@perussuomalainen kirjoitti:
Melkonen valepukki jos on häijyä suositelle kellekkään NGD Mercedestä. Hyvin noi on lounais suomessa pörpöttäneet takseina.
Montako jakoketjua menee 300.000 kilometrille?
entäs ratassarjaa?
Jos ottaisit vihalasit päästäsi, niin edelleen kyse oli siitä 2.0 turbokoneesta, tämä on sinulle sanottu 20 kertaa, sillä ei ole jakoketju eikä ratasongelmia. Tuolla asenteella luulis että olet lähinnä lapseton sinkku vanha äijän käntyrä jonka kanssa kukaan ei halua edes istua iltaa.
Joo no, mene tarjoamaan jollekin muulle yksipuoleisia vetojasi itse keksimilläsi ehdoilla. Itse arvion, että kahden vuoden päästä sähköautoja saa nykyistä selvästi halvemmalla, mutta ei vielä noin halvalla.
Define Selvästi. Lupaatko painoa pellolle täältä jos ei selvästi halvemmalla saa? Sinähän se keksit näyttäviä iltasatuja että sähköautot on kuulema halventuneet, vaikka eihän tuo nykynen Leafi ole alkup. 40 000€ hinnasta halventunut kuin onin 2000€...No ei ihan vielä riitä läpimurtoon, nykysellä halpenemistahdilla tasaerälyhennyksin 9:n vuoden jaksoissa sähköautot on 25 000€ hintasia vuonna 2107. Onnea sähköiseen tulevaisuuteesi
Ja sitten taas pääsi alkoi keksimään omiaan. Sekä BMW että väitteet autosegmenteistä ovat puhtaasti mielesi luomia harhoja. Eipä tuollaiseen voi oikein muuta sanoa, kuin että toivottavasti lyödät vielä joskus paremmin toimivan lääkityksen.
BMW ei ole tarkotettu olemaan auto, vain lapsellisten nuorten leikkikaluja kestävyydestä välittämättä, onhan niissä normiajon näkökulmasta surkein vetotapakin, etumoottorinen takaveto, ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki. Samat tilat ja tehot saisi puolta halvemmalla, mutta ei kun pitää olla BMW-logo ratissa - niin vain sen voi taata autuutesi. Vain autoista tietämättömät nuoret ostaa bemarin ja kuvittelee sen olevan jotenkin autona paremmasta päästä, vaikka se on lähinnä leikkikaluna paremmasta päästä ja itse auton ominaisuudet onkin sitten huonoimmasta päästä hintoineen, luotettavuuksineen ja käytännöllisyyksineen.
Kyllä TM:kin puhuu kokoluokista, A, B, C, D-segmentti, et vain näytä olleen koskaan TM:ääkään lukeneen tai tiedä autoluokistakaan mitään. Herääkin kysymys että mistä sinä sitten tiedät autojen suhteen ylipäänsä mitään? Mikä on harrastuneisuutesi tai koulutuksesi, mitä autoalan hommia teet? Oletko vain pelkkä bemaripoikanen jota kiinnostae elämässä vain eniten että auto pyörii talvella ympyrää nätisti tai heittää perää kun painaa kaasua?
Nyt kun näistä vetyautoista kohkataan, niin mistä niitä saa ostettua? Tietääkseni Suomessa ei mistään. Onko tietoa milloin on tulossa, mitä malleja mihin hintaan suunnilleen?
Mitenkäs toi tankkauspuoli. Missä niitä voi tankata ja mitkä ovat ennusteet tankkausverkoston kasvun osalta?
@Ruuhkamies kirjoitti:
Nyt kun näistä vetyautoista kohkataan, niin mistä niitä saa ostettua? Tietääkseni Suomessa ei mistään. Onko tietoa milloin on tulossa, mitä malleja mihin hintaan suunnilleen?
Mitenkäs toi tankkauspuoli. Missä niitä voi tankata ja mitkä ovat ennusteet tankkausverkoston kasvun osalta?
Tankkausasemat ovat osa Eurooppaan rakennettavaa TEN-T verkostoa, jonka on määrä kattaa muun muassa Saksassa 400 vetytankkausasemaa vuoteen 2020 mennessä. Hankkeeseen liittyy myös EU-projekti. Suomessa Woikoski Oy:n tavoitteena on avata 20 asemaa 2030 mennessä. Suomen nykyiset asemat sijaitsevat Mäntyharjulla ja Helsingissä.
Ensimmäiset Mercedeksen vetyautot GLC F-Cell-mallit on luovutettu koekäyttöön Saksassa maan rautatieyhtiö Deutsche Bahnille.
Jatkossa käyttäjien joukkoon liittyvät vielä Air Liquide, Shell, Linde AG sekä Stuttgartin ja Hampurin kaupungit.
Mercedes-Benz GLC F-Cell on ladattava vetyhybridiauto, jonka kulutuslukemat ovat: yhdistetty kulutus 0,34 kg vetyä/100 km, CO2-päästöt 0 g/km ja sähkönkulutus 13,7 kWh/100 km.
Auto toimii sekä vedyllä että lataussähköllä. Vedyllä toimintamatka on noin 430 kilometriä, ja lataussähköllä 51 kilometriä.
Mercedes-Benz Rent -palvelun kautta auton voi vuokrata myös yksityiskäyttöön keväästä 2019 alkaen.
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti on alkanut Saksan, Iso-Britannian ja Tanskan markkina-alueilla. Tanskassa toimitettiin ensimmäinen Mirai uudelle omistajalleen, holstebrolaiselle perheenisälle, 22.10.2015
Nyt ei sitten bensamoottori pärjää enää yhdessäkään päästömittauksessa parhaille dieseleille.
Taitaa olla ikävä kyllä mittaustekninen harha tuo nollien puhallus. Esim. AMS / Emission Dynamicsin mittauksissa parhaan ovat siinä 20 mg/km molemmin puolin. Tuossa parhaat bensat ovat yhdestä alkaen ja alle kympin tulokset ovat niille yleisiä. Nollat ovat siinäkin mielessä vähän erikoinen tulos, koska Bosch hehkutti viime vuonna uutta teknologiaansa, jolla päästään tasolle 13 mg/km. Pitivät sitä läpimurtona. Yksikin pakkaspäivä, jolloin dieseleiden puhdistus ei toimi, voi tarkoittaa bensa-auton koko vuoden NOx-päästöjä.
@M880 kirjoitti:
Persu, kerro miten se mainostamasi vety tuotetaan? Selitä samalla myös miten sinä ymmärrät termin "fossiilinen polttoaine".
Kiitos
Uusiutuvalla sähköllä esim, ei likaisesti. Puollan uusiutuvaa metaania, vetyä ja sähköä kolmen koplana, en vain mainosta jotain tiettyä ja läpitunge sitä väkisin kurkustasi. Noista kolmesta omaat jo mahollisuuksia valita itsellesi autoja seuraavan 60:n vuoden aikana, mitäpä sitä puhtaita hyviä saasteettomia ratkasuja väheksymäänkään - on lapsellista ruveta tästä ympäristön parannushommista nostamaan jotain yhtä ratkasua vain, kun ei se selvästikkään ole kaikessa paras, vaan joustavuus ja valinnanvara on se avain.
Sähköautot on aina ikuisesti kahden vuoden päässä sähköyhtiölobbarien mukaan:
Ja sitten taas pääsi alkoi keksimään omiaan. Sekä BMW että väitteet autosegmenteistä ovat puhtaasti mielesi luomia harhoja. Eipä tuollaiseen voi oikein muuta sanoa, kuin että toivottavasti lyödät vielä joskus paremmin toimivan lääkityksen.
BMW ei ole tarkotettu olemaan auto, vain lapsellisten nuorten leikkikaluja kestävyydestä välittämättä, onhan niissä normiajon näkökulmasta surkein vetotapakin, etumoottorinen takaveto, ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki. Samat tilat ja tehot saisi puolta halvemmalla, mutta ei kun pitää olla BMW-logo ratissa - niin vain sen voi taata autuutesi. Vain autoista tietämättömät nuoret ostaa bemarin ja kuvittelee sen olevan jotenkin autona paremmasta päästä, vaikka se on lähinnä leikkikaluna paremmasta päästä ja itse auton ominaisuudet onkin sitten huonoimmasta päästä hintoineen, luotettavuuksineen ja käytännöllisyyksineen.
Kyllä TM:kin puhuu kokoluokista, A, B, C, D-segmentti, et vain näytä olleen koskaan TM:ääkään lukeneen tai tiedä autoluokistakaan mitään. Herääkin kysymys että mistä sinä sitten tiedät autojen suhteen ylipäänsä mitään? Mikä on harrastuneisuutesi tai koulutuksesi, mitä autoalan hommia teet? Oletko vain pelkkä bemaripoikanen jota kiinnostae elämässä vain eniten että auto pyörii talvella ympyrää nätisti tai heittää perää kun painaa kaasua?
Tämä kiteyttää tuon sun ulosannin täydellisesti. Väität jotain ihan pehmoisia ja sen jälkeen jatkat vain vaahtoamistasi höpisemällä ihan eri tarinaa. Lapsellisen BMW-tilityksesi voit säästää, koska ei tuollainen ketään kiinnosta. Tuota osastoa kaipaavat käyvät keuhkoamassa suoli24:ssä. Kyse oli siitä, että mielessäsi autoni jotenkin muuttuuf BMW:ksi. Sama homma noiden segmenttien kanssa. Nuo segmentit sinällään nyt lienevät ihan jokaiselle peruskauraa, mutta se mielesi keksi noista segmenteistä sellaisia väitteitä, jotka eivät vain ole todellisia. Kirjoitat paljoa asioita, joilla ei ole mitäön todellisuuspohjaa. Keskutelu kanssasi on aika omituista, kun räkytät kuin rakkikoira samalla, kun suuri osa höpinöistäsi on ihan puhdasta huuhaata.
@M880 kirjoitti:
Persu, kerro miten se mainostamasi vety tuotetaan? Selitä samalla myös miten sinä ymmärrät termin "fossiilinen polttoaine".
Kiitos
Uusiutuvalla sähköllä esim, ei likaisesti. Puollan uusiutuvaa metaania, vetyä ja sähköä kolmen koplana, en vain mainosta jotain tiettyä ja läpitunge sitä väkisin kurkustasi. Noista kolmesta omaat jo mahollisuuksia valita itsellesi autoja seuraavan 60:n vuoden aikana, mitäpä sitä puhtaita hyviä saasteettomia ratkasuja väheksymäänkään - on lapsellista ruveta tästä ympäristön parannushommista nostamaan jotain yhtä ratkasua vain, kun ei se selvästikkään ole kaikessa paras, vaan joustavuus ja valinnanvara on se avain.
Sähköautot on aina ikuisesti kahden vuoden päässä sähköyhtiölobbarien mukaan:
Kiitos, parhaita lukemiani kirjoituksiasi ja olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Vedyn kyseenalaistan siksi että sen tuottaminen on energiaintensiivistä, ja siksi tuntuisi järkevämmältä ajaa "suoralla sähköllä" vedyn sijaan. Vedyllä on toki mahdollisuutensa, varsinkin siellä missä uusiutuvia on tarjolla yltäkylläisesti ja/tai sähkönjakeluinfraa ei ole. Suomessa on toistaiseksi liian vähän uusiutuvaa ja erinomainen sähkönjakeluinfra, joten täällä vety ei välttämättä ole voittajaratkaisu.
Juuri näistä varoitinkin. M271 jakoketjussa on tunnettu ongelma, jonka vuoksi ketju rouhii itsensä lisäksi rattaat vaihtoon millä tahansa ajomäärällä 50.000 - 150.000 km välillä. Myös M274 ennenaikaisia jakopääremontteja jo alle 100.000 km on raportoitu, ja juuri siksi kysyinkin kuinka paljon niillä autoilla on ajettu samalla ketjulla?
Tämä ei tietenkään ole kaasukäytön vika, vaan tuon Mersun bensanelikon suunnittelubugi.
Moottorityyppiä kysyin, koska toistuva tapasi vertailla itsekin kiroamaasi kompressorimoottoriin ei tuo kovin paljoa viisautta aiheeseen siksi, että suoraruiskutus ja turboahdin eivät määrää moottorityyppiä. Jo vanhaakin moottoria on tehty suoraruiskulla ja turbolla. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M271_engine
Löytyy kakkoskopan B-kopasta ja Eemelistä korvasi sen hirvittävän 1.8 kompurakoneen.
Mistähän nyt taas puhutaan? Mitä jos vaan antaisit korimallikoodin ja vuosimallit, niin katsotaan sitten datalehdestä, mitä konepellin alta löytyy?
Niiden selvittyä minua kiinnostaa yhä tietää, kuinka pitkästi on ajettu ilman ketjun vaihtoja, koska uuden moottoriversion kejun rakenne on erilainen, vaikka ketju onkin yhä yksirivinen?
Ja sitten taas pääsi alkoi keksimään omiaan. Sekä BMW että väitteet autosegmenteistä ovat puhtaasti mielesi luomia harhoja. Eipä tuollaiseen voi oikein muuta sanoa, kuin että toivottavasti lyödät vielä joskus paremmin toimivan lääkityksen.
BMW ei ole tarkotettu olemaan auto, vain lapsellisten nuorten leikkikaluja kestävyydestä välittämättä, onhan niissä normiajon näkökulmasta surkein vetotapakin, etumoottorinen takaveto, ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki. Samat tilat ja tehot saisi puolta halvemmalla, mutta ei kun pitää olla BMW-logo ratissa - niin vain sen voi taata autuutesi. Vain autoista tietämättömät nuoret ostaa bemarin ja kuvittelee sen olevan jotenkin autona paremmasta päästä, vaikka se on lähinnä leikkikaluna paremmasta päästä ja itse auton ominaisuudet onkin sitten huonoimmasta päästä hintoineen, luotettavuuksineen ja käytännöllisyyksineen.
Kyllä TM:kin puhuu kokoluokista, A, B, C, D-segmentti, et vain näytä olleen koskaan TM:ääkään lukeneen tai tiedä autoluokistakaan mitään. Herääkin kysymys että mistä sinä sitten tiedät autojen suhteen ylipäänsä mitään? Mikä on harrastuneisuutesi tai koulutuksesi, mitä autoalan hommia teet? Oletko vain pelkkä bemaripoikanen jota kiinnostae elämässä vain eniten että auto pyörii talvella ympyrää nätisti tai heittää perää kun painaa kaasua?
Tämä kiteyttää tuon sun ulosannin täydellisesti. Väität jotain ihan pehmoisia ja sen jälkeen jatkat vain vaahtoamistasi höpisemällä ihan eri tarinaa. Lapsellisen BMW-tilityksesi voit säästää, koska ei tuollainen ketään kiinnosta. Tuota osastoa kaipaavat käyvät keuhkoamassa suoli24:ssä. Kyse oli siitä, että mielessäsi autoni jotenkin muuttuuf BMW:ksi. Sama homma noiden segmenttien kanssa. Nuo segmentit sinällään nyt lienevät ihan jokaiselle peruskauraa, mutta se mielesi keksi noista segmenteistä sellaisia väitteitä, jotka eivät vain ole todellisia. Kirjoitat paljoa asioita, joilla ei ole mitäön todellisuuspohjaa. Keskutelu kanssasi on aika omituista, kun räkytät kuin rakkikoira samalla, kun suuri osa höpinöistäsi on ihan puhdasta huuhaata.
Elä viitti itkeä. Ei ole tila-autoja kuluttajille sähköautoina, 160 000€ Tesla ei sitä ole, olet hemmetin lapsellinen jätkä jos kuvittelit tämän olevan jotenkin relevantti lisäys aiheeseen. Eikä ole D-segmentin autoja, eikä ole farmareita, eikä nelivetoja. Max hinta mitä Suomalaiset edes ylipäänsä ostaa liikkumiseen on 50 000€, M3 menee ulos siitäkin, mutta M3 piti olla koko kansan sähköauto, eli 25 000€.
Et tunnu myöskään erityisesti sähköautistakaan mitään tietävän, koska kyllähän sä tila-autoista olisit muuten jo suu vaahdossa maininnu Nissan NV200:sen. 160 000€ Tesla ei omaa todellisuuspohjaa, sinä et omaa juttuinesi todellisuuspohjaa, sinä höpiset täällä suoli24:stä, (ilmeisesti kovasti luet sitä), ja olet sanonut omaavasi BMW:n lataushybridin, se ei ole sähköauto tai normaaliksi autoksi tarkotettu, vain lapsellinen leikkikaluauto lapsellisille aikuisille.
Niin herää kysymys edelleenkin - Mistä sinä sitten erityisesti tiedät kun ei ole sähköautotkaan hallussa?
Ja ai niin sanoinko että väitit ihan pehmosia sähköautojen hintojen laskustakin? Olet kova jankkaamaan muiden pehmosista puhumisia, mutta kyllä se kaikki tulee aina vain sinulta ja sinusta, sinä olet sellanen pehmoinen psykologisesti harhautunut mies joka näkee muualla pehmosia puhuvia ihmisiä liennyttääkseen omaa tuskaansa kun koko ajan suoltaa pehmosia asioita. Kumpi oli ensin herra sähköautoilun asiantuntija, Leaf vai Model S? Ettei nyt totuus unohtuisi koko Suomelta, jotka tätä lukee. Puhut pehmoisia. Sähköautoilijat iana puhuu pehmoisia. Olet sähköautoilun fanaatikko - puhut siis pehmoisia.
@M880 kirjoitti:
Persu, kerro miten se mainostamasi vety tuotetaan? Selitä samalla myös miten sinä ymmärrät termin "fossiilinen polttoaine".
Kiitos
Uusiutuvalla sähköllä esim, ei likaisesti. Puollan uusiutuvaa metaania, vetyä ja sähköä kolmen koplana, en vain mainosta jotain tiettyä ja läpitunge sitä väkisin kurkustasi. Noista kolmesta omaat jo mahollisuuksia valita itsellesi autoja seuraavan 60:n vuoden aikana, mitäpä sitä puhtaita hyviä saasteettomia ratkasuja väheksymäänkään - on lapsellista ruveta tästä ympäristön parannushommista nostamaan jotain yhtä ratkasua vain, kun ei se selvästikkään ole kaikessa paras, vaan joustavuus ja valinnanvara on se avain.
Sähköautot on aina ikuisesti kahden vuoden päässä sähköyhtiölobbarien mukaan:
Kiitos, parhaita lukemiani kirjoituksiasi ja olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Vedyn kyseenalaistan siksi että sen tuottaminen on energiaintensiivistä, ja siksi tuntuisi järkevämmältä ajaa "suoralla sähköllä" vedyn sijaan. Vedyllä on toki mahdollisuutensa, varsinkin siellä missä uusiutuvia on tarjolla yltäkylläisesti ja/tai sähkönjakeluinfraa ei ole. Suomessa on toistaiseksi liian vähän uusiutuvaa ja erinomainen sähkönjakeluinfra, joten täällä vety ei välttämättä ole voittajaratkaisu.
Järkevintä on ajaa uusiutuvalla metaanilla, se on hyötysuhteeltaan edelleenkin kaikkein paras, sähköauto pääsee P2G:llä korkeintaan tasapeliin, mutta P2X onkin kaiken ratkaiseva ja selittävä teknologia ylipäänsä mikä tuo sähköautotkin paremmiksi ja järkevämmiksi jos energiankulutuksia vertaillaan.
Juuri näistä varoitinkin. M271 jakoketjussa on tunnettu ongelma, jonka vuoksi ketju rouhii itsensä lisäksi rattaat vaihtoon millä tahansa ajomäärällä 50.000 - 150.000 km välillä. Myös M274 ennenaikaisia jakopääremontteja jo alle 100.000 km on raportoitu, ja juuri siksi kysyinkin kuinka paljon niillä autoilla on ajettu samalla ketjulla?
Tämä ei tietenkään ole kaasukäytön vika, vaan tuon Mersun bensanelikon suunnittelubugi.
Moottorityyppiä kysyin, koska toistuva tapasi vertailla itsekin kiroamaasi kompressorimoottoriin ei tuo kovin paljoa viisautta aiheeseen siksi, että suoraruiskutus ja turboahdin eivät määrää moottorityyppiä. Jo vanhaakin moottoria on tehty suoraruiskulla ja turbolla. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M271_engine
Löytyy kakkoskopan B-kopasta ja Eemelistä korvasi sen hirvittävän 1.8 kompurakoneen.
Mistähän nyt taas puhutaan? Mitä jos vaan antaisit korimallikoodin ja vuosimallit, niin katsotaan sitten datalehdestä, mitä konepellin alta löytyy?
Niiden selvittyä minua kiinnostaa yhä tietää, kuinka pitkästi on ajettu ilman ketjun vaihtoja, koska uuden moottoriversion kejun rakenne on erilainen, vaikka ketju onkin yhä yksirivinen?
Luehan linkkini, kakkoskopan B-sarja ja vastaava Eemeli, on tämä nyt monta kertaa sanottu, mikä tässä on niin vaikeaa? Jopa mersumiehet ite selvitti asiaa ja totesi että tuo uudempi 2.0 ei omaa enää jakoketjuongelmia kuten 1.8 kompurakone, se on joo koodiltaan samaa sarjaa, mutta jakoketjuongelmat on korjattu, joten näyttäisit olevan vähä hukassa näissä asioissa?
Elä viitti itkeä. Ei ole tila-autoja kuluttajille sähköautoina, 160 000€ Tesla ei sitä ole, olet hemmetin lapsellinen jätkä jos kuvittelit tämän olevan jotenkin relevantti lisäys aiheeseen. Eikä ole D-segmentin autoja, eikä ole farmareita, eikä nelivetoja. Max hinta mitä Suomalaiset edes ylipäänsä ostaa liikkumiseen on 50 000€, M3 menee ulos siitäkin, mutta M3 piti olla koko kansan sähköauto, eli 25 000€.
Et tunnu myöskään erityisesti sähköautistakaan mitään tietävän, koska kyllähän sä tila-autoista olisit muuten jo suu vaahdossa maininnu Nissan NV200:sen. 160 000€ Tesla ei omaa todellisuuspohjaa, sinä et omaa juttuinesi todellisuuspohjaa, sinä höpiset täällä suoli24:stä, (ilmeisesti kovasti luet sitä), ja olet sanonut omaavasi BMW:n lataushybridin, se ei ole sähköauto tai normaaliksi autoksi tarkotettu, vain lapsellinen leikkikaluauto lapsellisille aikuisille.
Niin herää kysymys edelleenkin - Mistä sinä sitten erityisesti tiedät kun ei ole sähköautotkaan hallussa?
Toi sun mieli on kyllä omanlaisensa. En ole sanonut omaavani BMW:n lataushybridiä. Se on puhtaasti mielesi luoma harha. Kokeile linkittää tähän se keskustelu. Voi olla vähän vaikeaa, koska sellaista ei ole. Samaa sarjaa on myös se kuvitteellinen keskustelu autosegmenteistä, johon rakennat jotain jatkoa nyt.
Toi uusin logiikan riemuvoitto hakee vertaistaan. Jos en ole maininnut jotain sähköautomallia, niin tietenkin se tarkoittaa sitä, että tiedä sitä autoa eli en tiedä mitään sähköautoista. Naiset ja herrat, tuota typerämpää argumenttia tuskin vähään aikaan tulette näkemään.
Pieni reality check: onhan sellaisia sähköautoja paljonkin, joista en ole tässä kirjoittanut - etkä muuten ole sinäkään...
Ja ai niin sanoinko että väitit ihan pehmosia sähköautojen hintojen laskustakin? Olet kova jankkaamaan muiden pehmosista puhumisia, mutta kyllä se kaikki tulee aina vain sinulta ja sinusta, sinä olet sellanen pehmoinen psykologisesti harhautunut mies joka näkee muualla pehmosia puhuvia ihmisiä liennyttääkseen omaa tuskaansa kun koko ajan suoltaa pehmosia asioita. Kumpi oli ensin herra sähköautoilun asiantuntija, Leaf vai Model S? Ettei nyt totuus unohtuisi koko Suomelta, jotka tätä lukee.
No sano sitten, mitä pehmoisia väitin sähköautojen hintojen laskusta? Sinun ja minun pehmoisissa puheissa on se ero, että kun sinä puhut pehmoisia, niin kaikki löytävät ne viestit tältä palstalta. Kun taas sinä väität minun puhuneen jotain pehmoista, niin mitään sellaista et koskaan löydä.
Leaf tuli ennen MS:ää, enkä ole muuta väittänytkään. Jos yhtään vanhat merkit paikkansa pitää, niin milestäsi olen esittänyt toisenlaisen väitteen, mutta se on taas vain mielesi kun luo näitä väitteitä. Näitä molempia ennen on tullut useita sähköautoja. i-MiEV, Tesla Roadster, Think City ja muutamia muita. Sähköautojen hintavertailussa akun kapasiteetti/käyttösäde on erittäin olennainen muuttuja ja itse karsin vertailusta pois ne autot, joissa on 24 kilowattitunnin Leafin käyttösäde tai vähemmän. MS oli ensimmäinen edes jonkinlaisen merkityksen omaavan joukon käyttöön riittävä sähköauto.
Puhut pehmoisia. Sähköautoilijat iana puhuu pehmoisia. Olet sähköautoilun fanaatikko - puhut siis pehmoisia.
>
Onko tämä nyt kaksinkertainen kehäpäätelmä? Olenkohan koskaan nähnyt noin hienoa argumentointivirhettä... Ja juurikin kun nostin EV200-argumenttisi ansaitsemalleen jalustalle, onnistut alittamaan senkin. Taitaa olla aika hankala löytää mitään virheitä viesteistäni, kun joudut liikkumaan tuolla tasolla tai no, voihan tuollainen olla vain sinulle luontaista.
@perussuomalainen kirjoitti:
Luehan linkkini, kakkoskopan B-sarja ja vastaava Eemeli, on tämä nyt monta kertaa sanottu, mikä tässä on niin vaikeaa?
Ainoa vaikeus on saada sinulta vastaus siihen, mistä autoista puhut ja mitä niiden jakoketjun on käytännössä havaittu kestävän.
Koska kiertely jatkuu eikä vastausta kuulu, näyttää ilmeiseltä, ettet tiedä vastausta.
Jopa mersumiehet ite selvitti asiaa ja totesi että tuo uudempi 2.0 ei omaa enää jakoketjuongelmia kuten 1.8 kompurakone, se on joo koodiltaan samaa sarjaa, mutta jakoketjuongelmat on korjattu, joten näyttäisit olevan vähä hukassa näissä asioissa?
Saatan hyvinkin olla, mutta eipä ole sinustakaan ollut apua, kun et osaa vastata kysymyksiin.
M271/evo konetta ei meillä tarvita, mutta M274 osalta en tunne asiaa, joten siksi utelen - näköjään väärältä henkilöltä.
Nimittäin jos M274 oikeasti toimii, se mahdollistaa sangen mielenkiintoisen lataushybridin W213 korissa.
Toi sun mieli on kyllä omanlaisensa. En ole sanonut omaavani BMW:n lataushybridiä. Se on puhtaasti mielesi luoma harha. Kokeile linkittää tähän se keskustelu. Voi olla vähän vaikeaa, koska sellaista ei ole. Samaa sarjaa on myös se kuvitteellinen keskustelu autosegmenteistä, johon rakennat jotain jatkoa nyt.
Mitäs se poika täällä taas huutelee? Millonkas uusia autosegmenttejä on tulossa sähköautoihin? Ymmärrätkö niistä edes mitään? Onha noi sinulle kuvitteellisia kun et ymmärrä autoista etkä automaailmasta mitään.
Toi uusin logiikan riemuvoitto hakee vertaistaan. Jos en ole maininnut jotain sähköautomallia, niin tietenkin se tarkoittaa sitä, että tiedä sitä autoa eli en tiedä mitään sähköautoista. Naiset ja herrat, tuota typerämpää argumenttia tuskin vähään aikaan tulette näkemään.
No olisithan sinä sitten maininnut tila-autoista NV200:Sen,etkä jotain jo Traficominkin naljailemaa "sadan tonnin teslaa". Naiset ja herrat, typerähän sinä oletkin, kohkaat sähköautoista, mutta et osaa niitä edes nimetä eri autoluokista. Onhan sinun hyvin vajavaiset tiedot sähköautoista tullu esiin kerta toisensa jälkeen, et osaa edes koostaa listaa tulevista sähköautomalleista, ehkäpä kirjotustaitosi ja ymmärryksesi on hyvin vähäistä?
Katso sinulle kuittaillaan päin naamaa jo TrafiCominkin toimesta. E
Pieni reality check: onhan sellaisia sähköautoja paljonkin, joista en ole tässä kirjoittanut - etkä muuten ole sinäkään...
Sun autonromusi Check on korkeintaa Check Engine valo kojelaudassasi päivittän.
No sano sitten, mitä pehmoisia väitin sähköautojen hintojen laskusta? Sinun ja minun pehmoisissa puheissa on se ero, että kun sinä puhut pehmoisia, niin kaikki löytävät ne viestit tältä palstalta. Kun taas sinä väität minun puhuneen jotain pehmoista, niin mitään sellaista et koskaan löydä.
No johan sinulle on tämä 3 kertaa sanottu. Väitit sähköautojen hintojen laskenneen, osotit esimerkkinä että ensin oli sadan tonnin tesla ja sitten 40 00€ Leaf, puhuit täysin pötyä, koska mallit esiteltiin päinvastaisessa järjestyksessä. Sähköautojen hinnat eivät ole juurikaan tippuneet eikä sellaista ole näköpiirissä. Pitääkö copy pasteta tosta ylempää vai suostutko jo lähtemään pellolle täältä? Et taida ihan terävimpiä veitsiä olla kun unohtelet jo omatkin sanomisesi kesken kaiken ja keskustelun kulun seuraaminen saa sulta pasmat ihan sekaisin?
Leaf tuli ennen MS:ää, enkä ole muuta väittänytkään. Jos yhtään vanhat merkit paikkansa pitää, niin milestäsi olen esittänyt toisenlaisen väitteen, mutta se on taas vain mielesi kun luo näitä väitteitä.
Kyllä väitit osana että sähköautojen hinnat on laskeneet. Ja sinähän et myönnä sitä että ne eivät ole laskeneet pätkääkään myöskään, joten olet nyt umpikujassa ja pelannut itsesi pussiin. Kohta yrität taas epätoivosesti poistaa omia pussituksiasi jollain viisivuotiaan argumentoinnilla
Näitä molempia ennen on tullut useita sähköautoja. i-MiEV, Tesla Roadster, Think City ja muutamia muita. Sähköautojen hintavertailussa akun kapasiteetti/käyttösäde on erittäin olennainen muuttuja ja itse karsin vertailusta pois ne autot, joissa on 24 kilowattitunnin Leafin käyttösäde tai vähemmän. MS oli ensimmäinen edes jonkinlaisen merkityksen omaavan joukon käyttöön riittävä sähköauto.
No ei, vaan Leaf. Taas sekosit ja unohdit että kumpi oli ensin. Onko sulla oikein lempinimet näille autoille kuten M3 (benari-pojan sivuhaave( ja MS (Silja Serenaadi?) voi kuinka söpöä ja lapsellisen romanttista...Model S:n markkinasegmentti on pieni marginaalisten rikkaitten leluja korvaamaan jotain penarin 7-sarjaa ja mersun S-sarjaa, ei mitää merkitystä suuressa mittaakaavassa kelleen.
Onko tämä nyt kaksinkertainen kehäpäätelmä? Olenkohan koskaan nähnyt noin hienoa argumentointivirhettä... Ja juurikin kun nostin EV200-argumenttisi ansaitsemalleen jalustalle, onnistut alittamaan senkin. Taitaa olla aika hankala löytää mitään virheitä viesteistäni, kun joudut liikkumaan tuolla tasolla tai no, voihan tuollainen olla vain sinulle luontaista.
Heh, sinullahan oli pelkkä psykoottisen pahan olon purku kuin tarhatätille konsanaan missä ei ollut ainuttakaan argumenttia tuossa vähn aikaa sitten, vieläkin itkeskelit surkeaa elämääsi kun koko Suomi nauroi Tesla Model X -argumentillesi "kuluttajahintaisesta tila-autosta". Kumma kun ensin itse teet aina jotain ja heti perään vingut kuinka muut tekee juuri näin Ihan tarhaikäisen tasollahan sinä olet joka ei ole vielä oppinu sitäkään että jos jotain haukkuu on se itse, ei ole tainnu sulla lapsuus ihan putkeen mennä, ja oikea osote olisi ammattiauttaja.
@perussuomalainen kirjoitti:
Luehan linkkini, kakkoskopan B-sarja ja vastaava Eemeli, on tämä nyt monta kertaa sanottu, mikä tässä on niin vaikeaa?
Ainoa vaikeus on saada sinulta vastaus siihen, mistä autoista puhut ja mitä niiden jakoketjun on käytännössä havaittu kestävän.
Koska kiertely jatkuu eikä vastausta kuulu, näyttää ilmeiseltä, ettet tiedä vastausta.
Jopa mersumiehet ite selvitti asiaa ja totesi että tuo uudempi 2.0 ei omaa enää jakoketjuongelmia kuten 1.8 kompurakone, se on joo koodiltaan samaa sarjaa, mutta jakoketjuongelmat on korjattu, joten näyttäisit olevan vähä hukassa näissä asioissa?
Saatan hyvinkin olla, mutta eipä ole sinustakaan ollut apua, kun et osaa vastata kysymyksiin.
M271/evo konetta ei meillä tarvita, mutta M274 osalta en tunne asiaa, joten siksi utelen - näköjään väärältä henkilöltä.
Nimittäin jos M274 oikeasti toimii, se mahdollistaa sangen mielenkiintoisen lataushybridin W213 korissa.
Sun täytyy kyllä olla vähän epäterve josset osaa tulkita edes mersun pdf:ää, tai suoraan sanottuna "Mersun B-kopan kakkoskoppa". Voi kristus sentään joo on sulla vaikeaa. Mersumiehet mersufoorumeillaan voivat auttaa sinua noissa jakoketjuhommissa ja selventää että oliko kompurakoneessa vai turbokoneessa ne ongelmat, jos mersut noin kovasti kiinnostaa etkä tiedä niistä tuon taivaallista.
@▫️ kirjoitti:
"ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki"
Joku taksifirma tosin osti 170 kpl vitossarjaa taksiksi ja yhdellä kertaa.
Taksi- ja bussipalveluita tarjoava Kajon Oy aikoo vahvistaa toimintaansa suurimmissa kaupungeissa ja hankki pääosin leasing-sopimuksella 180 kappaletta BMW 520d xDrive Sedan -autoja. Uudet BMW:t tukevat Kajon Oy:n asiakkaiden laadukasta palvelukokemusta ja ammattiautoilijoiden ajamisen iloa.
Annoin sinulle mahdollisuuden linkittää keskuteluja tukemaan väitteitäsi, mutta eihän niitä taaskaan löytynyt ja tapasi mukaan jatkat surullista messuasi vain uusilla entistä enemmän todellisuudesta irtautuneilla hölinöillä. Jatka vain uraasi suoli24:ssä trollailemiseen. Itse en jaksa enää uhrata aikaani harhaiseen sekoiluusi.
No niin, kohta tässä joutuu perusrealistikin toteamaan, että parin kolmen vuoden päästä on jo kohtuullisesti valikoimaa, kunhan vaikkapa Polestar 2 ja VW:n eri mallit on tuon Teslan kaverina markkinoilla- ja kyllä siellä on muitakin jo silloin tulossa. Asia etenee, mutta ei lähellekään poliitikkojen "ympäristötoivomusten" mukaisesti.
Jos tuotantovolyymi saadaan ylös, Teslan halpojen Model Kolmosten tarjonnan pitäisi näkyä aika pian vaihturien hinnoissa, joissa varustelu katoaa hetkessä ja korimallin vaihtohinnat määräytyvät pääasiassa halvimpien mallien perusteella.
@740 GLE kirjoitti:
Jos tuotantovolyymi saadaan ylös, Teslan halpojen Model Kolmosten tarjonnan pitäisi näkyä aika pian vaihturien hinnoissa, joissa varustelu katoaa hetkessä ja korimallin vaihtohinnat määräytyvät pääasiassa halvimpien mallien perusteella.
Uskon, että akun koko on sellainen ominaisuus, joka ei menetä arvoaan lisävarusteiden tapaan. Ne, jotka travitsevat isompaa akkua, eivät vain tule toimeen ilman sitä ja siksi se voidaan hinnoitella käytetyissäkin. Isompi akku antaa myös lupauksen pidemmästä akun käyttöiästä.
Mielikuvia vilisee tässäkin topikissa ihan valtoimenaan. Puhelimet, tietokoneet, autot ja kaikki teknologian käyttöön otto. Me suomalaiset olemme aivan omaa luokkaamme eturintamassa uusien tekniikoiden käyttöönotossa. Tämä yllätys tullaan näkemään myös autoliikenteen sähköistymisessä😊
Jos ottaisit vihalasit päästäsi, niin edelleen kyse oli siitä 2.0 turbokoneesta, tämä on sinulle sanottu 20 kertaa, sillä ei ole jakoketju eikä ratasongelmia. Tuolla asenteella luulis että olet lähinnä lapseton sinkku vanha äijän käntyrä jonka kanssa kukaan ei halua edes istua iltaa.
Define Selvästi. Lupaatko painoa pellolle täältä jos ei selvästi halvemmalla saa? Sinähän se keksit näyttäviä iltasatuja että sähköautot on kuulema halventuneet, vaikka eihän tuo nykynen Leafi ole alkup. 40 000€ hinnasta halventunut kuin onin 2000€...No ei ihan vielä riitä läpimurtoon, nykysellä halpenemistahdilla tasaerälyhennyksin 9:n vuoden jaksoissa sähköautot on 25 000€ hintasia vuonna 2107. Onnea sähköiseen tulevaisuuteesi
BMW ei ole tarkotettu olemaan auto, vain lapsellisten nuorten leikkikaluja kestävyydestä välittämättä, onhan niissä normiajon näkökulmasta surkein vetotapakin, etumoottorinen takaveto, ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki. Samat tilat ja tehot saisi puolta halvemmalla, mutta ei kun pitää olla BMW-logo ratissa - niin vain sen voi taata autuutesi. Vain autoista tietämättömät nuoret ostaa bemarin ja kuvittelee sen olevan jotenkin autona paremmasta päästä, vaikka se on lähinnä leikkikaluna paremmasta päästä ja itse auton ominaisuudet onkin sitten huonoimmasta päästä hintoineen, luotettavuuksineen ja käytännöllisyyksineen.
Kyllä TM:kin puhuu kokoluokista, A, B, C, D-segmentti, et vain näytä olleen koskaan TM:ääkään lukeneen tai tiedä autoluokistakaan mitään. Herääkin kysymys että mistä sinä sitten tiedät autojen suhteen ylipäänsä mitään? Mikä on harrastuneisuutesi tai koulutuksesi, mitä autoalan hommia teet? Oletko vain pelkkä bemaripoikanen jota kiinnostae elämässä vain eniten että auto pyörii talvella ympyrää nätisti tai heittää perää kun painaa kaasua?
Persu, kerro miten se mainostamasi vety tuotetaan? Selitä samalla myös miten sinä ymmärrät termin "fossiilinen polttoaine".
Kiitos
Mersun valikoimassa on ollut viime vuosina sen verran monta tyon kokoista moottoria, että sano nyt edes yhden kerran moottorityyppi?
Kerrot vain moottorikoodin, ja asia selviää sillä.
Tuolla listan kärjessä on uusin OM654 versio:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-valissa-tama-tapahtui-uusimpien-dieselautojen-typenoksidipaastot-uskomattoman-alhaisia-yksi-mersu-puhalsi-nollat/7294352#gs.HfNwwWs3
Nyt ei sitten bensamoottori pärjää enää yhdessäkään päästömittauksessa parhaille dieseleille.
Nyt kun näistä vetyautoista kohkataan, niin mistä niitä saa ostettua? Tietääkseni Suomessa ei mistään. Onko tietoa milloin on tulossa, mitä malleja mihin hintaan suunnilleen?
Mitenkäs toi tankkauspuoli. Missä niitä voi tankata ja mitkä ovat ennusteet tankkausverkoston kasvun osalta?
Tankkausasemat ovat osa Eurooppaan rakennettavaa TEN-T verkostoa, jonka on määrä kattaa muun muassa Saksassa 400 vetytankkausasemaa vuoteen 2020 mennessä. Hankkeeseen liittyy myös EU-projekti. Suomessa Woikoski Oy:n tavoitteena on avata 20 asemaa 2030 mennessä. Suomen nykyiset asemat sijaitsevat Mäntyharjulla ja Helsingissä.
Ensimmäiset Mercedeksen vetyautot GLC F-Cell-mallit on luovutettu koekäyttöön Saksassa maan rautatieyhtiö Deutsche Bahnille.
Jatkossa käyttäjien joukkoon liittyvät vielä Air Liquide, Shell, Linde AG sekä Stuttgartin ja Hampurin kaupungit.
Mercedes-Benz GLC F-Cell on ladattava vetyhybridiauto, jonka kulutuslukemat ovat: yhdistetty kulutus 0,34 kg vetyä/100 km, CO2-päästöt 0 g/km ja sähkönkulutus 13,7 kWh/100 km.
Auto toimii sekä vedyllä että lataussähköllä. Vedyllä toimintamatka on noin 430 kilometriä, ja lataussähköllä 51 kilometriä.
Mercedes-Benz Rent -palvelun kautta auton voi vuokrata myös yksityiskäyttöön keväästä 2019 alkaen.
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti on alkanut Saksan, Iso-Britannian ja Tanskan markkina-alueilla. Tanskassa toimitettiin ensimmäinen Mirai uudelle omistajalleen, holstebrolaiselle perheenisälle, 22.10.2015
Taitaa olla ikävä kyllä mittaustekninen harha tuo nollien puhallus. Esim. AMS / Emission Dynamicsin mittauksissa parhaan ovat siinä 20 mg/km molemmin puolin. Tuossa parhaat bensat ovat yhdestä alkaen ja alle kympin tulokset ovat niille yleisiä. Nollat ovat siinäkin mielessä vähän erikoinen tulos, koska Bosch hehkutti viime vuonna uutta teknologiaansa, jolla päästään tasolle 13 mg/km. Pitivät sitä läpimurtona. Yksikin pakkaspäivä, jolloin dieseleiden puhdistus ei toimi, voi tarkoittaa bensa-auton koko vuoden NOx-päästöjä.
Uusiutuvalla sähköllä esim, ei likaisesti. Puollan uusiutuvaa metaania, vetyä ja sähköä kolmen koplana, en vain mainosta jotain tiettyä ja läpitunge sitä väkisin kurkustasi. Noista kolmesta omaat jo mahollisuuksia valita itsellesi autoja seuraavan 60:n vuoden aikana, mitäpä sitä puhtaita hyviä saasteettomia ratkasuja väheksymäänkään - on lapsellista ruveta tästä ympäristön parannushommista nostamaan jotain yhtä ratkasua vain, kun ei se selvästikkään ole kaikessa paras, vaan joustavuus ja valinnanvara on se avain.
Sähköautot on aina ikuisesti kahden vuoden päässä sähköyhtiölobbarien mukaan:
https://autotoday.fi/autotoday-10-vuotta-sitten-sahkoautot-tien-paalle-parissa-vuodessa/
Tämä kiteyttää tuon sun ulosannin täydellisesti. Väität jotain ihan pehmoisia ja sen jälkeen jatkat vain vaahtoamistasi höpisemällä ihan eri tarinaa. Lapsellisen BMW-tilityksesi voit säästää, koska ei tuollainen ketään kiinnosta. Tuota osastoa kaipaavat käyvät keuhkoamassa suoli24:ssä. Kyse oli siitä, että mielessäsi autoni jotenkin muuttuuf BMW:ksi. Sama homma noiden segmenttien kanssa. Nuo segmentit sinällään nyt lienevät ihan jokaiselle peruskauraa, mutta se mielesi keksi noista segmenteistä sellaisia väitteitä, jotka eivät vain ole todellisia. Kirjoitat paljoa asioita, joilla ei ole mitäön todellisuuspohjaa. Keskutelu kanssasi on aika omituista, kun räkytät kuin rakkikoira samalla, kun suuri osa höpinöistäsi on ihan puhdasta huuhaata.
Tämä näin:
https://docplayer.net/20869894-The-new-four-cylinder-gasoline-engines-from-mercedes-benz-cover-story-powertrain.html?fbclid=IwAR2A7CCAPNRwfI0IXvvMpepsJM4JnXGHEWdkbpsryOMlzbf2vlYgtUem0Ic
Löytyy kakkoskopan B-kopasta ja Eemelistä korvasi sen hirvittävän 1.8 kompurakoneen.
Kiitos, parhaita lukemiani kirjoituksiasi ja olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Vedyn kyseenalaistan siksi että sen tuottaminen on energiaintensiivistä, ja siksi tuntuisi järkevämmältä ajaa "suoralla sähköllä" vedyn sijaan. Vedyllä on toki mahdollisuutensa, varsinkin siellä missä uusiutuvia on tarjolla yltäkylläisesti ja/tai sähkönjakeluinfraa ei ole. Suomessa on toistaiseksi liian vähän uusiutuvaa ja erinomainen sähkönjakeluinfra, joten täällä vety ei välttämättä ole voittajaratkaisu.
Juuri näistä varoitinkin. M271 jakoketjussa on tunnettu ongelma, jonka vuoksi ketju rouhii itsensä lisäksi rattaat vaihtoon millä tahansa ajomäärällä 50.000 - 150.000 km välillä. Myös M274 ennenaikaisia jakopääremontteja jo alle 100.000 km on raportoitu, ja juuri siksi kysyinkin kuinka paljon niillä autoilla on ajettu samalla ketjulla?
Tämä ei tietenkään ole kaasukäytön vika, vaan tuon Mersun bensanelikon suunnittelubugi.
Moottorityyppiä kysyin, koska toistuva tapasi vertailla itsekin kiroamaasi kompressorimoottoriin ei tuo kovin paljoa viisautta aiheeseen siksi, että suoraruiskutus ja turboahdin eivät määrää moottorityyppiä. Jo vanhaakin moottoria on tehty suoraruiskulla ja turbolla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M271_engine
"KE18ML" KanalEinspritzung, 1.8 Mekanische Lader
"DE18LA" DirectEinspritzung, 1.8 turboLAder
Mistähän nyt taas puhutaan? Mitä jos vaan antaisit korimallikoodin ja vuosimallit, niin katsotaan sitten datalehdestä, mitä konepellin alta löytyy?
Niiden selvittyä minua kiinnostaa yhä tietää, kuinka pitkästi on ajettu ilman ketjun vaihtoja, koska uuden moottoriversion kejun rakenne on erilainen, vaikka ketju onkin yhä yksirivinen?
Elä viitti itkeä. Ei ole tila-autoja kuluttajille sähköautoina, 160 000€ Tesla ei sitä ole, olet hemmetin lapsellinen jätkä jos kuvittelit tämän olevan jotenkin relevantti lisäys aiheeseen. Eikä ole D-segmentin autoja, eikä ole farmareita, eikä nelivetoja. Max hinta mitä Suomalaiset edes ylipäänsä ostaa liikkumiseen on 50 000€, M3 menee ulos siitäkin, mutta M3 piti olla koko kansan sähköauto, eli 25 000€.
Et tunnu myöskään erityisesti sähköautistakaan mitään tietävän, koska kyllähän sä tila-autoista olisit muuten jo suu vaahdossa maininnu Nissan NV200:sen. 160 000€ Tesla ei omaa todellisuuspohjaa, sinä et omaa juttuinesi todellisuuspohjaa, sinä höpiset täällä suoli24:stä, (ilmeisesti kovasti luet sitä), ja olet sanonut omaavasi BMW:n lataushybridin, se ei ole sähköauto tai normaaliksi autoksi tarkotettu, vain lapsellinen leikkikaluauto lapsellisille aikuisille.
Niin herää kysymys edelleenkin - Mistä sinä sitten erityisesti tiedät kun ei ole sähköautotkaan hallussa?
Ja ai niin sanoinko että väitit ihan pehmosia sähköautojen hintojen laskustakin? Olet kova jankkaamaan muiden pehmosista puhumisia, mutta kyllä se kaikki tulee aina vain sinulta ja sinusta, sinä olet sellanen pehmoinen psykologisesti harhautunut mies joka näkee muualla pehmosia puhuvia ihmisiä liennyttääkseen omaa tuskaansa kun koko ajan suoltaa pehmosia asioita. Kumpi oli ensin herra sähköautoilun asiantuntija, Leaf vai Model S? Ettei nyt totuus unohtuisi koko Suomelta, jotka tätä lukee. Puhut pehmoisia. Sähköautoilijat iana puhuu pehmoisia. Olet sähköautoilun fanaatikko - puhut siis pehmoisia.
Järkevintä on ajaa uusiutuvalla metaanilla, se on hyötysuhteeltaan edelleenkin kaikkein paras, sähköauto pääsee P2G:llä korkeintaan tasapeliin, mutta P2X onkin kaiken ratkaiseva ja selittävä teknologia ylipäänsä mikä tuo sähköautotkin paremmiksi ja järkevämmiksi jos energiankulutuksia vertaillaan.
Luehan linkkini, kakkoskopan B-sarja ja vastaava Eemeli, on tämä nyt monta kertaa sanottu, mikä tässä on niin vaikeaa? Jopa mersumiehet ite selvitti asiaa ja totesi että tuo uudempi 2.0 ei omaa enää jakoketjuongelmia kuten 1.8 kompurakone, se on joo koodiltaan samaa sarjaa, mutta jakoketjuongelmat on korjattu, joten näyttäisit olevan vähä hukassa näissä asioissa?
Toi sun mieli on kyllä omanlaisensa. En ole sanonut omaavani BMW:n lataushybridiä. Se on puhtaasti mielesi luoma harha. Kokeile linkittää tähän se keskustelu. Voi olla vähän vaikeaa, koska sellaista ei ole. Samaa sarjaa on myös se kuvitteellinen keskustelu autosegmenteistä, johon rakennat jotain jatkoa nyt.
Toi uusin logiikan riemuvoitto hakee vertaistaan. Jos en ole maininnut jotain sähköautomallia, niin tietenkin se tarkoittaa sitä, että tiedä sitä autoa eli en tiedä mitään sähköautoista. Naiset ja herrat, tuota typerämpää argumenttia tuskin vähään aikaan tulette näkemään.
Pieni reality check: onhan sellaisia sähköautoja paljonkin, joista en ole tässä kirjoittanut - etkä muuten ole sinäkään...
No sano sitten, mitä pehmoisia väitin sähköautojen hintojen laskusta? Sinun ja minun pehmoisissa puheissa on se ero, että kun sinä puhut pehmoisia, niin kaikki löytävät ne viestit tältä palstalta. Kun taas sinä väität minun puhuneen jotain pehmoista, niin mitään sellaista et koskaan löydä.
Leaf tuli ennen MS:ää, enkä ole muuta väittänytkään. Jos yhtään vanhat merkit paikkansa pitää, niin milestäsi olen esittänyt toisenlaisen väitteen, mutta se on taas vain mielesi kun luo näitä väitteitä. Näitä molempia ennen on tullut useita sähköautoja. i-MiEV, Tesla Roadster, Think City ja muutamia muita. Sähköautojen hintavertailussa akun kapasiteetti/käyttösäde on erittäin olennainen muuttuja ja itse karsin vertailusta pois ne autot, joissa on 24 kilowattitunnin Leafin käyttösäde tai vähemmän. MS oli ensimmäinen edes jonkinlaisen merkityksen omaavan joukon käyttöön riittävä sähköauto.
>
Onko tämä nyt kaksinkertainen kehäpäätelmä? Olenkohan koskaan nähnyt noin hienoa argumentointivirhettä... Ja juurikin kun nostin EV200-argumenttisi ansaitsemalleen jalustalle, onnistut alittamaan senkin. Taitaa olla aika hankala löytää mitään virheitä viesteistäni, kun joudut liikkumaan tuolla tasolla tai no, voihan tuollainen olla vain sinulle luontaista.
Ainoa vaikeus on saada sinulta vastaus siihen, mistä autoista puhut ja mitä niiden jakoketjun on käytännössä havaittu kestävän.
Koska kiertely jatkuu eikä vastausta kuulu, näyttää ilmeiseltä, ettet tiedä vastausta.
Saatan hyvinkin olla, mutta eipä ole sinustakaan ollut apua, kun et osaa vastata kysymyksiin.
M271/evo konetta ei meillä tarvita, mutta M274 osalta en tunne asiaa, joten siksi utelen - näköjään väärältä henkilöltä.
Nimittäin jos M274 oikeasti toimii, se mahdollistaa sangen mielenkiintoisen lataushybridin W213 korissa.
Mitäs se poika täällä taas huutelee? Millonkas uusia autosegmenttejä on tulossa sähköautoihin? Ymmärrätkö niistä edes mitään? Onha noi sinulle kuvitteellisia kun et ymmärrä autoista etkä automaailmasta mitään.
No olisithan sinä sitten maininnut tila-autoista NV200:Sen,etkä jotain jo Traficominkin naljailemaa "sadan tonnin teslaa". Naiset ja herrat, typerähän sinä oletkin, kohkaat sähköautoista, mutta et osaa niitä edes nimetä eri autoluokista. Onhan sinun hyvin vajavaiset tiedot sähköautoista tullu esiin kerta toisensa jälkeen, et osaa edes koostaa listaa tulevista sähköautomalleista, ehkäpä kirjotustaitosi ja ymmärryksesi on hyvin vähäistä?
https://www.is.fi/autot/art-2000006006315.html
Katso sinulle kuittaillaan päin naamaa jo TrafiCominkin toimesta. E
Sun autonromusi Check on korkeintaa Check Engine valo kojelaudassasi päivittän.
No johan sinulle on tämä 3 kertaa sanottu. Väitit sähköautojen hintojen laskenneen, osotit esimerkkinä että ensin oli sadan tonnin tesla ja sitten 40 00€ Leaf, puhuit täysin pötyä, koska mallit esiteltiin päinvastaisessa järjestyksessä. Sähköautojen hinnat eivät ole juurikaan tippuneet eikä sellaista ole näköpiirissä. Pitääkö copy pasteta tosta ylempää vai suostutko jo lähtemään pellolle täältä? Et taida ihan terävimpiä veitsiä olla kun unohtelet jo omatkin sanomisesi kesken kaiken ja keskustelun kulun seuraaminen saa sulta pasmat ihan sekaisin?
Kyllä väitit osana että sähköautojen hinnat on laskeneet. Ja sinähän et myönnä sitä että ne eivät ole laskeneet pätkääkään myöskään, joten olet nyt umpikujassa ja pelannut itsesi pussiin. Kohta yrität taas epätoivosesti poistaa omia pussituksiasi jollain viisivuotiaan argumentoinnilla
Näitä molempia ennen on tullut useita sähköautoja. i-MiEV, Tesla Roadster, Think City ja muutamia muita. Sähköautojen hintavertailussa akun kapasiteetti/käyttösäde on erittäin olennainen muuttuja ja itse karsin vertailusta pois ne autot, joissa on 24 kilowattitunnin Leafin käyttösäde tai vähemmän. MS oli ensimmäinen edes jonkinlaisen merkityksen omaavan joukon käyttöön riittävä sähköauto.
No ei, vaan Leaf. Taas sekosit ja unohdit että kumpi oli ensin. Onko sulla oikein lempinimet näille autoille kuten M3 (benari-pojan sivuhaave( ja MS (Silja Serenaadi?) voi kuinka söpöä ja lapsellisen romanttista...Model S:n markkinasegmentti on pieni marginaalisten rikkaitten leluja korvaamaan jotain penarin 7-sarjaa ja mersun S-sarjaa, ei mitää merkitystä suuressa mittaakaavassa kelleen.
Heh, sinullahan oli pelkkä psykoottisen pahan olon purku kuin tarhatätille konsanaan missä ei ollut ainuttakaan argumenttia tuossa vähn aikaa sitten, vieläkin itkeskelit surkeaa elämääsi kun koko Suomi nauroi Tesla Model X -argumentillesi "kuluttajahintaisesta tila-autosta". Kumma kun ensin itse teet aina jotain ja heti perään vingut kuinka muut tekee juuri näin Ihan tarhaikäisen tasollahan sinä olet joka ei ole vielä oppinu sitäkään että jos jotain haukkuu on se itse, ei ole tainnu sulla lapsuus ihan putkeen mennä, ja oikea osote olisi ammattiauttaja.
Sun täytyy kyllä olla vähän epäterve josset osaa tulkita edes mersun pdf:ää, tai suoraan sanottuna "Mersun B-kopan kakkoskoppa". Voi kristus sentään joo on sulla vaikeaa. Mersumiehet mersufoorumeillaan voivat auttaa sinua noissa jakoketjuhommissa ja selventää että oliko kompurakoneessa vai turbokoneessa ne ongelmat, jos mersut noin kovasti kiinnostaa etkä tiedä niistä tuon taivaallista.
"ei ne kelpaa takseiksikan kun kaikki niistä menee rikki"
Joku taksifirma tosin osti 170 kpl vitossarjaa taksiksi ja yhdellä kertaa.
Ei oikeastaan, ja nyt on vielä helpompaa kun jätän sinun mölinäsi huomiotta.
Hyvää yötä, lepää rauhassa. Rest in pieces sanoi patologi.
Taksi- ja bussipalveluita tarjoava Kajon Oy aikoo vahvistaa toimintaansa suurimmissa kaupungeissa ja hankki pääosin leasing-sopimuksella 180 kappaletta BMW 520d xDrive Sedan -autoja. Uudet BMW:t tukevat Kajon Oy:n asiakkaiden laadukasta palvelukokemusta ja ammattiautoilijoiden ajamisen iloa.
Annoin sinulle mahdollisuuden linkittää keskuteluja tukemaan väitteitäsi, mutta eihän niitä taaskaan löytynyt ja tapasi mukaan jatkat surullista messuasi vain uusilla entistä enemmän todellisuudesta irtautuneilla hölinöillä. Jatka vain uraasi suoli24:ssä trollailemiseen. Itse en jaksa enää uhrata aikaani harhaiseen sekoiluusi.
Ja ei ehtinyt kulua viikkoakaan siitä, kun kansakuntien profeetta, oraakkeli ja opettaja julisti, ettei tämä tapahdu:
https://tekniikanmaailma.fi/tesla-julkisti-lopulta-odotetun-35-000-dollarin-karvalakkimallinsa-musk-lupaa-sita-eurooppaan-puolen-vuoden-paasta/
No niin, kohta tässä joutuu perusrealistikin toteamaan, että parin kolmen vuoden päästä on jo kohtuullisesti valikoimaa, kunhan vaikkapa Polestar 2 ja VW:n eri mallit on tuon Teslan kaverina markkinoilla- ja kyllä siellä on muitakin jo silloin tulossa. Asia etenee, mutta ei lähellekään poliitikkojen "ympäristötoivomusten" mukaisesti.
Jos tuotantovolyymi saadaan ylös, Teslan halpojen Model Kolmosten tarjonnan pitäisi näkyä aika pian vaihturien hinnoissa, joissa varustelu katoaa hetkessä ja korimallin vaihtohinnat määräytyvät pääasiassa halvimpien mallien perusteella.
Uskon, että akun koko on sellainen ominaisuus, joka ei menetä arvoaan lisävarusteiden tapaan. Ne, jotka travitsevat isompaa akkua, eivät vain tule toimeen ilman sitä ja siksi se voidaan hinnoitella käytetyissäkin. Isompi akku antaa myös lupauksen pidemmästä akun käyttöiästä.
Akkujen vaikutus käytetyn hintaan on polttomoottoriin verrannollinen, ikä ja ajetut kilometrit/oletetut lataukset jne.
Mielikuvia vilisee tässäkin topikissa ihan valtoimenaan. Puhelimet, tietokoneet, autot ja kaikki teknologian käyttöön otto. Me suomalaiset olemme aivan omaa luokkaamme eturintamassa uusien tekniikoiden käyttöönotossa. Tämä yllätys tullaan näkemään myös autoliikenteen sähköistymisessä😊