BMW:n uusi 5-sarja

395 kommenttia
145791014
  • @Quu kirjoitti:
    BMW fanittaja ottaa liiantosissaan nämä turhanpäiväiset keskustelut.

    Harvoin sieltä suunnalta tulee mitään sisältöä näihin keskusteluihin, joten siellä ei olla oikein missään tosissaan.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:
    BMW fanittaja ottaa liiantosissaan nämä turhanpäiväiset keskustelut.

    Harvoin sieltä suunnalta tulee mitään sisältöä näihin keskusteluihin, joten siellä ei olla oikein missään tosissaan.

    Voi se olla niinkin, se on kyllä tosi että minulla on ollut BMW työsuhdeauto, ja ajoin sillä kymmeniätuhansia kilometrejä.

      
  • @Quu kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:
    BMW fanittaja ottaa liiantosissaan nämä turhanpäiväiset keskustelut.

    Harvoin sieltä suunnalta tulee mitään sisältöä näihin keskusteluihin, joten siellä ei olla oikein missään tosissaan.

    Voi se olla niinkin, se on kyllä tosi että minulla on ollut BMW työsuhdeauto, ja ajoin sillä kymmeniätuhansia kilometrejä.

    Kävin joskus koeajamassa 520:n, muistaakseni dieselin, työsuhdeautoksi. Oli ihan ok, mutta korkealla olleisiin odotuksiin nähden se oli pieni pettymys. Ei mitään moitittavaa tai vikaa, hieno autohan se on, mutta ei myöskään mitään mikä olisi erityisemmin ihastuttanut. Vähän kuin nyt alla oleva väliaikais-Skoda.

    Volvo antoi silloin selvästi enemmän vastinetta rahalle.

      
  • Nostit (Auto-m) tähänkin keskusteluun kaksi automerkkiä, tästä on helppo päätellä mitä nimimerkkiä käytit ennen tätä nykyistä M880 nimimerkkiä. Selitellä voi mitä vain, mutta aika selvää tämäkin on. Samalla nimimerkillä alusta alkaen mukana olleet osaavat vetää tästä samat johtopäätökset, jos haluavat. Nimimerkin vaihtajat ovat tunnistettavissa aika helposti, koska toistavat samaa tarinaa.

      
  • Volvoista en ole ajatellut kuin 700 sarjan Volvolla viikon, en minä BMW :tä siihen vaihtaisi

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Nostit (Auto-m) tähänkin keskusteluun kaksi automerkkiä, tästä on helppo päätellä mitä nimimerkkiä käytit ennen tätä nykyistä M880 nimimerkkiä. Selitellä voi mitä vain, mutta aika selvää tämäkin on. Samalla nimimerkillä alusta alkaen mukana olleet osaavat vetää tästä samat johtopäätökset, jos haluavat. Nimimerkin vaihtajat ovat tunnistettavissa aika helposti, koska toistavat samaa tarinaa.

    Voisitko nyt ihan oikeasti lopettaa tuon sekoilusi noista nimimerkeistä? Pari päivää sitten olin mielestäsi sama kuin HR, ja sitä ennen olet epäillyt minua milloin keneksikin. Olen käyttänyt tätä samaa nimimerkkiä aina, niin täällä kuin vaikka Hesarinkin kommenttipalstalla silloin kun se vielä toimi nimimerkeillä. Ollut käytössä ainakin 15 vuotta, ellei kohta 20.

    Se "sama tarina" tulee siitä että sinun käytöksesi ihmetyttää tasaisin väliajoin eri ihmisiä.

    Lopeta, tuo on omituista, häiritsevää ja hölmöä.

      3
  • Älä hermostu. Auto-m katosi täältä 2017 ja tilalle tuli M880.

      
  • BMW 5 SERIES G60 2024 LUXURY SEDAN.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW 5 SERIES G60 2024 LUXURY SEDAN.

    Tämä on keskustelupalsta, ihaile mainosvideoita ihan vaan bmw:n myyjin kesken.

      2
  • @Quu kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5 SERIES G60 2024 LUXURY SEDAN.

    Tämä on keskustelupalsta, ihaile mainosvideoita ihan vaan bmw:n myyjin kesken.

    Tässä ketjussa keskustellaan ja kuvien ja videoiden katsominen kuuluu asiaan. Tämän uutuuden näkeminen livenä ei ole ihan vielä arkipäivää.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5 SERIES G60 2024 LUXURY SEDAN.

    Tämä on keskustelupalsta, ihaile mainosvideoita ihan vaan bmw:n myyjin kesken.

    Tässä ketjussa keskustellaan ja kuvien ja videoiden katsominen kuuluu asiaan. Tämän uutuuden näkeminen livenä ei ole ihan vielä arkipäivää.

    Kiitti vaan, pidä tunkkisi.
    Moikka!

      2
  • muokattu 13.12.2023 13:54

    @tracktest kirjoitti:
    Nostit (xxxx) tähänkin keskusteluun kaksi automerkkiä, tästä on helppo päätellä mitä nimimerkkiä käytit ennen tätä nykyistä yyyy nimimerkkiä. Selitellä voi mitä vain, mutta aika selvää tämäkin on. Samalla nimimerkillä alusta alkaen mukana olleet osaavat vetää tästä samat johtopäätökset, jos haluavat. Nimimerkin vaihtajat ovat tunnistettavissa aika helposti, koska toistavat samaa tarinaa.

    Ystävällinen vihje, josta saat tietenkin olla mitä mieltä haluat.

    Me muut näemme, että sinulle BMW on ainoa mahdollinen vaihtoehto. Siinä ei ole mitään pahaa, koska sinulla on oikeus valita omasta puolestasi kuten tahdot ja sitäpaitsi monen muunkin mielestä BMW on ihan hyvä vaihtoehto.

    Meillä kaikilla on taipumus melko lailla kaikissa asioissa olettaa itsemme "normaaliksi" ja ajatella edustavamme yleisesti hyväksyttyä ja tavallista toimintatapaa. Asiasta kysyttäessä olemme kyllä tietoisia yksilöiden välisistä eroista, mutta pian kysymykseen näin vastattuamme unohdamme koko jutun. Siitä seuraa monenlaisia väärinkäsityksiä ihmisten olettaessa muidenkin valitessa saman toimintamallin kuin he itse ovat valinneet vaikka todellisuudessa laillisia, järkeviä ja turvallisia vaihtoehtoja on useita muitakin. Olemme huonosti valmistautuneita näihin muihin vaihtoehtoihin, joita itse emme valitse.

    Minusta näyttää nyt siltä, että koska sinulle aina saman valmistajan auton valinta on luonnollinen asia, oletat muidenkin ajattelevan samalla tavoin. Tämä on luonnollinen ja hyvin inhimillinen ilmiö, mutta kovin epävarma tunnistuskeino.

    Tuo inhimillinen katsantokulman rajoittuneisuus menee vikaan siksi, että ihmisten auton valintaan vaikuttavat hyvin erilaiset arvot. Yhdelle valmistaja on tärkeä, toiselle kardaani, kolmannelle kokonaiskustannukset, neljännelle katsastustilasto ja viidennelle kelpaa vain sähköauto. Sitten on vielä niitäkin ostajia, jotka valitsevat vaikka jonkin kohtuuhintaisen kauniin punaisen johon perhe mahtuu kyytiin.

    En missään tapauksessa syytä sinua nimimerkin vaihtamisesta, mutta JOS tekisit niin, luotat varmaan itsekin siihen että me tunnistasimme sinut varsin pian, eikö niin? Sinut voisi helposti tunnistaa automerkkisi perusteella, koska olet sen suhteen täysin johdonmukainen, vai mitä.

    Se asia mihin yritän sinua herätellä on, että vaikka tämä henkilön ja automerkin korrelaatio päteekin sinun kohdallasi, se ei suinkaan päde kaikkiin muihin. Etenkin työsuhdeautoilevia työkavereita seuratessani näen eri asioita painottavia auton ostajia, jotka valitsevat hyvinkin vapaasti tarjolla olevista eri merkkisistä autoista sen, joka sattuu kyseisen viikon tarjonnassa antavan heidän hakuseulallaan parhaan "bang for buck" suhteen. Tai sen, jonka myyntitavoitteesta puuttuvat muutamat autot motivoivat tekemään poikkeuksellisen edullisen tarjouksen saman tasoisten autojen kesken. Aivan samaa hintakisaa saattaa käydä joku omaakin autoaan valitseva.

    Työsuhdeauton väri muuten valitaan lähes aina samalla periaatteella. Koska ollaan tilaamassa parin vuoden kesäkissaa, sen väriin ei haluta panostaa yhtään ja siksi ne autot ovat liisarinvalkoisia ja ruumisautomustia, eli värejä jotka saa ilman lisähintaa. Samat ihmiset ajavat siis auto toisensa jälkeen samanvärisillä autoilla, vaikka useimmille tuo valittu väri ei kuvasta heidän mieliväriään millään tavoin.

    Siksi yritys tunnistaa henkilöitä yleisesti auton perusteella on aika heikolla pohjalla. Kovin moni fuskaa ostamalla sekakäyttäjänä ihan mitä sattuu.

    Perusteluksi autovalinnalle riittää ihan hyvin "mä halusin tällasen".

      7
  • BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä. Pelkällä koeajolla kukaan ei pääsee sinuiksi uuden auton kanssa, se vaatii mielestäni huomattavasti enemmän kilometrejä. Kaikki te omalla tavallanne kehutte omaa merkkiänne, sinäkin nimimerkki 740 GLE. Tähän on jokaisella oikeus kuten sanoit, kaikilla meillä on omat kriteerit valita kulkuneuvo ja hyvä näin. Minulla on kokemusta myös muista saksalaisista merkeistä, mutta tein valintani jo 80-luvulla ajettuani riittävästi näillä muillakin merkeillä. Ensimmäinen BMW tuli näiden kokemusten jälkeen, joten on siinä kokemusta alla muistakin merkeistä. Aika paljon syötetään negatiivista kommenttia lähes olemattomilla kokemuksilla ja ovatko kaikki tarinat totta sitäkin voidaan aiheesta kyseenalaistaa. Jotkut jopa myöntävät puhuvansa potaskaa, sen voinee sitten jokainen määrittää miten paljon sitä tuotetaan.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Kaikki te omalla tavallanne kehutte omaa merkkiänne, sinäkin nimimerkki 740 GLE.

    Quilty as charged. Mutta voiko siinä kehussa olla eri sävyjä?

    Vaikkapa siten, että oman valinnan perusteena voidaan kertoa hyvä tilojen ja kuljetuskyvyn suhde, mutta samaan aikaan myöntää, että viimeisten 10 vuoden ajalla huoltoon ja korjauksiin on kulunut odotettua enemmän rahaa. Ja että käytettynä puoleen hintaan ostettu auto on edelleen niin kallis, että jopa 10 vuoden jälkeen pääomakulu on sen isoin kustannus.

    En kiistä sinun teknisiä perusteitasi, osaisin pienellä säädöllä perustella BMW:n itsellenikin. Taisin sanoakin kahden viimeisen kandidaatin kesken tekemäni valinnan perusteeksi, että en tiedä yhtään rationaalista syytä miksi en aja Bemarilla. Minun ei tarvitse teeskennellä, etteikö mielipiteelläni ole merkitystä, koska sen perusteella minä valintani tein omat vaatimukseni täyttäneiden vaihtoehtojen kesken. "Mä halusin tällasen", vaikka osaankin kysyttäessä perustella myös miksi halusin.

    Keskustelusta näkee selvästi, että useimmat meistä näkevät jokaisen valinnan kompromissina jossa hyvien ja huonojen puolten tasapainon määrittää lähinnä se, mikä on itselle tärkeää. Keskustelu on kaikille hyödyllistä jos keskitytään enemmän siihen mitä mistäkin valinnasta seuraa ja annetaan jokaisen päättää itse mikä heille on tärkeää omassa valinnassaan.

      
  • Seinämaaliinkin saadaan eri sävyjä. Olen perustellut valintani muutamaan otteeseen, mutta ei niittä kukaan pidä ominani, joten jätän tällä kertaa väliin. Sen voin todeta, että olen mukavuudenhaluinen ja en ehdoin tahdoin kerää itselleni ongelmia ja tämä pätee kaikkeen mitä teen. Kaikki saavat päättää tai olla päättämättä mikä heille sopii. Apua voi hakea vaikka näiltä sivuilta, jos valinta tuntuu vaikealta. Päätän itse mihin tartun tai mitä haluan, se vapaus on meillä kaikilla tässä vapaassa maassa.

      
  • muokattu 13.12.2023 18:55

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä. Pelkällä koeajolla kukaan ei pääsee sinuiksi uuden auton kanssa, se vaatii mielestäni huomattavasti enemmän kilometrejä. Kaikki te omalla tavallanne kehutte omaa merkkiänne, sinäkin nimimerkki 740 GLE. Tähän on jokaisella oikeus kuten sanoit, kaikilla meillä on omat kriteerit valita kulkuneuvo ja hyvä näin. Minulla on kokemusta myös muista saksalaisista merkeistä, mutta tein valintani jo 80-luvulla ajettuani riittävästi näillä muillakin merkeillä. Ensimmäinen BMW tuli näiden kokemusten jälkeen, joten on siinä kokemusta alla muistakin merkeistä. Aika paljon syötetään negatiivista kommenttia lähes olemattomilla kokemuksilla ja ovatko kaikki tarinat totta sitäkin voidaan aiheesta kyseenalaistaa. Jotkut jopa myöntävät puhuvansa potaskaa, sen voinee sitten jokainen määrittää miten paljon sitä tuotetaan.

    Kirjoitan tätä ystävälliseen sävyyn, toivottavasti myös luet sen niin.

    Kuten @740 GLE vihjaisikin, niin kaikilla ei ole "omaa merkkiä". Ainoa merkki jota tunnustan fanittavani edes vähän on Toyota, ja sellainen minulla on ollut viimeksi vuonna 2006. Olen tehnyt töitä autojen parissa yli 20 vuotta, eivätkä ne herätä minussa samanlaisia tunteita kuin sinussa. Olen kiinnostunut autoista, ymmärrän brändimielikuvia ja ne vaikuttavat minuunkin, ja seuraan alaa kiinnostuneena myös työni puolesta, mutta en rakasta tai vihaa yhtään automerkkiä.

    Sinä ajattelet että BMW herättää tunteita puolesta ja vastaan, kuten se toki tekeekin joissain ihmisissä, ja tunnut kuvittelevan että taustalla olisi jotain erityistä tunnetta minä kun päädyin Bemarin sijasta Volvoon. Ei ole. BMW ei herätä minussa oikein mitään tunteita, suhtaudun siihen kuten mihin tahansa merkkiin. Silloin kun se viitisen vuotta sitten oli mukana hankintavaihtoehdoissa huomasin että odotustasoni oli turhankin korkealla, ei se tarjonnut sen kummempaa elämystä kuin Audi tai Volvo. Volvolta sai selvästi parhaan vastineen rahalle, eli tilaa, tehoa ja varusteita. Ainakin kahdessa jälkimmäisessä Bemari hävisi reippaasti, kun huomioidaan käytetty rahamäärä lisävarusteineen. Bemarin sai sillä kertaa ostaa joku minua vähemmän persaukinen.

    Autovalintani alkaa joka kerta nollasta, katselen mitä markkinoilta löytyy ja mitkä vastaavat tarpeitani (kolmilapsisen perheen pitäisi mahtua hiihtolomareissulle), mielihalujani, firman autopolitiikkaa (johon vaikutan itse), hintaa ja vaikka mitä, jopa henkilösuhteet merkin edustajiin.

    Kyseenalaistat muiden keskustelijoiden kokemusta, mutta silti korostat kuinka sinun merkkisi on vain ja ainoastaan BMW. Etkä kertonut edes sitä paljonko sinulla on kokemusta kehumastasi i5:sta, ja epäilen edelleen ettei metriäkään. Sinulla on 5-sarjasta toki paljon kokemusta jota ei koeajalla saa, mutta ei Volvosta, Toyotasta, Kiasta tai Peugeotista. Minä pidän sinun kokemustasi siis varsin rajoittuneena, kommentoit vain Bemarin puolesta tuntematta käytännössä mitään muuta merkkiä. Isäsi Hiacella ajaminen ei erityisemmin lisää relevanttia kokemustasi. HR on ajanut Fordeilla, Land Rovereilla, Volvoilla ja Tesloilla,minusta siinä on laajempi skaala kokemusta. Nykyinen teslahörhöily on toki sitten omaa luokkaansa. Tai ei oikeastaan ole omaa luokkaansa, vaan samassa kategoriassa sinun kanssasi.

    Me jotka emme valitse autoamme jonkun merkkikuplan sisällä, löydämme varmasti kaikista autoista hyviä ja huonoja puolia. Esimerkiksi Volvossa en pitänyt nelivedon tietyllä tapaa ymmärrettävästä ja fiksustakin toteutustavasta, koska se teki autosta myös hieman ennalta-arvaamattoman kun ei tiedä mikä pää vetää, ja nelivedon kytkeytyminen takavedolta etuvedollekin oli hidasta. Muilta osin Volvo oli erinomainen.

    Seuraava autoni ei ole Volvo, eikä se itse asiassa ole edes tilaamani Polestar 3, koska auto osoittautui lopulta liian pieneksi (Polestarin pääjohtaja siitä kyllä varoitti jo julkistustilaisuudessa sanoen ettei se ole mikään perhekuljetin), ja koska toimitus viivästyy ehkä ensi vuoden elokuulle. Jos auto olisi tullut ajallaan eli nyt, tuskin olisin enää vaihtanut

    Skodaa en varsinaisesti edes valinnut, tarvitsin vain jonkun auton vähäksi aikaa. Sillä nyt sitten ajellaan kunnes uusi auto ilmaantuu pihaan.

      3
  • Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista, ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se, ettei kaikki ajattele samoin. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän on keskustelun rikkautta, että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.

      
  • Kävin läpi keskusteluhistoriaa Auto-m näytti muuttaneen nimimerkkinsä muotoon Sähköautomies2024 vuonna 2017. Ja näkyy jatkavan edelleen uudella nimimerkillä, joten en ollut väärässä siitä, että mukana on.

      
  • Tässä vähän mallia millä tyylillä tämä kyseinen nimimerkki veteli vuonna 2017. Olkaa hyvät.

    Sähköautomies2024
    03.08.2017 09:52

    Palstan itse niin hyväkäytöksinen ja asiallinen prinsessa taas nyyhkyttää, että hyökkään henkilöä vastaan, kun täällä vain osoitetaan kuinka pihalla NHB oli ennusteissaan Volvon, neloskoneiden ja kiinalaisen omistuksen suhteen vielä muutamia vuosia sitten.

    Kerrataanko vielä mitä NHB houraili pari vuotta sitten:

    -Volvon olisi parempi pysyä Fordin omistuksessa kuin siirtyä kiinalaiseen omistukseen.

    -Kiinalainen omistus ei hyödytä Volvoa edes Kiinassa.

    -Volvon automallit "kiinalaistuvat", eikä tuotekehitykseen riitä rahaa, jotta Volvo pärjäisi länsimaissa.

    -Vertasin Volvoa Jaguariin ja totesin, että kiinalainen omistus saattaa pelastaa Volvon, kuten Intialainen omistus pelasti Jaguarin.Tämä oli NHB:n mielestä täysin mahdotonta.

    Mitäpä nyt vuoden 2017 seitsemän ensimmäisen kuukauden aikana Kiinassa kasvua surkeasti hieman yli 30 % viime vuoteen verrattuna. Globaalisti viime vuosi oli ennätysvuosi ja tänä vuonna tähän asti lähes 8 % kasvu tuohon ennätysvuoteen verrattuna. Tämä siitä huolimatta, että Volvon suosituin malli XC60 on juuri uudistunut, eikä uusi malli ole vielä myynyt käytännössä yhtään. Muostetaan myös, että kiinalaisten alaisuudessa ovat uusiutuneet kaikkein kalleimmat mallit ja "ikivanhojen" halvempien mallien uusiutuminen luultavasti lisää myyntiä entisestään.

    Meneepä siis todellakin surkeasti Geelyn alaisuudessa verrattuna Fordin alaisuuteen, jossa Volvo teki hidasta kuolemaa ja koko merkin kohtalo oli vaakalaudalla. Todellinen oraakkeli tämä meidän NHB.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä.

    Minusta BMW:n arvioimiselta putoaa pohja kokonaan pois jos on ajanut -80-luvun jälkeen vain BMW:llä.

      5
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä.

    Minusta BMW:n arvioimiselta putoaa pohja kokonaan pois jos on ajanut -80-luvun jälkeen vain BMW:llä.

    Ei putoa, koska BMW on edelläkävijä. Katso uuden BMW 5-sarjan tekniset tiedot mitä tuo paketti sisältää. En liitä sitä tänne, koska siitäkin on tullut aikaisemmin ulinaa joka suunnasta. Faktan esittäminen on joidenkin mielestä fanittamista.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä.

    Minusta BMW:n arvioimiselta putoaa pohja kokonaan pois jos on ajanut -80-luvun jälkeen vain BMW:llä.

    Ei putoa, koska BMW on edelläkävijä. Katso uuden BMW 5-sarjan tekniset tiedot mitä tuo paketti sisältää. En liitä sitä tänne, koska siitäkin on tullut aikaisemmin ulinaa joka suunnasta. Faktan esittäminen on joidenkin mielestä fanittamista.

    Miten uskottavana pitäisit tyyppiä joka olutlehden palstoilla vuodesta toiseen kehuu Koff 3:n ylivertaisuutta muihin nähden, ja sittten kävisi ilmi ettei tämä ole ole vuoden 1987 jälkeen juonut muita oluita?

      2
  • Homma menee nyt niin lapselliseksi, että jättäydyn tästä ulos.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Homma menee nyt niin lapselliseksi, että jättäydyn tästä ulos.

    Miten sinun BMW-kehusi eroaa tuosta? Kerro miten epäonnistuin vertauskuvassa?

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    BMW 5-sarja on tosiaan erinomainen vaihtoehto, mutta miksi jokaiseen keskusteluun pitää tunkea Teslaa ja Volvoa. Kukin voi ajaa millä lystää eihän tuosta pidä nostaa meteliä, eläköön tässäkin valinnanvapaus. BMW on osalle suuria tunteita herättävä merkki, mutta onko teillä kaikilla oikeasti riittävää kokemusta kyseisestä merkistä.

    Minusta BMW:n arvioimiselta putoaa pohja kokonaan pois jos on ajanut -80-luvun jälkeen vain BMW:llä.

    Ei putoa, koska BMW on edelläkävijä. Katso uuden BMW 5-sarjan tekniset tiedot mitä tuo paketti sisältää. En liitä sitä tänne, koska siitäkin on tullut aikaisemmin ulinaa joka suunnasta. Faktan esittäminen on joidenkin mielestä fanittamista.

    Kuule tracktest, kyllä jämpti on niin, että Tesla Model X on maailman paras auto ja 5-sarjan BMW toiseksi paras. Ei nää toiset täällä meitä ymmärrä.

      3
  • muokattu 14.12.2023 10:27

    @tracktest kirjoitti:

    BMW on edelläkävijä

    Miten pystyt todentamaan tuon faktana johon tuossa edellä vetoat? Mieti hyvin tarkkaan, äläkä heitä jotakin muuta kivaa mainoslausetta perään.

    "Huippusuosittu" ei taida myöskään tarkoittaa myyntimenestystä, vaan jotakin korvienvälijuttua ehkä? Siis eri maiden kansallisissa myyntitilastoissa - edes 10-kärjessä? Menikö kysymys tyystin ohi

    Homma menee nyt niin lapselliseksi, että jättäydyn tästä ulos

    Se menee vain hankalammaksi kommentoida sinulle.

    @M880 kirjoitti:

    Miten sinun BMW-kehusi eroaa tuosta? Kerro miten epäonnistuin vertauskuvassa?

    Et mitenkään. Erittäin hyvä vertaus.

      
  • Hyvää voi kehua kuka vaan, käyttäjäkunta etunenässä.

      
  • muokattu 19.12.2023 13:35

    @tracktest kirjoitti:
    Katso uuden BMW 5-sarjan tekniset tiedot mitä tuo paketti sisältää.

    Katsoin jo. Varmaan hieno auto ja kelapaisi minullekin, mutta samaan hintaan saa paljon muutakin ja eri käyttäjien valintakriteerit ovat erilaisia.

    Yli 5-metrinen i5 korihylsy on varsin iso, mutta tavaratila on luokkaa pienemmästä autosta. Meillä tuota tilavammankin sedanin kuljetuskyky kävi ahtaaksi, joten valittiin farkku. Sen strategiset mitat ovat

    • 640/670/1820 litraa tavaratilaa, (kaksi ensimmäistä 5-paikkaisena)
    • 640 kg kantavuus ja
    • yli 2 tonnin vetopaino.

    Toyota Land Cruiser täyttäisi myös kaikki vaatimukset, mutta sekä ostohinta että kulutus tuplaantuvat. Toki samaan kauppaan tulee oikean maasturin maastokelpoisuus, mutta sitä ei meillä tarvita, joten halvempi ja vaatimatonkin vaihtoehto kelpaa.

    Mikä Bemari laitetaan?

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Katso uuden BMW 5-sarjan tekniset tiedot mitä tuo paketti sisältää.

    Katsoin jo. Varmaan hieno auto ja kelapaisi minullekin, mutta samaan hintaan saa paljon muutakin ja eri käyttäjien valintakriteerit ovat erilaisia.

    Yli 5-metrinen i5 korihylsy on varsin iso, mutta tavaratila on luokkaa pienemmästä autosta. Meillä tuota tilavammankin sedanin kuljetuskyky kävi ahtaaksi, joten valittiin farkku. Sen strategiset mitat ovat

    • 640/670/1820 litraa tavaratilaa, (kaksi ensimmäistä 5-paikkaisena)
    • 640 kg kantavuus ja
    • yli 2 tonnin vetopaino.

    Toyota Land Cruiser täyttäisi myös kaikki vaatimukset, mutta sekä ostohinta että kulutus tuplaantuvat. Toki samaan kauppaan tulee oikean maasturin maastokelpoisuus, mutta sitä ei meillä tarvita, joten halvempi ja vaatimatonkin vaihtoehto kelpaa.

    Mikä Bemari laitetaan?

    Tilasin Land Cruiserin kokoisen Kian 🙂

      
  • muokattu 19.12.2023 14:51

    Minulle tärkeimmät kriteerit auton valinnassa ovat hyvin selvät, turvallisuus, ajo-ominaisuudet ja ajomukavuus. Lisävarusteet ovat olleet aina mukava lisä, joista en ole halunnut luopua. Käytetyn valitsen siksi koska kalleimmat kilometrit ovat takana ja auto on muuten kuin uusi. Käytetyn auton valintaan kuuluu myös huolellinen perehtyminen auton historiaan, näin mitään yllätyksiä ei pääse syntymään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit