Polttokennotekniikan vähättely ihmetyttää, koska varsinkin Aasiassa siihen panostetaan melkoisesti. Ilmeisesti jotkut tälle palstalle kirjoittelijat eivät pidä esim. Toyotaa ja Hyundaita "merkittävinä pelureina". Toyota on luultavasti haistanut tämä…
@Karrette kirjoitti:
@_Quu kirjoitti:
En kommentoi aiheesta enenpää
Eipä tietenkään ole pakko keskustella asioista jos ne eivät kiinnosta.
Minun korviini nastamelu on ympäristöhaitta, ja harmaa katupöly on terve…
Käyttövoimaveroa ei makseta bensiinimoottorisista täys- ja kevythybridiautoista kuten esim. Camrystä. Ladattavista bensahybrideistä joutuu pulittamaan käyttövoimaveroa tuon 0,5 snt/pv/alkava 100 kg.
Trafin ajoneuvoverolaskuri antaa itselataavalle…
Tuo Kalevan juttu on uskomatonta soopaa. Tyyppi on ajanut lataushybridillä talvella 950 km, ladannut sen kolmesti ja sitten ihmettelee, kun ei pysty kovin pitkää matkaa ajamaan pelkällä sähköllä. Kannattaisi varmaankin tutustua lataushybridien tekni…
Enemmän Hyundain takuu korvaa tuossa tapauksessa, kuin 3 vuotta vanhan saksalaisen takuu, oli sillä sitten ajettu kuinka vähän tai paljon hyvänsä.
Suurin osa suomalaisista taitaa ajaa alle 20 tkm vuodessa. Tuollaisella 70 tkm vuodessa ajomäärällä…
Joo, kielletään samalla tupakka, alkoholi, puulämmitteiset takat ja -kiukaat sekä teiden hiekoittaminen ja lisäksi kaikki muukin toiminta, joka aiheuttaa tai edes saattaa aiheuttaa kuolemia joko suoraan tai välillisesti.
Kuinkakohan paljon nesteiden lämmittäminen ajon aikana ilman polttomoottoria vähentää lataushybridin jo ennestäänkin melko lyhyttä toimintamatkaa pelkällä sähköllä? Tuosta myös varmaan osaltaan johtuu VW:n huomattavasti suurempi sähkön kulutus korea…
Käytetäänhän polttomoottoriautoissakin erillistä lämmitintä esilämmitykseen, niin miksi se olisi ongelma hybridien kohdalla. Aika pienellä satsauksella pääsee aina liikkeelle lämpimällä autolla.
Voihan noita juttuja aina lukea kuin piru raamattua. Hesarin jutussa todettiin kuitenkin, että kulutus ja päästöt ovat joka tapauksessa hyvin hallinnassa, vaikka testi sattuikin kunnon pakkaskeleille. Suht tuoreessa Tuulilasin lataushybridivertailus…
Milläköhän satunnaislukugeneraattorilla nuo talviautovertailun pisteet on jaettu. VW sai tekstissä vahvoja moitteita etenemiskyvystään, kuten myös mittaukset osoittivat. Se ei päässyt lähellekään parhaita mutta sai etenemiskyvystä 10 pistettä eli en…
Paljon mieluummin öljynvaihto 10 tonnin välein ja 7 vuoden takuu, kuin 30 tonnin välein ja 2 vuoden takuu ja sen jälkeen korjaukset omaan piikkiin. Kian ja saksalaisten vastaavan tehoisten välirahalla tekee nuo huollot ja aika paljon muutakin kivaa.…
Suuresta maailmasta löytyy lukuisia vertailuja, missä Stinger pistää tosissaan kampoihin kalliimmille premiumeille tai jopa päihittää ne. Suomalaiset autotoimittajat ovat niin saksakiimassa, että täällä sellaista ei pääse tapahtumaan. Koreassa on il…
Eipä ollut Aerton kovin vakuuttava eilisen Hesarin koeajossa. Muotoilu ja ajettavuus kunnossa mutta todella moni muu asia ei. Sisältä aivan kuin vähän paremmin varusteltu Passat tai Golf, kova rengasmelu maantienopeuksissa ja lukuisat sähköviat. Ava…
Nyt alkaa olla jo tietoa pienten bensaturbojen kestävyydestä. Ilta-Sanomissa on haastattelu, jossa saksalaisen Liqui Molyn tutkimusosaston johtaja kertoo, että erityisesti pienitilavuuksisia bensiiniturbomoottoreita on hajonnut merkittäviä määriä. A…
En tiedä, miten Auris Hybridin vetokyky liittyy otsikon aiheeseen mutta esim. Kia Niro voi vetää jarruitta 600 kg ja jarruilla 1300 kg eli hybrideissä on eroja ja niihin siis saa koukun. Toisaalta itse en ole hankkinut ikinä mihinkään autooni vetoko…
Uskokoon noita Pihistelijän juttuja ken haluaa. Tuollaisiin lukemiin ei testeissä päästä kuin tasaisella 60 km/h maantieajolla ja kaveri väittää ajavansa eu-sykliä rankempaa ajoa. Ajelin juuri päivän uudella Golf 1.2 bensalla taajama-
ja maantieajo…
Melko tuoreessa TM:n koeajossa Audi Q2 litran bensakoneella kulutti 80 km/h tasaisessa maantieajossa 5,3 l, 120 km/h 8,2 l ja taajama-ajossa 7,6 l eli tuolla perusteella Pihistelijän ajotavalla hybridi kuluttaisi max 2 l/100 km. Samassa numerossa ve…
Pelkällä bensakoneella noihin 4 litran kulutuslukemiin ei päästä muuten kuin maantieajossa max 80 km/h. Hybridillä tuo onnistuu myös taajamassa ja kaupungissa.
Kia Niro ollut nyt käytössä 5 kuukautta ja kilometrejä mittarissa 7000. Keskikulutus ollut tankilta mitattuna 4,5 l ja mitään ongelmia ei ole ollut. 7 vuoden takuu antaa aika hyvän turvan pitkäksi aikaa. Ja ominaisuuksiltaan päihittää Toyotan mennen…
Toyotan nettisivujen mukaan hybridijärjestelmällä on nykyään 5 vuoden ja akuilla 8 vuoden takuu. Ovatkohan jostain syystä lyhentäneet takuita, jos aiemmin on ollut 10 v.
"Autonvalinnassa faktat painoivat enemmän kuin verrokkien uutuusarvot:
Pitkään mietittyäni eri vaihtoehtojen välillä ostin pari vuotta käytetyn Priuksen
– mallia tehty yli 20 miljoonaa kappaletta
– takuu 10 vuotta / 350 000 km
– halvimmat yl…
Toyotan useamman tuhannen euron lisähintaa Kiaan/Hyundaihin verrattuna on näiden tuoreiden testien perusteella vaikea ymmärtää. Niro päihitti C-HR:n selvästi myös uusimman Moottori-lehden vertailussa. C-HR on huomattavasti laiskempi ja kuluttaa reil…
Netistä näyttää löytyvän lukuisia Prius/Ioniq -vertailuja. Niiden perusteella Prius näyttää olevan varteenotettava vaihtoehto vain silloin, jos taloudellisuus kaupunkiajossa on tärkein valintakriteeri. Priuksen tuhansia euroja kalliimmalle hinnalle …
2016: "Tai sitten on, samalla tekniikalla Auris Hybrid Alkaen 24 143,08 €" Voithan ottaa verrokiksi Yaris hybridin, niin näyttää vielä paremmalta. Toyota on näköjään joutunut laskemaan Auris hybridin lähtöhintaa reippaasti, enkä yhtään ihm…
Tuohan on juuri se ero, mikä ilmoitettujen kulutusten mukaan pitäisikin olla Priuksen ja Ioniqin välillä. Prius varmaankin kuluttaa hieman vähemmän mutta se ei tee sen voimansiirrosta yhtään sen etevämpää millään muulla osa-alueella. Jos on valmis m…
Taitaa tuo 2016 mainitsema paras mahdollinen voimansiirto taajama-ajoon olla aikalailla mielipidekysymys. Niro toimii hienosti kaikissa tilanteissa eikä mielestäni häviä millään osa-aluella Toyotalle. Itselläni on ollut saksalaisia, ranskalaisia, ja…