Subaru Legacy 2010 sedan (US malli) julkaistu...

216 kommenttia
245678
  • Tässäpä mallia miten tehdään kaunis auton sisusta:



    http://www.subaru.fi/09tribeca_in360.html

      
  • Tuo Tribeca on kyllä pääosin kerännyt kaikkea muuta kuin kehuja tuosta laatuvaikutelmastaan.

      
  • Niinpä. Laatu määritelläänkin vuosien käyttökokemusten perusteella eikä pelkästään jonkin epämääräisen vaikutelman mukaan.



    Esim. nämä VAG -kulkineet kun antavat tuon ns. 'laatuvaikutelman' hämätä - totuus on jotakin aivan muuta vuosien käytön jälkeen.



    Valitettavasti joissakin lehtien vertailuissa annetaan tästä 'laatuvaikutelmasta' jo pisteitäkin ilman sen pidempiä käyttökokemuksia :grin: :grin: :grin:



    ps. Simpalla taitaa olla Rollssi :wink:

      
  • No kyllä ainakin minulle merkkaa se sisätilojen laatu aika paljon. Sitä tulee kuitenkin katseltua eniten siinä autossa. Osa autoista tuppaa olemaan sellaisia ettei tee edes mieli koeajolle kun sisämuovit on mitä on. En voi kuvitella että pystyisin omistamaan sellaisen auton missä en tykkää istua edes autokaupassa.

      
  • Laatu ja laatuvaikutelma ovatkin kaksi eri asiaa.



    Laatu on sitä, että kaikki materiaalit, sovitukset, painikkeet yms. ovat 100% kohdillaan ja toiminta on moitteetonta vuosienkin jälkeen.



    Laatuvaikutelma taas on sitä, että uutena kaikki näyttää hienolta ja toimivalta.



      
  • No kyllähän monissa Eurooppalaisissakin autoissa paikat ym. sovitukset pysyvät paikallaan kiitettävän hyvin. Uskallan väittää, että esimerkiksi Audin sisusta on huomattavasti natinattomampi kuin suurimman osan japsimerkeistä Subaru mukaanlukien. Tekninen puoli onkin sitten Subarussa lujempi, mutta sisustaan se ei liity. Esimerkiksi Tuulilasin koeajossa tämä uusi Impreza natisi ja helisi kuulemma suht´ ärsyttävästi, vaikka auto oli pakasta vedetty.



    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/subaru-impreza-20-r



    "Testiauton poppivehje nitisi muovikehystä vasten erityisen ärsyttävästi."



    Tekniseltä kestävyydeltään suurin osa japseista onkin sitten kiistatta esimerkiksi VAG-vehkeitä edellä, mutta sisustan sotkeminen siihen on vähintäänkin erikoista argumentointia.



    rollsia ei ikävä kyllä ole, ei uutta eikä vanhaa. Englantilainen Tata coupe löytyy, joten kai siitä olisi luonnollinen jatkumo rollsiin, jos olisi raharuhtinas :grin:

      
  • Taas täällä menee laatu ja kestävyys iloisesti sekaisin. Rautakangen painoinen lumilapio on varmasti kestävä, mutta muutoin designin laatua ei voi kehua.



    Laatu = miten tuote tai palvelu vastaa odotuksia. Laatu ei ole yksiselitteinen, vaan riippuu aina arvioijan painotuksista ja arvostuksista.



    Auton kohdalla laadun osa-alueita voivat olla mm.:

    - ajettavuus

    - tilat

    - muotoilu

    - kestävyys

    - sosiaalinen arvostus

    - sisustusmateriaalit

    - hiljaisuus

    jne.



    Toiselle laatua on auton yleinen hiljaisuus ja toiselle murina pakoputkesta.

      
  • simppa:



    Tuo Tribeca on kyllä pääosin kerännyt kaikkea muuta kuin kehuja tuosta laatuvaikutelmastaan.






    -ja simppa on tämän ensimmäisenä ( ja ainoana ) tänne raportoimassa. Ei yllätä...





    Uskallan väittää, että esimerkiksi Audin sisusta on huomattavasti natinattomampi kuin suurimman osan japsimerkeistä Subaru mukaanlukien.



    -siinähän väität, tuolla sanomallasi vaan ei ole juuri minkäänlaista pohjaa, pelkkä tunnepuolen tuottama väitös.



    Subaru on nimittäin tähän asti ollut kiitelty juuri hyvästä viimeistelystä, ja ohjaamon laadukkuudesta, varsinkin ottaen huomioon että kyseessä on varsin kohtuuhintainen auto.

    Visuaalisesti toki materiaalit on monissa malleissa halvanoloisia, mutta sehän on onkin hieman eri asia.



    Nitinä kitinää voi yksittäisistä yksilöistä lukea, oli keulalla johtotähti, munuaiset, tai kuusi tähteä.

    Muistaakseni mm Volvo V70 on saanut huomattavaa kritiikkiä ohjaamon nitinöistä tuliterässä autossa.



    Omasta kokemuksesta voisin kertoa, että esim. pakasta vedetyissä Vectrassa ja Passatissa joilla olen ajannut, on ollut myös omat pikku natinat ja särinät. Toisaalta, oma yksilöni on jo melko käytetty ja paljon ajettu, mutta se ei ole natissut koskaan.



    Mutta tottakai juuri Subaru tekee jälleen simpan silmissä poikkeuksen.

      
  • juuso01:

    No kyllä ainakin minulle merkkaa se sisätilojen laatu aika paljon. Sitä tulee kuitenkin katseltua eniten siinä autossa. Osa autoista tuppaa olemaan sellaisia ettei tee edes mieli koeajolle kun sisämuovit on mitä on. En voi kuvitella että pystyisin omistamaan sellaisen auton missä en tykkää istua edes autokaupassa.








    hetkinen. Miten viihtyisinä ja kuninkaallisina te oikein kuvittelette näiden tavallisten edullisten volkkarimuovien olevan??



    Ei ne ole minusta ja monen muun mielestä kaksisia nekään.

    Ja varsinkin ne on niin jumalattoman tylsiä ja ankeita, vaikka muovi olisi astetta parempilaatuisen näköistä.

    Vihonviimeinen niitti on vieläpä samat nippelit ja mittaristot jonkun caravellen/transporterin kanssa...



    En oikein ymmärrä taas tällaista järjettömän suuren eron tekemistä tässä asiassa volkkarin ja esim. Subarun välille.



    Audi on toki eri asia, niissä on pääsääntöisesti hienot sisustat minunkin mielestä.

      
  • Audit eivät käsittääkseni liiemmin nitise ja niiden sisustatkin ovat varsin laadukkaan oloisia. Omasta Audinomistuksestani on kyllä kulunut jo jokunen tovi.



    Sitäpaitsi Tribeca on Euroopassa aivan väärässä luokassa, ja siitähän nuo valitukset johtuvatkin. Se on suunniteltu jenkkeihin vietäväksi ns. "tavalliseksi" SUV:ksi, eikä todellakaan X5:ttä, ML:ää tai Q7:skaa vastaan. Euroopassa se on kuitenkin hinnoiteltu tuohon luokkaan, kun täällä ei noita jenkkisuveja juurikaan ole. Voitko ihan oikeasti väittää silmät kirkkaana, että Tribecan laatuvaikutelma on noiden tasolla? Tähän toivon selvän vastauksen. Eli onko Tribecan laatuvaikutelma mielestäsi samaa tasoa kuin sen Eurooppalaisilla kilpailijoilla?



    Subarun ongelma on, että se on Euroopassa hinnoiteltu luokkaan, jossa kilpailu sitä vastaan on aivan liian kovaa. päämarkkina-alueellaan jenkeissä varmasti ihan kilpailukykyinen vehje.



    Audien lisäksi esimerkiksi Superb on mielestäni varsin esimerkillinen laatuvaikutelmaltaan. Selvästi parempi kuin Passat. Uudessa Golfissakaan ei ole moitteen sijaa. Vai väitätkö muuta?

      
  • simppa:





    Audit eivät käsittääkseni liiemmin nitise ja niiden sisustatkin ovat varsin laadukkaan oloisia.





    -Audit on mielestäni kalliita autoja, ei niiden pidäkkään nitistä.

    Mitkä merkit sitten ''nitisevät''? onko tämäkin mustaa ja valkoista, tyyliin ''nitisee'', ''ei nitise''...?





    Sitäpaitsi Tribeca on Euroopassa aivan väärässä luokassa, ja siitähän nuo valitukset johtuvatkin. Se on suunniteltu jenkkeihin vietäväksi ns. "tavalliseksi" SUV:ksi, eikä todellakaan X5:ttä, ML:ää tai Q7:skaa vastaan. Euroopassa se on kuitenkin hinnoiteltu tuohon luokkaan, kun täällä ei noita jenkkisuveja juurikaan ole. Voitko ihan oikeasti väittää silmät kirkkaana, että Tribecan laatuvaikutelma on noiden tasolla? Tähän toivon selvän vastauksen. Eli onko Tribecan laatuvaikutelma mielestäsi samaa tasoa kuin sen Eurooppalaisilla kilpailijoilla?





    -en ole perehtynyt X5:n, ML:n ja Q7:n sisustojen laatuvaikutelmiin. Ovat varmasti parempia kuin Tribecassa. En silti lähtisi sitä haukkumaan, oman koeistumisen perusteella minusta ihan asiallinen ja ei mitään halvanoloista. On sitä muistaakseni jossain ihan kehuttukkin.



    Subaru on varmaan ennen talouskriisiä tehnyt hyvän tilin Tribecalla, ainakin pietarissa käydessäni niitä suorastaan vilisi siellä.

      
  • petos:


    Audi on toki eri asia, niissä on pääsääntöisesti hienot sisustat minunkin mielestä.






    mun mielestä niissä on keskimäärin aika tylsät mustat muoviohjaamot... samaa kuin muissakin sakemanneissa

      
  • Simppa ja muut Subaru-vihaajat, miten käännätte tämän uutisen 'omalle kielellenne' ?



    http://www.subaru.fi/news2009n000080.html



      
  • petos:

    Subaru on nimittäin tähän asti ollut kiitelty juuri hyvästä viimeistelystä, ja ohjaamon laadukkuudesta, varsinkin ottaen huomioon että kyseessä on varsin kohtuuhintainen auto.

    Visuaalisesti toki materiaalit on monissa malleissa halvanoloisia, mutta sehän on onkin hieman eri asia.


    Nuo nyt todellakin ovat kaksi hiukan eri asiaa, mutta itse en ainakaan muista lukeneeni mistään erityistä kiitosta subarun ohjaamon laadukkuudesta. Eikä tuollaista vaikutelmaa ole mullekaan muutamien subarulla ajettujen kilometrien myötä koskaan tullut. Lähinnä subaruiden ohjaamot näyttää halpakopioilta 90-luvun tojotista, mikä taas liittyy varmaan enemmän tuohon mainitsemaasi "kakkoskohtaan".



    Ja minä siis todellakin haluaisin pitää subarusta. Selvästi suurin pettymys oli kuitenkin tämä uusi Imppu, ei ehtinyt kuin sisään istahtaa niin alkoi ahistaa oven kovamuoviverhoilut ihan liikaa.



    En siis valitettavasti voi ostaa subarua vaikka muuten siitä pitäisinkin.

      
  • URABUS:

    Simppa ja muut Subaru-vihaajat, miten käännätte tämän uutisen 'omalle kielellenne' ?

    http://www.subaru.fi/news2009n000080.html


    Sisustuksen laatu ei kiinnosta massoja nyt, eikä varmaan tulevaisuudessakaan, joten ainakin visuaalinen laatu tulee jatkossa vain laskemaan. Tämä koskaa myös muita merkkejä kuin Subarua.

      
  • 235+255:

    URABUS:
    Simppa ja muut Subaru-vihaajat, miten käännätte tämän uutisen 'omalle kielellenne' ?

    http://www.subaru.fi/news2009n000080.html


    Sisustuksen laatu ei kiinnosta massoja nyt, eikä varmaan tulevaisuudessakaan, joten ainakin visuaalinen laatu tulee jatkossa vain laskemaan. Tämä koskaa myös muita merkkejä kuin Subarua.




    Nyt siis Subaru kääntyi massatuotteeksi ? Näinkö tämä on ymmärrettävä ? Heti kun myynti vähän nousee ollaan massatuotetta :grin:

      
  • Haa! Jätkät pääs itse asiaan - Nitinä!! Siinä on laadun mittaria parhaimmillaan.

    Mun 9-3 nitisee, mutta ei häiritsevästi. Testeissä alkupään mallisarjaa kehuttiin olevan todennäköisesti kasattu liima-puu-tapeilla, niin hienosti oli nitissyt.

    Taitaa olla hyvin pitkälti yksilöllistä, jos ei nyt ihan 80-luvun muovihärpättimistä puhuta. Jos ajaa paljon muhkuratiellä, niin kyllä ne tuppaa nitiseen monetki autot.



    Audi A3 (myyjä tuputti koeajolle sovitun A4:n sijasta! ) nitisi kojelaudastaan niin ***keleellisesti, että kiinnostus merkkiin sammui kuin lyhty! Ainoa auto silloin suoritttamaltani koeajorumbalta, joka oikeasti häiritsevästi nitisi. Silti uskon edelleen audinkin olevan hiljainen sisustukseltaan.



    Subarun (tykkään merkista, olen puolueellinen) koeajo viimeksi yllätti hiljaisuudellaan. Jopa melko kevytmuovinen keskikonsolihäkötys pysyi suhteellisen hiljaa koeajolla vaikka tuli ajettua nimismiehen kiharaa. Toki tässä vaikutti pitkälti yllätys hiljaisesta dieselistä, jota Saabin (Fiat) diesel taas ei ole.



    Ikäväkseni tuo 2010 Subaru näyttää menneen Foresterin suuntaan. Sen sisustus on tosissaan aika halvan oloista. Keskikonsoli koteloineen tuntuu olevan tarralla kiinni lattiassa kun niin helposti heiluu. Penkeistä tuntuu joku lämpöanturi johtoineen persauksessa ja ilmansuuttimet kojelaudassa on halvimmat lirpukat mitä kaupasta saa, samaten keskellä myös sijoitettu väärin.



    Toivottavasti kuvat valehtelee, ja Legasy pysyy samanlaatuisena kuin tuo nyky malli. Jatkuvasti olen oottavalla kannalla - boxer diissel + automaatti (Legasyss&#228:wink: ja minä olen "kassajonossa" heti.



    Tuo uus Outback näyttää ulkoapäin aika hienolta. Vähä semmonen Tribecan sukuinen. Ei paha!

      
  • URABUS:

    Nyt siis Subaru kääntyi massatuotteeksi ? Näinkö tämä on ymmärrettävä ? Heti kun myynti vähän nousee ollaan massatuotetta :grin:


    Ei tietenkään Subaru ole edelleenkään massatuote, mutta Subarujakin ostavista ihmisistä suuri osa on sitä "massaa" jota ei nämä asiat kiinnosta. Lähes kaikki autot suunnitellaan kuitenkin laajalle ostajakunnalle, eli massalle.



    Subaru erottuu massatuotteista muilla asioilla kuin sisustuksellaan, ja siksi massatuotteenomainen sisustus kelpaa ostajille.



    Tuntuu että autolehdistö arvostelee sisustoja todella vahvojen ennakko-odotusen pohjalta, ja monia kehutaan "vanhasta muistista" laadukkaiksi vaikka laatu olisi mennyt takapakkia.

      
  • URABUS:

    Simppa ja muut Subaru-vihaajat, miten käännätte tämän uutisen 'omalle kielellenne' ?

    http://www.subaru.fi/news2009n000080.html




    En tiedä Subaru-vihaajista, mutta myynnin kasvu johtunee uudistuneista malleista ja ennenkaikkea diesel-koneesta. Merkillä jolla mallit uudistuvat harvakseltaan on uuden mallin myötä yleensä selkeä piikki myynnissä. Jo hivenen vanhentunut Legacykin alkoi myydä dieselin myötä. Prosenttikasvuja ei paljon kannata tutkia, myynti oli aiemmin niin vähäistä että kasvuprosentit on helpolla suuria.



    USA:ssa Subaru asemoituu merkkinä eri tavalla kuin Euroopassa, siellä myynti painottunee lama-aikana edukkaampiin autoihin ja siinä Subaru lienee vahvoilla sikäläisillä markkinoilla. Toisaalta Audikin on USA:ssa vahvassa kasvussa, tosin sen myyntimäärät ovat pieniä.





      
  • Aeronautti



    Oletko siis päässyt istumaan 2010 mallin Legacyyn New Yorkin autonäyttelyssä ? Vai mistä tiedät että:



    'Ikäväkseni tuo 2010 Subaru näyttää menneen Foresterin suuntaan. Sen sisustus on tosissaan aika halvan oloista. Keskikonsoli koteloineen tuntuu olevan tarralla kiinni lattiassa kun niin helposti heiluu. Penkeistä tuntuu joku lämpöanturi johtoineen persauksessa ja ilmansuuttimet kojelaudassa on halvimmat lirpukat mitä kaupasta saa, samaten keskellä myös sijoitettu väärin.



    Toivottavasti kuvat valehtelee, ja Legasy pysyy samanlaatuisena kuin tuo nyky malli.'

      
  • Mitä mieltä muuten olette 2010 Outbackin konevalikoimasta:

    Euroopassa: 2,0TD 170hv, 2,5TD 200hv, 2,5 170hv, 3,6 256hv

    Muualla: 2,0TD 170hv, 2,5TD 200hv, 2,5 170hv, 2,5T 260hv, 3,6 256hv



    Mielestäni mielenkiintoisin kone edelleenkin jää pois Euroopan valikoimasta 2,5T.

      
  • URABUS:

    Mielestäni mielenkiintoisin kone edelleenkin jää pois Euroopan valikoimasta 2,5T.


    Näin on, juuri tuo kone ois munkin valinta jos joskus Subarun ostais. Onneksi käytetyissä tuontiautoissa noitakin saa.

      
  • URABUS:

    Aeronautti

    Oletko siis päässyt istumaan 2010 mallin Legacyyn New Yorkin autonäyttelyssä ? Vai mistä tiedät että:

    'Ikäväkseni tuo 2010 Subaru näyttää menneen Foresterin suuntaan....'




    No ei sentään!! Tuo kuvaukseni oli Foresterista ja

    näyttää niinkuin 2010 Legacy ois menny samaan suuntaan. Foresterissa kun on melko halvan tuntuinen sisustus.

    MUTTA sekään ei Foresteria huononna. SIinä kun on muut ominaisuudet hyvin kohdallaan.



    Amerikan markknoista oli puhe. Siellähän Subaru (perusmallit) on suhteellisen halpa auto. Suomessa joku menee hinnoittelussa pieleen!! Esimerkkinä tämä oma Saab. Jos katsotaan sama malli USA:ssa ja suomessa sitten verrataan Outback 2.5i Aut. ja jälleen vertailua. Joko Subaru on siellä halpa tai Saab siellä kallis. Ja tästä argumentista myös molemmat vaihtoehdot voi olla oikeita.



      
  • URABUS:

    Mitä mieltä muuten olette 2010 Outbackin konevalikoimasta:
    Euroopassa: 2,0TD 170hv, 2,5TD 200hv, 2,5 170hv, 3,6 256hv
    Muualla: 2,0TD 170hv, 2,5TD 200hv, 2,5 170hv, 2,5T 260hv, 3,6 256hv




    Mistä Euroopan mallisto on peräisin? Subarun sivuilla ei ole mitään puhetta noista tehokkaammista dieseleistä.

      
  • 235+255:



    Subaru erottuu massatuotteista muilla asioilla kuin sisustuksellaan, ja siksi massatuotteenomainen sisustus kelpaa ostajille.






    -hyvin sanottu. Juuri tämän takia en ymmärrä näitä lapsellisia yököttelyitä ja voivotteluita, sillä ei ole autokaan olemukseltaan ja hinnaltaan sellainen, että siihen jotain luxus sisustaa odottaisi. Vahvuudet on aivan muualla.



    Kannattaa myös muistaa, että nämä materiaalien halpuudet/kalleudet ovat kovastikkin tekemisissä auton hinnan/valmistuskustannusten kanssa!



    Eli kun tehdään tuhansia ja taas tuhansia autoja, nuo muoveissa säästetyt jenit kertaantuu, ja se on iso juttu merkille, varsinkin kun kilpailu on veristä.



    Subarun kohdalla on myös sellainen juttu, että bokserimoottori on kalliimpi valmistaa kuin kilpailijassa oleva rivikone. Samoin neliveto on selvästi kalliimpi kuin etuveto.



    Kuitenkin Subaru on melko kohtuuhintainen auto, ja suosio ja menestys on perustunut aina siihen, että kohtuullisella hinnalla on saanut hyviä ja lisäarvoa tuovia ominaisuuksia autoonsa.



    Silläkin on toki luonnollinen vaikutuksensa Subarun panostamiseen ohjaamomuoveihin, että nuo ei kiinnosta moniakaan tuon hintaluokan ja käyttötarkoituksen autoissa, vaan on paljon tärkeämpää panostaa johonkin muuhun.



    Ei siis ''haittaa subarua'' jos joku hassu siellä täällä jättää auton ostamatta, koska ''on niin halvanoloiset muovit'', jos sata muuta ostaa auton siksi että neliveto on huippu, koska siinä ei ole tinkitty ja ryssitty.



    Ja sanoisin edelleen, että noita on monenlaisia, riippuen mallista ja jopa varustetasosta, ja monessa muussakaan kilpailijassa ei ole juuri oleellisesti paremmin asiat tuolla saralla.



    Kuten aeronauttikin mainitsi, myös minulla ei kuulu kitinöitä, vaikka luukutan röykyttävää hiekkatietä jo suht paljon ajetulla Legacylla.





    Tässä myöskin jotain mainintaa siitä, kun jotkut ei muka ole asiasta kuulleet:



    ''Subaru on niitä harvoja edelleen Japanissa valmistettuja autoja. Se on myös nykyään kuuluisa korkeasta laadustaan. Ja kun koeajoautoakin tutkii, ei maine tunnu olevan aivan tuulesta temmattu. Laadukas vaikutelma ja hyvä viimeistely näkyvät kaikkialla autossa monina pieninä yksityiskohtina, kuten saumojen huolellisena viimeistelynä sekä nitinöiden ja kitinöiden puuttumisena.''

    http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90130





    ( ja huom! turha valittaa nelosen startista lähteenä, jostain oikeasta automediasta ne nämä juttunsa copypastaa, joten se siitä )

      
  • AkiK:



    Prosenttikasvuja ei paljon kannata tutkia, myynti oli aiemmin niin vähäistä että kasvuprosentit on helpolla suuria.






    totta, koska myynti on ollut olematonta ennen dieseliä, prosentit näyttävät nyt hurjilta. Mutta ei se silti tarkoita etteikö myynti kävisi todella hyvin, ilman mitään ''näköharhoja'': esim. Forester taitaa olla suosituimpia ellei suosituin hintaluokkansa maasturi. Kertonee jotain auton haluttavuudesta; ennen ollut ''pois laskuista'' kun ei ole dieseliä, ja sitten kun se tulee, siirrytään Foresteriin suurin joukoin.



    Tältä palstalta taas jos asiaa kysyisi, ei ridgellä tietysti tee mitään, koska sisusta on pari astetta halvemman sävyinen :flower:

      
  • petos:



    totta, koska myynti on ollut olematonta ennen dieseliä, prosentit näyttävät nyt hurjilta. Mutta ei se silti tarkoita etteikö myynti kävisi todella hyvin, ilman mitään ''näköharhoja''




    Kyllä sen tosiaan tien päällä näkee että Subaru on yleistynyt. Legacy dieseleitä näkee pääteillä jo aika tiheään, vaikuttaisi siis enemmänkin ajava porukka löytäneen sen. Aiemmin tältä väeltä jäi Subaru usein kulutuksen takia ostamatta. Uusi Forester on sekin aika yleinen.



      
  • siis enemmänkin ajava porukka löytäneen sen. Aiemmin tältä väeltä jäi Subaru usein kulutuksen takia ostamatta.




    Kuulun juuri tähän mainitsemaansi käyttäjäryhmään. Subaru ja erityisesti ensiluokkainen neliveto on kiinnostaneet jo pitemmän aikaa, mutta janoiseksikin moititut moottorit lähinnä on kuitenkin pitäneet minut erillään. Nythän kelkka kääntyi kerta laakista, kun tarjolle tuli luokkansa taloudellisin nelivetoinen diesel auto. Ja ei ole pettymystä tuottanut. Ei diesel, eikä Subaru muutenkaan.



    Väittäisin jopa, että monelle Subaruja morkkaavalle saattaisi esimerkiksi sisustuksen toimivuus ja laadukkuus tulla hieman yllätyksenä.

    Ainakin minulle kävi juuri näin. Ensivaikutelma ei sävähdyttänyt (sisustus), mutta kun oppi huomaamaan mitä hienouksia, käytännöllisyyksiä ja oivalluksia löytyy tästä laadukkaasti valmistetusta sisustasta löytyy niin ei enää huomaa sitä jos kojelauta ei hivellessä tunnukkaan kovin arvokkaalta.



    Ja myös parempaa ajoasentoa ei monesta saman hintaluokan autosta löydy. Siis minun makuun ratin, vaihteenvalitsimen, käsijärrun, istuimen, polkimien sijoittelu on todella onnistunutta ja mieleinen asento löytyi helposti.



    Mitä mieltä pidempään Subaruilla ajaneet on oven ikkunankarmeista 2010 malleissa? Entä uudesta D-pilarista, joka poikkeaa aikalailla edeltävistä Legacy malleista? Itse tykkään tuosta D-pilarin uudesta muodosta, joskin se selvästi massaa (jenkkiostajaa) kosiskelee. Mutta ei se pahalta näytä ollenkaan.



    Saas nähdä milloin suomessa päästään koeistumaan uutukaisen penkeillä?



    Minullakin kiinnostaa edellämainitut 170hv ja 200hv dieselit. Niistä kun ei Google vielä osaa kertoa.

      
  • Vieläkö dieselautomaatti, niin prosentit vaan nousisi.

      
  • Kuulun siihen ryhmään joka on Subarulla ajanut jo ennen tätä-diesel buumia.



    Olen usean erimerkkisen auton (mm. Fiat, Opel, Seat, Toyota, VW, Skoda, Citroen, Nissan) jälkeen mielestäni löytänyt sellaisen merkin, että voisin ensi kertaa elämässäni ajatella ryhtyväni merkkiuskolliseksi.



    Aikaisemmin noista autoista löytyi aina jotakin, mikä pisti miettimään muun merkkisiä autoja. Nyt ei sellaista fiilistä ole tullut - ainoa asia mikä ehkä siihen voisi johtaa on tehon 'puute'. Nelivetoisessa kun ei ole koskaan liikaa tehoa, ja Subaru jostain kumman syystä jättää Suomen mallistosta pois nuo tehokkaimmat ns. XT-versiot.



    Minulle ei ole merkitystä bensa/diesel tms. säästöasioilla, se mikä tuntuu hyvältä, hankitaan. Käytännössä joissakin eurooppalaisissa ekodieseleissä saattaa polttoainekuluissa saadut säästöt hukata muihin korjaus- ja huoltokuluihin.



    Subaru on ehdottoman luotettava auto - nykyisellä Subarullani olen ajanut nyt 65 tkm ja ei mitään ylimääräistä huollon tarvetta ole ollut... Ai niin rekisterikilven polttimot on vaihdettu. :grin:



    ps. Minun mielestäni Subaru olisi aivan hyvin voinut jättää karmit pois ikkunoista, myös uusissa malleissaan. Karmittomat ikkunat ei suhise eikä sihise. Eikä niihin myöskään lyö päätään muut kuin TM-toimittajat :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit