Minä vain sitä ihmettelen, että koskapa kaupunkiliikenteessä ainakin minun hybridi kulkee aika pitkiä matkoja sähköllä vaikka pistokkeesta ladattu energia on jo kulutettu pois ja toisaalta maantieajossa auto ei sammuta polttista ollenkaan siinä määrin kuin kaupungissa (siis edelleen tilanteessa, kun pistokkeesta otettu sähkö on käytetty), niin kannattaako akun varaus käyttää maantiellä vai vasta kaupungissa, kun ajaa pitkää matkaa maantiellä, jonka päätteeksi on 60km/h ja alle matkaa vielä se 40km? Jos bensan kulutusta pelkästään ajatellaan. Lähipäästöjen kannalta tietysti mieluummin sähköllä kaupungissa.
Joo kaupunkiliikenteessä kerätään paljon jarrutusenergiaa ja suuri osa matkasta liikutaan pienillä tehoilla, jolloin hybriditekniikasta on tosiaan paljon apua ilman ulkopuolistakin sähköä. Tämähän vain lisää sähköajon kannattavuutta kaupugissa.
Ja toinen asia oli se, että kannattaako pitkälle matkalle lähteä ensin polttiksella, kun auto on ollut esilämmitettynä eikä tarvitse mitään hitaiden nopeuksien sähkövääntöä ajatella, koska suunnilleen suoraan pihatieltä luiskahtaa maantiepätkän kautta motarille. Koska havainto on minulla, että täyteen ladatulla akulla pääsin pidemmän rupeaman, kun oli ensi polttiksellä ajanut n. 100km ja sen jälkeen vaihtoi sähkölle.
Akkuun olisi hyvä saada vähän tilaa jarrutusenergian keräämiseen. Siihen ei pitkää pätkää sähköajoa tosin tarvita. Jos joku ajotila vajuttaa akun energiaa polttomoorin apuna, niin sekin käy tähän. Bensamoottorin kulutus vaihtelee vielä sähkömoottoria enemmän alku- ja loppumatkan välillä.
Julkisia kannattaa käyttää, jos huomaa amulla kovasti vihertävänsä, koska se bussi kulkee joka tapauksessa olipa NHB kyydissä eli ei.
Tuolla tavoin laskien vissiinkin tulisi julkisen päästöiksi nolla eli ei onnaa. Ei ole mitään kiinteää määrittelyä julkisen vuoroille, vaan tilanne elää käyttäjämäärien mukaan. Esimerkiksi vuorovälit ja itse bussienkin koko vaihtelee tarpeen mukaan.
Nissan Leaf 2019 will have ‘over 225 miles’ of range, 100 kW fast-charging, and more, says report
Ensi vuonna mahdollisesti tulee jonnekkin saataville 60kwh, malli, Suomeen ehkä 2020 jos silloinkaan?
Tuo 2019 on mallivuosi, jota aletaan yleensä toimittamaan jo edellisen vuoden puolella. Tämä on jo klassikko sekaannusten aiheuttajana. Yllättävää, että hämäännyit tuosta, vaikka tuo on jopa tällaiselle keskitason nettisurffarille ihan perustietoa jo vuosikymmenien takaa. Joka tapauksessa aikaisemmin kirjoittamasi 2030 on taas sitä itseään. Hinnoista sen verran, että ainakin tuon sivuun tietojen mukaan isompiakkuinen malli olisi suorastaan halpa pienempiakkuiseen verrattuna.
It is claimed that this car will be unveiled at the end of 2018 and will feature a larger 60 kWh bayer pack and 160kW motor powering it.
Mutta hei joo eletään tulevaisuudessa, nyt voi ostaa jo Suomessa 60kwh Leafin osana ”sähköautojen suurta tulemista” ja ”autolan murrosta”. Tulevaisuushan on nyt siis ja nyt on viimeksi!
Hetki sitten tarjosin ilmaisen uusinnan siitä, mitä Leafista kirjoitin. Siinä ei ollut mitään mainintaa siitä, että sen voisi ostaa jo nyt. Yrität nyt tietoisesti valehdella väitteitä suuhuni, mutta yrityksesi on niin kömpelö, ettei tuohon vedätykseen kukaan lankea. Aikaisemmin tietenkin puhuit myös ihan eri autostakin ja vuosikemmenetkin olivat sekaisin, mutta mitäpä väliä tuollaisilla "pikkuvirheillä" on. Pääasia, että edes potaskageneraattorisi jauhaa, kun yhtään järkevää argumenttia sinulla ei näytä olevan. Suomella ei muuten edelleenkään ole mitään osaa tässä näytöksessä, joten koko pointtisi on vailla mitään pohjaa.
"Kiitokset analyysistäsi, mutta saanet vielä hioa kotipsykologin taitojasi."
Tracktest on ihan oikeassa analyysissään. NHB:n diagnoosi on narsistinen persoonallisuus.
"Narsismi viittaa henkilön käyttäytymiseen, jossa korostuu itsekeskeisyys, itserakkaus, huomionkipeys, käsitys omasta tärkeydestä, tarve tulla ihailluksi ja kyvyttömyys ottaa toisia huomioon."
En minä ole mitään valehdellut, aivan taatusti Lefaa saa 60kwh akustolla vuonna 2030, sen sijaan NHB valehteli ja valehtelee edelleen että sellaisen voi ostaa, niin "ostaa" joo todellakin omassa mielessään, vaikka toimitukset on sitten joskus vuoden pari päästä :-D
NHB tässä valehteli. Myöskään Tesla 3 varaus ei olei auton ostoa, että se siitä sananselityksistä. Vai oliko tämäkin taas että omissa mielissään ollaan jo ostettu Tesla 3?
Ja niin, minä en ole mitään hämääntynyt mistään, kovia faktoja Suomen tilanteesta ei ole kellään, vain NHB on tässä hämääntynyt, eikä kertonut 60kwh mallin hintaa vieläkään, se jauhoi ns. sitä potaskaansa mikä on sähköautofanaatikoille tuttu sana - kiitos Vesa Linja-Ahon roskakirjallisuuden. Tehostetusti vaan narsistisesti aina leimataan kaikki jutut potaskaksi niin saahaan "uskottavuutta" omalle viestille - ei sen väliä oikeilla faktoilla tai perusteluilla että miksi se on potaskaa. Potaskaa on jättää hinta kertomatta, se ei edistä keskustelua, se on yli 50 000e niin kauan kunnes toisin todistetaan, pelkkä potaskaksi huutelu ei sitä muuksi muuta.
Ja ihan tiedoksi että NHB se tässä on ainut joka hämääntyy kaikesta, jopa electrify-sanasta jonka luuli tarkoittavan sähköautoja
Ja niin, NHB käytti koko pitkän viestinsä vaan jauhaakseen ihmisistä ja valheista ja kuinka kuulema hänen suuhunsa laitetaan sanoja, ja kuinka muilla ei ollut faktoja - yhen yhtä keskustelua edistävää faktaa NHB ei listannut, esim. että milloin Suomessa voi ostaa Lefan 60kwh akustolla tai Tesla 3:sen. On siinäkin ja narsistinen kaveri.
tracktest: Vuodelle 2021 BMW arvioi, että viidennen sukupolven voimalinjoilla saavutetaan täyssähköautolle noin 700 kilometrin toimintamatka ja ladattavien hybridien sähkötoimintamatka kasvaa jo 100 kilometrin tietämille.
Tuo "5. sukupolvi" on siis BMW:n tuotannon omaa kehityskaarta? En tiedä monettako polvea kukin autonvalmistaja omasta mielestään menee, mutta ei nuo kuulosta mahdottomilta markkinoilla kilpaileville valmistajille vuodelle 2021.
Eli mielestäsi lataushybridien sähköajon keskimatka on nykyään 30 km:n "tietämillä"?
Kumppani päättelit aivan oikein. BMW:n lataushybridin keskimatka pelkällä sähköllä on testien mukaan tuon 30 km:n tietämillä ja kolminkertaistuessaan on tuo keskimatka siis noin + - 100 km:iä.
Minä päättelin oikeastaan väärin: Sinä kirjoitit mielestäni kyllä yleisellä tasolla, toisin sanoen kirjoitit "mihin ollaan totuttu". Nyt sitten annatkin ymmärtää kirjoittaneesi vain BMW:stä.
Juuri tällaisten enempi vähempi epäselvyyksien takia sinulta(kin) pitää aika usein tarkistaa, mistä nyt oikeasti olet kirjoittavinasi. Se tarkoittaa ?-merkkejä lauseiden perässä, valitettavasti.
Minulta kysymyksenasettelu vaatii vielä enemmän rautalankaa, koska et hoksannut, että tämä kysymys koski yleisesti markkinoilla olevia lataushybridejä: Eli mielestäsi lataushybridien sähköajon keskimatka on nykyään 30 km:n ”tietämillä”?. Ei siis vain BMW:tä.
Eiköhän moni pistä lataushybridi pistä paremmaksi kuin tuo 30km jo nyt?
Näin siis kirjoitin ei tuota näytä kukaan muu lukijoista ymmärtävän väärin, kun taas Kumppani saa tästä mitä kummallisempia kysymyksiä ja päätelmiä aikaiseksi. Suoranaista sekoilua Kumppanin tapaan.
Väittäisin että erilaisten moottorivaihtoehtojen tarjoajat ovat vahvoilla tulevaisuudessa. Ei maailmaa muuteta kertaheitolla, kovin nopea ja yksipuolinen tarjonta ei tule menestymään pitää olla vaihtoehtoja. BMW tuskin tulee ilmoittamaan mitään niin dramaatttista, kuin Volvo taannoin täydellisellä polttomoottorien alasajollaan.
BMW:llä ymmärretään että myös tulevaisuudessa on niitä jotka haluavat isoja polttomoottoreita, hybridejä ja tietenkin myös sähköautoja. Vetotapojen kohdalla BMW tarjoaa asiakkailleen etuvetoja, takavetoja ja nelivetoja ja tämäkin on mielestäni etu kovassa kilpailussa. Hybridien kohdalla uskon seuraavan sukupolven hybridien BMW:llä jopa kolmikertaistavan sähköllä ajettavan matkan mihin nyt on totuttu. Kehitys menee eteenpäin kovaaa tahtia ja uskon, että polttomoottorien kehitykselle on myös tilausta ja siihen panostetaan myös tulevaisuudessa. Polttomoottorien ja sähkömoottorien yhteiselo tulee olemaan pitkä ennen täyssähköistymistä jos sellainen on edes mahdollista. Tuohon voi laittaa kyllä täysin aiheellisen kysymysmerkin tämän suuren hypetyksen keskelle. Hätiköidyistä päätöksistä voi koitua vielä monia ongelmia. On hyvä pitää mielessä että akuston hinnasta noin 80% syntyy sen raaka-aineista.
Sähköautojen nopea yleistyminen voi johtaa pulaan akkujen raaka-aineista.
tracktest: Näin siis kirjoitin ei tuota näytä kukaan muu lukijoista ymmärtävän väärin
Jo tuo kommenttisi aloitus (28.02.2018 12:30) kertoo mistä on kysymys, kun kirjoitustasi pitäisi tulkita: kirjoititko siis sinäkin jossakin, että eiköhän moni pistä lataushybridi pistä paremmaksi kuin tuo 30km jo nyt. Vai vastasitko johonkin muuhun kohtaan - mihin?
Eikä se, että joku muu ei kysy sinulta tarkoita, etteikö kirjoituksissasi olisi tulkittavaa, eihän? Ehkä muut viittaavat kintaalla jorinoillesi jo tätänykyä - olisiko niissä sellainen laukaisumekanismi?
Minun kommenttini koskee siis sinun 27.02.2018, 18:04 tekemääsi kirjoitusta, jota lainaat tuossa edellä. Se alkaa näin: Väittäisin että erilaisten moottorivaihtoehtojen tarjoajat ovat vahvoilla tulevaisuudessa. Ei maailmaa muuteta kertaheitolla, kovin nopea ja yksipuolinen tarjonta ei tule menestymään pitää olla vaihtoehtoja..
Jo tuosta alkaen sinä kirjoitat minusta yleisellä, ei BMW-tasolla. Jatkat myös että Polttomoottorien ja sähkömoottorien yhteiselo tulee olemaan pitkä ennen täyssähköistymistä jos sellainen on edes mahdollista. Tuohon voi laittaa kyllä täysin aiheellisen kysymysmerkin, joka on minusta hyvin yleisellä tasolla myös.
Tuossa noiden välissä mainitset BMW:n 3-kertaistavan lataushybridin sähköajon kilsat "totutusta". Ja se olisi pitänyt tulkita niin, että tarkoitit BMW:llä nyt saavutettava kilsamäärää. Joka kieltämättä ei ole kilpailijoihin nähden vielä kummoisen kuuloinen, jota NHB kyllä sivusi mielestäni.
Kyllä minä olen huomannut, että sinulta tulee omasta mielestäsi yksinkertaisen yksiselitteistä tekstiä ja jotakuinkin ainoata totuutta palstalla. Usko ihan huviksesi, että vaikka ajatuksesi mahdollisesti juoksee terävästi (omasta mielestäsi ainakin), niin näppäimistön kautta se pitäisi myös saada esille ja siinä et aina kyllä vaan onnistu.
Taidat olla savolainen? He ovat ainoat, jotka jättävät vastuun lukijalle/kuulijalle. Se osoittakoot taas kerran ylimielisyytesikin.
Myös BMWLe xDrive iPerformance on aina nelivetoinen, tässä ote Moottorin jutusta.
"Hybridi on saatavissa on myös pitkän akselivälin 740Le iPerformancena sekä sen nelivetoversiona BMW 740Le xDrive iPerformancena. xDrive-malli lainaa toimintalogiikkansa X5 xDrive40e -katumaasturihybridistä, eli ajoneuvo on aina nelivetoinen voimanlähteistä riippumatta. Suoritusarvot liikkuvat molemmin puolin tavisversiota, eli 740Le kiihtyy 100 km/t nopeuteen 5,5 sekunnissa, xDrivellä 5,3 sekunnissa. Joukon huonoin kulutuslukema on 740Le xDrivellä, mutta sekin on sangen kunnioitettavat 2,5 litraa per 100 kilometriä."
Kumppanin sekoilua löytyy todella paljon eri keskusteluista, sama kaavaa toistuu jokaisessa keskustelussa. Sekoitat jokaisen keskustelun täysin käsittämättömillä kysymyksillä. Irroitat lauseita sieltä täältä yhdistellen niitä niin, että kaikki näyttää mahdollisimman sekavalta alkuperäisen kirjoittajan osalta. Tämänkaltainen toiminta on täysin järjetöntä. On pakko kysyä oletko harkinnut soittoa psykiatrille kun keskustelu ei ota vuosien harjoituksen jälkeenkään millään luonnistuvan? En tiedä kun en ole lääkäri enkä psykiatri onko kyseinen asia lääkkeillä hoidettavissa, mutta ilman muuta kannattaa tuokin kokeilla. Tämän jälkeen en näihin sekoiluihisi osallistu. Olisi hyvä jos viimeinkin oivaltaisit, että tämä toiminta mitä harrastat on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja erittäin häiritsevää ja kiusallista niille jotka tosissaan haluaisivat keskustella asiallisesti.
tracktest: Kumppanin sekoilua löytyy todella paljon eri keskusteluista, sama kaavaa toistuu jokaisessa keskustelussa. Sekoitat jokaisen keskustelun täysin käsittämättömillä kysymyksillä. Irroitat lauseita sieltä täältä yhdistellen niitä niin, että kaikki näyttää mahdollisimman sekavalta alkuperäisen kirjoittajan osalta. Tämänkaltainen toiminta on täysin järjetöntä.
Voihan sen noinkin tulkita, vapaa palstahan tämä on.
Tietenkin, jos oma "ytimeesi pureutuva" kommentti ei kestäkään lähempää tarkastelua, niin miksei sitä saisi avauttaa. Vain siitä on kyse, älä tee tästä taas yhtään mitään ihmeellisempää. Mediakriittisyys on yksi termi asialle, vaikka kyse onkin keskustelupalstasta.
Olisi hyvä jos viimeinkin oivaltaisit, että tämä toiminta mitä harrastat on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja erittäin häiritsevää ja kiusallista niille jotka tosissaan haluaisivat keskustella asiallisesti.
On eri asia kuvitella kirjoittelevansa noin, mutta kun kirjoituksistasi huokuu muuta hyvinkin usein, niin pata tuossa kattilaa sitten soimaa ilmeisesti...
On pakko kysyä oletko harkinnut soittoa psykiatrille... En tiedä kun en ole lääkäri enkä psykiatri onko kyseinen asia lääkkeillä hoidettavissa, mutta ilman muuta kannattaa tuokin kokeilla.
Alkaa kiinnostamaan, mikä on tämä mystinen AutoM? Kirjauduin TM:n sivuille katumaasturitestin jälkeen, koska itse olin GLC:n ja XC60:n välillä valintaa puntaroinut ja testi kiinnosti kovasti, vaikka Volvo jo alla rullasi.
Mutta tämä turha vääntö saa nimimerkin NHB kanssa jäädä puolestani tähän. Tylsää keskustella henkilön kanssa, joka ei kykene perustelemaan väitteitään millään loogisella tavalla. Kun vielä henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittaja valittaa, että muut menevät henkilökohtaisuuksiin, on hyvä aika lopettaa keskustelu.
Miksi muuten niin monella kirjoittajalla täällä on niin voimakas mielipide jostain merkistä tai mallista? Esimerkiksi nyt M5, RS7 ja Tesla ovat napit vastakkain, kun minä ne toin keskusteluun. Joku väittää, että Tesla ei ole lainkaan noiden vaihtoehto ja toinen väittää, että "tehokkaista takseista" ei ole mihinkään Teslaan verrattuna. Itse väittäisin, että molempien ostamista voi perustella hyvin ja varmasti on ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita ja puntaroivat valintaa noiden välilläkin.
Komppaan Mikko L -miestä, kuka onkaan. NHB:n kanssa ei kannata hukata aikaa ja sen psyko-oksennuksiin. Kaikki muut keskustelijat täällä on asiallisesti ja rakentavasti ja faktat ja näkökulmat vaihtuu, vain yksi erottuu joukosta joka sotii kaikkia vastaan.
NHB:n tuplastandardit ja totaaliset sotkeutumiset automerkkien kulutetuista miljardeista, ja mitkä summat on mitäkin ja onko sähköautoihin nyt mennyt paljon panostuksia vai ei, kuvastaa hyvin koko asiaa. Kuvaan sopii myös tuplanstandardijyvitykset jotka sopii NHB:n argumentoiniin. Minä listaan nyt vähän noita linkeissä olleita miljardeja kun ei NHB osaa koostaa omista linkeistään ja sanomisistaan tiivistelmälaatikkoa:
-VAG päästöskandaalilasku 30 miljardia
-"E-Klasse":ssa oleva dieselmoottori 3 miljardia, koko auto noin 5 miljardia
-Opelin dieselmootori 2 miljardia (tekniikaltaan tietenkin huonompi kuin Mercedes kun Opel ei ole Mercedes)
-Teslan akkutehdas 5 miljardia
-Volkkarin hyvin sekava lehdistötiedote joka koski 1)sähköistettyjä autoja 2)hybridiautoja 3)sähköautoja 4)itsenäisiä autoja 5)liikenteen digitalisatiota - ilmoitetut lukusummat vaihtelee ja on ihan mitä sattuu joten tuosta ei oikein pääse mihinkään kiinne että paljonko niihin sähköautoihin nyt oikein oli kehitysrahaa ja panostuksia, en lähde edes tuosta tarkoituksella sekavasta kiisselistä arvailemaan, se on samaa luokkaa kuin volkkarin päästöskandaalin aikana ja tarkoitus luoda loputtomasti lehdistötiedotteita osin pimittämällä skandaali taka-alalle ja näin päin pois.
Jooh, eipä noista oikein pääse kiinne sähköautojen kehityspanostuksista juuri mihinkään suuntaan, ja on vain sitä itseään, imagollisia lehdistötiedotteita ja brändi-managementtia.
-Volkkarin hyvin sekava lehdistötiedote joka koski...
Voisitko vielä selittää sen, mitä et alla olevasta ymmärrä? Meinaan vaan, että jos nyt edes englannin perusteet ovat hallinnassa, niin ei tuo jätä kyllä jätä tulkinnan varaa.
Mutta tämä turha vääntö saa nimimerkin NHB kanssa jäädä puolestani tähän. Tylsää keskustella henkilön kanssa, joka ei kykene perustelemaan väitteitään millään loogisella tavalla.
Eli pienempi kulutus, isommat markkinat ja ennen kaikkea pidempi sähköinen käyttösäde eivät ole mielestäsi loogisia perusteita perustelemaan mitään ladattavissa hybrideissä. Vetää sanattomaksi...
BMW:n lataushybridin keskimatka pelkällä sähköllä on testien mukaan tuon 30 km:n tietämillä ja kolminkertaistuessaan on tuo keskimatka siis noin + – 100 km:iä.
Nyt sekoitat testeissä mitatun käyttösäteen valmistajan ilmoittamaan lukemaan. Bemari ilmoittaa jo nyt 530e:lle 50 kilometrin sähköisen rangen ja se ei ole tänä päivänä mitään omuituista, vaan kilpailijoilla on nähty jo parempaakin.
En minä ole mitään valehdellut, aivan taatusti Lefaa saa 60kwh akustolla vuonna 2030, sen sijaan NHB valehteli ja valehtelee edelleen että sellaisen voi ostaa, niin ”ostaa” joo todellakin omassa mielessään, vaikka toimitukset on sitten joskus vuoden pari päästä
Väitit toistuvasti esimerkiksi TM:n koeajosta löytyvän asioita, joita siinä ei ole. Väitit myös minun esittäneen jotain lupauksia Konan ja M3:n ostamisesta Suomesssa, vaikka en ole Konasta kirjoittanut mitään tuohon viittaavaa ja M3:stakin annoin vain osoitteen, josta voit varata auton. Miksi muutit kirjoitukseni sisällön täysin? Väitit myös, että Volkkarilla ole mitään akkujen kehityskyskusta, vaikka annoin sinulle suoria tiedotteita tuosta keskuskuksesta ja jopa kehittäjien työpaikkailmoituksia. Kun Volkkari ilmoittaa julkaisevansa kymmeniä täyssähköautoja, niin sinä muutat tuon muotoon: 1-2 Golfin sähkömallia.
Automotive Research lataa aika tylyn arvion puhtaiden täyssähköautojen yleistymisestä. Vuonna 2030 täyssähkö- ja vetyautoja on vain 8 prosenttia autokannasta. Tämä linkki tulee tavallaan tuplaten koska laitoin sen tuohon toiseenkin keskusteluun.
Perinteinen polttomoottori on vielä mukana jotenkin 92 prosentissa autoja.
”Arviomme mukaan vuonna 2030 vain 3,8 % autoista on joko 4- tai 5-tason autonomisia autoja. Yli 90 % autoista on silloinkin vielä perinteiset polttomoottorit, sähkö- tai vetyautoja on vain 8 % autokannasta”, Bailo arvelee."
Battery Powered auto ei tarkoita Battery Electric Vehicleä (BEV-auto) Noin puutteellisella englanninkielentaidolla en lähtisi retostelemaan tänne. Menit täysin päästöskandaalifirman pauloihin ja heidän loputtomiin lehdistötiedoteansoihin.
Vieläkö uskot että tulee kymmeniä sähköautoja VAG:lta?
Mitä ihmettä sinä nyt selität Konasta, M3:sta jne? Mitään näistä autoista ei voi vielä ostaa - ei luulisi olevan vaikea asia ymmärtää.
Ilmoitetut miljardiluvut oli nyt sinun linkeistä ja postauksista koostettu, lopputuloksena todettakoot että ihan fuulaata ja pätemätöntä vielä toistaiseksi tämä sähköautojen suuri tuleminen ja menee lähinnä brandinhallinnan puolelle. Jopa diesel-moottoreihin menee firmoilta samoja summia tai reilusti enemmän kuin sähköautoihin, joten näillä ilmotetuilla rahasummilla korkeintaan konvertoit muutaman Golfin tai Golfplussan sähkölle. Elä nyt sotke tuota ovelasti manipuoloitua lehdistötiedotetta kymmenistä sähköautoista tähän.
Battery Powered auto ei tarkoita Battery Electric Vehicleä (BEV-auto) ? Noin puutteellisella englanninkielentaidolla en lähtisi retostelemaan tänne.
Okei hyvä. Ole hyvä ja kerro, mitä VW tarkoittaa tuossa käytttämällää termillä 'purely battery-powered vehicles'. Pohjustetaan nyt sen verran, että Volkswagen käyttää tuota synonyyminä BEV:lle. Nyt pääset sivistämään minun, keskitason nettisuffaajan, lisäksi myös Volkkarin väkeä ja koko maailmaa. Alla ote Volkkarin omasta tiedotteesta:
Tässä vielä pari syntyperäisten puhujien uutista aihessa ja he ymmärtävät tuon nimenomaan BEV:nä. Mielenkiintoista nähdä, kuinka käännät tämän joksikin muuksi, koska selväähän lienee, ettet pysty tätäkään päivän selvää faktaa myöntämään, vaan jotenkin käännät tässäkin mustan valkoiseksi.
The Group is planning a broad-based initiative in this area: it intends to launch more than 30 purely battery-powered electric vehicles (BEVs) over the next ten years.
Mitä ihmettä sinä nyt selität Konasta, M3:sta jne? Mitään näistä autoista ei voi vielä ostaa – ei luulisi olevan vaikea asia ymmärtää.
Sinä valehtelit minun sanoneen, että M3:a ja Konaa 60 kWh akulla myydään jo Suomessa, vaikka tuollaista en ole sanonut. Alla vielä omat sanasi:
Sinähän sanoit että Suomessa myydään jo 60kwh akustolla Konaa ja esim. Tesla 3:sta, vaikka oikeasti kumpaakaan autoa ei vielä Suomessa voi ostaa.
2030 on jokaisesta VW Groupin automallista saatavissa sähköinen versio.
"At the Volkswagen Group Media Night ahead of the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, Germany, the Volkswagen Group announced what it called the most comprehensive electrification initiative in the global automotive industry. Under the new “Roadmap E”, Volkswagen will have electrified its entire model portfolio by 2030 at the latest.
This means that, by then, there will be at least one electrified version of each of the 300 or so Group models across all brands and markets. This makes Volkswagen the first big mobility group to have put a date on the electrification of its entire fleet. The Group will need more than 150 GWh of battery capacity annually by 2025 for its own e-fleet alone. This is equivalent to at least four gigafactories for battery cells. To meet this demand, the Company has put one of the largest procurement volumes in the industry’s history out to tender: more than €50 billion (US60 billion)."
Seuraavan 10:n vuoden aikana 30 uutta mallia, se tekee 3 uutta mallia tänä vuonna - mitkä ne ovat?
Saako edellisen sähköauton valmistuksen lopettaa samalla? Eli pyöriikö mallisto vain kehää kun tulee Golf 7.5 E-Up! Golf 8 E-Up! Golf 8 Face lift E-up! jne? :-D
Kunnon sanamuotojen kääntelyä ja vääntelyä, toki NHB:lle nuo uppoaa sumeilematta, ilman että pysähtyisi edes kertomaan meille kovat faktat tämän vuoden kolmesta sähköautosta spekseineen, hintoineen ja päivineen. Sovitaan nyt reiluuden nimissä että näitä ei tartte myydä Suomessa tai edes Euroopassa, menkööt vaikka Kiinaan vaikka se ei EU-alueellisia lohdutakkaan.
Ja niin, näitä kovia faktoja esiteltävistä autoista on sinulta kysytty tässä jo pitkään, mutta saan vain luettavakseni VW:n päästöskandaalin liennytystiedotteita ja höperihtimisiä kymmenistä sähköautoista..no se on hienoa että ne sähköautot on niissä tiedotteissa mutta asia vaatisi myös pihvinkin luonnollisesti
Vielä lisää sähköä jätemyllyyn, onko tänä vuonna esiteltävät 3 "mallia" itseasiassa Golfin sähkömalleja mutta 3:lla eri valinnaisella akustolla? Eli käytännössä yksi ainut jälkikonvertoitu Golpero, mutta harhaanjohtavasti hehkutettu kolmena eri mallina?
Lehdistötiedote oli muuten VAG Groupin, eli tällä hetkellä Volkkarin mallistossa on 2 sähköautoa, Uppi ja Golf, nämä tulevat 10:n vuoden sisään uusiutumaan, sanotaan nyt vaikka 2 kertaa, se tekee 4 uutta sähköautoa.
Noh tarina jatkuu, samalla tekniikalla tuodaan markkinoille myös Octavia, Leon, Citigo ja Mii, näistä tulee 4 sähköautomallia jotka uusiutuu 10:n vuoden kuluessa 2 kertaa eli 8 uutta sähköautoa, 8+4 eli 12 sähköautoa. Loppujen 18 sähköautomallin olevaisuus on vielä sitten selvittämättä ja lähinnä uskon asia. Osa sähkömalleista on luultavasti äveriäämmän hintaluokan Bentleytä, Lamborghiniä ja Audi A8, mutta niiden tarkoitus ei ole olla koko kansan sähköautoja, Ne voi olla hyötyajoneuvojakin, tai vain sähkömalleja jostain kiinaan jne, mutta harvinaisen sumunen lehdistötiedotehantuokin on. Sanotaan nyt kiltisti että 10 sähköautoa on vielä pimennossa noista listauksista, vaikka mukaan otettaisiin VW:n I.D tuotemerkki, ja kaikki noista ei tule olemaan niitä kansanautoja kuitenkaan.
Ja ihan näistä VAG:n lehdistötiedotteiden luotettavuuksista, meillä piti olla 10v sitten jo tuplaturbosia kansandieseleitä ja 2.0 BiTdi koneestakin jo 300hp teholukemat, sitten ovat luvanneet kaikenlaista muutakin tulevaksi mutta jonnekin ovat jääneet, ovat myös luvanneet etteivät ole mitään huijanneet diesel-päästöjen suhteen, että aika jyrkkä kynnys uskoa yhtään mitään enää tässä vaiheessa mitä VAG:n tiedotegeneraattori laatii sijoittajille että pitäisivät rahansa firmassa.
Eipä ollut vaikea arvata, että virheesi myöntämisen sijaan tulostat jotain tuollaista. Se on nähty jo moneen kertaan, että olivatpa väitteesi kuinka järjettömiä tahansa ja tulivatpa ne osoitettua vääriksi kuinka yksiselitteisesti tahansa, niin laput silmillä vain jatkat samaa sekoilua. Kohta saat taas keksiä uutta kulmaa messuamiseesi, kun Volkkarin sähköautomallit alkavat tulemaan markkinoille. Miltä muuten tuntuu ymmärtää englantia niin huonosti, että keskitason nettisurffari joutuu kouluttamaan sinua noinkin hemmetin yksinkertaisissa lauseissa?
Koko "tasalyhenteinen periaatteesi" on puhtaasi sinun keksintö. Ei mikään taho muu ole väittänyt, että autoja tulisi kolme vuonna 2018. On varsin älyvapaata argumentointia keksiä tuulesta temmattuja "periaatteita" ja vaatia jonku toisen todistamaan ne oikeaksi. Tuollainen taitaa kuvastaa epätoivoasi. Toki tämä on pieni askel parempaa suuntaan verrattuna suoriin valheisiin ja sekoiluihin yksinkertaisen englannin kielen kanssa...
Volkkarin kaavailuista vuosille 2025 ja 2030 näkee muuten jo lapsikin, että tahti tulee olemaan kiihtyvä. Samaan tulokseen tulee myös hän, joka osaa ynnäillä tehdasprojektit, uuden brändin esittelyn ja kehitteillä olevat pohjalevyt.
Jos haluat vastailla kysymyksiin, niin paljasta jo viimein, että mitä termi ’purely battery-powered vehicles’ todellisuudessa tarkoittaa. Sinullahan tähän on sanojesi mukaan parempaa tietiä kuin syntyperäisillä puhujilla, Volkkarilla ja keskitason nettisurffareilla.
Greencarcongress puhuu 50:sta sähköautosta 2025 mennessä. Kun kaikkia malleja on 300 kpl, niin vuonna 2025 olisi sähköautoja 1/6 koko konsernin mallistosta.
"Roadmap E gives an added boost to product planning massively to accelerate the electrification of the Group-wide vehicle portfolio. The Group brands will bring a total of more than 80 new electrified models to customers by 2025, including some 50 purely battery-powered vehicles and 30 plug-in hybrids."
Tuo on jo lähestulkoon lapsellista uskoa. Ne 3 kumuloituu sitten seuraaville vuosille ja tasalyhennysperiaatteen mukaan 2:n vuoden päästä pitäisi esitellä jo 6 kappaletta sähköautoja niin ei tule kiire.
Tuo sinun "No ne tulee esitteleen niitä katsos kiihtyvällä aikataululla" on humoristisin heitto taas vähään aikaan ja kuvastaa sitä lapsenomaista sähköautouskoa.
Btw Volvohan todistettiin jo puhuvan ihan fuulaata heidän tulevista sähköautoistaan, Xc40, Xc60 ja V60 ei omaa sähköautomalleja ja ne on nyt uusia esiteltyjä malleja. Volkkari on taas päästöskandsaalifirma niin sitä ei uskota ja Fordi nyt sekoilee jotain ihan omiaa 80:stä electrified autoistaa
Me käytiin jo BEV-asia läpi, keskustelu siirtyi tällöin esiteltäviin malleihin seuraavan 10:n vuoden kuluessa mutta niistä ei taas faktoja tullutkaan. Koitahan nyt pysyä itse esittelemissäsi puheenaiheissa kartalla että missä mennään.
Tässä on nyt 9 kuukautta siis aikaa, sitten minä rupean tivaamaan sinulta jo että missä on tänä vuonna tulevat 6 sähköautoa Volkkarilta joten paineet sinulla kasvaa suorastaan sietämättömiin mittoihin kun vuodet vierii kun tasalyhenteinen määrä kumuloituu vuosi vuodelta ja sen määrän lyhentäminen on mahdotonta jo enää yhdessä rykäyksessä, edes vaikka tuo uusi sähköautotehdas pyhitettäisiin pelkästään sähköautoille täydellisesti ja jätetään hybridit ja muut kevythybridit pois.
Ainoastaan viisi uutta sähköautoa on VW:ltä tulossa vuoteen 2022 mennessä. E-Golf joko saa olla olemassa taikka sitten se lopetetaan. Sen kohtalo on siis epävarma.
Tuo on jo lähestulkoon lapsellista uskoa. Ne 3 kumuloituu sitten seuraaville vuosille ja tasalyhennysperiaatteen mukaan 2:n vuoden päästä pitäisi esitellä jo 6 kappaletta sähköautoja niin ei tule kiire.
Tuo sinun ”No ne tulee esitteleen niitä katsos kiihtyvällä aikataululla” on humoristisin heitto taas vähään aikaan ja kuvastaa sitä lapsenomaista sähköautouskoa.
Kenelle oikein keksit noita periaatteitasi? Periaatteistasi täysin riippumatta on selvää, että sinun arviosi 1-2 sähkö-Golfista meni totaalisen pieleen ja se osoittaa myös arviosi rahasummista ja kaikesta muustakin menneen totaalisen pieleen.
Ja onhan se nyt täysin selvää, että tahti on kiihtyvä. Sitähän nuo Volkkarin ilmoituksetkin osoittavat ja loogistakin on ensin kehittää pohjalevyt ja tekniikka, joita tekemään rakennetaan sitten tehtaat. Prosessit ajetaan ylös ja lisää tehtaita seuraa. Multinikkikin löysi jo viisi mallia uudelle brändille ja ei tarvitse olla ihmeellinen ennustaja sanomaan, että kaikilla vähänkään merkitsevillä brändeillä tulee olemaan omat sähkömallinsa. Siinä vaiheessa sinä tietenkin jankkaat, että tuli jonain vuonna väärä määrä autoja, vaikka ainoastaan sinä laskeslet noita vuosikohtaisia määriä. Joka tapauksessa väitteesi 1-2 sähkö-Golfista tulee osoitettua nopeasta aivan yhtä järjettömäksi kuin oikeastaan kaikki muukin, mitä tässä olet kirjoittanut. Mielenkiintoista nähdä, kuinka kerta toisensa jälkeen väitteesi osoittautuvat vääriksi, mutta silti et horju uskossasi.
Joo kaupunkiliikenteessä kerätään paljon jarrutusenergiaa ja suuri osa matkasta liikutaan pienillä tehoilla, jolloin hybriditekniikasta on tosiaan paljon apua ilman ulkopuolistakin sähköä. Tämähän vain lisää sähköajon kannattavuutta kaupugissa.
Akkuun olisi hyvä saada vähän tilaa jarrutusenergian keräämiseen. Siihen ei pitkää pätkää sähköajoa tosin tarvita. Jos joku ajotila vajuttaa akun energiaa polttomoorin apuna, niin sekin käy tähän. Bensamoottorin kulutus vaihtelee vielä sähkömoottoria enemmän alku- ja loppumatkan välillä.
Tuolla tavoin laskien vissiinkin tulisi julkisen päästöiksi nolla eli ei onnaa. Ei ole mitään kiinteää määrittelyä julkisen vuoroille, vaan tilanne elää käyttäjämäärien mukaan. Esimerkiksi vuorovälit ja itse bussienkin koko vaihtelee tarpeen mukaan.
Tuo 2019 on mallivuosi, jota aletaan yleensä toimittamaan jo edellisen vuoden puolella. Tämä on jo klassikko sekaannusten aiheuttajana. Yllättävää, että hämäännyit tuosta, vaikka tuo on jopa tällaiselle keskitason nettisurffarille ihan perustietoa jo vuosikymmenien takaa. Joka tapauksessa aikaisemmin kirjoittamasi 2030 on taas sitä itseään. Hinnoista sen verran, että ainakin tuon sivuun tietojen mukaan isompiakkuinen malli olisi suorastaan halpa pienempiakkuiseen verrattuna.
It is claimed that this car will be unveiled at the end of 2018 and will feature a larger 60 kWh bayer pack and 160kW motor powering it.
https://www.express.co.uk/life-style/cars/900488/Nissan-leaf-new-2019-range-price-specs
Hetki sitten tarjosin ilmaisen uusinnan siitä, mitä Leafista kirjoitin. Siinä ei ollut mitään mainintaa siitä, että sen voisi ostaa jo nyt. Yrität nyt tietoisesti valehdella väitteitä suuhuni, mutta yrityksesi on niin kömpelö, ettei tuohon vedätykseen kukaan lankea. Aikaisemmin tietenkin puhuit myös ihan eri autostakin ja vuosikemmenetkin olivat sekaisin, mutta mitäpä väliä tuollaisilla "pikkuvirheillä" on. Pääasia, että edes potaskageneraattorisi jauhaa, kun yhtään järkevää argumenttia sinulla ei näytä olevan. Suomella ei muuten edelleenkään ole mitään osaa tässä näytöksessä, joten koko pointtisi on vailla mitään pohjaa.
"Kiitokset analyysistäsi, mutta saanet vielä hioa kotipsykologin taitojasi."
Tracktest on ihan oikeassa analyysissään. NHB:n diagnoosi on narsistinen persoonallisuus.
"Narsismi viittaa henkilön käyttäytymiseen, jossa korostuu itsekeskeisyys, itserakkaus, huomionkipeys, käsitys omasta tärkeydestä, tarve tulla ihailluksi ja kyvyttömyys ottaa toisia huomioon."
En minä ole mitään valehdellut, aivan taatusti Lefaa saa 60kwh akustolla vuonna 2030, sen sijaan NHB valehteli ja valehtelee edelleen että sellaisen voi ostaa, niin "ostaa" joo todellakin omassa mielessään, vaikka toimitukset on sitten joskus vuoden pari päästä :-D
NHB tässä valehteli. Myöskään Tesla 3 varaus ei olei auton ostoa, että se siitä sananselityksistä. Vai oliko tämäkin taas että omissa mielissään ollaan jo ostettu Tesla 3?
Ja niin, minä en ole mitään hämääntynyt mistään, kovia faktoja Suomen tilanteesta ei ole kellään, vain NHB on tässä hämääntynyt, eikä kertonut 60kwh mallin hintaa vieläkään, se jauhoi ns. sitä potaskaansa mikä on sähköautofanaatikoille tuttu sana - kiitos Vesa Linja-Ahon roskakirjallisuuden. Tehostetusti vaan narsistisesti aina leimataan kaikki jutut potaskaksi niin saahaan "uskottavuutta" omalle viestille - ei sen väliä oikeilla faktoilla tai perusteluilla että miksi se on potaskaa. Potaskaa on jättää hinta kertomatta, se ei edistä keskustelua, se on yli 50 000e niin kauan kunnes toisin todistetaan, pelkkä potaskaksi huutelu ei sitä muuksi muuta.
Ja ihan tiedoksi että NHB se tässä on ainut joka hämääntyy kaikesta, jopa electrify-sanasta jonka luuli tarkoittavan sähköautoja
Ja niin, NHB käytti koko pitkän viestinsä vaan jauhaakseen ihmisistä ja valheista ja kuinka kuulema hänen suuhunsa laitetaan sanoja, ja kuinka muilla ei ollut faktoja - yhen yhtä keskustelua edistävää faktaa NHB ei listannut, esim. että milloin Suomessa voi ostaa Lefan 60kwh akustolla tai Tesla 3:sen. On siinäkin ja narsistinen kaveri.
tracktest:
Vuodelle 2021 BMW arvioi, että viidennen sukupolven voimalinjoilla saavutetaan täyssähköautolle noin 700 kilometrin toimintamatka ja ladattavien hybridien sähkötoimintamatka kasvaa jo 100 kilometrin tietämille.
Tuo "5. sukupolvi" on siis BMW:n tuotannon omaa kehityskaarta? En tiedä monettako polvea kukin autonvalmistaja omasta mielestään menee, mutta ei nuo kuulosta mahdottomilta markkinoilla kilpaileville valmistajille vuodelle 2021.
Eli mielestäsi lataushybridien sähköajon keskimatka on nykyään 30 km:n "tietämillä"?
Kumppani päättelit aivan oikein. BMW:n lataushybridin keskimatka pelkällä sähköllä on testien mukaan tuon 30 km:n tietämillä ja kolminkertaistuessaan on tuo keskimatka siis noin + - 100 km:iä.
Minä päättelin oikeastaan väärin: Sinä kirjoitit mielestäni kyllä yleisellä tasolla, toisin sanoen kirjoitit "mihin ollaan totuttu". Nyt sitten annatkin ymmärtää kirjoittaneesi vain BMW:stä.
Juuri tällaisten enempi vähempi epäselvyyksien takia sinulta(kin) pitää aika usein tarkistaa, mistä nyt oikeasti olet kirjoittavinasi. Se tarkoittaa ?-merkkejä lauseiden perässä, valitettavasti.
Minulta kysymyksenasettelu vaatii vielä enemmän rautalankaa, koska et hoksannut, että tämä kysymys koski yleisesti markkinoilla olevia lataushybridejä: Eli mielestäsi lataushybridien sähköajon keskimatka on nykyään 30 km:n ”tietämillä”?. Ei siis vain BMW:tä.
Eiköhän moni pistä lataushybridi pistä paremmaksi kuin tuo 30km jo nyt?
Näin siis kirjoitin ei tuota näytä kukaan muu lukijoista ymmärtävän väärin, kun taas Kumppani saa tästä mitä kummallisempia kysymyksiä ja päätelmiä aikaiseksi. Suoranaista sekoilua Kumppanin tapaan.
Väittäisin että erilaisten moottorivaihtoehtojen tarjoajat ovat vahvoilla tulevaisuudessa. Ei maailmaa muuteta kertaheitolla, kovin nopea ja yksipuolinen tarjonta ei tule menestymään pitää olla vaihtoehtoja. BMW tuskin tulee ilmoittamaan mitään niin dramaatttista, kuin Volvo taannoin täydellisellä polttomoottorien alasajollaan.
BMW:llä ymmärretään että myös tulevaisuudessa on niitä jotka haluavat isoja polttomoottoreita, hybridejä ja tietenkin myös sähköautoja. Vetotapojen kohdalla BMW tarjoaa asiakkailleen etuvetoja, takavetoja ja nelivetoja ja tämäkin on mielestäni etu kovassa kilpailussa. Hybridien kohdalla uskon seuraavan sukupolven hybridien BMW:llä jopa kolmikertaistavan sähköllä ajettavan matkan mihin nyt on totuttu. Kehitys menee eteenpäin kovaaa tahtia ja uskon, että polttomoottorien kehitykselle on myös tilausta ja siihen panostetaan myös tulevaisuudessa. Polttomoottorien ja sähkömoottorien yhteiselo tulee olemaan pitkä ennen täyssähköistymistä jos sellainen on edes mahdollista. Tuohon voi laittaa kyllä täysin aiheellisen kysymysmerkin tämän suuren hypetyksen keskelle. Hätiköidyistä päätöksistä voi koitua vielä monia ongelmia. On hyvä pitää mielessä että akuston hinnasta noin 80% syntyy sen raaka-aineista.
Sähköautojen nopea yleistyminen voi johtaa pulaan akkujen raaka-aineista.
http://www.ts.fi/uutiset/talous/3715485/Sahkoautojen+nopea+yleistyminen+voi+johtaa+pulaan+akkujen+raakaaineista
Tiedoksi Kumppanille ei ole aikaa eikä halua jatkaa täysin päätöntä keskustelua jossa ei ole mitään järkeä.
Yritän välttää tästä lähtien kaikin keinoin Kumppanin virittämiä ansoja niissä kun on aina sama laukaisumekanismi.
Viime vuonna Suomessa myytiin 6 kpl BMW M5:sta ja 150 kpl Tesla Model S:ää.
tracktest:
Näin siis kirjoitin ei tuota näytä kukaan muu lukijoista ymmärtävän väärin
Jo tuo kommenttisi aloitus (28.02.2018 12:30) kertoo mistä on kysymys, kun kirjoitustasi pitäisi tulkita: kirjoititko siis sinäkin jossakin, että eiköhän moni pistä lataushybridi pistä paremmaksi kuin tuo 30km jo nyt. Vai vastasitko johonkin muuhun kohtaan - mihin?
Eikä se, että joku muu ei kysy sinulta tarkoita, etteikö kirjoituksissasi olisi tulkittavaa, eihän? Ehkä muut viittaavat kintaalla jorinoillesi jo tätänykyä - olisiko niissä sellainen laukaisumekanismi?
Minun kommenttini koskee siis sinun 27.02.2018, 18:04 tekemääsi kirjoitusta, jota lainaat tuossa edellä. Se alkaa näin: Väittäisin että erilaisten moottorivaihtoehtojen tarjoajat ovat vahvoilla tulevaisuudessa. Ei maailmaa muuteta kertaheitolla, kovin nopea ja yksipuolinen tarjonta ei tule menestymään pitää olla vaihtoehtoja..
Jo tuosta alkaen sinä kirjoitat minusta yleisellä, ei BMW-tasolla. Jatkat myös että Polttomoottorien ja sähkömoottorien yhteiselo tulee olemaan pitkä ennen täyssähköistymistä jos sellainen on edes mahdollista. Tuohon voi laittaa kyllä täysin aiheellisen kysymysmerkin, joka on minusta hyvin yleisellä tasolla myös.
Tuossa noiden välissä mainitset BMW:n 3-kertaistavan lataushybridin sähköajon kilsat "totutusta". Ja se olisi pitänyt tulkita niin, että tarkoitit BMW:llä nyt saavutettava kilsamäärää. Joka kieltämättä ei ole kilpailijoihin nähden vielä kummoisen kuuloinen, jota NHB kyllä sivusi mielestäni.
Kyllä minä olen huomannut, että sinulta tulee omasta mielestäsi yksinkertaisen yksiselitteistä tekstiä ja jotakuinkin ainoata totuutta palstalla. Usko ihan huviksesi, että vaikka ajatuksesi mahdollisesti juoksee terävästi (omasta mielestäsi ainakin), niin näppäimistön kautta se pitäisi myös saada esille ja siinä et aina kyllä vaan onnistu.
Taidat olla savolainen? He ovat ainoat, jotka jättävät vastuun lukijalle/kuulijalle. Se osoittakoot taas kerran ylimielisyytesikin.
Myös BMWLe xDrive iPerformance on aina nelivetoinen, tässä ote Moottorin jutusta.
"Hybridi on saatavissa on myös pitkän akselivälin 740Le iPerformancena sekä sen nelivetoversiona BMW 740Le xDrive iPerformancena. xDrive-malli lainaa toimintalogiikkansa X5 xDrive40e -katumaasturihybridistä, eli ajoneuvo on aina nelivetoinen voimanlähteistä riippumatta. Suoritusarvot liikkuvat molemmin puolin tavisversiota, eli 740Le kiihtyy 100 km/t nopeuteen 5,5 sekunnissa, xDrivellä 5,3 sekunnissa. Joukon huonoin kulutuslukema on 740Le xDrivellä, mutta sekin on sangen kunnioitettavat 2,5 litraa per 100 kilometriä."
Kumppanin sekoilua löytyy todella paljon eri keskusteluista, sama kaavaa toistuu jokaisessa keskustelussa. Sekoitat jokaisen keskustelun täysin käsittämättömillä kysymyksillä. Irroitat lauseita sieltä täältä yhdistellen niitä niin, että kaikki näyttää mahdollisimman sekavalta alkuperäisen kirjoittajan osalta. Tämänkaltainen toiminta on täysin järjetöntä. On pakko kysyä oletko harkinnut soittoa psykiatrille kun keskustelu ei ota vuosien harjoituksen jälkeenkään millään luonnistuvan? En tiedä kun en ole lääkäri enkä psykiatri onko kyseinen asia lääkkeillä hoidettavissa, mutta ilman muuta kannattaa tuokin kokeilla. Tämän jälkeen en näihin sekoiluihisi osallistu. Olisi hyvä jos viimeinkin oivaltaisit, että tämä toiminta mitä harrastat on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja erittäin häiritsevää ja kiusallista niille jotka tosissaan haluaisivat keskustella asiallisesti.
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t6815/
tracktest:
Kumppanin sekoilua löytyy todella paljon eri keskusteluista, sama kaavaa toistuu jokaisessa keskustelussa. Sekoitat jokaisen keskustelun täysin käsittämättömillä kysymyksillä. Irroitat lauseita sieltä täältä yhdistellen niitä niin, että kaikki näyttää mahdollisimman sekavalta alkuperäisen kirjoittajan osalta. Tämänkaltainen toiminta on täysin järjetöntä.
Voihan sen noinkin tulkita, vapaa palstahan tämä on.
Tietenkin, jos oma "ytimeesi pureutuva" kommentti ei kestäkään lähempää tarkastelua, niin miksei sitä saisi avauttaa. Vain siitä on kyse, älä tee tästä taas yhtään mitään ihmeellisempää. Mediakriittisyys on yksi termi asialle, vaikka kyse onkin keskustelupalstasta.
Olisi hyvä jos viimeinkin oivaltaisit, että tämä toiminta mitä harrastat on kiusantekoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja erittäin häiritsevää ja kiusallista niille jotka tosissaan haluaisivat keskustella asiallisesti.
On eri asia kuvitella kirjoittelevansa noin, mutta kun kirjoituksistasi huokuu muuta hyvinkin usein, niin pata tuossa kattilaa sitten soimaa ilmeisesti...
On pakko kysyä oletko harkinnut soittoa psykiatrille... En tiedä kun en ole lääkäri enkä psykiatri onko kyseinen asia lääkkeillä hoidettavissa, mutta ilman muuta kannattaa tuokin kokeilla.
Eikös tuo ollut aika asiatonta juurikin?
Alkaa kiinnostamaan, mikä on tämä mystinen AutoM? Kirjauduin TM:n sivuille katumaasturitestin jälkeen, koska itse olin GLC:n ja XC60:n välillä valintaa puntaroinut ja testi kiinnosti kovasti, vaikka Volvo jo alla rullasi.
Mutta tämä turha vääntö saa nimimerkin NHB kanssa jäädä puolestani tähän. Tylsää keskustella henkilön kanssa, joka ei kykene perustelemaan väitteitään millään loogisella tavalla. Kun vielä henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittaja valittaa, että muut menevät henkilökohtaisuuksiin, on hyvä aika lopettaa keskustelu.
Miksi muuten niin monella kirjoittajalla täällä on niin voimakas mielipide jostain merkistä tai mallista? Esimerkiksi nyt M5, RS7 ja Tesla ovat napit vastakkain, kun minä ne toin keskusteluun. Joku väittää, että Tesla ei ole lainkaan noiden vaihtoehto ja toinen väittää, että "tehokkaista takseista" ei ole mihinkään Teslaan verrattuna. Itse väittäisin, että molempien ostamista voi perustella hyvin ja varmasti on ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita ja puntaroivat valintaa noiden välilläkin.
Komppaan Mikko L -miestä, kuka onkaan. NHB:n kanssa ei kannata hukata aikaa ja sen psyko-oksennuksiin. Kaikki muut keskustelijat täällä on asiallisesti ja rakentavasti ja faktat ja näkökulmat vaihtuu, vain yksi erottuu joukosta joka sotii kaikkia vastaan.
NHB:n tuplastandardit ja totaaliset sotkeutumiset automerkkien kulutetuista miljardeista, ja mitkä summat on mitäkin ja onko sähköautoihin nyt mennyt paljon panostuksia vai ei, kuvastaa hyvin koko asiaa. Kuvaan sopii myös tuplanstandardijyvitykset jotka sopii NHB:n argumentoiniin. Minä listaan nyt vähän noita linkeissä olleita miljardeja kun ei NHB osaa koostaa omista linkeistään ja sanomisistaan tiivistelmälaatikkoa:
-VAG päästöskandaalilasku 30 miljardia
-"E-Klasse":ssa oleva dieselmoottori 3 miljardia, koko auto noin 5 miljardia
-Opelin dieselmootori 2 miljardia (tekniikaltaan tietenkin huonompi kuin Mercedes kun Opel ei ole Mercedes)
-Teslan akkutehdas 5 miljardia
-Volkkarin hyvin sekava lehdistötiedote joka koski 1)sähköistettyjä autoja 2)hybridiautoja 3)sähköautoja 4)itsenäisiä autoja 5)liikenteen digitalisatiota - ilmoitetut lukusummat vaihtelee ja on ihan mitä sattuu joten tuosta ei oikein pääse mihinkään kiinne että paljonko niihin sähköautoihin nyt oikein oli kehitysrahaa ja panostuksia, en lähde edes tuosta tarkoituksella sekavasta kiisselistä arvailemaan, se on samaa luokkaa kuin volkkarin päästöskandaalin aikana ja tarkoitus luoda loputtomasti lehdistötiedotteita osin pimittämällä skandaali taka-alalle ja näin päin pois.
Jooh, eipä noista oikein pääse kiinne sähköautojen kehityspanostuksista juuri mihinkään suuntaan, ja on vain sitä itseään, imagollisia lehdistötiedotteita ja brändi-managementtia.
Voisitko vielä selittää sen, mitä et alla olevasta ymmärrä? Meinaan vaan, että jos nyt edes englannin perusteet ovat hallinnassa, niin ei tuo jätä kyllä jätä tulkinnan varaa.
The Group brands will bring a total of over 80 new electrified models to customers by 2025, including some 50 purely battery-powered vehicles and 30 plug-in hybrids.
https://www.volkswagenag.com/en/news/2017/09/Roadmap_E.html
Eli pienempi kulutus, isommat markkinat ja ennen kaikkea pidempi sähköinen käyttösäde eivät ole mielestäsi loogisia perusteita perustelemaan mitään ladattavissa hybrideissä. Vetää sanattomaksi...
Nyt sekoitat testeissä mitatun käyttösäteen valmistajan ilmoittamaan lukemaan. Bemari ilmoittaa jo nyt 530e:lle 50 kilometrin sähköisen rangen ja se ei ole tänä päivänä mitään omuituista, vaan kilpailijoilla on nähty jo parempaakin.
Väitit toistuvasti esimerkiksi TM:n koeajosta löytyvän asioita, joita siinä ei ole. Väitit myös minun esittäneen jotain lupauksia Konan ja M3:n ostamisesta Suomesssa, vaikka en ole Konasta kirjoittanut mitään tuohon viittaavaa ja M3:stakin annoin vain osoitteen, josta voit varata auton. Miksi muutit kirjoitukseni sisällön täysin? Väitit myös, että Volkkarilla ole mitään akkujen kehityskyskusta, vaikka annoin sinulle suoria tiedotteita tuosta keskuskuksesta ja jopa kehittäjien työpaikkailmoituksia. Kun Volkkari ilmoittaa julkaisevansa kymmeniä täyssähköautoja, niin sinä muutat tuon muotoon: 1-2 Golfin sähkömallia.
Automotive Research lataa aika tylyn arvion puhtaiden täyssähköautojen yleistymisestä. Vuonna 2030 täyssähkö- ja vetyautoja on vain 8 prosenttia autokannasta. Tämä linkki tulee tavallaan tuplaten koska laitoin sen tuohon toiseenkin keskusteluun.
Perinteinen polttomoottori on vielä mukana jotenkin 92 prosentissa autoja.
”Arviomme mukaan vuonna 2030 vain 3,8 % autoista on joko 4- tai 5-tason autonomisia autoja. Yli 90 % autoista on silloinkin vielä perinteiset polttomoottorit, sähkö- tai vetyautoja on vain 8 % autokannasta”, Bailo arvelee."
Battery Powered auto ei tarkoita Battery Electric Vehicleä (BEV-auto) Noin puutteellisella englanninkielentaidolla en lähtisi retostelemaan tänne. Menit täysin päästöskandaalifirman pauloihin ja heidän loputtomiin lehdistötiedoteansoihin.
Vieläkö uskot että tulee kymmeniä sähköautoja VAG:lta?
Mitä ihmettä sinä nyt selität Konasta, M3:sta jne? Mitään näistä autoista ei voi vielä ostaa - ei luulisi olevan vaikea asia ymmärtää.
Ilmoitetut miljardiluvut oli nyt sinun linkeistä ja postauksista koostettu, lopputuloksena todettakoot että ihan fuulaata ja pätemätöntä vielä toistaiseksi tämä sähköautojen suuri tuleminen ja menee lähinnä brandinhallinnan puolelle. Jopa diesel-moottoreihin menee firmoilta samoja summia tai reilusti enemmän kuin sähköautoihin, joten näillä ilmotetuilla rahasummilla korkeintaan konvertoit muutaman Golfin tai Golfplussan sähkölle. Elä nyt sotke tuota ovelasti manipuoloitua lehdistötiedotetta kymmenistä sähköautoista tähän.
Okei hyvä. Ole hyvä ja kerro, mitä VW tarkoittaa tuossa käytttämällää termillä 'purely battery-powered vehicles'. Pohjustetaan nyt sen verran, että Volkswagen käyttää tuota synonyyminä BEV:lle. Nyt pääset sivistämään minun, keskitason nettisuffaajan, lisäksi myös Volkkarin väkeä ja koko maailmaa. Alla ote Volkkarin omasta tiedotteesta:
The Group is planning a broad-based initiative in this area: it intends to launch more than 30 purely battery powered vehicles (BEVs) over the next ten years.
https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/New-Group-strategy-adopted-Volkswagen-Group-to-become-a-world-leading-provider-of-sustainable-mobility/view/3681833/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da
Tässä vielä pari syntyperäisten puhujien uutista aihessa ja he ymmärtävät tuon nimenomaan BEV:nä. Mielenkiintoista nähdä, kuinka käännät tämän joksikin muuksi, koska selväähän lienee, ettet pysty tätäkään päivän selvää faktaa myöntämään, vaan jotenkin käännät tässäkin mustan valkoiseksi.
Volkswagen Group new Roadmap E: 50 BEV, 30 PHEV new Group vehicles by 2025
http://www.greencarcongress.com/2017/09/20170911-roadmape.html
VW Group to launch 30 new BEVs by 2025
https://chargedevs.com/newswire/vw-group-to-launch-30-new-bevs-by-2025/
The Group is planning a broad-based initiative in this area: it intends to launch more than 30 purely battery-powered electric vehicles (BEVs) over the next ten years.
Sinä valehtelit minun sanoneen, että M3:a ja Konaa 60 kWh akulla myydään jo Suomessa, vaikka tuollaista en ole sanonut. Alla vielä omat sanasi:
2030 on jokaisesta VW Groupin automallista saatavissa sähköinen versio.
"At the Volkswagen Group Media Night ahead of the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, Germany, the Volkswagen Group announced what it called the most comprehensive electrification initiative in the global automotive industry. Under the new “Roadmap E”, Volkswagen will have electrified its entire model portfolio by 2030 at the latest.
This means that, by then, there will be at least one electrified version of each of the 300 or so Group models across all brands and markets. This makes Volkswagen the first big mobility group to have put a date on the electrification of its entire fleet. The Group will need more than 150 GWh of battery capacity annually by 2025 for its own e-fleet alone. This is equivalent to at least four gigafactories for battery cells. To meet this demand, the Company has put one of the largest procurement volumes in the industry’s history out to tender: more than €50 billion (US60 billion)."
Hahah.
Seuraavan 10:n vuoden aikana 30 uutta mallia, se tekee 3 uutta mallia tänä vuonna - mitkä ne ovat?
Saako edellisen sähköauton valmistuksen lopettaa samalla? Eli pyöriikö mallisto vain kehää kun tulee Golf 7.5 E-Up! Golf 8 E-Up! Golf 8 Face lift E-up! jne? :-D
Kunnon sanamuotojen kääntelyä ja vääntelyä, toki NHB:lle nuo uppoaa sumeilematta, ilman että pysähtyisi edes kertomaan meille kovat faktat tämän vuoden kolmesta sähköautosta spekseineen, hintoineen ja päivineen. Sovitaan nyt reiluuden nimissä että näitä ei tartte myydä Suomessa tai edes Euroopassa, menkööt vaikka Kiinaan vaikka se ei EU-alueellisia lohdutakkaan.
Ja niin, näitä kovia faktoja esiteltävistä autoista on sinulta kysytty tässä jo pitkään, mutta saan vain luettavakseni VW:n päästöskandaalin liennytystiedotteita ja höperihtimisiä kymmenistä sähköautoista..no se on hienoa että ne sähköautot on niissä tiedotteissa mutta asia vaatisi myös pihvinkin luonnollisesti
Vielä lisää sähköä jätemyllyyn, onko tänä vuonna esiteltävät 3 "mallia" itseasiassa Golfin sähkömalleja mutta 3:lla eri valinnaisella akustolla? Eli käytännössä yksi ainut jälkikonvertoitu Golpero, mutta harhaanjohtavasti hehkutettu kolmena eri mallina?
Lehdistötiedote oli muuten VAG Groupin, eli tällä hetkellä Volkkarin mallistossa on 2 sähköautoa, Uppi ja Golf, nämä tulevat 10:n vuoden sisään uusiutumaan, sanotaan nyt vaikka 2 kertaa, se tekee 4 uutta sähköautoa.
Noh tarina jatkuu, samalla tekniikalla tuodaan markkinoille myös Octavia, Leon, Citigo ja Mii, näistä tulee 4 sähköautomallia jotka uusiutuu 10:n vuoden kuluessa 2 kertaa eli 8 uutta sähköautoa, 8+4 eli 12 sähköautoa. Loppujen 18 sähköautomallin olevaisuus on vielä sitten selvittämättä ja lähinnä uskon asia. Osa sähkömalleista on luultavasti äveriäämmän hintaluokan Bentleytä, Lamborghiniä ja Audi A8, mutta niiden tarkoitus ei ole olla koko kansan sähköautoja, Ne voi olla hyötyajoneuvojakin, tai vain sähkömalleja jostain kiinaan jne, mutta harvinaisen sumunen lehdistötiedotehantuokin on. Sanotaan nyt kiltisti että 10 sähköautoa on vielä pimennossa noista listauksista, vaikka mukaan otettaisiin VW:n I.D tuotemerkki, ja kaikki noista ei tule olemaan niitä kansanautoja kuitenkaan.
Ja ihan näistä VAG:n lehdistötiedotteiden luotettavuuksista, meillä piti olla 10v sitten jo tuplaturbosia kansandieseleitä ja 2.0 BiTdi koneestakin jo 300hp teholukemat, sitten ovat luvanneet kaikenlaista muutakin tulevaksi mutta jonnekin ovat jääneet, ovat myös luvanneet etteivät ole mitään huijanneet diesel-päästöjen suhteen, että aika jyrkkä kynnys uskoa yhtään mitään enää tässä vaiheessa mitä VAG:n tiedotegeneraattori laatii sijoittajille että pitäisivät rahansa firmassa.
Eipä ollut vaikea arvata, että virheesi myöntämisen sijaan tulostat jotain tuollaista. Se on nähty jo moneen kertaan, että olivatpa väitteesi kuinka järjettömiä tahansa ja tulivatpa ne osoitettua vääriksi kuinka yksiselitteisesti tahansa, niin laput silmillä vain jatkat samaa sekoilua. Kohta saat taas keksiä uutta kulmaa messuamiseesi, kun Volkkarin sähköautomallit alkavat tulemaan markkinoille. Miltä muuten tuntuu ymmärtää englantia niin huonosti, että keskitason nettisurffari joutuu kouluttamaan sinua noinkin hemmetin yksinkertaisissa lauseissa?
NHB:
Minä esitin sinulle kysymyksen. Mitkä ne tänä vuonna tulevat 3 sähköautomallia ovat? Tuo siis tasalyhenteisen periaatteen mukaan.
Sain vain ihme psykoottista roskaa luettavakseni NHB:n mielentilasta.
Nyt ei ole enää mitään muuta argumenttia esittää hänellä kuin "Wait and see!"
No mitäs tässä. Uho uho kohta tulee tuho..
Koko "tasalyhenteinen periaatteesi" on puhtaasi sinun keksintö. Ei mikään taho muu ole väittänyt, että autoja tulisi kolme vuonna 2018. On varsin älyvapaata argumentointia keksiä tuulesta temmattuja "periaatteita" ja vaatia jonku toisen todistamaan ne oikeaksi. Tuollainen taitaa kuvastaa epätoivoasi. Toki tämä on pieni askel parempaa suuntaan verrattuna suoriin valheisiin ja sekoiluihin yksinkertaisen englannin kielen kanssa...
Volkkarin kaavailuista vuosille 2025 ja 2030 näkee muuten jo lapsikin, että tahti tulee olemaan kiihtyvä. Samaan tulokseen tulee myös hän, joka osaa ynnäillä tehdasprojektit, uuden brändin esittelyn ja kehitteillä olevat pohjalevyt.
Jos haluat vastailla kysymyksiin, niin paljasta jo viimein, että mitä termi ’purely battery-powered vehicles’ todellisuudessa tarkoittaa. Sinullahan tähän on sanojesi mukaan parempaa tietiä kuin syntyperäisillä puhujilla, Volkkarilla ja keskitason nettisurffareilla.
TM-ajettua: Mercedes-Benz CLS – Moottorista löytyy myös urheilullisuutta korostava rääkäisy
Voihan vitsi, onko tuo rääkäisy kohdistettu varakkaiden kakaroille.
Greencarcongress puhuu 50:sta sähköautosta 2025 mennessä. Kun kaikkia malleja on 300 kpl, niin vuonna 2025 olisi sähköautoja 1/6 koko konsernin mallistosta.
"Roadmap E gives an added boost to product planning massively to accelerate the electrification of the Group-wide vehicle portfolio. The Group brands will bring a total of more than 80 new electrified models to customers by 2025, including some 50 purely battery-powered vehicles and 30 plug-in hybrids."
NHB:
Tuo on jo lähestulkoon lapsellista uskoa. Ne 3 kumuloituu sitten seuraaville vuosille ja tasalyhennysperiaatteen mukaan 2:n vuoden päästä pitäisi esitellä jo 6 kappaletta sähköautoja niin ei tule kiire.
Tuo sinun "No ne tulee esitteleen niitä katsos kiihtyvällä aikataululla" on humoristisin heitto taas vähään aikaan ja kuvastaa sitä lapsenomaista sähköautouskoa.
Btw Volvohan todistettiin jo puhuvan ihan fuulaata heidän tulevista sähköautoistaan, Xc40, Xc60 ja V60 ei omaa sähköautomalleja ja ne on nyt uusia esiteltyjä malleja. Volkkari on taas päästöskandsaalifirma niin sitä ei uskota ja Fordi nyt sekoilee jotain ihan omiaa 80:stä electrified autoistaa
Me käytiin jo BEV-asia läpi, keskustelu siirtyi tällöin esiteltäviin malleihin seuraavan 10:n vuoden kuluessa mutta niistä ei taas faktoja tullutkaan. Koitahan nyt pysyä itse esittelemissäsi puheenaiheissa kartalla että missä mennään.
Tässä on nyt 9 kuukautta siis aikaa, sitten minä rupean tivaamaan sinulta jo että missä on tänä vuonna tulevat 6 sähköautoa Volkkarilta joten paineet sinulla kasvaa suorastaan sietämättömiin mittoihin kun vuodet vierii kun tasalyhenteinen määrä kumuloituu vuosi vuodelta ja sen määrän lyhentäminen on mahdotonta jo enää yhdessä rykäyksessä, edes vaikka tuo uusi sähköautotehdas pyhitettäisiin pelkästään sähköautoille täydellisesti ja jätetään hybridit ja muut kevythybridit pois.
Lopulta kohtalona on siis Burn Out.
Ainoastaan viisi uutta sähköautoa on VW:ltä tulossa vuoteen 2022 mennessä. E-Golf joko saa olla olemassa taikka sitten se lopetetaan. Sen kohtalo on siis epävarma.
http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20170626/volkswagens-elbilsplaner-avslojade-fem-nya-modeller-pa-gang/
http://alltomelbil.se/volvo-xc40-kommer-som-elbil-antagligen-2019/
Kenelle oikein keksit noita periaatteitasi? Periaatteistasi täysin riippumatta on selvää, että sinun arviosi 1-2 sähkö-Golfista meni totaalisen pieleen ja se osoittaa myös arviosi rahasummista ja kaikesta muustakin menneen totaalisen pieleen.
Ja onhan se nyt täysin selvää, että tahti on kiihtyvä. Sitähän nuo Volkkarin ilmoituksetkin osoittavat ja loogistakin on ensin kehittää pohjalevyt ja tekniikka, joita tekemään rakennetaan sitten tehtaat. Prosessit ajetaan ylös ja lisää tehtaita seuraa. Multinikkikin löysi jo viisi mallia uudelle brändille ja ei tarvitse olla ihmeellinen ennustaja sanomaan, että kaikilla vähänkään merkitsevillä brändeillä tulee olemaan omat sähkömallinsa. Siinä vaiheessa sinä tietenkin jankkaat, että tuli jonain vuonna väärä määrä autoja, vaikka ainoastaan sinä laskeslet noita vuosikohtaisia määriä. Joka tapauksessa väitteesi 1-2 sähkö-Golfista tulee osoitettua nopeasta aivan yhtä järjettömäksi kuin oikeastaan kaikki muukin, mitä tässä olet kirjoittanut. Mielenkiintoista nähdä, kuinka kerta toisensa jälkeen väitteesi osoittautuvat vääriksi, mutta silti et horju uskossasi.