Asenteet lainrikkomisen takana

247 kommenttia
12345679»
  • TeeCee:

    Herbert: ” En varmuudella osaa sanoa, onko ajotapani tuosta muuttunut. Niin pienistä eroista nyt puhutaan.”

    Ero meidän asioiden käsittelytapojen välillä on kuitenkin iso jos sinä puhut nopeudesta ja minä asenteesta nopeuden takana. Kuten olen sanonut aiemminkin, niin ei se sinun pieni ylinopeutesi silloin tällöin ole mikään ongelma, ongelma on asenne joka saa kuskin antamaan itselleen anteeksi tahallisen liikennerikoksen. Se asenne tappaa joka vuosi monta ihmistä, sinun nopeutesi ei varmaan tappaisi yhtään tuhannessa vuodessa.

    Herbert: ” Tottahan jokainen pyrkii tekemään asiat siten, kuten ne kokee olevan oikein.”

    Niin varmaan, mutta mitä sitten? Hitlerin mielestä oli aivan oikein sytyttää maailma tuleen, hyväähän hän tarkoitti, saksalaiset tarvitsivat elintilaa. Inkvisitio pelasti ihmisten sieluja kun poltti ja kidutti heitä. Ei se riitä alkuunkaan että haluaa tehdä niin kuin kokee olevan hyvä, asenteet pitää myös olla sellaiset että ne vastaavat sitä mitä muutkin pitävät hyvänä.

    Herbert: ” Mutta tietysti voi pohtia munan ja kanan järjestystä. Mistä nopeustottumukset tulevat?”

    Minusta tärkeämpää on pohtia miten nopeustottumuksista pääsee halutessaan eroon. Jos huomaa ettei niistä pääse, niin siinä jo on minusta aikuiselle ihmiselle riittävä peruste ottaa omat ajotottumuksensa tarkkaan syyniin. Jos nimittäin ei kykene ajamaan laillista nopeutta vaikka esim. kuukauden tosissaan yrittäisi, niin hälytyskellojen pitäisi soida ja kovaa.

    TeeCee: ”"Joten valinta oli helppo ja hyvin yleinen; mielipiteet sovitetaan uuteen tilanteeseen paremmin sopiviksi."

    Herbert: ”Juuri näin. Ei itsensä kanssa kannata kinata.”


    Kaipasin keskustelua asenteista ja sinä sanoit että ”Sopii hyvin minulle. Kokeillaan.” Minusta tuo kokeilu lässähti heti alkuunsa kommenttiisi ettei itsensä kanssa kannata kinata. Juuri sitä minusta asenteiden kanssa touhuaminen tarkoittaa. Jos ei itsensä kanssa kinattavaa löydy, ovat joko asenteet ja maailmalta tuleva informaatio täydellisessä harmoniassa tai sitten ei osaa kyseenalaistaa omia asenteitaan.

    Ensin mainittu ei ole mahdollista koska maailmalta tulee runsaasti ristiriitaista informaatiota, kaiken sen kanssa pystyy olemaan sopusoinnussa vain monipersoonainen eli mielisairas.


    Oletko sitä mieltä että sinä olet oikeassa kaikesta, vastaat tietysti että et mutta sitä kuitenkin haluat muiden uskovan? Eli mikä on siis totuus sinun totuus johon olet elämäsi sijoittanut, jonkun toisen totuus joka myös uskoo näin, joku kolmas joka ei ole silläpäinkää, näiden kaikkien yhteinen soppa vai kenties ihan jotain muuta?



    Ehkä se mitä päättäjät meille määräävät on totta ja on se ainoa totuus millä on väliä? Sitä pitää totella, aina, koska vain se on totta. Miksi ei?, koska vain se on totta mitä meitä viisaammat kertovat, näin sen täytyy olla koska me ollaan tyhmiä.



    Nyt meni niin pahaksi ettei ihan heti taida tulla selvää vastausta. Olen pahoillani.

      
  • Kumppani:

    Metsähaka:
    Nukke on nukke ja särkyy jos metrin korkeudelta pudottaa? Ihminen hyppää vielä kolmesta metristä alas loukkaamatta itseään?


    Miksi taas kyssäriä perässä molemmissa?

    Kokeilepa Metsähaka heittäytyä kolmesta metristä alas, sillä lailla ettet tule jaloillesi (johon viittaat loukkaamattomuudella), vaan miten päin nyt sitten tuleekin, satunnaisputoamisella. Siitä kun on kyse onnettomuudessa, ei sen ihmeempää tajunnanvirtaa olisi tarvittu.

    Meinaatko, että kolarinuket olis rakennettu jotenkin heikommaksi kuin ihmisvartalo. Mitä se sitten tarkoittaisi vaikkapa NCAP-tulosten kannalta?

    Kuulostaako tosikolta? Ei se mitään, mutta sun esimerkkisi olivat taas just niin "metsähaasta" että... :sleepy:

    Metsähaka:
    En ole nukeilla testannut, mutta "itselläni" olen, siis kolaria hitaassa nopeudessa ja hieman suuremmassakin ilman turvavyötä. Kerran tuli kylläkin mustelma ratista, mutta ei kait lueta "pahojen ja kohtalokkaiden vammojen tilastoon"?


    Ei lueta, ei.




    Vain hullu hyppää korkealta pää edellä?

    Samoin tyrkkää pään eteen valmiiksi kolaria varten?

    NCAP-tuloksilla ei mitään merkitystä, siis minun mielestäni, todellisen kolaritilanteen rinnalla! :innocent:

    Minä olen ilman turvavyötä selvinnyt monesta kolarista, suurin nopeus oli 120 kun auto lähti kuskin "lapasesta" mustalla jäällä, tosin en työntänyt päätäni kiinni tuulilasiin vaan syöksyin "sikiöasentoon" lattialle. :warning:

    Itse en ole isompaa kolaria ajanut enkä aio ajaa, tosin kerran yksi nainen ajoi eteen kolmion takaa ja silloin tuli mustelma kun en käyttänyt tuvavyötä, mutta onneksi nopeuteni oli vain 80! :smile:

      
  • ritsa:

    Nyt meni niin pahaksi ettei ihan heti taida tulla selvää




    Juu, nyt susta ei kyllä ota senkään vertaa tolkkua!

      
  • Metsähaka:

    NCAP-tuloksilla ei mitään merkitystä, siis minun mielestäni, todellisen kolaritilanteen rinnalla!




    Selvä!



    (Eipä tietenkään ole merkitystä, sillä hän itse välttää kolarit olemalla ajamatta niitä.... mikä on kyllä aika vastaansanomatonta)



    Metsähaka:

    Minä olen ilman turvavyötä selvinnyt monesta kolarista




    Tuo on kyllä aika ristiriidassa siihen, mitä hän on kirjoituksissaan ja asenteissaan esittänyt: miten kirjoittaja voi kuitenkin joutua kolareihin, jotka hänen sanojensa mukaan pitäisi olla helppo välttää, kunhan vain jättää joutumatta niihin?!?!?



    Et nyt saanut sitten yhtä naiskuskia väistettyä?



    Eikös auton pitäisi pysyä lapasessa, jos sitä ei päästä lapasista, vai?



    :snotty: :warning:





    Metsähaka:

    en työntänyt päätäni kiinni tuulilasiin vaan syöksyin "sikiöasentoon" lattialle.




    Niin, mihkäs me muuten turvavöitä tarvitaan, ihan turha heebeli! Noin ne taksikuskitkin varmaan toimii! Hyvä asenne, hei!

      
  • Kumppani:

    Metsähaka:
    NCAP-tuloksilla ei mitään merkitystä, siis minun mielestäni, todellisen kolaritilanteen rinnalla!


    Selvä!

    (Eipä tietenkään ole merkitystä, sillä hän itse välttää kolarit olemalla ajamatta niitä.... mikä on kyllä aika vastaansanomatonta)

    Metsähaka:
    Minä olen ilman turvavyötä selvinnyt monesta kolarista


    Tuo on kyllä aika ristiriidassa siihen, mitä hän on kirjoituksissaan ja asenteissaan esittänyt: miten kirjoittaja voi kuitenkin joutua kolareihin, jotka hänen sanojensa mukaan pitäisi olla helppo välttää, kunhan vain jättää joutumatta niihin?!?!?

    Et nyt saanut sitten yhtä naiskuskia väistettyä?

    Eikös auton pitäisi pysyä lapasessa, jos sitä ei päästä lapasista, vai?

    :snotty: :warning:


    Metsähaka:
    en työntänyt päätäni kiinni tuulilasiin vaan syöksyin "sikiöasentoon" lattialle.


    Niin, mihkäs me muuten turvavöitä tarvitaan, ihan turha heebeli! Noin ne taksikuskitkin varmaan toimii! Hyvä asenne, hei!




    Kolareihin voi joutua kun on muiden kyydissä? :warning:

    Minä olen ajanut tuon ainoan kolarini "naiskuskiin" koska tilaa ei ollut väistää vastaan tulevan liikenteen ja jäisen lumipenkan takia, tosin yritin väistää jäiselle penkalle, mutta auto ei "suostunut" nouseen pystysuoraa penkkaa ylös, siis minun moka? :ashamed:

    Minulla auto "pysyy lapasessa" aina, mutta muiden kyydissä on heidän armoillaan? :warning:

    Nykyään käytän aina turvavyötä ja en aja jos kyydissä olijat ei käytä, on ihmeesti auttanut ja kolareita nolla! :hug:

      
  • Metsähaka:

    Nykyään käytän aina turvavyötä ja en aja jos kyydissä olijat ei käytä, on ihmeesti auttanut ja kolareita nolla!




    Jälleen vastaansanomatonta metsähakalogiikkaa.... :confused:

      
  • Kumppani:

    Metsähaka:
    Nykyään käytän aina turvavyötä ja en aja jos kyydissä olijat ei käytä, on ihmeesti auttanut ja kolareita nolla!


    Jälleen vastaansanomatonta metsähakalogiikkaa.... :confused:




    Missä meni pieleen kun "kehuin" turvavöitä hyväksi turvavarusteeksi? :ashamed:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit