kappas

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Q> @pnieminen74 kirjoitti: https://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20190313STO31218/autojen-hiilidioksidipaastot-tietoa-ja-tilastoja https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/perustietoa_liikent…
  • @Rapro kirjoitti: @kappas kirjoitti: Android-laitteessa on tai oli omakin, mutta se ei jostan syystä suostu avautumaan kuin sekunniksi, ja häviää saman tien. Nettiradioitahan on pilvin pimein, mutta niistä ei löydy kaikia taaju…
  • @Tapio Taula kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: Lämpöpumppu maksaa itsensä takaisin kymmenessä vuodessa, ilmenee Aalto-yliopiston tutkijatohtorin Jussi Vimparin tekemästä tutkimuksesta. https://www.iltalehti.fi/talous/a/9cfb5d…
  • @Herbert kirjoitti: @kappas kirjoitti: Eihän tieliikennelakia välttämättä tarvi muuttaa, sehän riippuu aivan jalankulkijoiden "minä ensin" asenteesta, jota he voisivat hieman muuttaa. Vaihtoehtoisesti autoilijat …
  • @Herbert kirjoitti: @kappas kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Aloittajalle toinen näkökulma päästöihin. Jos autoilu tuottaa päästöjä, kannattaisiko silloin suosia jalankulkijoita, jolloin päästöt oletettavasti autoi…
  • @Herbert kirjoitti: Turha lähteä korjaamaan oireita, kun pitää korjata syy. Jos autoilija saapuu suojatielle, eikä näe suojatien olevan vapaa, on autoilijan velvollisuus varmistua suojatiestä ennen kuin ajaa suojatielle. Tätä ei muuta se, ettei h…
  • Hieman ylätyin tuosta testatun Fat Bobin kaarrekäyttäytymisestä, joka pitänee paikkansa. Nykyinen HD Softail FXSTI, jolla ajelen on kyllä niin kevyesti kaarteeseen menevä, ettei paremmasta väliä. Edellinen Sporster 900 oli paljon jäykempi. Custom e…
  • Hyviä havaintoja PiiJei! Itse olen vuosien kokemuksella todennut karvapohjat turhiksi. Nanot 0-keleille ja perinteiset voideltavat pakkaselle. Voitelu on todella helppoa. Itselläni on kaksi purkkia voidetta. Yksi kova luistovoide tai universal kärk…
  • Olen hiihdellyt Peltosen nanogrip 2.0 suksilla nyt kolmatta talvea, ja parempaa suksea tuskin löytyy tavalliselle alle 300 km vuodessa hiihtävälle. Keli, eli lämpätila-alue on vain melko kapea, millä nano toimii, eli +3 - -3 alueella pito ja liisto …
  • MITÄ SE MUILLE KUULUU! Käytänkä pyöräillessä kypärää vai en? Nämä kaikki Trafin tekemät laskelmat onnettomuuksien kustannuksista pitänevät paikkaansa. Suomessa olemme ajaneet itseme siihen, että lähes kaiken - koulutuksen ja terveyden/sairaanhoih…
  • Kiitos hyvästä vastauksesta! Tuo 1 kW agre, josta on kyse on todella "kevyttä" tekoa, vanhempi 0,5 kW agre painnaa tuplat tuohon keveämpään verraten. Eli vauhtipyörissä on varmaan eroa. Nuo konkka ja kelaviritykset panen hylkyyn.
  • Aika hintelissä on tämän foorumin tehokodensaattoreista jotain tietävät! Niitähän käyttävät tietääkseni autoon äänentostolaitteita rakentavat antamaan lisävirtaa hetkellistä tehohuippua varten. Kyse onkin siitä uskaltaako niitä käyttää verkkovir…
  • Ongelma on juuri se, että käynnissä ja kunnossa oleva agregaatti sammuu hetkellisen kytkentäkuorman vuoksi. Agregaatti kllä antaa virtaa valaistykseen ja lämpövastuksiin heposti 800W, mutta 100W pakastinta se ei saa käyntiin!
  • drive: Yleareenasta löytyy kevään viimeinen puskuri, jossa testattii kahta mallia. Mutta kyllä on pyörillä hintaa, ns. kotimaisilla meinaan! Tuolta nettikaupastahan saa samalla hinnalla ainakin kolme. Eikä voi laatu olla kolme kertaa huono…
  • TC05: Perus-Fabian hinnalla saa kyllä montaa muutakin merkkiä, +2500 euroa hintaerona (Alto GL 10500 vs. Fabia +13000) tässä hintaluokassa on paljon rahaa. Sillä saa kaikennäköistä kivaa, vaimolle ja allekirjoittaneelle. Eipä kyllä tuolla rah…
  • NHB: Jos haluaa löytää ongelmia sähköjärjestelmistä, niin nuo (Hiivatti ja Citikka) ovat varmaankin kaikkein otollisimpia vaihtoehtoja löytää niitä. Itseasiassa tuo mitä todennäköisimmin tiputtaa noiden merkkien hintaa. Pitää melko pitkälle p…
  • slowgear: No sitten pitää ruksata myös airbagit pois ja ABS:t kanssa. Juuri niin tekisin, jos se olisi mahdollista. slowgear: Yleensä kun sossukortti heilahtaa niin samalla lentää ikkunasta ulos kaikki asia-argumentit. Älä nyt ota ni…
  • Herbert: Miksi otat juuri ajonhallinnan moitteesi kohteeksi, mutta et muita turvavarusteita? Paljonko maksaa nykyinen korirakenne verrattuna 15 vuoden takaiseen? Syy on yksinkertaisesti se, että nämä "nykyhärpäkkeet" ovat sähköisiä, mikropros…
  • slowgar: Minkälaista kompetenssia sinulla on vetää rajaa sen suhteen, että missä vaiheessa turvallisuus on tarpeeksi korkealla tasolla, ettei enää uusia turvallisuusvälineitä tarvita? Ei minkäänlaista kompetenssia eikä edes halua tai kykyä es…
  • Kyllä kai se on tosiasia, että noiden absien ja edsien olemassaolo lisää ainakin ns. turvallisuudentunnetta. Onhan se kevyt ajella, kun on tiellä pysyvä auto ja täyskasko päällä. Vai miten on? Mutta pitääkö meidän kaikkien maksaa siitä, huolehdimme…
  • AriKukkonen: mulla on ESP ollut kaikissa autoissani vuodesta 2003 alkaen ja kyllä se todella tarpeellinen varuste. Toki monasti se kertoo siitä että kuski ei tajunnut miten liukasta on, mutta aina kun näin käy niin se säästää ylimääräisiltä tap…
  • Kyllä varmaan on totta, että keskimääräinen turvallisuus lisääntyy näiden ABSien ja EDSien käytön myötä. Mutta sehan tääs oli pointtina, että miksi niitä tyrkytetään jokaiselle? Meille "persaukisille", jotka hieman tarkemmin seuraavat autoilun kusta…
  • Thorne2: Haluaisiko kappas ostaa autonsa myös ilman turvavöitä jos tämä olisi mahdollista? Määrätyt varusteethan ovat lakisääteisiä, eikä niile voi mitään, ne on otettava paketin mukana. Eli vyö ja tyyny kuuluvat kai juuri niihin. Kritiiki…
  • NHB Eräs ihmistyyppi nyt vain tykkää valittaa. Autot eivät koskaan tule olemaan niin halpoja, etteikö joku valittaisi niiden hintaa. Johan tuossa edellä mainitsin, että autojen myntihinnat ovat kohdallaan, mutta huoltohinnat eivät ole. …
  • Matti- "Esim. muistaakseni yhden S-mersun valmistuskulut Mersulle olivat n.18 000 €. Siitä voi arvuutella paljonko mihinkin sitä rahaa jää kun loppu hinta Suomessa on pitkälti päälle 100 000 €." Niin, eihän tuo auton hinta Suomessa ole mikään o…
  • Ehkä jonnekin kehitysmaihin..... Suomihan on autoilun kehitysmaa! Sehän on todistettu "moneen mieheen" mm. autokannan ikään, ja kuntoon nähden. Uskon kuitenkin, että tätänykyä Suomessa on paljonkin meitä, jotka eivät ole ammatissa, vaan eläkkeellä…
  • mikkot kirjoiti:>>Tuota lasinpyyhkimen paikan lämmityksen ja/tai lämmitettävien lasinpyyhkimien puutetta täytyy ihmetellä. Useimmissa autoissa lisäksi ilmasuulakkeet ohjaavat ilman sulan paikan yläpuolelle, ja pyyhkijät ja pyyhkijän paikka pys…
  • Eikös nämä TM:n testit ole tehty osittain saksalaisin voimin yhteistyössä sikälisen autolehden kanssa, niin muistelen. Että se korruptio kyllä luikkii TM:äänkin kyllä jostain kolosta.
  • Käyttötarkoitus kai ratkaisee, minkäkokoisen moottorin autoonsa valitsee! Ei "reppuri" varmaan litraista konetta autoonsa hanki. Mutta meikäläinen, joka ajaa sen 5-10.000 vuodessa voi sellaisen hyvin hankkia, ja se kestää enemmän kuin tarpeeksi. …
  • Lainaus:06.06.2007 klo 16:07 MMS kirjoitti Niin, voidaan kysyä että viitsiikö nykyaikana kukaan vaihdella itse öljyjä,suodattimia ym. Olet aivan oikeassa, nuo mainitsemasi työt todella kuuluvatkin huoltoliikkeiden työksi. Miksei TM testannu…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
16 aloitettua keskustelua
35 viestiä
0 ×   4 ×