@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Sen olen jo aikaisemminkin snonut, että Model X ei ollut alun perin vaihtoehto minulle, koska se oli liian kallis, jotain 150.000,- paikkeilla. Enkä ollut huomannut Teslan pudottaneen hintoja niin paljon, että Model X oli muuttunut alle 100.000,- autoksi. Ei tuollaista hinnan muutosta alas päin ole tainnut muiden autojen kohdalla tapahtuakaan.
Mutta pari vuotta sitten asia oli niin, että sähköauto soveltui vain harvoille, koska niitä oli vain joko kalliita tai lyhyellä kantamalla.
Ei taida vieläkään olla pätevämpää sähkäriä kuin Model X. Vetokyky 2250kg, nimellisrange 500, kunnollinen ja säädettävä maavara ja tilava auto sisältä. Vai löytyykö jo toinen vastaava? Muutenhan sähköautotarjonta on laajentunut kovasti.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Sen olen jo aikaisemminkin snonut, että Model X ei ollut alun perin vaihtoehto minulle, koska se oli liian kallis, jotain 150.000,- paikkeilla. Enkä ollut huomannut Teslan pudottaneen hintoja niin paljon, että Model X oli muuttunut alle 100.000,- autoksi. Ei tuollaista hinnan muutosta alas päin ole tainnut muiden autojen kohdalla tapahtuakaan.
Mutta pari vuotta sitten asia oli niin, että sähköauto soveltui vain harvoille, koska niitä oli vain joko kalliita tai lyhyellä kantamalla.
Ei taida vieläkään olla pätevämpää sähkäriä kuin Model X. Vetokyky 2250kg, nimellisrange 500, kunnollinen ja säädettävä maavara ja tilava auto sisältä. Vai löytyykö jo toinen vastaava? Muutenhan sähköautotarjonta on laajentunut kovasti.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Sen olen jo aikaisemminkin snonut, että Model X ei ollut alun perin vaihtoehto minulle, koska se oli liian kallis, jotain 150.000,- paikkeilla. Enkä ollut huomannut Teslan pudottaneen hintoja niin paljon, että Model X oli muuttunut alle 100.000,- autoksi. Ei tuollaista hinnan muutosta alas päin ole tainnut muiden autojen kohdalla tapahtuakaan.
Mutta pari vuotta sitten asia oli niin, että sähköauto soveltui vain harvoille, koska niitä oli vain joko kalliita tai lyhyellä kantamalla.
Ei taida vieläkään olla pätevämpää sähkäriä kuin Model X. Vetokyky 2250kg, nimellisrange 500, kunnollinen ja säädettävä maavara ja tilava auto sisältä. Vai löytyykö jo toinen vastaava? Muutenhan sähköautotarjonta on laajentunut kovasti.
fordin mache ja halvempiki ku x
Fordin vetokyky 750kg, X:n 2250kg. En alkanut vertailla mittoja, mutta Fordin esittelysivujen perusteella tuli mielikuva, että mache on pienempi sisätiloiltaan kuin X.
Mach-E vaikuttaa muuten ihan mielenkiintoiselta autolta. Luulen, että edelleen X on pätevin sähkäri markkinoilla, kun huomioidaan vetokyky, sisätilat, range, säädettävä ilmajousitus, tuplamoottori-neliveto ja kiihtyvyys. Ja pisteenä iin päällä autopilotin ominaisuudet ja summon. Pätevin paketti.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
Kyllä julkisia latureita on. Joskaan ei niin kätevästi joka paikassa kuin olet aiemmin väittänyt. Miksi muuten nyt olet kääntänyt takkisi tässä asiassa? Tosiasiassahan latureita on nykyään enemmän kuin pari vuotta sitten asiasta kirjoitellessasi.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
Kyllä julkisia latureita on. Joskaan ei niin kätevästi joka paikassa kuin olet aiemmin väittänyt. Miksi muuten nyt olet kääntänyt takkisi tässä asiassa? Tosiasiassahan latureita on nykyään enemmän kuin pari vuotta sitten asiasta kirjoitellessasi.
Olin näköjään liian toiveikas suhteesi. Optimismi johtaa aina välillä pettymykseen. Suomessa on paljon mahdollisuuksia ladata ja siitähän olemme keskustelleet. Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
Kyllä julkisia latureita on. Joskaan ei niin kätevästi joka paikassa kuin olet aiemmin väittänyt. Miksi muuten nyt olet kääntänyt takkisi tässä asiassa? Tosiasiassahan latureita on nykyään enemmän kuin pari vuotta sitten asiasta kirjoitellessasi.
Olin näköjään liian toiveikas suhteesi. Optimismi johtaa aina välillä pettymykseen. Suomessa on paljon mahdollisuuksia ladata ja siitähän olemme keskustelleet. Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No johan minä ihmettelinkin. Vai että oikein mannertenvälinen NHB! Eikö kuitenkin olisi kannattanut pysyä vanhalla mantereella ja muuttaa vaikka sveitsiläisiä ilahduttamaan?
@NHB kirjoitti:
Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No mutta, sinähän kerroit että sähköä on joka paikassa, kun minä vetyautoa tarjosin huonon tai olemattoman sähköverkon alueelle
Kyllä täällä sähköä ja toimiva sähköverkko on. Sähköautojen latausmahdollisuuksien rakentaminen olisi todella helppoa ja halpaa verrattuna vedyn tankkausasemiin. Ylipäätään polttokennoauton hankintahinta, energialasku ja ylläpito ovat niin kalliita, ettei sellainen oikein sovelly sinne, missä ei ole sähköverkkoa.
Perinteinen henkilötiedustelu on edelleen tärkeä tiedonhankinnan keino. Muistan hyvin kun NHB vuosia sitten kysyi volenko ulkomaalainen kun kirjoitan niin huonoa Suomea.
@HybridRules kirjoitti:
Olen alusta alkaen ladannut Teslan suosituksen mukaan eli kotikulmilla kurvaillessa en ole ladannut yli 90% ja nyt viime aikoina en ole ladannut täyteen pitkillekään matkoille.
Sinä sanoit NHB:n olevan tyhmä ja mikäpä minä olen siitä vastaväitteitä esittämään.
Mutta silti olen ollut aivan väärässä, kun ehdottelin tuollaista.
Juu kaikki ehdotukseni ovat mielestäsi ihan tyhmiä, etkä tietenkään ole kääntänyt takkiasi: "Sähköauto soveltuu vain harvoille kuten NHB:lle, joka ajaa niin vähän, ettei autoa edes tarvitse".
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
Kyllä julkisia latureita on. Joskaan ei niin kätevästi joka paikassa kuin olet aiemmin väittänyt. Miksi muuten nyt olet kääntänyt takkisi tässä asiassa? Tosiasiassahan latureita on nykyään enemmän kuin pari vuotta sitten asiasta kirjoitellessasi.
Olin näköjään liian toiveikas suhteesi. Optimismi johtaa aina välillä pettymykseen. Suomessa on paljon mahdollisuuksia ladata ja siitähän olemme keskustelleet. Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No johan minä ihmettelinkin. Vai että oikein mannertenvälinen NHB! Eikö kuitenkin olisi kannattanut pysyä vanhalla mantereella ja muuttaa vaikka sveitsiläisiä ilahduttamaan?
Alkoi tympimään Suomessa työskentely sen verran, että ihan hyvä oli päästä kunnolla kauas siitä kurimuksesta. Oikeus Suomen sosiaaliturvaankin oli taas lunastettu seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi, niin sekään ei pidätellyt. Sveitsi olisi kyllä ihan mielenkiintoinen paikka asua, mutta siellä ei nyt ollut sopivaa pojektia tarjolla.
@NHB kirjoitti:
Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No mutta, sinähän kerroit että sähköä on joka paikassa, kun minä vetyautoa tarjosin huonon tai olemattoman sähköverkon alueelle
Kyllä täällä sähköä ja toimiva sähköverkko on. Sähköautojen latausmahdollisuuksien rakentaminen olisi todella helppoa ja halpaa verrattuna vedyn tankkausasemiin. Ylipäätään polttokennoauton hankintahinta, energialasku ja ylläpito ovat niin kalliita, ettei sellainen oikein sovelly sinne, missä ei ole sähköverkkoa.
Nyt et ole kartalla ollenkaan, ja se ei ole ensimmäinen kerta.
@NHB kirjoitti:
Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No mutta, sinähän kerroit että sähköä on joka paikassa, kun minä vetyautoa tarjosin huonon tai olemattoman sähköverkon alueelle
Kyllä täällä sähköä ja toimiva sähköverkko on. Sähköautojen latausmahdollisuuksien rakentaminen olisi todella helppoa ja halpaa verrattuna vedyn tankkausasemiin. Ylipäätään polttokennoauton hankintahinta, energialasku ja ylläpito ovat niin kalliita, ettei sellainen oikein sovelly sinne, missä ei ole sähköverkkoa.
Nyt et ole kartalla ollenkaan, ja se ei ole ensimmäinen kerta.
Nyt sinulla ei ollut yhtään argumenttia, eikä se tosiaankaa ole ensimmäinen kerta.
HR onko autossasi ilmajouset vai rautajouset? Olenko väärässä, että ilmajousituksessa on ollut ongelmia? Jos olet perillä asiasta voitko kertoa miten on?
Jotenkin erikoista, että Teslan Euroopan toimitusten pulssittaisuudesta TM kaivaa huolestuneita otsikoita, vaikka tilanne on ollut tuollainen alusta alkaen. Kesäkuussa M3:a Norjassa rekisteröitiin 3196 kappaletta, joka on raju määrä. Mustang oli kakkonen 1278 kappaleella. Suomessa Corolla ykkönen 694:llä kappaleella. Jännä juttu, ettei tuollainen raju toteutunut myynti anna aihetta kirjoittaa juttua, mutta lähtökohdiltaan hölmö negatiivissävytteinen juttu kyllä kirjoitetaan.
Tesla Model 3 on asiallisen yksikertaisen tyylikäs ulkoa ja sisältä, ja siihen sen hukuttelevuus loppuikin.
Moottori
Koeajoyksilöstä löytää pohjamaalia saranoiden vierestä, ja paikoin sisusta nitisee kuin vanhassa avoautossa. Tuulensuhinoitakin kuuluu varsin paljon. Kyyti on napakkaa, ja rengasmelu huomattavaa.
Teslan Model Y -mallin toimitukset alkavat Suomessa elokuussa
Model Y voi myös hyödyntää uusia V3 Supercharger-asemia, joilla auto voi ottaa vastaan latausnopeuden, joka on jopa 1600 km tunnissa.
Teslan uusin FSD betaversio on nyt jakelussa testikäyttäjille. Oheisen linkin videossa Teslalla mennään liikenneympyrässä automaattiohjauksella. Taitaakin video linkittyä suoraan tuohon alle
En olekaan, kyllä niin vähän ajavalle kuin NHB on kertonut ajavansa, sähköauto soveltuu parhaiten. Yleisluontoisesti siis, kun ei ole niin väliä rangella. Nissan Leafissä oli joskus range himpun yli 100km. Siinä NHB:llekin sopiva menopeli.
Sen olen jo aikaisemminkin snonut, että Model X ei ollut alun perin vaihtoehto minulle, koska se oli liian kallis, jotain 150.000,- paikkeilla. Enkä ollut huomannut Teslan pudottaneen hintoja niin paljon, että Model X oli muuttunut alle 100.000,- autoksi. Ei tuollaista hinnan muutosta alas päin ole tainnut muiden autojen kohdalla tapahtuakaan.
Mutta pari vuotta sitten asia oli niin, että sähköauto soveltui vain harvoille, koska niitä oli vain joko kalliita tai lyhyellä kantamalla.
Ei taida vieläkään olla pätevämpää sähkäriä kuin Model X. Vetokyky 2250kg, nimellisrange 500, kunnollinen ja säädettävä maavara ja tilava auto sisältä. Vai löytyykö jo toinen vastaava? Muutenhan sähköautotarjonta on laajentunut kovasti.
Joo, olen kertonut ajavani suomalaisittain keskimäääräisiä ajosuoritteita ja suositellut kaikkia - sinä mukaan lukien - valitsemaan omiin tarpeisiin sopivalla rangella varustetun mallin. Joudut aina vajoamaan muunneltuun totuuteen.
Vaikka ajat vain keskimääräisiä ajosuoritteita, niin voisit silti ottaa Nissan Leafin. Onhan siinä sinulle ylipitkä range, mutta eihän se haittaa mitään. Sitä paitsi latureitahan on tuhkatiheässä ja sinun mielestä keskiyölläkin lataustolpan kupeessa istuskelu on vain sähköauton käyttöön kuuluva mukavuustekijä, joten ei hätiä mitiä, jos joskus sattuu suomalaisittain keskimääräistä ajosuoritetta pidempi reissu kohdalle.
Oikeastaan en ajatellut sinun kertoneen ajavasi keskimääräisiä ajosuoritteita vaan muistelin sinun kertoneen ajaneesi plugarilla pelkällä sähköllä niin paljon, että bensiini ei poistunut tankista kuin korkeintaan korkin tiivisteiden vuodon kautta haihtumalla. Kun plugarisi sähkösäde oli jotain 40km luokkaa, niin Nissan Leafillahan ajelisit jo oikein herroiksi. Siinä kun toiset latailisivat autojensa akkuja, sinä voisit myydä ylijäämäsähköä takaisin verkkoon, luulisin.
Et saanut viestiisi poimittua yhtään pointtiani oikein, vaan jouduit muokkaamaan joka ikisen niistä sellaiseksi, että pystyt muka piikittelemään niillä.
Tämä sama kuvio muuten toistuu joka kerta. Ensin puhut itsesi pussiin, ja kun et faktoilla pysty enää sen jälkeen argumentoimaan, niin alat sepittämään valheellisia väitteitä vastapuolen suuhun. Todella älyvapaata settiä. Oletko ajatellut, että keskusteletko naamatustenkin keksien valheita vastapuolen suuhun vai onko se vain netin anonymiteetti, jonka turvin vajoat tuollaiseen?
Olen kyllä moneen kertaan avannut käyttöprofiiliani, eikä se ole ollut laisinkaan tuollainen kuin väität. Muutenkaan sun ei kannattaisi arvailla tuollaisia, kun et osu sinne päinkään. Tällä hetkellä en omista hybridiä tai muutakaan autoa, eikä kyllä olisi mitään latausmahdollisuuttakaan.
En minä väitä mitään sinun sanomaksesi vaan kirjoittelen sitä, mitä tulkitsen sinun sanoneen. Joskus täytyy vähän terävöittää, jotta sanomiesi pointti selkiintyisi. Miten niin ei olisi latausmahdollisuuksia? Sinähän tiesit jo pari vuotta sitten latausasemia olevan niin tiheässä, että huolimattomampi kulkija kompastelee jatkuvasti tiellä lojuviin latauskaapeleihin. Ja lataaminen käy niin nopeasti, että lentosemaltakin kotiin lähtevä, jonka auton akku on liian vajaa, ei ehdi oikein tupakkia sytyttää laturitolpalla, kun jo akusta alkaa ylivuotoampeerit tippua asfaltille. Ainakin sinne päin tulkitsin sinun sanoneen, mutta en mene takuuseen siitä.
fordin mache ja halvempiki ku x
Fordin vetokyky 750kg, X:n 2250kg. En alkanut vertailla mittoja, mutta Fordin esittelysivujen perusteella tuli mielikuva, että mache on pienempi sisätiloiltaan kuin X.
Mach-E vaikuttaa muuten ihan mielenkiintoiselta autolta. Luulen, että edelleen X on pätevin sähkäri markkinoilla, kun huomioidaan vetokyky, sisätilat, range, säädettävä ilmajousitus, tuplamoottori-neliveto ja kiihtyvyys. Ja pisteenä iin päällä autopilotin ominaisuudet ja summon. Pätevin paketti.
Et sinä tulkitse mitään, vaan ihan reippaasti väristelet kirjoituksiani. Rakentelet joka kerta vain olkiukkoja, joita sitten polttelet, kun et löydy itse asiasta mitään nillitettävää. Kun kirjoitan, akun säilyvän parhaassa kunnossa latauksen ollessa mahdollisimman lähellä puoliväliä, niin "tulkitset" tuon niin, että muka suosittelisin mahdollisimman alhaista varaustilaa. Kun kirjoitan esimerkinä ladatattavan 75 prosenttiin, niin "tulkitset" tuon tarkoittavan 50 prosenttia. Määrätietoisesti vain vääristelet, jotta pääset paukuttelemaan leukojasi. Erikoishahmo.
Latausmahdollisuutta ei ole siksi, kun ei ole julkisia latureita ja kotilatauskaan ei oikein ole mahdollinen. Ja vaikka kuinka siellä yrität kiihkon vallassa sepittää noita mielikuvituksesi tuotteita, niin parempi sinun olisi rauhoittua. Tämä lataustilanne ei ole millään tavalla ristiriidassa aikaisempien kirjoituksieni kanssa. Sinulla menee vain tässäkin oma aikasi ymmärtäessäsi tilanne.
Kyllä julkisia latureita on. Joskaan ei niin kätevästi joka paikassa kuin olet aiemmin väittänyt. Miksi muuten nyt olet kääntänyt takkisi tässä asiassa? Tosiasiassahan latureita on nykyään enemmän kuin pari vuotta sitten asiasta kirjoitellessasi.
Olin näköjään liian toiveikas suhteesi. Optimismi johtaa aina välillä pettymykseen. Suomessa on paljon mahdollisuuksia ladata ja siitähän olemme keskustelleet. Nyt asun kuitenkin eri mantereella, eikä täällä sähköautoja tai latausmahdollisuuksia ole.
No johan minä ihmettelinkin. Vai että oikein mannertenvälinen NHB! Eikö kuitenkin olisi kannattanut pysyä vanhalla mantereella ja muuttaa vaikka sveitsiläisiä ilahduttamaan?
No mutta, sinähän kerroit että sähköä on joka paikassa, kun minä vetyautoa tarjosin huonon tai olemattoman sähköverkon alueelle
Kyllä täällä sähköä ja toimiva sähköverkko on. Sähköautojen latausmahdollisuuksien rakentaminen olisi todella helppoa ja halpaa verrattuna vedyn tankkausasemiin. Ylipäätään polttokennoauton hankintahinta, energialasku ja ylläpito ovat niin kalliita, ettei sellainen oikein sovelly sinne, missä ei ole sähköverkkoa.
Toivottavasti NHB ei ole kuitenkaan vieraan vallan agentti, vaikka vaihtaa paikkaa alvariinsa.
Perinteinen henkilötiedustelu on edelleen tärkeä tiedonhankinnan keino. Muistan hyvin kun NHB vuosia sitten kysyi volenko ulkomaalainen kun kirjoitan niin huonoa Suomea.
Alkoi tympimään Suomessa työskentely sen verran, että ihan hyvä oli päästä kunnolla kauas siitä kurimuksesta. Oikeus Suomen sosiaaliturvaankin oli taas lunastettu seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi, niin sekään ei pidätellyt. Sveitsi olisi kyllä ihan mielenkiintoinen paikka asua, mutta siellä ei nyt ollut sopivaa pojektia tarjolla.
Projekti tuo projekti vie mutta mielenrauha on tärkein.
Nyt et ole kartalla ollenkaan, ja se ei ole ensimmäinen kerta.
Nyt sinulla ei ollut yhtään argumenttia, eikä se tosiaankaa ole ensimmäinen kerta.
HR onko autossasi ilmajouset vai rautajouset? Olenko väärässä, että ilmajousituksessa on ollut ongelmia? Jos olet perillä asiasta voitko kertoa miten on?
Jotenkin erikoista, että Teslan Euroopan toimitusten pulssittaisuudesta TM kaivaa huolestuneita otsikoita, vaikka tilanne on ollut tuollainen alusta alkaen. Kesäkuussa M3:a Norjassa rekisteröitiin 3196 kappaletta, joka on raju määrä. Mustang oli kakkonen 1278 kappaleella. Suomessa Corolla ykkönen 694:llä kappaleella. Jännä juttu, ettei tuollainen raju toteutunut myynti anna aihetta kirjoittaa juttua, mutta lähtökohdiltaan hölmö negatiivissävytteinen juttu kyllä kirjoitetaan.
https://tekniikanmaailma.fi/elon-muskin-ja-teslan-pitaisi-ehka-huolestua-norjan-autokaupan-tilastoista/
Volkswagen konsernin sähköautot on jo lyhyen markkinoilla olemassaolon aikana vallannut Norjan sähkö-automarkkinat.
Tesla Model 3 on asiallisen yksikertaisen tyylikäs ulkoa ja sisältä, ja siihen sen hukuttelevuus loppuikin.
Kyllä tuo Model 3 kiinnostaa niin paljon, että ainakin TM-käyttötesti siitä tulee luettua läpi, kun se tulee ulos.
Sitähän tässä odotellaan.
Msn autot
Teslan uusin FSD betaversio on nyt jakelussa testikäyttäjille. Oheisen linkin videossa Teslalla mennään liikenneympyrässä automaattiohjauksella. Taitaakin video linkittyä suoraan tuohon alle
Mustang teki enkat, tessuttelijat kriittisinä
https://www.teslarati.com/ford-mustang-mach-e-guinness-world-record-ev-efficiency/
Modernien early adopterien on näköjään vaikea ymmärtää aikavyöhykkeen tapaisia VANHOJA käsitteitä.
Tässä keskustelussa on paljon maalaiskylän raitille ilmaantuneen YK Porschen kuskin asennetta
Minä kaipaisin vähän osviittaa, mitä tarkoitat?