@NHB kirjoitti:
Joo’o, ei täällä mitään kysyntää ole. Hajaantukaa.
Näen sarkasmisi, eikä kysyntää kannata kyseenalaistaa, koska se on täällä jo. Meidän on turha jäädä vääntämään keskenämme siitä, kuinka paljon mukana on hypeä ja paljonko todellista muutosta, koska riittävän laajasti hyväksytystä mielipiteestä tulee kaupallinen totuus.
Valmistajat ovat hankalassa tilanteessa. Vanhat valmistajat näkevät, että sähköautoilla ei tee rahaa, toisaalta investoinnit kilpailijoiden sähköautojen kääntyessä voitollisiksi ovat pahasti myöhässä. Liian aikaisin sähköautoista riippuvaiset taistelevat olemassaolostaan kuoleman laaksoa ylittäessään Teslan tavoin ainakin toistaiseksi tappiollisena. Toisaalta liian myöhään mukaan lähtevät joko menettävät kontrollipisteensä joutuessaan ostamaan itsensä takaisin kisaan mukaan ulkoa ostetun tekniikan ja allianssien turvin tai poistuvat markkinoilta kokonaan historiallinen Nokian Symbian näppäinluuri kourassa.
Ei ole helppoa ikiholdarille ostaa autofirmaa juuri nyt?
"vaan lataus suoritetaan auton ollessa muista syistä pysäköity."
Missä on pysäköitynä ? Kun pelkkä vapaapaikka kadulla on vaikea saada Helsingissäkin, vaikka on asukaspaikkatunnus.
Netissä on palveluja, jotka näyttävät kyllä latauspisteet. Kätevintä lataaminen on kotona, työpaikalla tai asiointipaikoissa. Jos se kuitenkin tuntuu ylivoimaisen vaikealta, niin Toyotalla on kuulemma teknologia, joka saa auton latautumaan itsestään. Se lataa akut missä vain ilman latureita.
Netissä on palveluja, jotka näyttävät kyllä latauspisteet. Kätevintä lataaminen on kotona, työpaikalla tai asiointipaikoissa. Jos se kuitenkin tuntuu ylivoimaisen vaikealta, niin Toyotalla on kuulemma teknologia, joka saa auton latautumaan itsestään. Se lataa akut missä vain ilman latureita.
No sittenhän asia on kunnossa, jos Toyotalla on sellainen teknologia mikä lataa sähköauton itsestään. Mielenkiintoista en ole kuullutkaan aikaisemmin.
Nettipalvelu ei lataa kantakaupungissa kadunvarressa olevaa sähköautoa.
NHB elää jossain ihmemaassa jossa ei ole mitään ongelmia, todellisuudessa ongelmia on ja ne myös tiedostetaan. Ilmastotavoitteita pidetään laajasti epärealistisena, tätä tosi asiaa hypetystä harjoittavat eivät hyväksy vaan julistavat sanomaansa täysin sokeasti.
@tracktest kirjoitti:
Yhdysvaltojen hän ei usko edes tarvitsevan täyssähköautoja. Fröhlich näkee niille kysyntää lähinnä länsirannikolla sekä tietyillä itärannikon alueilla.
– Muuten Yhdysvalloissa ajettaneen jatkossakin perinteisillä bensamoottoreilla.
Tämä kaveri on kyllä niin pihalla kuin olla voi tai joutuu sitten vain puhumaan potaskaa epätoivoissaan. Tesla M3 myi viime vuonna noi tuplasti sen, mitä Bemarin 3- ja 5-sarjat myivät yhteensä. Uutta Cybertruckia on varattu tavalla, josta BMW ei voi edes unelmoida. Joo’o, ei täällä mitään kysyntää ole. Hajaantukaa.
Oletettavasti tarkoitit tuola edellisellä pelkkää Yhdysvaltain myyntiä(?). Tesla ei erittele mallikohtaista myyntiä mutta oletettavasti tuosta ilmoitetusta 367 500 toimitettua Teslaa suurin osa on M3:sia. BMW ei ole vielä julkistanut vuoden 2019 myyntilukuja, mutta maailmanlaajuisesti mentäneen 2.2-2.3 miljoonan myydyn auton hujakoilla (siis ilman Rolssien ja Minien lukuja). 3-sarja on perinteisesti ollut n. 30% kokonaismyynnistä ja 5-sarja himpun yli 15%, eli noiden kahden sarjan yhteenlaskettu myynti globaalisti pyörinnee n. miljoonassa yksilössä. Jenkkien osuus BMW kokonaismyynnistä on ollut 15% luokkaa, eli varmaan aika lähelle menee tuo arviosi Teslan tuplamyynnistä verrattuna bmw 3- ja 5-sarjojen myyntiin USA:ssa.
Cybertrukin varauksiin en ota kantaa ennekuin näen että se oikeasti tulee myyntiin... olettaisin että on odotettavissa melkoisia muutoksia jotta läpäissee minkään sortin NCAP testejä, edes NHTSA:n omia. Vai meneekö se nyt niin ettei truckeille tarvitse mitään törmäystestejä tehdä(?)
@tracktest kirjoitti:
NHB elää jossain ihmemaassa jossa ei ole mitään ongelmia, todellisuudessa ongelmia on ja ne myös tiedostetaan. Ilmastotavoitteita pidetään laajasti epärealistisena, tätä tosi asiaa hypetystä harjoittavat eivät hyväksy vaan julistavat sanomaansa täysin sokeasti.
Minä argumentoin vuosien kokemuksella, kun taas sinä höpiset omiasi ilman ensimmäistäkään sähköllä ajettua kilometriä - ihan puhtaassa trollailuhengessä. Siinä on se ero meidän välillä.
Cybertrukin varauksiin en ota kantaa ennekuin näen että se oikeasti tulee myyntiin... olettaisin että on odotettavissa melkoisia muutoksia jotta läpäissee minkään sortin NCAP testejä, edes NHTSA:n omia. Vai meneekö se nyt niin ettei truckeille tarvitse mitään törmäystestejä tehdä(?)
Teslan historia noiden törmäystestien kanssa on niin vahva, etten murehtisi niiden läpäisemisestä. Jotku puhuivat M3:n varauksistakin vähättelevään sävyyn, mutta näin jälkeen päin voitanee sanoa niiden antaneen hyvin suuntaa kysynnästä.
Tulin juuri Norjasta. Kollega harmitteli uuden e-Golfinsa rangea, pikkupakkasilla 140km.
Olen edelleen sähköautoilun iso fani, mutta eihän se nyt täysin ongelmatonta vielä ole, ainakaan normibudjetille sopivassa luokassa. En epäile hetkeäkään etteikö tilanne olisi jo varsin pian paljon parempi. Ja (muilta) ominaisuuksiltaan sähköautot ovat paljon miellyttävämpiä. Minua tuo 140 kmiin jäävä range ei kovin usein haittaisi, mutta kuitenkin niin usein etten sellaista kovin mielellään ottaisi. Tuplaus riittäisi jo varsin hyvin. Ja lataushybridille toki loistava range jos niin olisi.
@tracktest kirjoitti:
NHB elää jossain ihmemaassa jossa ei ole mitään ongelmia, todellisuudessa ongelmia on ja ne myös tiedostetaan. Ilmastotavoitteita pidetään laajasti epärealistisena, tätä tosi asiaa hypetystä harjoittavat eivät hyväksy vaan julistavat sanomaansa täysin sokeasti.
Minä argumentoin vuosien kokemuksella, kun taas sinä höpiset omiasi ilman ensimmäistäkään sähköllä ajettua kilometriä - ihan puhtaassa trollailuhengessä. Siinä on se ero meidän välillä.
Asiallinen kritiikki on siis trollausta, nyt on sitten itse huutelijalla argumentit vähissä.
@tracktest kirjoitti:
NHB elää jossain ihmemaassa jossa ei ole mitään ongelmia, todellisuudessa ongelmia on ja ne myös tiedostetaan. Ilmastotavoitteita pidetään laajasti epärealistisena, tätä tosi asiaa hypetystä harjoittavat eivät hyväksy vaan julistavat sanomaansa täysin sokeasti.
Minä argumentoin vuosien kokemuksella, kun taas sinä höpiset omiasi ilman ensimmäistäkään sähköllä ajettua kilometriä - ihan puhtaassa trollailuhengessä. Siinä on se ero meidän välillä.
Asiallinen kritiikki on siis trollausta, nyt on sitten itse huutelijalla argumentit vähissä.
Ei sulla ollut taaskaan mitään asiaa kritiikissäsi. Keksit vain jonkun huuhaata olevan tarinan ihmemaasta. Viimeksi kun sönkkäsit samanlaista potaskaa, niin muutaman faktan jälkeen itse ylpeänä kerroit, kuinka sun juttuja ei kannata ottaa tosissaan, kun vain yrität trollailla.
@tracktest kirjoitti:
Nyt puhut itse pelkkää potaskaa en ole missään maininnut trollailevani.
Keskustelussa Hybridit kehuit vedättäväsi heti sen jälkeen, kun potaskasi oli ammuttu alas. Syytit minua valehtelusta, mutta sen jälkeen puit syytöksesi vain vedättämiseksi eli omien sanojesi mukaan trollasit. Onhan toki mahdollista, että huomasit jälleen kerran haukkuneesi väärää puuta ja tuo oli vain hätävalhe, jolla pääsit ulos tilanteensta. Se ei kuitenkaan poista tosiseikkaa, että sanojesi mukaan trollailet ja ennen kuin toiseen kertaan pyörrät puheesi, pidän sinua pelkkänä trollailijana vailla asiaa.
Hyppäsit tämän yli ilman mitään huomiota, laitetaanpa uudestaan. Cybertruckiin pitäisi tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, jotta se mahtuisi EU:n asettamiin turvallisuusstandardeihin.
Sähköauton palo on haasteellinen sammuttaa. Pelastuslaitokset ovat vasta kouluttautumassa sähköautojen pelastustehtäviin.
Sähköauton palokuorma on tavalliseen polttomoottoriautoon verrattuna huomattavan suuri. Toiseksi, sytyttyään sähköauton akusto palaa erittäin kuumana ja pitkään. Joidenkin akkutyyppien palaminen myös tuottaa itse tarvitsemansa hapen.
Tehokkaimmaksi sähköautopalon sammutusmenetelmäksi on osoittautunut auton upottaminen veteen. Käytännössä tämä voidaan tehdä esimerkiksi siirtämällä auto tiiviille siirtolavalle, ja täyttämällä lava vedellä. Ulkona nosto onnistuu, mutta esimerkiksi pysäköintihalleissa se on vaikeampaa.
Se sammutus täytyy tehdä maan alla ja silloin se on erittäin vaativaa savusukellusta. Ja jos sen kesto on 24 tuntia, Suomessa ei ole yhtään pelastuslaitosta joka siitä tehtävästä suoriutuu jalat kuivina. Se vaatii niin paljon miehiä ja kalustoa että siitä tulee valtava ongelma
Sähköautojen yleistyessä paloja tapahtuu luonnollisesti yhä enemmän.
@tracktest kirjoitti:
Hyppäsit tämän yli ilman mitään huomiota, laitetaanpa uudestaan. Cybertruckiin pitäisi tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, jotta se mahtuisi EU:n asettamiin turvallisuusstandardeihin.
Hyppäsin tosiaan yli, koska tämä ei liittynyt millään tavalla BMW-pomon horinoihin, mutta kun kerta tiedät, niin kerro toki, että mitä isoja rakenteellisia muutoksia tuohon pitäisi tehdä?
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. Autonvalmistajat ovat panostaneet jalankulkijoiden turvallisuuteen paljon ja se on hyvin merkittävä tekijä nykyisissä kolaritesteissä. Uusimmissa kolaritesteissä BMW on lyönyt jalankulkijaturvallisuuden osa-alueilla joka käänteessä hehkuttamasi Teslan.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. Autonvalmistajat ovat panostaneet jalankulkijoiden turvallisuuteen paljon ja se on hyvin merkittävä tekijä nykyisissä kolaritesteissä. Uusimmissa kolaritesteissä BMW on lyönyt jalankulkijaturvallisuuden osa-alueilla joka käänteessä hehkuttamasi Teslan.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. Autonvalmistajat ovat panostaneet jalankulkijoiden turvallisuuteen paljon ja se on hyvin merkittävä tekijä nykyisissä kolaritesteissä. Uusimmissa kolaritesteissä BMW on lyönyt jalankulkijaturvallisuuden osa-alueilla joka käänteessä hehkuttamasi Teslan.
Kieltämättä aika omituinen argumentti tracktestiltä. Tesla tosiaan otti kolme luokkavoittoa eli voiton kaikissa niissä luokissa, mihin sillä on tarjota malli. Kolme voittoa kuudesta on aika dominoiva suoritus. Tuskin vastaavaa ylivoimaa on koskaan aikaisemmin nähty.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi.
En edes ajatellut noin pitkälle, vaan lähinnä sen teräsarkun sisällä olevia. En ole noiden ruostumattomien teräslaatujen asiantuntija, joten saattaahan olla että on olemassa hyvinkin pehmeää ja periksiantavaa ruostumatonta teräslaatua ja yhdistettynä tuo oikeanlaiseen runkoon saadaan tuo teräsarkku painumaan kasaan oikealla tavalla siten että matkustajien sisäelimet pysyvät paikallaan ja ehjinä äkkipysäyksessä.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. Autonvalmistajat ovat panostaneet jalankulkijoiden turvallisuuteen paljon ja se on hyvin merkittävä tekijä nykyisissä kolaritesteissä. Uusimmissa kolaritesteissä BMW on lyönyt jalankulkijaturvallisuuden osa-alueilla joka käänteessä hehkuttamasi Teslan.
Nämä puheet ovat lähtöisin yhden henkilön ajatuksista vailla sen tarkempaa tietoa itse rakenteesta. Hänellä, sinulla tai minulla ei esimerkiksi ole mitään tietoa jalankukijatörmäyksen kannalta hyvin olennaisen ”konepellin” materiaalista. Tesla on tuonut Cybertruckin varattavaksi Eurooppaankin, joten eivätköhän ole huomioineet täkäläiset vaatimuksetkin. Vaikea uskoa, että tällä hetkellä testeissä parhaiten menestyvä valmistaja ei saisi tulevia mallejaan testeistä läpi.
Bemarin kaikki X-mallit ja 1-sarja ovat ihan samalla tasolla jalankulkijatörmäyksessä kuin Tesla M3 ja MX. Bemarin toistaiseksi ainoa sähköauto sen sijaan on aika heikko tässäkin suhteessa.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi.
@tracktest kirjoitti:
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi.
Tämän tyyppisten autojen hipaisut lienevät yhtä tuhoisia kaikilla merkeillä kevyelle liikenteelle?
Itselleni ei ole vielä oikein selvää, että minkä mallinen auto on paras lähtökohdiltaan tuohon testiin. Joku muoto katkoo jalat, toinen murskaa pään ja joku kolmas ruhjoo lantion. Euro NCAP:n testin mittaavat keulan osien joustavuutta, joka on varmasti yksi tekijä tässä kokonaisuudessa, mutta eri autojen todellinen vahinkopotentiaali jalankulkijoille taitaa olla varsin hankala mitattavanluotettavasti. Viime vuosina kaikki pick-up:t (Tojo, Mitsu, Nissan ja Mersu) ovat saaneet ihan hyviä pisteitä tuossa Euro NCAP:n testissä. Se ainakin on selvää, ettei tracktestillä ei ole yhtään mitään käsitystä Cybertruckin suoriutumisesta testistä. Kunhan tuttuun tapaansa trollailee vailla tietoa.
Jos tästä jotain yhtymäkohtaa otsikkoon hakee, niin sähköautot tarjoavat hyvä pohjan tähän, koska keulalla ei ole moottoria ja muuta roinaa rajoittamassa keulan joustoa. Nämä testithän aikoinaan korottivat polttomoottoriautojen keuloja, jotta moottorin ja konepellin väliin saatiin tilaa joustolle.
NHB ja kokemus? Eiköhän se oikea kokemus ja tieto karta NHB:tä täydellisesti kun horisee jostain hyötysuhteista, ei sitä itseasiassa nämä autoasiat ja eritoten tulevaisuuden liikenteen asiat kiinnosta, eikä sillä ole pääsyäkään edes tietoon, eikä kukaan kaverikaan sille mitään linkkaa tai opasta.
NHB on päässyt matkallaan uuteen ulottuvuuteen jossa asiat ja kritiikki muotoutuu trollailuksi. Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, tuolta suunnalta tulee välillä mitä sattuu.
@tracktest kirjoitti:
NHB on päässyt matkallaan uuteen ulottuvuuteen jossa asiat ja kritiikki muotoutuu trollailuksi. Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, tuolta suunnalta tulee välillä mitä sattuu.
Niin sinähän argumentoi asiapohjalta tai esitä perusteltua kritiikkiä. Sinä keksit tarinoita esimerkiksi siitä, kuinka Cybertruck tappaa hipaisullaan jalankulkijat ja pyöräilijä. Syytät myös minua valehtelijaksi, vaikka sinulla ei ole mitään perusteita ja väitteesi on ilmiselvästi sitä itseään. Tuollainen satuilupohjainen räkytys on juuri trollaamista, aivan kuin lipsautuksessasi jo myönsitkin.
Tuohan oli vain perusteltu kielikuva teräsarkusta joka on aivan älyttömän kokoinen möhkäle, jonka tarvetta jokainen tilauksen tehnyt joutuu perustelemaan täysijärkiselle kysyjälle mikä onkaan tuon hirvityksen käyttötarkoitus? Eihän tuo sovi eurooppalaiseen parkkiruutuun missään kaupungissa työntämättä itselleen sopivasti lisätilaa. Onneksi noiden ennakkotilaukset eivät realisoidu kuin murto-osalla myydyiksi autoiksi, sillä kukaan täysjärkinen ei tuollaista osta.
Näen sarkasmisi, eikä kysyntää kannata kyseenalaistaa, koska se on täällä jo. Meidän on turha jäädä vääntämään keskenämme siitä, kuinka paljon mukana on hypeä ja paljonko todellista muutosta, koska riittävän laajasti hyväksytystä mielipiteestä tulee kaupallinen totuus.
Valmistajat ovat hankalassa tilanteessa. Vanhat valmistajat näkevät, että sähköautoilla ei tee rahaa, toisaalta investoinnit kilpailijoiden sähköautojen kääntyessä voitollisiksi ovat pahasti myöhässä. Liian aikaisin sähköautoista riippuvaiset taistelevat olemassaolostaan kuoleman laaksoa ylittäessään Teslan tavoin ainakin toistaiseksi tappiollisena. Toisaalta liian myöhään mukaan lähtevät joko menettävät kontrollipisteensä joutuessaan ostamaan itsensä takaisin kisaan mukaan ulkoa ostetun tekniikan ja allianssien turvin tai poistuvat markkinoilta kokonaan historiallinen Nokian Symbian näppäinluuri kourassa.
Ei ole helppoa ikiholdarille ostaa autofirmaa juuri nyt?
Netissä on palveluja, jotka näyttävät kyllä latauspisteet. Kätevintä lataaminen on kotona, työpaikalla tai asiointipaikoissa. Jos se kuitenkin tuntuu ylivoimaisen vaikealta, niin Toyotalla on kuulemma teknologia, joka saa auton latautumaan itsestään. Se lataa akut missä vain ilman latureita.
No sittenhän asia on kunnossa, jos Toyotalla on sellainen teknologia mikä lataa sähköauton itsestään. Mielenkiintoista en ole kuullutkaan aikaisemmin.
Nettipalvelu ei lataa kantakaupungissa kadunvarressa olevaa sähköautoa.
NHB elää jossain ihmemaassa jossa ei ole mitään ongelmia, todellisuudessa ongelmia on ja ne myös tiedostetaan. Ilmastotavoitteita pidetään laajasti epärealistisena, tätä tosi asiaa hypetystä harjoittavat eivät hyväksy vaan julistavat sanomaansa täysin sokeasti.
Oletettavasti tarkoitit tuola edellisellä pelkkää Yhdysvaltain myyntiä(?). Tesla ei erittele mallikohtaista myyntiä mutta oletettavasti tuosta ilmoitetusta 367 500 toimitettua Teslaa suurin osa on M3:sia. BMW ei ole vielä julkistanut vuoden 2019 myyntilukuja, mutta maailmanlaajuisesti mentäneen 2.2-2.3 miljoonan myydyn auton hujakoilla (siis ilman Rolssien ja Minien lukuja). 3-sarja on perinteisesti ollut n. 30% kokonaismyynnistä ja 5-sarja himpun yli 15%, eli noiden kahden sarjan yhteenlaskettu myynti globaalisti pyörinnee n. miljoonassa yksilössä. Jenkkien osuus BMW kokonaismyynnistä on ollut 15% luokkaa, eli varmaan aika lähelle menee tuo arviosi Teslan tuplamyynnistä verrattuna bmw 3- ja 5-sarjojen myyntiin USA:ssa.
Cybertrukin varauksiin en ota kantaa ennekuin näen että se oikeasti tulee myyntiin... olettaisin että on odotettavissa melkoisia muutoksia jotta läpäissee minkään sortin NCAP testejä, edes NHTSA:n omia. Vai meneekö se nyt niin ettei truckeille tarvitse mitään törmäystestejä tehdä(?)
Cybertruckiin pitäisi tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, jotta se mahtuisi EU:n asettamiin turvallisuusstandardeihin.
Minä argumentoin vuosien kokemuksella, kun taas sinä höpiset omiasi ilman ensimmäistäkään sähköllä ajettua kilometriä - ihan puhtaassa trollailuhengessä. Siinä on se ero meidän välillä.
Teslan historia noiden törmäystestien kanssa on niin vahva, etten murehtisi niiden läpäisemisestä. Jotku puhuivat M3:n varauksistakin vähättelevään sävyyn, mutta näin jälkeen päin voitanee sanoa niiden antaneen hyvin suuntaa kysynnästä.
Tulin juuri Norjasta. Kollega harmitteli uuden e-Golfinsa rangea, pikkupakkasilla 140km.
Olen edelleen sähköautoilun iso fani, mutta eihän se nyt täysin ongelmatonta vielä ole, ainakaan normibudjetille sopivassa luokassa. En epäile hetkeäkään etteikö tilanne olisi jo varsin pian paljon parempi. Ja (muilta) ominaisuuksiltaan sähköautot ovat paljon miellyttävämpiä. Minua tuo 140 kmiin jäävä range ei kovin usein haittaisi, mutta kuitenkin niin usein etten sellaista kovin mielellään ottaisi. Tuplaus riittäisi jo varsin hyvin. Ja lataushybridille toki loistava range jos niin olisi.
Asiallinen kritiikki on siis trollausta, nyt on sitten itse huutelijalla argumentit vähissä.
Ei sulla ollut taaskaan mitään asiaa kritiikissäsi. Keksit vain jonkun huuhaata olevan tarinan ihmemaasta. Viimeksi kun sönkkäsit samanlaista potaskaa, niin muutaman faktan jälkeen itse ylpeänä kerroit, kuinka sun juttuja ei kannata ottaa tosissaan, kun vain yrität trollailla.
Nyt puhut itse pelkkää potaskaa en ole missään maininnut trollailevani.
Keskustelussa Hybridit kehuit vedättäväsi heti sen jälkeen, kun potaskasi oli ammuttu alas. Syytit minua valehtelusta, mutta sen jälkeen puit syytöksesi vain vedättämiseksi eli omien sanojesi mukaan trollasit. Onhan toki mahdollista, että huomasit jälleen kerran haukkuneesi väärää puuta ja tuo oli vain hätävalhe, jolla pääsit ulos tilanteensta. Se ei kuitenkaan poista tosiseikkaa, että sanojesi mukaan trollailet ja ennen kuin toiseen kertaan pyörrät puheesi, pidän sinua pelkkänä trollailijana vailla asiaa.
Hyppäsit tämän yli ilman mitään huomiota, laitetaanpa uudestaan. Cybertruckiin pitäisi tehdä isoja rakenteellisia muutoksia, jotta se mahtuisi EU:n asettamiin turvallisuusstandardeihin.
Sähköauton palo on haasteellinen sammuttaa. Pelastuslaitokset ovat vasta kouluttautumassa sähköautojen pelastustehtäviin.
Sähköauton palokuorma on tavalliseen polttomoottoriautoon verrattuna huomattavan suuri. Toiseksi, sytyttyään sähköauton akusto palaa erittäin kuumana ja pitkään. Joidenkin akkutyyppien palaminen myös tuottaa itse tarvitsemansa hapen.
Tehokkaimmaksi sähköautopalon sammutusmenetelmäksi on osoittautunut auton upottaminen veteen. Käytännössä tämä voidaan tehdä esimerkiksi siirtämällä auto tiiviille siirtolavalle, ja täyttämällä lava vedellä. Ulkona nosto onnistuu, mutta esimerkiksi pysäköintihalleissa se on vaikeampaa.
Se sammutus täytyy tehdä maan alla ja silloin se on erittäin vaativaa savusukellusta. Ja jos sen kesto on 24 tuntia, Suomessa ei ole yhtään pelastuslaitosta joka siitä tehtävästä suoriutuu jalat kuivina. Se vaatii niin paljon miehiä ja kalustoa että siitä tulee valtava ongelma
Sähköautojen yleistyessä paloja tapahtuu luonnollisesti yhä enemmän.
https://yle.fi/uutiset/3-11094547
Hyppäsin tosiaan yli, koska tämä ei liittynyt millään tavalla BMW-pomon horinoihin, mutta kun kerta tiedät, niin kerro toki, että mitä isoja rakenteellisia muutoksia tuohon pitäisi tehdä?
Tuo teräsarkku tappaa kaikki jalankulkijat ja pyöräilijät pelkällä hipaisulla, siinähän sitä on jo muutettavaa näin alkajaisiksi. Autonvalmistajat ovat panostaneet jalankulkijoiden turvallisuuteen paljon ja se on hyvin merkittävä tekijä nykyisissä kolaritesteissä. Uusimmissa kolaritesteissä BMW on lyönyt jalankulkijaturvallisuuden osa-alueilla joka käänteessä hehkuttamasi Teslan.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/turvallisimmat-autot-testattu-saksalaisten-premiumien-sekaan-tunkee-vahvasti-yksi-sahkoautomerkki/121e2abc-d9e2-4f83-b81b-7b9bc2bc7f4d
Antamasi linkin perusteella Teslaa kehutaan?
Kieltämättä aika omituinen argumentti tracktestiltä. Tesla tosiaan otti kolme luokkavoittoa eli voiton kaikissa niissä luokissa, mihin sillä on tarjota malli. Kolme voittoa kuudesta on aika dominoiva suoritus. Tuskin vastaavaa ylivoimaa on koskaan aikaisemmin nähty.
En edes ajatellut noin pitkälle, vaan lähinnä sen teräsarkun sisällä olevia. En ole noiden ruostumattomien teräslaatujen asiantuntija, joten saattaahan olla että on olemassa hyvinkin pehmeää ja periksiantavaa ruostumatonta teräslaatua ja yhdistettynä tuo oikeanlaiseen runkoon saadaan tuo teräsarkku painumaan kasaan oikealla tavalla siten että matkustajien sisäelimet pysyvät paikallaan ja ehjinä äkkipysäyksessä.
Nämä puheet ovat lähtöisin yhden henkilön ajatuksista vailla sen tarkempaa tietoa itse rakenteesta. Hänellä, sinulla tai minulla ei esimerkiksi ole mitään tietoa jalankukijatörmäyksen kannalta hyvin olennaisen ”konepellin” materiaalista. Tesla on tuonut Cybertruckin varattavaksi Eurooppaankin, joten eivätköhän ole huomioineet täkäläiset vaatimuksetkin. Vaikea uskoa, että tällä hetkellä testeissä parhaiten menestyvä valmistaja ei saisi tulevia mallejaan testeistä läpi.
Bemarin kaikki X-mallit ja 1-sarja ovat ihan samalla tasolla jalankulkijatörmäyksessä kuin Tesla M3 ja MX. Bemarin toistaiseksi ainoa sähköauto sen sijaan on aika heikko tässäkin suhteessa.
Euro NCAP kiitteli myös BMW Z4:a, joka asettaa uudet turvallisuusstandardit roadstereiden luokassa.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW 3 Series - 2019 - Best in Class - Large Family Car
https://truckmasters.fi/mallisto/truckmasters-ox/?gclid=EAIaIQobChMI3-vxiNv45gIVBcAYCh0LtwoCEAAYAiAAEgLzzvD_BwE
Tämän tyyppisten autojen hipaisut lienevät yhtä tuhoisia kaikilla merkeillä kevyelle liikenteelle?
Itselleni ei ole vielä oikein selvää, että minkä mallinen auto on paras lähtökohdiltaan tuohon testiin. Joku muoto katkoo jalat, toinen murskaa pään ja joku kolmas ruhjoo lantion. Euro NCAP:n testin mittaavat keulan osien joustavuutta, joka on varmasti yksi tekijä tässä kokonaisuudessa, mutta eri autojen todellinen vahinkopotentiaali jalankulkijoille taitaa olla varsin hankala mitattavanluotettavasti. Viime vuosina kaikki pick-up:t (Tojo, Mitsu, Nissan ja Mersu) ovat saaneet ihan hyviä pisteitä tuossa Euro NCAP:n testissä. Se ainakin on selvää, ettei tracktestillä ei ole yhtään mitään käsitystä Cybertruckin suoriutumisesta testistä. Kunhan tuttuun tapaansa trollailee vailla tietoa.
Jos tästä jotain yhtymäkohtaa otsikkoon hakee, niin sähköautot tarjoavat hyvä pohjan tähän, koska keulalla ei ole moottoria ja muuta roinaa rajoittamassa keulan joustoa. Nämä testithän aikoinaan korottivat polttomoottoriautojen keuloja, jotta moottorin ja konepellin väliin saatiin tilaa joustolle.
NHB ja kokemus? Eiköhän se oikea kokemus ja tieto karta NHB:tä täydellisesti kun horisee jostain hyötysuhteista, ei sitä itseasiassa nämä autoasiat ja eritoten tulevaisuuden liikenteen asiat kiinnosta, eikä sillä ole pääsyäkään edes tietoon, eikä kukaan kaverikaan sille mitään linkkaa tai opasta.
NHB on päässyt matkallaan uuteen ulottuvuuteen jossa asiat ja kritiikki muotoutuu trollailuksi. Ei tässä sinänsä mitään uutta ole, tuolta suunnalta tulee välillä mitä sattuu.
Niin sinähän argumentoi asiapohjalta tai esitä perusteltua kritiikkiä. Sinä keksit tarinoita esimerkiksi siitä, kuinka Cybertruck tappaa hipaisullaan jalankulkijat ja pyöräilijä. Syytät myös minua valehtelijaksi, vaikka sinulla ei ole mitään perusteita ja väitteesi on ilmiselvästi sitä itseään. Tuollainen satuilupohjainen räkytys on juuri trollaamista, aivan kuin lipsautuksessasi jo myönsitkin.
Tuohan oli vain perusteltu kielikuva teräsarkusta joka on aivan älyttömän kokoinen möhkäle, jonka tarvetta jokainen tilauksen tehnyt joutuu perustelemaan täysijärkiselle kysyjälle mikä onkaan tuon hirvityksen käyttötarkoitus? Eihän tuo sovi eurooppalaiseen parkkiruutuun missään kaupungissa työntämättä itselleen sopivasti lisätilaa. Onneksi noiden ennakkotilaukset eivät realisoidu kuin murto-osalla myydyiksi autoiksi, sillä kukaan täysjärkinen ei tuollaista osta.
Jokeri on oikeassa, tuo tappaa, toisaalta se olisi (toistaiseksi) siinäkin paras.