Sait jo vastauksen ja minusta TeeCee vastasi aika hyvin. Et ole sinäkään sivullinen asiassa.
No niin, mikäs se sinun varsinainen ongelmasi olikaan, jos kertomasi mukaan ajat motarilla koko ajan +20km/h ylinopeutta ja jopa nopeamminkin tarvittaessa?
2016: ” Minähän tässä olen kysymyksen asettanut:
Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia nyppii joille valvonta ei kuulu?
Jotta voisi arvailla miksi ajotapasi ovat nyppineet juntteja, pitäisi tietää millaisissa tilanteissa tämä nyppiminen ilmeni ja keitä nämä juntit sinun tietääksesi olivat. Sanot satasen rajoituksen aiheuttavan ruuhkia, joten ensimmäisenä tuli mieleen että niissä ruuhkatilanteissa on sattunut jotain mistä pahoitit mielesi. Oliko näin?
Jos oli, niin millaisessa tilanteessa se ylinopeus heitä nyppi? Protestoivatko sinulle rajoitusta noudattavat? He tarvitsevat niin harvoin ohituskaistaa, että he tuskin onnistuvat rakentamaan ”outoja pikkuruuhkia” riesaksi asti. Vai olivatko he niitä jotka ajoivat pienempää ylinopeutta kuin sinä? Vai protestoivatko kaikenlaiset juntit ajotapaasi? Miten heidän suorittamansa ”valvonta” ilmeni?
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kuljettajien ei missään tapauksessa pidä valvoa, kouluttaa tai protestoida liikenteessä. Halu siihen on joskus valtava, mutta sellaiset tapaukset kannattaa ottaa havaintoesimerkkinä siitä, kuinka paljon omaa toimintaa ohjaavat apinan vaistot ja kuinka paljon järki ja harkinta. Meillä kuuluukin olla apinan vaistot, koska me olemme apinoita, mutta evoluution oikusta meillä on myös mahdollisuus arvioida ja kontrolloida huonoina pitämiämme piirteitämme. Ja liikenteessä muiden valvominen tai protestoiminen on mielestäni yksiselitteisesti huono piirre.
Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin: kun pistää tarkasti muistiin kuinka typerältä sellainen näyttää muiden tekemänä, on helpompaa motivoitua säilyttämään itse hermonsa kun iskee halu osoittaa mieltään.
2016: ” ”TeeCeen kirjoitukset kärsii inflaatiosta niiltä on painoarvo mennyt jo vuosia sitten.”
Ei minun kirjoituksiani pidäkään uskoa ennen kuin on verrannut niitä tieteelliseen tietoon.
Vaikka et minun puheista perustakaan, niin minä haluaisin kovasti kuulla käsityksesi siitä miten rajoitusta noudattavat saavat aikaan ”outoja pikkuruuhkia”. Havaintojeni mukaan aina välillä ohituskaistalle kyllä syntyy sumppuja, mutta ne eivät ole outoja, vaan juuri sellaisia mitä kuuluukin syntyä kun pienempää ylinopeutta ajavat sumputtavat isompaa ylinopeutta ajavat taakseen ohittaessaan suurinta sallittua ajavaa letkaa. Välillä ne puurouttavat ajokaistankin, koska ohitushaluiset eivät mahdu ohituskaistalle kun osa ohittajista on siirtynyt sinne jo paljon ennen ohitusta.
Olet kysellyt muutamaan otteeseen, että onko saksalainen taitavampi kuljettaja, kun hän samanlaisella Mersulla ajaa turvallisesti huomattavasti kovempia nopeuksia kuin meidän nopeusrajoitukset. Jätät huomiotta että erot maidemme moottoriteiden turvallisuudessa voivat johtua muustakin kuin kuskien taidoista tai ajonopeuksista. Tutkimuksissa on huomattu, että liikennetiheyden kasvaessa onnettomuudet vähenevät. Jos haluaa tietää mitä Saksan vapaa nopeus vaikuttaa turvallisuuteen, sitä pitää verrata liikenteeseen, jossa muuttujana on vain ajonopeus, eikä ajonopeus + liikennetiheys.
Kuolemanriski Saksan vapaan nopeuden moottoriteillä on 1,5–2 kertaa niin suuri kuin liikennetiheydeltään samaa luokkaa olevien Alankomaiden, Sveitsin tai Yhdysvaltojen moottoriteillä. Jos Saksan vapaan nopeuden moottoriteillä olisi yhtä vähän liikennettä kuin Suomen moottoriteillä, niiden onnettomuusriski olisi yli kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Koska uskottavuuteni meni jo vuosia sitten, niin nuo puheeni voi tarkistaa tutkimuksesta ”Ajonopeuden liikenneturvallisuus- ja ympäristövaikutukset”, sivulta 23.
Hyvää Uuttavuotta 2017 ajakaa joustavasti huomioiden myös kevyt liikenne ja jalankulkijat.
Muistakaa ettei taajamien nopeusrajoitus ole pakollinennopeus, sillä voi ajaa hiljempaakin, hiljaiseltakin näyttävällä kadulla on oltava valppaana (etenkin Naiset puhelin pois käytöstä ajonaikana)
Puistattaa katsoa kun tuosta päiväkodilta lähdetään, muksut penkkiin ja puhelin korvalle sitten menoks takuulla kovempaa alueen 30 km/h nopeutta.
ps. Kumppanille sen verran jos minun kynä ei kulje tarpeeksi sujuvasti, niin olen ollut liikenteessä vuodesta 1964 35000-n.100000 km/v ja toistaiseksi edelleen joten minulle alkaa muodostua jonkinlainen käsitys Suomen liikennekulttuurista.
Ajokokemuksia on myös useasta Euroopan maasta, mutta antaa niiden nyt olla omassa liemessään tällä kertaa.
2016: olen ollut liikenteessä vuodesta 1964 35000-n.100000 km/v ja toistaiseksi edelleen joten minulle alkaa muodostua jonkinlainen käsitys Suomen liikennekulttuurista.
Sittenhän sinulle ei pitäisi olla mikään ongelma vastata kysymyksiin, vai mitä! Toisaalta, mitenköhän se kokemus sitten ilmenisi, kun ei ainakaan noilla jonnin joutavilla "esimerkeillä", joita yrität väkertää ja joista ei saa tolkkua, etkä pysty niitä edes avaamaan...
Puistattaa katsoa kun tuosta päiväkodilta lähdetään, muksut penkkiin ja puhelin korvalle sitten menoks takuulla kovempaa alueen 30 km/h nopeutta.
Minua siis nyppii kun tässä alueella missä käyn on kaksi päiväkotia sekä koulu ja nopeusrajoituksia ei noudateta.
Alueella on aluenopeusrajoitus 30 km/h
"Tytön kuolemaan johtanut törmäys oli raju: osuttuaan lapseen auto suistui vielä puuhun ja sähköpylvääseen, joka meni juuresta poikki."
Minua nyppii talvinopeusrajoitukset moottoritiellä, tie on sula kesät talvet, kuitenkin tiettynä kalenteripäivänä ne muuttuu oletusarvona vaaralliseksi.
Tämä ei tämän enempää minun mielipiteestäni selityksiä tarvitse.
15.11.2016
Suomessa moottoritien ulommaisen vasemman kaistan käytön laista ei joko tiedetä, välitetä tai harrastettaan yksityistä nopeusvalvontaa jyystämällä kaistalla nopeammin ajaa haluavien edessä.
Eipä tuo vaikuta koskevan ainakaan 2016-kuskia! Jos siis luit siitä "+20km/h tai nopeamminkin tarvittaessa" -kohtaa. Olenkin kysynyt, että mikä se hänen varsinainen ongelmansa olikaan. Ei ole tullut vastausta. Taitaa siis olla liioittelua koko hömppä.
Kuulostaa tietysti järisyttävältä, tosin ällisyttävän valikoivalta kohtalolta, jos ja kun haluaa ajaa nopeammin. Luulisi nyppivän, vaikka ei osoita kyllä sitä peräänkuulutettua joustavuutta ollenkaan.
Tarkennetaan Kumppanille jos jokin asia nyppii, niin siitä on pitkä matka ongelmaan.
Kumppanille on ongelma kun käytän kuivalla moottoritiellä kesänopeutta 100+20
2016 (27.12.) : ”Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia joille valvonta ei kuulu nyppii?”
2016 (1.1.): ”Minua siis nyppii kun tässä alueella missä käyn on kaksi päiväkotia sekä koulu ja nopeusrajoituksia ei noudateta.
Sinua siis nyppii muiden ajama ylinopeus, mutta sinulla ei ole aavistustakaan että mikä siinä SINUN ajamassa ylinopeudessa sivullisia nyppii? Oli fiksu veto jättää nimimerkistäsi pois se ”Ajattelija”.
Taajama 30-60 km/h ja moottoritien talvinopeusrajoitus on erikseen käsiteltävä asia.
Kerro nyt sitten mikä sinua nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa.
Ajattelija? nimimerkin käyttäjä on täysin eri henkilö!!
Ja kesällä 140km/h jne. Senkus ajat, en ole sinua estämässä!
Vaan kun sinulla liittyi asiaan joku juttu, joka sinua nyppi ja johon sinulla liittyi joku ongelma. Sinua on pyydetty avaamaan asiaa, mutta ei vaan onnistu!
Toivoton vastaaja tuo 2016! "Hienoa", jos sinulta ei vaadittu edes ajamista (ei vissiin ajattelemistakaan?). Sinulla ei motarilla ollut siis mitään todellisia hidastimia estämässä sinua ajamasta +20km/h ylinopeutta. Mutta urputtaa piti. Kertoo tosiaan hyvin ainakin sinun osaltasi liikennekulttuuristasi.
Tämäkin oli liian paha pala (TeeCeen kysymys): Sinua siis nyppii muiden ajama ylinopeus, mutta sinulla ei ole aavistustakaan että mikä siinä SINUN ajamassa ylinopeudessa sivullisia nyppii?
Quun kommmentti ei kertonut yhtään mistään, pöh! Jos kertoi, niin siitä että lain noudattamista, tai opiskelua pitäisi olla vaatimassa samaa lakia noudattamatta jättävät sellaisilta, jotka hänen mielestään eivät noudata lakia, koska yrittävät saada näitä ensimmäisiä lakia noudattamattomia noudattamaan lakia.
Olisi siinä meillä tosiaan liikennekulttuurisoppa valmis! Kummat ovat sitten enemmän kotipoliiseja?
No on vaikeata, minähän olen selkeästi kertonut että minua nyppii taajamarajoituksiin välipitämätön suhtautuminen.
Nyt on kyse siitä, mikä nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa tietyn kalenteripäivän jälkeen vaikka olosuhteet säilyy käytännössä samana.
Enhän minä omaan kysymykseen vastaa.
Moottoritien vasemman kaistan säännöt voit opetella ihan itse, siitä tässä lähinnä on kysymys.
Minä en millään muotoa puutu viranomaisten tehtäviin, joten kotipoliisin tehtävät voit pitää edelleen jatkamalla kuulusteluja.
2016: ” Ajattelija? nimimerkin käyttäjä on täysin eri henkilö!!”
Ajattelin vaan kun kirjoitat hänen kanssaan niin samalla tavalla suojatiekäyttäytymisestä, naisten kännykän käytöstä, moottoriteiden ajonopeuksista, ohituksista ja siitä, kuinka joitakin harmittaa ohitetuksi tuleminen. Hän myös vaihtelee nimimerkkiään (Ajattelija2011, Ajattelija2013, Ajattelija2015 ja Auto-m). Sekin sopi kuvioon, että kerroit lukeneesi kommenttejani jo vuosia. Myös tämä nyt käyttämäsi nimimerkki vaikuttaa loogiselta jatkolta noihin Ajattelijan käyttämiin. Ajattelija myös lopetti kirjoittamisen liikenne-palstalle ennen kuin sinä aloit kirjoitella 2016-nimimerkillä.
2016: ” No on vaikeata, minähän olen selkeästi kertonut että minua nyppii taajamarajoituksiin välipitämätön suhtautuminen.
Nyt on kyse siitä, mikä nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa tietyn kalenteripäivän jälkeen vaikka olosuhteet säilyy käytännössä samana.
Enhän minä omaan kysymykseen vastaa.
Kyllä, vaikeata tuntuu olevan. Sekin viittaa siihen suuntaan, että olisit sama veijari kun kirjoitteli ennen Ajattelia-nimimerkikkä.
Keskity: miksi muut eivät saisi ajaa heidän omasta mielestään vaaratonta ylinopeutta, mutta sinä saat ajaa sinun mielestäsi vaaratonta ylinopeutta?
Minä olen ollut TM tilaaja vuosikymmeniä, olin vuoden tauolla tilauksesta.
Toteutin lupaukseni tilauksen lopettamisesta kun lehti ei puuttunut henkilökohtaisuuksiin meneviin loukkaaviin kommentteihin.
Olen tietoisesti kuopannut entiset nimimerkkini. Lähden nytkin kuin leppäkeppi jos ruvetaan pottuilemaan.
(Minun vahvuuteni ei ole kynässä eikä oikeinkirjoituksessa, mutta numeroiden kanssa olen pärjännyt niin hyvin ettei tarvitse perseauki kuleksia)
Ajattelija???? On täysin omilla kommenteillaan mukana keskusteluissa, olen lukenut häneltä lähinnä uusia autoja koskevia lausuntoja.
Keskity 2016:
Miksi muut eivät saisi ajaa heidän omasta mielestään vaaratonta ylinopeutta, mutta sinä saat ajaa sinun mielestäsi vaaratonta ylinopeutta?
Minä en millään muotoa puutu viranomaisten tehtäviin, joten kotipoliisin tehtävät voit pitää edelleen jatkamalla kuulusteluja.
Etkös sinä ja Quu ole täällä lisäksi vaatimassa motarin vasemman kaistan osalta lain parempaa noudattamista. Miksi sinä saisit soveltaa ja jotkut muut eivät? Sellaisen voisi tulkita ainakin olevan yhtä lailla puuttumista - miksi se olisi sinun hommiasi?
Aivan siitä joustava ajo moottoritiellä juuri takkuaa kun ei palata ohituksen jälkeen oikealle kaistalle.
Onko puutetta tiedoissa vai tahallista liikenteen häirintää.
Alkuperäinen kysymyksesi oli ”Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia joille valvonta ei kuulu nyppii? Ehkä heitä nyppi se, että he pitivät ylinopeuttasi vaarallisena? Ehkä he ajattelivat siitä samalla tavalla kuin sinä kerroit ajattelevasi ylinopeudesta taajamissa?
2016 Taajamissa ei ole erillistä talvinopeusrajoitusta.
Mitä sitten, ylinopeus on ylinopeutta. Sinähän juuri ihmettelit sitä, mitä on vaaraton ylinopeus, joten miten jatkat lausetta, jonka aloitin tuolla edellisellä sivulla?
Aivan siitä joustava ajo moottoritiellä juuri takkuaa kun ei palata ohituksen jälkeen oikealle kaistalle. Onko puutetta tiedoissa vai tahallista liikenteen häirintää.
Sen valvontahan ei kuulu sinulle, vaikka asia nyppisikin.
Yhtä laillahan voidaan todeta sitten, että onko puutetta tiedoissa vai tahallista häirintää, jos ajelee +20km/h ja on vaatimassa muilta tietä, eikö vain?
Ehei - essonbaarin miehet istuu olettaenkin siellä baarissa parantamassa maailmaa.
No, mikä olikaan se sinun varsinainen ongelmasi? Sinähän väität ajavasi motarilla +20km/h ylinopeutta ja tarvittaessa kovempaakin?
Minähän tässä olen kysymyksen asettanut:
Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia nyppii joille valvonta ei kuulu?
Sait jo vastauksen ja minusta TeeCee vastasi aika hyvin. Et ole sinäkään sivullinen asiassa.
No niin, mikäs se sinun varsinainen ongelmasi olikaan, jos kertomasi mukaan ajat motarilla koko ajan +20km/h ylinopeutta ja jopa nopeamminkin tarvittaessa?
2016: ” Minähän tässä olen kysymyksen asettanut:
Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia nyppii joille valvonta ei kuulu?
Jotta voisi arvailla miksi ajotapasi ovat nyppineet juntteja, pitäisi tietää millaisissa tilanteissa tämä nyppiminen ilmeni ja keitä nämä juntit sinun tietääksesi olivat. Sanot satasen rajoituksen aiheuttavan ruuhkia, joten ensimmäisenä tuli mieleen että niissä ruuhkatilanteissa on sattunut jotain mistä pahoitit mielesi. Oliko näin?
Jos oli, niin millaisessa tilanteessa se ylinopeus heitä nyppi? Protestoivatko sinulle rajoitusta noudattavat? He tarvitsevat niin harvoin ohituskaistaa, että he tuskin onnistuvat rakentamaan ”outoja pikkuruuhkia” riesaksi asti. Vai olivatko he niitä jotka ajoivat pienempää ylinopeutta kuin sinä? Vai protestoivatko kaikenlaiset juntit ajotapaasi? Miten heidän suorittamansa ”valvonta” ilmeni?
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kuljettajien ei missään tapauksessa pidä valvoa, kouluttaa tai protestoida liikenteessä. Halu siihen on joskus valtava, mutta sellaiset tapaukset kannattaa ottaa havaintoesimerkkinä siitä, kuinka paljon omaa toimintaa ohjaavat apinan vaistot ja kuinka paljon järki ja harkinta. Meillä kuuluukin olla apinan vaistot, koska me olemme apinoita, mutta evoluution oikusta meillä on myös mahdollisuus arvioida ja kontrolloida huonoina pitämiämme piirteitämme. Ja liikenteessä muiden valvominen tai protestoiminen on mielestäni yksiselitteisesti huono piirre.
Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin: kun pistää tarkasti muistiin kuinka typerältä sellainen näyttää muiden tekemänä, on helpompaa motivoitua säilyttämään itse hermonsa kun iskee halu osoittaa mieltään.
TeeCeen kirjoitukset kärsii inflaatiosta niiltä on painoarvo mennyt jo vuosia sitten.
Kumppani voi mennä katsomaan peiliin, liikenteen yksi tulppa on oletettavasti siellä, jos yleensä osallistut liikenteeseen.
2016: ” ”TeeCeen kirjoitukset kärsii inflaatiosta niiltä on painoarvo mennyt jo vuosia sitten.”
Ei minun kirjoituksiani pidäkään uskoa ennen kuin on verrannut niitä tieteelliseen tietoon.
Vaikka et minun puheista perustakaan, niin minä haluaisin kovasti kuulla käsityksesi siitä miten rajoitusta noudattavat saavat aikaan ”outoja pikkuruuhkia”. Havaintojeni mukaan aina välillä ohituskaistalle kyllä syntyy sumppuja, mutta ne eivät ole outoja, vaan juuri sellaisia mitä kuuluukin syntyä kun pienempää ylinopeutta ajavat sumputtavat isompaa ylinopeutta ajavat taakseen ohittaessaan suurinta sallittua ajavaa letkaa. Välillä ne puurouttavat ajokaistankin, koska ohitushaluiset eivät mahdu ohituskaistalle kun osa ohittajista on siirtynyt sinne jo paljon ennen ohitusta.
Olet kysellyt muutamaan otteeseen, että onko saksalainen taitavampi kuljettaja, kun hän samanlaisella Mersulla ajaa turvallisesti huomattavasti kovempia nopeuksia kuin meidän nopeusrajoitukset. Jätät huomiotta että erot maidemme moottoriteiden turvallisuudessa voivat johtua muustakin kuin kuskien taidoista tai ajonopeuksista. Tutkimuksissa on huomattu, että liikennetiheyden kasvaessa onnettomuudet vähenevät. Jos haluaa tietää mitä Saksan vapaa nopeus vaikuttaa turvallisuuteen, sitä pitää verrata liikenteeseen, jossa muuttujana on vain ajonopeus, eikä ajonopeus + liikennetiheys.
Kuolemanriski Saksan vapaan nopeuden moottoriteillä on 1,5–2 kertaa niin suuri kuin liikennetiheydeltään samaa luokkaa olevien Alankomaiden, Sveitsin tai Yhdysvaltojen moottoriteillä. Jos Saksan vapaan nopeuden moottoriteillä olisi yhtä vähän liikennettä kuin Suomen moottoriteillä, niiden onnettomuusriski olisi yli kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Koska uskottavuuteni meni jo vuosia sitten, niin nuo puheeni voi tarkistaa tutkimuksesta ”Ajonopeuden liikenneturvallisuus- ja ympäristövaikutukset”, sivulta 23.
2016:
TeeCeen kirjoitukset kärsii inflaatiosta... Kumppani voi mennä katsomaan peiliin
Voi voi, 2016... Kun eväät kirjoittamiseen ovat jo heti lähtökohdiltaan olemattomat, tai loppu, niin noinhan siinä käy.
Hyvää Uuttavuotta 2017 ajakaa joustavasti huomioiden myös kevyt liikenne ja jalankulkijat.
Muistakaa ettei taajamien nopeusrajoitus ole pakollinennopeus, sillä voi ajaa hiljempaakin, hiljaiseltakin näyttävällä kadulla on oltava valppaana (etenkin Naiset puhelin pois käytöstä ajonaikana)
Puistattaa katsoa kun tuosta päiväkodilta lähdetään, muksut penkkiin ja puhelin korvalle sitten menoks takuulla kovempaa alueen 30 km/h nopeutta.
ps. Kumppanille sen verran jos minun kynä ei kulje tarpeeksi sujuvasti, niin olen ollut liikenteessä vuodesta 1964 35000-n.100000 km/v ja toistaiseksi edelleen joten minulle alkaa muodostua jonkinlainen käsitys Suomen liikennekulttuurista.
Ajokokemuksia on myös useasta Euroopan maasta, mutta antaa niiden nyt olla omassa liemessään tällä kertaa.
2016:
olen ollut liikenteessä vuodesta 1964 35000-n.100000 km/v ja toistaiseksi edelleen joten minulle alkaa muodostua jonkinlainen käsitys Suomen liikennekulttuurista.
Sittenhän sinulle ei pitäisi olla mikään ongelma vastata kysymyksiin, vai mitä! Toisaalta, mitenköhän se kokemus sitten ilmenisi, kun ei ainakaan noilla jonnin joutavilla "esimerkeillä", joita yrität väkertää ja joista ei saa tolkkua, etkä pysty niitä edes avaamaan...
Puistattaa katsoa kun tuosta päiväkodilta lähdetään, muksut penkkiin ja puhelin korvalle sitten menoks takuulla kovempaa alueen 30 km/h nopeutta.
Sinua siis nyppii?
Minua siis nyppii kun tässä alueella missä käyn on kaksi päiväkotia sekä koulu ja nopeusrajoituksia ei noudateta.
Alueella on aluenopeusrajoitus 30 km/h
"Tytön kuolemaan johtanut törmäys oli raju: osuttuaan lapseen auto suistui vielä puuhun ja sähköpylvääseen, joka meni juuresta poikki."
Minua nyppii talvinopeusrajoitukset moottoritiellä, tie on sula kesät talvet, kuitenkin tiettynä kalenteripäivänä ne muuttuu oletusarvona vaaralliseksi.
Tämä ei tämän enempää minun mielipiteestäni selityksiä tarvitse.
15.11.2016
Suomessa moottoritien ulommaisen vasemman kaistan käytön laista ei joko tiedetä, välitetä tai harrastettaan yksityistä nopeusvalvontaa jyystämällä kaistalla nopeammin ajaa haluavien edessä.
Se on taas Quutamo näköjään...
Eipä tuo vaikuta koskevan ainakaan 2016-kuskia! Jos siis luit siitä "+20km/h tai nopeamminkin tarvittaessa" -kohtaa. Olenkin kysynyt, että mikä se hänen varsinainen ongelmansa olikaan. Ei ole tullut vastausta. Taitaa siis olla liioittelua koko hömppä.
Kuulostaa tietysti järisyttävältä, tosin ällisyttävän valikoivalta kohtalolta, jos ja kun haluaa ajaa nopeammin. Luulisi nyppivän, vaikka ei osoita kyllä sitä peräänkuulutettua joustavuutta ollenkaan.
Kerrotkos Quu, mites se laki menikään?
Tarkennetaan Kumppanille jos jokin asia nyppii, niin siitä on pitkä matka ongelmaan.
Kumppanille on ongelma kun käytän kuivalla moottoritiellä kesänopeutta 100+20
2016 (27.12.) : ”Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia joille valvonta ei kuulu nyppii?”
2016 (1.1.): ”Minua siis nyppii kun tässä alueella missä käyn on kaksi päiväkotia sekä koulu ja nopeusrajoituksia ei noudateta.
Sinua siis nyppii muiden ajama ylinopeus, mutta sinulla ei ole aavistustakaan että mikä siinä SINUN ajamassa ylinopeudessa sivullisia nyppii? Oli fiksu veto jättää nimimerkistäsi pois se ”Ajattelija”.
Aika nappikysymys tuossa edellä, TeeCee!
29.12.2016 kysyin:
Miten esim. rajoitusnopeus vie joustavuutta, tai tuo sitä liikenteessä? 4-kaistaisella moottoritiellä
2016 vastasi:
Ei minulta henkilökohtaisesti mitenkään kun käytän ohituskaistalla nopeusrajoitus + 20 km/h ja tarpeen mukaan enemmänkin
02.01.2017 2016 kommentoi:
...käytän kuivalla moottoritiellä kesänopeutta 100+20
Alkuperäisen vastauksen voi tulkita niin, että ajat kesällä sitten 140km/h.
Ja jostakin syystä jokin silti nyppii ja on ongelmana!? Avaisitko vähän, onnistuisiko?
Taajama 30-60 km/h ja moottoritien talvinopeusrajoitus on erikseen käsiteltävä asia.
Kerro nyt sitten mikä sinua nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa.
Ajattelija? nimimerkin käyttäjä on täysin eri henkilö!!
Ja kesällä 140km/h jne. Senkus ajat, en ole sinua estämässä!
Vaan kun sinulla liittyi asiaan joku juttu, joka sinua nyppi ja johon sinulla liittyi joku ongelma. Sinua on pyydetty avaamaan asiaa, mutta ei vaan onnistu!
Vuokra eemelini hoiti ajamisen melkein itsenäisesti, ei olla kaukana että ollaan matkustajia.
Katsotaan sitten kesällä mitä nopeutta ajetaan.
Näkemiin tällä erää.
Kyllä tuo Quun kannanotto kertoo paljon Suomen liikennekulttuurista.
Toivoton vastaaja tuo 2016! "Hienoa", jos sinulta ei vaadittu edes ajamista (ei vissiin ajattelemistakaan?). Sinulla ei motarilla ollut siis mitään todellisia hidastimia estämässä sinua ajamasta +20km/h ylinopeutta. Mutta urputtaa piti. Kertoo tosiaan hyvin ainakin sinun osaltasi liikennekulttuuristasi.
Tämäkin oli liian paha pala (TeeCeen kysymys):
Sinua siis nyppii muiden ajama ylinopeus, mutta sinulla ei ole aavistustakaan että mikä siinä SINUN ajamassa ylinopeudessa sivullisia nyppii?
Quun kommmentti ei kertonut yhtään mistään, pöh! Jos kertoi, niin siitä että lain noudattamista, tai opiskelua pitäisi olla vaatimassa samaa lakia noudattamatta jättävät sellaisilta, jotka hänen mielestään eivät noudata lakia, koska yrittävät saada näitä ensimmäisiä lakia noudattamattomia noudattamaan lakia.
Olisi siinä meillä tosiaan liikennekulttuurisoppa valmis! Kummat ovat sitten enemmän kotipoliiseja?
No on vaikeata, minähän olen selkeästi kertonut että minua nyppii taajamarajoituksiin välipitämätön suhtautuminen.
Nyt on kyse siitä, mikä nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa tietyn kalenteripäivän jälkeen vaikka olosuhteet säilyy käytännössä samana.
Enhän minä omaan kysymykseen vastaa.
Moottoritien vasemman kaistan säännöt voit opetella ihan itse, siitä tässä lähinnä on kysymys.
Minä en millään muotoa puutu viranomaisten tehtäviin, joten kotipoliisin tehtävät voit pitää edelleen jatkamalla kuulusteluja.
2016: ” Ajattelija? nimimerkin käyttäjä on täysin eri henkilö!!”
Ajattelin vaan kun kirjoitat hänen kanssaan niin samalla tavalla suojatiekäyttäytymisestä, naisten kännykän käytöstä, moottoriteiden ajonopeuksista, ohituksista ja siitä, kuinka joitakin harmittaa ohitetuksi tuleminen. Hän myös vaihtelee nimimerkkiään (Ajattelija2011, Ajattelija2013, Ajattelija2015 ja Auto-m). Sekin sopi kuvioon, että kerroit lukeneesi kommenttejani jo vuosia. Myös tämä nyt käyttämäsi nimimerkki vaikuttaa loogiselta jatkolta noihin Ajattelijan käyttämiin. Ajattelija myös lopetti kirjoittamisen liikenne-palstalle ennen kuin sinä aloit kirjoitella 2016-nimimerkillä.
2016: ” No on vaikeata, minähän olen selkeästi kertonut että minua nyppii taajamarajoituksiin välipitämätön suhtautuminen.
Nyt on kyse siitä, mikä nyppii minun 120 km/h moottoritienopeudessa tietyn kalenteripäivän jälkeen vaikka olosuhteet säilyy käytännössä samana.
Enhän minä omaan kysymykseen vastaa.
Kyllä, vaikeata tuntuu olevan. Sekin viittaa siihen suuntaan, että olisit sama veijari kun kirjoitteli ennen Ajattelia-nimimerkikkä.
Keskity: miksi muut eivät saisi ajaa heidän omasta mielestään vaaratonta ylinopeutta, mutta sinä saat ajaa sinun mielestäsi vaaratonta ylinopeutta?
Minä olen ollut TM tilaaja vuosikymmeniä, olin vuoden tauolla tilauksesta.
Toteutin lupaukseni tilauksen lopettamisesta kun lehti ei puuttunut henkilökohtaisuuksiin meneviin loukkaaviin kommentteihin.
Olen tietoisesti kuopannut entiset nimimerkkini. Lähden nytkin kuin leppäkeppi jos ruvetaan pottuilemaan.
(Minun vahvuuteni ei ole kynässä eikä oikeinkirjoituksessa, mutta numeroiden kanssa olen pärjännyt niin hyvin ettei tarvitse perseauki kuleksia)
Ajattelija???? On täysin omilla kommenteillaan mukana keskusteluissa, olen lukenut häneltä lähinnä uusia autoja koskevia lausuntoja.
Keskity 2016:
Miksi muut eivät saisi ajaa heidän omasta mielestään vaaratonta ylinopeutta, mutta sinä saat ajaa sinun mielestäsi vaaratonta ylinopeutta?
Minä en millään muotoa puutu viranomaisten tehtäviin, joten kotipoliisin tehtävät voit pitää edelleen jatkamalla kuulusteluja.
Etkös sinä ja Quu ole täällä lisäksi vaatimassa motarin vasemman kaistan osalta lain parempaa noudattamista. Miksi sinä saisit soveltaa ja jotkut muut eivät? Sellaisen voisi tulkita ainakin olevan yhtä lailla puuttumista - miksi se olisi sinun hommiasi?
Mikä on vaaraton ylinopeus?
Minä käytän vasenta kaistaa ohitukseen ja siirryn oikealle ohituksen jälkeen.
Olenko tulkinnut lain tarkoituksen väärin.
2016:
Mikä on vaaraton ylinopeus?
Eli olet sitä mieltä, että ylinopeus... (ja tähän joku aiheeseen oikeasti osuva kommenttisi perään)
Minä käytän vasenta kaistaa ohitukseen ja siirryn oikealle ohituksen jälkeen. Olenko tulkinnut lain tarkoituksen väärin.
Mahtavaa, upeeta!
No hei, jos kerran sinusta oli kyse niissä Quun ja sinun "liikennekulttuuria hyvin kuvaavissa" kommenteissa, niin eikös asiat ole hyvin, hienoa!
Vai mistä niissä oli kyse, kun sinä ja Quu kuulostitte jotenkin siltä kuitenkin että jokin nyppii asiassa? Joku ongelma teillä on.
Aivan siitä joustava ajo moottoritiellä juuri takkuaa kun ei palata ohituksen jälkeen oikealle kaistalle.
Onko puutetta tiedoissa vai tahallista liikenteen häirintää.
2016: ”Mikä on vaaraton ylinopeus?”
Alkuperäinen kysymyksesi oli ”Mikä siinä ylinopeudessa sivullisia joille valvonta ei kuulu nyppii? Ehkä heitä nyppi se, että he pitivät ylinopeuttasi vaarallisena? Ehkä he ajattelivat siitä samalla tavalla kuin sinä kerroit ajattelevasi ylinopeudesta taajamissa?
Taajamissa ei ole erillistä talvinopeusrajoitusta.
2016
Taajamissa ei ole erillistä talvinopeusrajoitusta.
Mitä sitten, ylinopeus on ylinopeutta. Sinähän juuri ihmettelit sitä, mitä on vaaraton ylinopeus, joten miten jatkat lausetta, jonka aloitin tuolla edellisellä sivulla?
Aivan siitä joustava ajo moottoritiellä juuri takkuaa kun ei palata ohituksen jälkeen oikealle kaistalle. Onko puutetta tiedoissa vai tahallista liikenteen häirintää.
Sen valvontahan ei kuulu sinulle, vaikka asia nyppisikin.
Yhtä laillahan voidaan todeta sitten, että onko puutetta tiedoissa vai tahallista häirintää, jos ajelee +20km/h ja on vaatimassa muilta tietä, eikö vain?