BMW:n uusi 5-sarja

414 kommenttia
1246714
  • muokattu 08.12.2023 17:28

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

      
  • @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

    Mitkä mallit ovat niitä laatuautoja? Polttikset ja hybridit eivät taida olla, ehkä sähkikset. Mutta mainetta Bemareilla riittää.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

    Mistä tietää mitkä BMW:n mallit ovat niitä laatuautoja?

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW i5 M60 on niin järjettömän hyvä auto, että ylisanat loppuvat kesken. Baijerissa on tuotettu jälleen jotain aivan fantastisen hienoa.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/0e2dbfda-c13a-41e9-9f6b-1b565fc0057e

    Kiinnostaisi tietää, miten tuohon autoon on saatu mahdutettua akku. Siis se, joka useimmissa sähköautoissa nostaa koko ohjaamon 15 senttiä ylöspäin.

      
  • muokattu 09.12.2023 08:14

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW i5 M60 on niin järjettömän hyvä auto, että ylisanat loppuvat kesken. Baijerissa on tuotettu jälleen jotain aivan fantastisen hienoa.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/0e2dbfda-c13a-41e9-9f6b-1b565fc0057e

    Kiinnostaisi tietää, miten tuohon autoon on saatu mahdutettua akku. Siis se, joka useimmissa sähköautoissa nostaa koko ohjaamon 15 senttiä ylöspäin.

    No senhän näkee BMW:n sivuilta. No ehkei näekään, kun esittely on täynnä myyvää unelmahöttöä. Auton latautumista odotellessa voi katsella elokuvia ja pelata videopelejä. Ja kun auto on hajoamassa, BMW:n asiantuntijat ottavat yhteyttä. No ehkä se akkutietokin päivän ihmettelyllä löytyy.

    https://www.bmwblog.com/2023/04/25/bmw-i5-m60-xdrive-and-i5-edrive40-review/

    Akselien välissä lattiassa on.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

    Mistä tietää mitkä BMW:n mallit ovat niitä laatuautoja?

    Helpoiten sen ymmärrät siirtymällä nykyisestä autostasi mihin tahansa BMW 5-sarjan malliin. Nopeasti se alkaa valjeta jokaiselle kokemusten myötä.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

    Mistä tietää mitkä BMW:n mallit ovat niitä laatuautoja?

    Helpoiten sen ymmärrät siirtymällä nykyisestä autostasi mihin tahansa BMW 5-sarjan malliin. Nopeasti se alkaa valjeta jokaiselle kokemusten myötä.

    Onko laatu siis tunne? Ja sen voi siksi varmaan kokea minkähintaisessa autossa tahansa?

    Jos muistan oikein, sinulla on ollut vitonen jotain 50 vuotta. Voisiko olla muita laatuautoja olemassa?

      1
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    No en epäile yhtään, onhan noilla kalliimmillakin kuulemma valmistuskapasiteetti myyty.

    BMW:n laatuautoja on helppo myydä, kysyntää riittää. Toiset kamppailevat laaduttomuuden kanssa ja hintoja on pakko laskea tai kaikki jäävät käsiin.

    Mistä tietää mitkä BMW:n mallit ovat niitä laatuautoja?

    Helpoiten sen ymmärrät siirtymällä nykyisestä autostasi mihin tahansa BMW 5-sarjan malliin. Nopeasti se alkaa valjeta jokaiselle kokemusten myötä.

    Onko laatu siis tunne? Ja sen voi siksi varmaan kokea minkähintaisessa autossa tahansa?

    Jos muistan oikein, sinulla on ollut vitonen jotain 50 vuotta. Voisiko olla muita laatuautoja olemassa?

    Valitsemalla 5-sarjan kalleimman mallin, laatuvaikutelma vain vahvistuu.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    Valitsemalla 5-sarjan kalleimman mallin, laatuvaikutelma vain vahvistuu.

    Aikaisemmista keskusteluista päätellen valitsemasi mallit on iäkkäitä, koska olet niihin joutunut tekemään pyöränkulmasäätöjä.

      
  • @Quu kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    Valitsemalla 5-sarjan kalleimman mallin, laatuvaikutelma vain vahvistuu.

    Aikaisemmista keskusteluista päätellen valitsemasi mallit on iäkkäitä, koska olet niihin joutunut tekemään pyöränkulmasäätöjä.

    Renkaita säästääkseni, tehdään tarkistukset aina autoa vaihtaessa. Tämä on ennakoivaa toimintaa, vähän kuin ennakoiva ajo.

      1
  • Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

      1
  • @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    Omasta autostani kului tehtaan raidetanko vaihtokuntoon 60 tkm:ssä. Siinä kun kiroilin huonoa kestävyyttä minulle kerrottiin, että BMW:ssä kesti silloin 30 tkm. Lisäksi BMW on ajajan auto ja sillä ajetaan kunnolla. Pyöränkulmat ovat jatkuvassa vaarassa. Mutta menevätkö ne kuralle ihan huomaamattakin?

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    No voihan vitalis - on tullut ajeltua nyt 17,5 v. samoilla tehtaan säädöillä.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    Omasta autostani kului tehtaan raidetanko vaihtokuntoon 60 tkm:ssä. Siinä kun kiroilin huonoa kestävyyttä minulle kerrottiin, että BMW:ssä kesti silloin 30 tkm. Lisäksi BMW on ajajan auto ja sillä ajetaan kunnolla. Pyöränkulmat ovat jatkuvassa vaarassa. Mutta menevätkö ne kuralle ihan huomaamattakin?

    Tarinoita riittää. Kääntämällä etupyörät vinoon voi nähdä eturenkaiden kuluman ihan omin silmin.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    No voihan vitalis - on tullut ajeltua nyt 17,5 v. samoilla tehtaan säädöillä.

    Tarkastuksilla selvitty täälläkin kaikki vuodet, tämä siis uuden auton kohdalla. Yhden auton kohdalla lievästi poikkeavan rengaskuluman takia tehty uudet säädöt, näin kuluminen saatiin tasoittumaan. Ei nämä ohjeet mitään pilailua ole, jos sitä meinasit.

      1
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    Omasta autostani kului tehtaan raidetanko vaihtokuntoon 60 tkm:ssä. Siinä kun kiroilin huonoa kestävyyttä minulle kerrottiin, että BMW:ssä kesti silloin 30 tkm. Lisäksi BMW on ajajan auto ja sillä ajetaan kunnolla. Pyöränkulmat ovat jatkuvassa vaarassa. Mutta menevätkö ne kuralle ihan huomaamattakin?

    Tarinoita riittää. Kääntämällä etupyörät vinoon voi nähdä eturenkaiden kuluman ihan omin silmin.

    Skodan heiluriakseli kulutti takarenkaita toisesta laidasta, sen jälkeen ei ole tarvinnut asiaa murehtia. Pari kertaa vuodessa tulee renkaat katsottua varmasti läpi, vilkuiltua useammin. Mutta siis turhaan epätasaisen kulumisen kannalta. Itsepalveluhuoltajana kuuluu takarenkaatkin omaan vastuuseen.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

    Ajoneuvon pyörien aurauskulmat vinoutuvat yleisimmin tärähdyksestä, kun törmätään renkaalla esimerkiksi katukivetykseen, asfaltin korkeaan reunaan tai ajetaan kuoppaan liian kovalla vauhdilla. Ohjauskulmien suuntaus on hyvä tehdä 2 vuoden välein ja kun hankit uuden rengassarjan tai vanteet.

    Jep, ja kulumaa kannattaa seurata kokoajan kuluman perusteella.

    Uusissa autoissa yleisesti renkaiden levydet alkaa olla melkoisia, joten väärä pyöräkulma 'kääntää' renkaan nopeasti sen verran kantilleen, että pinta kuluu nopeasti jommalta kummalta reunalta sileäksi ja ei riitä enään vain kulmien säätö vaan rengas on uusittava myös. Samoin väärillä (liian pienillä) ilmanpaineilla leveän renkaan saa pilalle hyvinkin vähäisellä ajolla. Aikoinaan ensimmäisessä X5:ssa oli 235 leveä rengas, tuohon aikaan hekilöautoissa taisi nomirenkaat olla 175-195 leveitä. Nyt i5 M60 rengas on 245..255 leveä ja sähköautossa on painoakin enemmän kuin 20 vuotta vanhassa SUVissa. Samanlevyisiä renkaita on toki useissa sähköautoissa. Uudemmissa autoissa isäksi taka-akselit ohjaavat, joten senkin puolesta on vielä yksi parametri lisää pyöräkulmien säätöön ja mahdollisuuteen, että säätö on pielessä (nim. kokemusta on)

      1
  • Että semmosta säätöä, paljosta säästytty

      
  • muokattu 09.12.2023 21:24

    @[ZeiMZei] kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:
    BMW i5 M60 on niin järjettömän kallis auto, silla rahalla saa kaksi Teslaa.

    Kallis on, jos vertaa pelkkään takapotkuun, vaikka köyhälle on kaikki kallista.
    Toisesta julkaisusta luin äskettäin BMW toimarin haastattelua, jossa kyseltiin myös tuosta sähköautojen hintakilpailuun lähtemisestä. Ei kuulemma mitään syytä lähteä pudottamaan hintoja, kun tilauskirjat täynnä eikä valmistuskapasiteettia saada tarvittavan nopeasti kasvatettua kysyntään nähden. Täytyy takoa silloin kun rauta on kuumaa.

    Samaa mieltä hinta on todella korkea i5:ssa, olipa neliveto- tai takavetomalli kyseessä. Itselle oli pettymys, että i5:ssa nelivedon saa vain huippumalliin. Toisekseen huippumalli on sen verran hinnakas, että omata mielestä auton range ei vastaa hintaa vrt esim S-mallin Tesla.

    Quu arviota kahdesta Teslata en ymmärrä. Eikös nuo ole aika saman hintaisia, sillä erotuksella että 5-sarjan takapenkki on suunniteltu aikuiselle, kun S-mallissa takapekki on niin alhaalla lattian tasossa, että se sopii lähinnä alle murrosikäisille lapselle. Toisaalta Teslan S.ssä on runsaat 100km pidempi range, ja sitä luokkaa mitä tämän hintaisella autolla pitääkin olla. Tiedä sitten vertaako joku noita tosissaan keskenään ostomielessä, poikkeavat kuitenkin toisistaan aika paljon muutenkin.

    Uuden 5-sarjan mallistossa on nyt kolme nelivetoista, jos/kun nelivetoisella haluaa ajaa ja eurot huomioidaan, niin järkivalinta päätyy 40k€ halvempaan dieselversioon,( jos nyt koskaan näin kalliin uuden auton hankintaa voi näin kuvata).

    Vaikka BMW pomo sanookin että hintakilpailuun eivät lähde uusista, saa uuteen i5:een 15...20% alennuksia Saksan kotimarkkinalla,( mitä paikallisilta forumeiltaan olen ymmärtänyt), mikä tarkoittaa, että puolen vuoden päästä on tarjolla 'käyettyjä' autoja, jotka ovat runsaat 20....30k€ halvempia kuin uusi Suomesta ostettu, kun huomioidaan vielä positiivinen alv-kantojen ero.

      2
  • muokattu 09.12.2023 21:52

    130000 donaa, sillä saa pari teslaa

      
  • muokattu 10.12.2023 00:09

    @Quu kirjoitti:
    130000 donaa, sillä saa pari teslaa

    Saa toki pari Model3, pari bemarin i4:sta, kolme VW id3:sta tai 4 MGtä, muttei yhtään MB EQSää. Riippuu ihan mihin vertaa. Model S Plaid ei kuitenkaan kovin paljoa halvempi ole.

      2
  • muokattu 10.12.2023 13:17

    Auto on varmasti hyvä, jos ulkonäkö on sen parasta antia. Mutta eihän sitä näe ratin takaa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000010043235.html

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    Auto on varmasti hyvä, jos ulkonäkö on sen parasta antia. Mutta eihän sitä näe ratin takaa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000010043235.html

    Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    Auto on varmasti hyvä, jos ulkonäkö on sen parasta antia. Mutta eihän sitä näe ratin takaa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000010043235.html

    Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.

    Montako kilometriä olet ajanut?

    Eipä sillä, kyllä minäkin uskon että kyseessä on erinomainen auto.

      
  • Tämä ”uusi” i5 välimalli, sama konsepti kuin 4-sarjalaisella joka kyllä myynyt hyvin. Autoa jatkettu 11 cm joten alkaa olla haasteita parkkeerata katokseen, mutta auton sisätilat eivät vastaa ulkomittoja, arkkitehtuuri kun on jatkettu ICE auto. Jostain syystä nämä ICEstä konvertoidut EVt tuntuvat kuitenkin menneeltä maailmalta. Mutta päämarkkina Saksa jossa tärkeää ajaa kovaa ja sähkö on kallista ja likaista.
    Itsellä ollut 4 kpl 5-sarjan diesel-farmareita joilla tuli ajettua 430 tkm 13 v aikana. Mukava auto ajaa. Viimeisin G31 vikaherkkä, 2 v takuuaikana 9 kertaa huollossa / korjauksessa. Samaan aikaan myynti/huoltopalveluiden taso heikentynyt ainakin Espoossa merkittävästi. Alkoi ottaa päähän jatkuvat viat ja heikko palvelu joten vaihdoin aitoon EVhen.

      2
  • Seitsemännen sukupolven BMW 5, koodinimi G60, pääsi tuotantoon heinäkuussa ja ensimmäisinä tuutissa olivat sähköiset versiot ja yksi dieselversio. Bensiini- ja lataushybridi olivat vuorossa seuraavina.

    Ensikoeajossamme keskityimme sähköiseen i5 M60 xDrive -tehoversioon.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a5a823e3-34fb-4a7a-8cd8-78c98c82bd66

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Seitsemännen sukupolven BMW 5, koodinimi G60, pääsi tuotantoon heinäkuussa ja ensimmäisinä tuutissa olivat sähköiset versiot ja yksi dieselversio. Bensiini- ja lataushybridi olivat vuorossa seuraavina.

    Ensikoeajossamme keskityimme sähköiseen i5 M60 xDrive -tehoversioon.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a5a823e3-34fb-4a7a-8cd8-78c98c82bd66

    tracktest paljasti kuka on, Iltalehden toimittelijahan hän siis onkin.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Seitsemännen sukupolven BMW 5, koodinimi G60, pääsi tuotantoon heinäkuussa ja ensimmäisinä tuutissa olivat sähköiset versiot ja yksi dieselversio. Bensiini- ja lataushybridi olivat vuorossa seuraavina.

    Ensikoeajossamme keskityimme sähköiseen i5 M60 xDrive -tehoversioon.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a5a823e3-34fb-4a7a-8cd8-78c98c82bd66

    tracktest paljasti kuka on, Iltalehden toimittelijahan hän siis onkin.

    Numeroidut jäsenet ja kaiken maailman trollit kirjoittelee niin paljon potaskaa, että on hyvä laittaa faktaa mukaan. Perehtyneet autotoimittajat ovat hyvä lisä näille sivuille.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit