Tilanteita liikenteessä

1477 kommenttia
1444546474850»
  • muokattu 21.10.2024 17:57

    @HybridRules kirjoitti:
    Armeijan tapaan pyöräilijä sitten panee vahingon kiertämään ja aiheuttaa vastaavan riskin kevliä kulkevalle jalankulkijalle, mutta tietysti siinä on ainakin yleensä lievemmät seuraukset riskin realisoituessa kuin rekan jyräämäksi tai alipaineella kaatamaksi joutuvalla pyöräilijällä.

    Ollaan taidettu olla eri joukko-osastoissa. Tai sitten puhut armeijasta, vaikka kyse on vastuuttomista varusmiehistä. Sekoitathan välillä myös termit sinä ja liikenne.

    Riskin aiheuttaa se, joka toimii väärin. Uhri on eri asia kuin aiheuttaja. Esimerkkinä jalankulkija, joka sirtyy sivusuunnassa nopeasti ja taakseen katsomatta. Arkipäivää klv:llä, harvemmalla kantti riittää siihen ajoradalla. Miksi itse toimit eri tavoin ulkoiluttaessasi koiraa ajoradan reunassa ja klv:llä? Liittyykö mielipiteesi pyörästä ajoneuvona tähän?

      
  • @Herbert kirjoitti:

    @Lukija33539 kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:
    Aika rajua olisi liikenne, jos rajoituksia nostettaisiin 20 km/h ja luotettaisiin siihen, että kuskit hallitsevat tilannenopeudet ja asiallisen ajotavan.

    Ei ole rajua, ja kyseinen menettely on tehty parissakin pohjoismaassa, turhaa pelottelua ja dramatisointia. Tanskassa moottoritiellä rajoitus nostettiin 110km/h ->130km/h. Ja Ruotsissa on 110km/h =< 120km/h. Mitä olen siellä liikkunut niin hyvin toimii.

    Tanskassa rajoituksen nostoon liittyi paljon muitakin toimenpiteitä, kuten hyvin tiedät. Täällä sinä ja HR ette tästä välitä, vaan ajelette muun liikenteen seassa korotettuja nopeuksia ohitustarvetta generoimassa ilman Tanskan mallin tukea.

    Nyt en ymmärrä. Sanoit että rajoitusnopeuksien nostaminen 20km/h olisi rajua. Kun mainitsen että niin on tehty, alat höpisemään yksittäisistä autoista ja niiden nopeuksista. Mitä näillä on keskenään tekemistä.

      
  • muokattu 21.10.2024 18:48

    Rajoituksen nosto niin, että ainoa toimenpide olisi vaihtaa tauluun uudet numerot olisi raju temppu.

    Koska vain sinä, HR ja vajaat 2% muista vapaamatkustajista sovellatte tätä haavetta liikenteessä, 98% tienkäyttäjistä jää aikaa väistellä teitä.

      2
  • @Herbert kirjoitti:
    Rajoituksen nosto niin, että ainoa toimenpide olisi vaihtaa tauluun uudet numerot olisi raju temppu.

    Miten niin, näinhän tapahtuu joka syksy ja kevät jo nyt, olet varmaan huomannut.

      
  • Tajuat varmaan itsekin, mikä ero on pudottaa rajoituksia normaalitasosta 20 ja nostaa rajoituksia normaalitasosta 20.

      1
  • @Herbert kirjoitti:
    Tajuat varmaan itsekin, mikä ero on pudottaa rajoituksia normaalitasosta 20 ja nostaa rajoituksia normaalitasosta 20.

    ainakin täälläpäin on paljonkin osuuksia, jos nopeus ei ole talven jälkeen palautunut normaaliksi. Tästä voisi aloittaa. Vaikka olet palsta nopeuslukkari niin sinustakaan ei olisi temppu eikä mikään palauttaa näitä normaaliksi eli nostaa 20km/h?

      
  • Täällä pudotettiin yhdellä osuudella 100 -> 80, kun jo valmiiksi pakkattu päällyste viime talvena petti. Syksyllä se päällystettiin, jonka jälkeen rajoitus palautettiin ennslleen. Ei ongelmaa, nyt tien kunto vastaa rajoitusta.

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit