@tracktest kirjoitti:
Seitsemännen sukupolven BMW 5, koodinimi G60, pääsi tuotantoon heinäkuussa ja ensimmäisinä tuutissa olivat sähköiset versiot ja yksi dieselversio. Bensiini- ja lataushybridi olivat vuorossa seuraavina.
tracktest paljasti kuka on, Iltalehden toimittelijahan hän siis onkin.
Numeroidut jäsenet ja kaiken maailman trollit kirjoittelee niin paljon potaskaa, että on hyvä laittaa faktaa mukaan. Perehtyneet autotoimittajat ovat hyvä lisä näille sivuille.
Tottakai, tervetuloa herra Rönkkö. Tänne voi kirjoittaa muutakin kuin linkkejä juttuihisi tai kollegoiden teksteihin.
Tämä (käyttäjien toiveita kuunnellaan) ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Olet siis sitä mieltä, että asiakaskunnan mielestä se sinun hellimäsi "konservatiivisuus on parasta" joutaa viimein jo unholaan, myös 5-sarjan kanssa ja sisätiloissakin.
Tämä (käyttäjien toiveita kuunnellaan) ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Olet siis sitä mieltä, että asiakaskunnan mielestä se sinun hellimäsi "konservatiivisuus on parasta" joutaa viimein jo unholaan, myös 5-sarjan kanssa ja sisätiloissakin.
BMW 5-sarja tunnetaan perinteisestä muotoilusta, joka on toiminut aina ja toimii edelleen.
BMW 5-sarja tunnetaan perinteisestä muotoilusta, joka on toiminut aina ja toimii edelleen.
Hokema!
Niin, perinteetkin uudistuvat. Se tarkoittanee sitten, että 5-sarjan tapauksessa uusi perinne on unohtaa vanha perinne - kuten vaikka kojetaulusta näkee (jos ei värilasein katso siis).
Silloin lauseesi toimii tästä eteenpäin tietenkin. Sovitaan näin.
Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.
Montako kilometriä olet ajanut?
Eipä sillä, kyllä minäkin uskon että kyseessä on erinomainen auto.
En minäkään epäile, ettei auto olisi hyvä. Tuollaisella hinnalla sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Se kuitenkin ällistyttää, että ilman metrinkään ajokokemusta tracktestistä tuli kertaheitolla sähköauton hehkuttaja. Aiempi asenne kun mielestäni on ollut hyvinkin nihkeää jopa BMW:n sähköautoja (ainakin i3) kohtaan.
Tämä ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Siinäpä se, olisi jo aika uudistaa ulkonäköäkin.
Minusta parasta uudessa viitosessa autoa luonnossa näkemättä on että se kunnioittaa perinnettä, jossa pyritään tarjoamaan tilaa matkustajille ja tavaroille eikä piirretä mitään jousipyssyimitaatioita ilman käyttökelpoista tavaratilaa ja takapenkkiä Mersun tapaan.
Tämä ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Siinäpä se, olisi jo aika uudistaa ulkonäköäkin.
Minusta parasta uudessa viitosessa autoa luonnossa näkemättä on että se kunnioittaa perinnettä, jossa pyritään tarjoamaan tilaa matkustajille ja tavaroille eikä piirretä mitään jousipyssyimitaatioita ilman käyttökelpoista tavaratilaa ja takapenkkiä Mersun tapaan.
Ulkoisesti uusi 5-sarjalainen osuu minunkin silmääni paremmin kuin EQE. Sen sijaan molemmissa kojelaudan ja näyttöjen suunnittelu on mielestäni pahasti metsässä. BMW:n näyttöjen kuvakkeet ovat kuin toistakymmentä vuotta vanhasta Android-puhelimesta ja mittariston yleisilme yrittää entisen huippuselkeyden sijaan olla lähinnä vauhdikas. MB puolestaan on onnistunut tunnelmavalaistuksellaan loihtimaan kiinalaisia kiinalaisemman tunnelman.
Mitä BMW:n yleiseen laadukkuuteen tulee, voin todeta sen olleen itselleni pieni pettymys uutena hankitun 3-sarjan GT-korimallin (F34) perusteella. Muhkuraisella jääpolanteella auton sisustus rämisi holtittomasti, takapää kolahteli epätasaisuuksissa ja esim. ovien tiivistys oli hoidettu halvalla siten, että kynnyskotelot olivat talvisin aina rapaiset. 5-sarjasta minulla ei ole henkilökohtaista käyttökokemusta.
Ulkoisesti uusi 5-sarjalainen osuu minunkin silmääni paremmin kuin EQE. Sen sijaan molemmissa kojelaudan ja näyttöjen suunnittelu on mielestäni pahasti metsässä. BMW:n näyttöjen kuvakkeet ovat kuin toistakymmentä vuotta vanhasta Android-puhelimesta
Niin, onhan sekin sitten yhdenlainen "perinteitä kunnioittava" design sitten
@GeeTeeJ kirjoitti:
Ulkoisesti uusi 5-sarjalainen osuu minunkin silmääni paremmin kuin EQE.
Ero todennäköisesti vain korostuu kun istuu sisälle tai yrittää pakata jotain tavaratilaan.
Sen sijaan molemmissa kojelaudan ja näyttöjen suunnittelu on mielestäni pahasti metsässä. BMW:n näyttöjen kuvakkeet ovat kuin toistakymmentä vuotta vanhasta Android-puhelimesta ja mittariston yleisilme yrittää entisen huippuselkeyden sijaan olla lähinnä vauhdikas. MB puolestaan on onnistunut tunnelmavalaistuksellaan loihtimaan kiinalaisia kiinalaisemman tunnelman.
Minusta "Purple dawn" tjsp. violetti on upea tunnelmavalaistus, mutta jos se häiritsee, koko zydeemin saa pimeäksi vääntämällä valovoimakkuuden nollaan. Samalla taitaa tosin mennä myös lämmityksen säädön kuittaus jossa koko kojetaulu lehahtaa kirkkaan punaiseksi lämpimämmälle säädettäessä ja kylmän siniseksi kylmempää ilmaa tilattaessa. Tämäkin on vain kahdennettu palaute, koska lämpötilapyyntö näkyy myös mittaritaulussa ja nuorimmat kuljettajat saattavat jopa itsekin muistaa mihin suuntaan lämmönsäätönuppia tuli tökkäistyksi?
Mittariston osalta pidän Mersun valintaa varsin hyvänä, koska sen saa konffata valintansa mukaan hyvinkin klassiseksi näytöksi tai halutessaan kuljettajan kolmeen sektoriin (nopeusmittari, käyntinopeusmittari ja niiden välinen tila) jaettuun mittaripaneliin saa myös jotain muuta haluamaansa tietoa. Rouvan autossa näyttää olevan vakioasetuksena muuten klassinen, mutta käyntinopeusmittarin paikalla on kulutus- ja toimintamatkaseuranta. Pitkällä matkalla koko panelin voi vaihtaa Millenium Falcon tilaan jossa yhden kaikkea muuta kuin klassisen pyöreän purkin ympärille koottu informaatio mahdollistaa ratin pudottamisen alemmas syliin mitään keskeistä infoa peittämättä.
BMW paranisi minun kannaltani jos mittaritauluun voisi halutessaan valita myös klassisen tyylin.
Mitä BMW:n yleiseen laadukkuuteen tulee, voin todeta sen olleen itselleni pieni pettymys uutena hankitun 3-sarjan GT-korimallin (F34) perusteella. Muhkuraisella jääpolanteella auton sisustus rämisi holtittomasti, takapää kolahteli epätasaisuuksissa ja esim. ovien tiivistys oli hoidettu halvalla siten, että kynnyskotelot olivat talvisin aina rapaiset. 5-sarjasta minulla ei ole henkilökohtaista käyttökokemusta.
"Quality remains long after the price is forgotten"
@GeeTeeJ kirjoitti:
Mitä BMW:n yleiseen laadukkuuteen tulee, voin todeta sen olleen itselleni pieni pettymys uutena hankitun 3-sarjan GT-korimallin (F34) perusteella. Muhkuraisella jääpolanteella auton sisustus rämisi holtittomasti, takapää kolahteli epätasaisuuksissa ja esim. ovien tiivistys oli hoidettu halvalla siten, että kynnyskotelot olivat talvisin aina rapaiset. 5-sarjasta minulla ei ole henkilökohtaista käyttökokemusta.
Muistaakseni ensimmäisissä F3x-sarjan autoissa vaihdeltiin kolisevia taka-iskarin yläkiinnityksiä takuuna hiljaisiin tuotteisiin. Omassa F30 LCI versiossa ei kuvailemiasi ongelmia esiintynyt koskaan.
i5 olisi omalla kohdalla todennäköisempi valinta kuin i4 jo ihan kunnollisten kehyksellisten ovien takia, vaikka F30:n tilatkin riittäisivät omaan käyttöön. Muutenkin uusi 5-sarja vaikuttaa ihan pätevältä kulkineelta, varsinkin jos "kosketusnäyttöä" ei ole pakko näpelöidä.
Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.
Montako kilometriä olet ajanut?
Eipä sillä, kyllä minäkin uskon että kyseessä on erinomainen auto.
En minäkään epäile, ettei auto olisi hyvä. Tuollaisella hinnalla sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Se kuitenkin ällistyttää, että ilman metrinkään ajokokemusta tracktestistä tuli kertaheitolla sähköauton hehkuttaja. Aiempi asenne kun mielestäni on ollut hyvinkin nihkeää jopa BMW:n sähköautoja (ainakin i3) kohtaan.
Olisi melkoisen outoa tehdä täällä selkoa mitä päivän mittaan teen, joten ette saa sen tarkempaa selitystä millä ajan tai tulen ajamaan. Kokeilla voi mitä vain joten siinäkin saatte pähkäillä mielin määrin ja luvallani tehdä mitä päätelmiä haluatte. Auton vaihtoa voin venyttää miten pitkään haluan, mitään pakottavaa tarvetta vaihtoon ei ole. Ajaisin mielelläni seiskasarjalaisella, mutta parkkihallit on tehty pikkuautoille ja ruudut nykyisin niin kapeita ettei seiskan kokoinen auto tule harkintaan. BMW 5-sarja kasvaa kokoa siihen tahtiin, ettei ole tarvetta vielä isommalle autolle.
Sähköauto ei ole minulle vaihtoehto koska olen mukavuudenhaluinen. Sähköauton käytössä on minulle liikaa rajoitteita, matkoja pitää suunnitella latauspaikkojen mukaan. Kovilla pakkasilla joutuu miettimään hyvin tarkkaan mihin asti latauksella pääsee. Latauspaikoilla saattaa olla laitteiden kanssa ongelmia. Eikä minua kiinnosta kyttäillä tavaratalon parkkipaikalla vapaana olevia latauspaikkoja. 5 minuutin tankkaus on sopiva ja sillä pääsee riittävän pitkälle miettimättä sitä missä seuraavan tankkauksen tekee. Eläköön valinnanvapaus.
Tämä ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Siinäpä se, olisi jo aika uudistaa ulkonäköäkin.
Minusta parasta uudessa viitosessa autoa luonnossa näkemättä on että se kunnioittaa perinnettä, jossa pyritään tarjoamaan tilaa matkustajille ja tavaroille eikä piirretä mitään jousipyssyimitaatioita ilman käyttökelpoista tavaratilaa ja takapenkkiä Mersun tapaan.
@GeeTeeJ kirjoitti:
Mitä BMW:n yleiseen laadukkuuteen tulee, voin todeta sen olleen itselleni pieni pettymys uutena hankitun 3-sarjan GT-korimallin (F34) perusteella. Muhkuraisella jääpolanteella auton sisustus rämisi holtittomasti, takapää kolahteli epätasaisuuksissa ja esim. ovien tiivistys oli hoidettu halvalla siten, että kynnyskotelot olivat talvisin aina rapaiset. 5-sarjasta minulla ei ole henkilökohtaista käyttökokemusta.
Muistaakseni ensimmäisissä F3x-sarjan autoissa vaihdeltiin kolisevia taka-iskarin yläkiinnityksiä takuuna hiljaisiin tuotteisiin. Omassa F30 LCI versiossa ei kuvailemiasi ongelmia esiintynyt koskaan.
i5 olisi omalla kohdalla todennäköisempi valinta kuin i4 jo ihan kunnollisten kehyksellisten ovien takia, vaikka F30:n tilatkin riittäisivät omaan käyttöön. Muutenkin uusi 5-sarja vaikuttaa ihan pätevältä kulkineelta, varsinkin jos "kosketusnäyttöä" ei ole pakko näpelöidä.
Omalla kohdalla individual, LCI ja facelift-versiot ovat aina listan kärjessä, tyyppivikoja näistä ei löydy. Hyviä ja toimivia ominaisuuksia pitää olla, siksi kaikkia ei saa viedä kosketusnäytölle. Hienoa, että tämäkin ketju saatiin nyt kunnolla käyntiin.
Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.
Montako kilometriä olet ajanut?
Eipä sillä, kyllä minäkin uskon että kyseessä on erinomainen auto.
En minäkään epäile, ettei auto olisi hyvä. Tuollaisella hinnalla sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Se kuitenkin ällistyttää, että ilman metrinkään ajokokemusta tracktestistä tuli kertaheitolla sähköauton hehkuttaja. Aiempi asenne kun mielestäni on ollut hyvinkin nihkeää jopa BMW:n sähköautoja (ainakin i3) kohtaan.
Olisi melkoisen outoa tehdä täällä selkoa mitä päivän mittaan teen, joten ette saa sen tarkempaa selitystä millä ajan tai tulen ajamaan. Kokeilla voi mitä vain joten siinäkin saatte pähkäillä mielin määrin ja luvallani tehdä mitä päätelmiä haluatte. Auton vaihtoa voin venyttää miten pitkään haluan, mitään pakottavaa tarvetta vaihtoon ei ole. Ajaisin mielelläni seiskasarjalaisella, mutta parkkihallit on tehty pikkuautoille ja ruudut nykyisin niin kapeita ettei seiskan kokoinen auto tule harkintaan. BMW 5-sarja kasvaa kokoa siihen tahtiin, ettei ole tarvetta vielä isommalle autolle.
Olisihan se hyvä tietää millä kokemuksella kukakin asioita kommentoi ja esiintyy asiantuntijana. Niin kauan kun sanojen tueksi ei ole edes omaa kertomusta siitä miltä pohjalta kommentoi, niin lähden siitä että kommentit on vedetty hatusta.
@tracktest kirjoitti:
Mene ulos ja tuuleta päätäsi, ettei se mene täysin tilttiin.
Tiukkaa tekee myöntää että kommentoit vain fanipohjalta, samalla tavalla kuin teslafanit hehkuttavat Cybertruckia vaikka ei ole nähnyt livenä koko vehjettä.
Kaksi henkilöä ( HR, M880) tunkee joka keskusteluun tätä merkkiä joka lupaa paljon mutta antaa vähän. Hyvin todennäköistä, että kyseessä on yksi ja sama henkilö.
Viime viikolla Turussa tuli nähtyä ekaa kertaa luonnossa uusi i 5 sähkö ja oli kyllä lehtikuvia paremman näköinen luonnossa.
Iso miinus, ettei noin perinteinen menestystäkin saavuttanut merkki saanut aikaiseksi alusta asti sähköautoksi suunniteltua autoa vaan tuotti reiluun ylihintaan pelkän tuhnun.
Ensimmäinen auto, jota maantiellä talvella ajoin rukalla mökiltä rukan ravintolaan 13 vanhana oli 528 i automaatti ja muistan vieläkin lumisessapimeydessä BMW hienon mittarivalaistuksen, jonka olin säätänyt mahdillisimman himmeäksi näkyvyyden parantamiseksi.
@tracktest kirjoitti:
Kaksi henkilöä ( HR, M880) tunkee joka keskusteluun tätä merkkiä joka lupaa paljon mutta antaa vähän. Hyvin todennäköistä, että kyseessä on yksi ja sama henkilö.
Puhun Teslasta erittäin harvoin, minulla kun ei ole siihen kosketuspintaa, ja suhtautuminen on varsin neutraali.
Ja juuri tuotahan minä tarkoitin, fanit kehuvat Tesloja, niitäkin joita kukaan ei vielä ole edes nähnyt, ja puutteet selitellään parhain päin.
@Topi27 kirjoitti:
Iso miinus, ettei noin perinteinen menestystäkin saavuttanut merkki saanut aikaiseksi alusta asti sähköautoksi suunniteltua autoa vaan tuotti reiluun ylihintaan pelkän tuhnun.
Eiköhän se ihan tietoinen valinta ollut että G60/G61 käytetään vielä CLAR platformia, joka suunniteltiin modulaariseksi toimimaan sähkö/hybridi/polttomoottori perustuvien voimalinjojen kanssa mutta suunnittelu vietiin tuolloin vielä "polttomoottori edellä". NeueKlasse on tulossa vasta 2025, jonka pitäisi toimia myös noilla kaikilla voimalinjoilla, mutta suunnittelu on toteutettu EV painotteisesti. Tuon CLAR platformin rajoittava tekijä tässä i5 on tuo akuston koko. Sinne ei vaan sedan/touring korimallilla mahdu isompaa akustoa (akuston korkeus 108mm) jonka vuoksi range jää ainakin omasta mielestäni lyhyeksi. NeueKlasse käyttää sylinterin muotoisia akkusoluja (Teslan tapaan) 4895 (matalat korimallit) ja 48120 (SUV ja muut jääkaappipakastimet). Täytyy odottaa muutama vuosi jos haluaa bemarin, jossa tasainen lattia ja tehdasvarusteinen muutaman kymmenen litran etutavaratila (joka toivottavasti avautuu sähköllä ja avaimenperä sitä/kännykästä tai millä näitä avataankaan). Muuta etua en ole vielä "täysin sähköiselle voimalinjalle suunnitellusta pohjalevystä" keksinyt.
Auto on loistava ja ulkonäkö jatkaa perinteitä hienolla tavalla.
Montako kilometriä olet ajanut?
Eipä sillä, kyllä minäkin uskon että kyseessä on erinomainen auto.
En minäkään epäile, ettei auto olisi hyvä. Tuollaisella hinnalla sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Se kuitenkin ällistyttää, että ilman metrinkään ajokokemusta tracktestistä tuli kertaheitolla sähköauton hehkuttaja. Aiempi asenne kun mielestäni on ollut hyvinkin nihkeää jopa BMW:n sähköautoja (ainakin i3) kohtaan.
Olisi melkoisen outoa tehdä täällä selkoa mitä päivän mittaan teen, joten ette saa sen tarkempaa selitystä millä ajan tai tulen ajamaan. Kokeilla voi mitä vain joten siinäkin saatte pähkäillä mielin määrin ja luvallani tehdä mitä päätelmiä haluatte. Auton vaihtoa voin venyttää miten pitkään haluan, mitään pakottavaa tarvetta vaihtoon ei ole. Ajaisin mielelläni seiskasarjalaisella, mutta parkkihallit on tehty pikkuautoille ja ruudut nykyisin niin kapeita ettei seiskan kokoinen auto tule harkintaan. BMW 5-sarja kasvaa kokoa siihen tahtiin, ettei ole tarvetta vielä isommalle autolle.
Sähköauto ei ole minulle vaihtoehto koska olen mukavuudenhaluinen. Sähköauton käytössä on minulle liikaa rajoitteita, matkoja pitää suunnitella latauspaikkojen mukaan. Kovilla pakkasilla joutuu miettimään hyvin tarkkaan mihin asti latauksella pääsee. Latauspaikoilla saattaa olla laitteiden kanssa ongelmia. Eikä minua kiinnosta kyttäillä tavaratalon parkkipaikalla vapaana olevia latauspaikkoja. 5 minuutin tankkaus on sopiva ja sillä pääsee riittävän pitkälle miettimättä sitä missä seuraavan tankkauksen tekee. Eläköön valinnanvapaus.
Ymmärränkö oikein, että tämä keskustelu lähti liikkeelle sähköauton ylistyksestä ja nyt ylistäjä ilmoittaa, ettei siinä ole hänelle yhtään hyvää ja sopivaa ominaisuutta? Paitsi ulkonäkö?
Kahdeksannen sukupolven BMW 5-sarja on tunnukseltaan G60.
Tämä käsittää uuden BMW 5-sarjan, joka on kattava tyyliin jokaiselle jotakin. Tämä jatkaa 5-sarjan perinteitä hienolla tavalla. Kysyntää on kaikille käyttövoimille ja tässä mallissa sitä tarjotaan kaikille laatua arvostaville asiakkaille hyvin kattavalla tavalla.
Trollauksesi puree vakitrolleihin kuin veitsi voihin. En lähde teidän täysin älyvapaaseen keskusteluun mukaan, koska kaikki perustuu pelkkään paskanjauhantaan. Tähänkin keskusteluun koitetaan tunkea merkkiä, joka pyörii kaikissa muissa keskusteluissa muutaman trollin voimin.
Et näyttänyt ymmärtävän mitään mitä kerroin siitä miksi sähköauto ei ole minun tarpeisiini sopiva. Eläköön valinnanvapaus.
Tottakai, tervetuloa herra Rönkkö. Tänne voi kirjoittaa muutakin kuin linkkejä juttuihisi tai kollegoiden teksteihin.
@tracktest kirjoitti:
....jota hokemaa et enää yritäkään toistaa sisätiloista.
Sisätilat jalostuvat käyttäjien toiveita mukaillen, kokonaisuus ratkaisee.
@tracktest kirjoitti:
Et usko itsekään! Bemari seuraa vain trendiä nimeltään "jospa tää konsoli korvattaisiin isolla näytöllä".
Tämä ei ole uskon asia vaan toteutunut malli, jota BMW on vuosikymmeniä toteuttanut.
Siinäpä se, olisi jo aika uudistaa ulkonäköäkin.
BMW toteuttaa tuota kaikkien sukupolvien facelift-versioilla ja se on ollut erityisen hyvin toimiva malli.
@tracktest kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että asiakaskunnan mielestä se sinun hellimäsi "konservatiivisuus on parasta" joutaa viimein jo unholaan, myös 5-sarjan kanssa ja sisätiloissakin.
BMW 5-sarja tunnetaan perinteisestä muotoilusta, joka on toiminut aina ja toimii edelleen.
@tracktest kirjoitti:
Hokema!
Niin, perinteetkin uudistuvat. Se tarkoittanee sitten, että 5-sarjan tapauksessa uusi perinne on unohtaa vanha perinne - kuten vaikka kojetaulusta näkee (jos ei värilasein katso siis).
Silloin lauseesi toimii tästä eteenpäin tietenkin. Sovitaan näin.
En minäkään epäile, ettei auto olisi hyvä. Tuollaisella hinnalla sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Se kuitenkin ällistyttää, että ilman metrinkään ajokokemusta tracktestistä tuli kertaheitolla sähköauton hehkuttaja. Aiempi asenne kun mielestäni on ollut hyvinkin nihkeää jopa BMW:n sähköautoja (ainakin i3) kohtaan.
Minusta parasta uudessa viitosessa autoa luonnossa näkemättä on että se kunnioittaa perinnettä, jossa pyritään tarjoamaan tilaa matkustajille ja tavaroille eikä piirretä mitään jousipyssyimitaatioita ilman käyttökelpoista tavaratilaa ja takapenkkiä Mersun tapaan.
Niin, tarpeensa kullakin.
Ulkoisesti uusi 5-sarjalainen osuu minunkin silmääni paremmin kuin EQE. Sen sijaan molemmissa kojelaudan ja näyttöjen suunnittelu on mielestäni pahasti metsässä. BMW:n näyttöjen kuvakkeet ovat kuin toistakymmentä vuotta vanhasta Android-puhelimesta ja mittariston yleisilme yrittää entisen huippuselkeyden sijaan olla lähinnä vauhdikas. MB puolestaan on onnistunut tunnelmavalaistuksellaan loihtimaan kiinalaisia kiinalaisemman tunnelman.
Mitä BMW:n yleiseen laadukkuuteen tulee, voin todeta sen olleen itselleni pieni pettymys uutena hankitun 3-sarjan GT-korimallin (F34) perusteella. Muhkuraisella jääpolanteella auton sisustus rämisi holtittomasti, takapää kolahteli epätasaisuuksissa ja esim. ovien tiivistys oli hoidettu halvalla siten, että kynnyskotelot olivat talvisin aina rapaiset. 5-sarjasta minulla ei ole henkilökohtaista käyttökokemusta.
@GeeTeeJ kirjoitti:
Niin, onhan sekin sitten yhdenlainen "perinteitä kunnioittava" design sitten
Ero todennäköisesti vain korostuu kun istuu sisälle tai yrittää pakata jotain tavaratilaan.
Minusta "Purple dawn" tjsp. violetti on upea tunnelmavalaistus, mutta jos se häiritsee, koko zydeemin saa pimeäksi vääntämällä valovoimakkuuden nollaan. Samalla taitaa tosin mennä myös lämmityksen säädön kuittaus jossa koko kojetaulu lehahtaa kirkkaan punaiseksi lämpimämmälle säädettäessä ja kylmän siniseksi kylmempää ilmaa tilattaessa. Tämäkin on vain kahdennettu palaute, koska lämpötilapyyntö näkyy myös mittaritaulussa ja nuorimmat kuljettajat saattavat jopa itsekin muistaa mihin suuntaan lämmönsäätönuppia tuli tökkäistyksi?
Mittariston osalta pidän Mersun valintaa varsin hyvänä, koska sen saa konffata valintansa mukaan hyvinkin klassiseksi näytöksi tai halutessaan kuljettajan kolmeen sektoriin (nopeusmittari, käyntinopeusmittari ja niiden välinen tila) jaettuun mittaripaneliin saa myös jotain muuta haluamaansa tietoa. Rouvan autossa näyttää olevan vakioasetuksena muuten klassinen, mutta käyntinopeusmittarin paikalla on kulutus- ja toimintamatkaseuranta. Pitkällä matkalla koko panelin voi vaihtaa Millenium Falcon tilaan jossa yhden kaikkea muuta kuin klassisen pyöreän purkin ympärille koottu informaatio mahdollistaa ratin pudottamisen alemmas syliin mitään keskeistä infoa peittämättä.
BMW paranisi minun kannaltani jos mittaritauluun voisi halutessaan valita myös klassisen tyylin.
"Quality remains long after the price is forgotten"
-- Sir F. H. Royce.
Muistaakseni ensimmäisissä F3x-sarjan autoissa vaihdeltiin kolisevia taka-iskarin yläkiinnityksiä takuuna hiljaisiin tuotteisiin. Omassa F30 LCI versiossa ei kuvailemiasi ongelmia esiintynyt koskaan.
i5 olisi omalla kohdalla todennäköisempi valinta kuin i4 jo ihan kunnollisten kehyksellisten ovien takia, vaikka F30:n tilatkin riittäisivät omaan käyttöön. Muutenkin uusi 5-sarja vaikuttaa ihan pätevältä kulkineelta, varsinkin jos "kosketusnäyttöä" ei ole pakko näpelöidä.
Olisi melkoisen outoa tehdä täällä selkoa mitä päivän mittaan teen, joten ette saa sen tarkempaa selitystä millä ajan tai tulen ajamaan. Kokeilla voi mitä vain joten siinäkin saatte pähkäillä mielin määrin ja luvallani tehdä mitä päätelmiä haluatte. Auton vaihtoa voin venyttää miten pitkään haluan, mitään pakottavaa tarvetta vaihtoon ei ole. Ajaisin mielelläni seiskasarjalaisella, mutta parkkihallit on tehty pikkuautoille ja ruudut nykyisin niin kapeita ettei seiskan kokoinen auto tule harkintaan. BMW 5-sarja kasvaa kokoa siihen tahtiin, ettei ole tarvetta vielä isommalle autolle.
Sähköauto ei ole minulle vaihtoehto koska olen mukavuudenhaluinen. Sähköauton käytössä on minulle liikaa rajoitteita, matkoja pitää suunnitella latauspaikkojen mukaan. Kovilla pakkasilla joutuu miettimään hyvin tarkkaan mihin asti latauksella pääsee. Latauspaikoilla saattaa olla laitteiden kanssa ongelmia. Eikä minua kiinnosta kyttäillä tavaratalon parkkipaikalla vapaana olevia latauspaikkoja. 5 minuutin tankkaus on sopiva ja sillä pääsee riittävän pitkälle miettimättä sitä missä seuraavan tankkauksen tekee. Eläköön valinnanvapaus.
Mukavuutta ja toimivuutta ei voi vastustaa.
...joten miksi et kurki aidan toiselle puolelle, ota niitä lappuja silmiltäsi tai mitä näitä sanontoja onkaan.
Omalla kohdalla individual, LCI ja facelift-versiot ovat aina listan kärjessä, tyyppivikoja näistä ei löydy. Hyviä ja toimivia ominaisuuksia pitää olla, siksi kaikkia ei saa viedä kosketusnäytölle. Hienoa, että tämäkin ketju saatiin nyt kunnolla käyntiin.
Olisihan se hyvä tietää millä kokemuksella kukakin asioita kommentoi ja esiintyy asiantuntijana. Niin kauan kun sanojen tueksi ei ole edes omaa kertomusta siitä miltä pohjalta kommentoi, niin lähden siitä että kommentit on vedetty hatusta.
Mene ulos ja tuuleta päätäsi, ettei se mene täysin tilttiin.
Tiukkaa tekee myöntää että kommentoit vain fanipohjalta, samalla tavalla kuin teslafanit hehkuttavat Cybertruckia vaikka ei ole nähnyt livenä koko vehjettä.
Kaksi henkilöä ( HR, M880) tunkee joka keskusteluun tätä merkkiä joka lupaa paljon mutta antaa vähän. Hyvin todennäköistä, että kyseessä on yksi ja sama henkilö.
Viime viikolla Turussa tuli nähtyä ekaa kertaa luonnossa uusi i 5 sähkö ja oli kyllä lehtikuvia paremman näköinen luonnossa.
Iso miinus, ettei noin perinteinen menestystäkin saavuttanut merkki saanut aikaiseksi alusta asti sähköautoksi suunniteltua autoa vaan tuotti reiluun ylihintaan pelkän tuhnun.
Ensimmäinen auto, jota maantiellä talvella ajoin rukalla mökiltä rukan ravintolaan 13 vanhana oli 528 i automaatti ja muistan vieläkin lumisessapimeydessä BMW hienon mittarivalaistuksen, jonka olin säätänyt mahdillisimman himmeäksi näkyvyyden parantamiseksi.
Puhun Teslasta erittäin harvoin, minulla kun ei ole siihen kosketuspintaa, ja suhtautuminen on varsin neutraali.
Ja juuri tuotahan minä tarkoitin, fanit kehuvat Tesloja, niitäkin joita kukaan ei vielä ole edes nähnyt, ja puutteet selitellään parhain päin.
Eiköhän se ihan tietoinen valinta ollut että G60/G61 käytetään vielä CLAR platformia, joka suunniteltiin modulaariseksi toimimaan sähkö/hybridi/polttomoottori perustuvien voimalinjojen kanssa mutta suunnittelu vietiin tuolloin vielä "polttomoottori edellä". NeueKlasse on tulossa vasta 2025, jonka pitäisi toimia myös noilla kaikilla voimalinjoilla, mutta suunnittelu on toteutettu EV painotteisesti. Tuon CLAR platformin rajoittava tekijä tässä i5 on tuo akuston koko. Sinne ei vaan sedan/touring korimallilla mahdu isompaa akustoa (akuston korkeus 108mm) jonka vuoksi range jää ainakin omasta mielestäni lyhyeksi. NeueKlasse käyttää sylinterin muotoisia akkusoluja (Teslan tapaan) 4895 (matalat korimallit) ja 48120 (SUV ja muut jääkaappipakastimet). Täytyy odottaa muutama vuosi jos haluaa bemarin, jossa tasainen lattia ja tehdasvarusteinen muutaman kymmenen litran etutavaratila (joka toivottavasti avautuu sähköllä ja avaimenperä sitä/kännykästä tai millä näitä avataankaan). Muuta etua en ole vielä "täysin sähköiselle voimalinjalle suunnitellusta pohjalevystä" keksinyt.
Ymmärränkö oikein, että tämä keskustelu lähti liikkeelle sähköauton ylistyksestä ja nyt ylistäjä ilmoittaa, ettei siinä ole hänelle yhtään hyvää ja sopivaa ominaisuutta? Paitsi ulkonäkö?
Keskustelun avaus oli tämä.
BMW:n uusi 5-sarja.
Kahdeksannen sukupolven BMW 5-sarja on tunnukseltaan G60.
Tämä käsittää uuden BMW 5-sarjan, joka on kattava tyyliin jokaiselle jotakin. Tämä jatkaa 5-sarjan perinteitä hienolla tavalla. Kysyntää on kaikille käyttövoimille ja tässä mallissa sitä tarjotaan kaikille laatua arvostaville asiakkaille hyvin kattavalla tavalla.
Trollauksesi puree vakitrolleihin kuin veitsi voihin. En lähde teidän täysin älyvapaaseen keskusteluun mukaan, koska kaikki perustuu pelkkään paskanjauhantaan. Tähänkin keskusteluun koitetaan tunkea merkkiä, joka pyörii kaikissa muissa keskusteluissa muutaman trollin voimin.
Et näyttänyt ymmärtävän mitään mitä kerroin siitä miksi sähköauto ei ole minun tarpeisiini sopiva. Eläköön valinnanvapaus.