surffari

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • "Also, drivers who trade in their oil-burner for an electric vehicle are eligible for up to 10,000 euros ($12,500), according to Reuters." ranska on suosinut verotuksellaan dieseleitä, ei esim vuotuista korkeaa dieselveroa kuten saksassa on, ja…
  • ajotavalla on hyvin suuri vaikutus kulutukseen. autolehdissä olosuhteet, eikä varsinkaan dieselpolttoaineet ole mitenkään vakioidut. kesä/talvidieselillä on iso ero ja lyhyilllä matkoilla moottorin, voimansiirron, akun, sisätilojen jne lämpiäminen/j…
  • hyötysuhteista: esim leaf 24kWh:n akustolla pääsee EU-normissa 199km --> 12 kWh/100 km "polttoainetehoa", eli sisältää jo akun purun ja sähkömoottorin ja voimansiirron jne hyötysuhdehäviöt. lataamisen häviöt jää pois. vastaava määrä dieseliä olis…
  • ritsa: Ajattelija2013:TUohon akkujen valmistukseen pitää vielä kommentoida sen verran, että akkujen ekologisuuteen saadaan aivan eri lukemat riippuen siitä, oletetaanko akkujen päätyvän käytön jälkeen kaatikselle sellaisenaan, vai kierrätetäänkö …
  • tuossakaan ei ole mitään tutkimuslinkkiä, vain öljylobbarin? mielipidekirjoitus "Even if the electric car is driven for 90,000 miles and the owner stays away from coal-powered electricity, the car will cause just 24% less carbon-dioxide emissio…
  • slowgear: Ajattelija2013: Ainakin lukemassani muutaman vuoden takaisessa artikkelissa nuo oli huomioitu. Silti hybridi hävisi kirkkaasti tavalliselle saman kokoluokan autolle. Olisko mitään linkkiä heittä tuohon myyttiset mittasuhteet saav…
  • voehan väri :-) alkaen €1100 kustantelee metalliväri. perusvärit on ihan hyviä näissä, edustus/gansterimusta varmaan suosituin, arkuudestaan huolimatta, valkoinen hieno ja arka kanssa. peruskorollat käytännöllisen harmaana, ei lika näy. m…
  • jaakkon78: surffari:varuste-eroja sedaniin, mitä nyt nopsaan löysin: bussines tomaatti - 17" vanteet, reilu tonni - sporttipenkit 700 - xenonit 900 - servotronic, mikä lieneekään, 300 - urheilunahkaratti 150 - sadetunnistin 170 eli joku…
  • varuste-eroja sedaniin, mitä nyt nopsaan löysin: bussines tomaatti - 17" vanteet, reilu tonni - sporttipenkit 700 - xenonit 900 - servotronic, mikä lieneekään, 300 - urheilunahkaratti 150 - sadetunnistin 170 eli joku reilu 3000 var…
  • AkiK: Mutta ehkä sinusta on hauskaa käyttää kaikki rahat autolla ajamiseen, jos koet sen kannustavana. surffari: suomessa taidetaan ajella keskimäärin 17000km, noilla luvuilla ajelu maksaa 1530 euroa. ja omistaminen 6000. kumpaanko…
  • AkiK: surffari: noin nykymalli kannustaa autolla ajeluun. Itse kyllä olen sjatellut että maailman raskaimpiin kuuluva autoilun verotus kannustaa nimenomaan päinvastaiseen. Mutta ehkä sinusta on hauskaa käyttää kaikki rahat autolla ajamiseen…
  • slowgear: Se on ihan sama miten VR toimintojaan järjestelee. Kun katsoo Suomen karttaa niin ei pitäisi olla vaikeaa tajuta, että näin harvaanasutussa maassa kuin Suomi raideliikenne ei voi ikinä olle mitenkään merkittävä liikkumismuoto kuin korke…
  • autoliikenteen kilpailijana VR pystyisi järkevöittämään hinnoittelua poistamalla eläkeläis-, opiskelija- yms-alennukset ja siirtymällä lentoyhtiötyylisempään hinnoitteluun että saisi siirretyä vapaammin aikoja varaamaan kykenevät pois suosituimmista…
  • AkiK: Nyt verotus kohdistuu auton omistamiseen, joka ei ohjaa ajamaan vähempää. Voitko jotenkin selittää minulle, miten nykymalli ohja ajamaan enemmän ? jos uudehkon auton pito maksaa nykyään vaikkapa 6000 euroa vuodessa, siis…
  • Herbert: Jos polttoaineen kulutus ja siten verotuotot otetaan tarkasteluun, onko käytetyissä litramäärissä nähtävissä jonkinlaista trendiä vähenemiseen? http://www.oil.fi/fi/tilastot-3-suomen-oljymarkkinat/34-oljytuotteiden-myynti …
  • http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen+satelliittivalvonnalla+tahtoo+rahastaa+salaperainen+suomalainen+pandaryhma/a2202088 mitäköhän sellaista nuo olis laittamassa mitä autosta ei löytyisi vakiona kymmenen vuoden kuluttua tai mitä ei voisi t…
  • A Tapio: Erinomainen lista. Nykyään pitäisi olla jo itsestään selvää, mutta silti nostaisin 1.ominaisuudeksi kuitenkin käynnistyvyyden ja vasta tämän jälkeen nuo muut... hyvä lisäys dieseleissä vielä lisukkeena käynnissä pysymin…
  • Ryne: Kavereiden kanssa tapettiin tänään aikaa Jyväskylän eri autoliikkeissä ja oli merkillisen paljon vm. 10-11 golffeja ja sen sisaria vaihdokkeina. kolffeja jne on paljon leasing-autoina ja niissä on yleensä 3 vuotta tuo aika. liis…
  • Ajattelija2013: Onko ongelmia siis nimenomaan talvikeleillä? Ja jos on, niin minkälaisia? Tässä ketjussa ongelmat kai liittyivät takavetoon, vaikka en kaikkia viestejä lukenutkaan. Kuvittelisin, ettei BMW:n neliveto sen huonompi ole kuin kilp…
  • KonstaKoo: Tässä olen ilmeisestikin tullut totaalisen väärin ymmärretyksi. Bemarissa ESC löi tehot pois kun vasen eturengas kohtasi vastusta. Minusta pelottavaa tuossa kommentissa oli asenne - luistossa ohi kun on tehoa ja jos on vajavaiset ta…
  • KonstaKoo: Tässä ketjussakin kaikki kritiikki kuitattiin kommentoijaa syyttelemällä, melutaso, uraherkkyys ja mainitsemani ESC:n toiminta. Kaikista pelottavin kommentti kuitenkin minusta oli: ...bemukielellä DTC, joka ei katkaise vetoa jos vä…
  • Hauskaa sinänsä ettei yksikään kirjoittaja sinänsä yrittänyt edes tuota kuvaamaani tilannetta kieltää vaan tarjosi sormiharjoituksia ratkaisuksi. niin siis tolleenhan se menee, luistonesto estää luiston, ja jos ei vauhti riitä puskemaan lumiv…
  • joo, hassua keskustelua aiheen vierestä jousitus on jämäkkä (johtaa äänt&#228 ja auto muuten hiljainen, joten rengasäänet jäljellä. asvaltti (tai jä&#228 on karkeaa täällä, ja sileää epsanjassa. nastojen rapinaa ei juuri kuulu. varmaa…
  • 50/50 painonjakauma noin teoriassa pitää auton neutraalina luikkaalla, kun sekä kitka- että sivuttaisvoimat ovat yhtäsuuret. jos auto on esim etupainoinen, niin siitä tulee aliohjaava mutkassa jäällä kun sivuttaisvoimat kasvavat kitkaa enemmän. asio…
  • Kierroksia en päästänyt juurikaan yli 3500 rpm, vaan yritin vaihtaa ajoissa isommalle kuten dieselillä edullista on yleensä jo alle 3000 rpm. Mondeon vaihto-opastin ei kyllä toimi niin että siitä olisi mitään hyötyä. itse kyllä kiihdyttelen r…
  • mallierot tuolta saa, tyyliin mesen c-luokka ja eemeli. taksit uk:ssa ei ole tyypillisesti mersuja vaan ns tavisautoja ja sitten jotain hienompia, tulo/varallisuuseroja kun on ja voi kilpailla hinnalla ja kalustolla, eikä pirssit useinkaan ole…
  • Junge Sterne: 740 GLE:Junge Sterne:740 GLE:Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos? Onko minulla jäänyt jotain huomaamatta, siis onko tämä OM651 joku unkarilainen Pirkka-moottori, vai ajatko sinä hinnat-al…
  • nykyautojen matala maavara ei pakosta haittaa mokkitiellä kun pohja on yleensä koteloitu ainakin kalliimman luokan autoissa polttoaineenkulutuksen pienentämiseksi/huippunopeuden kasvattamiseksi ja kovan vauhdin melujen vaimentamiseksi. näkyvän osan …
  • onhan se testattu: http://www.euroncap.com/results/skoda.aspx hyvin yllättävää että a8 on testaamatta, samoin mersun s ja bemun 7. onkohan niiden suunnittelu tältä osin tehty vähän vasemmalla kädellä ja ei ole uskallettu testata?
  • nykyisellään henkilöautoissa välityssuhteen laajuuden ajurina lienee pääosin taloudellisuus, moottori koitetaan optimoida toimimaan hyvällä alueella ja isolla kuormituksella. automaattivaihteissa vääntöä ei tarvitse jättää "varastoon" ylämäkiä tai n…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
255 viestiä
0 ×   0 ×