@HybridRules kirjoitti:
Olen joskus katsonut lataustehon muutosta ja se putoaa jopa 3kW tasolle, kun akku on yli 90% varauksessa.
Putoaako regenerointikin samalle tasolle?
Ei varmaankaan putoa, en kyllä osaa asiasta muuta sanoa kuin, että "moottorijarrutus" toimii ihan samantuntuisesti, jos akun varaus on 90% tai alle. En lataa yli 90%, jos en ole lähdössä pitkälle reissulle, mutta 90% tulee ladattua silloin tällöin. Useimmiten 80%.
Kylmällä akulla (kylmällä ilmalla) ei myöskään regeneroi ainakaan täysillä.
Auton enrgianäyttö ilmoittaa keltaisilla katkoviivoilla, jos regenerointi on rajoitettu johonkin tehoon. Joskus jo alkusyksystä oli satunnaisesti rajoitettu liikkeelle lähtiessä kunnes akku lämpeni.
Kun olen ladannut akun 100% varaukseen pitkälle matkalle lähtiessä, niin silloin huomaa hyvin regeneroinnin puuttumisen. Mutta en ole koskaan kiinnittänyt huomiota, missä vaiheessa regenerointi taas alkaa toimia.
En kyllä tiedä, mikä on max regenerointiteho. Mitarissa on 50kW suurin lukuarvo, mutta en ole kiinnittänyt huomiota, mihin teho nousee enimmillään.
En ymmärrä sähkötekniikasta mitään, mutta se että jollain dynamolla kerättäisiin 10 pienehkön sähkökiukaan verran sähköä tuntui aika hurjalta
Tänään kokeilin 90km/h nopeudesta regeneroinnilla hidastamista ja tehomittari nousi arviolta -60kW kohdalle. Siinä kun ei ole selkeää asteikkoa vaan on luku -50 yhdessä kohtaa, niin joutuu arvioimaan. Progressiivinen tuntu hidastuksessa johtuu siitä, että rege-teho pysyy pitkään samana, joten liike-energian vähentyessä sama jarrutusteho alkaa hidastaa nopeammin.
Mun ajot ovat vain ajoa, eikä täällä kyllä ketään muutakaan kiinnosta tuhlata aikaa ajojen luokitteluun.
Ehkä joitain voi kiinnostaa autoon liittyvät kustannukset, missä verotus ei ole pienimmässä osassa kuluja.
Tänään kokeilin 90km/h nopeudesta regeneroinnilla hidastamista ja tehomittari nousi arviolta -60kW kohdalle. Siinä kun ei ole selkeää asteikkoa vaan on luku -50 yhdessä kohtaa, niin joutuu arvioimaan. Progressiivinen tuntu hidastuksessa johtuu siitä, että rege-teho pysyy pitkään samana, joten liike-energian vähentyessä sama jarrutusteho alkaa hidastaa nopeammin.