toyota Motors 4,9 %
Nissan-Renault 3,4 %
Ford 2,1 %
Stellantis 1,6 %
BYD 1,6 %
JLR 0,9 %
VAG meni Geelystä ohi. Bemari ja Hyundai vaihtoivat paikkaa, mutta käytännössä tilane on tasan. Hännässä Stellantis ohitti BYDin, mutta ero vain 4 autoa.
@Lukija33539 kirjoitti:
Täyssähköautot (BEV) 1-9/24
VAG Group 25,4 %
Geely 23,8 %
Tesla 16,9 %
Hyundai Motors 9,4 %
BMW Group 6,8 %
Mercedes-Benz 6,2 %
Nissan-Renault 3,1 %
BYD 2,7 %
Toyota Motors 2,4 %
Stellantis 1,4 %
Ford 1,2 %
>
Täyssähköautot (BEV) 1-10/24
VAG Group 26,9 %
Geely 23,3 %
Tesla 15,9 %
Hyundai Motors 9,1 %
BMW Group 6,7 %
Mercedes-Benz 6,1 %
Nissan-Renault 3,2 %
BYD 2,7 %
Toyota Motors 2,4 %
Stellantis 1,7 %
Ford 1,5 %
VAG:n markkinaosuus jatkaa kasvu-uralla. Nyt ekaa kertaa kahdella ensimmäisellä on yli 50% markkinaosuus. Teslalla huono kuukausi, kuten aina uuden kvartterin alussa. Bemari, Hyundai ja Mersu menettävät hitaasti markkinaosuuttaan. Ford 'parantaa' edelleen, mutta Stellantis menee karkuun hiaasti, näiden ero kasvanut 20:sta 30 autoon. Kaikkiaan uusien autojen myynti on sen verran vähäistä, että kahta em. merkkiä lukuunottamatta järjestys tuskin enää muuttuu.
@Lukija48689 kirjoitti:
Lasinpyyhkimet puhdistavat tuulilasin kameroiden alueelta ja tutkan edessä oleva johtotähti on sähkölämmitteinen, joten avustimet kyllä keskimäärin toimivat.
Distronic olisi silti hyvä saada pakotetuksi perinteiseksi vakionopeussäätimeksi sen hetken ajaksi kun tutkanäkymä ehtii huurtua tukkoon ennen kuin lumi ja huurre valuu pisaroina pois ja kojetauluun tulee ilmoitus että kaikki avustimet toimivat jälleen.
Mieluummin niin päin että kuljettaja ajaa ja auto vahtii kuin päinvastoin.
--740 GLE
Bemarissa on aika selkee ja helppo systeemi. Ratissa on näppäin kolmelle tilalle (perinteinen vakkari/adaptivinen vakkari/täysi ajoavustin) . Tila säilyy uudelleen käynnistyksessä. Eli jos sää heikkenee ja lämmitettävä tutka-anturi keulalla muuurautuu umpeen ja avustimet tippuu pois päätä, niin perinteinen vakkari vaihtuu peukalolla ratista naksulla tai kahdella.
Miten kuljettaja tietää lumen kertymisestä antureihin ja osaa vaihtaa perinteiseen?
Mökkitiellä on melkoinen savilieju nyt syksyllä ja keväisin. Jos ajaisi sateessa jonkun perässä (80 km/h rajoitus) niin anturit kuorruttuu massalla joka ei sulattamalla poistu, lämmitettäessä voi mennä jopa tiukempaan.
@Lukija48689 kirjoitti:
Lasinpyyhkimet puhdistavat tuulilasin kameroiden alueelta ja tutkan edessä oleva johtotähti on sähkölämmitteinen, joten avustimet kyllä keskimäärin toimivat.
Distronic olisi silti hyvä saada pakotetuksi perinteiseksi vakionopeussäätimeksi sen hetken ajaksi kun tutkanäkymä ehtii huurtua tukkoon ennen kuin lumi ja huurre valuu pisaroina pois ja kojetauluun tulee ilmoitus että kaikki avustimet toimivat jälleen.
Mieluummin niin päin että kuljettaja ajaa ja auto vahtii kuin päinvastoin.
--740 GLE
Bemarissa on aika selkee ja helppo systeemi. Ratissa on näppäin kolmelle tilalle (perinteinen vakkari/adaptivinen vakkari/täysi ajoavustin) . Tila säilyy uudelleen käynnistyksessä. Eli jos sää heikkenee ja lämmitettävä tutka-anturi keulalla muuurautuu umpeen ja avustimet tippuu pois päätä, niin perinteinen vakkari vaihtuu peukalolla ratista naksulla tai kahdella.
Miten kuljettaja tietää lumen kertymisestä antureihin ja osaa vaihtaa perinteiseen?
Eiköhän se riitä kertomaan kaiken tarpeellisen jos adaptiivinen lakkaa kesken matkan toimimasta.
Ehkä ne on juurikin ne etulamput jotka viehättää :-)
Ford on hieman liian suuri - Rivian lähes puolimetriä lyhyempi ja tod. näk. ketterämpi. Kokemusta on 2500 Ramista nokipannulla, joka sekin oli liian pitkä (lähes 6.5m) näille meidän parkkipaikoille ja todella kömpelö heavyduty akselistolla. Peruuttamalla pääsi parkkiruutuun jotenkuten. Lentotukialuskin kääntyy pienemmässä tilassa kuin tuo möhkö.
mutta ei se toki ole pickuplistalta poissuljettu tuo fordikaan, kuten ei myöskään ram 1500 rev.
Taas kerran hah, vai pitäisikö sittenkin sanoa pah: https://moottori.fi/uutinen/nykyautot-ovat-oikeastaan-vaikeita-ajaa-aariolosuhteissa-ajatuksia-autoista/
Onneksi itse saan ajella ohjaustunnolla varustetuilla autoilla mutta silti minunkin ajamistani autoista paras ohjaustunto talveen on siinä kaikkein vanhimmassa 1999:ssä.
Lasinpyyhkimet puhdistavat tuulilasin kameroiden alueelta ja tutkan edessä oleva johtotähti on sähkölämmitteinen, joten avustimet kyllä keskimäärin toimivat.
Distronic olisi silti hyvä saada pakotetuksi perinteiseksi vakionopeussäätimeksi sen hetken ajaksi kun tutkanäkymä ehtii huurtua tukkoon ennen kuin lumi ja huurre valuu pisaroina pois ja kojetauluun tulee ilmoitus että kaikki avustimet toimivat jälleen.
Mieluummin niin päin että kuljettaja ajaa ja auto vahtii kuin päinvastoin.
--740 GLE
Bemarissa on aika selkee ja helppo systeemi. Ratissa on näppäin kolmelle tilalle (perinteinen vakkari/adaptivinen vakkari/täysi ajoavustin) . Tila säilyy uudelleen käynnistyksessä. Eli jos sää heikkenee ja lämmitettävä tutka-anturi keulalla muuurautuu umpeen ja avustimet tippuu pois päätä, niin perinteinen vakkari vaihtuu peukalolla ratista naksulla tai kahdella.
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-10/24
VAG Group 24,3 %
Geely 23,7 %
BMW Group 9,7 %
Hyundai Motors 9,6 %
TESLA 9,3 %
Mercedes-Benz 8,6 %
Toyota Motors 4,9 %
Nissan-Renault 3,4 %
Ford 2,1 %
Stellantis 1,6 %
BYD 1,6 %
JLR 0,9 %
VAG meni Geelystä ohi. Bemari ja Hyundai vaihtoivat paikkaa, mutta käytännössä tilane on tasan. Hännässä Stellantis ohitti BYDin, mutta ero vain 4 autoa.
>
Täyssähköautot (BEV) 1-10/24
VAG Group 26,9 %
Geely 23,3 %
Tesla 15,9 %
Hyundai Motors 9,1 %
BMW Group 6,7 %
Mercedes-Benz 6,1 %
Nissan-Renault 3,2 %
BYD 2,7 %
Toyota Motors 2,4 %
Stellantis 1,7 %
Ford 1,5 %
VAG:n markkinaosuus jatkaa kasvu-uralla. Nyt ekaa kertaa kahdella ensimmäisellä on yli 50% markkinaosuus. Teslalla huono kuukausi, kuten aina uuden kvartterin alussa. Bemari, Hyundai ja Mersu menettävät hitaasti markkinaosuuttaan. Ford 'parantaa' edelleen, mutta Stellantis menee karkuun hiaasti, näiden ero kasvanut 20:sta 30 autoon. Kaikkiaan uusien autojen myynti on sen verran vähäistä, että kahta em. merkkiä lukuunottamatta järjestys tuskin enää muuttuu.
Miten kuljettaja tietää lumen kertymisestä antureihin ja osaa vaihtaa perinteiseen?
Mökkitiellä on melkoinen savilieju nyt syksyllä ja keväisin. Jos ajaisi sateessa jonkun perässä (80 km/h rajoitus) niin anturit kuorruttuu massalla joka ei sulattamalla poistu, lämmitettäessä voi mennä jopa tiukempaan.
Eiköhän se riitä kertomaan kaiken tarpeellisen jos adaptiivinen lakkaa kesken matkan toimimasta.