@Rapro kirjoitti:
Yllättävän paljon tulee vastaan yksisilmäisiä ledivaloja. Tänäänkin 15 km/15 min matkalla tuli vastaa kaksi, toinen rekan keulalla ja toinen henkilöauton keulalla. Yhtään yksisilmäistä halogeenia ei tullut vastaan. Onkohan tekni…
Jostain kumman syystä ennen niin vilkas keskustelupalsta on hiljainen kuin hautausmaa.
Onko kellään hajua mistä vois johtua....?
Tosin ennen tuli käytyä sivuilla lähes päivittäin mutta nykyään vain lehteä lukemassa.
Erimerkkisillä autoilla ajaneena en ole huomannut itsessä enkä muissa mitään merkkisidonnaista ohitusvimmaa.
Mistä näitä juttuja oikeaan sikiää???
Itsellä yleensä GPS-nopeus vähän yli sallitun ja jos edessä oleva ajaa alinopeutta niin mennään oh…
Ei ole laiskuutta jos ei jaksa vaihtaa valoja etc.
Se on laiskuutta jos ei jaksa pestä autoa itse (kaikilla ei mahd.) vaihtaa renkaita, jarrupaloja, iskareita. Koskee meitä jotka ajaa vanhoilla autoilla....
TM testasi ABS-jarruja talvirenkailla eri alustoilla. Jäällä vauhtia 80 km/t. Kitkat pysähtyi 4oom jälkeen ja nastat 240m kohdalla. Eli kitkoilla ajavalla oli vielä vauhtia 30km/t kun nastoilla oltiin seis.
Mikä lienee tulos nykyään?
Yksityisen henkilön on turha murehtia nasta-tai kitkakarenkaansa eettisiä puolia tai ainakaan tuntea syyllisyyttä käyttipä sitten kumpia tahansa. (TM 16/13)
Kitkakalle:
covemar:Kuka uskoo mihinkin......
Uskon noihin tutkimuksiin enemmän kuin sinun mielipiteeseen. Juuri nastarenkaiden pölyongelman takia niitä on kielletty tai laitettu verolle maailmalla.
On aivan varmaa, että nastarenkaat irro…
Kitkakalle:
covemar:Nastat kuluttaa tietä enemmän kuin kitkat.
Pitäisikö olla huolissaan? No ihan oikeasti ei tarvitse.
Eiko tarvi?
Tutkimus: Nastarenkaat kuolemaksi kymmenille
Nastarenkaiden irrottama katupöly aiheuttaa kuolemia
…
Kitkakalle:
covemar:Nastat kuluttaa tietä enemmän kuin kitkat.
Pitäisikö olla huolissaan? No ihan oikeasti ei tarvitse.
Eiko tarvi?
Tutkimus: Nastarenkaat kuolemaksi kymmenille
Nastarenkaiden irrottama katupöly aiheuttaa kuolemia
…
Ei täällä nastarenkailla ajavat yritä todistella mitään. Ovat vaan tyytyväisiä renkaisiinsa. Nastat kuluttaa tietä enemmän kuin kitkat.
Pitäisikö olla huolissaan? No ihan oikeasti ei tarvitse. Jos 10% liikenneveroista tulee takaisin tienpitoon nii…
Moottorikelkassahan variaattori on ehdoton eli systeemi toimii kun teho ja paino on kohdallaan. Tehoja ja vääntöä kestävää CVT-vaihteistoa lienee vaikeampi kehitellä kuin tehdä perinteiset vastaaviksi....?
Ohjelmia on vaikka kuinka paljon. TomTom, Navigon (maksullisia) ym. Kai niitä löyty ilmaisiakin mutta maksulliset ovat täysin vastaavia navigaattoreiden kanssa.
Eli ohjelmistokauppaan vaan selailemaan....
Tapsa III:
Dieselit ovat muuttuneet 70-luvun esim. MB200. Mitä muuta kuin turbo on vaikuttanut moottoreiden kehitykseen?
Ruiskutustekniikan kehittyminen kai oleellisin asia turbon jälkeen. Japsit vähän jäljessä kun eivät pääse alle 2ltr k…
Turvallisesti selvitty huonoilla autoilla ja vielä huonommilla renkailla aikoinaan. Kai se sitten on jonkun osaamisesta kiinni kun joutuu monesti valoissa varttumaan että koska lähdetään. Suoraa sulaa tietähän on helppo ajella. Minusta kitkoilla vo…
Hoh hoijaa. Eikö tälle keskustelulle jo voisi jo laittaa pistettä. Mustaa ei saa valkoiseksi vaikka kuinka väitellään.
Nastarenkaissa vain käytännössä enemmän etuja kuin kitkoissa. ....
Pärjää sitä millä vaan jos on pakko (se Ladakin on kokeiltu)mutta nastoilla vaan pärjää parhaiten. Toki ne meluaa enemmän mutta ero kesärenkaisiin kesänopeuksilla ei oikeasti ole suuri. Pari talvea kitkoilla ajaneena en kyllä ihan heti uusia osta. M…