Taidamme olla melko tasoissa Etiopian kanssa sähköautojen määrässä. Vai onkohan siellä menty jo ohi?
https://moottori.fi/uutinen/sahkoautot-ovat-syrjayttamassa-bensiiniajoneuvot-etiopian-paakaupungissa/
Haluatko lähteä Suomessa tähän: Etiopian hallitus kielsi bensiiniautojen tuonnin, joten sähköautot yleistyneet polttoainepulan ja pa-hintojen nousun myötä - vaikka ovat sielläkin kalliita (voisi kuvitella, että harvojen saatavilla).
Etiopiastako "uusi Kuuba"?
@Lukija33539 kirjoitti: Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-7/24 Geely 25,0 % VAG Group 22,0 % BMW Group 10,6 % Hyundai Motors 10,1 % Mercedes-Benz 9,4 % Tesla 9,0 % Toyota Motors 4,2 % Nissan-Renault 2,7 % Ford 1,7 % BYD 1,7 % Stellantis 1,6 % JLR 0,9 %
@Lukija33539 kirjoitti:
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-7/24 Geely 25,0 % VAG Group 22,0 % BMW Group 10,6 % Hyundai Motors 10,1 % Mercedes-Benz 9,4 % Tesla 9,0 % Toyota Motors 4,2 % Nissan-Renault 2,7 % Ford 1,7 % BYD 1,7 % Stellantis 1,6 % JLR 0,9 %
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-8/24 Geely 25 % VAG Group 22 % Hyundai Motors 10 % BMW Group 10 % Mercedes-Benz 9 % Tesla 9 % Toyota Motors 5 % Renault-Nissan 3 % Ford 2 % BYD 2 % Stellantis 2 % JLR 1 %
Bemari ja Huyndai vaihtoivat paikkaa, ero on muutamia autoja. Myös Tesla ja Mersu ovat lähes tasoissa.
@Lukija33539 kirjoitti: Täyssähköautot (BEV) 1-7/24 Geely 25,2 % VAG Group 24,5 % Tesla 15,6 % Hyundai Motors 9,8 % BMW Group 7,4 % Mercedes-Benz 6,7 % Nissan-Renault 2,9 % BYD 2,9 % Toyota 1,9 % Stellantis 1,4 % Ford 0,9 %
Täyssähköautot (BEV) 1-7/24
Geely 25,2 % VAG Group 24,5 % Tesla 15,6 % Hyundai Motors 9,8 % BMW Group 7,4 % Mercedes-Benz 6,7 % Nissan-Renault 2,9 % BYD 2,9 % Toyota 1,9 % Stellantis 1,4 % Ford 0,9 %
Täyssähköautot (BEV) 1-8/24
Geely 24,8 % VAG Group 24,5 % Tesla 15,8 % Hyundai Motors 10,0 % BMW Group 7,2 % Mercedes-Benz 6,6 % Renault-Nissan 3,1 % BYD 2,9 % Toyota Motors 2,3 % Stellantis 1,4 % Ford 1,0 %
Eipä juuri muutoksia. Geelyn osuus pienentynyt hieman, joten kärjessä tiukkaa.
Olin EQS (vm.’22) kyydissä ja auto teki lyhyen paniikkijarrutuksen risteyksessä jossa oli auringonpaisteen ja varjon raja. Liekö tämmöiset yleisiä?
Taidamme olla melko tasoissa Etiopian kanssa sähköautojen määrässä. Vai onkohan siellä menty jo ohi?
https://moottori.fi/uutinen/sahkoautot-ovat-syrjayttamassa-bensiiniajoneuvot-etiopian-paakaupungissa/
Haluatko lähteä Suomessa tähän: Etiopian hallitus kielsi bensiiniautojen tuonnin, joten sähköautot yleistyneet polttoainepulan ja pa-hintojen nousun myötä - vaikka ovat sielläkin kalliita (voisi kuvitella, että harvojen saatavilla).
Etiopiastako "uusi Kuuba"?
Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-8/24
Geely 25 %
VAG Group 22 %
Hyundai Motors 10 %
BMW Group 10 %
Mercedes-Benz 9 %
Tesla 9 %
Toyota Motors 5 %
Renault-Nissan 3 %
Ford 2 %
BYD 2 %
Stellantis 2 %
JLR 1 %
Bemari ja Huyndai vaihtoivat paikkaa, ero on muutamia autoja. Myös Tesla ja Mersu ovat lähes tasoissa.
Täyssähköautot (BEV) 1-8/24
Geely 24,8 %
VAG Group 24,5 %
Tesla 15,8 %
Hyundai Motors 10,0 %
BMW Group 7,2 %
Mercedes-Benz 6,6 %
Renault-Nissan 3,1 %
BYD 2,9 %
Toyota Motors 2,3 %
Stellantis 1,4 %
Ford 1,0 %
Eipä juuri muutoksia. Geelyn osuus pienentynyt hieman, joten kärjessä tiukkaa.
Olin EQS (vm.’22) kyydissä ja auto teki lyhyen paniikkijarrutuksen risteyksessä jossa oli auringonpaisteen ja varjon raja. Liekö tämmöiset yleisiä?