Tekniikan Maailman ensimmäinen lataushybridivertailu

251 kommenttia
1234568
  • Hauska henkilö tämä tracktest, trolli epäilyt unohtui kun tuli mieluista trollausta, haiskahtaa pahasti skeidalle koko juttu.

      
  • Miksi Quu-ukko epäilee? Meneehän hybridi-corollakin lyhyttä kaupunkiajoa jopa puolet AJASTA sähköllä. Sehän on MELKEIN sama, kuin puolet MATKASTA yli 100 km maantieajossa.

      
  • Minullakin ajotietokone kertoo että tankillisella tulee ajettua kymmeniä kilometrejä nollakulutuksella, vaikka autossa ei ole muuta hybridiä kuin stop-stop-start-drive-järjestelmä joka sammuttaa moottorin liikennevaloihin.

    Moottorijarrutus, eli kaasupoljin ylhäällä menee siis ilman kulutusta, mutta laturi lataa, ja ilmastointi jäähdyttää silti vaikkei polttoainetta palaisikaan koko aikaa.

      1
  • Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.

      
  • muokattu 29.06.2020 13:53

    @_Quu kirjoitti:
    Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.

    Mulla oli jo -80-luvulla hybridiauto. Kun polttomoottori keksi sammua kokonaan keskelle risteystä, niin auton sai liikutettua starttimottorilla linja-autopysäkille. Lienee soveltuvin nimitys tuolle autolle on nanohybridi. Se oli vielä plug-in - sen verran usein se oli kiinni akkulaturissa.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    Mulla oli jo -80-luvulla hybridiauto. Kun polttomoottori keksi sammua kokonaan keskelle risteystä, niin auton sai liikutettua starttimottorilla linja-autopysäkille. Lienee soveltuvin nimitys tuolle autolle on nanohybridi. Se oli vielä plug-in - sen verran usein se oli kiinni akkulaturissa.

    Se on kyllä kätevä

      
  • muokattu 29.06.2020 15:03

    @_Quu kirjoitti:
    Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.

    Tai yksi polttomoottori, mutta (bio- tai maa-)kaasutankki ja erillinen bensiinitankki. Ennen vanhaan oli kaasun sijaan tankki petroolille, mutta verottaja oli sitä mieltä että se oli huono idea että suomalainen tehdas valmisti tällaisia laitteita.

    "Uudenkaupungin autotehdas valmisti kaksipolttoainejärjestelmällä varustettuja autoja, Saab 99 Petro-mallia ja Talbot Horizon petro-mallia. jotka kävivät petrolilla, mutta verotekniset syyt kaatoivat projektin."
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Petroli

    Re85 on etanolilla hyvin toimiva, mutta hybridiä siinä on vain se että samaan tankkiin voi tankata 85% etanolia tai laimentaa sitä 5% saakka (98E5).

      
  • Petroli auto loppu oli kun moottorit hajosi. bensan ja petrolin yhdistelmä on moottorin tuho, auto käynnistyi aina petrolilla ja kun niitä pääsi sekoittumaan se oli tuho.

      
  • muokattu 30.06.2020 12:05

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Menee hiusten halkomiseksi, mutta sitä vartenhan tämä palsta on:

    Normaalisti nelivedosta sakotetaan kulutuksen muodossa, mutta Volvon (tapaisten) toteutusten myötä joissa molemmilla akseleilla on oma moottori, tätä sakkoa ei synny.

    Se mitä jäin pohtimaan oli että jos sähkömoottori on ennen vaihteistoa vs irti muusta voimalinjasta, syntyyköhän tästä sähkö- ja polttomottoreiden keskinäisestä välittömästä läheisyydestä jotain (marginaalista) tehokkuushyötyä? Lähinnä siis siitä että onko tehonsäätö silloin tarkempaa, kuin että sähkömoottori avustaa vain "irrallaan" olevien renkaiden kautta?

    Itse en ole vielä nähnyt suorituskyvyltään kunnollista ”suoravetoa”. Grandland/3008 pääsee ihan ok suorituskykyyn, mutta siinä onkin kaksi 80+ kilowattista sähkömoottoria ja niistä toinen vetää vaihteiston läpi. Omani kiihtyy samaa tahtia yhdelläkin tuollaisella sähkömoottorilla.

    Saattaa olla, että lukijat kiihtyy, kun jatkuvasti höpötät noista kiihtyvyyksistä. Volvossa on oikein mallikkaasti toteutettu kahden moottorin neliveto. Se on loppujen lopuksi aika iso asia, että kardaanitunneli on hyödynnetty akkujen sjoitukseen. Painopiste on keskellä ja matalalla ihan kuin täyssähköautoissa. Taka-akselin teho on oikein passeli varsinkin, kun pienen akun sähköajosädettä halutaan maksimoida.

    Tuntuuko sinusta, NHB, itsestäsi koskaan siltä, että olet jonkinasteinen volvotrolli? Minusta vaikuttaa sitä. Olen ennenkin ehdottanut, että hankkisit Volvon sen teinibemarin lisäksi, niin ehkä siedätyshoito auttaisi sinut irti Volvofobiasta.

    Kiihtyvyyksistä on tässäkin höpöttänyt moni muukin ja taisipa TM:kin niistä höpöttää. Luuletko tuollaisen halventavan verbin käyttämisen saavan sinut näyttämään jotenkin fiksummalta? Jälleen kerran tilanne on se, että keskustelin asiallisesti autojen ominaisuuksista ja sinä tulet jostakin takavasemmalta soittamaan suutasi. Kysymys oli tehokkuusedusta, johon tuo vastaukseni osuu ihan suoraan. Ilmeisesti kuitenkin tuossa oli vähän huonosti valittu termi, mutta mistäpä minä sen saatoin tietää. En tämänkään perusteella koe itseäni trolliksi, vaan se titteli menee jollekin niille, joille tuo keskustelun vetäminen henkilökohtaisuuksiin on luontaista. Teinibemarikin on vain joku mieleikuvituksesi tuote.

    Volvo ei ole tehnyt vaatimukseni täyttävää autoa. Kulutus, suorituskyky sähköllä ja sähkölämmityksen puutteet karsivat Volvot pois. Takavetoisuus pohjaltaan etuvetoisessa autossa myös arveluttaa aika tavalla. Voit aukoa päätäsi kuvitteellisista fobioista ja teinibemareista, mutta se ei saa sinua tai Volvoja näyttäytymään yhtään todellisuutta parempina.

    Olen lukenut tältä palstalta, että sinulla on teinibemari, eikö se sitten pidä paikkaansa?

    Sinun vaatimuksesi eivät ole mikään Pariisin metrin mitta, mutta ehkä tyhjiössä pyörivä valonsäde.

    Trollaaminen on yritystä vaikuttaa mielipiteisiin ja sinun on ihan jokaiseen Volvoon koskevaan kirjoitukseesi verhoiltava joku moite.

    Luin tänään näköjään normaalia pienemmällä toleranssilla juttua ja alkoi ns. sylettää.

    Mentorinasi taitaa olla nimerkki Perussuomalainen tuo todellinen erikoishahmo. Hänellä oli tapana jankata tuota samaa valhetta. Vai voisiko tuo hahmo olla kenties alter egosi? Itse en ole koskaan tuollaista kirjoittanut, mutta kaksi nimimerkkiä on saanut jostain samat sanat päähänsä. Sattumaako?

    Säästä vähättelysi. Itse päätän vaatimuksistani ja niiden perusteella teen päätökseni. Mitä jos sinäkin keskittyisit vain omiin vaatimuksiisi ja lopetat minun vaatimusten vähättelyn?

    En edes keskustellut tuossa Volvosta, vaan PSA:n ja VW:n tuotteista, mutta silti vajosit tuolle tasolle. Perään vielä selitykset alentuneesta toleranssista... Ihan samalla tavalla muuten selittelit, kun viimeksikin triggeröidyit.

    Sähän oot trolli NHB -vai mitä? Tämä postaus todistaa. Ei sinua kiinnosta autot, sähköautot, kaasuautot tai mitkään, ja muiden sanomisten mukaan jatkuvasti moitit Volvoa. Jatkuvasti sössötät muista henkilöistä, kuten minusta, ja keksit villilä mielikuvituksella kaikenlaista. Eikös sinulla ole teinibemari - se ei ole trollausta. Teinibemari käsitteenä kuuluu sellaiseen autoon joka on BMW, nuorekkaiden lapsellisten vasta kortinsaaneitten auto, missä ei faktoilla ole autovalinnan kanssa mitään tekemistä.

    Sinun Norjan matkasikin oli lähinnä villin mielikuvituksen tuotetta, mikä kuuluu mielipidevaikuttamiseen ja harhauttamiseen siitä, että miten muu maailma kehittyy tulevaisuuden liikenteen parissa, annat vääriä raportteja ulkomailta.

      
  • muokattu 30.06.2020 12:07

    @_Quu kirjoitti:
    Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.

    älä sössötä roskaa, hybridiauto on 2:n eri itsenäisen käyttövoiman auto, katso vaikka Trafin verotaulukosta. Suomen alan johtavat asiantuntijatkin on kanssani samaa mieltä, joten sössötät ihan vain omia ajatuksiasi millä ei ole mitään merkitystä.

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.

    älä sössötä roskaa, hybridiauto on 2:n eri itsenäisen käyttövoiman auto, katso vaikka Trafin verotaulukosta. Suomen alan johtavat asiantuntijatkin on kanssani samaa mieltä, joten sössötät ihan vain omia ajatuksiasi millä ei ole mitään merkitystä.

    Ai noinkin olisi voinut vastata?

      
  • NHBNHB
    muokattu 30.06.2020 12:51

    Sieltähän mentorinsa tulikin antamaan näytteitä ulosannistaan. Jotain totta sentään tuossa on mukana. NHB:n Norjan matka mielipidevaikuttamisineen ja raportteineen on tosiaan villin mielikuvituksen tuote. Se on syntynyt siellä missä teinibemaritkin ja elää omaa elämäänsä tuossa fantasiamaailmassa. Oikeastaan olisi ihan mielenkiintoista kuulla tuon mielikuvitusreissun matkakertomusta. Millaisella teinibemarilla NHB siellä ajeli, mitä hän sieltä raportoi jne.

      1
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    älä sössötä roskaa, hybridiauto on 2:n eri itsenäisen käyttövoiman auto, katso vaikka Trafin verotaulukosta. Suomen alan johtavat asiantuntijatkin on kanssani samaa mieltä, joten sössötät ihan vain omia ajatuksiasi millä ei ole mitään merkitystä.

    Mitä eroo Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori

      
  • muokattu 30.06.2020 19:35

    NHB on vähän kuin eräs uskovainen serkkuni. Puhuu koko ajan itsestään olettaen että kaikki kuulijat ovat kiinnostuneita kyseisen henkilön jutuista ja saavutuksista.

      
  • @NHB kirjoitti:
    Sieltähän mentorinsa tulikin antamaan näytteitä ulosannistaan. Jotain totta sentään tuossa on mukana. NHB:n Norjan matka mielipidevaikuttamisineen ja raportteineen on tosiaan villin mielikuvituksen tuote. Se on syntynyt siellä missä teinibemaritkin ja elää omaa elämäänsä tuossa fantasiamaailmassa. Oikeastaan olisi ihan mielenkiintoista kuulla tuon mielikuvitusreissun matkakertomusta. Millaisella teinibemarilla NHB siellä ajeli, mitä hän sieltä raportoi jne.

    Itehän sä sössötit käynees Norjassa, mutta silmät ummessa. Teinibemareista on muut huomauttanu, että ajat sellaisella, ei sun tartte multa kuulla mitään, joten olet lukutaidoton.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    älä sössötä roskaa, hybridiauto on 2:n eri itsenäisen käyttövoiman auto, katso vaikka Trafin verotaulukosta. Suomen alan johtavat asiantuntijatkin on kanssani samaa mieltä, joten sössötät ihan vain omia ajatuksiasi millä ei ole mitään merkitystä.

    Mitä eroo Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori

    Mikä ihmeen "voimanlähde" haha, polttoaine olisi loogisesti ajateltuna voimanlähde koska sehän sitä autoa liikuttaa, moottori ilman polttoainetta on mitätön moottori.

      
  • @▫️ kirjoitti:
    NHB on vähän kuin eräs uskovainen serkkuni. Puhuu koko ajan itsestään olettaen että kaikki kuulijat ovat kiinnostuneita kyseisen henkilön jutuista ja saavutuksista.

    Juu, NHB kovasti kuvittelee että hyödytään hänen luonnehdinnoistaa hybridiautoista, ja mitä niissä pitäisi olla ja mitä hän ei tartte. Ei rikkinäinen sielu osaa muuta kuin puhua itsestään ja tuoda itseään esiin kun ei äiti rakastanut lapsuudessa eikä kukaan muukaan.

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:

    @perussuomalainen kirjoitti:

    älä sössötä roskaa, hybridiauto on 2:n eri itsenäisen käyttövoiman auto, katso vaikka Trafin verotaulukosta. Suomen alan johtavat asiantuntijatkin on kanssani samaa mieltä, joten sössötät ihan vain omia ajatuksiasi millä ei ole mitään merkitystä.

    Mitä eroo Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori

    Mikä ihmeen "voimanlähde" haha, polttoaine olisi loogisesti ajateltuna voimanlähde koska sehän sitä autoa liikuttaa, moottori ilman polttoainetta on mitätön moottori.

    Voi hyvänen aika mikä pässi

      
  • @perussuomalainen kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:
    Sieltähän mentorinsa tulikin antamaan näytteitä ulosannistaan. Jotain totta sentään tuossa on mukana. NHB:n Norjan matka mielipidevaikuttamisineen ja raportteineen on tosiaan villin mielikuvituksen tuote. Se on syntynyt siellä missä teinibemaritkin ja elää omaa elämäänsä tuossa fantasiamaailmassa. Oikeastaan olisi ihan mielenkiintoista kuulla tuon mielikuvitusreissun matkakertomusta. Millaisella teinibemarilla NHB siellä ajeli, mitä hän sieltä raportoi jne.

    Itehän sä sössötit käynees Norjassa, mutta silmät ummessa. Teinibemareista on muut huomauttanu, että ajat sellaisella, ei sun tartte multa kuulla mitään, joten olet lukutaidoton.

    Joo muuten ihan hyvin vedät, mutta Norjan matka on taas sitä tuttus mielesi luomaa kuvitelmaa. Minä en ole mitään tuollaista kirjoittanut. Ihan samalla tavalla yritit jankata brmaristakin. Millaisia raportteja ja millaista mielipidevaikuttamista olet keksinyt tuolle reissulle? Ai niin, millainen teinibemari tässä tarinassa on kyseessä?

      1
  • @tracktest kirjoitti:
    Kommentteja lukiessa tulee mieleen hupaisa ajatus siitä tehdäänkö testejä selvin päin vai umpihumalassa. "Miinus tulee siitä, ettei latausjohdolle ole selkeää säilytystilaa".
    Loppuarvostelussa:"..ja latausjohdolle on asianmukainen säilytystila".

    Laservaloja kritisoidaan mutta eikös valokuvio yllä BMW Laserlight -teknologian avulla jopa 530 metriin. Vaikea käsittää että tuosta saa väännettyä kritiikkiä. Testi kuin testi on tekijänsä näköistä.

    "Loppuarvostelussa taas:"..ja latausjohdolle on asianmukainen säilytystila"."

    Asianmukainen säilytystila taitaa olla, että heitetään latausjohdot (niitä kun on kaksi) tavaratilaan. Jotain parempaakin voisi odottaa.

      
  • jlijli
    muokattu 27.07.2020 21:43

    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

      
  • muokattu 27.07.2020 23:34

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

      
  • @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

    En ymmärrä miten se harvinaisuus nyt liittyy premiumiin.

    Sekoitat nyt "totuuden" ja mielipiteen. Se että Volvo ei ole premiumia on sinun mielipiteesi. Se on itse asiassa myös minun mielipiteeni (minunkin mielikuvissani se on piirun verran Mersua "vähemmän premiumia"), tai ennemmin pitäisi puhua fiiliksestä, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei ole.

    Eikä se asemointi joka jollakin brändillä on ollut aiemmin/vuosia sitten, välttämättä kerro mitään tämän päivän arvostuksesta. Esimerkiksi TV-merkkinä Goldstar oli halpis, nykyinen LG ihan käypä mainstream/laatumerkki. Skodalla sama juttu. Volvo taas on erityisesti viimeisimmän sukupolven myötä nostanut tasoaan, ja ilmeisesti myös hintatasoa.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

    En ymmärrä miten se harvinaisuus nyt liittyy premiumiin.

    Sekoitat nyt "totuuden" ja mielipiteen. Se että Volvo ei ole premiumia on sinun mielipiteesi. Se on itse asiassa myös minun mielipiteeni (minunkin mielikuvissani se on piirun verran Mersua "vähemmän premiumia"), tai ennemmin pitäisi puhua fiiliksestä, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei ole.

    Eikä se asemointi joka jollakin brändillä on ollut aiemmin/vuosia sitten, välttämättä kerro mitään tämän päivän arvostuksesta. Esimerkiksi TV-merkkinä Goldstar oli halpis, nykyinen LG ihan käypä mainstream/laatumerkki. Skodalla sama juttu. Volvo taas on erityisesti viimeisimmän sukupolven myötä nostanut tasoaan, ja ilmeisesti myös hintatasoa.

    Totuus Keski-Euroopan maissa on kuitenkin se että Volvoa ei arvosteta (=ei ole premium merkki) joten erittäin harva ostaa sen. Tämä ei siis ole mielipide. Tätä juupas eipäs keskustua Volvon suhteen on turha jatkaa. Halusin vain tuoda esille TM:n testin puutteet. Ei pidä uskoa kaikkea mitä TM:ssä kirjoitetaan. Joka tapauksessa seuraava autoni on jokin näistä testatuista, kaikissa niissä on hyviä ominaisuuksia mutta myös puutteita joten valinta on sitten jonkinlainen kompromissi.

      
  • Itse en ostaisi Mersua koska tavaratila on pilattu valtavalla akkurykelmällä.

      
  • @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

    En ymmärrä miten se harvinaisuus nyt liittyy premiumiin.

    Sekoitat nyt "totuuden" ja mielipiteen. Se että Volvo ei ole premiumia on sinun mielipiteesi. Se on itse asiassa myös minun mielipiteeni (minunkin mielikuvissani se on piirun verran Mersua "vähemmän premiumia"), tai ennemmin pitäisi puhua fiiliksestä, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei ole.

    Eikä se asemointi joka jollakin brändillä on ollut aiemmin/vuosia sitten, välttämättä kerro mitään tämän päivän arvostuksesta. Esimerkiksi TV-merkkinä Goldstar oli halpis, nykyinen LG ihan käypä mainstream/laatumerkki. Skodalla sama juttu. Volvo taas on erityisesti viimeisimmän sukupolven myötä nostanut tasoaan, ja ilmeisesti myös hintatasoa.

    Totuus Keski-Euroopan maissa on kuitenkin se että Volvoa ei arvosteta (=ei ole premium merkki) joten erittäin harva ostaa sen. Tämä ei siis ole mielipide. Tätä juupas eipäs keskustua Volvon suhteen on turha jatkaa.

    Nyt sulla puurot veloit sekaisin. Premium-statusta ei tarkasteta myydyimpien listoilta vaan hinnastoista. Eivätkä nuo Volvon myyntiluvut erityisen pieniä edes ole. Esimerkiksi Saksassa Volvo myy noin 15 kertaa Lexuksen verran, 4 kertaa Teslan verran ja Miniäkin enemmän. Ja nuokin kaikki ovat premiumeja. Se nyt on selviö, että joka maassa kotimaiset brändit myyvät hyvin.

    Logiikallasi pitäisi väittää, että Suomessa ja Ruotsissa Mersu, Bemari ja Audi eivät ole premiumeja, koska Volvo myy niitä enemmän. Ikään kuin premium-auto lakkaisi olemasta premium-auto maiden rajalla maan automyyntitilastoista riippuen.

      3
  • jlijli
    muokattu 28.07.2020 16:51

    @NHB kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

    En ymmärrä miten se harvinaisuus nyt liittyy premiumiin.

    Sekoitat nyt "totuuden" ja mielipiteen. Se että Volvo ei ole premiumia on sinun mielipiteesi. Se on itse asiassa myös minun mielipiteeni (minunkin mielikuvissani se on piirun verran Mersua "vähemmän premiumia"), tai ennemmin pitäisi puhua fiiliksestä, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei ole.

    Eikä se asemointi joka jollakin brändillä on ollut aiemmin/vuosia sitten, välttämättä kerro mitään tämän päivän arvostuksesta. Esimerkiksi TV-merkkinä Goldstar oli halpis, nykyinen LG ihan käypä mainstream/laatumerkki. Skodalla sama juttu. Volvo taas on erityisesti viimeisimmän sukupolven myötä nostanut tasoaan, ja ilmeisesti myös hintatasoa.

    Totuus Keski-Euroopan maissa on kuitenkin se että Volvoa ei arvosteta (=ei ole premium merkki) joten erittäin harva ostaa sen. Tämä ei siis ole mielipide. Tätä juupas eipäs keskustua Volvon suhteen on turha jatkaa.

    Nyt sulla puurot veloit sekaisin. Premium-statusta ei tarkasteta myydyimpien listoilta vaan hinnastoista. Eivätkä nuo Volvon myyntiluvut erityisen pieniä edes ole. Esimerkiksi Saksassa Volvo myy noin 15 kertaa Lexuksen verran, 4 kertaa Teslan verran ja Miniäkin enemmän. Ja nuokin kaikki ovat premiumeja. Se nyt on selviö, että joka maassa kotimaiset brändit myyvät hyvin.

    Logiikallasi pitäisi väittää, että Suomessa ja Ruotsissa Mersu, Bemari ja Audi eivät ole premiumeja, koska Volvo myy niitä enemmän. Ikään kuin premium-auto lakkaisi olemasta premium-auto maiden rajalla maan automyyntitilastoista riippuen.

    Volvossa ei ole mitään muuta premiumia kuin hinta.

    Tässä vähän toisenlainen testi, uskottavampi kuin TM:n: https://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-series/108422/bmw-330e-vs-volvo-s60-t8

    Volvo hävisi bemarille.

    Myös Autocarissa valinta menee bemariin eikä volvoon: https://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/v60/first-drives/volvo-v60-t8-twin-engine-2019-uk-review

      
  • @jli kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @jli kirjoitti:
    Mielenkiinnolla odotin kesäkuussa tätä artikkelia kun olen vaihtamassa autoa ja seuraava auto on ehdottomasti lataushybridi. Olen nyt koeajanut testatuista autoista kolme, kaikki muut paitsi Volvon. Artikkelin tasoon olen kuitenkin jonkin verran pettynyt. Volvoa en ole ajanut mutta selvästi paistaa läpi toimittajien mieltymys tähän merkkiin. Hyvä esimerkki on kommentti "Sähköinen toimintamatka maantiellä on ryhmän lyhin, mutta sen voi nauttia ryhmän pienimmillä desibelilukemilla." Volvon heikkoudet on onnistuttu kääntämään myönteisiksi ominaisuuksiksi. Passatin osalta hämmästyttää moite jarrupoljintunnosta. Minulla ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa joten tuo väite kyllä osoittaa sen ettei TM:n testaajat osaa ajaa autoja. Tänään koeajoin 330e:n ja minulla ei ollut mitään ongelmia raskaaksi väitetyn ohjauksen kanssa. Haloo TM:n toimittajat, opetelkaa ajamaan erilaisia
    autoja.

    Volvon osalta olen jo useita vuosia ihmetellyt miksi TM tuntuu pitävän sitä premium merkkinä. Totuus on kuitenkin se että Volvo on marginaalinen merkki isoissa automaissa kuten Saksassa, Ranskassa ja Englannissa. Olen matkustellut viimeiset 20v näissä maissa ja ajanut kymmeniä tuhansia kilsoja näissä maissa ja Volvo on harvinainen merkki joten ei voi puhua mistään premium merkistä.

    Vai voisiko, mitenkään, olla niin että sinulla ei riitä "nenä" aistimaan niitä eroja mitä ammattitestaaja huomaa? Minulla nimittäin ei ainakaan siellä missä yleensä autoilen, eli Kehä3:lla tai Tukholman Essingeledenillä, tosin sanoen normaaliliikenteessä. Useimmat autot ovat enemmän tai vähemmän samanlaisia, enkä huomaa mitään ongelmaa jarrupoljinten tai tunnottomien ohjauksen keskialueiden kanssa.

    Mikä sinusta on premiumin määritelmä? Myyntimääräkö? Silloin kannattaa kääntyä Golfin, Clion tai Polon puoleen.

    Minusta meni kyllä aivan saivarteluksi väittää että Passatin jarrupoljin on tunnoton. Se on tuon auton ominaisuus ja totta kai huomasin että joissakin muissa autoissa poljin on tunnokkaampi. Samoin Bemarin ohjaus toimi todella helposti. Pyörittelin autoa myös kaupungissa eikä mitään ongelmia ollut raskauden suhteen. Huomasin myös että Mersun rengasäänet ovat korvakuulolla melko voimakkaat motarinopeuksilla, selvästi voimakkaammat kuin esim. Passatissa.

    Totuus Volvon suhteen on se että sillä ei ole premium merkin edellyttämää statusta esim. Saksassa. Käypä ajamassa siellä joten voit todeta että se on harvinainen merkki. Olen viettänyt 20v aikana paljon aikaa isoimmissa automaisa ja ei niissä arvosteta Volvoa niin kuin esim. saksalaisia merkkejä.

    Nuo testatut lataushybridit ovat kaikki hienoja autoja vaikken ole Volvoa vielä koeajanut.

    En ymmärrä miten se harvinaisuus nyt liittyy premiumiin.

    Sekoitat nyt "totuuden" ja mielipiteen. Se että Volvo ei ole premiumia on sinun mielipiteesi. Se on itse asiassa myös minun mielipiteeni (minunkin mielikuvissani se on piirun verran Mersua "vähemmän premiumia"), tai ennemmin pitäisi puhua fiiliksestä, mutta mikään absoluuttinen totuus se ei ole.

    Eikä se asemointi joka jollakin brändillä on ollut aiemmin/vuosia sitten, välttämättä kerro mitään tämän päivän arvostuksesta. Esimerkiksi TV-merkkinä Goldstar oli halpis, nykyinen LG ihan käypä mainstream/laatumerkki. Skodalla sama juttu. Volvo taas on erityisesti viimeisimmän sukupolven myötä nostanut tasoaan, ja ilmeisesti myös hintatasoa.

    Totuus Keski-Euroopan maissa on kuitenkin se että Volvoa ei arvosteta (=ei ole premium merkki) joten erittäin harva ostaa sen. Tämä ei siis ole mielipide. Tätä juupas eipäs keskustua Volvon suhteen on turha jatkaa.

    Nyt sulla puurot veloit sekaisin. Premium-statusta ei tarkasteta myydyimpien listoilta vaan hinnastoista. Eivätkä nuo Volvon myyntiluvut erityisen pieniä edes ole. Esimerkiksi Saksassa Volvo myy noin 15 kertaa Lexuksen verran, 4 kertaa Teslan verran ja Miniäkin enemmän. Ja nuokin kaikki ovat premiumeja. Se nyt on selviö, että joka maassa kotimaiset brändit myyvät hyvin.

    Logiikallasi pitäisi väittää, että Suomessa ja Ruotsissa Mersu, Bemari ja Audi eivät ole premiumeja, koska Volvo myy niitä enemmän. Ikään kuin premium-auto lakkaisi olemasta premium-auto maiden rajalla maan automyyntitilastoista riippuen.

    Volvossa ei ole mitään muuta premiumia kuin hinta.

    No sittenhän kaikki premiumin tunnusmerkit löytyvät.

    Tässä vähän toisenlainen testi, uskottavampi kuin TM:n: https://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-series/108422/bmw-330e-vs-volvo-s60-t8

    Volvo hävisi bemarille.

    Näyy tosiaan olevan toiset mallitkin.

      
  • jlijli
    muokattu 28.07.2020 17:14

    Ja lisää testejä, jossa hybridien järjestys aivan toinen kuin TM:ssä: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-330e-plug-hybrid-faces-audi-vw-and-volvo-100mpg-rivals

    Tässäkin testissä bemari peittoaa volvon, ei tosin hybriditesti: https://aex.prod.coreapp.didev.co.uk/volvo/s60/107048/volvo-s60-vs-bmw-3-series

    Alkaa mennä uskottavuus TM:n testien suhteen. Useissa brittilehdissä on todettu bemari paremmaksi kuin volvo.

    Ja lopuksi, en ole ostamassa bemarin 330e:tä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit