@Late1969 kirjoitti:
Mitä tuo naisia syrjivä lakkoilu tarkoittaa?
AKT:lla on oman alansa sopimuksen voimassa ollessa hyvä valmius pysäyttää kuljetukset muiden alojen tukilakkoon, paitsi jos kyse on hoitajien lakosta. Rahtarien solidaarisuus ei yllä naisvaltaiselle alalle.
Suurituloisin 5 % maksaa valtaosan tuloveroista. Eikö veroprogression voisi poistaa kokonaan sekä palkka- että pääomatuloverotuksessa ellei sillä rahalla ole todistettavasti mitään käyttöä?
Pitäisikö mennä tasaveromalliin, jossa jokainen maksaa saman, vaikka 50 000e tuloveroja vuodessa?
Taaskaan en ymmärtänyt, siis verotuloilla ei ole käyttöä? Niin taitaa Orvon-Purran hallitus tosiaan ajatella, otetaan vain lisää järkevää lainaa ja annetaan verotulojen tippua.
Tiedättekö, miten Porsche 911 voittaa Porsche 911:n kiihdytyskilpailussa? No tietenkin niin, että Cybertruck ja Porsche 911 viedään viivalle ja lähetetään matkaan. Ja Cybertruck vetää peräkärryä, jossa on kyydissä toinen Porsche 911, joka siis Cybertruckin peesissä voittaa omilla pyörillä liikkuvan Porschen🙂.
@HybridRules kirjoitti:
Tiedättekö, miten Porsche 911 voittaa Porsche 911:n kiihdytyskilpailussa? No tietenkin niin, että Cybertruck ja Porsche 911 viedään viivalle ja lähetetään matkaan. Ja Cybertruck vetää peräkärryä, jossa on kyydissä toinen Porsche 911, joka siis Cybertruckin peesissä voittaa omilla pyörillä liikkuvan Porschen🙂.
Sähköautojen regaspöly on yksi niistä ympäristövaikutuksista, joita sähköautoilu aiheuttaa. Regaspöly on kumista ja muista materiaaleista koostuvaa pienhiukkaspäästöä, joka syntyy, kun renkaat kuluvat tien pinnalla. Regaspöly voi vaikuttaa haitallisesti ihmisten terveyteen ja luonnon monimuotoisuuteen.
....nyt ne (vasen siipi) keskittyy ensiasunnon ostajan varainsiirtoveroon, mikä sinänsä on omalaatuinen vero minkä olen joutunut maksamaan viisi kertaa uuden asunnon ostaessani ihan omilla varoillani
Eiköhän useimmat osta asuntonsa omilla varoillaan, vaikka sitten lainaa lyhentäenkin. Vaihtoehtoja mietin, mitähän ne olis....? Lottovoittokin on omaa varallisuutta kun se on tilillä jne.
Tarkennuskorjaus omiin juttuihini, varainsiirtovero on uusi muoto aikaisemmin peritystä kiinteistö- ja arvopaperikaupan leimaverosta. Varainsiirtoverolaki (931/1996) tuli voimaan vuoden 1997 alusta.
Kumppanille, minä olen maksanut isot verot tallentamistani varoista, nyt kun siirrän varojani omalta tililtä myyjäntilille, verottaja iskee siihen väliin.
En vieläkään pääse kärryille, mistä urputat - tai niin minä kuvittelen sinun tekevän.
Isot verot johtunevat progressiosta. Verojen jälkeen jää omia varoja, toisille enemmän, toisille vähemmän. Vieläkään ei ole mitään uutta.
Kuten itse sanoit, niin varainsiirtovero on uusi muoto aikaisemmin peritystä kiinteistö- ja arvopaperikaupan leimaverosta. Eikös tämä nyt tiivistettynä tarkoita, että "aina peritty" vero sai vain uuden nimen? Tarkenna ihmeessä.
Asunto-osakkeiden luovutuksen varainsiirtovero on 2 %. Asunto-osakkeita ovat esimerkiksi kerrostalo- tai rivitalo-osake. Myös esimerkiksi liikehuoneisto, autopaikka, varasto tai lomaosake lasketaan asunto-osakkeiden verokantaan.
Kas kun ei autonostosta, siinähän olisi hyvä autoveronkorvike sähköautoihon, ja vielä kiinteistöjen 4%:tin mukaan.
Takapenkillä on ilmeisen hankala istua stetson päässä eikä tavallista hevostenkuljetusvaunua taida saada kiinni. Kaupunkilaisille siis.
"Melko positiivinen juttu"? Ehkä niille, jotka mielellään lukevat Teslasta negatiivisia juttuja. Tekstihän on suoraa "vi****lua".
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
mahtaakohan siinäkin olla kernipenkit ja onko rosteri 304-306 vaiko ihan jo 316 tyypin laatuista, pahaa pelkään penkkien vuoksi, että alitetaan sekin ja laittaavat kolmenollaykköstä, ruostuuhan se sitten kun lakka pettää, eli alle vuodessa kolmosia rinnastaen
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
Sinä et ole tutustunut Cybertruckiin muuten kuin TM:n artikkelin kautta ja TM on melko huono taho, jos haluaa tietoa luulon sijasta.
Volkkarin ohjelmisto ei toiminut kunnolla. Cybertruck poikkeaa joissain ominaisuuksissa niistä, mitkä oli ilmoitettu tavoitteeksi neljä vuotta sitten. Siinä on eroa.
Eikä ole ensimmäinen kerta, kun aivan uudenlainen auto ei olekaan tuotantovalmiina samanlainen kuin alkuvisio oli. En lähtisi lyömään vetoa, miten Cybertruck myy, mutta aikahan sen näyttää.
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
Sinä et ole tutustunut Cybertruckiin muuten kuin TM:n artikkelin kautta ja TM on melko huono taho, jos haluaa tietoa luulon sijasta.
Volkkarin ohjelmisto ei toiminut kunnolla. Cybertruck poikkeaa joissain ominaisuuksissa niistä, mitkä oli ilmoitettu tavoitteeksi neljä vuotta sitten. Siinä on eroa.
Eikä ole ensimmäinen kerta, kun aivan uudenlainen auto ei olekaan tuotantovalmiina samanlainen kuin alkuvisio oli. En lähtisi lyömään vetoa, miten Cybertruck myy, mutta aikahan sen näyttää.
Mitä uutta Cybertruckissa on? Ainakaan Teslan sivuilla ei kerrota mitään. Kaikkea vanhaa on vain enemmän. Helppoja luvattuja ominaisuuksia ei ole saavutettu. Ei Cybertruck siis toimi kunnolla lupauksiin ja odotuksiin nähden ihan kuin Volkkarilla kävi Voi sanoa myös että Volkkari poikkesi ilmoitetuista ominaisuuksista. Jos kilohinta on kohdallaan, Cybertruck voi myydä hyvin, siitähän Amerikan pickup-markkinoilla on kyse.
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
Sinä et ole tutustunut Cybertruckiin muuten kuin TM:n artikkelin kautta ja TM on melko huono taho, jos haluaa tietoa luulon sijasta.
Volkkarin ohjelmisto ei toiminut kunnolla. Cybertruck poikkeaa joissain ominaisuuksissa niistä, mitkä oli ilmoitettu tavoitteeksi neljä vuotta sitten. Siinä on eroa.
Eikä ole ensimmäinen kerta, kun aivan uudenlainen auto ei olekaan tuotantovalmiina samanlainen kuin alkuvisio oli. En lähtisi lyömään vetoa, miten Cybertruck myy, mutta aikahan sen näyttää.
Mitä uutta Cybertruckissa on? Ainakaan Teslan sivuilla ei kerrota mitään. Kaikkea vanhaa on vain enemmän. Helppoja luvattuja ominaisuuksia ei ole saavutettu. Ei Cybertruck siis toimi kunnolla lupauksiin ja odotuksiin nähden ihan kuin Volkkarilla kävi Voi sanoa myös että Volkkari poikkesi ilmoitetuista ominaisuuksista. Jos kilohinta on kohdallaan, Cybertruck voi myydä hyvin, siitähän Amerikan pickup-markkinoilla on kyse.
Jenkeissä on isot markkinat lava-autoille mutta cybertruck on aika kaukana useimpien unelmista. Lava-autot on käyttöautoja ja harvoilla kiihdytyksellä valoista on mitään merkitystä.
Suuresta massasta löytyy varmasti tuhansia jotka lunastavat osto-optionsa mutta mitään F150 lightning suosiota ei ole tulossa. Sen saa alle 50 tonnin taaloissa ja pick-up valmistuksesta ja tarvittavista ominaisuuksista on kokemusta.
@Late1969 kirjoitti:
Mitä uutta Cybertruckissa on?
Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoilua siis pahasti vanhentuneena, vaikka alkuperäinen Blade Runner on mielestäni kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
@JEV2 kirjoitti:
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
Sinä et ole tutustunut Cybertruckiin muuten kuin TM:n artikkelin kautta ja TM on melko huono taho, jos haluaa tietoa luulon sijasta.
Volkkarin ohjelmisto ei toiminut kunnolla. Cybertruck poikkeaa joissain ominaisuuksissa niistä, mitkä oli ilmoitettu tavoitteeksi neljä vuotta sitten. Siinä on eroa.
Eikä ole ensimmäinen kerta, kun aivan uudenlainen auto ei olekaan tuotantovalmiina samanlainen kuin alkuvisio oli. En lähtisi lyömään vetoa, miten Cybertruck myy, mutta aikahan sen näyttää.
Mitä uutta Cybertruckissa on? Ainakaan Teslan sivuilla ei kerrota mitään. Kaikkea vanhaa on vain enemmän. Helppoja luvattuja ominaisuuksia ei ole saavutettu. Ei Cybertruck siis toimi kunnolla lupauksiin ja odotuksiin nähden ihan kuin Volkkarilla kävi Voi sanoa myös että Volkkari poikkesi ilmoitetuista ominaisuuksista. Jos kilohinta on kohdallaan, Cybertruck voi myydä hyvin, siitähän Amerikan pickup-markkinoilla on kyse.
Nyt löytyi IS:n kommenteista:
Hienoja ominaisuuksia mitä ilmeisesti toimittajat eivät ole huomanneet
48v sähköjärjestelmä
Sähköinen ohjausjärjestelmä 4 pyörä ohjauksella ja muuttuvalla ohjausgeometrilla(ei ole enään mekaanista yhteyttä pyöriin)
800v korkeajänniteakku
480mm maavara kun jousitus on ylä asennossa
täysin panssaroitu pohja sekä akku
48 V voi olla tulevaisuutta, saakohan sille jännitteelle mitään vempeleitä jos niitä pystyisi edes autoon laittamaan. Täyssähköinen ohjaus on uutta ja varmasti turvallista. Muut ovat nykyaikaa tai normia tien ulkopuolelle.
@Late1969 kirjoitti:
Mitä uutta Cybertruckissa on?
Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoilua siis pahasti vanhentuneena, vaikka alkuperäinen Blade Runner on mielestäni kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti. Minä pidän Cybertruckia omituisen näköisenä. Mutta voi olla, että erikoinen ulkonäkö saa sen erottumaan perinteisistä lava-autoista ja kun sen ominaisuudet ovat erinomaiset, niin ehkä se saa suosiota.
Kun Tesla julkaisi kolmosen ja yyn, ajattelin mittariston puuttumisen olevan liian iso kynnys ostajille, mutta väärässä olin. Matkimalla perinneautoja Tesla ei ehkä olisi pärjännyt näin hyvin.
@Late1969 kirjoitti:
Mitä uutta Cybertruckissa on?
Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoilua siis pahasti vanhentuneena, vaikka alkuperäinen Blade Runner on mielestäni kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti. Minä pidän Cybertruckia omituisen näköisenä. Mutta voi olla, että erikoinen ulkonäkö saa sen erottumaan perinteisistä lava-autoista ja kun sen ominaisuudet ovat erinomaiset, niin ehkä se saa suosiota.
Kun Tesla julkaisi kolmosen ja yyn, ajattelin mittariston puuttumisen olevan liian iso kynnys ostajille, mutta väärässä olin. Matkimalla perinneautoja Tesla ei ehkä olisi pärjännyt näin hyvin.
Ulkonäkö on makuasia, mutta mitä erinomaisia ominaisuuksia Cyberissä on? Tähän asti ei ole tosiaan paljastettu vielä mitään. Onko siinä jotain parempaa kuin kilpailijoilla?
Autossa ei tarvita mittaristoa, kun suurin osa kuljettajista ei ymmärrä sen näyttämistä lähes mitään.
@Late1969 kirjoitti:
Mitä uutta Cybertruckissa on?
Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoilua siis pahasti vanhentuneena, vaikka alkuperäinen Blade Runner on mielestäni kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti. Minä pidän Cybertruckia omituisen näköisenä. Mutta voi olla, että erikoinen ulkonäkö saa sen erottumaan perinteisistä lava-autoista ja kun sen ominaisuudet ovat erinomaiset, niin ehkä se saa suosiota.
Kun Tesla julkaisi kolmosen ja yyn, ajattelin mittariston puuttumisen olevan liian iso kynnys ostajille, mutta väärässä olin. Matkimalla perinneautoja Tesla ei ehkä olisi pärjännyt näin hyvin.
Ulkonäkö on makuasia, mutta mitä erinomaisia ominaisuuksia Cyberissä on? Tähän asti ei ole tosiaan paljastettu vielä mitään. Onko siinä jotain parempaa kuin kilpailijoilla?
Autossa ei tarvita mittaristoa, kun suurin osa kuljettajista ei ymmärrä sen näyttämistä lähes mitään.
Sähköautossa varsinkaan ei tarvita mittaristoa, mutta ihmisten luutuneet asenteet saattavat tarvita.
En ole tutkinut Cybertruckin ominaisuuksia suhteessa sen kilpaijoihin Rivianiin, F-150 Lightningiin tai Hummeriin. Enkä polttislava-autoihinkaan. Vetokyvystä on video, jossa Cybertruck voittaa F-350, F-150 ja Rivianin.
@HybridRules kirjoitti:
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti.
Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, arvostan Teslaa suuresti sähköautoilun tienraivaajana ja suunnannäyttäjänä. En kuitenkaan osaa pitää Teslaa kaiken arvostelun yläpuolella olevana virheettömän täydellisenä luomuksena. Tällä hetkellä erityisesti volyymimallien 3 ja Y hinnoittelua voi pitää hatunnoston arvoisena suorituksena.
@HybridRules kirjoitti:
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti.
Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, arvostan Teslaa suuresti sähköautoilun tienraivaajana ja suunnannäyttäjänä. En kuitenkaan osaa pitää Teslaa kaiken arvostelun yläpuolella olevana virheettömän täydellisenä luomuksena. Tällä hetkellä erityisesti volyymimallien 3 ja Y hinnoittelua voi pitää hatunnoston arvoisena suorituksena.
Cyberin ulkonäön vanhentuminen on myynnin kannalta hyvä juttu, vanhentuneilla ostajilla raha on. Mitään tulevaisuutta siinä ei näe, mutta sekin on vain hyväksi. Mutta kaikkea lisää -resepti olisi voitu unohtaa ja tehdä uusi vaihtoehto jättiavolavoille, joilla heinäpaalikin on iso kuorma. Pickupien suosion syynä oli se, että ne olivat säännöistä vapaita ja niissä sai olla V8. Miksi kummassa sellainen muuttui sähkikseksi.
@Late1969 kirjoitti:
Nyt löytyi IS:n kommenteista:
Hienoja ominaisuuksia mitä ilmeisesti toimittajat eivät ole huomanneet
48v sähköjärjestelmä
Sähköinen ohjausjärjestelmä 4 pyörä ohjauksella ja muuttuvalla ohjausgeometrilla(ei ole enään mekaanista yhteyttä pyöriin)
800v korkeajänniteakku
480mm maavara kun jousitus on ylä asennossa
täysin panssaroitu pohja sekä akku
48 V voi olla tulevaisuutta, saakohan sille jännitteelle mitään vempeleitä jos niitä pystyisi edes autoon laittamaan. Täyssähköinen ohjaus on uutta ja varmasti turvallista. Muut ovat nykyaikaa tai normia tien ulkopuolelle.
Eikö tuota 48V sähköä ole ollut jo usean vuoden näissä miedoissa hybrideissä usealla valmistajalla?
Pitäisikö mennä tasaveromalliin, jossa jokainen maksaa saman, vaikka 50 000e tuloveroja vuodessa?
Taaskaan en ymmärtänyt, siis verotuloilla ei ole käyttöä? Niin taitaa Orvon-Purran hallitus tosiaan ajatella, otetaan vain lisää järkevää lainaa ja annetaan verotulojen tippua.
Tiedättekö, miten Porsche 911 voittaa Porsche 911:n kiihdytyskilpailussa? No tietenkin niin, että Cybertruck ja Porsche 911 viedään viivalle ja lähetetään matkaan. Ja Cybertruck vetää peräkärryä, jossa on kyydissä toinen Porsche 911, joka siis Cybertruckin peesissä voittaa omilla pyörillä liikkuvan Porschen🙂.
Kun ottaa tarpeeksi hitaan 911:n niin käy noin.
Tuohon kun lisätään nastat?
@Quu kirjoitti:
Eiköhän useimmat osta asuntonsa omilla varoillaan, vaikka sitten lainaa lyhentäenkin. Vaihtoehtoja mietin, mitähän ne olis....? Lottovoittokin on omaa varallisuutta kun se on tilillä jne.
Tarkennuskorjaus omiin juttuihini, varainsiirtovero on uusi muoto aikaisemmin peritystä kiinteistö- ja arvopaperikaupan leimaverosta. Varainsiirtoverolaki (931/1996) tuli voimaan vuoden 1997 alusta.
Kumppanille, minä olen maksanut isot verot tallentamistani varoista, nyt kun siirrän varojani omalta tililtä myyjäntilille, verottaja iskee siihen väliin.
Nimike verolla vaihtui, sou? Ainahan valtio omansa on ottanut, esim. ALV:in muodossa. Ei nyt ihan tarkentunut vielä(kään) siis...
Totta kai ALV on kaikissa rakennustarvikkeissa, ja sitä kautta asunnonhinnassa. Ne omat varat on minun palkasta isojen verojenjälkeen jäävä osa.
En vieläkään pääse kärryille, mistä urputat - tai niin minä kuvittelen sinun tekevän.
Isot verot johtunevat progressiosta. Verojen jälkeen jää omia varoja, toisille enemmän, toisille vähemmän. Vieläkään ei ole mitään uutta.
Kuten itse sanoit, niin varainsiirtovero on uusi muoto aikaisemmin peritystä kiinteistö- ja arvopaperikaupan leimaverosta. Eikös tämä nyt tiivistettynä tarkoita, että "aina peritty" vero sai vain uuden nimen? Tarkenna ihmeessä.
Tästähän HR kirjoitti jossakin selkeässä keskustelussa: https://www.is.fi/autot/art-2000010029304.html
Vaihtoiko Tesla siis hardista ja softaa eri tahdissa ja ohjelman odottamia antureita ei autossa ollutkaan? Ja yhden polkimen ajo korvaa cruisen?
Kas kun ei autonostosta, siinähän olisi hyvä autoveronkorvike sähköautoihon, ja vielä kiinteistöjen 4%:tin mukaan.
Melko positiivinen juttu Teslasta: https://tekniikanmaailma.fi/cybertruck-tuli-valmiiksi-mutta-lopullinen-auto-on-aivan-muuta-kuin-luvattiin/
Takapenkillä on ilmeisen hankala istua stetson päässä eikä tavallista hevostenkuljetusvaunua taida saada kiinni. Kaupunkilaisille siis.
"Melko positiivinen juttu"? Ehkä niille, jotka mielellään lukevat Teslasta negatiivisia juttuja. Tekstihän on suoraa "vi****lua".
Hyi, ilkeät TM:n sedät! Ei saa kertoa hinnan noususta ja rajusta toimintamatkan putoamisesta. Kyllä ne softapäivityksillä saa kuntoon, Elon lupasi!
Kyllä kai on Teslan oma asia miten auto lopulta toteutettiin? Tietenkin voisi artikkelissa todeta, että auto poikkeaa siitä, mitä alkuvaiheessa oli suunniteltu, mutta koko artikkelihan puhui vain siitä, mitä eroja on protovaiheen tavoitteisiin. Kun tuollainen auto maksaa kalleimmillaankin selvästi alle 100k€, niin ei se kallis ole. TM jatkaa vankkumatonta linjaansa Teslan suhteen, se on selvä.
Niin, mitäpä tuosta jos ennakkotilausvaiheessa näytetään liian matalia hintoja ja lupaillaan reilua toimintamatkaa. Apinaa koijataan...
Mikä ongelma siinä on sinulle tai TM:lle? Ennokkotilauksen tehnyt puolestaan voi jättää auton ottamatta ja saa ennakkomaksun takaisin. TM haluaa kiinnuttää huomion muuhun kuin itse autoon. TM:n toive oli melko varmasti, että Tesla olisi perunut koko auton valmistamisen ja TM olisi päässyt ilakoimaan sillä.
En tiedä Teslan onnistumisista muuten, mutta Cybertruck näyttää rimanalitukselta. Paljon luvattiin eikä edes lupauksia pystytä täyttämään. Odotettiin varmaan enemmän ja odotukset jäävät toteutumatta. Melkoista alisuoriutumista, kuten Volkkarilla ohjelmistojen suhteen. Eihän se huijaamista ole ja rahat voi laittaa Voortiin.
mahtaakohan siinäkin olla kernipenkit ja onko rosteri 304-306 vaiko ihan jo 316 tyypin laatuista, pahaa pelkään penkkien vuoksi, että alitetaan sekin ja laittaavat kolmenollaykköstä, ruostuuhan se sitten kun lakka pettää, eli alle vuodessa kolmosia rinnastaen
Sinä et ole tutustunut Cybertruckiin muuten kuin TM:n artikkelin kautta ja TM on melko huono taho, jos haluaa tietoa luulon sijasta.
Volkkarin ohjelmisto ei toiminut kunnolla. Cybertruck poikkeaa joissain ominaisuuksissa niistä, mitkä oli ilmoitettu tavoitteeksi neljä vuotta sitten. Siinä on eroa.
Eikä ole ensimmäinen kerta, kun aivan uudenlainen auto ei olekaan tuotantovalmiina samanlainen kuin alkuvisio oli. En lähtisi lyömään vetoa, miten Cybertruck myy, mutta aikahan sen näyttää.
Mitä uutta Cybertruckissa on? Ainakaan Teslan sivuilla ei kerrota mitään. Kaikkea vanhaa on vain enemmän. Helppoja luvattuja ominaisuuksia ei ole saavutettu. Ei Cybertruck siis toimi kunnolla lupauksiin ja odotuksiin nähden ihan kuin Volkkarilla kävi Voi sanoa myös että Volkkari poikkesi ilmoitetuista ominaisuuksista. Jos kilohinta on kohdallaan, Cybertruck voi myydä hyvin, siitähän Amerikan pickup-markkinoilla on kyse.
Jenkeissä on isot markkinat lava-autoille mutta cybertruck on aika kaukana useimpien unelmista. Lava-autot on käyttöautoja ja harvoilla kiihdytyksellä valoista on mitään merkitystä.
Suuresta massasta löytyy varmasti tuhansia jotka lunastavat osto-optionsa mutta mitään F150 lightning suosiota ei ole tulossa. Sen saa alle 50 tonnin taaloissa ja pick-up valmistuksesta ja tarvittavista ominaisuuksista on kokemusta.
Ulkonäkö, jonka uutuudesta voidaan olla montaa mieltä. Cybertruck nimittäin näyttää juuri siltä, miltä autojen 80-luvun alussa kuviteltiin näyttävän näinä aikoina. Henk.koht. pidän muotoilua siis pahasti vanhentuneena, vaikka alkuperäinen Blade Runner on mielestäni kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Nyt löytyi IS:n kommenteista:
Hienoja ominaisuuksia mitä ilmeisesti toimittajat eivät ole huomanneet
48 V voi olla tulevaisuutta, saakohan sille jännitteelle mitään vempeleitä jos niitä pystyisi edes autoon laittamaan. Täyssähköinen ohjaus on uutta ja varmasti turvallista. Muut ovat nykyaikaa tai normia tien ulkopuolelle.
Sanot pitäväsi sitä vanhentuneena, koska haluat puhua Teslasta vain negatiivisesti. Minä pidän Cybertruckia omituisen näköisenä. Mutta voi olla, että erikoinen ulkonäkö saa sen erottumaan perinteisistä lava-autoista ja kun sen ominaisuudet ovat erinomaiset, niin ehkä se saa suosiota.
Kun Tesla julkaisi kolmosen ja yyn, ajattelin mittariston puuttumisen olevan liian iso kynnys ostajille, mutta väärässä olin. Matkimalla perinneautoja Tesla ei ehkä olisi pärjännyt näin hyvin.
Ulkonäkö on makuasia, mutta mitä erinomaisia ominaisuuksia Cyberissä on? Tähän asti ei ole tosiaan paljastettu vielä mitään. Onko siinä jotain parempaa kuin kilpailijoilla?
Autossa ei tarvita mittaristoa, kun suurin osa kuljettajista ei ymmärrä sen näyttämistä lähes mitään.
Sähköautossa varsinkaan ei tarvita mittaristoa, mutta ihmisten luutuneet asenteet saattavat tarvita.
En ole tutkinut Cybertruckin ominaisuuksia suhteessa sen kilpaijoihin Rivianiin, F-150 Lightningiin tai Hummeriin. Enkä polttislava-autoihinkaan. Vetokyvystä on video, jossa Cybertruck voittaa F-350, F-150 ja Rivianin.
Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, arvostan Teslaa suuresti sähköautoilun tienraivaajana ja suunnannäyttäjänä. En kuitenkaan osaa pitää Teslaa kaiken arvostelun yläpuolella olevana virheettömän täydellisenä luomuksena. Tällä hetkellä erityisesti volyymimallien 3 ja Y hinnoittelua voi pitää hatunnoston arvoisena suorituksena.
Cyberin ulkonäön vanhentuminen on myynnin kannalta hyvä juttu, vanhentuneilla ostajilla raha on. Mitään tulevaisuutta siinä ei näe, mutta sekin on vain hyväksi. Mutta kaikkea lisää -resepti olisi voitu unohtaa ja tehdä uusi vaihtoehto jättiavolavoille, joilla heinäpaalikin on iso kuorma. Pickupien suosion syynä oli se, että ne olivat säännöistä vapaita ja niissä sai olla V8. Miksi kummassa sellainen muuttui sähkikseksi.
Eikö tuota 48V sähköä ole ollut jo usean vuoden näissä miedoissa hybrideissä usealla valmistajalla?